Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9911 - 9920 |
Kormányrendelet jelölheti ki az M0-ás északnyugati szakaszának nyomvonalát |
||
2013. november 21.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetés céljából közzétette az M0-ás körgyűrű 10-es és 11-es főút közti szakaszának kijelöléséről szóló kormányrendelet tervezetét.
|
A tárca a körgyűrű északnyugati folytatását Budakalász, Üröm, Pilisborosjenő, Solymár és Budapest közigazgatási területein haladva javasolja megépíteni, a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg - közölte az NFM csütörtökön az MTI-vel. Az M0-ás Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, amelyen a tranzitforgalom szinte teljes egészében áthalad, és amelyet az országon belüli forgalom jelentős része is érint. Áteresztőképességének növelése ezért meghatározó eleme lehet a közlekedési feltételek javításának, a versenyképesség fokozásának. A 10-es főút bekapcsolásával a körgyűrű gyorsforgalmi úttal kötne össze a fővárosba vezető minden főutat. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő - Esztergom - Dorog - Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól. A közlemény szerint a nyomvonalat a rendelet elfogadása után a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni, és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról. A tervezet a kijelölt területek beazonosíthatóságát a gyorsforgalmi út tengelye pontjainak EOV és GPS koordináták szerinti megadásával és egy részletes térképmelléklet közzétételével segíti. Az NFM közölte: a szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt, a jogerős környezetvédelmi engedély szerint a mintegy 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva. A szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat. Mint írták, a hazai közlekedéspolitika sikereként könyvelhető el, hogy Brüsszel elfogadta a teljes M0-ás autópálya transzeurópai közlekedési hálózatba (TEN-T), azon belül is a maghálózatba emelését szorgalmazó magyar javaslatot. A kedvező besorolás javítja a kivitelezés uniós forrásokból való támogathatóságának esélyét. A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg. Az elmúlt évek komoly eredményeket hoztak az M0-ás fejlesztésében: a körgyűrű részben új nyomvonalon megépített déli szakaszának bővítése véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak, az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott beruházás utolsó ütemét idén augusztusban adták át a közlekedőknek. Az M7-M5-ös autópályák közötti részén jelentősen mérséklődött a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye, csökkent a menetidő, az autósok így több mint 75 kilométer hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1-es autópálya és 11-es főút közötti szakaszán - olvasható az NFM közleményében. Kulcsszavak: autópálya, gazdaság, közlekedés, M0, M1, M5, M6, M7, nfm, rendelet
|
|
|||||
|
||||||
Kapacitásbővítés egy székesfehérvári autóipari beszállítónál |
||
2013. november 21.
A Harman/Becker Gépkocsirendszer Gyártó Kft. 3,047 milliárd forint összköltségű kapacitásbővítést hajtott végre székesfehérvári gyárában, és 180 új munkahelyet teremtett. A projekthez 703 millió forint uniós támogatást nyert az Új Széchenyi Terv keretében.
|
A szerdai projektzáró ünnepségen Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára elmondta: a kormány számára lényeges, hogy a magyar gazdaság növekedése együtt járjon a foglalkoztatás bővülésével. A Harman/Becker Kft. példaértékű beruházása ezért fontos üzenet a magyar kormány és az emberek számára – tette hozzá. Az államtitkár megjegyezte: a 2008-as válság óta kevés olyan cég van, mint a Harman, amely képes volt fejlődni és létszámot bővíteni. Úgy vélte, akik ebben az időszakban képesek voltak talpon maradni, a következő évek nyertesei lesznek. Czomba Sándor szólt arról is, hogy a fejlesztések mellett fontos a magasabb hozzáadott értékű termékek gyártása, mert azzal a minőségi munka irányába és a magasan kvalifikált szakemberek alkalmazása felé mozdulhat az ország. A jövő nagy kihívásának nevezte az olyan szakemberek képzését, akik képesek megfelelni a magas elvárásoknak. Jelezte, hogy emiatt a szakképzés átalakítása már megtörtént, de azt tartalommal kell megtölteni. Johannes Scherm, a Harman Manufacturing & Quality Europe alelnöke kiemelte: a székesfehérvári üzem óriási fejlődésen ment keresztül 1995 óta, amikor csak egy kis beszállítóüzem volt. Akkor egy bérelt épületben működtek, most pedig Székesfehérváron található a Harman legnagyobb üzeme, amely közvetlen kapcsolatban van az autóipari vevőkkel. Eközben pedig az egyszerű alkatrészek gyártásától eljutottak előbb a hangszórógyártáshoz, majd az elektronikai termeléshez. Kis István ügyvezető igazgató közölte: a Harman 4,3 milliárd dolláros árbevételre tett szert 2013-as üzleti évében. Világszerte 14 ezer dolgozója van, közülük több mint 1300 Székesfehérváron dolgozik. Emlékeztetett: 2009-ben új gyárépületet építettek, majd 2010-ben döntöttek az elektronikai kapacitásbővítés mellett. Ezzel párhuzamosan létszámuk a 2010-es 953 főről 1300 fölé nőtt. Az ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint a székesfehérvári gyár árbevétele a 2010-es 40 milliárd forintról 2012-re 122,5 milliárdra emelkedett, ezzel sikerült Magyarország legjobb 100 cég közé kerülniük. Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester szerint a fejlesztés többről szól, mint a 180 munkahelyről, hiszen ennyi család kapott lehetőséget egzisztenciális biztonságának megteremtésére. Úgy vélte: a beruházás a bizalmat is mutatja a város iránt, hisezn a vállalat helyben képzelte el újabb fejlesztését. A Harman/Becker Gépkocsirendszer Gyártó Kft. 1995 óta van jelen Székesfehérváron, és azóta folyamatosan bővíti magyarországi tevékenységét a Sóstói Ipari Parkban. A cég megalakítása óta elektroakusztikai komponensek és késztermékek gyártásával foglalkozik. Akusztikai üzletágában az autóipar számára hangszórókat, hangszórórendszereket és mikrofonokat gyárt. A kft. tevékenységi köre 2006 végétől kibővült az elektronikai üzletággal. A Székesfehérváron gyártott elektronikai modulok és késztermékek gépkocsik navigációs és infotainment rendszereibe kerülnek. A Harman/Becker székesfehérvári gyára többek között a BMW, Audi, Mercedes, Ford, Volvo, Jaguar, Land Rover, Maserati és Ferrari autógyár beszállítója. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, beszállító, ford, gazdaság, jaguar, Land Rover, Maserati, mercedes-benz, Székesfehérvár, volvo
|
|
|||||
|
||||||
A Volkswagen Golf elnyerte az "Arany Kormánykerék" díjat |
||
2013. november 21.
A Volkswagen az év egyik legfontosabb autóipari elismerését nyerte el, mert az idén az új Golf megkapta az "Arany Kormánykerék" díjat.
|
A Volkswagent az új Golf piaci bevezető reklámkampányáért is díjazták, és megkapta a "Reklámért járó Arany Kormánykerék" díjat. A nemzetközileg is nagy elismerésnek örvendő "Arany Kormánykerék" díj az autóiparban a kiemelkedő új termék bevezetésért jár, és a díjat az AUTO Bild és a BILD AM SONNTAG lapok az idén immár a 38. alkalommal ítélték oda. A 200 000 olvasó mellett az autóipari szakújságírókból, műszaki szakemberekből, autóversenyzőkből, formatervezőkből és hírességekből álló zsűri is részt vet a szavazásban. A Volkswagen Golf a kis/kompakt autó kategóriában utasította maga mögé versenytársait. "Az új kitüntetés egyaránt jelent elismerést és további ösztönzést jelent számunkra. A Golf a múltban és a jelenben is vitathatatlan best seller, a legjobban eladható márka volt és maradt. A mai napig több, mint 30 millió példányt gyártottunk belőle. Bizonyosak vagyunk abban, hogy a Golf, a rendelkezésre álló sokfajta meghajtó rendszerrel és karosszéria változattal megfelelően fel van vértezve arra, hogy bizalommal nézhessen a jövőbe az elkövetkező években" - mondta a díjátadó ünnepségen Dr. Heinz-Jakob Neusser, a Volkswagen Igazgató Tanácsának tagjának, a Volkswagen márka fejlesztési részlegének vezetője. A díjátadó ünnepségen a "Reklámért járó Arany Kormánykerék" díjat is átadták a Volkswagennek. A cég e díjat a "Der Golf. Das Auto." kampányával érdemelte ki. A legjobb kampányt egy több szakaszból álló folyamat során választották ki. Ez magában foglalta a bild.de és az autobild.de honlapjain lefolytatott nyilvános internetes szavazást, valamint a 11 főből álló, a reklámszakmát, a média ügynökségeket és a piackutató intézeteteket képviselő személyekből álló zsűri értékelését. A díjat Christian Klinger, a Volkswagen Csoport és a Volkswagen Márka eladásért és marketingért felelős Igazgató tanácsi tagja vette át. "A reklám célja, hogy elérjük, megérintsük az embereket, mindezt eredeti, emberséges, kellemes és egyértelmű üzenetekkel! Nagyon örülök, hogy ezt ennyire jól sikerült elérnünk ezzel a kampányunkkal, és nem csupán a szakmai zsűri tagjait és az olvasók többségét sikerült meggyőznünk, hanem mindenek előtt az új Golf vásárlóit is."- mondta Christian Klinger a "Reklámért járó Arany Kormánykerék" díj átvételekor. A már említett "Arany Kormánykerék" elismerésen túl a Golf hetedik nemzedéke számos más díjat is kiérdemelt, mint például: az "Év Autója-2013", az "Autó Trófea", a "2013 Legjobb Autója", az "Auto der Vernunft" (Az értelem autója), illetve ötcsillagos értékelés az Euro NCAP töréstesztjén. Kulcsszavak: Arany Kormánykerék díj, autóipar, elismerés, Golf, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Túrázás a legmagasabb luxusszínvonalon |
||
2013. november 20.
A BMW K 1600 GTL Exclusive 118 kW (160 LE) teljesítményű, soros hathengeres motorja erejével és rendkívül kulturált járásával, valamint a legmagasabb színvonalat képviselő kényelmével és felszereltségével új dimenziókat nyit a motoros túrázók előtt.
|
A BMW Motorrad túraprogramjának csúcsmodelljeként az „Exclusive” már alapkivitelében is olyan felszereltséget kínál, amely egyértelműen mércéül szolgálhat e kategóriában. Ilyen például a riasztóberendezéssel kiegészített központi zár vagy a rugók és lengéscsillapítók optimális hangolását minden terhelési állapot mellett biztosító ESA II elektronikus futómű-állítás (Electronic Suspension Adjustment II). A dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) a gyorsítások biztonságát növeli, míg az újdonságként kínált emelkedő-asszisztens (Hill Start Control) még utassal és csomagokkal is könnyű elindulást tesz lehetővé meredek úton. Mint a BMW Motorrad minden modelljében, természetesen a K 1600 GTL Exclusive szériafelszereltségében is megtalálható a BMW Motorrad blokkolásgátló berendezése (ABS). Világújdonság a topcase fedelébe épített fólia-rádióantenna, amely a legjobb vételi minőséget egyértelmű esztétikai előnyökkel ötvözi. Az utas számára új tervezésű ülés biztosít hosszú távon is fokozott kényelmet, fűthető háttámlával és kényelmes kartámaszokkal. Ugyancsak a szériafelszereltséget bővíti a LED-es kiegészítő fényszóró, az adaptív xenon-kanyarvilágítás, a gumiabroncs-légnyomásellenőrző rendszer, a második féklámpa, a bukócső, a talajvilágítás és a LED-es nappali menetfény, illetve – BMW motorkerékpáron első ízben – a Keyless Ride (kulcsnélküli indítás) rendszere. Az „Exclusive” luxuskaraktere megjelenésében is első pillantásra egyértelmű, például üzemanyagtartályának alumínium borításairól, teljes egészében krómozott kipufogórendszeréről vagy éppen új tervezésű műszereiről. Az igényes esztétikum és elegancia határozza meg a K 1600 GTL Exclusive színválasztékát is. Burkolati elemeinek négyrétegű, magas fényű ásványfehér metál fényezése igényes krómfelületekkel, matt magnézium metál kontrasztárnyalattal és a hűtő gleccserezüst metál borításaival alkot ízléses kombinációt. E színvilágba illeszkedik harmonikusan az ülésfelület, a háttámlák és az utas kartámaszainak árnyalata is. Kulcsszavak: bemutató, BMW motorrad, járműipar, K 1600, motorkerékpár, világújdonság
|
|
|||||
|
||||||
Hármas Volkswagen győzelem az "Év haszonjárműve" szavazáson |
||
2013. november 20.
A Camion Truck&Bus magazin 18. alkalommal hirdetett meg olvasói között szavazást, melynek eredményeként a pályázók ismét elnyerhették az "Év haszonjárműve" díjat.
|
Idén a Volkswagen az eddig éveknél is kiválóbban szerepelt: a négy nevezett jármű közül hárommal elhódította a legjobb haszonjárműnek járó díjat. A kategóriájában itthon is piacvezető Volkswagen Caddy sorrendben már a 10. évben bizonyult a legjobbnak, az 1 tonna alatti járművek kategóriájában, melynek idén a Caddy Cross RT 2.0 CR TDI DSG 4MOTION változata volt a legkedveltebb a lap olvasói között. Sorrendben harmadszor lett a legjobb pick up a Volkswagen Amarok, melynek Highline 2.0 CR TDI 4MOTION felszereltségű darabja kapta a legtöbb olvasói szavazatot. Mellettük harmadikként ugyancsak a csúcsra ért a Transporter 2.0 CR TDI BlueMotion, így mindhárom kategóriában a Volkswagen bizonyult a legnépszerűbbnek a lényegében a vásárló értékelését visszaigazoló szavazásokon. Az is külön kiemelendő, hogy mindhárom győzelem a Volkswagen népszerű 2.0 literes dízelmotorjának sikerét jelentette, illetve a Volkswagen az importőrök közül először tudott egyszerre 3 kategória élén végezni. Kulcsszavak: amarok, autóipar, Caddy, díj, haszonjármű, Transporter, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
December 5-én mutatkozik be a Ford Mustang Európában |
||
2013. november 20.
A Ford december 5-én leplezi le az új Mustangot. A modell a világ több városában, köztük Barcelonában is bemutatkozik, ahol a Ford egy különleges Go Further elnevezésű rendezvényt szervez, a nyilvánosság elé tárva új európai modelljeit és technológiáit.
|
Mintegy 5,5 millió rajongójával a Mustang a Facebook-on legtöbbet “lájkolt” autó, az Instagramon pedig több mint egymillió fotó található a modellről, a Ford e közösségi oldalak segítségével is fokozza a várakozást. Mától 15 napon át futnak a #MustangInspires sorozat rövidfilmjei, ezeket a 15 legnépszerűbb Instagram-videokészítő állítja össze az oldalra feltöltött fotókból, bemutatva, mit jelent a Mustang a rajongók számára. A Ford december 5-én leplezi le az első, Európában is forgalmazott Ford Mustangot, az ikonikus modellsorozat hatodik generációját, ami jövőre ünnepli gyártásának 50. évfordulóját. Az új Mustang világpremiere négy kontinensen, hat nagyvárosban zajlik majd – többek közt Barcelonában is, ahol a Ford egy különleges Go Further elnevezésű rendezvényt szervez, a nyilvánosság elé tárva a vállalat európai jövőjét átformáló új modelljeit és technológiáit. A rendezvény élő közvetítése közép-európai idő szerint 13:00 órakor kezdődik a www.gofurtherlive.com honlapon. A nagy várakozással övezett eseményig még 15 nap van hátra, s erre az időszakra a Ford összefogott a Facebook-kal és az Instagram-mal, hogy bemutassa, mit jelentett a Mustang az elmúlt 50 év során a rajongók milliói számára, és hogyan inspirálta világszerte az embereket. “Új-Zélandtól Izlandig, Sanghajtól Berlinig a Mustang mindenütt többet jelentett egy egyszerű járműnél.” – fogalmaz Jim Farley, a Ford és a Lincoln globális marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Aki ült már Mustangban, azt biztosan megérintette az a derűlátó és független szellemiség, ami mindannyiunkat jellemez.” “Ma megkezdjük a visszaszámlálást a vadonatúj Mustang színre lépéséig.” - tette hozzá Farley egy, a Los Angelesi Nemzetközi Autókiállítást megelőző rendezvényen. „Új dizájnjával, kifinomultságával, világklasszis teljesítményével és innovatív, új technológiáival a Mustang magabiztosan tekint a következő 50 esztendő elé.” Addig is, míg megnyílik a Mustang történetének új fejezete, a Ford mindenkit meghív, hogy ossza meg fotókkal illusztrált, lelkesítő történeteit a #MustangInspires hashtag révén az Instagramon, a Facebookon és más közösségi oldalakon. A feltöltött fotók és videók a https://www.mustanginspires.com/ honlapon láthatók. “A Mustangról mindenkinek van egy sztorija, és a közösségi oldalak népszerűvé válásával a Mustang rajongói végre nemcsak szavakban, hanem képekben és videókon is megoszthatják személyes élményeiket.” – hívja fel a figyelmet Farley. “5,5 millió követőjével a Mustang minden idők legtöbbet ‘lájkolt’ autója a Facebook-on. Nem csoda hát, hogy mindenki izgatottan várja, mi jön most, mi pedig arra bátorítjuk őket, hogy még több Mustang-történetet osszanak meg e médiumokon keresztül.” Az új Mustang iránti várakozást azzal is fokozza a Ford, hogy az Instagramon (https://instagram.com/ford) közzéteszi az új modell első fotóját, tovább feszítve ezzel a húrt a december 5-i bemutatóig. A rajongók által feltöltött fotók adnak majd ihletet a világ 15 legjobb Instagram videokészítője számára egy online rövidfilm-sorozat megalkotására. A Ford az új Mustang világpremieréig tartó visszaszámlálás minden napján megosztja az eredeti #MustangInspires filmsorozat egy-egy videóját. Az első rész itt tekinthető meg. “A Ford 1964 áprilisában megrendezte minden idők első közös nemzetközi termékbemutatóját, egyszerre leplezve le az eredeti Mustangot a sajtó képviselői előtt New Yorkban és 11 európai fővárosban.” - meséli Farley. “A Mustang azóta a populáris kultúra szerves részévé vált, hiszen filmek, tévéműsorok, zenei produkciók és videojátékok ezreiben szerepelt – nem beszélve arról, hogy világszerte több mint 600 tulajdonosi klubja működik.” Kulcsszavak: autóipar, bemutató, európa, ford, Mustang, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár büszke az ország gazdasági fejlődésére |
||
2013. november 20.
Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője szerint a Magyarországon a harmadik negyedévben mutatkozó GDP-növekedési arány arról tanúskodik, hogy a magyar autógyártás szignifikánsan járul hozzá az ország gazdasági fejlődéséhez.
|
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár igazgatója az MTI-nek adott exkluzív interjú keretében beszélt a kecskeméti Mercedes-Benz gyár sikertörténetéről. "Nagyon örülök az elmúlt napok kedvező gazdasági mutatószámainak, mint ahogyan annak is, hogy a kecskeméti gyárunkkal hozzájárulunk a magyar gazdaság növekedéséhez" - mondta a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Frank Klein emlékeztetett arra, hogy a Daimler AG vezetése 2008-ban, az akkori pénzügyi és gazdasági válság ellenére egyetlen autógyárként döntött úgy, hogy Magyarországon épít fel egy új gyárat. "Azóta megépítettük a világ egyik legmodernebb autógyárát Kecskeméten - minden szempontból pontosan a tervek szerint. Az idén először több mint 100 ezer kompakt Mercedes-Benz gépjárművet fogunk gyártani az új gyárunkban, és mindezt tökéletes minőségben" - tette hozzá. A gyár igazgatója hangsúlyozta: jelenleg több mint háromezer munkatársat foglalkoztatnak a gyárban, becslések szerint a beruházás következtében összesen még 10 ezernél is több új munkahely jött létre Kecskeméten és környékén. Frank Klein örül annak, hogy ezek az impulzusok is hozzájárulnak a régió és a magyar gazdaság növekedéséhez. "Büszke vagyok arra, hogy minden nap látom, milyen nagy motivációval gyártják munkatársaim a világ legjobb autóit" - fogalmazott Frank Klein, hozzátéve, hogy a magyar munkatársak különösen gyorsan tanultak a német szakemberektől, és nap mint nap kiváló munkát végeznek. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár és az ügyvezető igazgató számára is fontos mérföldkő a gyárban készülő második modell, a CLA, hiszen ez az első olyan Mercedes-Benz, amely kizárólag Magyarországon készül a világ vevői számára. "A CLA sikertörténet számunkra - +made by Mercedes-Benz+ Kecskeméten. Ezt az autót az idén két német szakfolyóirat olvasói Németország legszebb autójává, illetve a kompakt gépjárművek legszebb autójává választották" - mondta büszkén az igazgató. Frank Klein azt mondta, hogy amióta a CLA értékesítése szeptemberben elindult az USA-ban, az amerikai vevők nagyon pozitívan fogadják az autót. "Magával ragadó az a harmónia és az a szenvedély, amelyet ez a modell sugároz, erre a kecskeméti Mercedes-Benz gyár csapata joggal büszke" - fűzte hozzá. A gyártással kapcsolatban kiemelte, hogy ebben az évben teljesítik a kitűzött célt, a jövő évben pedig további pozitív fejlődés várható. A Mercedes-Benz ugyanúgy, mint az idén is, folyamatosan pénzt fektet a gyártóüzem fejlesztésébe, amely azért szükséges a gyárigazgató szerint, hogy a jelenlegi csúcsszínvonalon tartsák a gyárat. "Mindig is hangsúlyoztuk, hogy a 800 millió euró, amit itt befektettünk, hosszú távú elkötelezettség. Munkatársaink tudják, nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy hosszú ideig foglalkoztassuk őket, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy munkatársaink számára továbbra is kiváló szakmai perspektívát jelentsen a kecskeméti Mercedes-Benz gyár" - fejtette ki a jövőről szólva. Hangsúlyozta azt is, a kecskeméti gyár sikerének nagyon fontos tényezője volt a kormány, a hatóságok és a helyi önkormányzat kimagasló támogatása. "Nyomatékosan szeretnénk köszönetet mondani ezért a támogatásért, mert Kecskeméten optimális feltételeket találtunk, a magyar kormány maximálisan támogatott bennünket" - fogalmazott. Fontos példaként említette, hogy a kormány úgy fejlesztette tovább a magyar munkatörvényt, hogy a helyi autógyártás nagyon rugalmasan működhessen, és így nemzetközi összehasonlításban is versenyképes legyen. Frank Klein egyedülállónak nevezte, hogy a magyar kormány támogatta a német mintára kialakított duális szakmunkás- és duális főiskolai képzés bevezetését, amelynek következményeként a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-nek már 96 szakmunkástanulója és 21 főiskolai hallgatója vesz részt a megfelelő programokban. Meggyőződése szerint az oktatás területén ezzel a lépéssel, valamennyi közreműködővel együtt "történelmet" írtak. "Mindezek a tényezők együttesen teremtették meg az alapját annak, hogy az autógyártás Magyarországon valódi növekedést mutat, és erre minden magyar büszke lehet" - tette hozzá. Az MTI-nek arra a kérdésére, hogy számolt-e ezzel a sikerrel a projekt elején, azt válaszolta: "Teljes mértékben. Egy ilyen izgalmas feladatot és nagy kihívást csak akkor vállaljon el az ember, ha meg van győződve arról, hogy a csapatával sikeresen meg tudja oldani." Úgy fogalmazott: "a kecskeméti Mercedes-Benz gyár egész csapata nagyon büszke arra, amit teljesített, és arra, hogy továbbra is hozzájárulnak a magyar gazdaság növekedéséhez". Befejezésül kiemelte: "a magyar emberek, akik az első naptól kezdve szívélyesen fogadtak bennünket, megérdemlik a pozitív növekedési számokat, amelyek előbbre viszik az országot". Az anyanyelve mellett angolul és franciául is beszélő Frank Klein élete eddig a Mercedeshez kötődik, hiszen a konszernnél kezdett el dolgozni 1991-ben, azóta végigjárta a különböző munkafázisokat. A fiatal mérnök 1996-tól az Egyesült Államokban, a Portland/Oregon-ban található Daimler Trucks gyárban is dolgozott pár évet. Az igazgató családjával él Kecskeméten, harmadik gyermekük már itt született. A Mercedes-Benz kecskeméti gyára, alig négy évvel a 2008-as beruházási döntés után, 2012 márciusában ünnepelte hivatalos megnyitását, és azóta gyártja a B-osztályt, valamint 2013 januárja óta a második modellt, a CLA-t. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, B-osztály, CLA, gazdaság, kecskemét, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Bemutatkozik a C evolution hatósági kivitelének tanulmánya |
||
2013. november 20.
A 18. Milipol kiállításon 2013. november 19. és 22. között a BMW Motorrad hatósági motorkerékpárjai és speciális hatósági motorosruházata illetve kiegészítői kínálatával jelenik meg Párizsban.
|
A BMW Motorrad immár több mint 85 esztendeje aktív szereplője a hatósági motorkerékpárok piacának, s a hetvenes évek óta már 130 ezer speciális motorkerékpárt szállított ki több mint 150 ország hatóságainak. E tekintélyes számadat már önmagában is egyértelműen igazolja a BMW Motorrad modelljeinek sokoldalúságát és kiemelkedő megbízhatóságát. A kiállításon a boxermotoros BMW R 1200 RT mellett a soros, kéthengeres erőforrással szerelt F 800 GT és F 700 GS is megtekinthető, a hathengeres K 1600 GT és a C 600 Sport robogó formájában pedig két, a BMW Motorrad Hollandia szakembereivel együttműködésben készült motorkerékpár is megjelenik a standon. A C 600 Sport a nagyközönség előtt a 2013-as Milipol alkalmával bemutatkozó hatósági kivitele a városközpontok forgalmára illetve alapvetően a városi környezetre tervezett rendőrségi motorkerékpárként speciális színösszeállítással, első és hátsó megkülönböztető fényszórókkal, valamint szirénával és kiegészítő kapcsolóval készül. Elöl robusztus bukócső gondoskodik a mostoha üzemi körülmények között is hatékony védelemről. A BMW C evolution hatósági kivitelének tanulmányával a BMW Motorrad izgalmas kitekintést kínál a Milipol 2013 alkalmával, milyen lehet a jövő elektromos hajtású robogója rendőrségi-, mentő- és kísérő-feladatok modern és megbízható partnereként. A BMW Motorrad jelenleg vizsgálja, mennyiben lehetnek alkalmasak az elektromos motorkerékpárok hatósági használatra, illetve hogyan valósíthatók meg ezen alkalmazások a gyakorlatban. A néhány hónapja a Frankfurti Autószalonon bemutatott, új C evolution műszaki alapjain, e dinamikus és környezetkímélő tanulmány a hatósági alkalmazások speciális igényei szerint kialakított koncepció, a nagyvárosi környezetben is sokrétű használhatósággal és széles körű bevethetőséggel. A C evolution magas színvonalú menetdinamikai képességeit a nulla károsanyag-kibocsátású járművek előnyeivel ötvözi. 11 kW (15 LE) névleges teljesítményre méretezett elektromos motorja 35 kW (47,5 LE) maximális teljesítményre képes. A C evolution végsebességét 120 kilométer/óránál határolja le az elektronika, gyorsulásértékei pedig a legtöbb 600 köbcentiméteres vagy még nagyobb hengerűrtartalmú nagyrobogóét is felülmúlják. Az akkumulátor bőséges, 8 kWh kapacitása akár száz kilométer hatótávot is lehetővé tesz, töltése pedig egyszerűen a háztartási elektromos hálózatról is elvégezhető. A teljesen lemerült akkumulátor 12 A áramerősséggel mintegy négy óra alatt tölthető fel a 220 voltos hálózatból, ami 16 amperen nagyjából három órát igényel. A BMW Motorrad „Biztonság 360 fokban” koncepciója jegyében a C evolution – mint a BMW Motorrad összes motorkerékpárja – már szériakivitelében blokkolásgátló berendezéssel (ABS) készül. A BMW Motorrad minden hatóságok számára készült modelljéhez gyári extrafelszerelések és kiegészítők - kifejezetten ezen alkalmazásokra kifejlesztett - programja áll rendelkezésre. Legyen szó a rendőrség, a vámhatóság, műszaki segélynyújtás, a tűzoltóság, a honvédség, a kormányőrség vagy éppen speciális szállítmányok kíséretének motorkerékpárjairól, a BMW Motorrad e területen rendelkezésre álló sok évtizedes tapasztalatai alapján mindenkor testre szabott megoldásokkal kínálhatja járműveit. A BMW Motorrad modelljei így hatósági kiviteleikben is a legkülönfélébb alkalmazásokra specifikálhatók. Az extrafelszereléseket a motorkerékpárok sorozatgyártása során építik be, így a másutt szokásos utólagos be- és átépítésekkel vagy akár egyedi gyártásokkal szemben itt gyári folyamatok garantálják a járművek folyamatosan magas minőségi színvonalát. A BMW Motorrad hatósági alkalmazásokra készülő motorkerékpárjait úgy tervezik, hogy világszerte megfeleljenek a hatósági alkalmazások szigorú EMV-követelményeinek. A hatósági igények nagy hagyományokra visszatekintő kiszolgálójaként a BMW Motorrad Airflow és Polizei 5 motorosruháit is bemutatja a 2013-as Milipol alkalmával, az Airflow és Allround kesztyűkkel illetve csizmákkal, valamint a System 6 EVO bukósisakkal együtt. A BMW Motorrad a 2013-as Milipol 5 M 185 standján, 2013. november 19. és 22. között várja a látogatókat. Kulcsszavak: BMW motorrad, járműipar, kiállítás, motorkerékpár
|
|
|||||
|
||||||
Emelkedtek az üzemanyagárak |
||
2013. november 20.
Emelte bruttó 5 forinttal a 95-ös benzin és 3 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.
|
A benzin átlagára így 400-401 forintra, a gázolajé 417-418 forintra nőtt. Legutóbb pénteken emelkedett az üzemanyagok ára, akkor bruttó 5 forinttal a 95-ös benziné és 2 forinttal a gázolajé. A társaság február elejétől heti két alkalommal dönt az üzemanyagár-változásokról, így már nemcsak a hét első munkanapján, hanem a hét közepén is határoz az aktuális valutaárfolyam és a tőzsdei jegyzések alapján az árról. A benzin ára tavaly április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint. Az autósok 15-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. Kulcsszavak: áremelés, benzin, benzinkút, gazdaság, gázolaj, mol, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
Hullanak a Tesla elektromos luxusautói |
||
2013. november 19.
Lassan nem telik el úgy hét, hogy ne törjön rommá, vagy égjen ki egy Tesla Model S, mely még ennek ellenére is rendkívül népszerű.
|
Ami mindenképpen pozitív, hogy eddig senki sem sérült meg komolyabban az elektromos autóban, hála a rendkívül modern biztonsági rendszereknek és megoldásoknak –írja a tisztajövö.hu. Noha a kép csak most került nyilvánosságra, a baleset valójában valamikor augusztusban történt, melyet eddig titokban tudtak tartani. Az autót a fremonti központban kapták lencsevégre, ahol több társa is helyet foglalt. Ez a bordó modell azonban közel sem volt olyan jó állapotban, mint a háttérben parkoló társai. Egyelőre nem tudni pontosan, hogy mi történt, ahogy az sem, hogy a vezető, vagy az utasai milyen sérüléseket szenvedtek. Annyi bizonyos, hogy az első felfüggesztés eltört és a Tesla hátul is komoly károkat szenvedett, de legalább most nem gyulladt ki. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, baleset, Model S, Tesla
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9911 - 9920 |