Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 581 - 590
Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208

Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208

2022. április 14.
Magabiztos győzelmet aratott a Peugeot tisztán elektromos városi kisautója a brit GreenFleet Awards szavazáson, ahol az elmúlt év legnagyobb jelentőségű újdonságának választották meg.
Részletek

Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208

Ha a közlekedési szektor környezeti hatásának a mérsékléséről van szó, minden egyes gramm, kilométer és deciliter jelentőséggel bír – ugyanakkor az is igaz, hogy kézzel fogható eredményt csak akkor lehet elérni, ha egy innovatív megoldást széles körben alkalmaznak. Ezért is fontos a járműflották környezettudatos összeállítása és kezelése, hiszen egy nagy létszámú gépkocsiparkban összeadódnak és halmozottan érvényesülnek az előnyök.

Ezt a szemléletet igyekszik minél szélesebb körben meghonosítani a brit GreenFleet Awards, amely évről évre áttekinti a szigetország személy- és haszonjármű-flottáit, valamint az üzemeltetésükhöz kapcsolódó szolgáltatásokat, az importőröktől kezdve a finanszírozókon át a szervizekig, és megválasztja azokat, akik az adott évben innovatív technológiáikkal, konstrukcióikkal vagy ötleteikkel a legnagyobb mértékben járultak hozzá a fenntartható és környezetbarát flottaüzemeltetés megvalósításához.

A szervezet most először választotta meg az Év Autóját. A nyolc döntős között egyaránt voltak személyautók és haszonjárművek a városi modellektől a felső-középkategóriáig, egytől egyig tisztán elektromos hajtásúak, ami jól jelzi a szervezet és a flottapiac hangsúlyait is.


Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208

A mezőnyből magasan kiemelkedett a Peugeot e-208, amely a zsűri indoklása szerint minden más modellnél nagyobb hatást gyakorolt a brit flottapiac alakulására 2021 során. A modell hatótávolsága, megfizethető üzemeltetése és divatos megjelenése egyaránt lenyűgözte a szakértőket.

Különösen értékessé teszi az elismerést, hogy a flottapiaci vásárlók kivételesen magas elvárásokat támasztanak a járművekkel szemben: az olyan fogalmak, mint a gyártási minőség, a megbízhatóság vagy a mindennapi használati érték egészen más jelentést nyernek olyan felhasználók esetében, akik adott esetben egyetlen hónap alatt többet használják az autójukat, mint egy átlagos magánvásárló egész évben.

A Peugeot e-208 az első volt a márka új generációs tisztán elektromos típusainak sorában – mint emlékezetes, a Peugeot 2024-re minden piaci szegmensben biztosítja ügyfelei számára a villamosított hajtáslánc alternatíváját.

A Peugeot e-208 első kerekeit egy 100 kW (136 LE) csúcsteljesítményű, 260 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotor hajtja, amelynek energiaellátásáról egy 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor gondoskodik. A modell WLTP norma szerinti szabványos hatótávolsága 340 kilométer, 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel mindössze 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint érhető el.

Kulcsszavak: e-208, elektromos autó, Peugeot
 
Kovács Patrícia a DS 3 CROSSBACK E-TENSE magyarországi nagykövete Kovács Patrícia a DS 3 CROSSBACK E-TENSE magyarországi nagykövete BMW i3, mint otthoni energiatároló BMW i3, mint otthoni energiatároló Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208 A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje Alacsonyfeszültségű hibrid autók bevezetését tervezik Kínában Alacsonyfeszültségű hibrid autók bevezetését tervezik Kínában Csaknem kétezer elektromos jármű megvásárlásának támogatásáról született már döntés Csaknem kétezer elektromos jármű megvásárlásának támogatásáról született már döntés
 
Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

2022. április 14.
Fényűző exkluzivitásával, lebilincselő menetdinamikájával és tágasságával, valamint páratlan sokoldalúságával a BMW X7 rövid időn belül a luxuskategória legsikeresebb BMW modelljévé érett.
Részletek

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett


A bajor prémiummárka legnagyobb Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének hamisítatlan egyéniségét most jelentős dizájnújítások fokozzák tovább: a leginkább szembetűnő módon a frontrész kialakításánál, amelyhez merőben új M Sport csomag, gyárilag akár 23” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra (a BMW modelltörténetében most először), valamint a BMW Ívelt Kijelzővel és BMW 8.0 operációs rendszerrel dolgozó BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb generációja társul. Az új BMW X7 mindhárom modellváltozata tovább bővített alapfelszereltséggel, innovatív vezetést támogató rendszerekkel és a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, legkorszerűbb mild-hibrid technológiával érkezik meg az utakra.

A modell a BMW X modellcsalád egyesült államokbeli fejlesztőközpontjában, a BMW Group spartanburgi gyárában készül majd. Az új BMW X7 nemzetközi piaci bevezetése 2022 augusztusában kezdődik.

Utánozhatatlan kisugárzás: exkluzív kiállás progresszív stílusban


Páratlan adottságainak és rendkívüli sokoldalúságának köszönhetően a BMW X7 az épített és a járatlan utakat is magabiztos eleganciával hódítja meg. A legnagyobb BMW X modell exkluzivitását átfogó dizájnújítások nyomatékosítják, minden korábbinál hangsúlyosabban hirdetve az új BMW X7 zászlóshajóként is betöltött státuszát. Az újragondolt frontrész a BMW olyan ikonikus stílusjegyeit forradalmasítja, mint az ikerfényszórók és a vese alakú hűtőrács. Az újraértelmezett formák a modell markáns kiállását és domináns jelenlétét erősítik.

A kettéosztott fényszórók az új BMW X7 modellel ünneplik világpremierjüket. A magasabbra pozícionált, vízszintesen elnyújtott LED-fényforrások a helyzetjelzőknek, a nappali menetfényeknek és az irányjelzőknek adnak otthont. Az alájuk helyezett LED-technológiás egységek a tompított és a távolsági fényszórók szerepét töltik be, amelyek sötétített búrájukkal mélyen az első lökhárítóba ágyazódnak és csupán aktiválásra válnak láthatóvá. Az új, mátrix funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók – amelyek elvakítás-mentes távolságifény-funkciót és adaptív fényelosztást is kínálnak – automatikus „rosszidő-fényforrásaikkal” az első ködlámpák szerepét is betöltik.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

A két BMW hűtőrács elegáns kontúrvilágítása gazdag extravaganciával ruházza fel az új BMW X7 frontrészét, álló helyzetben és menet közben egyaránt. A BMW „Iconic Glow” alapfelszereltség a portfólió csúcsán trónoló BMW X7 M60i xDrive modellhez (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,2 – 13,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 278 – 303 gramm / km), a másik két motorváltozat esetében pedig az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető.

Az új BMW X7 hátsó kialakítását az extrém keskenyre húzott és immár háromdimenziós formában megtervezett fényforrások progresszív stílusa uralja. A két fényforrást csiszolt üvegbe épített, elegáns krómcsík köti össze.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, újragondolt M Sport csomag az új BMW X7 sportosan dinamikus adottságait helyezi előtérbe. A karosszéria és az utastér M-specifikus stílusjegyei eközben az új BMW X7 M60i xDrive letaglózó kvalitásait hirdetik. Az M Marina Bay Blue metál karosszériafényezés kizárólag a BMW M modellhez válik elérhetővé. Újdonságként mutatkozik be a palettán a Sparkling Copper Grey metál karosszériafényezési árnyalat. Az új BMW X7 alapfelszereltségként 20” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, a csúcsmodell és az M Sport csomaggal felszerelt modellek azonban alapfelszereltségként 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon érkeznek meg az utakra. Az új BMW X7 alá az opcionális extrafelszereltség részeként akár 23” méretű könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, amelyek új BMW modellhez most először válnak elérhetővé gyárilag.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

Impresszív tágasság és kibővített alapfelszereltség

Az új BMW X7 utasterében a bajor prémiummárka ügyfelei három üléssorban élvezhetik a modell által kínált bőséges térérzetet. A második üléssor alapfelszereltségként három utasnak ad helyet, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban ez a sor két rendkívül kényelmes ülésre cserélhető. A vezetőt és első utasát már alapfelszereltségként fűthető komfortülések kényeztetik. Európában az új BMW X7 széleskörű alapfelszereltségének a kibővített BMW Individual Merino bőrkárpitozás is része, a többi piacon a modell alapfelszereltségként az új Sensafin kárpitot viseli (Európában nem érhető el). Utóbbi egy prémium minőségű, vegán alapanyagokból készült utastér-kárpit, amely a bőrhöz hasonló tulajdonságokkal bír, exkluzív háromdimenziós béléssel és lyuggatással.

Az újratervezett műszerfal – keskeny szellőzőrostélyaival és alapfelszereltségként kínált hangulatvilágításaival – és a BMW Ívelt Kijelző párosa már első ránézésre is modern stílusú, progresszíven digitalizált egység benyomását kelti. Az alapfelszereltségként kínált hangulatvilágítást innovatív fénycsík egészíti ki, amely LED-technológiás háttérvilágításával és „X7” feliratú grafikájával (vagy az új BMW X7 M60i xDrive esetében világító BMW M logóval) szerves része az utastér helyzetfüggő fénydizájnjának, miközben az utastér exkluzív hangulatát is fokozza. Az automataváltó előválasztó karja merőben új, csúcstechnológiás kialakítást kapott.

Az új BMW X7 kibővített, széleskörű alapfelszereltségét úgy állították össze a tervezők, hogy maximalizálják a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kényelmét. A négyzónás automata légkondicionáló, a panoráma üvegtető és a prémium zenerendszer mellett a legnagyobb BMW X modell alapfelszereltségének a két első komfortülés, a váltófülekkel felszerelt, bőrözött sportkormány és a vezeték nélküli okostelefon-töltést kínáló tálca is része. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán eközben olyan tételek sorakoznak, mint a Sky Lounge panoráma üvegtető (világító LED-technológiával), a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer és az újratervezett Travel & Comfort rendszer. Az első ülésekhez aktív ülésszellőztetés és masszázsfunkció is elérhető. Az új Komfort csomag részeként a második és a harmadik üléssor ülései, a kormány és az első könyöktámaszok is fűthetők.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

Újratervezett erőforrások a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, legkorszerűbb mild-hibrid technológiával

Az új BMW X7 motorpalettájának csúcsán az új BMW X7 M60i xDrive modell új, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorja foglal helyet, amelyet a BMW M GmbH nagyteljesítményű sportautóiban használt benzinmotor műszaki alapjaira terveztek meg a mérnökök. A többek között hengersorok közé épített kipufogócsonkkal dolgozó BMW M TwinPower Turbo technológia 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményben és 750 Nm csúcs forgatónyomatékban teljesedik ki.

Az új BMW X7 xDrive40i modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,2 – 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 210 – 240 gramm / km) mutatkozik be a soros hathengeres benzinmotor legújabb generációja, számos olyan technológiai innovációt állítva csatasorba az égési folyamat, a gázcsere, a szelepvezérlés, a befecskendezés és a gyújtórendszer területén, amelyek az erőforrásnak nem csupán a teljesítményét, de a hatékonyságát is növelik. Az új benzinmotor 35 kilowattal / 47 lóerővel és 70 Newtonméterrel erősebb közvetlen elődjénél, amely így 280 kW / 380 lóerő maximális teljesítményt és 520 Nm csúcs forgatónyomatékot eredményez – amely a mild-hibrid technológia rásegítésével átmenetileg 540 Nm-re növelhető.

Az új BMW X7 xDrive40d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 200 – 230 gramm / km) soros hathengeres dízelmotorjában ugyancsak részletekbe menő finomhangolások garantálják a minden korábbinál alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást. Az erőforrás maximális teljesítménye 259 kW / 352 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 700 Nm, amely a mild-hibrid technológia rásegítésével átmenetileg 720 Nm-re növelhető.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

A három motor legfontosabb közös eleme az automataváltóba integrált, újgenerációs mild-hibrid technológia: a mérnökök a főtengelyhez épített, 48 Volt kapacitású indítógenerátor elektromos rásegítésével 9 kW / 12 lóerő többlet-teljesítményt és plusz 200 Nm forgatónyomatékot állítottak elő. Az új BMW X7 mindegyik motorjához kormány mögötti váltófülekkel és Sprint funkcióval dolgozó, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó kapcsolódik. Az erőforrások teljesítményét és forgatónyomatékát minden esetben a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja az úttestre – legyen szó akár épített, akár járatlan útról.

A sportos agilitást és az utazás kényelmét kifinomult futómű-technológia optimalizálja

Az adaptív légrugós felfüggesztés alapfelszereltségként érhető el az elektromosan vezérelt lengéscsilapítókkal egyaránt, annak érdekében, hogy a BMW jellegzetesen dinamikus teljesítményét kiváló kényelemmel párosítsa hosszabb utakon is.  Az új BMW X7 M60i xDrive modell alapfelszereltségének ráadásul az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive kiegészítő futómű-szabályzás is része. Utóbbiak az opcionális extrafelszereltség részeként a hathengeres modellek számára is elérhetők, ahogyan az xOffroad csomag is.

A legnagyobb BMW X modell új kiadása számára a mérnökök az összes futómű-technológiai alkatrészt úgy tervezték meg, hogy azok a sportosság és a menetkomfort közötti legszélesebb tartományt lefedjék. Az új BMW X7 M60i xDrive modell alapfelszereltségének a 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra és a hátsó tengely BMW M sport differenciálműve is része. A hathengeres modellek alapesetben 20” méretű könnyűfém felniken gurulnak le a gyártósorról. Az új BMW X7 ugyanakkor a bajor prémiummárka első olyan modellje, amely gyárilag akár 23” méretű könnyűfém keréktárcsákkal is felszerelhető, az opcionális extrafelszereltség részeként.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

A vezetést támogató rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettája

Az új BMW X7 által kínált kényelmet és biztonságot a vezetést és parkolást segítő automatizált rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettája fokozza. A kibővített portfólió új funkciói között a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning) újításai is megtalálhatók, amelyek immár kanyarodás közben is csökkentik a kerékpárosokkal, gyalogosokkal és szemből érkező járművekkel való ütközés kockázatát. Ha a bajor prémiummárka ügyfelei bekapcsolják az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot (Active Cruise Control with Stop & Go function), az intelligens vezetést támogató rendszerrel párhuzamosan az automata sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist), az útvonal-figyelő funkció és a forgalmi lámpákat felismerő rendszer is aktiválódik. Újdonság még a palettán a biztonságos kiszállást segítő funkció (Exit Warning) is, amely az ajtók kinyitása előtt figyelmezteti az utasokat, ha az autóhoz túlságosan közel érkező járművet érzékel.

Az alapfelszereltségként kínált parkolóasszisztens (Parking Assistant) része immár a tolatókamera és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is. Azon modellek esetében, amelyeket a BMW ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Parking Assistant Professional továbbfejlesztett parkolóasszisztenssel is felszerelnek, a tolatási segédlet (Reversing Assistant) akár 200 méteres távolságig is képes önállóan elvégezni a precíz kormányzási feladatokat. Az új Utánfutó Asszisztens (Trailer Assistant) eközben a vontatmánnyal végzett tolatási manővereket hivatott megkönnyíteni. Az új Manőver Asszisztens (Manoeuvre Assistant) ráadásul akár 200 méteres távolságig képes bármilyen manővert eltárolni és megismételni: amint az autó egy korábban elmentett manőver helyszínére érkezik, a Manőver Asszisztens (Manoeuvre Assistant) felajánlja, hogy automatikusan elvégzi a sikeres manőverhez szükséges összes gázadási, fékezési, kormányzási és sebességváltási feladatot. A technológia működése közben a vezetőnek így semmi más feladata nincs, mint az autó közvetlen környezetének figyelése.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

A legújabb generációs BMW iDrive és BMW Curved Display

Az új BMW X7 széleskörű alapfelszereltségének a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része, amelyen a BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb generációja fut. A technológia alapja a BMW 8.0 operációs rendszer és a BMW Ívelt Kijelző, amely egy 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszerfal és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző kettőséből áll. Az új kijelzőpárosnak és a BMW Intelligent Personal Assistant folyamatosan bővülő eszköztárának köszönhetően az új BMW iDrive járművezérlő technológia nem csupán érintésekkel és gesztusokkal, de élőbeszéd útján érkező hangutasításokkal is vezérelhető.

A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer az opcionális extrafelszereltség részeként a központi kijelző Augmented View funkciójával is kiegészíthető. Az ugyancsak opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key Plus okoskulcs eközben lehetővé teszi – biztonságos használatra tervezett ultraszélessávú technológiájának (UWB – Ultra-Wideband) köszönhetően –, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei Apple iPhone okostelefonjukkal nyissák ki és zárják le új BMW X7 modelljüket. A BMW X modellcsalád legnagyobb tagja ráadásul az optimalizált okostelefon-integrálásban, a személyre szabott BMW ID profilban és az új, 5G mobiltechnológiával kompatibilis eSIM kártyában rejlő lehetőségek maradéktalan kihasználását is felkínálja ügyfeleinek.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, új modell, X7
 
Itt az új EcoSport Active SUV Itt az új EcoSport Active SUV Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett Feltűnőbb stílusjegyekkel jön az új Yaris Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett Golf GTI Cabrio Austria: bemutatták a gyakornokok álomautóját Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett Corvette Stingray kabrió a Genfi Autószalonon debütál Részleteiben is bemutatkozik a Lexus UX tanulmányautó Részleteiben is bemutatkozik a Lexus UX tanulmányautó
 
A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

2022. április 07.
A 100%-ban elektromos LEAF 2022 megújult külsővel, különleges új könnyűfém keréktárcsákkal, élénk színválasztékkal és kifinomult külső részletekkel érkezik Európába, igazodva a Nissan új márkaidentitásához. Az ikonikus zéró emissziós jármű továbbra is kulcsszerepet játszik a villamosításra való átállás felgyorsításában.
Részletek

A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

A Nissan LEAF, a világ első tömeggyártású elektromos autója, 2022-ben újra reflektorfénybe kerül. Az ikonikus modell látványosabb stílust és innovatív technológiát kínál.

A LEAF 2022 idén áprilisban érkezik Magyarországra, fokozva az izgalmakat, hiszen a Nissan idén ősz elejére egy erőteljes elektromosított offenzívával készül.

"A Nissan LEAF eredeti célja az volt, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a fejlett technológiát és az elektromos vezetés izgalmát, és mindezt világszerte több mint 577 000 vásárló választotta már. A LEAF-et alapvetően a családok igényeinek a kielégítésére terveztük, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az autóhoz köthető ügyfélelégedettség messze az iparági átlag fölött van kb. 92%" - nyilatkozta Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO regionális termékstratégia és árazási alelnöke.

A LEAF 7 éven keresztül piacvezető volt Magyarországon és annak ellenére, hogy nagyon sok versenytárs megjelent az elmúlt években, még 2021-ben is a legeladottabb az új cégautó vásárlók körében. A használtautók forgalomba helyezési listáján is a 2. helyen szerepelt 2021-ben, ami összecseng a Hasznaltauto.hu belső statisztikáival is, mely szerint 2021-ben ez a modell volt a 2. legkeresettebb az e-autók között. Mindezeknek köszönhetően Magyarországon messze ebből a modellből fut a legtöbb az utakon a villanyautók közül.

A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

Dinamikus és letisztult design

A LEAF modellév 2022 stílusfinomításokon esett át, fokozva a modell jellegzetes megjelenésének dinamizmusát. A Nissan új márkalogója megtalálható a kerekeken, az első hűtőrácson, a jármű hátulján valamint a kormánykeréken.

Az új, 16 és 17 colos sportosságot sugárzó, feketére festett könnyűfém keréktárcsák fokozzák a prémium érzetet.

Az ügyfelek szabadon választhatnak a megújult külső színek kínálatából is. A hat egyszínű és öt kéttónusú színválaszték mellett két új szín is elérhető a nagysikerű Qashqai és Ariya palettájáról: a sötétkék és az élénkkék.

Teljesen fekete lett, illetve lekerültek a króm részek az autó orr-részéről, a „hűtőrácsról”, valamint a hátsó kék lökhárító elem is szürke színre lett változtatva. Mindkét módosításnak az volt a célja, hogy letisztultabb legyen az autó összhatása. Néhány apró módosítás történt az első lökhárítón a hátsó felső légterelőn valamint az oldalsó küszöblécen.

A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

Lebilincselő vezetési élmény

A LEAF 2022 kétféle akkumulátorral lesz elérhető, így aki a LEAF e+ változatát választja, akár 385 kilométert is megtehet a WLTP szabvány szerint. A LEAF 2022 a hatékony elektromos vezetési élményt ötvözi, széleskörű vezetéstámogató rendszerekkel, online kapcsolódási technológiákkal, valamint a Nissan elektromos járművek több mint 10 éves tudásával és innovációjával.

 A ProPILOT technológia lehetővé teszi, hogy a LEAF 2022 automatikusan tartsa a sebességet, a távolságot az előtte lévő autóhoz képest, akár megálljon és elinduljon, illetve tartsa a sávot is. Az innovatív e-Pedal funkció pedig abban segít, hogy a vezető egyetlen pedállal gyorsíthasson, lassíthasson és megálljon – maximális kényelmet biztosítva vezetés közben. Az e-Pedalt egyébként az ügyfelek 80%-a nagyon szereti.

A LEAF 2022-ben is természetesen elérhető az Android Auto és az Apple CarPlay, valamint a NissanConnect alkalmazáson keresztül többek között távolról vezérelhető a hűtés-fűtés, töltés funkciók. Újdonság, hogy az ügyfelek a nagyobb kényelem érdekében összekapcsolhatják LEAF-jüket az Amazon Alexa1 Smart Home eszközükkel is.

A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

„A LEAF-fel való tapasztalatszerzés eredményeképpen a Nissan számos új és nagyon sikeres technológiát tudott kifejleszteni, ilyen például az e-POWER motortechnológia, amely elektromos autós vezetési élményt nyújt, de nincs szükség az autó töltésére – és mindez nemcsak, hogy Japán legeladottabb Nissanja lett, hanem egyes években a legeladottabb autó lett az egész Japán piacon, egy Nissan Note modellben. A több mint egy évtizedes elektromos autós tapasztalatokra alapozva a Nissan azt is vállalta, hogy egy éven belül, 2023-ra a teljes európai személyautó értékesítésének a 100%-a elérhető lesz elektromosított hajtáslánccal is.” - mondta Arnaud Charpentier.
 
A LEAF-et vásárló ügyfeleknek a Nissan most egyedi kedvezményekkel kedveskedik, melyek a márkakereskedésekben érhetőek el.

Kulcsszavak: leaf, nissan
 
Hét évet vártunk az új Nissan Micrára Hét évet vártunk az új Nissan Micrára A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben A Nissan a Qashqai sikereire alapozva újra belép a C-szegmensbe A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült Elbocsátásokra készül a Nissan Elbocsátásokra készül a Nissan A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli
 
Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon

Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon

2022. április 07.
Az európai autókereskedelmi piac egyik meghatározó szereplőjével, a portugál Salvador Caetano csoporttal közösen vásárolja fel a Renault Hungária Kft-t az AutoWallis Nyrt., megszerezve ezzel a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri jogát.
Részletek

Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon

A tranzakció versenyhivatali jóváhagyását követően, várhatóan 2022. július 1-től kerülhetnek a márkák importőri jogai az AutoWallishoz és partneréhez.

Újabb jelentős akvizícióról állapodott meg a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Nyrt., miután háromoldalú szerződést kötött a Renault Csoporttal és a portugál Salvador Caetano Csoporttal. A megállapodás alapján az AutoWallis és a Salvador Caetano Csoport 50-50 százalékos részesedéssel AutoWallis Caetano néven létrehoz egy új vállalatot, mely felvásárolja a Renault, Dacia és Alpine márkák magyar importőri jogát birtokló Renault Hungária Kft-t. A két autókereskedelemmel és mobilitási szolgáltatások nyújtásával foglalkozó vállalat így egyenlő tulajdoni hányaddal lesz tulajdonosa a 2021-ben 70,3 milliárd forint árbevételű magyar értékesítő vállalatnak, amennyiben a tranzakció zárásához szükséges összes feltétel teljesül. A tervek szerint az új felállásban 2022. július 1. napjától válik majd a három márka importőrévé a közösen létrehozott vállalat. Az AutoWallis bízik benne, hogy a most bejelentett együttműködés jó alapot adhat további esetleges együttműködésre a Caetano és a Renault csoportokkal. A Renault Hungária 2021-ben összesen 8.139 darab Dacia járművet értékesített, amely ezzel a 7. legnagyobb márka volt a magyar piacon, míg Renaultból 5.207 darab fogyott.

Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon

A Renault Hungária felvásárlásának módja különleges nem csak a magyar, hanem az egész európai piacon is, hiszen két olyan vállalat stratégiai együttműködésén alapul, melyek azonos iparágban dolgoznak, de eltérő földrajzi környezetben, így nem közvetlen versenytársai egymásnak – mondta el Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója a megállapodás létrejötte kapcsán. Hozzátette, hogy az AutoWallis az érintett három márkán kívül más területeken önállóan folytatja a növekedését, fejlesztéseit, akvizícióit és stratégiájának megvalósítását. A mostani lépéssel az AutoWallis tovább erősíti piaci pozícióját, hiszen újabb nagy márkák kerülhetnek be nagykereskedelmi portfoliójába.

Philippe Buros, a Renault Csoport értékesítésért és marketingért felelős alelnöke elmondta: „A Salvador Caetano Csoport a Renault Csoport régi partnere, míg az AutoWallis Csoport a közép-kelet-európai régió elismert autókereskedelmi vállalata. A két csoport jól kiegészíti egymást, ezért esett rájuk a választásunk. Biztos vagyok benne, hogy ennek a megállapodásnak köszönhetően a Renault Csoport megvalósítja stratégiai elképzeléseit Magyarországon.”

Miguel Ramos, a Salvador Caetano Csoport vezérigazgatója elmondta: „A magyar piacra szóló megállapodás egy újabb lépés a Salvador Caetano Csoport és a Renault Csoport közötti partnerségben és európai növekedési terveinkben. Az AutoWallis Csoporttal kötött együttműködés egy új és izgalmas lehetőség arra, hogy tovább építsük stratégiánk pillérjeit, és hozzájárulhat ahhoz, hogy végrehajtsuk a Renaulution-t Magyarországon.

Andrew Prest, az AutoWallis Nagykereskedelmi Üzletágának vezetője a felvásárlás bejelentésekor elmondta, hogy a Renault egy merész és ikonikus márka, amely óriási piaci ismertséggel és kiemelkedő innovációs háttérrel rendelkezik, míg a Daciak megbízhatóságukról és megfizethetőségükről híresek. Hozzátette, hogy a Renault Csoport a technológiai fejlesztések élén jár, és Európában piacvezető az elektromos járművek terén, így megtiszteltetés ezen márkák képviselete Magyarországon, és remek lehetőség a Salvador Caetano Csoporttal az együttműködésre. Kiemelte: a tranzakció rámutat arra, hogy az AutoWallis olyan komoly nagykereskedelmi tapasztalatokat tud már felmutatni, mely a nemzetközi autókereskedelmi piac szereplőinek figyelmét is felkelti. Az AutoWallis a régió 14 országában, míg a portugál Salvador Caetano elsősorban az ibériai félszigeten, Dél-Amerikában és Afrikában rendelkezik komoly tapasztalatokkal az autókereskedelem területén.  



Kulcsszavak: importőr, márkakereskedés, renault, Wallis Group
 
Elektromos autó villámtöltő Zuglóban Elektromos autó villámtöltő Zuglóban Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon Városi crossover a Renault-tól Soha nem látott értékesítési eredmény a Fordnál Soha nem látott értékesítési eredmény a Fordnál Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon A Renault folytatja méretcsökkentett motorjainak megújítását
 
Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában

Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában

2022. április 06.
Három kifinomult szerkezetű villamosított hajtáslánc választható, így a kínálat az elektromos hajtások népszerűsítésének és terjedésének irányába hat. A prémium hatású, újrahasznosított alapanyagokból gyártott utastéri elemek komoly előrelépést jelentenek a fenntarthatóság terén is.
Részletek

Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában

A Kia alapjaiban új és friss szerkezetű Nirót alkotott, kifejezetten környezettudatos és modern hajtásláncokkal. Háromféle villamosított hajtás, újrahasznosított alapanyagok az utastérben, különleges biztonsági jellemzők, és nagy teljesítmény együtt annak érdekében, hogy az újdonság ne csak megfeleljen a piac elvárásainak, de túl is teljesítse azokat. Az új Niro különösen fontos helyet foglal el a Kia egyre bővülő és 2027-re immár 14 tisztán elektromos-akkumulátoros modellt kínáló környezettudatos palettáján.

A kompakt szabadidő-autók egyre zsúfoltabb mezőnyében - ahol világszerte egyre kiélezettebb a verseny, - az új Niro friss megközelítési módjával határozottan elkülönül a konkurenciától. A forma és a funkció tökéletes egysége garantálja, hogy az újdonság tiszta működésén és családbarát kialakításán túl megjelenésével is az elektromos hajtások felé terelje majd a vásárlókat.

Az új Niro háromféle környezetbarát hajtásláncot kínál: hibridet, plug-in hibridet, és tisztán elektromos hajtású akkumulátorost. A két előbbiben a márka magas hatásfokú Smartstream sorozatú 1.6 literes közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorja dolgozik, az akkumulátoros-elektromos változat pedig akár 463 km-es emissziómentes hatótávolságot (WLTP) kínál.

Jason Jeong, a Kia Europe elnöke elmondta: “A Kia újraalkotta a Nirót és ezzel világos alternatívát kínál a tisztább mobilitás felé. Gazdaságos hajtásláncaink választéka a legbizonytalanabbakat is képes meggyőzni arról, hogy megtegyék a következő lépést a még fenntarthatóbb közlekedés irányába.”

“A korábban is sikeres Niro sorozat most a Kia legfrissebb fejlesztéseivel gazdagodott annak érdekében, hogy még szélesebb vásárlókör számára legyen izgalmas alternatíva, s ezzel új vásárlókat is a márkához vonzzon. A kifutó Niro a Kia harmadik legnépszerűbb modellje az aktuális kínálatban, s az új sorozat még inkább kiaknázza majd a piaci lehetőségeket, így is komolyan hozzájárulva, hogy a márka környezettudatos járműveinek értékesítési darabszáma 2030-ra elérje a kétmilliós darabszámot.”


Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában

A 4,420 mm hosszú, 1,825 mm széles és akár 1,570 mm magas, alapjaiban friss tervezésű Niro a Kia ‘K’ padlólemezének harmadik generációját használja. A 2,720 mm-es tengelytáv és a megváltozott arányok kényelmes utasteret és nagyméretű csomagteret eredményeznek.

Az utastér újrahasznosított anyagokból készített, prémiumhatású elemei kihangsúlyozzák a Niro környezetvédelmi jellemzőit. A műszerfal és a kezelőszervek letisztult kialakításúak, így minden funkció könnyen elérhető, anélkül, hogy elvonná a vezető figyelmét az útról és a vezetés élvezetéről. A head-up kijelző növeli a biztonságot és fokozza a vezető kényelmét, az új biztonsági rendszerek egész sora pedig a legmodernebb védelmi megoldásokat vonultatja fel.

Az új, második generációs Niro, a Kia Drive Wise nevű fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) immár második generációját kínálja, amelyek célja a veszélyes helyzetek elkerülése, és ennek révén a balesetek megelőzése, valamint a közlekedőkre háruló pszichés terhek csökkentése. A Ráfutásosütközés-elkerülő támogatás (FCA) figyelmezteti a vezetőt, sőt, szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, ha veszélyes forgalmi szituációt érzékel, a Kereszteződés asszisztens pedig akár szintén meg is állítja a Nirót, amennyiben keresztirányú forgalmat észlel kanyarodáskor. E kettő azonban csak kiragadott példa a Kia DriveWise csomagjának a vezetés nyugalmát szolgáló elemei közül.

Az új Niro minden egyes részletének kialakításával a vásárlók lehető legmagasabb szintű elégedettségének elérése volt a fejlesztőgárda célja.

Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában

“A Niro a Kia választékának kiemelten fontos tagja, hiszen a márka nagysorozatú, elérhető árú villamosított modelljeként jelentős szerepet tölt be a piacokon világszerte. Így nem meglepő, hogy a Kia átalakulásának részeként a Niro is alapjaiban megújult. Az új Niro a vásárlóknak azokat a hagyományos Kia értékeket kínálja, amelyeket korábban is kedveltek és nagyra értékeltek, ugyanakkor kívánatossá is teszi a márkát azon új vevők számára is, akik kifejezetten környezetvédelmi szempontok alapján választanak maguknak új autót.” – tette hozzá Jason Jeong.

Egyszerűség és fenntarthatóság

Az új Niro a megkönnyíti és egyszerűbbé teszi a vásárlói döntéseket, hiszen háromféle hajtásláncból álló választékot kínál, így bármilyen életstílushoz található megfelelő modellváltozat. Ez az új modell piaci stratégiájának alapja.

A plug-in hybrid, és a hibrid Niro hajtásában, a Kia különlegesen magas hatásfokú Smartstream-motorcsaládjának 1.6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) benzines tagja dolgozik együtt a márka hatfokozatú duplakuplungos sebességváltójának (6DCT) legújabb változatával. A GDI erőforrás új generációjában alacsony súrlódási ellenállású csapágyak dolgoznak, ugyanakkor az elektromos hajtás miatt a sebességváltóból hiányzik a hátramenet hagyományos fogaskerék áttétele, s ez önmagában 2.3 kilós tömeg-megtakarítást eredményez. A tolatás a villanymotor feladata, csendesen és teljesen emissziómentesen.

A 32 kW teljesítményű, állandó mágneses szinkron villanymotorral felszerelt hibrid modellváltozat maximális kombinált rendszerteljesítménye 141 LE. A plug-in hibrid kivitel villanymotorja 62 kW leadására képes, így az összteljesítmény is magasabb: 183 LE. Ez a változat 65 km-es (WLTP vegyes ciklus, 16 colos keréktárcsákkal) tisztán elektromos, és így teljesen emissziómentes hatótávolságot kínál, így az átlagos napi futásteljesítmény a legtöbb esetben a benzinmotor beindítása nélkül is teljesíthető vele.


Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában

A Niro plug-in hybrid a Hyundai Motor Group első, 5.5 kW-os, nagyfeszültségű, pozitív hőmérsékleti együtthatójú (PTC) fűtési rendszerét használja. Ezzel a megoldással jelentősen növelhető a tisztán elektromos hatótávolság hideg időben is. A rendszer önszabályozó kerámia fűtőelemei kiegészítik az autó hagyományos fűtési rendszerét, és elektromos üzemben is (amikor a benzinmotor áll) folyamatos, egyenletes fűtési teljesítményt nyújtanak.

Az új Niro hibridek és plug-in hybridek Green Zone Drive üzemmódja a navigációs rendszer információi alapján képes a helyszínhez és a környezethez igazítani a hajtáslánc működését, így például lakóövezetekben, kórházak, vagy iskolák közelében, ahol a navigáció szerint “zöld zónákat” alakítottak ki, a hajtáslánc automatikusan tisztán elektromos üzemre kapcsol. A működésbe a vezető is beleszólhat, és saját “zöld zónákat” állíthat be.

Az akkumulátoros, tisztán elektromos hajtású Niro EV változat hosszú, akár 463 km*-es (WLTP) tisztán elektromos hatótávját nagy teljesítménnyel kombinálja: villanymotorja 150 kW leadására képes (6,000-14,600/perc között), és már közvetlenül az elindulás pillanatában eléri 255 Nm-es forgatónyomatéki maximumát. Végsebessége 167 km/h, és mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, miközben minden forgalmi helyzetben rugalmasan és dinamikusan viselkedik. Légellenállási együtthatója 0.29, ami jelentősen hozzájárul a teljes hajtás hatásfokának emeléséhez.

Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában

Egyenáramú gyorstöltéssel a Niro EV 64.8 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátora mindössze 43 perc alatt 10-ről 80%-ra telíthető. Hidegben, az autó akkumulátorfűtő rendszere automatikusan - a navigáció adatai alapján - előmelegíti az akkut, amennyiben a beállított cél egy töltőállomás, így gyorsabb a töltés, és egyenletesebb a teljesítményfelvétel. Az új Niro alapáras felszerelései közé tartozik a CCS töltőcsatlakozó.

A hibrid, és plug-in hybrid változatok maximális vontatási képessége fékezett vontatmány esetén változatlanul 1,300 kg, a Niro EV pedig 750 kilót vontathat.

Határozott és kifejező megjelenés

Az új Niro formái a Kia ‘egyesült ellentétek’ formafilozófiájának jegyében születtek, s a tervezési folyamatban különös hangsúlyt kapott az ‘okkal élvezetes’ formai alappillérre. Ez az alappillér az emóció és a ráció fúziójára épül. Céltudatos és feltűnő megjelenésével az új Niro stílust hoz a kompakt szabadidő-autók kategóriájába.

Az autó elején a Kia jellegzetes ‘tigrisarca’ immár a teljes szélességen keresztülhúzódik, sárvédőtől sárvédőig. A széles szélvédő alsó és felső részének kialakítása egymásra rímelve teszi még összefogottabbá a Niro orrképét. A “szívdobbanás” vonalú szögletes nappali menetfények hangsúlyt adnak a modern formáknak, az első lökhárító középső betétje pedig erőt és biztonságot sugároz.

A tisztán elektromos hajtású Niro EV egyedi, kéttónusú zárt hűtőmaszkjával, és egyedi acélszürke oldalsó elemeivel tér el a többi változattól, ugyanakkor alsó hűtőmaszkja is más, és 17 colos könnyűfém keréktárcsái szintén egyediek. A töltőcsatlakozót az első maszk közepébe építették be, így minden töltési helyzetben jól elérhető és egyszerűen használható.

Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában

Az új Niro oldalnézetén határozott kontúrvonalak vezetik végig a tekintetet a jellegzetes, repülés inspirálta C-oszlopok felé. Utóbbiak kialakítása is komolyan hozzájárul az új modell különösen alacsony, mindössze 0.29-es légellenállási együtthatójához (Cd), és a hibrid, valamint a plug-in hybrid modellváltozatok 16, vagy 18 colos keréktárcsáinak formái szintén áramlásjavítók.

A bumeráng vonalú LED-es hátsó lámpák sportossá teszik az oldalképet, a hátsó rendszám helyének kialakítása a csomagtérajtón, a fölötte elhelyezett Kia felirattal pedig letisztultságot sugároz. A hátsó fényvisszaverők vonalai az első menetfényekére rímelnek.

A vevők kilenc karosszériaszín közül választhatnak: Cityscape Green, Clear White, Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Mineral Blue, Interstellar Gray, Orange Delight, Runway Red és Steel Gray. A C-oszlopok, a felszereltségtől függően háromféle kontrasztos színben is elérhetők.

Fejlett technológiájú, vezetőközpontú utastér

Az új Kia Niro utasterének valamennyi részletét körültekintően tervezték meg, az esztétika mellett a fő hangsúly a kezelhetőségen és a kiegyensúlyozottságon volt.

Az új K padlólemezzel az autó arányai is megváltoztak, ugyanakkor utastere jelentősen tágasabb lett. Az elöl ülők tere nem csak nagyobb a korábbinál, de az első utas ülésének kialakítása is különleges: ha a Niro áll, első utasülése egyetlen gombnyomással felemelhető, támlája pedig ledönthető, így az utas pillanatok alatt tökéletes kényelembe helyezheti magát.

Az első ülések támláinak keskeny támlakialakítása hatásosan növeli a hátsó lábteret, az ülésekbe épített USB-C portok pedig az okoseszközök töltését teszik egyszerűvé. Az új Niro már nem csak közlekedési eszköz, jóval több annál, hiszen az élettér funkcionális kiterjesztéseként is szolgál.

Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában

A vezetőközpontú kialakítású műszerfalon és annak környezetében valamennyi kezelőszerv könnyen elérhető, és egyszerűen használható. Két nagyfelbontású, 10.25 col képátlójú kijelző közvetíti az információkat a vezető felé, a középkonzoli érintő kialakítású, és az infotainment, valamint a hűtési-fűtési rendszer kezelésén kívül a navigáció is innen irányítható; így a vezető mindig az útra és a forgalomra koncentrálhat.

A head-up kijelző is nagyméretű, képátlója 10 col, és a menetadatokon kívül a biztonsági asszisztensrendszerek (ADAS), valamint a navigáció információit is képes a vezető előtti szélvédőfelületre vetíteni. Képe és grafikája különösen éles.

Az új Niro fejlett hangutasításos rendszere természetes hangfelismeréssel működik, és az autó fő rendszereinek kezelését (fűtés-szellőzés, infotainment stb.) segíti úgy, hogy egy-egy utasítással akár több funkció is működtethető (Multi-Command). A csomagtartó fedele automatikusan kinyílik, ha az autó távirányítója (okos kulcsa) a közelébe kerül.

A Niro EV használói a Kia Connect rendszerén keresztül távolról is nyomon követhetik és szabályozhatják is a töltést, beállíthatják a navigációt (online), szinkronizálhatják naptárukat, és olyan funkciókat is elérhetnek, mint a töltőpontok keresése, az élő időjárási-, és a valós idejű forgalmi információk.

A távirányítós parkolósegéd (RSPA) használatával a vezető az autóból kiszállva, egyetlen gombnyomással is irányíthatja a parkolási műveleteket, szűk helyeken körbelátó kamerarendszerével és ultrahangos érzékelőivel az autó teljesen önálló parkolásokra is képes, önállóan mozogva egyenesen előre és hátra. A V2L (Vehicle to load: autóból a hálózatba) funkció az EV6-ból is ismerős már, lényege, hogy az autó akkumulátorának energiája külső fogyasztók ellátására is felhasználható.

Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában

A gazdaságos és környezetbarát hajtásláncokhoz igazodóan a finom tapintású utastéri anyagok szintén környezettudatos kialakításúak. A tetőkárpit alapanyaga újrahasznosított tapéta, az ajtókárpitok alacsony illékony szerves vegyület tartalmú festéssel (VOC) készülnek, a Vegán-műbőr üléshuzatok pedig eukaliptusz rostokból készített cellulóz-alapú Tencelt tartalmaznak. A csomagtér padlója 75%-ban újrahasznosított szálakból áll.

Az új Niro tágas utastere mellett fő versenytársainál nagyobb csomagtartót is kínál. 475 literes hátsó csomagterével, és 20 literes első tárolójával a Niro EV teljes kapacitása 495 liter. A hibrid és a plug-in hybrid modellek csomagtere sorrendben 451 illetve 348 liternyi, a hátsó ülések előre döntésével pedig 1,445 és 1,342 literre bővíthető. A Niro EV maximális csomagbefogadó képessége 1392 liter.

Kényelmes és élvezetes vezetés

Az új Niro valamennyi változata a márka K jelű padlólemezének új generációjára épül. Ez a szerkezet többirányú ütközési-energia elvezetési képességekkel bír, többféle futómű-, és kormányzási karakterisztika alkalmazását is lehetővé teszi, ugyanakkor jótékonyan hat az utastér méreteire.

A K padló többféle hajtáslánci akkumulátor befogadására alkalmas; a hibrid és a plug-in hibrid akkuját a hátsó ülések alá, az EV változatét pedig a padló középső részébe építik be. Mindkét megoldás ideális első-hátsó tömegeloszlást eredményez, ami különösen jótékonyan hat a menetdinamikai jellemzőkre és a lengéskényelemre. A Niro EV alacsonyra szerelt akkumulátora hatásosan csökkenti az autó súlypontmagasságát, ami a kanyartulajdonságokra gyakorol pozitív hatást.

Az új Niro felfüggesztése elöl MacPherson, hátul oldalankénti négylengőkaros kialakítású, csillapítási és rugózási jellemzőit úgy állították be, hogy a vezetés ne csak biztonságos, de élvezetes is legyen, a kormányzás hangolásánál pedig a menetstabilitáson kívül a közvetlen irányíthatóság is fontos szempont volt. Az ez első futómű új, osztott kialakítású toronycsapágyai jelentősen csökkentik a kormányzási mozdulatok súrlódási ellenállását, és a csillapítási karakterisztikára is jótékonyan hatnak. Mindez a kormányrásegítés új szoftverével kiegészítve különösen természetes kormányérzetet eredményez, tökéletes visszajelzések mellett.

Az autó minden részén megerősítették a zaj és rezgéscsillapítást, különös tekintettel a teljesen hangtalan üzemű, tisztán elektromos hajtású változatra, ahol a nemkívánatos hanghatások a hajtáslánc általános zajtalansága miatt még zavaróbbak lehetnek.

Tovább javult a karosszéria torziós merevsége, ami a lengéskényelemre és a kormányzási pontosságra is jótékonyan hat. A karosszériaszerkezetben 22%-kal nőtt a nagy szakítószilárdságú, melegen formázott acélelemek aránya, ugyanakkor a nyers karosszéria tömege 6%-kal csökkent (20.3 kg), miközben torziós szilárdsága 1%-kal emelkedett.

A Kia fejlett vezetéstámogató rendszereit csokorba gyűjtő ADAS az iparág legmagasabb szintű védelmi elektronikáival teszi tökéletesen biztonságossá az új Nirót.

A Ráfutásosütközés-elkerülő támogatás (FCA) figyelmezteti a vezetőt, de szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, ha veszélyes forgalmi szituációt érzékel. Az irányjelző bekapcsolásakor éledő kereszteződés asszisztens, amennyiben szemből érkező, vagy keresztirányú forgalmat észlel kanyarodáskor, előbb figyelmeztet, majd ha a vezető nem reagál, automatikusan fékez is.

A Niro előre néző kamerája és navigációs rendszeren keresztül mutatja az aktuális sebességkorlátozásokat, az Intelligens sebességkorlátozás-asszisztens a sebesség túllépésére is figyelmeztet. Az új Niro ADAS rendszerének fontos eleme a Sávtartó asszisztens (LKA), a Sávkövető rendszer (LFA), az Autópályán vezetést támogató asszisztens (HDA), a Vezetőéberség-figyelmeztetés (DAW), a Távolságifényszóró-asszisztens (HBA), a Navigáció alapú adaptív sebességtartó (NSCC-C), az Aktívfékezés funkcióval kiegészített holttérfigyelő (BCA), a Tolatókamera (RVM) és a Hátsó keresztirányú ütközés-elkerülő (RCCA) is.

Az ADAS a parkolásban is segít. A Távirányítós parkolósegéddel (RSPA) az autó önálló, egyenes vonalú parkolási mozgásokra is képes, kamerái és ultrahangos érzékelői révén akár úgy is, hogy a vezető nem tartózkodik az autóban. Ha azonban a vezető parkol, manővereit a Parkolási ütközés-elkerülő asszisztens (PCA-R) és első-hátsó parkolóradar (PDW-F/R) segíti. A Biztonságoskiszállás-segéd (SEA) arra szolgál, hogy figyelmeztesse az autóból kiszállókat amennyiben hátulról jármű érkezik. Ilyenkor a megfelelő oldali hátsó ajtó reteszelésével a rendszer meg is akadályozza a kiszállást.

Kulcsszavak: bemutató, kia, Niro, Niro EV, Niro Plug-in Hybrid, új modell
 
Merész, agresszív külső formaterv jellemzi az új Lexus GS modellt Merész, agresszív külső formaterv jellemzi az új Lexus GS modellt Az új Niro friss fedélzeti szolgáltatásaival is mércét állít a kompakt szabadidő-autók zsúfolt kategóriájában A Nissan LEAF megédesítette az idei gyereknapot A ŠKODA tervvázlatokat mutatott be az új OCTAVIA típusról A ŠKODA tervvázlatokat mutatott be az új OCTAVIA típusról A Kia legújabb tanulmányautója modern, kupés ihletésű formatervvel A Kia legújabb tanulmányautója modern, kupés ihletésű formatervvel A kompakt „bestseller” modellfrissítése A kompakt „bestseller” modellfrissítése
 
Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni

Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni

2022. április 06.
A Peugeot eredetileg átlagos sorsot szánt az 1987-ben bemutatott középkategóriás típusának. A 405-ös azonban túl jónak bizonyult ahhoz, hogy nyugdíjba vonuljon, így tíz év után egy gyors felfrissülést követően folytatta pályafutását – aztán ezt megismételte, majd újra, és újra…
Részletek

Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni

Amikor 2019 februárjában egy iráni-azerbajdzsáni vegyesvállalat, az AzerMash Bakuban ünnepélyesen megnyitotta új autógyártó üzemét, azzal egy látszólag végtelen történet új fejezetét kezdték írni. A vállalat első terméke, a Khazar ugyanis meglehetősen messzire és annál is régebbre vezetheti vissza családfáját – egészen 1987-ig, Franciaországig...

Az autóipar történetében számtalan olyan típus van, amelyet tíz évnél is tovább gyártottak. A huszadik születésnapját már jóval kevesebb modell élte meg, olyanról pedig, amely három évtizednél tovább gyártásban marad, csupán néhányról tudunk. Ezek egyike a Peugeot 405-ös, amely harmincöt évvel ezelőtt látta meg a napvilágot. Két sikeres típust kellett egyszerre helyettesítenie: a tíz év után nyugdíjazott 305-öst és a nyolc év után visszavonuló, impozáns 505-öst. Hogy készen állt a feladatra, jól mutatta az 1988-as Év Európai Autója cím, amelyet minden addiginál nagyobb fölénnyel nyert el.

A konstrukció igazolta a megelőlegezett bizalmat: a Peugeot 405 korának egyik legkeresettebb típusává vált, amelyet Zimbabwétól Thaiföldig, Argentínától Lengyelországig, Egyiptomtól Tajvanig gyártottak. Olyan robusztus, megbízható szerkezet volt, amelyet nem elavultsága, hanem a gyorsan változó fogyasztói elvárások diktálta kényszer miatt kellett tíz év után leváltani.


Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni

A Peugeot nem először követte el azt a „hibát”, hogy sokkal jobb autót épített, mint amit a piaci realitások szükségessé tettek volna. Ezúttal azonban nem engedték veszendőbe menni a konstrukciót: megállapodást kötöttek az észak-afrikai, közel-keleti régió legnagyobb autógyártójával, az Iran Khodro (IKCO) vállalattal, és átköltöztették Teheránba a gyártósort.

A Peugeot 405 hirtelen újra a figyelem középpontjában találta magát. Az 1962-ben alapított IKCO hirtelen egy ízig-vérig modern megjelenésű, elsőkerék-hajtású típusra tett szert – ez valóságos űrtechnológiának számított az 1967 óta gyakorlatilag változatlan formában gyártott, hátsókerék-hajtású Paykan után.

Amellett tehát, hogy változatlan formában folytatták a Peugeot 405-ös gyártását, lázas fejlesztésbe fogtak. Első körben levetkőztették a Peugeot-t, és csinos karosszérialemezeit – a szükséges módosításokat elvégezve – felszerelték a Paykan vázára. Így született meg a Peugeot RD, egy alapvetően elavult, de annál tetszetősebb autó.
Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni

Az ezredforduló után Peugeot ROA néven, tovább finomított külsővel folytatta pályafutását a Paykan-Peugeot, ám ekkor is maradt még puskapora a gyártónak. 2015-ben pickupot konstruáltak az alvázas, hátsókerék-hajtású öszvérmodellből, Arisun néven.

Mivel a Peugeot a 405-ösből hivatalosan már nem épített platós kisteherjárművet, az Arisun igazi különlegesség – még ha Peugeot-sága látszólagos is.

Ennél értékesebb volt a viszonylag korán, 2001-ben bevezetett Samand, amely az ekkor már szűk tizenöt éves technikát burkolta új, valamivel gömbölydedebb formába. Az autó szinte teljes egészében helyi gyártású alkatrészekből épült fel, hiszen a Peugeot-val folytatott együttműködés keretében az IKCO a komponensek gyártását is átvette.

Érdekesség, hogy a Peugeot 405 konstrukciójának huszadik születésnapján, 2007-ben az iráni gyár alaposan felvarrta a Samand ráncait (így született meg a Samand Soren), a technikához ugyanakkor jóformán hozzá sem nyúltak.

Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni

Nem a Samand volt ugyanakkor az egyetlen átöltöztetett Peugeot 405-ös. Az IKCO az ezredfordulón vadonatúj karosszérialemezek alá bújtatta a modellt, és átkeresztelte azt Peugeot Pars-nak.

A dizájnerek a lehető leglogikusabb helyről merítettek ihletet: arról a Peugeot 406-osról mintázták az autó orrát és farát, amely pár évvel korábban a 405-öst nyugdíjazta a világpiacokon – micsoda elégtétel tehát, hogy míg a Peugeot 406-os a szokásos tíz éves pályafutás után átadta a stafétát a 407-esnek, a Peugeot Pars a mai napig gyártásban van – immár krisztusi korú mechanikával felvértezve.

Éppen ez az a modell, amelyet 2019-ben Azerbajdzsánba költöztetett az IKCO. A Peugeot Pars név persze ott meglehetősen visszás lett volna (a Pars név a modell szülőföldjére, Perzsiára utal,) ezért Bakuban új nevet kapott a típus: érdekes lazasággal Peugeot 406 néven gyártják, noha semmi köze nincs ahhoz a modellhez.

A minőség minden bizonnyal gyengébb, mint az eredeti modellé, ám ez nem akadályozza meg az AzerMash vállalatot, hogy évente közel 80 ezer példányban értékesítse a modernizált veteránt.


Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni

Noha az Iran Khodro és a Peugeot kapcsolata a 405-össel indult, és máig arról a leginkább ismert, az évtizedek során számos további típust is felvett palettájára a régió sok országában termelő gyár. Az IKCO összeszerelő üzemeiből került már ki 407-es, 206-os és 207-es, sőt, legutóbbi a 301-es is, amelyet azonban az akkoriban Iránt sújtó nemzetközi szankciók miatt a Peugeot-tól teljesen függetlenül, 100%-ban helyi gyártású alkatrészekből készített a vállalat.  

Ami a jelent illeti, a Peugeot és az Iran Khodro között ismét teljes az egyetértés és az együttműködés. A 2016-ban létrehozott Iran Khodro Automobiles Peugeot (IKAP) vegyes vállalat az IKCO piaci kapcsolatait és gyártási kompetenciáit kiaknázva olyan modern típusokat készít a térségi piacokra, a Közel-Kelettől egészen Nyugat-Ázsiáig, mint a Peugeot 2008 / 208 páros, a már említett Peugeot 301 vagy a Peugeot 508.

Az ínyencek számára azonban mindez csak mellékszál, a túlélés szükségszerű eszköze. Az ő szemükben az Iran Khodro örök erénye, hogy életben tartotta a Peugeot 405 legendáját, sőt, izgalmas jövőt is biztosított a modell számára – még ha ezt a jövőt európai szemmel nézve nehéz is értelmezni.



Kulcsszavak: autógyár, Peugeot, Peugeot 405
 
Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni Újabb ötszáz dolgozót vesznek fel a Mercedes-Benz kecskeméti gyárába A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel A jövő utasterén dolgozik a Ford A jövő utasterén dolgozik a Ford
 
Magyarországon az Emil Frey csoporthoz kerül az Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional és Jeep márkák

Magyarországon az Emil Frey csoporthoz kerül az Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional és Jeep márkák

2022. április 06.
Az Emil Frey Csoport lesz a Stellantis fő partnere a magyar, cseh és szlovák piacokon, és átveszi az Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional és Jeep márkák importőri tevékenységét.
Részletek

Magyarországon az Emil Frey Csoporthoz kerül az Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional és Jeep márkák

A tervezett tranzakció szigorúan a megfelelő versenyhatósági jóváhagyást követően valósul meg és zárul le.

A tranzakció előzménye, hogy tavaly a PSA és az FCA autógyártó cégek egyesültek, és létrejött a Stellantis, a világ egyik legnagyobb autógyártója, amely 30 országban folytat gyártói tevékenységet, és világszerte 130 piacon van jelen.

A tervezett tranzakció lezárását követően az Emil Frey Csoport összesen kilenc Stellantis márkát forgalmaz majd Csehországban, illetve Szlovákiában és nyolcat Magyarországon. Az Emil Frey Csoport felel majd az FCA összes (korábbi) közép- és kelet-európai importőri tevékenységéért Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, és a tranzakció befejeztével átveszi annak jelenlegi munkatársait és meglévő kereskedői szerződéseit is.

Az Emil Frey Csoport a korábban ezeken a piacokon szerzett tapasztalataira és széleskörű know-how-jára fog támaszkodni az új tevékenység irányításában. Működése kibővítésével az Emil Frey Csoport az Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional és Jeep márkákat erős piaci jelenléttel fogja képviselni Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, és ez kulcsszerepet játszik majd abban, hogy az új felállást sikerre vigye. Emellett az Emil Frey Csoport felhasználja szakértelmét az újonnan érkezett márkákhoz kapcsolódó alkatrészek forgalmazásában és a vevőszolgálati tevékenység sikeres fejlesztésében is a régióban.

Magyarországon az Emil Frey Csoporthoz kerül az Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional és Jeep márkák

„Nagyon örülünk, hogy Stellantisszal kialakított gyümölcsöző együttműködésünket bővíthetjük Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, és megerősíthetjük jelenlétünket Közép-Európában, egy olyan stratégiai régióban, ahová csoportunk már több mint 30 évvel ezelőtt befektetett. Ez a megállapodás meglévő üzleti modellünket még hatékonyabbá és előnyösebbé teszi kereskedőink és ügyfeleink számára. Az Abarth, az Alfa Romeo, a Fiat, a Fiat Professional és a Jeep izgalmas és ikonikus márkák, amelyek kiváló minőségben gyártott és a legújabb, fenntartható technológiával felszerelt, nagyszerű modelljeikkel széles választékot kínálnak. Motivált helyi csapataink a legjobb szolgáltatást nyújtják majd ügyfeleinknek és kereskedőinknek minden országban” – mondta Gerhard Schürmann, az Emil Frey Csoport vezérigazgatója.

„Ez egy újabb fontos lépés a Stellantis üzleti stratégiájában, amely agilisabbá és hatékonyabbá teszi értékesítési struktúránkat Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, miközben ügyfeleink mindig a középpontban maradnak. Az aláírt szerződéssel az Emil Frey még erősebb partnere lesz a Stellantisnak ezeken a piacokon. Biztosak vagyunk abban, hogy ezzel az új felépítéssel márkáink még jobban teljesítenek majd az adott országban” – mondta Philippe Narbeburu, a Stellantis európai piacokért (kivéve G5) felelős alelnöke.

Az Abarth, az Alfa Romeo, a Fiat, a Fiat Professional és a Jeep ikonikus márkák, amelyek kiegészítik az Emil Frey modellportfólióját. Profitálva a Stellantis csoport számos új, korszerű hajtáslánc-fejlesztéséből az újonnan megszerzett portfólió valamennyi márkája részesülni fog a közeljövőben abból a jelentős, a legújabb generációs technológiába és izgalmas új modellekbe való befektetésből, amelyet a Stellantis március 1-jén a Dare Forward 2030 elnevezésű hosszú távú stratégiai tervében mutatott be. A 2022-es öt új modellbemutatótól kezdve minden márka világosan meghatározott és felgyorsított stratégiával rendelkezik, amelynek célja, hogy a ma és a holnap piaci igényeinek megfelelő modellek teljes kínálatát nyújtsa ügyfeleinknek.

„A Stellantis kiváló termékeivel a világ egyik vezető autógyártója, és nagyon határozott tervei vannak a villamosítás és a fenntartható mobilitás terén. Az Emil Frey Csoport közel 100 éves sikeres autóforgalmazási tapasztalatával elkötelezett amellett, hogy sikeresen alkalmazkodjon az autóipar fejlődéséhez. A Stellantisszal együtt biztosak vagyunk abban, hogy a jövő mobilitási megoldásait szállítjuk, miközben ügyfeleinknek az általuk elvárt többcsatornás élményt kínáljuk, és biztosítjuk márkáink és kereskedői hálózataink hosszú távú növekedését” – jelentette ki Gerhard Schürmann.

Kulcsszavak: Emil Frey, márkakereskedés, Stellantis
 
A KAMAZ teherautó visszatér a Magyar piacra A KAMAZ teherautó visszatér a Magyar piacra Magyarországon is debütál februárban az új MINI Countryman Magyarországon is debütál februárban az új MINI Countryman A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét Környezettudatos márkakereskedést épít a Wallis Motor Pest Kft. Környezettudatos márkakereskedést épít a Wallis Motor Pest Kft. Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon
 
A magyar autósok kétharmada nem tudja elképzelni az életét kocsi nélkül

A magyar autósok kétharmada nem tudja elképzelni az életét kocsi nélkül

2022. március 31.
Átfogó felmérés készült az autóhasználati szokásokról és az elektromobilitásról. A hétköznapokhoz elengedhetetlen a mobilitás: a legtöbben főként iskolába és munkába járáshoz, valamint bevásárláshoz használják az autójukat.
Részletek

A magyar autósok kétharmada nem tudja elképzelni az életét kocsi nélkül

Magyarországon a mobilitás legfontosabb eszköze továbbra is az autó, a magyarok kétharmada nem tudja az életét elképzelni nélküle – mutat rá a Robert Bosch Kft. megbízásából, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített reprezentatív felmérés.

A mindennapi élethez elengedhetetlen a mobilitás

A magyarországi háztartások 69 százaléka rendelkezik kizárólag saját tulajdonú személygépjárművel. A válaszadók több mint kétharmada (70 százalék) elsődlegesen a mindennapi élet során szükséges úticélok eléréséhez, azaz a munkahelyre, az óvodába, az iskolába eljutáshoz és a bevásárláshoz ül autóba. A lakosság ötöde használja munkavégzésre a gépkocsiját, míg a megkérdezettek 11 százaléka válaszolta azt, hogy elsődlegesen szabadidős célból ül autóba. A kutatás rávilágított arra is, hogy minél több autó van egy háztartásban, annál jellemzőbb, hogy a gépkocsit elsődlegesen munkavégzés miatt használják.

Az autósok kétharmada nem tudja autó nélkül elképzelni az életet

A magyar autósok 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elképzelni az életet saját autó nélkül. Ez egybecseng az európai tapasztalatokkal: éppen a Bosch egy korábbi felmérése mutatott rá, hogy az európai megkérdezettek 60 százaléka egyáltalán nem tud lemondani az autó nyújtotta előnyökről.

A magyar autósok kétharmada nem tudja elképzelni az életét kocsi nélkül

A most készült kutatás szerint ez még inkább igaz azokra, akik munkavégzésre használják az autójukat, illetve azok körében, akik a mindennapi életük menedzseléséhez rendszeresen kocsiba ülnek.

Az elektromobilitás egyre vonzóbb a fiatalok körében

Amikor az emberek mérlegelik, hogy milyen közlekedési módot válasszanak, több tényezőt is nagy jelentőséggel vesznek számításba. A magyarok körében fontos szemponttá vált a környezetkímélő közlekedés (78 százalék), ami megelőzi például a gyorsaságot vagy az időjárásnak való kitettséget is. Ugyanakkor a legfontosabb szempont a kiszámíthatóság (91 százalék), amit a kényelem és a költséghatékonyság követnek. Ha valamilyen okból nem ülhetnek autóba, az autótulajdonosok 8 százaléka tekint az elektromos kerékpárra, az elektromos rollerre, vagy valamilyen más, elektromos hajtású járműre közlekedési alternatívaként. Az elektromobilitás azonos mértékben vonzó a férfiak és nők körében, de a leginkább a 40 évnél fiatalabbak, a Budapesten élők és a diplomások nyitottak rá.

„A jövő fenntartható mobilitása szempontjából egyre nagyobb jelentősége lesz az elektromos hajtásnak, az elektromobilitás pedig a Bosch magyarországi kutatás-fejlesztési és gyártási tevékenységének is az egyik fókuszterülete. Fontosnak tartottuk megvizsgálni, hogy a hétköznapi mobilitás során pontosan mik az emberek legfontosabb szempontjai, illetve hogyan viszonyulnak az elektromobilitáshoz.”

– mondta Gergen Péter, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának elektromobilitás fejlesztés igazgatója.


A magyar autósok kétharmada nem tudja elképzelni az életét kocsi nélkül

A Bosch számára kulcsfontosságú az elektromobilitás

A várakozások szerint 2035-ben az újonnan regisztrált járművek 60 százaléka elektromos lesz. A Bosch célja, hogy Budapest Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központja legyen az elektromos- és hibrid hajtásláncok, valamint az egyéb műszaki megoldások fejlesztése révén. A magyarországi vállalatcsoport a kiterjedt K+F tevékenység mellett elektromos hajtástrendszereket és az e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészeket is gyárt hatvani, miskolci és maklári telephelyein.


Kulcsszavak: elektromobilitás, elektromos autó, kutatás, Robert Bosch
 
Audi Hungaria: 250.000 e-motor Győrből a világnak Audi Hungaria: 250.000 e-motor Győrből a világnak Örömautózás – Volkswagen e-Golf Örömautózás – Volkswagen e-Golf A magyar autósok kétharmada nem tudja elképzelni az életét kocsi nélkül A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében A jövő már a jelen A jövő már a jelen A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában
 
Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor

Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor

2022. március 31.
A SAIC Motor Corporation részvénytársaság (SAIC Motor) Kína legnagyobb autóipari vállalata. Méretét jól szemlélteti, hogy a sanghaji tőzsdén 11 milliárd részvénnyel rendelkezik.
Részletek

Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor

A SAIC Motor célja, hogy a jelenlegi autóipari trendeket kihasználva, azokra reflektálva, a hagyományos gyártói szerepből kitörve legyen képes a lehető legtöbb fogyasztói igényt kielégíteni termékeivel és szolgáltatásaival.

A SAIC Motor tevékenysége kiterjed többek közt a kutatás-fejlesztésre, a járműgyártásra, illetve a személy- és haszongépjárművek kereskedelmére is. Nagy hangsúlyt fektet az alternatív energiaforrások alkalmazására, az intelligens járműtechnológiákra és az ipari módszerek korszerűsítésére. Ezek mellett jelentős forrásokat fordít az autóipar szinte összes területének fejlesztésére: sebességváltó, motor, karosszéria, külső- és belső elemek előállítása, elektromos komponensek, logisztika, töltőhálózat-fejlesztés, gépjárműbiztosítás. Egyre nagyobb jelentőséget kap a vállalaton belül a mesterséges intelligencia és big data minél hatékonyabb felhasználása a gyártási folyamatban és az előállított termékbe való integráció során is.

A SAIC Motor érdekeltségébe tartoznak – számos kisebb vállalat mellett – az alábbi cégek: SAIC Volkswagen, SAIC-IVECO Hongyan, SAIC-GM, Shanghai General Motors Wuling, és a sort még hosszan lehetne folytatni.

Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor

Noha 2018-ban a kínai autópiac 28 év után először csökkent, a piacvezető SAIC Motor 1,75%-kal ebben az évben is növelni tudta eladásait 2017-hez képest. Ez összesen több mint 7 millió eladott gépjárművet jelent, mellyel 24%-ra növelte piaci részesedését a kínai cég – tovább fokozva riválisaihoz viszonyított előnyét.

Ez a páratlan üzleti teljesítmény számokra fordítva több, mint 128 milliárd dolláros árbevételt és 36. helyet jelentett a Fortune 500-as listáján, amelyen immár zsinórban 14. alkalommal szerepelt a vállalat. A kiváló üzleti év további motivációt adott a SAIC Motor számára az innovatív technológiák felé vezető úton, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a SAIC által birtokolt MG mára már Európában is az egyik leggyorsabban növekvő, tisztán elektromos autókat is forgalmazó márka. A brand növekedésével párhuzamosan egyre hangsúlyosabbá válik a már említett innováció, melynek fókuszába a 2017-es évet követően az elektromos járművek, a  mobiltechnológiák járművekbe való integrációja és a car-sharing kerültek.

A megújult lendület azt eredményezte, hogy a vállalat évről-évre egyre nagyobb szeletet hasíthat ki magának az alternatív meghajtású autók piacának tortájából. 2017-hez képest 2018-ban a SAIC Motor több mint 140 000 alternatív hajtásláncú modellt adott el – ez 120%-os növekedést jelentett. A SAIC Motor két saját márkája, a Roewe és az MG együtt 96 000 alternatív meghajtású modellt értékesítettek, amely kétszerese a 2017-ben eladott mennyiségnek.

Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor

A plug-in hibrid Roewe eRX5, ei6, és a tisztán elektromos Ei5 dominálták a Roewe eladásait, ezáltal pedig a SAIC alternatív meghajtását használó márkái közül egyértelműen a prémium szegmens képviselőjévé lépett elő. Eközben több kínai városban (Shanghai, Fushun, stb.) kereskedelmi forgalomban is megjelent a szintén SAIC-márka, MAXUS FCV80 modellje, amely – egyelőre az egész világon – ritkaságszámba menő, üzemanyagcellás hajtással rendelkezik. 2020-ban a SAIC Motor 5,6 millió kész járművet értékesített, melyből 320 000 alternatív meghajtású volt.

A SAIC által eladott okosjárművek (ezek folyamatos internetkapcsolattal rendelkezve egymással is kommunikálnak, így mindig pontosan tudnak alkalmazkodni a különböző forgalmi helyzetekhez, és képesek optimalizálni a forgalomterhelést a navigációs útvonalak egymás közti elosztása által) mennyisége 2018-ban meghaladta a 600 000 példányt.

A legnépszerűbb ezek közül a ROEWE RX5 volt. Az okosjárművek infrastrukturális hátterét (biztosítás, finanszírozás, navigációs fejlesztések és kényelmi funkciók szoftveres integrációja) a SAIC immáron stabil lábakra helyezte, többek közt ez tette lehetővé azt is, hogy már két, teljesen autonóm járműgenerációt is forgalomba helyezett a vállalat. Ezek az autók összesen – elsőként elnyerve a jogot a forgalomban sofőr nélkül való részvételre – 90 000 kilométert tettek meg Kína utcáin.

Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor

Az önvezető technológiák és intelligens funkciók fejlesztése mellett a SAIC rendkívül nagy hangsúlyt fektet az elektromos töltőhálózat minél nagyobb területen való telepítésére és korszerűsítésére. Ehhez kapcsolódóan vezették be az EV-Card nevű autó- és áramforrásmegosztó szolgáltatást, amely már 64 kínai városban érhető el, és több mint 4 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik.

A SAIC Motor Corporation a kínai után a nemzetközi piac meghódítását tűzte ki célul: ennek érdekében Indiában, Indonéziában és Thaiföldön is gyáregységeket-, Kaliforniában, Birminghamban és Tel Avivban pedig kutatás-fejlesztési központokat hozott létre. Továbbá összesen 11 szerviz- és marketingközpontot létesített Európában, Észak- és Dél-Amerikában, Afrikában, a Közel-Keleten és Ausztráliában. Ezeket majdnem 500 további, kisebb szerviz- és marketingközpont egészíti ki a Kínán kívüli régiókban.

A SAIC Motor fejlődése és növekedése továbbra is töretlen: a 2021-es évben is megingathatatlanul tartotta pozícióját mint globálisan a nyolcadik, Kínában pedig a legnagyobb autóipari vállalat. A legtöbb gyártó számára az elmúlt évek a chiphiány miatt kiszámíthatatlan gyártási környezetben való túlélésről szólt.

Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor

Az ázsiai konszern ezzel szemben képes a folyamatos, kiszámítható növekedésre, mind a leszállított volumen, mind pedig a bevételei tekintetében. A tengeren túli stratégiai expanzió keretein belül elért eredményei magáért beszélnek: a 2021-es évben 617 000 járművet adott el a régióban, amely 87,9%-kal több mint 2020-ban.

A SAIC Motor ezzel a teljesítményével sorozatban hatodik éve az ázsiai ország legnagyobb exportőre: minden harmadik, Kínán kívül eladott gépkocsit a SAIC gyártott. Továbbá 2021-ben, 470 000 db eladott MG márkájú autójával 17 országban is felkerült a 10 legnépszerűbb gyártó listájára. Ezt egészíti ki a SAIC Motor – az észak-amerikaitól eltérő fogyasztói igényekkel rendelkező – európai piacokon elért óriási sikere.

A SAIC Maxus márkájának elektromos kishaszongépjárműve egyenesen a kontinens legnépszerűbb furgonja volt tavaly. 2021-ben a SAIC két, Európában is forgalmazott márkája (az MG és a Maxus) együtt több mint 73 000 autót adott el a fejlett országokban (többek közt az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Svédországban és Németországban).

Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor

Talán ennél is nagyobb teljesítmény, hogy ebből 40 000 darab alternatív meghajtással (tisztán elektromos, hibrid, vagy plug-in hibrid) készült. 2022-ben pedig ezeket a számokat is felülmúlni készül a SAIC Motor: a stabil ellátási lánc, és a további európai expanzió stabil alapot biztosít ahhoz, hogy az idei évben a konszern európai eladásai meghaladják a 120 000-es darabszámot.

A fenntartható növekedés érdekében logikus lépés tehát a SAIC Motor részéről a közép-kelet-európai terjeszkedés, amelynek egyik első lépése a Duna Autóval való együttműködési megállapodás keretében az MG magyarországi bemutatkozása, amellyel itthon is elérhetővé válik a kiváló minőségű és rendkívüli ár-érték arányú márka – hosszú hónapokig tartó várakozási idő nélkül. És ez még csak a kezdet!

Kulcsszavak: elektromos autó, kína, plug-in hibrid, SAIC Motor
 
Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz Évi százezer elektromos autóval számolnak Varsóban 2025-ig Évi százezer elektromos autóval számolnak Varsóban 2025-ig 40 darab Audi A3 e-tront tesztelnek Berlinben, Münchenben és Stuttgartban 40 darab Audi A3 e-tront tesztelnek Berlinben, Münchenben és Stuttgartban Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát Innovatív platformra épül a Volvo Cars új globális kompakt modellcsaládja Innovatív platformra épül a Volvo Cars új globális kompakt modellcsaládja
 
Megkapta az építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum

Megkapta az építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum

2022. március 31.
Magyarország új Közlekedési Múzeuma Budapesten, Kőbányán épülhet meg. A tervezési szerződést a Múzeum 2020-ban kötötte meg és a tervek most kapták meg az építési engedélyeket.
Részletek

Megkapta az  építési engedélyt az  új Közlekedési Múzeum

“Most jön a tervezés következő, utolsó fázisa: a kiviteli tervek készítése, amely nélkül egy ilyen ipari műemlék helyreállítása nem adható vállalkozásba, hisz minden egyes részletnek jelentősége van abban, milyen lesz a végeredmény. Ez a munka 2023 elejéig tart, ezt követően írható ki a tender az új Közlekedési Múzeum építési munkálataira - bontási és kármentesítési munkák persze már ezt megelőzően megkezdődhetnek a területen.” - mondta Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója.

A most építési engedélyt szerzett új Közlekedési Múzeum beruházás a következő elemeket tartalmazza:

"Folytatódik az ország egyik legjelentősebb ipari örökségi területének rehabilitációja, az egykori Északi Járműjavító Opera Eiffel Műhelyházaként működő csarnoka után a Dízelcsarnok méltó megújítása."

"Itt, a Dízelcsarnokban jön létre az új Közlekedési Múzeum legnagyobb egybefüggő kiállítótere, ahol 120 egyedi vasúti, tömegközlekedési, közúti jármű és több ezer más műtárgy kap majd méltó otthont. A helyszín egy részén kapott helyet időszaki kiállításunk tavaly nyáron, így a látogatóink már érzékelhették a terület hatalmas méreteit és páratlan atmoszféráját - ezt a kiállítást még idén nyáron is tervezzük újranyitni."

Megkapta az  építési engedélyt az  új Közlekedési Múzeum

Az új Közlekedési Múzeumban a korábbinál kétszer nagyobb állandó kiállítás fog létrejönni, melynek kurátori, gyűjteményfejlesztési és restaurálási munkái szintén folyamatosan zajlanak.

A Dízelcsarnok egy, a látványterveken is látható kortárs, üveghomlokzatú épületrésszel bővül, amelyben a kiállítótér fog folytatódni és ahol a Múzeum bejárata lesz a Kőbányai út - Könyves Kálmán körút csomópont (1-es és 28-as villamos, 9-es busz megállója), illetve az újonnan létesítendő Közlekedési Múzeum vasútállomás felől.

A Kőbányai útra néző műemléki védettségű fejépület és a teljes tégla homlokzat is megújul: itt kapnak helyet többek között a Múzeum nemzetközi szinten is jelentős archívumi, könyvtári gyűjteményei és kutatási egységei, valamint a Múzeum történetében először a kifejezetten műszaki-közlekedési eszközökre specializált korszerű restaurátorműhelyek is.

Az új Közlekedési Múzeumot a nemzetközi tervpályázat győzteseként a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda, és magyar partnere, a Noll Tamás Ybl-díjas építész által vezetett M-Teampannon építésziroda tervezi, számos magyar mérnök-, építész- és tájépítész-irodát bevonva. A tervezést teljes egészében Magyarország Kormánya finanszírozza a központi költségvetés forrásaiból, a beruházás felügyeletét a Közlekedési Múzeum végzi az Óbuda mérnökiroda közreműködésével.

Megkapta az  építési engedélyt az  új Közlekedési Múzeum

20 hónap közös munka áll a Közlekedési Múzeum csapata és a Diller Scofidio + Renfro építésziroda és magyar partnerei mögött, mire közösen eljutottunk eddig a mérföldkőig. Egy máig álló volt vasúti csarnok megmentése és a mai szabványoknak, energetikai, akadálymentességi és műszaki előírásoknak megfelelő átépítése jóval bonyolultabb és komplexebb feladat, mint nulláról egy korszerű új épület megtervezése, ráadásul a múzeum műtárgyainak mérete és tömege miatt a kiállítás tervezésének javát is el kellett végeznünk az épület terveinek elkészítéséhez.

A projektnek köszönhetően egy elhagyott ipari terület kap új funkciót, új vasútállomás épül a múzeum mögött és minőségi zöldfelületek jönnek létre, ami egész Kőbánya és Józsefváros fejlődését megindíthatja. A célunk egy nemzetközi viszonylatban is izgalmas és értékes, egyben a hazai közönség számára népszerű, színvonalas, családbarát kulturális negyed kialakítása.

Kulcsszavak: építkezés, Közlekedési Múzeum, vitézy dávid
 
Megkapta az építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum Csak 2020 után folytatódik az M0-s építése Megkapta az építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum Öt veterán trolit állít ki a Közlekedési Múzeum, a BKV ünnepi trolijáratot indít Megkapta az építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum A Scania segítségével bővül a moszkvai metró Megkapta az építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum Megkezdődhet a Széll Kálmán tér átépítése A Közlekedési Múzeum és a Fortepan az M3-as metróvonal régi fotóit keresi A Közlekedési Múzeum és a Fortepan az M3-as metróvonal régi fotóit keresi
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 581 - 590