Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 401 - 410 |
Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz közlekedik Pakson |
||
2023. január 18.
Három napon át közlekedik demonstrációs jelleggel egy hidrogén üzemanyag-cellás autóbusz Pakson, a magyar hidrogén völgy központjában, a JIVE-2 projekt részeként, mely az eddigi legnagyobb uniós társfinanszírozású hidrogénbusz program Európában.
|
A január 16. és 18. közötti programon hidrogén busz konferenciát, szakmai és pályaorientációs napot is szerveznek ahhoz kapcsolódóan, hogy a busz ebben az időszakban részt vesz Paks közösségi közlekedésében, az 1-es vonalon. Az utasok díjmentesen vehetik igénybe a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület, a Toyota–CaetanoBus, a Messer Hungarogáz Kft. és a Paksi Közlekedési Kft. együttműködésében közlekedő hidrogénüzemű buszt. A zéró lokális emisszióval és nagyon csekély zajkibocsátással üzemelő, Portugáliában gyártott, háromajtós Toyota–Caetano H2.City Gold típusú busz érkezik Paksra január 13-án, amelybe a Toyota üzemanyagcellás technológiáját szerelték. A jármű egy töltéssel 400 kilométer megtételére képes, a tankolás mindössze 9 percet vesz igénybe. Az üzemanyagcella teljesítménye 60 kW, amelyet kiegészít egy beépített (44 kWh kapacitású, LTO) akkumulátor is, így a járművet meghajtó villanymotor 180 kW leadására képes. A belső tér optimalizálása érdekében a hidrogéntartályokat és az üzemanyagcella-köteget a jármű tetején helyezték el. A tartályokban összesen 37,5 kilogramm hidrogéngázt lehet tárolni 350 bar nyomáson. A Toyota–Caetano H2.City Gold típus 10,7 vagy 12 méteres változatban érhető el; Pakson a hosszabb változat közlekedik, amely – az ülő és állóhelyekkel együtt számítva - 85 utas szállítására képes. A demonstrációs mintaprojekt magyarországi koordinátora a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület, a program hazai mobilitási partnere pedig a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. A Messer Hungarogáz Kft. technológiai támogatást nyújt, a hidrogén-töltőállomást és az üzemanyagot biztosítja. A Paksi Közlekedési Kft. üzemelteti a járművet a közösségi közlekedésben Az EU társfinanszírozásával a Közép- és Kelet-Európában útjára indított JIVE-2 (Közös Kezdeményezés a Hidrogénjárművekért Európa-szerte) program az eddigi legnagyobb üzemanyagcellás busz projekt Európában, melynek célja, hogy előmozdítsa a hidrogén meghajtású buszok kereskedelmi forgalomba hozatalát és a kapcsolódó hidrogéntöltő-infrastruktúra kiépítését. A teljes európai ellátási láncot lefedő Európai Hidrogén Egyesület szintén részt vesz a demonstrációs mintaprojektben. – Nagy lehetőségek állnak a hidrogén előtt, az üzemanyagcellás hajtáslánc a buszközlekedésben is kiemelkedő szerepet kaphat majd a jövőben. Mindent megteszünk azért, hogy ez a környezetbarát megoldás mielőbb elterjedjen hazánkban és a HUMDA által koordinált Zöld Busz Programmal együtt hozzájáruljon a 2050-es klímacéljaink eléréshez. Ez a különleges busz a legjobb helyen itt Pakson, a magyar hidrogén völgy központjában van. Értékes tapasztalatokat szerezhetünk a mintaprojekt során arról, hogy a közösségi közlekedésben miként hasznosítható a legjobban ez a technológia – emelte ki Deli Daniella, az Energiaügyi Minisztérium helyettes államtitkára. – Kiemelt célunk, hogy a közösségi közlekedésben csökkentsük a szén-dioxid-kibocsátást. Ebben nagy szerepe van a – 2021-ben elfogadott, Nemzeti Hidrogénstratégia részét képező - Zöld Busz Programnak, amelynek részeként a tavaly februári budapesti demonstrációs mintaprojekt után már második alkalommal vesz részt a közösségi közlekedésben üzemanyag-cellás autóbusz Magyarországon. A hidrogén hosszú távon az energia tárolására is jó megoldást jelent, emellett egyértelműen ez a jövő egyik hatékony hajtáslánca – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója. – A hidrogént eddig szinte kizárólag vegyipari, petrolkémiai célokra használtuk, de a jövő közlekedésében is fontos szerepet kap majd. A világ számos fejlett országában e tendencia megindult, és a közlekedési célú közvetlen hidrogénfelhasználás mellett az energetikában, és az ipar több szegmensében kap majd egyre fontosabb szerepet a tiszta hidrogén – reményeink szerint ez Magyarországon is így lesz. A városi közösségi közlekedésben a közeljövő egyik perspektivikus alternatív megoldását jelentik a hidrogén üzemanyag-cellás járművek – tette hozzá Mayer Zoltán, a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület titkára. – A Magyarországon elsőként bemutatott hidrogén üzemanyagcellás elektromos személyautó, a Toyota Mirai forgalmazójaként nagy öröm számunkra, hogy ez a Caetanobusszal közös demonstrációs projekt a hazai szervezőknek hála megvalósulhatott, és bízunk benne, hogy ez csupán az első, ámbár rendkívül fontos mérföldköve lesz az abszolút zöld, hidrogén alapú, emissziómentes hazai tömegközlekedés kialakításának. Az egyes városokban megvalósuló hidrogén alapú tömegközlekedés megteremtheti azt a kritikus minimum forgalmat és megtérülést, amely előfeltétele annak, hogy az egyes szolgáltatók magyarországi töltőállomások létesítése mellett döntsenek – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe – Hungary országigazgatója. – Zöld hidrogént, azaz megújuló energiával előállított üzemanyagot biztosítunk a paksi demonstrációhoz. Célunk, hogy a technológia iránt érdeklődő közösségi közlekedés szolgáltatók megismerjék az üzemanyag-cellás buszt, és tapasztalatot szerezzenek a hidrogéntöltés terén. Az üzemanyagcellás busz hidrogén-tankolása a Messer által telepített nagyteljesítményű hidrogéntöltő állomáson történik – emelte ki Bohner Zsolt, a Messer Hungarogáz Kft. ügyvezető igazgatója. – A hidrogéngazdaság ma még az energetikai piacnak csak egy kis részét képezi, de nagyon gyorsan általánosan elfogadottá és széles körben használttá kell tenni. Támogatásunkkal a JIVE projekt lehetővé teszi az üzemanyagcellás buszok piaci méretének növelését Európában, és hozzájárul a teljes értéklánc árának csökkentéséhez, miközben felhívja a figyelmet a hidrogéntechnológiákra és azok előnyeire is – fűzte hozzá Bart Biebuyck, a Clean Hydrogen Partnership (Tiszta Hidrogén Szövetség) ügyvezető igazgatója. A Toyota–CaetanoBus a Toyota Caetano Portugal és Mitsui & Co vállalatok részeként, egy portugáliai székhelyű busz- és alvázgyártó. A vállalat járműkínálata főként városok és repülőterek számára ideális. A Toyota–CaetanoBus 1980 óta foglalkozik az elektro-mobilitással. A Toyota és Caetano együttműködése értelmében a H2.City Gold városi buszt közös márkanéven forgalmazzák. Kulcsszavak: autóbusz, hidrogén üzemanyagcella, HUMDA, Toyota–CaetanoBus
|
|
|||||
|
||||||
Az "Év Autója" a Jeep® Avenger lett |
||
2023. január 18.
A Jeep® Avenger a márka első modellje, amely ebben a rangos nemzetközi elismerésben részesült. A városi szabadidőjármű a 22 ország 57 neves szakújságíróját tömörítő zsűri szavazatai alapján bizonyult az év legjobbjának
|
A vadonatúj Jeep® Avenger, a márka történetének első tisztán elektromos modellje (BEV) nyerte el a 2023-as európai Év Autója címet. A Jeep Avenger városi szabadidőjármű az első olyan Jeep modell, amely a díj 60 éves történelme során győzni tudott a nemzetközi megmérettetésen. Az Avenger hat másik típussal együtt vett részt a döntőben: a Kia Niro, a Nissan Ariya, a Peugeot 408, a Renault Austral, a Subaru Solterra/Toyota bZ4X és a Volkswagen ID Buzz ellenében kellett helytállnia. A kilenc autós szakkiadvány által szervezett szavazáson a 22 nemzet 57 független szakújságírójából álló zsűri voksai döntöttek a végső győztesről. Az Avenger nem kevesebb, mint 21 zsűritagnál bizonyult az első számú választásnak. A Jeep összesen 328 pontot ért el, 87 ponttal előzve meg a második helyezett modellt. Egyetlen kivétellel az összes ország képviselői a legjobb három közé sorolták az Avengert. A végeredményt január 13-án, pénteken, a Brüsszeli Autószalonon (Belgium) tartott, ünnepélyes eredményhirdetésen hozták nyilvánosságra. Søren W. Rasmussen, az Év Autója Zsűri új elnöke az eredményről szólva kifejtette: „A Jeep Avenger az Év Autója díj megérdemelt nyertese, meggyőzően tükrözi azt a korszakot, amelybe az autóipar belépett, és dizájnjával sugározza azt a hatalmas változást, ami előtt az ismert márka áll. A Jeep Avenger egy igazi európai, és annyi jó tulajdonsággal rendelkezik, hogy a 2023-as Év Autója cím mögött álló zsűri igazán elégedett lehet. Gratulálunk!” "A Jeep Avenger a legtöbb területen tökéletes megoldásnak bizonyult. A városi használatban kompakt és mozgékony, elegendő erővel és nyomatékkal rendelkezik ahhoz, hogy bármilyen úton helytálljon, hatótávolsága kielégíti az ebben a környezetben jelentkező igényeket. Mindössze 4,08 méter hosszú, helykínálata bőséges, ám ez egy teljes értékű gépkocsi, nem városi autó. A legfontosabb mégis a lenyűgöző dizájn " - fogalmazott Alberto Sabbatini, az Év Autója szervezet alelnöke. „Hatalmas megtiszteltetés, hogy az Európa elismert autóipari szakértőiből álló, illusztris zsűri a Jeep első, tisztán elektromos szabadidőjárművét választotta az Év Európai Autójának.” – mondta Christian Meunier, a Jeep márka vezérigazgatója. Hozzátette: „Korábban a Jeep márka egyetlen terméke sem volt még döntős ezen a versenyen, nem hogy első helyezett. Ez pedig pontosan érzékelteti, milyen kulcsfontosságú szerepet játszik a Jeep Avenger márkánk globális villamosítási stratégiájában, amelynek keretében a márka az emissziómentes szabadidőjárművek piacának globális vezető szereplőjévé kíván emelkedni. Ezúton gratulálunk a többi döntősnek is, kemény verseny volt!" „Az Avenger pontosan jelzi a Jeep márka elkötelezettségét az európai piac, illetve a villamosítás mellett.” – tette hozzá Antonella Bruno, a Jeep márka európai igazgatója. „A modell egy kifejezetten Európára méretezett, kiváló közúti- és terepalkalmasságú, tisztán elektromos modellekből álló portfolió első képviselője, és ebben a minőségében fontos mérföldkő a márka európai elektromos forradalmában.” A Jeep Avenger európai bevezetésével új fejezetébe lép a Jeep villamosítási programja: 2025-ig összesen négy akkumulátoros elektromos modellt hoz forgalomba az európai piacokon a márka. Ennek köszönhetően 2030 végére a Jeep kizárólag elektromos modelleket értékesít majd Európában. Az új Avenger városi szabadidőjármű alig több mint négy méter hosszú, és ezzel Európa második legdinamikusabban bővülő új autó kategóriájába, a gyors ütemben erősödő B-SUV szegmensébe tartozik. A dinamikus és élvezetes vezethetőséget, valamint valódi terepalkalmasságot kínáló Avenger a villanymotor azonnal ébredő forgatónyomatékának köszönhetően robbanékony teljesítményre képes, miközben kiemelkedően csendes utazási élményt biztosít. Az új szabadidőjárművet olyan aktív ügyfeleknek szánja a Jeep, akik kompakt méretekkel és a legmodernebb technológiai tartalommal felvértezett járművet keresnek. A 2022. október 17-én, a Párizsi Autószalon alkalmából leleplezett új Jeep Avenger rendkívül kedvező fogadtatásnak örvendett. A pozitív szakmai véleményeket jelentős vásárlói érdeklődés erősítette meg. A hiánytalanul felszerelt bevezető kivitel, az exkluzív 1st Edition előrendelésének megnyitása óta eltelt nem egészen három hónap során több mint 8000 járművet értékesítettek, ennek 60 százalékát Olaszországon kívül. Kulcsszavak: Avenger, elektromos autó, év autója, jeep
|
|
|||||
|
||||||
Jól zárta a 2022-es évet a Volvo Cars |
||
2023. január 18.
A Volvo Cars bejelentette, hogy a 2022. naptári évben 615 121 autót adott el, 12,0 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korában. Az akkumulátoros elektromos hajtású Volvo gépkocsik 2022-ben 10,9 százalékkal részesedtek a gyártó teljes forgalmából; 2021-ben ez az arány mindössze 3,7 százalék volt.
|
A Volvo Cars egész éves forgalmát a beszállítói láncot érintő nehézségek mellett az alkatrészhiányból adódó gyártási korlátozások is befolyásolták. Az eladásokat szintén negatívan érintette, hogy Kínában folytatódtak a koronavírus-járványhoz kapcsolódó lezárások. Mindezek ellenére a Volvo Cars termékei iránti kereslet töretlennek bizonyult. 2022 decemberében a Volvo Cars 72 663 gépkocsit értékesített, 12,8 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az akkumulátoros elektromos, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt Recharge modellek részaránya 2022 decemberében elérte a 43,8 százalékot. Ugyanekkor a tisztán elektromos járművek az eladások 20,1 százalékát tették ki. 2022 végén a Volvo Cars 49,0 százalékkal több aktív előfizetést tartott számon, mint egy évvel korábban. A 2022-es év egészét tekintve a Volvo Cars 17,0 százalékkal több gépkocsit értékesített az interneten keresztül, mint 2021-ben. Ez a növekedés egyszerre volt betudható a fokozott keresletnek, illetve a több piacra kiterjesztett, szélesebb körű ajánlatnak. Az Amerikai Egyesült Államokban éves szinten 102 038 gépkocsit értékesített a vállalat, 16,5 százalékkal kevesebbet, mint 2021-ben. December folyamán 11 111 Volvo gépkocsi talált gazdára az USA-ban, ami 6,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában regisztrált értéket. Kínában 2022 során 162 322 gépkocsit adott el a Volvo Cars; ez éves szinten 5,4 százalékos csökkenésnek felel meg. Az év utolsó hónapjában ugyanitt eladott 16 950 autó ugyanakkor 15,8 százalékkal haladta meg a Volvo Cars 2021. decemberi forgalmát. Ami Európát illeti, az év egészét tekintve 15,7 százalékos visszaeséssel 247 413 gépkocsit értékesített a márka. Decemberben ezzel szemben 33 407 eladott autóval éves szinten 17 százalékos növekedést regisztrált a Volvo Cars. 2022-ben változatlanul az XC60 volt a Volvo Cars legkeresettebb típusa: ebből az év folyamán 195 338 darabot adtak el világszerte (2021-ben 215 635 db). A második helyen az XC40 áll 169 206 eladott példánnyal (2021-ben 201 037 db), míg a harmadik legnépszerűbb Volvo típus az XC90 volt 97 130 darabos forgalommal (2021-ben 108 231 db). Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Volvo Cars
|
|
|||||
|
||||||
A BMW Group Magyarország új éves értékesítési rekordot ért el |
||
2023. január 18.
A BMW Group Magyarországon tavaly 5 267 darab új autót értékesített. A BMW márka eladásai 18%-kal nőttek. A vállalatcsoport legnépszerűbb modellje a BMW X5
|
2022-ben a BMW Group Magyarország is magasabb fokozatba kapcsolt az elektromobilitás területén: a vállalatcsoport ügyfelei 2021-hez képest 44%-kal több plug-in hibrid és 62%-kal több teljesen elektromos modellt regisztráltak. A BMW márkából 4 785 db-ot, a MINI márka modelljei közül 482 db-ot helyeztek forgalomba tavaly, ami mindkét márka esetében rekordot és 2021-hez képest 18, illetve 5 százalékos növekedést jelent az értékesítési volumenben. A kihívásokkal terhelt gazdasági környezetben a sikerek elérésében meghatározó szerepet játszott az új modellek rendkívül pozitív fogadtatása, valamint a stabil márkakereskedői háttér. Elektromos térnyerés 2022-ben tisztán elektromos BMW-ből és MINI-ből 550 db-ot adtak el Magyarországon, a BMW kiegyensúlyozott szereplésével (469 db) a legnépszerűbb prémium elektromos gyártó a tradicionális márkák között, 2021-hez képest a piaci átlagot meghaladva 119%-kal növelte elektromos modelljeinek értékesítését. A legnépszerűbb BEV modell a BMW iX (167 db), a BMW iX3 (117 db) és a BMW i4 (88 db) voltak, melyet a kifutása évében is kiváltképp sikeres BMW i3-as (82 db) követ. A vállalatcsoport plug-in hibrid modelljeinek értékesítése 44%-kal 769 db-ra nőtt és a BMW X5 45e, a BMW 5-ös és 3-as plug-in hibrid modellek voltak a legkelendőbbek itthon. Idén a BMW X5 a legnépszerűbb modell A legnépszerűbb modellek dobogójának csúcsán a BMW X5 (861 db) áll, a 3-as (607 db) és az 5-ös (491 db) BMW-t megelőzve. A BMW X modellek a bajor prémium gyártó egyre több ügyfelét vonzzák, a tavaly értékesített 2 300 darab SAV/SAC modell 17%-os növekedést takar. A legnagyobb vonzereje a BMW X5-nek volt 42%-os gyarapodással, de a várakozásoknak megfelelően nagy népszerűségnek örvend a BMW X1 új generációja is. A BMW márka vásárlóinak 72%-a dönt az xDrive technológia, azaz az összkerék-meghajtás mellett – ezzel a részaránnyal a prémium szegmensben piacvezető a BMW. Rendkívül fontos szerepet tölt be a BMW 3-as és 4-es sorozata is, mellyel stabilan vezeti a tradicionális középkategóriát a bajor gyártó. A BMW M GmbH rekord értékesítési mutatóval zárta jubileumi évét Az alapításának 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH hazánkban is jól teljesített, az M és M Performance modellek 595 darabos értékesítési volumene 8%-os növekmény 2021-hez képest. A legkelendőbb modellduót a BMW M4 (+140%) és a BMW M3 (+95%) alkotja. A regisztrált érdeklődések alapján a BMW legsportosabb modelljei várhatóan idén a csúcsra törnek, köszönhetően elsősorban a BMW M3 Touring-nak, a BMW M2-nek és a BMW XM-nek. Rekord a MINI-nél is 482 darab eladott modellel a márka a hazai történetének legjobb évét zárta. A legtöbb ügyfél a tavaly már hat tagúra nőtt márkakereskedői hálózatnál a legkisebb MINI mellett döntött: a klasszikus 3 és 5-ajtós modell részaránya a kabrió változatot is beleértve mintegy 65%-os a teljes MINI palettából. A 3-ajtós MINI modellek közel fele elektromos meghajtással gurul ki a szalonokból. A konnektorról tölthető MINI Cooper SE és MINI Cooper SE Countryman ALL4 modellek is 27%-ot tettek ki a márka teljes értékesítéséből. A nagymotor szegmensben letaszíthatatlan a trónról a BMW Motorrad A BMW Motorrad hazai értékesítési volumene stabil, enyhén (3,5%-kal) csökkent 2021-hez képest, így a márka az összesített regisztrációk tekintetében a harmadik helyet érte el. Az összesen 636 darab értékesített motor közül 532 darab modell 500 cm3 feletti, ezzel az eredménnyel a BMW Motorrad piacvezető szerepet tölt be a nagymotoroknál. A legnépszerűbb modell a BMW R 1250 GS/Adventure, ezek mellett 205 ügyfél tette le a voksát. 2023-ban 100 éves a BMW Motorrad, mely alkalomból az R nineT és R 18 100 Years jubileumi modellek kerülnek piacra, de érkezik a márka második M modellje, az M 1000 R is. 2023-as újdonságok Az idei évben számos további újdonság érkezik, a frissen bemutatott új BMW 7-es és i7-es mellett jön a BMW iX1, a BMW M3 Touring, a BMW M2 és a BMW M GmbH második önálló modellje, a BMW XM is. Az év utolsó szakaszában várható a vadonatúj BMW 5-ös sorozat teljesen elektromos i5-ös változatban is, illetve a MINI Countryman új, harmadik kiadása. Kulcsszavak: BMW Group, jármű kereskedelem, Mini
|
|
|||||
|
||||||
Az M-Sport Ford World Rally Team bemutatja versenyautói 2023-as fényezését |
||
2023. január 17.
Az M-Sport Ford World Rally Team az új évadot egy látványos, új megjelenéssel indítja, amit a Monte-Carlo Rallyn majd láthatunk először akció közben.
|
A synthwave zene által ihletett, és – a hibrid korszakhoz illően – az elektrifikációt kihangsúlyozó 2023-as fényezés olyan benyomást kelt, mint egy festmény: az ikonikus Ford-kék vásznon vibráló, neon-hatású pink és kék minták láthatók. A csapat a 2022-es festés sikerére alapozva fejlesztette tovább a dizájnt, remélve, hogy a 2023-as év ugyanolyan előrelépést jelent majd a teljesítmény terén, mint a színvilág tekintetében. Az új, látványos fényezés Ott Tänak és Pierre-Louis Loubet versenygépein lesz majd először látható a Monte-Carlo Rallyn. Az M-Sport egy új videóban villantja meg az autó festését; a filmben végignézhetjük, amint a dizájner megtervezi és elhelyezi a mintákat a csupasz karbonszálas karosszérián, míg végül a maga teljességében bontakozik ki előttünk a látvány. A Ford-branding továbbra is hangsúlyos marad a gépháztetőn, akárcsak az ikonikus Red Bull jelzés, ami központi grafikai elem Tänak és Loubet autóin. A Red Bull szponzorációja immár mindkét pilótára kiterjed, akik 2023-ban a Red Bull hivatalos sportolóinak számítanak. Monte-Carlóban Jourdan Serderidis vezeti majd az M-Sport harmadik Rally1 autóját, ami ugyanazzal a szemet gyönyörködtető fényezéssel áll rajthoz, mint a csapat többi gépe. Kulcsszavak: autósport, ford, M-Sport Ford World Rally Team
|
|
|||||
|
||||||
Felgyorsítaná villamosítási stratégiáját a Toyota |
||
2023. január 16.
Épp csak hozzáfogott elektromobilitási elképzeléseinek megvalósításához a Toyota, az értesülések szerint az autógyártó máris nagyságrendekkel fejlettebb technológiák bevezetésében gondolkodik.
|
A Toyota már 2023 elején ismertetheti beszállítóival azokat az új elképzeléseket, amelyekkel az autógyártó még versenyképesebbé tenné 2021 végén ismertetett elektromos stratégiáját, jelentette belső forrásokra hivatkozva a Reuters hírügynökség. Az akkumulátoros hajtási rendszerek fejlődésének üteme és léptéke messze meghalad mindent, amivel az autógyártók az iparág történetében eddig találkozhattak. A jármű- és gyártástechnológia-innovációk olyan gyorsasággal követik egymást, amellyel a hagyományos fejlesztési stratégiák nem képesek lépést tartani. Ha hihetünk a híreknek, a Toyota ezt felismerve már most új mederbe terelheti épp csak útjára indított villamosítási programját. Mint emlékezetes, Tojoda Akio cégelnök 2021 végén ismertette azt az ambiciózus tervet, amelynek keretében 2030-ra globális piacain harminc tisztán elektromos személy- és haszonjárművet kíván bevezetni, és ezekből éves szinten 3,5 millió darabot készül értékesíteni az autógyártó. Emellett azonban a Toyota – számos más autógyártóval ellentétben – továbbra is kiemelt jelentőségűként kezel egyéb hajtástechnológiákat, amelyekkel rövid és középtávon hatékonyabban csökkenthetők a flottaszintű károsanyag-kibocsátások. Ennek szellemében a Toyota folyamatosan fejleszti fullhibrid-rendszereit, illetve alternatív üzemanyagok meghonosításával igyekszik fenntarthatóbbá tenni belső égésű motorjait. Ennek az inkluzív stratégiának a gyümölcse az E-TNGA platform, amely a Toyotánál széles körben alkalmazott TNGA architektúrát adaptálta tisztán elektromos hajtási rendszerekhez, lehetővé téve a belső égésű és emissziómentes rendszerek párhuzamos gyártását. Az eredeti elképzelések szerint ez a Toyota bZ4X-nél is alkalmazott platform adná a következő években bemutatandó, részben már beharangozott típusok alapját. A távlati kilátások azonban arra engednek következtetni, hogy az évtized végére a megcélzottnál jelentősen több tisztán elektromos jármű eladásával számolhat a Toyota. Hogy ezeket a lehetőségeket kiaknázhassa, az autógyártó az értesülések szerint lerövidítené az E-TNGA életciklusát, és a tervezettnél korábban – várhatóan a most bemutatott típusok modellváltásakor – vezetné be új generációs BEV-technológiáit. A Reuters már tavaly ősszel beszámolt arról, hogy a Toyota egykori versenyképességért felelős igazgatója, Terasi Sigeki vezetésével felállt egy munkacsoport, amelyet azzal bíztak meg, hogy vizsgálják meg, hogyan lehetne javítani a villamosítási projekt költséghatékonyságát. Bár elemzéseik eredményeit nem hozta nyilvánosságra a vállalat, a hírügynökséget tájékoztató munkatársak szerint ezekre alapozva hamarosan hozzálát a Toyota, hogy első számú beszállítóival közösen kidolgozza azokat a lehetőségeket, amelyekkel a vállalat felgyorsíthatja elektromos stratégiájának megvalósítását, és a tervezettnél gyorsabban emelkedhet az elektromobilitás vezető szereplői közé. Mindez nem feltétlenül jelent irányváltást, a Toyota és partnerei ugyanis folyamatosan olyan innovatív technológiai megoldások fejlesztésén dolgoznak, amelyek forradalmasíthatják az akkumulátorok hőgazdálkodását, javíthatják a hajtási rendszerek energiafelhasználását, felgyorsíthatják a töltés folyamatát, illetve általában csökkenthetik a gyártási költségeket. Ezek piaci bevezetését azonban a technológia fejlettségi szintjén kívül egyéb szempontok is befolyásolják, ezért szoros együttműködésre és részletes egyeztetésre lehet szükség ahhoz, hogy az eredeti elképzeléseknél korábban vegyék azokat gyártásba. A Toyota hivatalosan nem reagált a Reuters értesüléseire. Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Először jelenik meg a nagyközönség előtt a digitális álcamintás új ID.7 |
||
2023. január 16.
A Volkswagen Group of America már a következő ID-modellre kínál betekintést a CES szakkiállítás alkalmával. Az ID.7 speciális álcázása intelligens fényhatásokat bocsát ki az elektrolumineszcencia eleve alapján.
|
Függöny fel: 2023. január 5. és 8. között a Volkswagen Group of America a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) szakkiállítás alkalmával – intelligens álcázással – bemutatja a márka első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű limuzinját, amely már a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épül, az ID.7 modellt. A többrétegű fényezéssel alkalmazott, egyedülálló álcatechnológia révén az autó egyes felületei fényt bocsáthatnak ki, ami interaktív módon szimbolizálja az ID.-család jövőbeni csúcsmodellje digitalizációjának újabb lépését. Az elsőként Kínában bemutatott ID. AERO tanulmány korábban már betekintést kínált az új modellre, amelyet különösen aerodinamikus formai nyelvezet jellemez és akár 700 kilométer (WLTP) hatótávot is lehetővé tesz. A Volkswagen Group of America így hat év után egészen különleges termékkel térhet vissza a CES rendezvényére, a világ legnagyobb elektronikai szakkiállítására. „Az új ID.7 révén a felső piaci szegmensek felé bővítjük elektromos modellportfoliónkat, az új limuzin csúcstechnikát és csúcsminőséget kínál majd. Az ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenünk meg a piacon. Célunk, hogy minden piaci szegmensben megfelelő ajánlattal szolgálhassunk ügyfeleinknek” – hangsúlyozta Thomas Schäfer, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója. ID.7 – a klíma és a kényelem újszerű élménye – új kijelző-koncepció – a Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented Reality Head-up Display)– egy 38 centiméter (15 col) képátlójú képernyő – a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált, újszerű kezelése – megvilágított érintőcsúszka A légkondicionáló berendezés intelligens légbefúvó nyílásokkal működő, új koncepciója több új funkciót is kínál. Az ID.7 például a kulcs alapján felismeri a közeledő vezetőt, még beszállás előtt megkezdve – a forró nyári napokon – a beltér hűtését, illetve – hideg időben – a fűtését. Ennek során az új tervezésű intelligens légbefúvó nyílások (Smart Air Vent) szabályozzák a légáramlást, dinamikus pásztázó mozgással terítve nagy területre a lehető leggyorsabban a levegőt. Ha az utasok már az autóban ülnek, a légáramlás közvetlenül a testükre is irányulhat, de közvetve is szellőztethető a beltér. Az új, nagyméretű kijelzőn folyamatosan láthatók, aktiválhatók, illetve felhasználónként külön-külön menthetők ezek a funkciók. A különleges kívánságok hangvezérléssel aktiválhatók. A „Helló Volkswagen, fázik a kezem!” jelzésre például a kormánykerékfűtés bekapcsolásával reagál az ID.7, miközben célzottan meleg légáramot irányít a kezekre. Különleges interaktív álcakoncepció Egészen különleges módon érzékelteti a Volkswagen a Las Vegas-i CES alkalmával az új ID.7 intelligenciáját. A digitális mintázattal álcázott limuzin olyan egyedi fényezést kapott, amellyel az ID.7 interaktív módon sugározhat fényt: az összesen negyven felhordott festékréteg egy része elektromosan vezető, míg mások szigetelő tulajdonságúak. Az autó felületének 22 külön-külön szabályozható része így a legfelső festékrétege alatt folyó elektromos áram hatására fényt bocsáthat ki (elektrolumineszcencia), ha pedig e rendszert például az audio-berendezéshez csatlakoztatják, az egyes területek felvillanásaival a zene ritmusa is láthatóvá tehető. Az autó motorházfedelén és két oldalán feltűnő QR-kódok a fizikai és a digitális világ között szolgálnak interfészként. A teljes álcaminta e QR-kód témát viszi tovább, így rejtve el a majdani sorozatgyártású modell kontúrjait. Aerodinamikus formák és tágas utastér a MEB révén Stílusában az ID.7 a tisztán elektromos ID.-család formai nyelvezetét követi. Az új limuzin formavilágát aerodinamikus orr- és tetőkialakítása határozza meg, amelyek nagyban hozzájárulnak az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótáv növeléséhez. Az ID.7 elején átáramoltatott légbeömlőnyílások terelik célzottan a levegőt az autó oldalai mentén hátrafelé, olyan légfüggönyt (Air Curtain) képezve, amely csillapítja az oldalsó régiók légáramlásait. Ereszkedő tetővonala szintén hozzájárul az ID.7 kiváló légellenállási együtthatójához. A hatótáv akár a 700 kilométert (WLTP) is elérheti. Mint az ID.-család minden tagja, az ID.7 is a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. A modulrendszer rövid karosszéria-túlnyúlásokban és hosszú tengelytávban (2,97 méter) is megmutatkozó előnyei a beltér javára is válnak, az eredmény pedig az ID.7 különösen tágas térérzetű felsőkategóriájú limuzin-karaktere. A Volkswagen elektromos offenzívája: már 500 ezer kiszállított MEB-alapú autó ID.7 limuzinjával a Volkswagen a felső-középkategória jelentős értékesítési darabszámok jellemezte piaci szegmensében bővíti tovább nagysikerű, tisztán elektromos ID.-modelljei családját, miközben „ACCELERATE” stratégiájával gyorsítja elektromos offenzíváját. Az első mérföldkőhöz már el is érkezett a Volkswagen: a 2020 szeptemberben az ügyfeleknek átadott első ID.3 példányok óta a márka mintegy 500 ezer ID.-modelljét szállította ki világszerte leányvállalatain keresztül – mégpedig a továbbra is szűkös ellátási helyzet ellenére is nagyjából egy évvel korábban a tervezettnél. Kulcsszavak: bemutató, ID.7, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
A Mazda bemutatja a Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV modelljét Európában |
||
2023. január 16.
A Mazda elektrifikációs programjának vezető terméke, a 2020-ban bevezetett Mazda MX-30, a vállalat első sorozatgyártású, akkumulátoros elektromos autójaként mild hybrid verzióban fut néhány Európán kívüli piacon is.
|
A „hűen önmagamhoz” termékkoncepciójával az MX-30 tiszta, kellemes vezetést, ismerős, barátságos külsőt és utasteret kínál. Az MX-30 e-Skyactiv R-EV egy soros plug-in hybrid, amely továbbra is ugyanazokat a vásárlói értékeket kínálja, mint az eredeti MX-30, ugyanakkor gondtalanságot biztosít az elektromos autózás közben. Az MX-30 e-Skyactiv R-EV 85 km-es akkumulátoros elektromos hatótávja elegendő a mindennapi vezetési igényekhez, nagy távolságok megtétele esetén pedig bizonyos esetekben a bolygódugattyús motor is bekapcsol. A teljes hatótáv során az autó mindvégig elektromos hajtással működik. A Mazda egyrotoros Wankel-motort épített be a hatótáv növelésére, kihasználva a bolygódugattyús motor egyedülálló képességét, hogy egy kis hajtóművel képes a szükséges teljesítményt előállítani. Az újonnan kifejlesztett bolygódugattyús motor a generátor és az elektromotor mellett található a motortérben. A kompakt elektromos erőforrás egy 17,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorral és egy 50 literes benzintankkal egészül ki, mely egy soros plug-in hybrid rendszert eredményez, rendkívül versenyképes teljes hatótávval. Az MX-30 e-Skyactiv R-EV az aktív életmódot folytató ügyfeleinket is támogatja azáltal, hogy olyan funkciókat kínál, mint a normál 2- vagy 3-fázisú váltakozó áramú töltéssel és a gyors egyenáramú töltéssel való kompatibilitás, az 1500 W-os tápegység és a három vezetési mód (Normal, EV és Charge), melyek a különböző vezetési helyzetekben alkalmazhatók. Sőt, erőteljes, 122 kW-os elektromos motorjával még enyhén jobb menetteljesítményt is nyújt, mint az MX-30 BEV. A Brüsszeli Autószalonon bemutatott Edition R egy különleges széria, amely akkor lesz elérhető, amikor az MX-30 e-Skyactiv R-EV forgalomba kerül. Az Edition R dizájn Maroon Rouge Metallic felülettel rendelkezik – megidézve az első személyautónk, a Mazda R360 Coupé tetőszínét –, mely exkluzív külső színként jelenik meg a tető oldalvonalait kihangsúlyozandó. A karosszéria többi része és az autóbelső fekete színű. Az Edition R olyan egyedi designelemeket is felvonultat, mint például a padlószőnyegekbe varrt és az ülések fejtámláira dombornyomott rotor alakú embléma. A Mazdánál arra törekszünk, hogy különleges kapcsolatot alakítsunk ki ügyfeleinkkel, így olyan márkává szeretnénk válni, amely örömet és életerőt közvetít. Kulcsszavak: bemutató, e-Skyactiv, mazda, MX30, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Jövő újratöltve |
||
2023. január 09.
Elektromos vagy hibrid autóval közlekedve elengedhetetlen a különböző töltési módok, illetve annak ismerete, melyik a legalkalmasabb az egyes járművekhez az adott szituációban. A SEAT S.A. szakértője arra ad tippeket, hogyan hozható ki a legtöbb az elektromos járművekből.
|
A jövő mobilitása elektromos hajtású kerekeket jelent, a jó töltőinfrastruktúra pedig alapvető fontosságú az elektromos autók népszerűsítéséhez. Nemkülönben annak ismerete, melyik töltési mód a legmegfelelőbb a jármű jellemzői, valamint a töltés helyszíne és ideje alapján. Az elektromos járművek töltése bonyolultnak tűnhet, ám valójában egyszerűbb, mint amilyennek látszik – miután megismerkedtünk néhány alapvető töltési koncepcióval. Ennek szellemében a SEAT S.A. szakértője most részletesen elmagyarázza a jövő különböző töltési módjait. Feszültség kérdése – „A tisztán elektromos és a plug-in hibridjárművek akkumulátorának töltése alapvetően két tényező függvénye: az autó akkumulátorának kapacitása és a rendelkezésre álló töltő teljesítménye határozza meg a különböző töltési időket” – emelte ki Ramón Calderón, a SEAT S.A. e-mobilitási intézményi kapcsolatokért felelős vezetője. Az akkumulátor kapacitása azon elektromos energia mennyisége, amelyet tárolni képes, míg a teljesítmény arra a mennyiségre utal, amit a töltő tud biztosítani a jármű számára. „Az elektromos járművek vezetői többféle töltési mód közül választhatnak, ezek a 2-es típusú (lassú töltés), a 3-as típusú (félgyors töltés) és a 4-es típusú (szupergyors vagy ultragyors töltés). A töltés az autó akkumulátorának kapacitásától, valamint a töltőberendezés és a csatlakozókábel teljesítményétől függően igényel több vagy kevesebb időt” – fejtette ki Ramón. Töltés éjszakánként – A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) vagy kisméretű tisztán elektromos autók 2-es típusú lassú töltéssel az éjszaka folyamán a garázsban is feltölthetők. E megoldás során a jármű a biztonságos töltés érdekében a háztartási elektromos csatlakozóba (Schuko típusú) illeszkedő adapteren keresztül kapcsolódik az elektromos hálózathoz. Ebben az üzemmódban (a hálózat terhelhetőségétől függően akár 3,6 kW teljesítmény esetén) a plug-in hibridmodellek akkumulátora 3-4 óra, a tisztán elektromos típusoké pedig átlagosan 16 óra alatt tölthető fel nulláról száz százalékig, a teljesítménytől, a töltőkábeltől és az akkumulátorkapacitástól függően. A jóval nagyobb hatótávú, tisztán elektromos autók vagy plug-in hibrid modellek – mint például a SEAT Tarraco e-HYBRID – esetében azonban a 3-as típusú félgyors töltés a legkényelmesebb megoldás. Ehhez falra szerelhető töltőkészülék, közismert nevén wallbox szükséges, amely az elektromos berendezés és a jármű biztonságát szolgáló különböző védelmi rendszerekkel is rendelkezik. „Biztonságának, megbízhatóságának és gyorsaságának köszönhetően az elektromos járművek töltőteljesítménye és akkumulátorkapacitása növekedtével a 3-as típusú töltés felülmúlja a 2-es típusút” – mutatott rá Ramón. Ez a töltésmód nagyobb otthoni töltőteljesítmény alkalmazását teszi lehetővé, miközben rövidebb töltési időt is biztosít. A hibridmodellek, mint például a CUPRA Formentor, a teljesítménytől és az akkumulátor jellemzőitől függően átlagosan kevesebb mint három óra, egy tisztán elektromos hajtásrendszerű jármű pedig kevesebb mint tíz óra alatt tölthető fel. Töltés a délutáni bevásárlás alatt – Otthonunkon kívül, a legtöbb nyilvános töltőállomásnak 3-as típusú, azaz félgyorstöltővel kell rendelkeznie. Ebben az üzemmódban a tisztán elektromos vagy hibrid hajtásrendszerű járművek Mennekes-csatlakozókon keresztül kapcsolódhatnak a váltakozóáramú (AC) elektromos hálózatra. Mivel e nyilvános töltőpontok teljesítménye nagyobb (mintegy 11 kW), a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) átlagos teljes (0-100 százalék) feltöltési ideje 30 perc és egy óra, míg a tisztán elektromos járműveké négy és hat óra között alakul. Töltés kávészünetben – A nagy hatótávú, tisztán elektromos modellek, mint például a CUPRA Born számára kifejlesztett, 4-es típusú, azaz szupergyors töltés alig több mint 30 perc – vagyis nagyjából egy kávészünet – alatt az akkumulátor legalább 70 százalékos, míg körülbelül egy óra alatt a teljes feltöltését (100 kilowattos töltő esetén) is lehetővé teheti. Az eddig említett, váltakozóáramú töltésmódokkal ellentétben a 4-es típusú töltés egyenárammal működik, ami gyorsabb töltést tesz lehetővé, mivel a járműnek már nem szükséges áramátalakítást végeznie. Az ilyen típusú töltéshez leggyakrabban használt szabványos csatlakozó a CCS-kivitel. „Tekintettel magas árukra és telepítési költségeikre, ezeket a töltőket nem otthoni használatra tervezték, és nem is ajánlják ilyen célra, hanem a 3-as típussal együtt alkalmazva leginkább a bevásárlóközpontokban, a közutak mentén, illetve munkahelyükön találkozhatnak velük a felhasználók” – folytatta Ramón. A 4-es típusú berendezések kifejezetten kültéri nyilvános töltőállomásokhoz tervezett ultragyors töltőket is tartalmazhatnak, ahol a hosszú utazások során, illetve olyan helyzetekben tölthető fel a jármű, amikor nagyon kevés idő áll rendelkezésre. Ezzel az akár 250 kilowattot is meghaladó teljesítményű töltésmóddal kevesebb mint 30 perc alatt tölthető fel egy átlagos tisztán elektromos autó. Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, seat
|
|
|||||
|
||||||
Az ABB E-mobility új otthoni töltési megoldása segíti a járművezetőket a fenntartható mobilitási céljaik megvalósításában |
||
2023. január 09.
Az ABB E-mobility a Las Vegasban megrendezett CES 2023 kiállításon mutatta be az új, lakossági AC töltési megoldást, a Terra Home-ot. Az új töltési innováció alátámasztja az ABB E-mobility globális tanulmányának1 megállapításait – a válaszadók 90%-a kötelességének érzi a fenntarthatóbb cselekvést.
|
Az ABB E-mobility bemutatta az új Terra Home töltési megoldását a világ legjelentősebb technológiai rendezvényén, a Las Vegas-i CES 2023-on. A Terra Home, amely még az idén forgalomba kerül, a lakossági elektromosautó-töltés következő generációját jelenti a fogyasztók számára. Az innovatív kialakítással a felhasználók a lehető legjobban kihasználhatják megújuló energiaforrásaikat és ezzel tovább csökkenthetik szénlábnyomukat. Az előrejelzések szerint 2040-re 340-490 millió töltőre lesz szükség világszerte és jelenős hányaduk lakossági, otthoni töltő lesz, amelyek az összes elektromosautó-töltőberendezés 82%-át teszik majd ki. Az ABB E-mobility új, otthoni töltési megoldásának bejelentése alkalmából készült egy felmérés, melyben a járművezetőket a 2023-ra és az azt követő időszakra vonatkozó legfontosabb prioritásaikról kérdezték világszerte. A felmérés szerint a fenntarthatóság a válaszadók legfontosabb motivációi között szerepel. A megkérdezettek 90%-a nyilatkozott úgy, hogy felelősséggel tartozik azért, hogy olyan döntéseket hozzon, amelyek segítenek megóvni a bolygót a jövő generációi számára. A válaszadók 86%-a megerősítette, hogy az elkövetkező évben lépéseket fog tenni az utazásaival kapcsolatos szén-dioxid- kibocsátások csökkentése érdekében. Az elektromos autóra való átállás a legfontosabb környezetbarát változtatások között szerepelt, a magáncélú gépkocsi-használat csökkentése és a tömegközlekedés használatának növelése mellett. A hírrel kapcsolatban Leon van de Pas, az ABB E-mobilitás desztinációs töltési részlegének vezetője elmondta: “Az új Terra Home példátlan választási lehetőséget kínál a felhasználóknak, és még több ember számára biztosítja a rugalmasságot, hogy egyszerűen és stílusosan álljanak át az elektromos mobilitásra.” A Terra Home nemcsak a fenntartható töltési lehetőségek terén állít új mércét, hanem a stílus és az egyszerűség terén is. A Terra Home minimalista dizájnja, az anyagválaszték és a személyre szabható burkolatoknak köszönhetően az otthonok és életstílusok széles skálájába tud harmonikusan illeszkedni. Emellett az olyan intelligens funkciók, mint a Plug N Charge, azonnali és automatikus azonosítást tesznek lehetővé az autó és a töltő között, így a töltés engedélyezése teljesen zökkenőmentessé válik. Ezenkívül interaktív világítási funkciók jelzik a töltési folyamat státuszát, míg a töltés állapotáról szóló értesítések könnyen elérhetők az ABB E-mobility töltő applikáción3, ami a töltés engedélyezésére is használható, biztosítva, hogy csak a tulajdonos csatlakozhasson a Terra Home-hoz. A járművezetők nyugalmát és az üzembiztonságot tovább növeli a Terra Home és az ABB E-mobility közötti felhőkapcsolat, amely lehetővé teszi, hogy egy tapasztalt csapat végezze a töltő gyors és hatékony távoli szervizelését, míg a távoli firmware-frissítések szavatolják, hogy a felhasználók mindig a legújabb töltési funkciókkal rendelkezzenek. Kulcsszavak: ABB, ABB E-mobility, CES
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 401 - 410 |