Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 551 - 560
A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

2022. május 23.
A fennállása 50. évfordulóját ünneplő eseménysorozat részeként a BMW M GmbH egy limitált szériában kínált különkiadást is bemutat, amely a prémium középkategória rendkívül sikeres, nagyteljesítményű sportautójának műszaki alapjaira épül.
Részletek

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

Magasabb szintű maximális teljesítményével, intelligens könnyűszerkezetes járműépítésével, kétüléses kialakításával, típus-specifikus futómű-hangolásával és egyedülálló felszereltségi tételeivel az új BMW M4 CSL (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,8 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 222 – 227 gramm / km) a génjeiben hordozza a versenypályás adottságokat. A különkiadás sok mindenben osztozik élvonalbeli futamokra tervezett testvérmodelljével, a BMW M4 GT3 modellel, ez pedig a versenypályán is megmutatkozik: a világpremierje előtti teszteken az új BMW M4 CSL megfutotta a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján a BMW Group sorozatgyártásban kínált modelljei által mért eddigi leggyorsabb köridőt. A legendás versenypálya leginkább tesztelésekre és összehasonlításokra használt vonalvezetése a T13 szektor egyenese nélkül is 20,6 kilométer hosszú, itt az új BMW M4 CSL 7 perc 15,677 másodperces köridőt ment. A modell hivatalos, hitelesített ideje a teljes, 20,832 kilométer hosszú versenypályán 7 perc 20,207 másodperc. A különkiadás 3,7 szekundum alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a nulla-kétszázat pedig 10,7 másodperc alatt teljesíti.

Hagyományokkal átitatott recept: „Competition, Sport, Lightweight”

Az új BMW M4 CSL génjeibe kódolt versenyzői adottságok alapja egy legendássá vált járműépítési koncepció, amely a legmagasabb szintű járműépítési szaktudást és a legkorszerűbb technológiai innovációkat felhasználva teremt lélegzetelállító vezetési élményt. A „CSL” megjelölés a „Competition”, „Sport” és „Lightweight” szavakra utal, kihangsúlyozva a súlycsökkentésre irányuló járműépítési vezérelveket és a motorsportban elért versenysikereket. A BMW Motorsport GmbH által, hasonló elvek mentén tervezett BMW 3.0 CSL már debütálása évében, 1973-ban megnyerte az Európai Túraautó-Bajnokságot, az új BMW M4 CSL pedig a BMW M3 és a BMW M4 összes korábbi generációjának rendkívül sikeres nyomdokain érkezik meg, többek között a 2003-as BMW M3 CSL és a 2016-os BMW M4 GTS után.


A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

Az új BMW M4 CSL a május 20-22. között megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este első napján ünnepli világpremierjét, ami a BMW M GmbH számára a fennállása 50. évfordulóját ünneplő eseménysorozat egyik fénypontja. 2022 júliusától a különkiadás pontosan 1 000 példányban lát napvilágot a BMW Group dingolfingi gyárában.

Mérnöki precizitás a legapróbb részletekig: az új BMW M4 CSL intelligens könnyűszerkezetes járműépítése

Innovációs erősségének és versenyautó-építési szaktudásának köszönhetően a BMW M GmbH 1 625 kilogrammra csökkentette az új BMW M4 CSL saját tömegét, amelyhez megnövelt maximális teljesítmény társul. A végeredmény így lóerőnkénti 2,95 kilogramm, amely tökéletes műszaki alapot kínál a dinamikusan letaglózó vezetési élményhez.

A mérnökök a BMW M4 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 223 – 224 gramm / km) alapfelszereltségként kínált sportüléseit M Carbon kagylóülésekre cserélték, amellyel mintegy 24 kilogrammot spóroltak. A hátsó üléssor és a hozzájuk tartozó biztonsági övek eltávolítása, az ultrakönnyű hátsó panel beépítése és a csomagtér átalakítása további körülbelül 21 kilogrammos súlycsökkentést jelentett. A speciális könnyűfém keréktárcsák, spirálrugók és lengéscsillapítók mellé extrakönnyű M Carbon kerámia fékrendszer került, amely hozzávetőlegesen újabb 21 kilogramm mínusz.

A hangszigetelés módszeres csökkentésével és az ultrakönnyű hangszigetelő anyagok használatával a mérnökök körülbelül 15 kilogrammot, a szénszál-erősítésű műanyagok (CFRP) átfogó alkalmazásával pedig további 11 kilogrammot spóroltak meg.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

A készítők a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető mellett például az új BMW M4 CSL motorháztetejét, csomagtérajtaját és középkonzolját is eme csúcstechnológiás alapanyagból formálták meg. A sport kipufogórendszer titán hátsó dobja több mint 4 kilogramm súlycsökkenést eredményez. A BMW hűtőrács, a hátsó lámpák, a szőnyegek és az automata légkondicionáló területén végzett részletes módosítások további 4 kilogrammal csökkentették a különkiadás saját tömegét.

Exkluzív karosszériafényezési árnyalat, típus-specifikus stílusjegyek

Alapfelszereltségként az új BMW M4 CSL az exkluzív Frozen Brooklyn Grey metál karosszériafényezési árnyalatban ragyog. A modell letisztult sportosságát láthatóan hagyott szénszálak és pirosra fényezett kiegészítők fokozzák. Az alapfelszereltség alternatívájaként a bajor prémiummárka ügyfelei Alpine White akril és Sapphire Black metál karosszériafényezési árnyalattal is megrendelhetik az új BMW M4 CSL modellt.

A tervezők a szénszál-erősítésű műanyagból készült karosszériaelemek és karosszéria-kiegészítők felületét számos helyen láthatóan hagyták. Ilyen például a motorháztetőbe vésett két mélyedés, amelyeket piros kontúr hangsúlyoz ki. A piros árnyalat a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető közepén, a küszöbtoldatokon, a fekete típusjelölések kontúrjain, valamint az első lökhárító szénszál-erősítésű műanyagból készült, típus-specifikus koptatóin és légbeömlő nyílásain is visszaköszön.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

BMW Laserlight lézerfény-technológia: sárga fényszórók és innovatív hátsó lámpák

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Laserlight lézerfény-technológia figyelemfelkeltő, szemet gyönyörködtető részletként fokozza az új BMW M4 CSL megjelenését. A különleges fényszórók nem fehér, hanem sárga árnyalatban pompáznak, legyen szó akár az ajtók kinyitására aktiválódó fényjátékról, akár a tompított vagy a távolsági fényről. A sárga fényszórókkal a tervezők a sikeres GT versenyautók emlékét idézik.

Az új BMW M4 CSL LED-technológiás hátsó lámpái már alapfelszereltségként olyan technológiát kínálnak, amely a sorozatgyártásban kínált autók történetében világpremierjét ünnepli: a készítők a hátsó lámpák üvegburkolataiba bonyolult fényszálakat szőttek, amelyeket lézertechnológiával világítanak meg, így a lámpák felületének struktúrája szinte életre kel. A technológia olyan egyedi fényjátékot garantál, hogy az sötétben már messziről is felismerhető.

Soros hathengeres benzinmotor versenysport-ihlette karakterrel

Az új BMW M4 CSL típus-specifikus erőforrásához ugyanaz a magas fordulatszám-tartományig kalibrált, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor szolgáltatta az alapot, amely a BMW M4 GT3 versenyautó erőforrásának műszaki alapját is adta. A motorban rejlő jelentős teljesítmény-tartalékok lehetővé tették, hogy a mérnökök anélkül fokozzák az erőforrás teljesítményét, hogy stabilitása és tartóssága terén bármiféle kompromisszumot is kötnének. A két darab egycsatornás (mono-scroll) turbófeltöltő maximális töltési nyomását ehhez 1,7 barról 2,1 barra emelték, a motorvezérlő elektronikában pedig típus-specifikus módosításokat hajtottak végre. Az új BMW M4 CSL soros hathengeres erőforrása így 650 Nm csúcs forgatónyomatékot ad le percenkénti 2 750 és 5 950 főtengely-fordulat között, amelyhez percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál 405 kW / 550 lóerő maximális teljesítmény társul.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

A 3.0 liter hengerűrtartalmú motor versenysport-ihlette karakterének középpontjában a magas fordulatszám-tartomány és a maximális teljesítmény felépülése áll. A motorblokk zárt tetős kialakítása nagymértékben növeli az egység merevségét, a kovácsolt, könnyűszerkezetes főtengely pedig még az extrém nagy forgatónyomatékkal is megbirkózik. M-specifikus alkatrész továbbá a háromdimenziós nyomtatással készült hengerfej is.

A hajtáslánc hűtési és kenési rendszerét az intenzív versenypályás használat követelményei szerint tervezték át a mérnökök. Az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, dupla végződésű sport kipufogórendszer és a súlyoptimalizált, titán hátsó dob olyan versenypályás orgánumot garantál, amelyet kifejezetten az új BMW M4 CSL számára hangoltak a mérnökök.

A soros hathengeres benzinmotor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez. A motor és a váltó típus-specifikus rögzítési megoldásai még a legdinamikusabb vezetési szituációkban is garantálják a vérpezsdítően dinamikus menetteljesítményt. A motor és a váltó stabilabb karosszériaváz-kapcsolata főként határon autózva érezhető.

Optimalizált karosszériaváz-merevség, típus-specifikus futómű-technológia

Az új BMW M4 CSL futómű-technológiáját ugyancsak részletekbe menően továbbfejlesztették a mérnökök – az erőforrás megnövelt teljesítményével párhuzamosan.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

A módosításoknál a mérnökök a modell jelentős mértékben lecsökkentett saját tömegét és megnövelt karosszériaváz-merevségét is figyelembe vették, új szintre emelve ezzel az agilis vezethetőség, a lélegzetelállító menetdinamika és a mérnöki precizitás BMW M modellek által fémjelzett egységét.

Az új BMW M4 CSL motorterében teljesen újratervezett merevítések emelik új dimenzióba a futómű-technológia stabil bekötéseit. Különböző számítási modellek segítségével a mérnökök a frontrész és a tornyok közötti, alumínium-öntvényből készült toronymerevítő elemek geometriáját pontosan az eltérő vezetési szituációkban fellépő erőkhöz igazították.

A kormánymű pontosságát, a kanyarodás közben fellépő oldalirányú erőhatások csillapítását, a spirálrugók és a lengéscsillapítók reakcióit, illetve az egyes kerekek tapadását a féltengelyegyenként hangolt kinematika, valamint a típus-specifikus kerékdőlés-szögek, lengéscsillapítók, kiegészítő rugók és keresztstabilizátorok összehangolt rendszere optimalizálja. A típus-specifikus kerék-felfüggesztéseket a BMW M4 Competition Coupé modellhez képest 8 milliméteres hasmagasság-csökkentés egészíti ki. Ráadásul a különkiadás széleskörű alapfelszereltségének az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű, az M-specifikus Servotronic funkcióval és változó áttétellel dolgozó, elektromechanikus szervokormány, valamint az M Carbon kerámia fékrendszer is része.

Az integrált fékrendszer M-specifikus változata még határon autózva és kedvezőtlen útviszonyok közepette is kiváló pedálérzetet garantál.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

M Traction Control tapadás-vezérlés versenypályára optimalizálva

Az új BMW M4 CSL alapfelszereltségeként kínált, versenypályára optimalizált M Traction Control tapadás-vezérlés lehetővé teszi, hogy a vezető a saját preferenciái szerint állítsa be a kipörgésgátló rendszer közbeavatkozásának határértékét. Száraz útfelületen az 1-5 közötti érzékenység látványos megcsúsztatásokhoz segíti a vezetőt. A 6-10 közötti érzékenységet a mérnökök a túraautó-pilóták számára kifejlesztett alkalmazás alapjaira álmodták meg, lehetővé téve, hogy a vezető a legideálisabb útviszonyok és gumiabroncs-hőmérséklet esetén maximális tapadást és iránystabilitást érjen el.

Az új BMW M4 CSL alapfelszereltségének az exkluzív keresztküllő-dizájnú, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is részei, az első tengelyen 19”, a hátsó tengelyen 20” méretben. Mindegyik keréktárcsán nagyteljesítményű gumiabroncsok feszülnek, elöl 275/35 ZR19, hátul pedig 285/30 ZR20 méretben.

Versenyautós hangulatot árasztó felszereltség, amely a hétköznapokat is megkönnyíti


Az új BMW M4 CSL típus-specifikus felszereltségét a színtiszta sportosság, a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság és az exkluzív prémium hangulat közötti tökéletes egyensúly jegyében állították össze a tervezők. Az M Carbon kagylóüléseket szénszál-erősítésű műanyagból készült, rendkívül erős vázszerkezet és a komfortnövelő funkciók szándékos mellőzése jellemzi: az ülések háttámlái fix szögben állnak, előre-hátra manuálisan mozgathatók, magasságuk pedig csak műhelyben, egy háromfokozatú csavarrögzítés útján állítható. Az M Carbon kagylóülések fejtámlái levehetők és hatpontos biztonságiöv-rendszerrel is felszerelhetők.

A „CSL” emblémával díszített kagylóülések mellett Alcantara-borítású BMW M sportkormány, antracit árnyalatú tetőkárpit, szénszálból készült dekorbetétek, „CSL” emblémával ellátott középkonzol és hátsó panel, valamint M-specifikus kijelzők járulnak hozzá a koncentrált vezetési élményhez. A kibővített Merino bőrkárpitozás és a BMW M biztonsági övek ugyancsak az alapfelszereltség részei. A kagylóülések mögé épített hátsó panelben két bukósisak stabil tárolóhelyét alakították ki a készítők.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

Az M-specifikus járművezérlő rendszer a járműbeállítási funkciók közvetlen elérése érdekében „M Setup” gombot, a leginkább kedvelt konfigurációk gyors aktiválása érdekében pedig a kormánykeréken két „M” gombot is tartogat. Az új BMW M4 CSL alapfelszereltségének része továbbá az M Drift Analyser és M Laptimer funkciókkal dolgozó M Drive Professional rendszer, valamint a ROAD, SPORT és TRACK vezetési üzemmódok aktiválását kínáló „M Mode” gomb is.

A szintén alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosával kecsegtet. Funkciói között a BMW Maps navigációs rendszer, a BMW Intelligent Personal Assistant, az okostelefon-integrálhatóság, a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a WiFi csatlakozási lehetőség is megtalálható. Az M-specifikus tartalmakat kínáló BMW Head-Up kijelző és a BMW Drive Recorder az opcionális extrafelszereltség része.

Az új BMW M4 CSL komfortnövelő és vezetést támogató rendszerei kizárólag a lényegre összpontosítanak, szem előtt tartva az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveit és a letisztult koncepciót. A különkiadás alapfelszereltségének része így az automata légkondicionáló, a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) és a sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info). A kétzónás automata légkondicionáló, a Driving Assistant csomag és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) az opcionális extrafelszereltség részeként rendelhető meg a modellhez.
Kulcsszavak: bemutató, BMW Group, BMW M, sportautó, új modell
 
A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel Felgördült a függöny az új ŠKODA Fabia Combi előtt Két hét múlva leplezi le a Toyota a vadonatúj C-HR-t Két hét múlva leplezi le a Toyota a vadonatúj C-HR-t A Porsche kibővíti a Taycan kínálatát A Porsche kibővíti a Taycan kínálatát Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját
 
Tízmilliárd eurót mozgatna meg Spanyolország villamosítására a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A.

Tízmilliárd eurót mozgatna meg Spanyolország villamosítására a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A.

2022. május 18.
Spanyolország történetének legnagyobb ipari beruházása. 2023 első negyedévében veszi kezdetét az első spanyolországi akkumulátor-gigagyár (Gigafactory) építése, amely több mint 3000 új munkahelyet teremt.
Részletek

Tízmilliárd eurót mozgatna meg Spanyolország villamosítására a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A.

A PERTE VEC kedvező elbírálása esetén, a „Future: Fast Forward” projektbeli partnereivel közösen tízmilliárd eurót tervez mobilizálni a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A. – jelentette be május 5-én Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke, aki Pedro Sánchez, Spanyolország miniszterelnöke, Ximo Puig, a Valenciai Generalitat elnöke, Wayne Griffiths, a SEAT S.A. elnöke, valamint Thomas Schmall, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja, műszaki igazgató, egyben a SEAT S.A. igazgatótanácsának elnöke társaságában kereste fel a Parc Sagunt II helyszínét.

„Ez a tízmilliárd eurós beruházás villamosítja Spanyolországot, Európa második legnagyobb autógyártóját. Akkumulátor-gigagyárat létesítünk Saguntóban, ezzel elektromos járművek gyártását tesszük lehetővé Martorell és Pamplona üzemeiben, illetve átfogó beszállítói ökoszisztémát építünk ki. Ez Spanyolország eddigi legnagyobb ipari beruházása” – hangsúlyozta Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke.

A találkozó helyszínéül a Parc Sagunt II (Valencia) szolgált, ahol a Volkswagen Csoport az ország első gigagyárát létesíti. Az akkumulátorgyár felépítése a „Future: Fast Forward” projekt egyik fő eleme. Május 4-én a projektben résztvevő összesen 62 nemzeti és nemzetközi vállalat, illetve benchmark-cég együttesen pályázott a Stratégiai Projekt a Gazdaság Élénkítéséért és Átalakításáért (spanyolul PERTE) Elektromos és Hálózatba Kapcsolt Jármű (spanyolul VEC) programjára.

„A Volkswagen Csoport, a SEAT S.A. és a spanyol kormányzat közös jövőképet fogalmazott meg Spanyolország európai elektromos mobilitási központtá fejlesztéséről, mi pedig készen állunk ezen átalakulás elindítására. A PERTE egész Spanyolország számára mintául szolgálhat a hagyományos ipari struktúrák átalakítására” – tette hozzá Herbert Diess.

A gigagyár éves termelési kapacitása a 40 gigawattórát is elérheti, a teljes cellamennyiséget Martorell és Pamplona üzemei használják fel, 2030-ra pedig a tervek szerint már több mint 3000 munkatársat foglalkoztat és 200 hektáron működik majd. A gigagyár építése 2023 első negyedévében, a termelés pedig 2026-ban veszi kezdetét.

Az első mérföldkövet a PERTE-pályázat kedvező elbírálása, illetve az engedélyek véglegesítése jelenti. „Több, mint hárommilliárd euró beruházással építjük meg az akkumulátor-gigagyárat, de a PERTE forrásai is elengedhetetlenek azon ambiciózus célkitűzésünk megvalósításához, hogy az elektromos járművek európai központjává fejlesszük Spanyolországot” – emelte ki Thomas Schmall.

„A saguntói akkumulátorgyár 200 hektáron terül majd el, a harmadikként azon hat gigagyár közül, amelyeket a vállalatcsoport Európa-szerte tervez létesíteni. Az akkumulátorgyártás spanyolországi és európai felfuttatása tekintetében egyaránt kulcsfontosságú a hosszú távú fenntarthatóság és a zárt értékteremtési láncolat. Néhány alapvető szempont: a gigagyár ellátásához szükséges villamosenergia száz százalékban megújuló forrásokból megoldott előállításával, a helyi ellátás (local-to-local) koncepciójával és az értékes nyersanyagok helyszíni újrahasznosításával új valenciai gyárunk a körforgásos gazdaság mintaképeként szolgálhat” – mutatott rá Thomas Schmall.

Napelempark-megállapodás az Iberdrolával

A május 5-i rendezvény részeként stratégiai megállapodást írt alá a Volkswagen Csoport és az Iberdrola Csoport, amelynek keretében a gigagyárat zöld energiával ellátó napelemüzem is épülhet Saguntóban. A napelemes erőmű az akkumulátorgyártól kevesebb, mint tíz kilométerre, 250 hektáron terül majd el, és első fázisában a gigagyár teljes energiaigényének 20 százalékát biztosítja.

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely egyaránt tervez, fejleszt, gyárt és értékesít autókat Spanyolországban. A Volkswagen Csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), CUPRA és SEAT márkanév alatt értékesíti járműveit, a SEAT MÓ pedig a városi mobilitási termékeket és megoldásokat kínáló üzletág.

A SEAT S.A. járművei több mint 80 százalékát exportálja és 75 országban van jelen. A vállalat több mint 15 ezer szakembert foglalkoztat és három gyártóközponttal – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – rendelkezik, ahol a SEAT Ibiza, a SEAT Arona, a Leon család és a CUPRA Formentor készül. Mindemellett a SEAT S.A. Németországban CUPRA Born és SEAT Tarraco, Csehországban Ateca, Portugáliában pedig SEAT Alhambra modelljeit készíti, SEAT CODE szoftverfejlesztő központja pedig Barcelonában működik.

A SEAT S.A. 2025-ig ötmilliárd eurót invesztál új modellek fejlesztésébe két kereskedelmi márkája, a SEAT és a CUPRA számára, valamint termékpalettája elektromossá alakításába. A vállalat célja, hogy meghatározó szerepet játsszon a városi járművek villamosításában, különös tekintettel a spanyol autóipar átalakítására.

Kulcsszavak: autógyár, környezetvédelem, seat, Volkswagen Csoport
 
Tízmilliárd eurót mozgatna meg Spanyolország villamosítására a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A. A Tesla Nevadát választotta Bíróság elé állították az Audi igazgatótanácsának volt elnökét Bíróság elé állították az Audi igazgatótanácsának volt elnökét Tízmilliárd eurót mozgatna meg Spanyolország villamosítására a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A. Mi az az adaptív kormányzás? Tízmilliárd eurót mozgatna meg Spanyolország villamosítására a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A. Befejeződtek a SEAT "al Sol" napelemes projekt előkészületei Tízmilliárd eurót mozgatna meg Spanyolország villamosítására a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A. Ezen is dollármilliárdokat kaszálhat a Tesla
 
Francia idegenlégiós Oroszlányban

Francia idegenlégiós Oroszlányban

2022. május 18.
Pályafutását mentőként kezdte Franciaországban, de huszonhárom évesen szakmát és országot váltott, azóta az Oroszlányi Önkéntes Tűzoltó Egyesület munkáját segíti éjjel-nappal.
Részletek

Francia idegenlégiós Oroszlányban

A veterán korú, különlegesen átalakított Peugeot 505 kombinak csodájára jár a szakma, de gazdái nem dísznek tartják – és nem is ijed meg a kemény munkától.

Pont ma harmincéves – mondja nem titkolt büszkeséggel Tyukodi József, az Oroszlányi Önkéntes Tűzoltó Egyesület elnöke, ezzel azt is elárulva, hogy miért ragaszkodott a fotózás kitűzött dátumához. Az ünnepelt az egyesület oszlopos tagja, de torta helyett csupán egy alapos mosást kapott születésnapjára, gyertyából pedig amúgy sincs szüksége négynél többre.

A fényképeken így is legjobb formáját mutatja, ami előéletét tekintve nagy szó, hiszen két évtizeden át szolgált franciaországi mentőalakulatoknál, míg aztán 2015-ben Magyarországra költözött, hogy szociális dolgozóként (értsd: ételhordó gépkocsiként) segítse az oroszlányi önkormányzat munkáját.

„Oroszlányban 2003-ban jött létre a Köztestületi Tűzoltóság. Az 1911 óta folyamatosan működő egyesület ekkor minden felszerelését átadta a hivatásos állománynak, így innentől nem rendelkeztünk saját autóval. Amikor aztán az önkormányzat franciaországi felajánlásból hozzájutott ehhez a Peugeot 505-öshöz, azonnal megláttam benne a lehetőséget."

Francia idegenlégiós Oroszlányban

"A hatalmas belső terű, mégis könnyű, kis fogyasztású, egyszerűen szervizelhető jármű tökéletesen alkalmasnak tűnt azoknak a feladatoknak a kiszolgálására, amikkel rendszeresen bennünket, önkéntes tűzoltókat bíztak meg: avartüzek oltására, műszaki mentések végrehajtására, kidőlt fák feldarabolására és eltávolítására, esőzések után elárasztott pincék szivattyúzására.” – kezdi a történetet a legelején Tyukodi József, aki 1980-ban kötelezte el magát a tűzoltóhivatás mellett.

 „Jókor voltunk a jó helyen: az autót pont akkor kaptuk meg, amikor eljött az éves pályázatok beadási határideje. Felmértük az állapotát – a huszonhárom év nem múlt el felette nyomtalanul –, készítettünk egy kalkulációt, és amikor elnyertük a támogatást, megkezdődött a munka. Az autó műszakilag viszonylag jó állapotban volt, de a karosszériát itt-ott már megtámadta a korrózió.
Komoly bürokratikus vesszőfutást jelentett a francia papírok honosítása, a forgalmi engedély kiváltása, de az egyesület alapításának évfordulójára, 2015. augusztus 28-ra mindennel elkészültünk, az indítókulcsot Németh Gábor alpolgármester adta át az egyesületnek.”

Az autót még a Heuliez karosszériaépítő manufaktúra alakította át mentővé: a második üléssort kiszerelve egyetlen hatalmas teret alakítottak ki az első ülések mögött, itt helyezték el a mentőorvos ülését, a hordágyat, az oxigénpalackokat és a többi felszerelést.

Ezeket részben el kellett távolítani, részben a megváltozott feladatokhoz átalakítani, hiszen Tyukodi Józsefnek egészen pontos elképzelései voltak arról, hogy mi mindent szeretne az autóval szállítani.

Francia idegenlégiós Oroszlányban

„Tudva azt, hogy milyen feladatoknál kell helyt állnunk, összeállítottunk egy minimális felszereléslistát. Tizenkét tömlőnek, négy sugárcsőnek, egy osztónak, egy háti puttonyfecskendőnek, szikracsapóknak, egy állványcsőnek, egy szivattyúnak, két mentőkötélnek és mászóöveknek, négy sisaknak, terelőkúpoknak, bontóbaltáknak, lapátoknak kellett helyet találnunk. Van bent két láncfűrész is, meg porral oltók, és persze kell a hely az egyéni védőfelszereléseknek is. Ez mintegy féltonnányi tömeget jelent, tehát meg kellett oldani mindennek a biztonságos rögzítését.”

Az öreg Peugeot hatalmas rakterében minden centimétert kihasználtak, katonás rendben sorakoznak a felszerelések. A tartókat saját tervek alapján készítették el az egyesületi tagok, túlnyomó többségben Szlezák Ákos, Bodó Krisztián, Batta Attila és jómagam közreműködésével, minden hivatalos előírást és követelményt betartva.

Nehezítette a feladatot, hogy semmit nem szerelhettek be fixen, hiszen az 505-ös hivatalosan megmaradt mentőautónak, így a vizsgáztatás idejére mindig helyre kell állítani az eredeti állapotokat.  

„Nem érte volna meg átminősíttetni az autót, de nem is volt rá szükség, hiszen azok a feladatok, amiket ellátunk, nem igénylik a megkülönböztető jelzés használatát.” – magyarázza a piros festés és a fényhíd hiányát Tyukodi József.
Francia idegenlégiós Oroszlányban

A közvetlen önkéntes tűzoltói feladatok ellátásán kívül a Peugeot 505 rendszeres feladatai közé tartozik a részvétel a Flórián-napi ünnepségeken, az egyesület alapításának évfordulójára szervezett programon, a város rendezvényein, a civil szervezetek programjain, valamint azokon a tűzoltóversenyeken, ahol minden alkalommal a csodájára járnak a ritka veteránnak.

„Évente mintegy 4000 kilométert megy az autó, ami nem sok, de vonuló kocsi lévén mindig indulásra készen kell hogy álljon. 2,5 literes dízelmotorjával és hátsókerék-hajtásával teljes terheléssel is komfortosan vezethető, pedig ilyenkor teljesen kilapulnak a hátsó laprugók. Az ülések tágasak, kényelmesek, műszakilag a kezdeti problémák elhárítása óta teljesen megbízható a Peugeot.” – összegzi a tapasztalatokat az egyesület elnöke, aki szinte mindig maga vezeti az autót.

Az impozáns, emelt tetejű kombi éves fenntartását részint pályázatokból, részint az egyesületnek nyújtott támogatásokból fedezik. A szponzorok matricái miatt gyakran csak versenyautóként emlegetik a Peugeot-t, amely most, harmincadik évét betöltve immár komoly veteránpiaci értéket képvisel.

Ennél fontosabb azonban az egyesület számára, hogy megbízhatóan szolgálja őket, és biztonságosan szállítja a tűzoltók mintegy kétmillió forint értékű szakfelszerelését.

Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 505, tűzoltóautó, tűzoltóság
 
Francia idegenlégiós Oroszlányban Peugeot 208 Pikes Peak az AMTS kiállításon, az ANK Magyarok a világ járműgyártásában standján Csúcson az 508 Peugeot Sport Engineered Csúcson az 508 Peugeot Sport Engineered Francia idegenlégiós Oroszlányban Lángokban a Tesla elektromos autója Francia idegenlégiós Oroszlányban Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra
 
A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését

A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését

2022. május 18.
A Hyundai Motor Company a mai napon „Az innováció nagyon is emberi dolgokkal kezdődik” címmel globális programkampányt indított útjára, amely az önvezető robottaxik jövőjére vonatkozó elképzeléseit ismerteti.
Részletek

A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését

A vezető nélküli mobilitási technológiák globális piacának vezető szereplője, a Motional 2023-tól fuvarmegosztó szolgáltatókkal együttműködésben vezeti be 4. szintű autonóm mobilitási technológiáját az USA nagyvárosaiban.

A tisztán elektromos IONIQ 5 modellen alapuló robottaxi (a továbbiakban IONIQ 5 robottaxi), amely először a 2021-es IAA Mobility kiállításon mutatkozott be nagy sikerrel, egy 4. szintű autonóm közlekedésre alkalmas gépkocsi, amely képes vezető nélkül, biztonságosan működni. A robottaxi valóra váltásához a Hyundai a Motional vállalattal lépett együttműködésre, akik a biztonságos vezető nélküli használathoz szükséges hardverrel és szoftverrel szerelik fel a díjnyertes IONIQ 5-öst.
 
A Hyundai jövőképe a technológia és az ügyfélélmény terén összecseng azzal az ígérettel, hogy az IONIQ 5 robottaxi „olyan mobilitási megoldás, amely amellett, hogy nem igényel emberi sofőrt, tele van emberiességgel.”

A Hyundai ´emberiséget szolgáló fejlődés´ jövőképével összhangban a vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a robottaxi teljes mértékben önvezető technológiája mellett is őrizze meg emberi jellemzőit. Ez az üzenet jelenik meg a most útjára indított kampány két rövidfilmjében.

A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését

A két kampányvideó kiemeli a robottaxik emberi vonásait, bemutatva, hogy biztonságos stílusban közlekednek, és gondoskodnak utasaikról. Az első részben a robottaxi viselkedése az óvatos, megfontolt sofőrökét idézi, míg a második részben a robottaxi féltőn gondoskodik utasairól.

Az első epizódban az IONIQ 5 robottaxi autonóm laboratóriumában dolgozó mérnöknő felidézi gyermekkori emlékeit: édesapjára gondol, aki mindig óvatosan, figyelmesen vezetett. Ezután ugyanezeket az értékeket alkalmazva fejleszti a 4. szintű autonóm gépkocsi biztonsági technológiáit. Később látjuk, amit az autó megáll egy kerékpáros előtt, félrehúzódik a megkülönböztető jelzését használó jármű elől, és elengedi a szemből érkezőket, mielőtt biztonságosan nagy ívben balra kanyarodna.

A második film elején egy robotikai mérnöknek készülő tinédzser jön ki az iskolából, és barátaival együtt beülnek egy IONIQ 5 robottaxiba. Meglepődve tapasztalják, hogy az autó saját magát vezeti. Az egyik fiatal kicsatolja a biztonsági övét, az autó azonban figyelmezteti, hogy kösse be magát – pont, mintha vele volnának a szülei. A videó rávilágít arra, hogy az önvezető robottaxi olyan mobilitási megoldást nyújt, amellyel mindenki, minden helyzetben biztonságosan közlekedhet, a tinédzserektől kezdve a fogyatékkal élőkön át az idősekig.

A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését

A Hyundai és a Motional úgy tervezik, hogy már 2023-tól elérhetővé teszik a nagyközönség számára az IONIQ 5 robottaxit. A szolgáltatás elsőként Las Vegasban lesz elérhető, majd kiterjesztik azt az Egyesült Államok, illetve a világ más nagyvárosaira is.

A globális kampány része a Hyundai azon célkitűzésének, hogy minél több lehetőséget kínáljon a nagyközönség számára a 4. szintű autonóm járművek kipróbálására.


Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, IONIQ 5, önvezető autó
 
A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését Visszaesett tavaly a személygépkocsik gyártása Csehországban Bemutatjuk az Opel megújult családi egyterűjét Bemutatjuk az Opel megújult családi egyterűjét Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Bemutatkozott az új Doblò Cargo Bemutatkozott az új Doblò Cargo A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését Rekordmértékben emelkedett az új személygépkocsik eladása Csehországban
 
A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét

A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét

2022. május 18.
A frontrész és a hátsó kialakítás célzott módosításai még inkább előtérbe helyezik az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring által fémjelzett sportosságot.
Részletek

A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét

A BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó BMW 8.0 operációs rendszer a korszerűség új szintjét képviseli az utastérben, miközben a kormány mögötti váltófülekkel és újragondolt előválasztó karral szerelt, nyolcfokozatú Steptronic automataváltó az új BMW 3-as sorozat összes modellváltozatának alapfelszereltségébe bekerül.

Sportosan elegáns megjelenésével és agilis vezethetőségével a BMW 3-as sorozat az első naptól kezdve a prémium középkategóriában elérhető vezetési élmény meghatározó viszonyítási alapja. A 3-as BMW eközben a bajor prémiummárka elsőszámú modellsorozata is. Az immár több mint 45 éve imádott sportlimuzin és az első ízben 35 évvel ezelőtt bemutatott Touring karosszériaváltozat új kiadása 2022 júliusában érkezik meg az utakra. Az új BMW 3-as limuzin a BMW Group müncheni és mexikói gyárában, az új BMW 3-as Touring pedig kizárólag Münchenben lát majd napvilágot. A limuzin kínai piac számára fejlesztett változata a közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) senjangi létesítményében készül.

Újragondolt első fényszórók és BMW hűtőrácsok

Határozottan kialakított felületeivel, dinamikus vonalvezetésével és nagyméretű légbeömlőivel az első lökhárító minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektet az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring sportosságára. Az újragondolt első fényszórók és BMW hűtőrácsok eközben még tovább erősítik az újdonság összetéveszthetetlen kisugárzását. Az alapfelszereltségként kínált, teljes LED-technológiás első fényszórókat keskenyebb formában álmodták meg a tervezők, a harmonikus és modern összhatás érdekében egyedi kontúrokkal és fordított „L” alakban világító nappali menetfényekkel.

A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét

Az új BMW 3-as sorozat opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján az adaptív LED-technológiás első fényszórók is megtalálhatók, amelyek a technológia kék betétjeiről ismerhetők fel. A kéken világító betétek még sötétben is összetéveszthetetlen, prémium kategóriás megjelenést biztosítanak. Az adaptív LED-technológiás első fényszórók funkciói között a kanyarfény, az elvakítás-mentes mátrix távolsági fény, a dinamikus világítástartomány-vezérlés és a változtatható fényelosztás is megtalálható.

A finoman módosított kontúrok és az új duplalamellák a BMW hűtőrácsok még erőteljesebb benyomását keltik. Az alattuk elhelyezett, magasfényű feketére fényezett légbeömlők a fékrendszer hűtéséről gondoskodnak és kifinomult megjelenést garantálnak.

Új hátsó kialakítás rendezett, modern formanyelvvel

Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring hátsó kialakítását rendezett, modern formanyelv és még több fényezett felület teszi kifejezetten kifinomulttá. A modell szélességét és atletikus kiállását vízszintes vonalak, keskeny lámpák és hangsúlyos kerékjárati ívek nyomatékosítják. A kipufogórendszer motorváltozattól függően 90 vagy 100 milliméter átmérőjű végeket visel.

Az új BMW 3-as sorozat karosszériájának dinamizmusra és modernitásra összpontosító kialakítását a modell újragondolt portfóliója is hűen tükrözi. Az új 3-as BMW ennek megfelelően már alapfelszereltséggel is feltűnően sportos egyéniségként, a BMW M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag ablaksávjával gurul le a gyártósorokról. Az új BMW 3-as limuzin széleskörű alapfelszereltségét ezen felül 17” méretű könnyűfém keréktárcsák is színesítik.

A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét

M Sport csomag új kialakítással és az M Sport Pro csomag premierje

Az új BMW 3-as sorozat stílusos dinamizmusát az M Sport csomag fokozhatja tovább, amelynek tételei között a méhsejt-mintázatú BMW hűtőrácsok, a sportos kialakítású lökhárítók, illetve az eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók.

A BMW M GmbH által kifejlesztett, teljesítményre optimalizált modellek összetéveszthetetlen stílusjegyeket viselnek. Ilyenek a hálómintázatú BMW hűtőrácsok, a 18” méretű – vagy az opcionális extrafelszereltség részeként 19” méretű – BMW M könnyűfém keréktárcsák, a trapéz alakú kipufogóvégek és a magasfényű fekete BMW M külső visszapillantó-házak is.

Az M Sport Pro csomag újdonságként mutatkozik be az új 3-as BMW opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján. Az M Sport csomag kiegészítő opciója és a BMW M GmbH teljesítményre optimalizált modelljeinek extrafelszereltségi tétele kibővített BMW M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomagot, BMW M Shadow Line világítási opciókat és vörös féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszert kínál. Az utólagosan felszerelhető BMW M Performance alkatrészek eközben hamisítatlan stílusban emelik új dimenzióba az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring sportosságát.

A karosszériafényezési árnyalatok palettája ugyancsak tovább bővült, ezúttal az M Sport csomaghoz megrendelhető Skyscraper Grey metál és M Brooklyn Grey metál színekkel, valamint a BMW Individual részleg Frozen Pure Grey metál és Frozen Tanzanite Blue metál árnyalataival. A bajor prémiummárka ügyfelei ugyanakkor körülbelül 150 speciális BMW Individual karosszériafényezési opció közül is választhatnak.
A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét

Újratervezett műszerfal BMW ívelt kijelzővel

Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring utasterét részletekbe menően újratervezték a mérnökök. A márka által fémjelzett, vezető felé forduló műszerfal újraértelmezését az alapfelszereltségként kínált BMW Ívelt Kijelző testesíti meg: a kormány mögé pozícionált, 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és a 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa egy teljes mértékben digitális, nagyfelbontású egységgé áll össze. E csúcstechnológiás műszerfal hátterében progresszív digitalizáció húzódik, amely számos, korábban gombbal és kapcsolón keresztül működtetett járműfunkció érintésekkel és hangutasításokkal történő vezérlését is lehetővé teszi.

A nyolcfokozatú Steptronic automataváltó előválasztó karja ugyancsak új kialakítást kapott és a középkonzol vezérlőpaneljén, a motorvezérlő Start/Stop gomb, a BMW iDrive vezérlőtárcsa, a Driving Experience kapcsolók, a rögzítőfék és más járműfunkciók mellé pozícionálták a tervezők.

Háromzónás automata légkondicionáló és navigációs rendszer alapfelszereltségként

Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring alapfelszereltségének a háromzónás automata légkondicionáló is része, amelyet az érintés-érzékeny központi kijelzőn keresztül vagy hangutasításokkal vezérelhetnek az ügyfelek.

Az új 3-as BMW széleskörű alapfelszereltségébe bekerült továbbá az automata fényerő-szabályozású visszapillantó, a kibővített tároló csomag, valamint az első és hátsó szenzorokkal szerelt parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) is. Mindegyik modell alapfelszereltségének része a BMW Maps navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés.

A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét

Széles hajtáslánc-paletta, alapfelszereltségként nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval

A rendkívül széles hajtáslánc-paletta mindig is a BMW 3-as sorozat meghatározó jellemzője volt. A vezetési élmény és a takarékos közlekedés közötti példaértékű egyensúlyt BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, kiváltképp hatékony belsőégésű erőforrások, valamint plug-in hibrid és 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid hajtáslánc-technológiák teremtik meg. Az új BMW 3-as limuzin háromféle, az új BMW 3-as Touring pedig négyféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával válik elérhetővé. Eközben mindkét karosszériaváltozat motorpalettáján négyféle benzines és négyféle dízelüzemű erőforrás is sorakozik, négy vagy hat hengerrel. A portfólióba egy olyan négyhengeres benzinmotor is bekerült, amelyben a kipufogócsonkot a hengerfejbe integrálták, az optimalizált teljesítmény-leadásról pedig továbbfejlesztett turbófeltöltő gondoskodik.

Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring motorpalettájának csúcsán a BMW M GmbH két teljesítményre optimalizált modellje trónol, rendkívül sportos adottságokkal. Ez azt jelenti, hogy az új BMW 3-as sorozat hajtáslánc-palettája maximálisan lefedi a 110 kW / 150 lóerő és a 275 kW / 374 lóerő közötti teljesítmény-tartományt (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,8 – 8,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 40 – 198 gramm / km). A soros hathengeres benzinmotor és a négyhengeres dízelmotorok mild-hibrid technológiája módfelett gyors rendszerreakciót és még hatékonyabb közlekedést ígér.

Az új 3-as BMW összes hajtáslánc-technológiájában nyolcfokozatú Steptronic automataváltó dolgozik, már alapfelszereltségként. A technológia sportos karakterét a kormány mögé szerelt, ugyancsak alapfelszereltségként kínált váltófülek fokozzák tovább. A modellsorozathoz az opcionális extrafelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó is elérhető, amely rendkívül gyors kapcsolásdinamikával, tapadásra optimalizált gyorsulást kínáló Launch Control funkcióval és lélegzetelállító rugalmasságot ígérő Sprint funkcióval kecsegtet.
A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét

A motorpaletta csúcsán trónoló modellek alapfelszereltségének a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is része. A technológia az opcionális extrafelszereltség részeként kétféle benzinmotorhoz (az új BMW 3-as Touring esetében egyféle benzinmotorhoz), kétféle dízelmotorhoz és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellekhez is megrendelhető.

A vezetést támogató rendszerek széles választéka

Az új BMW 3-as sorozat kényelmét és biztonságát számos, automatizált vezetést és parkolást támogató rendszer emeli új szintre. Alapfelszereltség többek között a kerékpárosokra, autósokra és gyalogosokra is figyelő, automata fékező funkcióval dolgozó, frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), az automata fékező funkcióval dolgozó tempomat, az előzési tilalmakat is jelző sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Display), a manuális sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist) és az automata kormányzással is beavatkozó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning). Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán eközben olyan tételek sorakoznak, mint például a sávváltásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning), a BMW Head-Up kijelző és a Driving Assistant Professional csomag*, amelynek része többek között a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go function), az automata sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist) és a forgalmi lámpák jelzéseit is felismerő, útvonalfigyelő funkció.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető parkolóasszisztens (Parking Assistant) funkcióinak sorát színesíti a tolatókamera és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is. A Parking Assistant Plus továbbfejlesztett parkolóasszisztens* – Park View, Panorama View és Remote 3D View funkciókkal – és a BMW Drive Recorder ugyancsak az opcionális extrafelszereltség része.

A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét

A BMW iDrive járművezérlő technológia új generációja, BMW 8.0 operációs rendszerrel

Az új BMW 3-as sorozatban is bemutatkozó, többszenzoros felhasználói élményt kínáló és a legkorszerűbb, BMW 8.0 operációs rendszerrel dolgozó BMW iDrive járművezérlő technológia stabil online kapcsolattal és gyors adatfeldolgozó kvalitásokkal, valamint a vezető és a jármű közötti intuitív párbeszéd lehetőségével mutat irányt a digitális jövőbe. Mindezek középpontjában a BMW Ívelt Kijelző és a BMW Intelligent Personal Assistant kibővített funkciói állnak.

A My BMW okostelefon-alkalmazás a vezető és a jármű között felépülő digitális kapcsolat elsőszámú, átfogó felülete, amelyen keresztül a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek nagyfeszültségű akkumulátorának töltési folyamata is vezérelhető. Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring utasterében személyes eSIM kártyán keresztül épül fel az 5G mobiltechnológia, a személyre szabott felhasználói élményről BMW ID gondoskodik, az átfogóbb okostelefon-integrálhatóságot pedig Apple CarPlay® és Android Auto™ garantálja. A BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta frissítő funkciója eközben a legújabb és legkorszerűbb szoftverekkel tartja naprakészen az új BMW 3-as sorozatot. Utóbbiak között a legújabb szolgáltatások és a továbbfejlesztett járműfunkciók egyaránt megtalálhatók.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, új modell
 
A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét Az elegancia és az extravagáns stílus új mércéje - Az új BMW 4-es Gran Coupé A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét A Lexus április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatja be új középkategóriás szabadidő-járművét, az NX-et A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét Markáns, erőteljes vonalak - az új X-Trail A BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét Álom BMW a rendőröknek Dupla GUINNESS™ világrekordot ünnepel a BMW Dupla GUINNESS™ világrekordot ünnepel a BMW
 
A Nissan e-4ORCE technológiája tökéletesen szállít egy tál rament

A Nissan e-4ORCE technológiája tökéletesen szállít egy tál rament

2022. május 12.
Egy videón keresztül demonstrálja a Nissan, hogy az e-4ORCE technológiával ellátott motoros kiszolgáló tálca hogyan adagolja gyorsan a rament, és tartja meg a tésztát anélkül, hogy kiborulna a séftől a vendégig megtett úton.
Részletek

A Nissan e-4ORCE technológiája tökéletesen szállít egy tál rament

A Nissan nemrégiben közzétett egy videót a Nissan e-4ORCE Ramen konyhapult projektről, amely betekintést enged abba, hogy a vállalat legújabb járművezérlési technológiája hogyan biztosít kényelmes utazást az e-4ORCE technológiával felszerelt járművekben –, illetve a tál tésztához. A videó demonstrálja, hogy az e-4ORCE technológiával ellátott motoros kiszolgáló tálca hogyan adagolja gyorsan a rament, és tartja meg a tésztát anélkül, hogy kilötykölődne a séftől a vendégig megtett úton. Mindez a bemutató tökéletes annak szemléltetésére, hogy a technológia milyen előnyöket hordoz a Nissan járműveiben. Az e-4ORCE vezérlési technológiát a vadonatúj Nissan Ariya Crossover elektromos autóban kínálják, de a tervek szerint elérhető lesz az új X-Trailben is a forradalmi e-Power hajtáslánccal.

Az e-4ORCE a Nissan legfejlettebb összkerék technológiája, amely eredetileg a Nissan GT-R-ből származik és amellett, hogy külön-külön kezeli mind a négy kerék nyomatékát, a fékezési teljesítményt összehangolja, annak érdekében, hogy stabilabb és egyenletesebb legyen a vezetés. A rendszer növeli a vezető magabiztosságát, mivel szinte bármilyen útfelületen – beleértve a vizes és havas utakat is – követi a tervezett haladási irányt, anélkül, hogy változtatni kellene a vezetési stíluson. A mérnökök finomhangolták az e-4ORCE precíziós vezérlési technológiáját valamint az iker villanymotorokat, annak érdekében, hogy a jármű minden utasa számára páratlan menetkomfortot biztosítsanak. A jármű mozgása okozta kellemetlen érzeteket, és ’bólogató’ mozgást a jármű lassításakor az első és hátsó motorok regeneratív fékezésével minimalizálják.

A Nissan e-4ORCE technológiája tökéletesen szállít egy tál rament

Az e-4ORCE ramen kiszolgáló tálca két, egymástól függetlenül működő elektromos motort használ, a mérnökök speciális hangolásával, hogy ugyanazt a gyors gyorsulást és egyenletes mozgást biztosítsa a konyhapulton, mint amire az e-4ORCE technológiával felszerelt Ariya törekszik az úton.

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, nissan
 
Búcsú a felesleges kilóktól Búcsú a felesleges kilóktól Huszadik helyre ugrott a világ legjobb márkáinak rangsorában a Honda Huszadik helyre ugrott a világ legjobb márkáinak rangsorában a Honda A Nissan e-4ORCE technológiája tökéletesen szállít egy tál rament Több mint 1 milliárd dollárt fektet be Lengyelországban a Volkswagen A Nissan e-4ORCE technológiája tökéletesen szállít egy tál rament 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport J. D. Power: utolérhetetlen minőségben gyártanak a Toyota üzemei J. D. Power: utolérhetetlen minőségben gyártanak a Toyota üzemei
 
Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története

Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története

2022. május 12.
Pontosan kilencven évvel ezelőtt született meg az első Peugeot modell, amelynek típusszáma hármassal kezdődött. A széria azóta lépésről lépésre (egy-két hétmérföldes ugrást is beiktatva) írja újra az ideális családi autók receptjét: lássuk, hogyan számolt el 301-től 308-ig a Peugeot.
Részletek

Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története

Az új generációs Peugeot 308 piaci bevezetését meglehetősen borús hangulat övezte. Mégis, az elhúzódó koronavírus-járvány, valamint az azt kísérő gazdasági és társadalmi bizonytalanság közepette mindennél nagyobb szüksége volt a Peugeot-nak – és a piacnak is – egy olyan innovatív, vonzó, modern és biztonságos újdonságra, ami optimizmussal tölt el minden érintett piaci szereplőt, a vásárlóktól a kereskedőkön át a beszállítókig.

A sors furcsa fintora, hogy a Peugeot 300-as modellcsaládjának, ennek az immár kilencvenéves szériának a legelső tagja szintén egy súlyos válság kellős közepén jelent meg a színen.

A Peugeot 1928-ban nyugdíjazta korabeli családi típusát, a 177-est, és ezzel fájdalmas űr támadt a márka portfoliójában. A vevők a Quadrilette kisautó és a Peugeot nagyobbnál nagyobb luxusmodelljei közül választhattak, ám a megfizethető családi modell hiányzott a kínálatból.

Megoldást a Peugeot 301-es hozott 1932-ben: az elegáns kompakt modell már egy vadonatúj filozófia szerint született. Karosszériája minden korábbinál áramvonalasabb volt, váza már nem fából, hanem acélból készült, másfél literes motorját kurbli helyett elektromos indítómotor keltette életre, első futóműve pedig független volt.

Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története

Az autóból számos karosszériaváltozat készült, a szedántól a kupéig, a kabriótól a furgonig; az akár 100 km/óra sebességre képes modell négy év alatt 70 ezer példányban hagyta el a sochaux-i üzemet. Utódja, a futurisztikus megjelenésű, rejtett fényszórós Peugeot 302 a politikailag egyre bizonytalanabb környezetben nem tudta kibontakoztatni kiváló adottságait.

Pedig hatalmas potenciál volt az autóban, amely nem csak elegáns formavilágát, de műszaki tartalmát is a nagyobb Peugeot 402-estől örökölte, vonzerejét pedig a kor legkiválóbb autóipari formatervezői: Émile Darl´mat és Georges Paulin által megálmodott roadster, illetve kabrió modellváltozatok növelték.

1938-ban, 25 ezer eladott autó után pihenőre kényszerült a 300-as modellsorozat, és hamarosan teljesen elcsendesültek a Peugeot gyártósorai. A háború után erősen megritkított kínálattal indult újra a termelés. A hatvanas évek végéig a kisebb 200-as modellcsalád szolgálta ki a kisméretű, megfizethető típusokat kereső ügyfeleket.

Mikorra pedig a Peugeot kellően érettnek találta a piacot ahhoz, hogy visszahozza sikeres családi sorozatát, a többi széria sorszámozása már a négyesnél tartott.
Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története

Így ugrotta át a 303-ast a Peugeot, és vezette be 1969-ben helyette a Peugeot 304-est.

A márka legjobb szokása szerint előremutató technikai megoldásokkal ejtette bámulatba a vevőket: az ekkor már magától értetődő, független első kerékfelfüggesztéshez tárcsafékek társultak, ehhez a felsőbb kategóriákat idéző tartalomhoz pedig hasonlóan elegáns, úrias formavilág és rengeteg belső hely társult.

A hatvanas évek végétől megsokasodtak Európában az autópályák, a 304-es pedig optimális hosszú távú, nagy sebességű – és mindemellett megfizethető – utazóautónak bizonyult, ami a szegmens egyik legnépszerűbb képviselőjévé tette.

Pályafutásának tizenegy éve alatt folyamatosan fejlődött, ötféle karosszériaverziójával és számtalan elérhető motorjával jóformán minden igényt kielégített, és összesen 1,2 millió ügyfelet tett boldoggá a 304-es.

A típus népszerűségére mi sem jellemzőbb, hogy hiába vezették be 1978-ban a Peugeot 305-öst, két éven át párhuzamosan forgalmazták a két generációt. A 305-ös valamivel nagyobb volt, modernebb formatervével pedig jóval komolyabb autónak tűnt, mint elődje.

Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története

Az is volt: független hátsó felfüggesztésével, a balesetek következményeit mérséklő első és hátsó gyűrődőzónáival egy egészen más autóipari szemléletet képviselt. A Peugeot a 305-öst választotta extrém aerodinamikai kísérleteinek alanyául, a vevők pedig nagyra értékelték a fejlesztéseket: habár sem kupéként, sem kabrióként nem forgalmazták, az 1989-es modellváltás idejére a fennmaradó két karosszériatípusból (szedán és kombi) is összejött több mint 1,6 millió eladott példány.

A sorban a 306-osnak kellett volna következnie, azonban a Peugeot úgy döntött, kiaknáz egy kínálkozó, kedvező lehetőséget. A Peugeot általa létrehozott PSA-csoport még 1979-ben megvásárolt egy dicsőséges múlttal, bizonytalan jelennel és ígéretes jövővel rendelkező francia márkát. A Talbot 1985-ben be is vezetett egy modern családi típust, ám négy évvel később, pénzügyi nehézségek közepette, a PSA úgy döntött, hogy megszünteti a márkát.

A modellt a Peugeot „örökölte meg”, és 1989-től 1995-ig Peugeot 309 néven forgalmazták. A típust sok kritika érte szokatlan formaterve és viszonylag kis méretei miatt, az ügyfelek azonban megkedvelték, nem utolsósorban a méretosztályban addig szokatlan ferdehátú karosszériának, illetve a 309 GTI sportmodellnek köszönhetően. Így a típus eladásai végül utolérték a 305-ösét.

Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története

A 309-es bevezetésével a Peugeot nyert némi időt a 305-ös közvetlen utódjának a piacra bocsátásával. A Peugeot 306-os így 1992-ben került forgalomba, és nem csak a kabrió karosszériaformát hozta vissza a modellcsaládba, hanem a rendkívül elegáns, progresszív formavilágot, valamint az innovatív technológiai tartalmat is.

A kiemelkedően jól vezethető Peugeot 306-os passzív hátsókerék-kormányzással, modern dízelmotorokkal, különösen sportos verziókkal, valamint gazdag kényelmi és biztonsági felszereltséggel örvendeztette meg a vásárlókat – bár ez utóbbit később elhomályosította a maga idejében valóságos űrtechnológiai bemutatónak tűnő, 2001-ben piacra lépő utódmodell.

A Peugeot 307-es nem véletlenül nyerte el az Év európai autója címet: korszakalkotó formavilága, előremutató fedélzeti rendszerei, majd 2003-tól keménytetős kupé-kabrió (307 CC) verziója a figyelem középpontjába helyezte, és éveken át ott is tartotta az új modellt.

Az áramvonalas 307-es a motorsportban is kitüntette magát, 2004-ben és 2005-ben a rali világbajnokságban képviselte a márkát – a versenyautó egyedülálló módon épp a 307 CC alapjaira épült.

A modellnek mégis rövidebb pályafutást szántak elődeinél, ám a 2007-ben színre lépő, első generációs Peugeot 308-ast megismerve ezt gyorsan megbocsátották a gyártónak a rajongók. A ferdehátú és (kétféle kivitelű) kombi karosszéria mellé 2009-ben sorakozott fel az új generációs CC családi örömautó. Bár nevéből nem derül ki, a Peugeot 308 műszaki alapjaira épült a csodálatosan izgalmas Peugeot RCZ kupé, minden idők egyik legszexisebb és legkülönlegesebb kompakt sportmodellje.

Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története

Amikor a típus 2013-ban megérett a modellváltásra, a Peugeot fontos lépésre szánta el magát: megváltoztatta a hagyományos típuskódrendszert. A jobb követhetőség miatt az utolsó számjegyet, a 8-ast „befagyasztották” és csak a fő termékkínálatból kilógó modellek kaphattak ettől eltérő számozást.   

Így jelenhetett meg jóformán egyszerre a Peugeot 301, egy rendkívül tágas kompakt szedán, amely elsősorban kiemelkedő ár/érték arányával aratott babérokat, és az új 308-as, amely már teljesen új műszaki alapokra épült.  

A második generációs Peugeot 308-as a 307-es sikerét megismételve elnyerte az Év európai autója címet, amelyet számos további szakmai elismerés követett.

Az első generációs 308-cal meghirdetett prémium pozícionálást nagyon is komolyan vette a Peugeot, az új 308-as kiváló minőséggel és igényes felszereltséggel csábított új vevőkört a márkához, elődjénél kisebb méretével és tömegével határozottan közvetlenebb vezetési élményt kínált, az i-Cockpit vezetőhely bevezetésével pedig csatlakozott a márka vadonatúj korszakát bevezető modellek sorába.

Így jutottunk el 2021-ig és a harmadik generációs Peugeot 308-asig, amely vadonatúj márkalogóval, átdolgozott hűtőmaszkkal valamint összetéveszthetetlen első és hátsó világítótestekkel folytatja a márka felemelését.

A modell bevezetését követően rövid időn belül szert tett első globális elismerésére, amikor elnyerte a Világ év női autója címet. Ha a márka többi típusának sikerszériájából indulunk ki, ehhez a titulushoz a következő években számos további kitüntetést sorakoztathat majd fel a 308-as.

Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története

De ne szaladjunk az események elébe, hiszen a típus épp csak megjelent a piacokon – annyi azonban már most is bizonyosan elmondható róla, hogy minden porcikájában méltó a családi Peugeot-modellek kilencvenéves hagyatékához.


Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 308, visszatekintés
 
PEUGEOT szabadidőautó-offenzíva a Párizsi Autószalonon PEUGEOT szabadidőautó-offenzíva a Párizsi Autószalonon Peugeot modell egy új Ferrari árában? Igen, ez ennyit ér! Peugeot modell egy új Ferrari árában? Igen, ez ennyit ér! A legkisebbekre is gondol a Peugeot A legkisebbekre is gondol a Peugeot Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története Világbajnok lett a Magyar csapat a Peugeot Műszaki Tanácsadói versenyen
 
Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál

Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál

2022. május 12.
A Niro új generációja friss koncepciójával ismét a gazdaságosságot állítja a középpontba. Kompromisszummentes hibrid, plug-in hybrid és akkumulátoros-elektromos hajtásláncok egyszerűvé és élménytelivé teszik az elektromos hajtások általános elterjedése felé vezető utat.
Részletek

Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál

Az elektromos és villamosított hajtások terjedésével az új Kia Niro kézenfekvő megoldást kínál mindazoknak a vásárlóknak, akik éppen első lépéseiket készülnek megtenni a fenntartható jövő felé vezető úton. Háromféle, magas hatásfokú villamosított hajtásláncával, magas technikai és technológiai színvonalú felszereléseivel, különleges megjelenésével és ebből származó képességeivel az új Niro mindenki számára tökéletes választás, aki nyitni kíván az elektromos és a villamosított járművek felé.

A nagysikerű és a Kia gazdaságos villamosított modelljeinek sorát egykor bevezető első generáció nyomdokain az új modell mindenre felkészült, köztük arra is, hogy átvegye a vezetést a kompakt crossoverek zsúfolt piacán. Annak érdekében, hogy az újdonság kiemelkedjen a villamosított hajtásláncokkal is kínált konkurensek egyre szélesebb mezőnyéből, a Kia fejlesztői kifejezetten arra törekedtek, hogy kompromisszumok nélkül teljesítsék a ma környezettudatos autóvásárlóinak kompakt crossoverekkel szemben támasztott igényeit és elvárásait.

Az új Niro utasterének kialakítása intuitív és kényelemcentrikus. A vezetés kényelmét szolgálja egyebek mellett a megerősített hangszigetelés is, amely hatásosan nyeli el a hajtás és a gördülés zajait, remekül erősítve ezzel az utazás pihentető élményét. Az új Niro 65 mm-rel hosszabb elődjénél és tengelytávja is megnyúlt, kereken 20 mm-rel. A tágas és funkcionális kialakítású utastér valamennyi modern vásárlói igénynek megfelel, és a fenntartható gyártásból származó anyagok szintén jelentősen hozzájárulnak a Niro használatából eredő környezeti hatások csökkentéséhez.

Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál

Magas hatásfokú villamosított hajtásláncok mindenkinek

A hibrid (HEV), plug-in hybrid (PHEV), és tisztán akkumulátoros-elektromos (EV) kivitelben is elérhető új Niro kínálatában minden vásárló megtalálhatja a szükségleteinek és igényeinek leginkább megfelelő változatot.

Az új Niro sorozat fejlesztése során a Kia mérnökei és formatervezői azon dolgoztak, hogy tovább javítsák az elődmodell környezetvédelmi mutatóit, a fogyasztás további csökkentésével, és a plug-in, valamint a tisztán elektromos hajtású változatok emissziómentes hatótávolságának növelésével. Számos részlet finomítása, és új technológiák bevezetése révén a vásárlók a legmodernebb hajtáslánci megoldásokkal találkozhatnak.

Az új Niro hibrid és plug-in hybrid modellváltozataiban a Kia magas hatásfokú, Smartstream sorozatú 1.6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) szívó benzinmotorja dolgozik, egy sor hatásfokot javító, és vele a fogyasztást is csökkentő műszaki megoldással felszerelve. A nagyobb befecskendezési nyomástól kezdve a motor sűrítési arányának megváltoztatásán, az átalakított sebességváltó áttételezésen, és az új, alacsony súrlódású golyóscsapágyakon keresztül, egészen az átdolgozott, a kipufogók körül hatásosabb hűtésű hengerfejig számos megoldás szolgálja a lehető legmagasabb mindennapi üzemi hatásfok elérését, és a fogyasztás csökkentését.

Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál

A hatásfok további javítását célozza a Kia új, második generációs, hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltójának (6DCT) alkalmazása is. Pusztán a hátramenet áttételének elhagyásával (valamennyi hibrid Niro a hajtáslánc villanymotorjának forgásirányát megfordítva tolat), 2,3 kilót sikerült megtakarítani autónként, ami egyszersmind 0.62%-os teljes fogyasztási hatásfokjavulást is eredményez. A sebességváltó működése szintén sokat finomodott, ugyanakkor gyorsabb kapcsolásaival a vezetés élvezetét is jobban szolgálja elődjénél.

Az új Niro plug-in hybrid akkumulátorának kapacitása nagyobb a korábbinál, 8.9 helyett immár 11.1 kWh, így a tisztán elektromos hajtással megtehető távolság 65 km-re nőtt (WLTP vegyes ciklus, 16 colos kerekekkel), ennyivel akár a napi ingázás is kivitelezhető a benzinmotor beindítása nélkül. A Kia mérnökei az EV üzemmódot is átdolgozták annak érdekében, hogy a pusztán elektromos üzemű hatótávolság a lehető leghosszabb legyen. A Niro plug-in hybridben debütál a márka rendelhető, 5.5 kW-os, nagyfeszültségű, pozitív hőmérsékleti együtthatójú (PTC) fűtőrendszere, amelynek használatával hideg időben jelentősen megnövelhető az elektromos hatótáv anélkül, hogy kizárólag az utastér fűtése érdekében be kellene indítani a benzinmotort. A rendszer önszabályozó kerámia fűtőelemei javítják a fűtés hatásfokát elektromos üzemmódban.

A teljesen elektromos hajtású Niro EV hatótávolsága akár a 460 km-t is elérheti, miközben 150 kW-os teljesítményével és 255 Nm forgatónyomatékával minden vezetési helyzetben magabiztosságot kínál. A Niro EV töltése is gyors és kényelmes, hiszen akkuja gyorstöltéssel mindössze akár 43 perc alatt 10-ről 80%-ig telíthető.

High-tech padlólemez, tökéletes flexibilitás

Az új Niro a Kia K padlólemezének harmadik generációjára épül, amelyet jelentősen átalakítottak a márka mérnökei annak érdekében, hogy a korábbiaknál rugalmasabb alakíthatóságot, nagyobb teljesítményt és magas szintű biztonságot nyújtson. Azon túl, hogy alkalmas és képes az új Niro háromféle villamosított hajtásláncának befogadására, okos kialakításával jótékonyan hat az utastér és a csomagtér méreteire, és vele a kényelemre.

Az első utasok 1,028 mm-es fejteret és 1,053 mm hosszú lábteret élvezhetnek, míg a hátul ülők fejtere a hibrid és a plug-in hybrid modellekben 1,005 mm-es, a Niro EV-ben pedig 967 mm. A hibrid és a plug-in hybrid 1,011 mm hosszú, valamint az EV 938 mm-es hátsó lábterével a hátsó utasok helye különösen kényelmes. A hibrid modellváltozatok csomagterének maximális mérete - a hátsó ülések ledöntése után - 1,445, a plug-in hybrideké 1342, az EV-ké pedig 1,392 liter. A Niro EV orrában további 20 liternyi rakodóhelyet alakítottak ki.

Az élvezetes és közvetlen vezetési élmény érdekében az új Niro valamennyi modellváltozatának első felfüggesztése MacPherson szerkezetű, hátul pedig oldalanként négy-négy lengőkar dolgozik. A kormánymű áttétele szintén új, és közvetlenebb a korábbinál, az első futómű friss, osztott kialakítású toronycsapágyai pedig jelentősen csökkentik a kormányzási mozdulatok súrlódási ellenállását, és a csillapítási karakterisztikára is jótékonyan hatnak.

A különleges biztonsági jellemzők kialakítása a teljes tervezési folyamat kiemelt fontosságú célja volt. Valamennyi modellváltozat karosszériájában többutas energiaelvezető rendszer tereli el az ütközési energiákat az utastér felöl, ugyanakkor a karosszériaszerkezetben az elődhöz képest 22%-kal nőtt a nagy szakítószilárdságú, melegen formázott acélelemek aránya.

Magyarországon az új Niro a nyár első felében lesz rendelhető
Kulcsszavak: kia, Niro, Niro EV, Niro Plug-in Hybrid
 
Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál Irányjelző Közlekedési Magazin márciusi ajánló Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál Alaposan átalakították az Optima-t A Kia immár negyedszer végzett a legjobb tömeggyártóként A Kia immár negyedszer végzett a legjobb tömeggyártóként Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál A Kia üzletágai 2012-ben 865 millió euró adót fizettek be az európai kormányok költségvetéseibe Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD
 
A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

2022. május 09.
A "H2goesRail" közös projekt teljesen új, átfogó hidrogénrendszert fejleszt a vasút számára. A Siemens Mobility Mireo Plus H hidrogénvonatának és a Deutsche Bahn gyors mobil tankolásra szolgáló hidrogéntároló tartálykocsijának első bevezetése. A "H2goesRail" projekt fontos lépés a dízelről a klímabarát közlekedésre való áttérés előmozdítása útján.
Részletek

A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

A Deutsche Bahn (DB) és a Siemens Mobility továbbra is élen járnak a klímabarát közlekedésre való áttérésben a vasút területén. A két partner a Siemens krefeldi üzemében mutatta be átfogó innovatív rendszerük elemeit: az újonnan kifejlesztett Mireo Plus H-t, a legújabb generációs hidrogénüzemű vonatot és egy újonnan tervezett mobil hidrogéntároló pótkocsit. A vonat és az új infrastruktúra a dízel motorvonatokat hivatott felváltani az ingázó és regionális közlekedésben, valamint nullára csökkenteni a vasút által kibocsátott CO2 mennyiségét.

A "H2goesRail" projektet a hidrogén- és üzemanyagcella-technológiára vonatkozó nemzeti innovációs program (NOW GmbH) részeként 13,74 millió euróval támogatja a Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztérium (BMDV). A finanszírozási irányelvet a NOW GmbH koordinálja és a Project Management Jülich hajtja végre.

"A szövetségi kormány a koalíciós megállapodásban vállalta, hogy 2030-ig az ország vasúthálózatának 75%-át villamosítja" - mondta Michael Theurer, a BMDV parlamenti államtitkára. "Itt az alternatív hajtások segíthetnek a dízelüzemű vasúti közlekedésből származó kibocsátások csökkentésében. A H2goesRail projekt nemcsak teszteli a hidrogén vasúti felhasználását, hanem jelentősen előremozdítja a technológiát. Így gyakorlatilag klímasemlegesen tudunk majd közlekedni olyan vasútvonalakon, amelyeket egyébként csak nagy erőfeszítésekkel és költségekkel lehetne villamosítani."


A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

"Csak egy erős vasúti rendszerrel és alternatív meghajtási módokkal tudunk jelentősen hozzájárulni az éghajlatváltozás elleni küzdelemhez. A Mireo Plus H lehetővé teszi a klímabarát és kibocsátásmentes személyszállítást" - nyilatkozta Michael Peter, a Siemens Mobility világszintű vezetője. "A Mireo Plus H-val a hidrogénüzemű vonatok következő generációját fejlesztettük ki, amely különösen nagy hatótávolságot és jobb gyorsulást kínál. Minden egyes leszállított vonat 30 éves élettartama alatt akár 45 000 tonna CO2-t is megtakaríthat a személygépkocsival történő utazáshoz képest."

"A Deutsche Bahn számára a hidrogénvonatok a 2040-re elérendő klímasemlegességi célhoz vezető út fontos elemei" - mondta Dr. Daniela Gerd tom Markotten, a Deutsche Bahn digitalizációért és technológiáért felelős igazgatósági tagja. "A mobil hidrogéntöltő állomás és a kapcsolódó karbantartási infrastruktúra fejlesztésével megmutatjuk, hogy nemcsak mobilitást, hanem technológiát is tudunk nyújtani. És pontosan erre van szükség a jövő klímabarát közlekedésének biztosításához. A H2goesRail és a Siemens Mobilityvel való együttműködés fontos lépést jelent a dízel kivezetése és a flottánk zöldebbé tétele felé."

A H2goesRail projekthez készült Mireo Plus H kétkocsis szerelvény akár 800 kilométeres távolság megtételére is alkalmas, és ugyanolyan erős, mint elektromos motorvonat társa. 1,7 MW vonóerővel rendelkezik, amely akár 1,1 m/s2 gyorsulást és 160 km/h végsebességet is biztosíthat. A háromkocsis változat hatótávolsága 1000 kilométer.

A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

Ahhoz, hogy a Mindennapi üzemben a hidrogéntechnológia versenyképes legyen a dízel üzemanyaggal, gyors feltöltési folyamatra van szükség. Ennek biztosítása érdekében a DB egy új módszert fejlesztett ki, amely először teszi lehetővé, hogy egy hidrogénvonat ugyanolyan gyorsan feltölthető legyen, mint egy dízelüzemű vonat. Ez különösen fontos tényező, ha figyelembe vesszük a DB regionális személyszállítási szolgáltatásainak szoros menetrendjét. A hidrogénvonatok gyors feltöltése versenyképessé teszi a technológiát a mindennapi forgalomban.

 A projekt részletei

A közös finanszírozású projekt hivatalos neve "H2goesRail". A Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztérium (BMDV) több mint 13 millió euróval támogatja a projektet a Nemzeti Innovációs Program Hidrogén- és Üzemanyagcella-technológia (NIP 2) keretében. A NIP 2-t a NOW (National Organization for Hydrogen and Fuel Cell Technology) GmbH koordinálja, és a Project Management Jülich hajtja végre.

Hidrogénhajtás

Az üzemanyagcella-technológiát alkalmazó hidrogénhajtású rendszerekben a hidrogén és az oxigén reakciója során elektromos áram és "hulladéktermékként" víz keletkezik. Ezeket a vonatokat a DB a klímasemlegesség felé vezető úton a dízelüzemű vonatok alternatív meghajtási rendszerekkel történő kiváltására használhatja.  Hogy a megoldás valóban környezetbarát legyen, zöld villamos energiát használnak a környezetbarát zöld hidrogén előállításához. A DB Energy szállítja a hidrogént.

Mireo Plus H

A Siemens kifejlesztett egy két kocsiból álló, korszerű hidrogénhajtással működő ingázó vonatot. A rendszer egy üzemanyagcellából és egy lítium-ion akkumulátorból áll. A Mireo Plus H ugyanolyan teljesítményű lesz, mint egy hagyományos elektromos motorvonat, és akár 800 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik majd, az üzemeltetési körülményektől, például az évszaktól vagy az útvonaltól függően. A három kocsis változat hatótávolsága 1000 kilométer lesz. A vonat megkülönböztető jellemzői közé tartozik az alacsony karbantartási és javítási költségeknek köszönhető alacsony életciklus-költség, valamint az óránkénti 160 kilométeres végsebesség.

A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

Töltőállomás

A DB kifejlesztette, tesztelte és optimalizálta a szükséges hidrogén-infrastruktúrát. A hidrogén előállítása elektrolízissel történik a DB tübingeni karbantartó telepén, közvetlenül a felsővezetékről származó zöldáram felhasználásával. Az elektrolizálóban a vizet elektromos áram segítségével hidrogénre és oxigénre bontják. A hidrogént sűrítés után egy mobil tárolóegységben tárolják. A tankolási eljárás előtt a zöld üzemanyagot feldolgozzák és lehűtik. A mobil rendszer lehetővé teszi további tesztprojektek végrehajtását nem villamosított vasútvonalakon.

Gyors tankolás

A vonatot hidrogénnel töltik fel egy innovatív eljárás során, amely most először nem tart tovább, mint egy dízelüzemű vonat tankolása. Ez különösen fontos tényező, ha figyelembe vesszük, hogy a DB ingázó és regionális vonatai szoros menetrend szerint közlekednek.

Ezzel a gyors feltöltési folyamattal a hidrogéntechnológia versenyképes lesz a jelenleg használt dízelüzemanyaghoz képest.

Utasforgalom

A vonat a tesztfázis befejezése után 2024-ben áll majd forgalomba Tübingen, Horb és Pforzheim között. A tervek szerint mintegy 120 000 kilométernyi menetrendszerű vasúti szolgáltatást végeznek majd. Az útvonal különösen alkalmas a tesztelésre, jellemző regionális járatsűrűséggel és domborzati viszonyokkal. A Siemens Mobility Mireo Plus H vonata az ezen az útvonalon használt dízelüzemű vonat helyettesítésével évente mintegy 330 tonna co2-t takarít meg. A mozdonyvezetőket speciális képzésben részesülnek. A vonatokat a személyszállításban fogják üzemeltetni.
Kulcsszavak: Mireo Plus H, motorvonat, Siemens, Siemens Mobility
 
iF Design díjakkal jutalmazták a Siemens vasúti technológiáját iF Design díjakkal jutalmazták a Siemens vasúti technológiáját Megérkezett Finnországba az első széles nyomtávú Vectron Megérkezett Finnországba az első széles nyomtávú Vectron A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit A Siemens új motorgyárral erősíti az elektro-mobilitás iránti elkötelezettségét Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon A Siemens villamosítja Dánia vasúthálózatát A Siemens villamosítja Dánia vasúthálózatát
 
A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait

A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait

2022. május 09.
2022 áprilisában világszerte 308 788 gépkocsi talált gazdára; éves szinten -11,6%.  A Hyundai Koreán kívül 249 373, Koreában 59 415 gépkocsit adott el. A Hyundai minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy világszerte minimálisra csökkentse az üzleti bizonytalanságok kedvezőtlen hatását.
Részletek

A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait

A Hyundai Motor Company a mai napon bejelentette, hogy 2022 áprilisában világszerte 308 788 gépkocsit értékesített, 11,6 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában.

A Koreán kívüli piacokon összesen 249 373 gépkocsit értékesített a Hyundai Motor: ez éves szinten 10,6 százalékos csökkenésnek felel meg. A geopolitikai események, illetve a folytatódó pandémia miatt több kínai nagyvárosban bevezetett karantén ellenére bizonyos piacokon, így Európában, Dél-Amerikában, valamint az ázsiai és csendes-óceáni régióban növekedtek az eladások.

A Koreán belüli eladások a tavalyi év azonos időszakához képest 15,4 százalékos visszaesést mutattak: az 59 415 eladott gépkocsiból 11 290 darabot a Genesis prémium márka termékei tettek ki.

A kedvezőtlen külső tényezők – többek között az elhúzódó alkatrészhiány, illetve a nyersanyagok árának ingadozása – üzletmenetre gyakorolt hatását a szabadidőjárművek iránti, robusztus kereslet, illetve a Genesis márka termékeinek népszerűsége segített minimalizálni.

A Hyundai Motor minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a termelés és a raktárkészlet optimalizálásával, valamint az üzleti stratégiáknak az egyes régiók sajátosságaihoz történő alakításával enyhítse az üzleti bizonytalanságok kedvezőtlen hatását.

A magyarországi eredményekre vonatkozóan, a Hyundai áprilisban is nagyszerűen teljesített az eladási számok tekintetében. A teljes piac eladási eredményét tekintve a Hyundai 3,1%-os magyarországi piacrészt ért el, az elektromos autók piacán pedig 2. helyen állt, 10,75%-os piacrésszel, ami 7,33%-kal magasabb, mint 2021. ugyanezen időszakában.

Kulcsszavak: értékesítés, Hyundai, jármű kereskedelem
 
A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait Magyarországnál csak az Egyesült Királyságban népszerűbb a Ford A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait Fél év elteltével sem lankad az érdeklődés a másodkézből származó autók iránt A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait A kibővített testreszabási program új szintre emeli az ügyfelek döntési szabadságát A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait Norvégiában is elérhető a Tesla Model S A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait A Hyundai új, turbómotorokat és hétfokozatú sebességváltókat mutat be Párizsban
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 551 - 560