Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9921 - 9930 |
A gumiabroncsok állapotát vizsgálják a rendőrök |
||
2013. november 19.
A Pest Megyei Rendőr Főkapitányság a közlekedésbiztonság szempontjából fontos akciót hajt végre. A rendőrök Pest megyében, mintegy 2.000 járművet ellenőriznek szúrópróbaszerűen, melynek elsődleges célja az abroncsok állapotának általános felmérése, valamint az autósok ismeretanyagának bővítése.
|
A tél közeledtével gyakran esik szó az évszaknak megfelelő téli abroncsok felszerelésének fontosságáról, de azok megfelelő állapotáról már ritkábban hallhat az autós. A megfelelő profilmélység nem csak a gumiabroncsok tapadása, hanem az autó irányíthatósága szempontjából is kulcsfontosságú. A KRESZ minimum 1,6 mm-es mintázati mélységet ír elő, viszont a közlekedésbiztonsági szakértők nyári gumiabroncsok esetében legalább 3 mm-es, téli abroncsoknál pedig legkevesebb 4 mm-es mintázati mélységet tartanak megfelelőnek. Télen, havas, latyakos úton az abroncsok kapaszkodó és vízelvezető képessége elsősorban a mintázati árkok mélységén múlik. „Minél kopottabb a gumiabroncs mintázata, annál kisebb a tapadása, így növekszik a gépjármű fékútja és romlik az irányíthatósága, főleg vizes útfelületen. Téli útviszonyok között pedig minden apróbb bizonytalanságért súlyos árat fizethet a sofőr”, figyelmeztet Menkó Illés, a Continental Hungaria Kft. műszaki szakértője. „A profilmélység mellett a nyáron használt téli abroncsok kockázataira is fontos felhívni a figyelmet. A téli körülményekre tervezett abroncsok belső szerkezete teljesen megváltozik, ha nyári melegben használják őket. Ezért megbízhatóságuk, teljesítményük messze elmarad attól, amit az autósok egy téli abroncstól elvárhatnak”, egészíti ki a szakértő. A Continental profilmélység-mérő eszközökkel támogatja a rendőrség akcióját, melyeket a vezetők ajándékba kapnak az abroncsok ellenőrzését követően. A figyelemfelkeltés a cél A megnövekedett fékút mellett további veszélyforrás, hogy a nem ellenőrzött, egyenetlenül kopott abroncsok esetén a komfortérzet megváltozik, zajosabb lesz az autó futása, és romlik az iránytartása. „Az akció elsődleges célja a járművezetők figyelmének felhívása a gumiabroncsok rendszeres ellenőrzésére és a nem megfelelő gumiabroncs-használat veszélyeire. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb autós alábecsüli ezt a problémát, pedig sok baleset megelőzhető lenne egy kis odafigyeléssel és a kopott abroncsok időbeni cseréjével”, mutat rá Kiss Csaba rendőr alezredes, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság főtitkára. Az egynapos akcióban 72 rendőr vesz részt, az autósok 17 helyszínen számíthatnak ellenőrzésre. Kulcsszavak: balesetveszély, continental, ellenőrzés, közúti ellenőrzés, rendőrség, téli gumi, téli útviszony
|
|
|||||
|
||||||
Coca-Cola technológia már az autógyártásban is |
||
2013. november 19.
A Coca-Cola PlantBottle Technológiája™ túllépett az élelmiszercsomagoláson, és immár az autógyártásban is alkalmazzák.
|
A Ford Fusion Energi hibridautó tesztpéldányaiban ezzel a technológiával készítik az üléspárnákat, az ülések hátoldalát, a fejtámlákat és az ajtópanelek betéteit. A Coca-Cola 2009-ben mutatta be a PlantBottle Technológiát™, vagyis a legelső, teljes egészében újrahasznosítható PET palackot, ami részben növényi alapanyagokból készült. Azóta 18 milliárd PlantBottle csomagolású terméket hoztak forgalomba 28 országban, amivel több, mint 400 000 hordónyi olaj felhasználását lehetett kiváltani. A PlantBottle PET palackok akár 30%-ban növényi alapanyagokból készülnek. Ezzel az üdítőipari világcég jelentős lépést tett az újrahasznosítható anyagok alkalmazásáért, amellyel a petróleumszármazékok és más fosszilis anyagok használatát lehet lényegesen csökkenteni. Most a Coca-Cola újítását az autógyártásban is meghonosítani készül a Ford Motor Company. Egyik új modellje belső terének kialakításánál ugyanazt a PlantBottle Technológiát alkalmazták, amellyel az újrahasznosítható PET palackok készülnek. A két ikonikus cég közösen mutatta be múlt pénteken azt az autót, amelynek belső tere, így az üléspárnák, az ülések hátoldala, a fejtámlák és az ajtópanelek betétei is a Coca-Cola PlantBottle Technológiájával készültek. A Ford Fusion Energi nevű tesztautót a novemberi Los Angeles-i Auto Show-n mutatják be a nagyközönség előtt. A kezdeményezést a WWF (World Wildlife Fund) is támogatja, arra bíztatva a nagyvállalatokat, hogy keressenek alternatívákat a fosszilis anyagok kiváltására. . Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Coca-Cola, ford, Fusion, hibrid, környezetbarát, környezetvédelem
|
|
|||||
|
||||||
Túljutott a mélyponton az európai autópiac |
||
2013. november 19.
Második hónapja bővül az európai autópiac, amely úgy tűnik túljutott a mélyponton, októberben 4,7 százalékkal több új személygépkocsit helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, de az adatok túlzott optimizmusra még nem adnak okot - közölte kedden az európai autóipari szövetség (Acea).
|
Első ízben fordult elő 2011 szeptembere óta, hogy két egymást követő hónapban nőtt az új gépkocsik értékesítése. Túlzott optimizmusra azonban nincs ok: az Acea kiemeli, hogy a növekedésben nagy szerepe volt a spanyol roncsautó prémium programnak, amelynek köszönhetően Spanyolországban 34,4 százalékkal szöktek fel az eladások, és az év első tíz hónapjában összességében 3,1 százalékkal csökkent az újonnan forgalomba állított gépkocsik száma az unióban. Októberben összesen 1,005 millió új autót értékesítettek az Európai Unióban. Olaszországot, Belgiumot, Csehországot, Görögországot és Ciprust kivéve minden tagállamban bővült a piac. Az Acea adatai szerint Magyarországon októberben 5125 gépkocsit adtak el, 26,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A január-októberi periódusban 46 173 új autót helyeztek forgalomba, ez 6,5 százalékos növekedés a múlt év hasonló időszakához képest. A Magyarországon is gyártó cégek közül az Audi forgalma stagnált tavaly októberhez képest, az Opel/Vauxhall értékesítése 6,6 százalékkal, a Mercedesé 8,7 százalékkal, a Suzukié 14,2 százalékkal emelkedett. Kulcsszavak: autóipar, értékesítés, gazdaság, jármű kereskedelem, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Az új Peterbilt Model 567, Kenworth T880 és DAF CF - Rekord eredményeket értek el a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok |
||
2013. november 19.
A pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó PACCAR Financial Services (PFS) üzletág portfoliójában jelenleg 158 ezer tehergépkocsi és pótkocsi szerepel, összesen 11,37 milliárd dollár értékben.
|
Ide tartozik a több mint 34 ezer járművet magában foglaló flottával rendelkező PacLease is, amely Észak-Amerikában és Európában az egyik legnagyobb teljes körű szolgáltatást nyújtó, tehergépkocsik lízingelésével foglalkozó vállalat. „2013 harmadik negyedévében, illetve első kilenc hónapjában a portfolió mérlegének emelkedése révén nőtt a PFS nyeresége.” – mondta Bob Bengston, a PACCAR alelnöke. A PFS a harmadik negyedévben rekord szintű negyedéves adózás előtti eredményt ért el 88,2 millió dollárral, szemben a tavalyi harmadik negyedévben elkönyvelt 80,4 millió dolláros eredménnyel. A harmadik negyedévben az árbevétel elérte a 293,5 millió dollárt, míg ez 2012 ugyanezen negyedévében 273,5 millió dollár volt. A kilenchónapos időszakban az árbevétel 875,4 millió dollár volt, szemben a tavalyi ugyanezen időszak 801,0 millió dollárjával. Az első háromnegyedév tekintetében az adózás előtti eredmény rekord szintű volt, 249, 8 millió dollár, szemben a tavalyi első kilenc hónapban elkönyvelt 229,1 millió dollárral. „A márkakereskedők és az ügyfelek méltányolják a PFS elkötelezettségét, hogy vonzó finanszírozási konstrukciókat, élenjáró technológiai megoldásokat, kimagasló ügyfélkiszolgálást és a fuvarozói ágazat számára szakszerű támogatást nyújtson.” – mondta Bengston. „A PACCAR stabil pénzügyi mérlege, az A+/A1 hitelminősítésével kiegészítve, lehetővé teszi a PFS számára, hogy versenyképes finanszírozást nyújthasson az értékesítéshez a Kenworth, a Peterbilt és a DAF márkakereskedőinek, illetve ügyfeleinek.” – mondta Todd Hubbard, a PACCAR Financial elnöke. „A kihelyezett finanszírozási pénzállomány növekedése és az erősen teljesítő portfolió a nyereség gyarapodását eredményezik. Kiváló hozzáférésünk van a kereskedelmi értékpapírok és a középtávú értékpapírok piacához, ezáltal a PFS nyereségesen támogathatja a PACCAR tehergépkocsik értékesítését négy földrész 23 országában.” A PACCAR világszerte technológiai vezető szerepet tölt be a magas minőségi színvonalú könnyű-, közép- és nehézkategóriás tehergépkocsik tervezése, gyártása, illetve vevőszolgálati támogatása terén a Kenworth, a Peterbilt, valamint a DAF márkanevek alatt. A PACCAR továbbá korszerű dízelmotorok tervezésével és gyártásával is foglalkozik, pénzügyi, illetve informatikai szolgáltatásokat nyújt, valamint fő tevékenységéhez kapcsolódóan tehergépkocsi-alkatrészeket is értékesít. Kulcsszavak: DAF Trucks, gazdaság, jármű kereskedelem, járműipar, kamion, Kenworth, Paccar, Peterbilt, tehergépjármű
|
|
|||||
|
||||||
Újratervezett csomagolás kaptak a Bosch gépjárműfelszerelések üzletágának termékei |
||
2013. november 19.
A Bosch gépjárműfelszerelések üzletágának termékei a közeljövőben világszerte új és vonzó csomagolásban kerülnek kiszállításra kiskereskedelm és az autószervizek számára.
|
Az új csomagolással, mely fokozatosan váltja fel a polcokon a régi csomagolást, a Bosch termékek azonnal felismerhetővé válnak az autóvezetők számára, és így továbbra is biztosak lehetnek abban, hogy csúcsminőségű terméket vásárolnak. A Bosch termékek kiskereskedelmi csomagolása vonzó és egyértelmű megjelenést kapott A kiskereskedelemi csomagoláson a termék nagyméretű fényképe, valamint cikkszáma és a termék előnyeit ismertető információk vannak feltüntetve. A csomagoláson körbefutó feltűnő fehér sávban lesz a Bosch logó, amely alapján az autóvezetők könnyen felismerhetik a Bosch márkát, és választhatják ki a megfelelő pótalkatrészt vagy tartozékot. Minden egyes termékcsaládhoz legfeljebb három termékvonal tartozik, amelyeket kék, fekete és szürke csomagolás jelöl. Az új csomagolás világszerte történő bevezetése előtt a Bosch nemzetközi piackutatást végzett, hogy meghatározza a csomagolással kapcsolatos vásárlói elvárásokat, és garantálja, hogy a csomagolás kielégítse a vevői igényeket. A műhelyeknek értékesített termékek csomagolása is új designt kapott A kiskereskedelemi forgalomban kapható termékek új csomagolásán kívül az autószervizekbe szállított Bosch pótalkatrészek és tartozékok csomagolásai is megújulnak. Az új design középpontjában az állt, hogy a termékeken egyértelműen szerepeljen a Bosch márkajel, a termék megnevezése és az alkatrész cikkszáma. A Bosch pótalkatrészek EAN-kódjai és sorozatszámai változatlanul maradnak, tehát a csomagolás megjelenésének korszerűsítése nem jár többletmunkával a kereskedelem és a műhelyek számára. Az új, erős csomagolás megbízható védelmet nyújt a pótalkatrészek és tartozékok számára szállításuk, tárolásuk és bemutatásuk során. A Bosch a csomagolás anyagának kiválasztása és gyártása során szigorú környezetvédelmi normákat alkalmazott, a csomagolás újrahasznosítható. Kulcsszavak: Bosch, gépjárműfelszerelés, Kiskereskedelem, márkafüggetlen, márkakereskedő, márkaszerviz
|
|
|||||
|
||||||
A Shanghai-Volkswagen Kínában legyártotta a 10 milliomodik gépkocsit |
||
2013. november 19.
A Volkswagen a napokban ünnepelte a Shanghai-Volkswagen, a Volkswagen és a SAIC Motor Corporation Ltd. közös vállalata által legyártott tízmilliomodik gépkocsi elkészültét.
|
Abban a pillanatban, amikor a mérföldkövet jelentő Volkswagen Tiguan legördült a gyártósorról, az eseménynél jelen voltak Dr. Jochem Heizmann, a Volkswagen Igazgató Tanácsának tagja, a Volkswagen Group China elnök-vezérigazgatója, a kínai kormány több képviselője, valamint a Shanghai Volkswagen és a SAIC vezetői. "Ez a mérföldkő jelzi azt az óriási lelkesedést, amellyel a sikeres partnerségi kapcsolatunk története során Kínában a vásárlók milliói üdvözölték a Volkswagen Csoport gépkocsijait és szolgáltatásait"- mondta Shanghaiban Jochem Heizmann. "A Volkswagen és a SAIC Motor több, mint 30 éve hozta létre a Shanghai-Volkswagen közös vállalatot, és ezzel valóban úttörő munkát valósított meg a kínai autóiparban." A Volkswagen az első járművét, egy Volkswagen Santanát, Shanghaiban gyártotta le 1983 áprilisában. A legyártott 4.2 millió darab gépkocsival a Santana a mai napig a kínai utak kiemelkedő jellegzetessége, látványossága. Elmondhatjuk, hogy a Volkswagen kerekkel szerelte fel Kínát! Mindezzel egy időben a Volkswagen Csoport és a közös vállalkozásai a kínai autóipar fejlesztési motorjaivá váltak. Ez a termékekbe és a gyártás-kihelyezésekbe eszközölt nagymértékű beruházásokon, valamint az alkalmazottak szakképzésen keresztül valósult meg." A Shanghai-Volkswagen már 1990-ben létre hozta saját fejlesztési részlegét, 1997-ben üzembe helyezte a tesztelő egységét, 2003-ban pedig beindította saját formatervező központját. 2006-ban a közös vállalat megkezdte a Skoda márka modelljeinek gyártását. Napjainkban a Volkswagen Csoport és a közös vállalatai, a Shanghai-Volkswagen és a FAW-Volkswagen már több, mint 75000 főt foglalkoztatnak Kínában. A Shanghai-Volkswagen ugyancsak bevezette az újdonságnak számító kettős szakmai képzési modellt, amely vegyíti az elméleti és a gyakorlati képzést az új alkalmazottak számára. A Shanghai-Volkswagen hét egymást követő éven keresztül érdemelte ki a "Legjobb munkáltató" címet Kínában. A Shanghai-Volkswagen közös vállalat jelenleg Antink, Nanjing, Nigboo és a Jiangsu tartományban lévő Yizheng városokban működtet gépkocsigyártó üzemeket. Ezen túl néhány hónapja a Xingjang régióban lévő Urumqi gyárban is elkezdődött a termelés. Egy további üzem a dél-közép Kínában lévő Changsha-ban a tervek szerint 2015-re készül el. Kína napjainkban a Volkswagen Csoport legnagyobb eladási piaca. 2012-ben a Volkswagen Csoport, a Shanghai-Volkswagen és a FAW-Volkswagen közös vállalataival együtt, 2.81 millió gépkocsit szállított ki a fogyasztóknak Kínában. Az idei esztendő első kilenc hónapjában az eladások 18 százalékkal nőttek az elmúlt év azonos időszakával összehasonlítva, és az eladott gépkocsik száma elérte a 2.36 milliót. 2013 szeptemberében a Volkswagen Group China piaci részesedése a tágabb Kína régióban (beleértve Hong Kongot is) 20.9 százalék volt. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, kína, Sanghaj, Tiguan, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Megérkezett a MINI Cooper és MINI Cooper S |
||
2013. november 18.
Megérkezett az „Eredeti” új generációja a prémium kisautók szegmensébe.
|
Itt az új MINI a márkára jellemző érzelmekben gazdag formavilággal, az élvezetes vezetés és az üzemanyag-takarékosság még kedvezőbb ötvözetével, innovatív hálózati technológiákkal és ötletes funkcionalitással; a következetesen és átfogóan továbbfejlesztett termékprofil eredményeképpen egyaránt jelentős előrelépés a térkínálat, a biztonság, a felszereltség, az anyagválasztás és a kidolgozási minőség illetve a sportosság és a menetkényelem területein. Az új modellgeneráció az élvezetes vezetés, a prémium minőség és az egyéni karakter tekintetében minden eddiginél inkább mércéül szolgálhat vetélytársai körében. Megújult külső dizájn, a márkára jellemző formai nyelvezettel, arányokkal és karosszéria-felépítéssel; a karakteres formai stílusjegyek, mint például a hatszögletű hűtőrács, a fényszórók és a hátsó lámpák jellegzetes krómszegélye, az oldalsó irányjelző-egység, valamint a karosszéria körbefutó fekete szegélyének újszerű interpretációja, illetve környezete felületi kialakításai révén intenzívebb kihangsúlyozása. Igényesen kidolgozott részletek emelik ki még inkább az új modell kiforrott karakterét; öt új külső szín, a tető kívánságra felár nélkül kontrasztárnyalatú fényezéssel. Új tervezésű fényszórók, alapkivitelben nappali menetfénnyel; extrafelszerelésként LED-technikájú fényszórók a nappali menetfény gyűrűjével és integrált irányjelzővel, adaptív fényeloszlással és LED-technikájú ködfényszórókkal; opcióként szintén LED-technikájú hátsó lámpák, extraként LED-technikájú utastér- és narancsszínű hangulatvilágítás. Az új MINI hosszúsága 98, szélessége 44, magassága 7 milliméterrel nőtt, emellett hosszabb tengelytáv (+ 28 milliméter) és szélesebb nyomtávok (elöl + 42, hátul + 34 milliméter) is jellemzik elődjéhez képest (eltérések a MINI Cooperhez viszonyítva). Fokozott kényelem mind a négy üléshelyen; új üléskonstrukciók, elöl megnövelt állíthatósági tartománnyal, hátul hosszabb ülőpárnával (+ 23 milliméter); hátul nagyobb vállmagasságban mérhető szélesség, tágasabb lábtér és kényelmesebb be- illetve kiszállás; 51 literrel, 211 literesre növelt csomagtér; a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva lehajtható; extraként rakodóhely-csomag többféle pozícióban rögzíthető csomagtér-padlózattal. Új motorgeneráció a MINI TwinPower Turbo technikájával; három modellváltozat a piaci bevezetésre: MINI Cooper100 kW/136 LE teljesítményű háromhengeres és MINI Cooper S 141 kilowattos (192 LE) négyhengeres benzinmotorral, valamint MINI Cooper D háromhengeres dízel erőforrással (85 kW/116 LE). Alapkivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként hatfokozatú automata illetve sport-automata, egyaránt új fejlesztésű sebességváltó; széles körű MINIMALISM gazdaságosságnövelő műszaki megoldások, köztük az Automatikus motorleállítás és -indítás (Auto Start Stop Function) rendszere automata sebességváltóval is, illetve az opcionális GREEN üzemmóddal, fokozott menetteljesítmények és mérsékelt üzemanyag-fogyasztás. A legjelentősebb gazdaságossági fejlődés az automata sebességváltóval szerelt MINI Cooper esetében: 2,6 másodperccel rövidebb 0-100 km/h gyorsulás, 27 százalékkal alacsonyabb átlagfogyasztás; MINI Cooper D a legalacsonyabb, 3,5 – 3,6 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 92 – 95 g/km széndioxid-kibocsátással (az EU-tesztcikluson felvett, a választott gumiabroncsmérettől függő értékek). Még intenzívebben megélhető a MINI modellekre oly jellemző „gokart-érzés” a mérsékelt tömeg és fokozott merevség jellemezte. Széles körűen átdolgozott futómű-technika révén; új, egy helyen ágyazott, nagyszilárdságú acél lengőkarhoz csatlakozó rugóstaggal és alumínium függőcsappal kialakított első felfüggesztés szintén nagyszilárdságú acél segédvázzal. Új könnyűszerkezetes, többkaros hátsó felfüggesztések kis beépítési helyigényű geometriával. Továbbfejlesztett elektromechanikus szervokormány immár szériakivitelben Servotronic funkcióval; szériafelszerelésként Dinamikus menetstabilizáló rendszer (Dynamic Stability Control; DSC), Dinamikus vonóerő-szabályzással (Dynamic Traction Control; DTC) és Elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval (Electronic Differential Lock Control; EDLC), a MINI Cooper S esetében Performance Control rendszerrel; új rugóhangolás és lengéscsillapító-karakterisztika háromutas toronyágyazásokkal. Első ízben rendelhető opcióként a MINI modellekhez a Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) rendszere; továbbfejlesztett, a fokozott menetteljesítményekre méretezett fékrendszer; alapkivitelben 15 illetve 16 col (MINI Cooper S) peremátmérőjű, extrafelszerelésként akár 18 colos könnyűfém keréktárcsák. Az alapvető jármű-karakterisztika a MINI Driving Modes opciója segítségével a sebességváltókar tövében található forgatókapcsolóval változtatható; a MID alapbeállítás mellett a SPORT és a GREEN üzemmód is választható; az egyes üzemmódok a gázpedál és a kormányzás jelleggörbéjét, illetve megfelelő felszereltség mellett az automata sebességváltó kapcsolási sebességét és a Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) működését is befolyásolják; a GREEN móduszban automata sebességváltóval a hajtásláncot leválasztó „vitorlázó” üzemmód is lehetséges. Új kijelző- és kezelési koncepció: a kormányoszlopra szerelt műszeregység sebesség- és fordulatszámmérővel, színes kijelző a jármű paramétereivel és üzemanyagszint-jelzővel; központi műszer új információkkal és számos funkció működéséről visszajelzést nyújtó, LED-gyűrűvel biztosított színes fényhatásokkal, már alapkivitelben négysoros TFT-kijelzővel illetve extrafelszerelésként nagyméretű, akár 8,8 col képátlójú színes monitorral; a navigációs, szórakoztató, telefon- és járműfunkciók kezelése a középkonzol MINI Controller gombjával, megfelelő visszajelzésekkel a fedélzeti monitoron; a kulcs behelyezése nélkül aktiválható motorindító és -leállító (Start-Stop) gomb a középkonzol kapcsolósávjának közepén; az elektromos ablakemelők kapcsolói az ajtókárpitokon; világításkapcsoló-panel a műszerfalon találhatók. Mérsékelt tömegű és fokozott ütközésbiztonságú karosszériaszerkezet; biztonsági szériafelszereltség első és első oldallégzsákokkal, oldalsó függönylégzsákokkal, minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági övvel (elöl előfeszítővel és erőhatárolóval), hátul ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokkal, gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszerrel, valamint a gyalogosvédelem szolgálatában félaktív motorházfedél-rögzítéssel; bővített felszereltségük ellenére az új MINI csaknem minden változatát alacsonyabb saját tömeg jellemzi elődjénél illetve kategóriabeli vetélytársainál; fokozott akusztikai és lengéskényelem; modell-specifikusan továbbfejlesztett aerodinamikai tulajdonságok többek között az aktív szabályzású hűtőlevegő-nyílások, a jármű aljának burkolata és a C-oszlopok légterelő elemei révén; a legkedvezőbb légellenállási értékek a vetélytársak körében, 0,28-as légellenállási együttható (cw) (MINI Cooper, MINI Cooper D). Az új MINI innovatív vezetői segédrendszerek jelentősen bővített kínálatával érkezik: MINI Szélvédő-kijelző (MINI Head-Up Display), Driving Assistant kameraalapú aktív sebességszabályzással, a ráfutásos baleset és a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető rendszer önműködő fékezési funkcióval, távfény-asszisztens (High Beam Assistant) és a közlekedési táblák felismerő funkciója, parkoló-asszisztens (Park Assistant), tolatókamera. Kulcsszavak: autóipar, Cooper, Cooper S, galéria, Mini, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A PACCAR növekvő harmadik negyedévi árbevételről és nyereségről számolt be |
||
2013. november 18.
„A PACCAR kedvező negyedéves árbevételről és nettó eredményről számolt be 2013 harmadik negyedévét illetően.” – mondta Mark Pigott elnök-vezérigazgató.
|
„A tehergépkocsi-értékesítés erősödése, a rekord szintű vevőszolgálati alkatrész-értékesítés és a pénzügyi szolgáltatások adózás előtti eredménye egyaránt hozzájárult a nyereség növekedéséhez. Észak-amerikai ügyfeleinknek a jobb flottakihasználtság mellett a rekord szintű tonnánkénti fuvardíjak is kedveznek, amelyek elősegítik a flottacseréket. Nagyon büszke vagyok mind a 22 700 dolgozónkra, akik piacvezető termékeket és szolgáltatásokat nyújtanak ügyfeleinknek világszerte.” A PACCAR 309,4 millió dollár nyereséget termelt (0,87 dollár bővített részvényenkénti hozam) 2013 harmadik negyedévében, ami 32 százalékos növekedés a tavalyi év harmadik negyedévében elért 233,6 millió dollárhoz képest (0,66 dollár bővített részvényenkénti hozam). 2013 harmadik negyedévében az értékesítésből és a pénzügyi szolgáltatásokból származó nettó árbevétel 4,30 milliárd dollárt tett ki, ami 13 százalékkal több, mint a 2012 harmadik negyedévében teljesített 3,82 milliárd dollár. Az idei év első kilenc hónapjára vonatkozóan a PACCAR 837,1 millió dollár nettó eredményről számolt be (2,36 dollár bővített részvényenkénti hozam), ezzel szemben 2012 első kilenc hónapjában ez 858,1 millió dollár volt (2,41 dollár bővített részvényenkénti hozam). 2013 első kilenc hónapjában az értékesítésből és a pénzügyi szolgáltatásokból származó nettó árbevétel 12,52 milliárd dollár volt, míg tavaly ugyanebben az időszakban 13,05 milliárd dollár. A brazil összeszerelő üzemben készült első DAF tehergépkocsi „A PACCAR kitűnő pénzügyi mérlege, amely 2,83 milliárd dollár gyári készpénzállományt és értékesíthető értékpapírokat foglal magában, jelentős működési készpénzállománya és piacvezető árbevétel-arányos működési eredménye olyan jelenleg is folyamatban lévő beruházások elindítását tették lehetővé, amelyek kibővítették a PACCAR földrajzi értelemben vett piaci jelenlétét, fokozták a működési hatékonyságot és elősegítették a tehergépkocsik, illetve motorok új választékának kifejlesztését.” – jegyezte meg Ron Armstrong, a PACCAR elnöke. „A PACCAR 320 millió dollárt ruházott be a brazíliai Ponta Grossában felépült új DAF összeszerelő üzembe, ahol 2013. október 2-án megkezdődött a DAF tehergépkocsik gyártása.” Tehergépkocsi-piacok világszerte A DAF prémium minőségű járművei piacvezető szerepet töltenek be Európában. „A DAF vezeti az európai piacot a közúti nyerges vontatók szegmensében; és összességében 15,9 százalékos piaci részesedést ért el idén a 16 tonna össztömeg feletti kategóriában.” – mondta Harrie Schippers, a DAF elnöke. „Az ügyfelek elismerik a DAF élenjáró termékminőségét, kis üzemeltetési költségét és kiváló értéktartását. A DAF piacvezető járműveinek kínálatát az új DAF XF, CF és LF Euro 6 generációk bevezetése frissítette fel. Idén Európában a 16 tonna össztömeg feletti tehergépkocsik kategóriájában a forgalomba helyezett járművek száma várhatóan 215-225 ezer lesz. A DAF tehergépkocsik rendelésállománya 70 százalékkal nőtt az első háromnegyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest, ugyanis az ügyfelek igyekeztek még Euro 5-ös tehergépkocsikat beszerezni a drágább járműveket eredményező Euro 6 környezetvédelmi norma 2014-es életbe lépése előtt. A DAF kiszállításait a negyedik negyedévben kedvezően befolyásolják majd ezek az előrehozott vásárlások. Európában 2014-ben a becslések szerint 200-230 ezer új tehergépkocsit helyeznek majd forgalomba.” – tette hozzá Schippers. „A Class 8 tehergépkocsi-kategóriában az Egyesült Államokban és Kanadában várhatóan 205-215 ezer járművet értékesítenek majd 2013-ban.” – mondta Dan Sobic, a PACCAR alelnöke. „Az új tehergépkocsik iránti kereslet elsősorban az idősödő járműállomány folyamatban lévő lecserélésének, valamint az építőipar erősödésének köszönhető. Az Egyesült Államok és Kanada piacán a Class 8 tehergépkocsi-kategóriában 2014-ben az értékesítési darabszám várhatóan 210 ezer és 240 ezer között lesz, amely mögött a folyamatos flottacseréken kívül az enyhe általános gazdasági növekedéssel együtt járó fuvarpiaci bővülés áll.” – tette hozzá Sobic. Kulcsszavak: CF, DAF Trucks, jármű kereskedelem, járműipar, LF, Paccar, XF, XF105
|
|
|||||
|
||||||
Új Peugeot 308, 308 napra |
||
2013. november 18.
Az új Peugeot 308 november elején érkezett Magyarországra, bevezetését a Class FM-mel közös nagyszabású kampány kísérte.
|
A játékos kedvű hallgatók között egy új 308 modellt sorsoltak ki 308 napra. A szerencsés szegedi nyertes november 15-én vehette át a fődíjat. 2013. november 4-én, az év 308. napján egy nyílt héttel indult az új Peugeot 308 hazai bevezetése. A kiemelt hét során a Peugeot-val és a Class FM-el játszó hallgatóknak nem kellet mást tenni, mint az új modellről feltett 3 kérdésre válaszolni. Az értékes napi nyeremények mellett a Class FM két műsorvezetője, Vágó Piros és Abaházi Csaba közjegyző előtt sorsolta ki a 3736 játékos között a fődíjat, ami egy új Peugeot 308 modell 308 napra. A szerencse annak a szegedi fiatalembernek kedvezett, aki eddig Lada és Zastava gépjárműveket vezetett, most pedig egy Ligier Ambra mopedautóval érkezett pénteken a szegedi Peugeot kereskedésbe átvenni a nyereményét. „Nagyon meglepődtem, mikor a Class FM két műsorvezetője azzal a hírrel hívott fel, hogy megnyertem a Peugeot fődíjat. Még a mai napig nem tudom igazából felfogni, hogy ezt a gyönyörű új Peugeot 308 modellt vezethetem 308 napig.”-jegyezte meg szemmel láthatóan megilletődötten Horváth Csaba, a nyertes. Kulcsszavak: játék, nyeremény, Peugeot, Peugeot 308, rádió, új autó, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Megcélozza a hazai taxisokat a Ford |
||
2013. november 18.
A szegmensben világszerte rendkívül erős Ford az új szabályozások hatására a várakozások szerint jelentősen megújuló hazai taxi piacon is szeretne nagyobb részesedést kihasítani.
|
A Ford, amely olyan ikonikus taxikat adott a világnak, mint a New York és számos további amerikai nagyváros utcaképét évtizedeken keresztül meghatározó Crown Victoria, a globális taxipiac meghódítására készül. Az elmúlt években a tengerentúlon a Crown Victoria-kat fokozatosan az európai fejlesztésű Transit Connect-ek váltották, további, minden várakozást meghaladó lendületet adhat ugyanakkor a vállalat taxi-értékesítéseinek az Európában a 2014-es ’Év Haszongépjárműve’ díjat elnyert vadonatúj Ford Transit Connect kisáruszállító Tourneo Connect elnevezésű személyszállító testvérmodelljének bemutatása. A tengerentúlon Transit Connect Wagon néven forgalmazott modellből az amerikai és ázsiai piacra szánt dedikált Transit Connect Taxi verzió is készült. Tekintettel arra, hogy az európai, és így a hazai taxipiac is az ottaninál összetettebb képet mutat, a Ford itt nem egy dedikált modellel igyekszik sikereket elérni, hanem több, a városi utasszállításra jellemzően használt modelljére vonatkozóan dolgozott ki kifejezetten taxis ajánlatot. „Az 5 és 7 üléses változatban egyaránt elérhető vadonatúj Tourneo Connect minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy a jövőben a taxi-értékesítésünk zászlóshajója legyen, különös tekintettel arra, hogy 1.6-os dízel motorral kínáljuk ECOnetic változatban is, ezen felül elérhető hozzá az 1.0 turbófeltöltéses, benzinenes EcoBoost motor, amely 2012-es és 2013-ban is az ’Év Motorja’ címet nyerte, és rendkívül gazdagságos üzemeltetést tesz lehetővé. A hazai szabályozást figyelembe véve nem utolsó szempont, hogy a modell gyárilag rendelhető sárga színben.” – fogalmaz Dalos Attila, a Ford magyarországi flottaértékesítési igazgatója. „Figyelembe véve ugyanakkor a jelenlegi járműparkot, és a hazai taxisok körében népszerű modelljeinket, egyedi ajánlatot dolgoztunk ki a taxisok részére a Tourneo Connect mellett a Focus, C-Max és Grand C-Max, valamint Mondeo modelljeinkre is.” – teszi hozzá Dalos Attila. A Ford által a fenti modellekre Magyarországon a taxisok részére kínált egyedi kontsrukció, a kimagasló kedvezményen kívül magában foglalja a Ford Credit kedvezményes finanszírozási ajánlatát, illetve a kiterjesztett garancia lehetőségét. Kulcsszavak: autóipar, ford, jármű kereskedelem, járműipar, közlekedés, taxi
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9921 - 9930 |