Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 441 - 450 |
Folytatódik a fővárosi járműparkfejlesztés |
||
2022. október 27.
Újabb 20 vadonatúj CAF típusú villamos állhat forgalomba Budapesten 2024-től, a Főváros ugyanis biztosítja az ehhez szükséges pénzügyi forrásokat, pedig szűk a gazdasági mozgástere. A BKK korábbi, 2014-es szerződésének opciós lehetősége miatt szinte 8 évvel ezelőtti árakon érkezhetnek az alacsonypadlós, akadálymentesített, klímával felszerelt modern villamosok Budapestre.
|
A Fővárosi Közgyűlés szerdai döntésével támogatta a városvezetőség javaslatát, amellyel a fővárosi önkormányzat a nehéz gazdasági helyzet ellenére is biztosítja a szükséges forrásokat az új CAF-villamosok beszerzéséhez. A közgyűlési határozatnak köszönhetően a Budapesti Közlekedési Központ Igazgatótanácsának jóváhagyásával 2024-ben 20 vadonatúj CAF-villamos érkezhet Budapestre. A BKK rendkívül előnyös anyagi feltételekkel kötött szerződést a spanyol járműgyártóval 2014-ben. Ennek köszönhetően a korábban vásárolt új villamosok után most opcionálisan további járműveket rendelhet a társaság, ráadásul 8 évvel ezelőtti, mindössze az azóta eltelt eurózónás inflációval növelt árakon. Az új villamosokért a Budapesti Közlekedési Központnak 2022-től ütemezetten, több lépésben kell fizetnie. Idén az előleg első részletét, majd 2023-ban az előleg fennmaradó részét kell rendeznie. A járművek 2024 szeptemberétől érkeznek, az előlegen túli rész fizetése akkor lesz esedékes. Havonta 2 járművet kell a spanyol gyártónak szállítania, így az utolsó villamos átvétele 2025 nyarán történhet meg. A fővárosi járműparkfejlesztés annak köszönhetően folytatódhat, hogy a BKK májusban meghosszabbította a CAF-gyártóval kötött opciós szerződését, így november 17-ig élhet lehívási lehetőségével. Egy új közbeszerzési eljárás 4-5 évet venne igénybe, ráadásul a mostani megállapodáshoz képest legalább másfélszeres áron lehetett volna beszerezni a járműveket. Nem várhatott tovább a villamosállomány fiatalítása A fővárosban naponta mintegy 330 villamos szerelvény közlekedik. A forgalomban lévő villamosok harmada 45 évnél idősebb, azaz a vasúti közlekedésben általános 30 évre tervezett élettartamukat már legalább 15 évvel meghaladták. Ezért nem várhat tovább Budapest, le kell cserélnie a régi járműveket. A fővárosi villamos beszerzésekkel 2022-ig összesen 73 darab vadonatúj, alacsonypadlós CAF típusú villamos állt forgalomba. Ezek közül 17 hosszú az 1-es vonalon, 56 rövid jármű pedig a 3-as, a 14-es, a 17-es, a 19-es, a 42-es, az 50-es és a 69-es villamosok vonalán közlekedik. Az újabb járművek érkezésével és forgalomba helyezésével további vonalakon nyílhat lehetőség az alacsonypadlós villamosközlekedés bevezetésére. A Főváros mostani döntésének köszönhetően 2023 őszétől Budapest legmodernebb szerelvényei – minimális infrastrukturális beruházások elvégzését követően – végre megjelenhetnek Hűvösvölgyben, az 56-os villamos vonalán is. A fentieken felül az új járművek várhatóan a 3-as, a 24-es, a 42-es, az 50-es és a 61-es vonalán is közlekednek majd. A CAF és a BKK közötti szerződés értelmében a jelenlegi 20 darabon felül még további 31 villamos lehívására van lehetőség. Ezen jelenleg is dolgozik a Fővárosi Önkormányzat és a BKK. A Fővárosnak szűkös anyagi források állnak a rendelkezésére, mégis biztosítja a fedezetet a 20 villamos beszerzésére, mert nem kívánja évekkel elhalasztani és drágítani a járműflotta fejlesztését. A még fennmaradó 31 jármű lehívásához az szükséges, hogy Magyarország Kormánya megegyezzen az Európai Bizottsággal, és partner legyen abban, hogy a Fővárosi Önkormányzat további új villamosok beszerzését is finanszírozni tudja az Európai Uniós Kohéziós Alapból. Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, CAF, fejlesztés, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Több mint egymillió SUV-modelljét értékesítette eddig a SEAT |
||
2022. október 26.
Az Arona a SEAT SUV-kínálatának legnagyobb darabszámban értékesített tagja; hat év alatt a márka összesen több mint egymillió példányt adott el három SUV-modelljéből. Az Arona sokoldalúsága, az Ateca terepes karaktere, valamint a Tarraco tágas térkínálata és kényelme meghatározó e modellek népszerűségében
|
Teljes gőzzel folytatódik az SUV-modellek diadalmenete, a Sport Utility Vehicle szegmens évről-évre egyre nagyobb részesedést produkál a piacon. 2021-ben már az európai új autó forgalomba helyezések 46 százalékát tették ki, azaz öt százalékponttal többet, mint a megelőző év folyamán. E dinamikus növekedés kiváló példája a SEAT SUV-kínálata, amely 2022-ben – mindössze hat évvel a márka első ilyen modelljének megjelenése után – már az egymillió darabos határt is átlépte három SUV-sorozata értékesítésével. Tavaly összesen 192 100 autóval már az Arona, az Ateca és a Tarraco tette ki a márka globális eladásainak 49 százalékát. Népszerűségükben formaviláguk, sokoldalúságuk és sportos menettulajdonságaik játsszák a főszerepet. Sokoldalúan az élen – Az egymilliomodik SUV-modell nem is lehetett más, mint a mindenkor élenjáró SEAT Arona, amely 2017-es bemutatkozása óta a márka legnépszerűbb autójává lépett elő, s amelyből már 481 585 példány talált világszerte gazdára. 2021-ben Spanyolország „bestsellere” lett, így első alkalommal állhatott SUV-modell a spanyol piac élén, ahol premierje óta közel 98 ezer kelt el az Arona sorozat tagjaiból. E sorozat elsősorban funkcionális és praktikus formavilágával, fiatalos és az egyéni igényekre szabható arculatával, kiváló ár-érték arányával, dinamikus menettulajdonságaival és színvonalas technikák jellemezte belterével tűnik ki, ami kényelmes, hálózatba kapcsolt és különösen biztonságos autóvá avatja. A SEAT Arona a martorelli gyárban készül. Terepes elegancia – Ezután a robusztus SEAT Ateca, a márka történetének első SUV-modellje következik, a kompakt SUV ugyanis napjainkra 435 443 példányban kelt el. Elegáns vonalai és egyértelműen sportos karaktere semmi mással össze nem téveszthető egyéniséget kölcsönöznek számára, amit a piac egyik leggazdaságosabb ajánlataként 4Drive összkerékhajtású változata is hangsúlyoz. Terepes karakteréhez tökéletesen illő, minden menethelyzetben agilis, stabil és kényelmes irányíthatósági tulajdonságainak köszönhetően különösen népszerűnek bizonyult Németországban, ahol már több mint 108 ezer darabot értékesítettek belőle. Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, seat
|
|
|||||
|
||||||
Az új Volvo EX90 a szükséges információt nyújtja, a megfelelő időben |
||
2022. október 26.
Ha előfordult már, hogy kétségbeesésében költői kérdéssel fordult számítógépéhez vagy telefonjához – „Most mégis mit akarsz, mit csináljak?!” –, pontosan tudja, milyen zavarba ejtő, amikor nem tudunk hatékonyan kommunikálni egy műszaki cikkel
|
Képzelje el, mi történne, ha ez a kommunikációs zavar autóvezetés közben lépne fel, például olyankor, amikor a kézi, a támogatott és a teljesen autonóm vezetési üzemmódok között kíván váltani. Aligha mondunk újat azzal, hogy ilyen helyzetekben semmilyen körülmények között nem elfogadható a bizonytalankodás. A kevesebb több Napjaink autói bővelkednek az új képességekben, funkciókban és technológiai megoldásokban. Ezek aztán számtalan esetben okoznak zavart, vagy terelik el a vezető figyelmét. A Volvo Cars azonban arra törekszik, hogy ezek a funkciók egyszerűbbé és biztonságosabbá tegyék ügyfeleink életét. Ezért elengedhetetlen, hogy az autó mindig egyértelmű, az adott helyzetben pontosan értelmezhető tájékoztatást nyújtson. Ezt szem előtt tartva kiemelt jelentőségű feladatként kezeljük, hogy autóink egyszerűen, ösztönösen álljanak át a kézi vezetési üzemmódról a támogatott üzemmódokra (valamint a jövőben a teljesen autonóm közlekedésre.) Ugyanez érvényes a járműfunkciók képernyőkön keresztül történő elérésére: egyszerűsített formában szeretnénk biztosítani mindazt, amire a vezetőnek szüksége van. A Volvo hamarosan bemutatkozó, tisztán elektromos terepjárója, a Volvo EX90 ezért egy nagyméretű központi képernyőn keresztül biztosít hozzáférést a navigációs rendszerhez, a médialejátszáshoz, valamint a telefonhoz. Ugyanitt érhetők el az elsődleges kezelő funkciók és gyakran végrehajtandó parancsok. Attól függően, hogy éppen parkolunk vagy haladunk, netán telefonbeszélgetést folytatunk, egy kontextuális sávon jelennek meg azok a javasolt parancsok, amelyek az adott szituációkban a leginkább ésszerűnek és praktikusnak tűnnek. A vezetés folyamatához szorosabban kapcsolódó információk, például az útvonal, a pillanatnyi sebesség vagy a hatótávolság, a kormánykerék mögötti, kisebb kijelzőről olvashatók le. Ugyanitt tájékoztat az autó az üzemmódváltásokról, hogy a vezető pontosan tudja, mire számíthat az autó részéről – illetve, hogy az autó mire számít vezetőjétől. „A lényeg, hogy a jármű a megfelelő pillanatban a megfelelő tájékoztatást adja.” – mondta Thomas Stovicek, a Volvo Cars ügyfélélmény részlegének vezetője. „Olyan vezetési élményt kívánunk nyújtani, ami a lényegre fókuszál, egyszerű és biztonságos. Mivel az autó minden eddiginél hatékonyabban és pontosabban észleli és értelmezi nem csupán környezetét, de vezetőjét is, azzal fokozhatjuk a biztonságot, ha egyértelműsítjük az aktuális üzemmódra vonatkozó tájékoztatást, csökkentjük a figyelmet elterelő ingereket, és megszüntetjük az információs túlterhelést.” Autóink rászolgálnak vezetőjük bizalmára Az autó külső és belső érzékelő rendszerét házon belül fejlesztett szoftverrel, valamint az autó központi vezérlő számítógépével kombinálva minden korábbinál pontosabb fogalmat alkothatunk utasainkról, valamint az őket körülvevő világról. Célunk, hogy az autó képes legyen pontosan értelmezni minden egyes helyzetet, hogy azoknak megfelelő információkat biztosíthasson vezetője számára. Amikor tehát Ön vezet, a Volvo folyamatos segítséget nyújt. Ultramodern szenzoraink 360 fokban érzékelik a jármű környezetét, így a gépkocsi még azelőtt reagálhat az eseményekre, hogy azok veszélyhelyzetet teremtenének, függetlenül attól, hogy be van-e kapcsolva a támogatott vezetés üzemmód. Amikor pedig támogatott üzemmódban közlekedik, együtt vezetünk Önnel. Az autó folyamatosan tájékoztatja Önt arról, hogy pillanatnyilag mit észlel, és hogy milyen információk alapján hoz döntéseket. A kormányzási támogatás biztosítása, valamint az egyenletes menetsebesség tartása mellett ebben az üzemmódban a sávváltásban is segítséget nyújt az autó. A Volvo EX90 szabadidőjárművet felszereljük mindazzal a hardverrel, amelyre az emberi felügyelet nélkül megvalósuló, teljesen autonóm közlekedéshez szüksége lesz. A jövőben így az autó képes lesz saját magát vezetni. A helyzetfüggő kezelőfelületet úgy alakítottuk ki, hogy a lehető leginkább kiszámíthatóvá és zökkenőmentessé tegye a különböző üzemmódok közötti váltást. Kulcsszavak: bemutató, EX90, új modell, volvo
|
|
|||||
|
||||||
Az ABB 170 millió dollár összértékben nyert rendeléseket az európai vasúthálózat fejlesztésére |
||
2022. október 25.
Az ABB vontatási technológiái több mint 300 új vonat meghajtását biztosítják, amelyek tovább erősítik Európa vasúthálózatát, többek között az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Portugáliában, Németországban és Ausztriában.
|
Az ABB több, összesen 170 millió dollár értékű megrendelést kapott a Stadler Valenciától több mint 300 új vonat és mozdony kiváló energiahatékonyságú vontatási technológiával történő felszerelésére. Ezeket különböző európai vasúti hálózatokon fogják használni a vonatközlekedés korszerűsítésére és megerősítésére olyan országokban, mint Spanyolország, Portugália, az Egyesült Királyság, Németország vagy Ausztria, valamint néhány európai vasúti folyosón. A megrendelések többsége 2022 harmadik negyedévében érkezett. Az ABB szállítási terjedelmébe a vonatok hajtását biztosító vontatási átalakítók és vontatómotorok tartoznak. Az ABB technológiáival hajtott vonatok nagy része a Stadler CITYLINK vasút-villamos modelljén alapul, amely olyan akadálymentes könnyűvasúti járműcsalád, amit kifejezetten arra terveztek, hogy a városközpontot és az agglomerációs településeket átszállás nélkül, biztonságos és rendkívül kényelmes utazást biztosítva kösse össze. A CITYLINK sokoldalú megoldást kínál a vasútüzemeltetők számára, mivel ez a vasúti jármű villamoshálózaton és a fővonali közlekedésben is elektromos meghajtással üzemeltethető, akár 100 km/h sebességgel. A most elnyert megbízások alapján szállítandó ABB technológiákkal az áruszállításban használt mozdonyokat is felszerelik majd. A különböző vonatokat az ABB Bordline® családjába tartozó vontatási rendszerek hajtják majd. Ezek a rendszerek a felsővezetéken érkező villamos energiát a megfelelő feszültségre és frekvenciára alakítják át a vontatómotorok meghajtásához. A CITYLINK számára kiválasztott átalakítók egyetlen egységbe integrálják az összes teljesítményelektronikát – a vontatási és a segédenergiát egyaránt –, ami minimalizálja a jármű tömegét, energiát takarít meg, és megkönnyíti a karbantartást. A mozdonyokba beépítendő Bordline® Compact konvertereket ezenfelül az energiahatékonyság növelése és az életciklusköltségek csökkentése érdekében optimalizálják. Az ABB vontatási megoldásai képesek figyelembe venni a vonatok tervezési sajátosságait, valamint az üzemeltetési környezetet, beleértve az éghajlati viszonyokat és a vonatok üzemeltetési körülményeit befolyásoló egyéb követelményeket, s ezáltal magas szintű hatékonyságot biztosítanak a különböző földrajzi területeken működő üzemeltetők számára. „Örömünkre szolgál, hogy ezekkel a projektekkel is tovább alakíthatjuk a fenntartható mobilitás jövőjét. Vontatási technológiáink beépítése ezekbe az új vonatokba nagyobb energiahatékonyságot, biztonságot és rendelkezésre állást eredményez az európai és az egyesült királyságbeli vasúti személy- és áruszállítási rendszerek számára. Nagyra értékeljük a Stadler technológiáinkba és a vontatási iparágban szerzett szakértelmünkbe vetett kitartó bizalmát. Várakozással tekintünk a Stadlerrel való együttműködés elé a jövő vonatainak megtervezésében” – mondta Edgar Keller, az ABB Trakció divíziójának vezetője. Kulcsszavak: ABB, Citylink, Stadler, Tram-Train, vasút-villamos
|
|
|||||
|
||||||
Autóval olcsóbban: hogyan spóroljunk a legtöbbet? |
||
2022. október 25.
Az extrém áremelkedés senkit sem kímél, valamilyen formában mára már mindenki találkozhatott vele.
|
Nem csak az áruházok polcai előtt állva kell egyre jobban számolgatnunk a nullákat, de az élet minden területén érdemes óvatosabban kezelni kiadásainkat. Nincs ez másként akkor sem, ha utazásra adjuk a fejünket, ami a hosszúhétvége közeledtével bizonyára sokak számára okoz fejtörést. Kérdés ilyenkor, hogy mikor éri meg autóval közlekedni, és hol jön el az a pont, ahol mérlegelni kell a kocsi mellőzését. Vannak olyan helyzetek, amikor egyéb alternatíva hiányában elkerülhetetlen, hogy négy keréken keljünk útra, azonban érdemes ilyenkor is számításba venni a pénztárcakímélő megoldásokat. A jól bevált, praktikus trükkök mellett új módszerekkel is célszerű kísérletezni és akár a telekocsizást is figyelembe venni. Az okos vezetés nem csak életet, pénzt is menthet Le a plusz súllyal! Megfelelő gumikkal a megfelelő fogyasztásért Ha megosztjuk autónkat, megoszthatjuk a költségeket is Sokan találkozhattak már a telekocsizás fogalmával, mely évről évre egyre nagyobb népszerűségre tesz szert hazánkban. Ez olyan települések között is utazási alternatívát kínálhat, ahol a tömegközlekedés még gyerekcipőben jár. Utasként nem csak rugalmasan és kényelmesen tudunk eljutni célállomásunkra, de sokkal többet is meg tudunk spórolni ezzel a módszerrel, mint a saját autó használatával. A közös utazás költségkímélő megoldás lehet azoknak is, akik nem tudják a garázsban hagyni járművüket, hiszen minél több utas osztozik az üzemanyagköltségen, annál kisebb tétel hárul az autósra. A Budapest és Nyíregyháza közötti 235 kilométeres távolság 9 literes átlag fogyasztással számolva 10 150 forintba kerül, míg telekocsival ez az utazás a negyedére csökken, 2535 forintra jön ki a sofőrnek. Az anyagi előnyök mellett érdemes kiemelni a telekocsi környezetkímélő hatásait is.
Kulcsszavak: autómegosztó, közlekedés, telekocsi
|
|
|||||
|
||||||
Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot |
||
2022. október 25.
A levetett futballcipők feldolgozását célzó együttműködésben emissziómentes logisztikai partnerként tevékenykedik az autógyártó, amely ugyanakkor maga is széles körű tapasztalattal bír a körkörös gazdasági gyakorlatok terén.
|
A becslések szerint a Föld 200 országában mindegy negyedmilliárd - nem tévedés: 250 millió – igazolt labdarúgót tartanak számon. Ezzel a foci magasan a legnépszerűbb sport a világon, ez azonban komoly terhet is ró a bolygóra. Hogy a természeti környezetet különböző mértékben romboló hatások közül csak egyet említsünk: évről évre 12,5 millió pár szétrúgott, elvásott, kinőtt vagy megunt futballcipő kerül a nyugati világ szemétlerakóiba. A velük szemben támasztott, speciális elvárásoknak köszönhetően ezek a lábbelik szerkezetüket és anyaghasználatukat tekintve egyaránt összetettek. Kemény talpszerkezetük, a kényelmet biztosító párnázásuk, a labda irányítását lehetővé tevő felső részük, valamint a műanyag vagy fémstoplik azonban megnehezíti a nyersanyagok megfelelő újrahasznosítását. Márpedig muszáj megoldást találni a problémára, mert – éppen összetett anyaghasználatának köszönhetően – akár ezer évbe is beletelhet, amíg egy focicsuka teljesen lebomlik, a közben felszabaduló anyagok pedig folyamatosan mérgezik a vizeket és a talajt. Ezért is nagy szó, hogy a környezettudatos sportszerek gyártójaként ismert Sokito kidolgozott egy különleges eljárást, amely lehetővé teszi a futballcipők különböző alkotóelemeinek hatékony szétválasztását, majd szelektív újrahasznosítását. A visszanyert nyersanyagokból sok mindent lehetne gyártani, ám a Sokito a leginkább kézenfekvő lehetőség mellett döntött: a régi cipőkből új cipőket fognak gyártani. A folyamat – hogy stílusosan fogalmazzunk – ma még gyermekcipőben jár, ám sikere hosszú távon elengedhetetlen ahhoz, hogy az elkövetkező generációk is felszabadultan kergethessék a labdát. Ezért is olyan fontos, hogy ennek a kiemelt jelentőségű projektnek a gazdái úgy döntöttek, a Peugeot-ra bízzák a logisztikai feladatok ellátását. Október első napjaiban a francia márka akkumulátoros elektromos áruszállítója, a Peugeot e-Expert furgon szállította a Sokito londoni gyűjtőközpontjából az olaszországi Tolentino városában működő újrahasznosító üzembe az első 400 pár futballcipőt, és ezzel hivatalosan is kezdetét vette a kísérlet. A feladatra a nagyobb, 75 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt Peugeot e-Expert furgont választották. Ez egy feltöltéssel akár 320 kilométert képes egy huzamban megtenni, majd a 100 kW teljesítményű egyenáramú töltő jóvoltából gyorsan folytathatja az útját – a lemerült akkumulátor mindössze 45 perc alatt 80%-os szintre tölthető –, amely közben ráadásul egyáltalán nem szennyezi közvetlen környezetét. Noha a futballcipők újrahasznosítása olyasvalami, amivel még soha senki nem próbálkozott a világon, sem a Sokito, sem a Peugeot számára nem ismeretlen terület a nyersanyagok visszaforgatása, a körkörös gazdálkodás, a fenntarthatóságra való törekvés. A sportszergyártó teljesen kizárta az ásványi olajat a gyártásból: helyette ricinusolajból készíti cipőinek műanyag alkotóelemeit. A felsőrész gyártásához vegán anyagot vagy szigorúan szabályozott, fenntartható vadgazdálkodásból származó kengurubőrt alkalmaznak; a bélés, illetve a varrásnál használt cérna alapanyagául PET-palackokból gyártott fonal szolgál; a talprész merevítésére pedig papírhulladékból kinyert cellulózt használnak. Ami a Peugeot-t illeti, a vállalat újrahasznosítási törekvései rendkívül szerteágazóak és igen sikeresek. Emlékezetes mérföldkő volt ebben a folyamatban a 2012-ben bemutatott Peugeot Onyx tanulmányautó, amelynek belső terében hulladék gyapjúból készített filccel, valamint préselt újságpapírból gyártott „újra-fa” elemekkel találkozhattunk. Akkoriban maga a gondolat is forradalmi újdonságnak számított, ma azonban egyre inkább ez kezd lenni a norma. A Peugeot 208 például 30 százalékban tartalmaz újrahasznosított, valamint természetes eredetű anyagot; ugyanez az arány a Peugeot 2008 és a Peugeot 508 esetében 31 százalék. Noha a most bemutatott együttműködésben a Peugeot nem technológiai partnerként vesz részt, az abban szerzett tapasztalatok áttételesen elősegíthetik, hogy az autógyártó közelebb lépjen végső céljához: a teljes mértékben fenntartható működéshez. |
Kulcsszavak: autógyár, e-Expert, Peugeot, újrahasznosítás
SEAT 600: a spanyolok „bogara” | Kitüntetés a Volkswagennek a környezeti erőforrásokat különösen kímélő termelésért | Csehországban mérsékelten emelkedett a személygépkocsi-eladás | Indulhat a Suzuki innovációs projektjének utolsó szakasza | Megkezdődött az Audi TT RS sorozatgyártása az Audi Hungariánál |
Meseszerű felniket visel a divattervező által átalakított Lexus RX |
||
2022. október 25.
A prémium szabadidő-autó egyedi, színváltós példányának látványos kerekeit az „Óz a csodák csodája” c. mesefilmből Dorothy rubinvörös cipői inspirálták
|
A Lexus gyakran fog össze művészekkel és divattervezőkkel, hogy velük együttműködve egyedi műalkotásokat mutathasson be. A legújabb példa erre Harris Reed divattervező különleges Lexus RX szabadidő-autója, amelyet az 1939-ben készült hollywoodi klasszikusban Judy Garland által viselt híres, mágikus erővel bíró rubinvörös cipők ihlettek. A Warner Brothers filmstúdió engedélyével készült, „Ruby Red Rims” névre keresztelt felniket viselő koncepcióautó a vadonatúj, ötödik generációs Lexus RX bevezető kampányának egyik utolsó nagy dobása. Reed alkotását a neves amerikai divat- és életstílus-magazin, a több mint 400 ezres példányszámmal rendelkező W alapításának 50. évfordulóját ünneplő partin állították ki nemrég New Yorkban. Az elképesztő megjelenésű „Ruby Red Rims” keréktárcsákkal az volt a divattervező célja, hogy úgy mutassa be a Lexus RX-et, mint a járművet, ami arra ösztönzi a vezetőket, hogy letérjenek a kitaposott útról. A jubileumi parti hivatalos járművének különkiadása természetesen a rendezvény bejáratánál volt kiállítva, így a meghívott divatikonok, filmsztárok, zenészek és egyéb hírességek – akik az évtizedek során a W címlapján szerepeltek –, már érkezéskor megpillanthatták. A „Ruby Red Rims” felnik megalkotásakor Reed a legújabb, 2023-as tavaszi kollekciójának két jellegzetes kalapjából is ihletett merített. A vörösen pulzáló keréktárcsák hátulja tömör alumíniumból készült, fényes csillámporral bevonva, LED-es háttérvilágítással. A sűrűn kialakított, spirális küllők egy forgószél illúzióját keltik, amelynek közepén található a csiszolt kristályból készített „rubinmag” és rajta a Lexus logó, amit szintén LED-es háttérvilágítás emel ki. Forgás közben a bordázat egyenletesen oszlatja el a fényt, ami felhívja a figyelmet arra, hogy a karosszéria színe elölről hátrafelé haladva vörösről fokozatosan, finom átmenettel feketére változik. „Izgatottak voltunk, hogy milyenek lesznek a Dorothy rubinvörös cipői által inspirált felnik. A ’Ruby Red Rims’ keréktárcsák végső kialakítása és átgondolt értelmezése messze felülmúlta a várakozásainkat” – mondta Vinay Shahani, a Lexus USA marketingért felelős alelnöke. „Hálásak vagyunk a páratlan, úttörő tervezőnek, Harris Reednek, aki segített nekünk a rubinvörös cipőt a legfeltűnőbb módon újragondolni a W magazin 50. születésnapjára” - tette hozzá. Az egyedi Lexus RX-et a jubileumi celebparti után a tervek szerint egyéb városokban és rendezvényeken is ki fogják állítani idén és jövőre az Egyesült Államokban. Kulcsszavak: lexus, RX, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Budapest Airport: a gyengülés jeleit mutatja a repülőtér szeptemberi utasforgalma |
||
2022. október 25.
A gyengülés első jeleit mutatja a budapesti repülőtér szeptemberi utasforgalma, a korábbi nyári hónapokban, júliusban és augusztusban 81 százalékos, illetve 80 százalékos visszaépülés volt tapasztalható 2019 azonos hónapjaihoz képest, szeptemberben ez a fellendülési arány a 2019 szeptemberi szint 78 százalékára csökkent
|
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben 1 185 462 induló és érkező utas fordult meg, szeptember végéig így 9 060 752 utast fogadott és indított az idén a budapesti repülőtér, csaknem 265 százalékkal többet, mint 2021 első kilenc hónapjában - írják a közleményben. Kiemelték, az idén a főszezonon kívül is népszerű célállomásnak bizonyult London, Tel-Aviv, Amszterdam, Frankfurt és Párizs. A tájékoztatás szerint a cargo árumennyiség minimális, 4,1 százalékos csökkenést mutat 2021 szeptemberéhez képest. A január-szeptemberi időszakban regisztrált 143 716 tonna légiáru 7,8 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában volt. Közleményében a Budapest Airport ismerteti, hogy szeptemberben megkezdődött a központhoz kapcsolódó cargo előtér bővítése, októberben pedig kezdetét vette az árukezelő (handling) épület kapacitásának növelése is. A Budapest Airport további 6500 négyzetméteren létesít raktárakat, 2000 négyzetméteren irodákat, valamint élő állatok fogadására alkalmas munkaterületet, egyéb kiszolgáló helyiségeket. A bővítésnek köszönhetően a repülőtér éves cargo kapacitása 250 000 tonnáról 300 000 tonnára nő, ez biztosítani fogja, hogy Magyarország továbbra is vezető szerepet töltsön be a kelet-közép-európai régióban, miközben alapvető versenyelőnyt biztosít a magyar gazdaság valamennyi szereplője számára - írják a közleményben.
Kulcsszavak: budapest airport, légi közlekedés, repülőtér
|
|
|||||
|
||||||
Sűrűbben jár majd reggelente a szeged-hódmezővásárhelyi vasútvillamos |
||
2022. október 25.
További járatokkal egészül ki a menetrend október 29-étől Hódmezővásárhely és Szeged között, így munkanapokon a reggeli, legforgalmasabb időszakban sűrűbben közlekednek majd a vasútvillamosok
|
Azt írták, hogy a tramtrain egyre népszerűbb az utasok körében: szeptemberben 160 ezer utazáshoz vették igénybe. Az új menetrendhez igazodnak majd az autóbuszjáratok is számos vonalon Csongrád-Csanád és Békés megyében. Tanítási napokon Hódmezővásárhelyről reggel 6.15 és 7 óra között a vasútvillamos-járatokkal és a Volánbusszal együtt 5 percenként biztosítanak Szegedre eljutási lehetőséget - jelezték. Közölték azt is, hogy késő este egy tramtrain-járat az új menetrend szerint a szegedi vasútállomásról 23.24-kor indul majd Szeged, Rókus vasútállomás felé, így biztosítva kényelmes átszállást a Budapestről késő este beérkező utolsó Napfény IC utasainak. Az a járat csütörtökön, pénteken és szombaton hosszabb útvonalon közlekedik és 0.15-kor érkezik meg a hódmezővásárhelyi vasútállomáshoz - áll a közleményben. Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, szeged, Tram-Train
|
|
|||||
|
||||||
Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen |
||
2022. október 25.
A legmagasabb minősítés az Euro NCAP teszten: ismét öt csillag a Golfnak. Már alapfelszerelés az első ülések központi légzsákja. Az eredmények a Volkswagen magas szintű biztonsági követelményeit igazolják
|
Ismét a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg Golf modellsorozatával a Volkswagen az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjein. Az európai fogyasztóvédelmi intézet minden vizsgált területen magas értékekkel ismerte el a Volkswagen kompaktmodelljét, amely a felnőtt utasok, a gyerekek, illetve a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőinek védelme, valamint a vezetői segédrendszerek tekintetében bizonyult meggyőzőnek. Immár az alapfelszereltség része az első ülések központi légzsákja (Center Airbag) is, ezzel a jelenlegi Golf olyan teljeskörű biztonsági koncepcióval rendelkezik, amely az új, különösen igényes vizsgálati eljárásnak is megfelel. A Golf továbbra is a legjobbak közé tartozik kategóriájában. Bravúrosan teljesített legutóbbi biztonsági tesztjén a Golf. Miután a Volkswagen sikermodellje 2019-ben már öt csillagot szerzett az Euro NCAP akkor érvényes szabályai szerint, a 2020 óta alkalmazott, módosított teszteljárás során is meggyőző biztonsági színvonalról tett tanúbizonyságot. Noha a korábbi minősítés még három évig érvényes maradt volna, a Volkswagen úgy döntött, hogy – a jelenleg hatályos, jóval szigorúbb követelmények szerinti vizsgálatoknak alávetve – biztonságtechnikailag is a legkorszerűbb műszaki színvonalra frissíti sikermodelljét. Az összesen huszonegy teszt közül tizennégyet már új formában hajtottak végre az átdolgozott vizsgálati eljárás során – mégpedig nagy sikerrel. Amint Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára kifejtette: „A legtöbb járműgyártó hajlamos kivárni, néhányan pedig még a biztonság mérséklését is fontolóra vehetik, hogy megőrizzék versenyképességüket. Ezért nagyszerű látni, hogy a Volkswagen folyamatosan fejleszti a Golf biztonságát, hogy lépést tartson a legújabb fejlesztésekkel és versenytársaival.” Ennek során a biztonság fontos elemének számít az első ülések új központi légzsákja (Center Airbag), amely immár a Golf alapfelszereltségének részeként oldalirányú ütközés esetén segít megelőzni az elöl ülők közötti fejkontaktust. Az első ülések - a szériafelszereltséghez tartozó - medence-övfeszítője tovább növeli a biztonságot. A „Felnőtt-utasvédelem” („Protection of Adult Occupants”) kategóriában a megszerezhető pontok 88 százalékával kiváló eredményt ért el a kompakt sikermodell, míg a „Gyermek-utasvédelem” („Protection of Children”) terén 87 százalékot produkált. Utóbbi értékelése három fontos szemponton alapul: a többek között a gyermekbiztonsági rendszerek által például frontális vagy oldalirányú ütközés során nyújtott védelem mellett a különböző méretű gyermekülések biztonságos rögzítési lehetőségei, illetve a gyerekek szállításához kínált járműfelszereltség is középpontba kerül. Az egyes modellek utasvédelmén túl az Euro NCAP azt is vizsgálja, hogy gázolásveszély esetén milyen hatékonyan védik az automatikus vészfékrendszerek a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőit (gyalogosokat és kerékpárosokat). Ebben a kategóriában 74 százalékos eredményt ért el a Front Assist vészfékasszisztenssel már alapfelszerelésként ellátott Golf. A Volkswagen mindezzel ismét magas színvonalú biztonsági követelményeit hangsúlyozza, folytatva sikersorozatát az Euro NCAP tesztjein. 2022 márciusában az ID.5, a Polo és a Taigo szerzett öt csillagot, korábban pedig az ID.4 2021 áprilisban, a kompakt ID.31 2020 októberben, míg a Golf és a T-Cross 2019-ben végzett a legmagasabb minősítéssel. Kulcsszavak: euro ncap, Golf, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 441 - 450 |