Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 591 - 600 |
Megérkezett Magyarországra az MG autómárka |
||
2022. március 31.
Megjelenik Magyarországon az MG autómárka, az értékesítés várhatóan az idén a harmadik negyedévben indul - közölte az importőri feladatokat ellátó Duna Motors Disztribúció Kft. az MTI-vel kedden.
|
A közlemény szerint a Duna Autó cégcsoport megállapodást írt alá arról, hogy a közel 100 éves autógyártási hagyományokkal rendelkező brit eredetű márka magyarországi importőre a cégcsoporthoz tartozó Duna Motors Disztribúció Kft. lesz. Az MG (Morris Garrages) márka tulajdonosa jelenleg a SAIC Motor Corporation, amely Kínában a legnagyobb, globálisan pedig a 8. legjelentősebb járműgyártó vállalat. A kft. hamarosan megkezdi az országos márkakereskedői hálózat kiépítését. Markó Zoltán marketing és pr-vezető az MTI kérdésére elmondta: "Céljuk, hogy a márkakereskedői hálózat pár év alatt lefedje a piacot, vagyis megyénként egy-egy, Budapesten pedig 3-4 MG kereskedés álljon a vevők rendelkezésére." Az MG 2021-ben globálisan 470 000 autót értékesített, a márkát 6 országban gyártják. Markó Zoltán elmondta: az importőr arra számít, hogy az első teljes évben mintegy ezer autót tudnak eladni Magyarországon, három év múlva pedig 3 százalékos piaci részesedést érhetnek el. Az MG az utóbbi években kezdett dinamikus fejlődésbe. Az Egyesült Királyságon kívüli európai terjeszkedését 2019 végén indította el a hollandiai székhelyű MG Motor Europe létrehozásával. Modelljeit az Egyesült Királyságon kívül már 17 nyugat-európai országban forgalmazzák. Jelenleg több mint 400 MG márkakereskedés és szervizpont működik Nyugat-Európában. Az MG 2022-ben expanziós stratégiája részeként Közép-Kelet-Európa felé fordul, ennek egyik első lépéseként Magyarországon kezdi forgalmazni autóit. Az MG magyarországi indulásakor hat különböző modellel jelenik meg, a trendekhez igazodva benzines, plug-in hibrid, illetve teljesen elektromos változatokkal. A modellkínálat a jövőben elsődlegesen teljesen elektromos meghajtású járművekkel fog bővülni - jelezték a közleményben. Kulcsszavak: Duna Autó, elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, MG
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan új termékcsaláddal és technológiával közelít az elektromos jövő felé |
||
2022. március 24.
Hat villamosított modell, egyértelmű megkülönböztetéssel az egyedülálló Nissan technológiának köszönhetően. Egy új elektromos termékcsalád, amely nem ismer kompromisszumot a vezetési élmény terén. Dinamikus motorok, lineáris/zökkenőmentes gyorsulás, egypedálos vezetés és mindez alacsony fogyasztás mellett.
|
A Nissan ma határozottan elindult a fenntartható jövő felé. Bebiztosította a pozícióját az európai piacon az idén nyáron érkező új, hat modellből álló villamosított termékcsaládjának bemutatásával. Miután úgy döntöttek, hogy nem ruháznak be az EURO7-es személygépkocsikba, a Nissan 2023-tól nem vezet be új, tisztán belső égésű motorral hajtott személygépkocsit Európában. Merész lépéseket tesz annak érdekében, hogy a mobilitás új korszakát hozza el. Az értékesített mennyiség 75%-át szeretné villamosítani a régióban a 2026-os pénzügyi évre, azzal a céllal, hogy az évtized végére elérje a 100%-ot. Ez a bejelentés fontos szerepet játszik a 2030-as Ambíciók (Ambition 2030) elnevezésű terv megvalósítása során – amely a vállalat hosszú távú vízióját foglalja egy dokumentumba. "A Nissan a villamosított jövő felé vette az irányt – Európával az élen. Az Ambition 2030 révén egyértelmű irányt határoztunk meg, és új, villamosított termékcsaládunkkal valóban utat nyitunk a fenntartható jövő felé" - mondta Guillaume Cartier, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia régió elnöke. "Globális jelenlétünk és szövetségi partnerségünk kiaknázásával ez mérföldkőnek számít a Nissan számára Európában, az eddigi legátfogóbb termékkínálatunk érkezésének köszönhetően. Egyesítettük merész természetünket és elektromos szakértelmünket, hogy olyan villamosított hajtáslánc-technológiákat fejlesszünk ki, amelyek kielégítik az ügyfeleink igényeit – kompromisszumok nélkül.” A járművön túl a Nissan egy átfogó EV Energia Ökoszisztémán dolgozik, amely az akkumulátor energiagazdálkodási képességeinek optimalizálására és bővítésére irányuló kezdeményezéseket kutatja. A Nissan vezető gyártás ökoszisztémája, az EV36Zero (Sunderland, Egyesült Királyság) egyesíti a megújuló energiaforrásokkal működő jármű- és akkumulátorgyártást. Az EV36Zero és a régió új villamosított termékcsaládja ötvözésével a Nissan egy új fejezetet indít el Európában, világos utat mutatva az elektromosítás és a szén-dioxid-semlegesség felé. Változatos termékcsalád a elektromosított jövőért UTAZÁS A TISZTÁN ELEKTROMOS JÖVŐ FELÉ – KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜL Az elektromos forradalom további növekedésével a Nissan az elektromos Crossoverek izgalmas választékával támogatja azokat a vásárlókat, akik a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitásra törekednek. A Nissan járműveihez elérhető hajtáslánc-portfólió tükrözi az ügyfelek vezetési szokásainak sokszínűségét. JUKE hibrid A Nissan kompakt Crossoverének legújabb változata, a JUKE hibrid megőrizte a JUKE jellegzetességét. Ugyanakkor utat mutat az elektromos járművek iránt érdeklődő vásárlók számára. A JUKE hibrid élvezetes és dinamikus vezethetőséget és a kiváló üzemanyag-hatékonyságot ötvözi. A JUKE hibrid valóban integrált, elektromos vezetési élményt nyújt vásárlóinak, multimodális hajtáslánccal és intelligens sebességváltóval, amely tisztán elektromos teljesítményt vagy a belsőégésű motor és a villanymotor kombinációját kínálja. A Nissan innovatív e-Pedal Step rendszere lehetővé teszi a vezető számára, hogy az esetek többségében egypedállal legyen az autó vezethető: „kúszósebességre”, kb. 5 km/óra sebességig lehet lassítani az autót, pusztán a gázpedál felengedésével – ezzel növelve a vezetés kényelmét. Vadonatúj Qashqai e-POWER A világ első Crossover modelljeként szerzett örökségére építve a vadonatúj Qashqai a Nissan egyedülálló e-POWER hajtáslánc-technológiájával növeli a Crossover vezetési élményt. A teljes egészében a Nissan által kifejlesztett rendszer a tisztán elektromos vezetés összetéveszthetetlen izgalmát nyújtja a töltögetés nehézsége nélkül. Egy 100%-ban elektromos meghajtású motor hajtja a kerekeket elektromos autós, azonnali gyorsulás illetve lineáris (sebességváltási lépcsők nélküli) vezetési élmény érdekében, míg egy kis belsőégésű motor menet közben tölti fel az akkumulátort. Az belsőégésű motor városi körülmények között pont az optimum fokán pörög, ezáltal optimalizálva a fogyasztás. A e-POWER motorja a Nissannak Japánban, nemcsak a legeladottabb Nissanná vált, hanem a japán piac legeladottabb autójává is egyben. Vadonatúj X-Trail e-POWER A vadonatúj X-Trail merész, új megközelítéssel közeledik a Nissan Crossover családi verzióhoz, amely a Nissan innovatív e-POWER hajtásláncával és e-4ORCE összkerékhajtás technológiájával van felszerelve, hogy felpörgesse a családi kalandokat. Az e-POWER rendszer egyszerre nyújt a vezetőnek erőfeszítés nélküli elektromos teljesítményt és kifinomultságot. A modell rendkívüli csendességét és kényelmét az e-4ORCE ikermotoros összkerékmeghajtású hajtáslánc pontossága erősíti meg – amely lenyűgöző, ugyanakkor biztos vezetési élményt kínál. Az átfogó villamosított kínálat az izgalom és a magabiztosság lenyűgöző keverékét kínálja, ezáltal a vezetők az elektromos mobilitás számos előnyeit élvezhetik, amelyek egy lépéssel közelebb hozzák a vásárlókat a tisztán elektromos jövő felé. 100% ELEKTROMOS TAPASZTALAT Nissan LEAF A világ első tömeggyártású elektromos járműve, a LEAF forradalmat indított el és lefektette a modern elektromos járművek alapjait – 2010-es bevezetése óta több mint 577 000 LEAF-et adtak el világszerte, és több mint 9 milliárd emissziómentes kilométert tettek meg a vásárlók. Magyarországon még mindig ebből a modellből fut a legtöbb az utakon, 7 éven keresztül vezette az eladási listákat, és 2021-ben is a 2. legeladottabb volt illetve 1. a céges piacon (a Datahouse adatai alapján) – vagyis mai napig az egyik legnépszerűbb modell. A Nissan a LEAF-fel együtt fejlesztette ki sokoldalú e-autós szakértelmét, valamint egy évtizedes fejlesztés alatt finomította a sikeres változatot, hogy mindenki számára elérhetővé tegye az elektromos járműveket – a LEAF 2022-es változata még lenyűgözőbb dizájnt, zökkenőmentes csatlakoztathatóságot és hatékony hajtáslánc-lehetőségeket kínál. A LEAF-fel felgyűlt tapasztalat szolgált alapú az e-POWER és az e-4ORCE technológiák megszületéséhez. Nissan Ariya A Nissan villamosítási útjának új fejezeteként az Ariya a Nissan első teljesen elektromos Coupé-Crossovere. Ebben mutatkozik meg igazán, hogy miben is a legjobb a Nissan. Ez az első olyan jármű, amely a Nissan által a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance számára kifejlesztett zseniális CMF-EV platformot alkalmazza. Az Ariya maga a tökéletes elektromos élmény, amely a Nissan japán DNS-ét testesíti meg. Dinamikus vezetési teljesítményt kínál, és a szegmens egyik legtágasabb belső terével büszkélkedhet. Az autóban az ügyfelek belső harmóniával, modernitással, letisztultsággal és széles technológia kínálattal találkozhatnak. Az autó fő paraméterei: 5,1 másodperces gyorsulás, 200 km/ó végsebesség, és az Ariya közvetlen versenytársaihoz képest az egyik legnagyobb akkumulátorcsomag: nettó 87 kWh. A teljesen elektromos vezetést újradefiniáló Ariya az e-4ORCE-t is tartalmazza, amelynek alapja a Nissan GT-R 4x4 rendszere: a nyomatékok kerekenként eltérően vannak vezérelve. Az ikermotoros rendszer zökkenőmentes teljesítményelosztása azonnal reagál a legkisebb gyorsításra különböző vezetési helyzetekben. Nissan Townstar A Nissan teljesen elektromos, kompakt haszongépjármű-kínálatának következő generációja, a vadonatúj Townstar. Megbízható, hatékony és fenntartható társnak tervezték, azért hogy optimalizálja az ügyfelek folyamatosan változó igényeit. Az Alliance platformmal való szinergiákat kihasználva a modellt a hatékonyság és a praktikum intelligens keverékével tervezték. Teljesen elektromos hajtáslánccal, a WLTP kombinált ciklusban 300 km-es hatótávval, 22 kW-os AC, 75 kW-os DC töltéssel, valamint a szegmensben nem megszokott, több mint 20 technológiai funkcióval rendelkezik. A vadonatúj Townstar ideális az utolsó kilométeres szállításokra is. Ez a következő generációs kisteherautó elősegíti a jövőbiztos, fenntartható üzleti tevékenységet, és felgyorsítja a villamosítás felé való átállást. Kulcsszavak: e-POWER, elektromos autó, hibrid, jármű kereskedelem, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Érkezik az új Nissan JUKE hibrid: erősebb és sokkal kevesebbet fogyaszt |
||
2022. március 23.
Fejlett sebességváltó az érzékeny és közvetlen vezetési élményért. Tisztán elektromos üzemmód az első fokozatban illetve 55 km/h-ig. Akár 80%-os elektromos üzemmód városi környezetben. Akár 40%-os üzemanyag-fogyasztás csökkenés városi környezetben.
|
A Nissan ikonikus kompakt Crossovere, a JUKE, hamarosan új hibrid hajtáslánccal bővíti motorpalettáját, amely növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást. „A Nissan elektromosítási termékstratégiája egyre nagyobb lendületre kap. A JUKE hibrid, amely még idén csatlakozik a termékpalettához, újabb mérföldkövet jelent azon stratégiai törekvésünkben, hogy 2023-ra a kínálatunkban szereplő minden autó elektromosítva legyen.” – nyilatkozta Guillaume Cartier, a Nissan AMIEO régió elnöke. A JUKE hibrid egy igazi multimodális hibrid hajtásláncot mutat be. Ez kulcsfontosságú vásárlói előnyöket biztosít: • Élvezetes vezetés • Kiváló üzemanyag-hatékonyság az intelligens multimodális sebességváltónak, a hatékony regeneratív fékezésnek és a nagy teljesítményű akkumulátornak köszönhetően A hibrid hajtáslánc fejlesztésénél nagy hangsúlyt fektettek a JUKE ügyfelek visszajelzéseire, akik számára fontos a gazdaságos ugyanakkor élvezetes vezetési élmény. Így a vezetés izgalmát ezzel az új, erőteljes, érzékeny és hatékony hajtáslánccal párosították. Hatékony motor az Alliance szinergiáknak köszönhetően Az új hibrid hajtáslánc teljes mértékben kihasználja a Renault-Nissan Mitsubishi Alliance-en belüli mérnöki erősségeket. A JUKE hibrid hajtáslánc egy új generációs, csúcstechnológiás Nissan belső égésű motorból áll, amelyet kifejezetten hibrid hajtáslánc-alkalmazásokhoz fejlesztett ki a cégcsoport. A benzinmotor teljesítménye 69 kW (94 lóerős), míg a nyomaték 148 Nm. Intelligens automata sebességváltó A Nissan JUKE hibrid középpontjában a vezetési élmény áll, melyhez a kulcs egy fejlett, alacsony súrlódású multimodális sebességváltó, amely optimálisan használja ki a hajtóerőt, legyen az elektromos-, benzinmotor vagy mindkettő. A súrlódás csökkentése érdekében a benzinmotorhoz kapcsolódó négy, a villanymotorhoz kapcsolódó kettő fokozat váltásához körmös tengelykapcsolót használnak a hagyományos szinkrongyűrűk helyett. Ezenkívül a súrlódás csökkentése érdekében ez a sebességváltó nem alkalmaz tengelykapcsolót. Minden jármű indítása 100% elektromos módban történik. A két elektromos motort felváltva használják a fokozatok szinkronizálására, ami egyenletes és finom gyorsulást biztosít. Villanyautó-szerű vezetési élmény A JUKE hibrid intelligens hajtásrendszere számos paraméter szerint szabályozza a hajtásláncot, azzal a céllal, hogy optimalizálja a JUKE EV módban eltöltött idejét. A tesztelések során a Nissan mérnökei a menetidő 80 százalékát tisztán elektromos hajtással tudták megtenni városi forgalomban. Ezt rövid hibrid fázisok szakították meg, amíg újratöltött az akkumulátor mielőtt visszatért az EV üzemmódba. A JUKE hibrid nemcsak az induláskor van 100% elektromos üzemmódban, hanem képes akár 55 km / órás tempóig is kizárólag villanyos üzemben haladni. Így a vezetők erőteljes és élvezetes elektromos vezetési élményben részesülnek. Regeneratív fékezés Lassításkor az elektromos motor generátorként működik hasznosítva a kinetikus energiát. Ezt elektromos energiává alakítja át, amelyet a hibrid meghajtó akkumulátorában tárol. A JUKE Hibrid egy hajtásmód-választóval is rendelkezik, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy az Eco, Normal vagy Sport módot válassza. A vezetési mód nemcsak a kormányerőt, a klímaberendezés működését és a gázpedál reakcióját változtatja meg, hanem az új hibrid hajtáslánc esetében a regeneratív fékezési viselkedést és az akkumulátor töltöttségi állapotát is befolyásolja. Sport üzemmódban például a fékezés alatti regeneráció magas szintre van állítva, hogy maximalizálja az elektromos teljesítményt a hatékony gyorsulás érdekében. e-Pedal a kényelmesebb városi vezetésért Új külső dizájn Továbbá a Nissan nagy figyelmet fordított minden részletre, és egy sor apró változtatást hajtott végre az aerodinamikai hatékonyság optimalizálása érdekében. Először is két olyan elem van, ami kizárólag a hibrid változaton érhető el. Az egyik az, hogy megjelent egy „Hibrid” felirat az első ajtókon valamint a csomagtérajtón. A másik pedig az, hogy felkerült egy fekete fényes hűtőmaszk borítás a motorháztető alá. Ezáltal a JUKE is bekerül a többi elektromos Nissan modell közé, amelyek ugyanilyen dizájnnal fejezi ki azt, hogy az adott modell elektromosítva van. A fényes fekete csík magassága az adott modell elektromosítási fokát mutatja. A Nissan Ariya esetében, ami 100% elektromos autó, a teljes hűtőmaszkot fényes fekete borítás takarja. Ezeken túlmenően az új JUKE első hűtőrácsán júniusi gyártástól az új Nissan márkalogó látható. A hűtőrács hálós kialakítású, és vannak rajta kisebb aktív felületek a légellenállás optimalizálása érdekében. Mivel a hibrid változatnak alacsonyabb a hűtési igénye, ezért megnyílt a lehetőség az aerodinamikai optimalizálásra. A légáramlás javítása érdekében a lökhárító alatti karosszériát is módosították, így egy kifejezetten hibridekre tervezett hűtőrács redőny került be, amely lehetővé teszi a légáramlás automatikus hűtési igény szerinti beállítását, amennyire csak lehetséges, csökkentve a légellenállást. A hátsó légterelőt átalakították, hogy még tovább csökkentse az autó mögött képződő örvényeket. Az első kerekek előtt pedig a gumiabroncsok légterelőit formálták át és helyezték át, hogy megtisztítsák a légáramlást, míg a hátsó tengely olyan borítást kapott, amely egyenletesebbé teszi a légáramlást az autó alatt. Belső frissítések Az utastérben a jobb oldali számlap a sebességet, a bal oldali pedig a teljesítménymérőt mutatja. Amikor a mutató a „Charge” (töltés) területén mozog, akkor zajlik az energia-regenerálás, amikor az „ECO”-n, akkor elektromos meghajtás lép életbe, illetve ha a „Power”-en (teljesítményen) van, akkor a belső égésű motor és az elektromos motor együttesen működik. A bal oldali számlap alsó részén található egy mérőeszköz, amely az akkumulátor töltöttségi állapotát mutatja. Az energiaáramlás vizuális ábrázolása a két számlap közötti 7”-os képernyőn jelenik meg. Egyszerű és érthető animáción keresztül mutatja meg az összes különböző lehetőséget. Ez segíti a vezetőt, hogy minél jobban megértse a rendszer működését. Az e-Pedal gombja a középkonzolon, az elektromos rögzítőfék gombja mögött található, míg a tisztán elektromos EV mód aktiválására szolgáló gomb a két központi szellőzőnyílás között található. Ha az e-Pedal és az EV mód aktív, vizuális emlékeztetők jelennek meg a központi kijelző alján. A csomagtartó 354 literes, 68 literrel kisebb a benzines változathoz képest az 1,2 kWh-s akkumulátorcsomag csomagolásának köszönhetően. Lehajtott hátsó ülésekkel a csomagtartó 1237 literrel továbbra is a legjobb a kategóriájában, míg a hátsó lábtér változatlanul 553 mm maradt. Kulcsszavak: crossover, hibrid, juke, nissan, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Megnyílt az első és egyetlen magyarországi Tesla Approved Body Shop Óbudán |
||
2022. március 23.
A Duna Autó több mint 30 éves tapasztalatának és a régióban egyedülálló márkaválasztékának köszönhetően meghatározó szereplője a magyar autópiacnak. Az Autóvárosba betérő ügyfél 19 márka kínálatából választhat és 24 márkaszerviz szolgáltatásait veheti igénybe Óbudán.
|
Ez a tapasztalat és szakértelem tette lehetővé, hogy Magyarországon a Duna Autó nyithatott elsőként és egyedüliként hivatalos TESLA APPROVED BODY SHOP-ot. 14 évvel a márka indulása után a hazai utcaképhez is egyre inkább hozzátartozik a Teslák látványa, annak ellenére, hogy a stabil szervizháttér hiánya általában visszatartó erő az autóvásárlástól. Ám az amerikai márka esetében ez már nem jelent akadályt: a Duna Autó ugyanis megnyitotta Magyarországon az első, hivatalos Tesla karosszériaműhelyt, illetve a Tesla márkaszerviz is az óbudai Autóváros területén működik. Az újonnan megnyílt hivatalos karosszériaműhely lehetővé teszi a modern technológiával készülő alumíniumöntvény karosszériaelemek gyári állapotúra történő javítását, amire idáig Magyarországon nem volt lehetőség. Simon Péter, a Duna Autó műszaki igazgatója elmondta: „Az Autóváros Tesla karosszériaműhelyének szakembereit az amerikai márka oktatta és minősítette. Így hamarosan - a Duna Autó többi ügyfeléhez hasonlóan -, a Tesla tulajdonosok is megtapasztalhatják a márkaszervizünk előnyeit. A ’Tesla Approved’-minősítés garanciát jelent arra, hogy a sérült autó úgy gurul ki a gyári technológiával azonos javítási folyamat végén, mintha a szalonból jönne.” Miért fontos márkaszervizt választani, ha máshol is vállalkoznak a Tesla járművek javítására? A válasz az amerikai gyártó modelljeinek egyedi technológiai megoldásaiban, és a már említett alumíniumöntvény karosszériaelemek használatában rejlik. Ez a technika teszi lehetővé a biztonságos, kényelmes és – a mindenkori közlekedési szabályok betartása melletti – gyors közlekedést. „A Tesla gépkocsik vizuális- és ultrahangos érzékelők tucatjaival figyelik meg a körülöttük lévő világot. 360 fokban, és akár 250 méter távolságban képesek elemezni a forgalmi viszonyokat, és azokat pillanatok alatt értelmezve tökéletesen alkalmazkodnak a folyamatosan változó környezethez. Így teszik lehetővé, hogy a velük való közlekedés a lehető legkényelmesebb és legbiztonságosabb legyen.” – avat be a technikai részletekbe az Autóváros szakembere. Ezeknek az eszközöknek a beállítása nagy precizitást igényel. Az optimális végeredmény eléréséhez nélkülözhetetlen a Tesla által előírt eszközök megléte és a gyári utasítások pontos betartása. Elsőre meglepőnek tűnhet a karosszériajavító hivatalos elnevezése: Tesla Approved Body Shop. A név azonban nem véletlen, mivel a Teslák karosszériája számtalan olyan megoldást egyesít, amely csak az amerikai márkára jellemző. Ilyen az autóiparban eddig ismeretlen karosszériaformálási és -gyártási technológia, mely rendkívül alacsony légellenállást eredményez (ez az egyedülállóan nagy hatótáv egyik feltétele), vagy az alumínium öntvények használata a gyártás folyamán. A Tesla a karosszériamegmunkáláson túl, a biztonsági rendszerek tekintetében is egyedülálló. Az autó hibátlan üzemelésének tehát legalább annyira kulcsa a karosszéria állapota, mint az autóban működő szoftverek és szenzorok összehangolt működése. Éppen ezért a hagyományos karosszérialakatosi munkákat a szoftveres háttérhez is értő specialisták tevékenysége teszi teljessé a Body Shopban. Az Autóváros Tesla-specialistái az amerikai márka modelljeinek sérült karosszériáját az ipar legfejlettebb alumíniumtechnológiai módszereivel állítják helyre. Ez nem csak a lemezek eredeti formájának visszanyerése miatt szükséges (amely csak ezzel az eljárással lehetséges), hanem az alattuk lévő szenzorok optimális működése, illetve a gyárival megegyező mértékű csavarodási szilárdság visszaállítása miatt is. „Az autó szenzorainak pontos kalibrálása azonban egyáltalán nem csak kényelmi szempontokat szolgál: egy ráfutásos baleset elkerülésénél, vagy ha például hirtelen egy gyerek lép le elénk az útra, a biztonsági rendszerek minimális eltérése is az élet és halál közti különbséget jelentheti” – teszi hozzá Simon Péter. Mivel a Tesla Approved Body Shopok máig ritkaságszámba mennek a közép-kelet-európai régióban, a környező országok Tesla-tulajdonosai számára is jó hír a magyar műhely megnyitása, amelynek a honlapja természetesen angol nyelven is elérhető. A Duna Autó által Magyarországra hozott Tesla Approved Body Shop megnyitásával tehát eljött a lehetőség, hogy bárki, aki a máig nagyhatású tudós-feltalálóról elnevezett, és annak újító szellemiségét képviselő márka autójával szeretné meghódítani az utakat, az nyugodt szívvel megtehesse. Az óriási hatótáv, lenyűgöző technológia, kortárs formanyelv és a biztos karosszériajavító- és szervizháttér együttesen végre lehetővé teszik a feszültségmentes Tesla-tulajdonosi élményt. Kulcsszavak: Duna Autó, elektromos autó, márkaszerviz, Simon Péter, Tesla
|
|
|||||
|
||||||
A Siemens Mobility a legújabb generációs hidrogénvonatot szállítja Bajorországnak |
||
2022. március 23.
Az első hidrogénüzemű vonat Bajorország számára. A Siemens Mobility a legújabb generációs hidrogénvonatot szállítja Bajorországnak. Kísérleti tesztek 2023 közepétől a Bayerische Regiobahn útvonalain.
|
Március 15-én a Siemens Mobility és a Bayerische Regiobahn (BRB) képviselői Hubert Aiwanger bajor gazdasági miniszter és Christian Bernreiter bajor közlekedési miniszter jelenlétében lízingszerződést írtak alá Bajorország első hidrogénüzemű vonatának innovatív prototípusára vonatkozóan. A szerződéskötésre az összes résztvevő által 2021 júliusában aláírt szándéknyilatkozatot követően került sor. A legújabb generációt képviselő kétkocsis hidrogénüzemű szerelvényt 2022 tavaszán mutatják be a nagyközönségnek. A vonatot többek között az Augsburg-Füssen útvonalon fogják tesztelni 2023 közepétől. A kísérleti üzemet a Bayerische Regiobahn (BRB) vasúti hálózatán kezdetben 30 hónapra tervezik. A vonat várhatóan 2024 januárjában kezdi meg az utasforgalmi üzemet. Hubert Aiwanger, bajor gazdasági miniszter elmondta: " A zöld hidrogén az átfogó klímavédelem kulcsfontosságú pillérévé válik a közlekedés, az ipar és az energia területén. Gazdasági és energiaügyi miniszterként örülök, hogy a bajorországi hidrogénstratégiánk egyre inkább képes konkrét kérdéseket kezelni. Ez a vonat fontos része a hidrogénmeghajtásal történő közlekedés felé mutató stratégiának, ezért is támogatjuk ezt a projektet. Meggyőződésem, hogy a zöld hidrogén meghajtással képesek leszünk jelentősen csökkenteni a szennyezőanyag-kibocsátást a teherszállításban és a vasúti közlekedésben, és ezzel hozzájárulhatunk a dekarbonizációhoz. Ily módon csökkenthető az energiaellátástól való egyoldalú függés is, és ez a modell a világ számos régiójában is elterjedhet." Christian Bernreiter, bajor közlekedési miniszter hangsúlyozta: "Őszinte örömömre szolgál, hogy ezt az innovatív technológiát hamarosan Bajorországban is bevezethetjük és működés közben tesztelhetjük. Szorosan együttműködünk partnereinkkel ennek a projektnek a megvalósításban, mert meg vagyunk győződve arról, hogy a hidrogénmeghajtás is hozzájárulhat a vonzó, sőt klímasemleges vasúti személyszállítás kialakításához. Célunk, hogy ezt legkésőbb 2040-ig elérjük. Bajorország számára a kísérleti projektre költött több millió eurós támogatás több mint jó befektetés." Albrecht Neumann, a Siemens Mobility Gördülőállomány területének világszintű vezetője: " A Mireo Plus H a legújabb generációs hidrogénüzemű vonatunk. Nagy hajtóerővel, kiváló gyorsulási képességgel és kiterjedt üzemi lehetőségekkel rendelkezik. Ez gyorsabbá, hatékonyabbá, környezetbarátabbá és kényelmesebbé teszi a vasúti közlekedést. A hidrogénmeghajtás a vonatok kibocsátásmentes, korszerű meghajtási formája, amely karbonmentessé teszi a vasúti közlekedést, és jelentősen hozzájárul klímacéljaink eléréséhez." Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn ügyvezető igazgatója elmondta: "A Bayerische Regiobahn a bajor lakosság megbízható mobilitási partnerének tekinti magát, és szeretne számukra klímabarát szolgáltatást nyújtani a mindennapokban. Gondolunk azonban a jövőre is, és örömmel segítünk a holnap mobilitási irányvonalának meghatározásában. A projekt előkészítése során nagy erőfeszítéseket tettünk és nagy bizakodással nézünk a vasúthálózatunkban lefolytatandó tesztüzem és a hidrogéntechnológiának a vasúti ágazatban történő alkalmazása során megszerzendő know-how elébe. A Transdev Csoporttal, amelyhez tartozunk, és a teljes helyszíni csapatunkkal közösen a lehető legjobban készítjük elő a projektet, hogy biztosítani tudjuk a jövő évi zökkenőmentes tesztelés megkezdését." A hidrogénüzemű vonatot a Siemens Mobility Mireo Plus platformján fejlesztik. A hidrogénmeghajtás fő alkotóelemei a tetőre szerelt üzemanyagcellák. A rendszer részét képezi a padló alatti akkumulátorok legújabb generációja, amelyeket az akkumulátor-specialista Saft szállít. A hidrogénmeghajtású vonat a sikeres Mireo regionális vonatplatform adaptációja, amelynek akkumulátoros és hagyományos elektromos meghajtású változata is elérhető. A vasúti közlekedésben használatos alternatív meghajtások fejlesztése a Siemens Mobility átfogó fenntarthatósági törekvéseinek része. A vállalat úttörő szerepet játszik a fenntartható mobilitás területén. Kulcsszavak: hidrogén, Mireo Plus H, Siemens
|
|
|||||
|
||||||
Megnyitotta első európai üzemét a Tesla |
||
2022. március 23.
Elkezdődött a termelés kedden a németországi Grünheidében épített Tesla-gyárban, az elektromos autókat gyártó amerikai cég első európai üzemében.
|
A Tesla rekordidő alatt építette fel autókat és később majd akkumulátorokat is gyártó üzemét a Berlin melletti településen, és a beruházás bejelentésétől számított 861. napon adta át az első 30 kocsit a vásárlóknak. A hatmilliárd eurós (2200 milliárd forint) beruházást jelentő Tesla-gyár a többi között azt is mutatja, hogy "a német egység működik" - emelte ki a gyáravató ünnepségen Olaf Scholz kancellár, utalva arra, hogy a 12 ezer embernek munkát adó üzem az egykori NDK területén épült. Felidézte, hogy az egyik legtekintélyesebb amerikai autógyártó vállalkozás, a Ford csaknem száz éve, 1925 óta tevékenykedik Németországban. Akkor is igaz volt, most is érvényes, hogy "globális versenyre van szükség, és nem deglobalizálásra", a világot átszövő gazdasági kapcsolatok felszámolására, mert az a jólét jelentős csökkenésével járna - mondta a kancellár. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója aláhúzta, hogy a Grünheidében gyártott "minden egyes kocsi újabb lépés a fenntartható jövő felé". Robert Habeck gazdasági miniszter az évi 500 ezer autó összeszerelésére tervezett gyár - hivatalos nevén Gigafactory Berlin Brandenburg - megnyitója előtt tartott tájékoztatóján rámutatott, hogy a Tesla rekordidő alatt építette fel az üzemet, méghozzá állami támogatás nélkül. A beruházás gyorsasága azzal magyarázható, hogy a Tesla már a végleges hatósági engedélyek előtt elkezdte az építkezést, a saját kockázatára. Ez Németországban még új vállalkozói hozzáállást, kultúrát jelez - fejtette ki a Zöldek politikusa, megjegyezve: miniszterként azért dolgozik, hogy sok más területen is meghonosodjék a "Tesla-sebességű" működésmód. Arról is szólt, hogy az amerikai cég azért választotta Németországot első európai üzeméhez, mert bízik a német "mobilitási fordulatban", azzal számol, hogy az egész ország közlekedése átáll a megújuló energiaforrásokra épülő elektromos meghajtási technológiára. A Tesla projektje egy sor további beruházást vonzott a térségbe, a Berlin körül elterülő Brandenburg tartományba. A német BASF - a vegyipar egyik legnagyobb szereplője - katódgyárat épít, amelyben évente 400 ezer elektromos autóhoz gyártanak akkumulátorhoz való elektródákat, a kanadai Rock Tech Európa legnagyobb lítiumfeldolgozó üzemét tervezi a tartományban, az elektromos meghajtású teherautókhoz gyorstöltő berendezéseket gyártó amerikai Microvast pedig az európai központját telepíti Brandenburgba. Ugyanakkor a Tesla beruházása kezdettől komoly lakossági ellenállás mellett zajlott. A környék lakói és környezetvédő szervezetek tiltakoztak a többi között azért, mert a melléképületekkel és az elkészült gyártmányok parkolóival együtt 302 hektárt elfoglaló üzemhez kivágtak egy egész erdőt, és attól tartanak, hogy a gyár évi 1,4 millió köbméteres - negyvenezres település fogyasztásának megfelelő - vízfogyasztása ivóvízhiányt okozhat az eleve egyre szárazabb éghajlatú vidéken. A beruházás bírálói a megnyitóra is szerveztek tüntetéseket, amelyeken több százan vettek részt.
Kulcsszavak: autógyár, Tesla
|
|
|||||
|
||||||
Három sávosra bővül az M1-es Bicskéig |
||
2022. március 18.
Három sávosra bővül az M1-es autópálya az M0-s és Bicske között, az ezzel kapcsolatos közbeszerzést tegnap írta ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - szúrta ki a Magyar Építők.
|
Megjelent a pályázati felhívás az uniós közbeszerzési értesítőben, melyben a NIF Zrt. az M1-es autópálya Bicskéig tartó, 23 kilométeres szakaszának 2x3 sávosra bővítésére keres kivitelezőt. Az útépítési szektor az építőipar egyik legfontosabb szegmense. A szektort érintő legégetőbb kérdések is szóba kerülnek majd az április 26-án megrendezésre kerülő Építőipar 2022 konferencián. A további részletekért kattints! A kapacitásbővítés mellett a projekt keretei közt: - egy új különszintű csomópont is építenek, amihez az 1104-es út kapcsolódik majd, - a biatorbágyi csomópontot kibővítik, - három eddig is használt különszintű csomópontot átépítenek (a Sasfészek-tavi pihenőhely melletti - csomópontot, a 102-es út csomópontját és a Bicske-nyugat csomópontot), - illetve a Sasfészek-tó és a Zsámbék komplex pihenőket is átalakítják. Mindezeken kívül 16 további felüljárót átalakítanak, egyet teljesen elbontanak miközben 3 újat még építenek is. A beruházás aluljárókat is érint melyekből kettőt elbontanak és máshol újjáépítenek, hármat pedig teljesen elbontanak. A beruházás során végig biztosítani fogják a 2x2 sávos forgalmat. A felhívásban lehívható opcióként szerepel pár M1-est és M100-ast egyaránt érintő projekt is. Ezek között van az M1-M100 különszintű, teljes lóhere alakú autópálya csomópont kiviteli terveinek elkészítése és a létesítmény kiépítése, ehhez pedig a meglévő építési engedély módosítása. Lehívható beruházás továbbá három főpálya felüljáró - melyek közül kiemelten fontos az 1-es főút felett átívelő 90 méter hosszú híd. Mindettől függetlenül külön résszerződésként ugyanebben a kiírásban Biatorbágy és az M1-es autópálya kapcsolatát is fejlesztik: a város M1-es csomópontjától a 8101-es útig (Ország út) az 1-es főutat 2x2 sávosra bővítik mintegy 600 méteren, a szakasz végén pedig turbó körforgalmat alakítanak ki. Erre a beruházásra is keresik a kivitelezőt - írja a portfolio.hu.
Kulcsszavak: autópálya, építkezés, M1, NIF
|
|
|||||
|
||||||
A BKV hidrogén-meghajtású buszt tesztel Budapesten |
||
2022. március 18.
Egy Solaris gyártmányú, hidrogénhajtású autóbuszt tesztel a BKK szolgáltatója, az ArrivaBus Kft. a fővárosban.
|
A kipufogógáz helyett vizet termelő járművel március 16. és 18. között találkozhat a budapesti utazóközönség a 105-ös busz vonalán. A buszt mindenki ingyen kipróbálhatja a háromnapos teszt során. A károsanyag-kibocsátásmentes Solaris Urbino 12 hydrogen típusú buszt három napon keresztül, március 16-tól 18-ig teszteli a BKK és az ArrivaBus Kft. a főváros útjain. Az alacsonypadlós és környezetbarát jármű a 105-ös busz vonalán h105-ös jelzéssel közlekedik. A járművön ingyenesen lehet utazni, így bárki kipróbálhatja azt. A Solaris forradalmian új technológiát képviselő, kizárólag hidrogén hajtású Urbino 12 hydrogen típusú autóbusza 15 méter hosszú, és 37 ülőhely van rajta. A jármű különlegessége, hogy az üzemeltetése során kipufogógáz helyett víz keletkezik, így teljes mértékben károsanyag-kibocsátásmentes. A tesztbusz rendkívül csendes, egy feltöltéssel több mint 350 kilométert is meg tud tenni, és a fosszilis üzemanyagokhoz hasonlóan néhány perc alatt teletankolható. A buszról további információkat a gyártó honlapján találni. Az ArrivaBus Kft., mint a Deutsche Bahn csoporthoz tartozó, egész Európában jelen lévő szolgáltató több mint 20 éve részese a budapesti közösségi közlekedésnek. A vállalat elkötelezett a környezetbarát járművek tesztelése és alkalmazása mellett, így mindent megtesz annak érdekében, hogy károsanyag-kibocsátásmentes járműveket hozzon Budapestre, egyelőre tesztelési céllal. A jármű tesztjénél kiemelt szempont, hogy minél több üzemeltetési tapasztalatot szerezzenek az ArrivaBus Kft. szakemberei. Mivel a jövőben egyre több zéró kibocsátású jármű megjelenése várható a közösségi közlekedésben, a járművek üzemeltetőjénél rendkívül fontosnak tartják, hogy időben elkezdhessék a felkészülést. A teszt során a fogyasztást, a jármű műszaki adatait figyelik, de az utaskomfort, az utazási élmény is fontos része a próbáknak. Emellett természetesen a járművezetők beszámolóit is meghallgatják a vezetési tapasztalatokról. A lokális károsanyag-kibocsátás csökkentése szempontjából Budapesten is alapvető fontosságú, hogy minél kevesebb fosszilis energiát használjanak fel a közösségi közlekedésben részt vevő járművek. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás célja, hogy az Európai Unió 2050-re karbonsemlegessé váljon. A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet. Ennek egyik fontos célkitűzése a korszerű, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt modern, károsanyag-kibocsátásmentes buszokat az ArrivaBus Kft.-vel és a BKV Zrt.-vel együttműködésében. Hosszú távú cél a közösségi közlekedésben használt járművek zéró emisszióssá tétele, a Budapesti Közlekedési Központ a készülő járműstratégiájában vizsgálja ennek a pontos feltételeit. Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, hidrogén, járműteszt
|
|
|||||
|
||||||
Ismét a DS-é a legalacsonyabb átlagos CO2-kibocsátás Európában |
||
2022. március 18.
Ahogyan 2020-ban is, az elektromos és belső égésű hajtásláncokat egyaránt forgalmazó márkák között ismét a DS Automobiles büszkélkedhet a legalacsonyabb CO2 -kibocsátással Európában (átlagosan 97,3 g/km).
|
A DS Automobiles megszületése óta stratégiájának középpontjába helyezte az elektrifikációt. 2019-óta minden modellje elérhető elektromos, vagy plug-in hibrid hajtással. A tisztán elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a 225-360 LE teljesítményű tölthető hibrid DS 4 E-TENSE, DS 7 CROSSBACK E-TENSE és DS 9 E-TENSE modelleknek köszönhetően minden DS modell elérhető kedvező kibocsátású változatban. 2021-ben a DS eladásain belül 35%-ot képviseltek az E-TENSE modellek. 2024-től a márka kizárólag tisztán elektromos modelleket mutat be. DS ENERGY COACH : A tökéletes fékezésért "Mint kétszeres Formula E bajnok és mint DS nagykövet szerettem volna tevékenyen részt venni a DS 9 E-TENSE 4x4 360 projektben egy olyan alkalmazás létrehozásával, amely minden egyes fékezés hatékonyságát elemzi. A közvetlenül az elektromos versenysorozat által inspirált DS ENERGY COACH segítségével megismerhető a fékezések hatékonysága és javítható az energiavisszanyerés. Ez egy nagyon értékes eszköz a mindennapok hatékony autózásához !"- mondta Jean-Éric Vergne. PLUG-IN REMINDER : Beépített "tanácsadó" A DS 7 CROSSBACK és DS 9 E-TENSE modellek átlagosan 72 kilométert tesznek meg naponta, 70 % -os villanymotor használattal. A rekordot Portugália és Belgium érte el 78 és 77%-kal. Bár a DS tulajdonosok megfelelően kihasználják a plug-in hibrid E-TENSE modellek tudását, energetikai hatékonyságuk tovább fokozható. Az E-TENSE tölthető hibridek fedélzeti információs rendszerére automatikusan települő PLUG-IN REMINDER alkalmazás figyelmezteti a vezetőt, ha nem elég sűtűn tölti gépkocsija akkumulátorát. Az első figyelmeztetés egy javaslat, amelyet 5 töltés nélküli napot követően, vagy legalább 10, töltés nélkül megtett út után küld az alkalmazás. Az applikáció javasolja a töltést a hibrid hajtáslánc optimális használata érdekében. Naponta üzen a rendszer, majd minden hónapban figyelmeztetést kapunk a nem megfelelő használatról 100 töltés nélkül megtett út után. Kulcsszavak: CO2, DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS 4, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4, DS Automobiles, DS E-TENSE
|
|
|||||
|
||||||
A legjobb minősítés az Euro NCAP teszten – Öt csillag az ID.5, a Polo és a Taigo számára |
||
2022. március 18.
Meggyőző biztonsági színvonal minden vizsgált feltétel szerint. Már alapkivitelben Központi légzsák (Center Airbag) az első ülések között a tesztelt modellekben. Az eredmények a Volkswagen magasfokú biztonsági követelményeit igazolják.
|
Hármas siker a tekintélyes Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) biztonsági tesztjén: az Volkswagen új ID.5, Polo és Taigo modelljei egyaránt ötből öt csillaggal, azaz a lehető legjobb minősítéssel zártak. A tesztelők mind a négy vizsgált kritérium alapján – vagyis a felnőtt- és gyerekutasok, illetve a közlekedés fokozottan veszélyeztetett résztvevőinek védelme, valamint az alapkivitelhez tartozó vezetői segédrendszerek – kiválónak ítélték a tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-kupét, illetve a két új, belsőégésű motorral szerelt kisautót. Elsősorban a „Felnőtt utasok védelme” kategóriában szerepelt kiválóan a három Volkswagen, ahol a tisztán elektromos ID.51 a lehetséges pontok 93 százalékát, míg a Polo és a Taigo a 94 százalékát gyűjtötte be. Az értékelés egyebek mellett frontális és oldalirányú ütközésteszteken, illetve ostorcsapás-jellegű mozgások okozta sérülések vizsgálatán alapul. Az ID.5 kiemelkedő eredménye az ütközési tesztek és a lehető leggyorsabb egészségügyi és műszaki mentést szolgáló megoldások együttes értékelése alapján született. További fontos biztonsági elem az első ülések Központi légzsákja (Center Airbag), amely mindhárom tesztelt Volkswagen modell felszereltségében szerepelt, s amely oldalirányú ütközés esetén segíthet megelőzni vagy legalábbis mérsékelni az első üléseken ülők közötti fejkontaktust. A „Gyerekutasok védelme” kategóriában az ID.5 89 százalékos eredményt el. Az értékelés itt három alapvető szempontra épül, így a gyermekbiztonsági rögzítőrendszerek által frontális, illetve oldalirányú ütközés során nyújtott védelem mellett a különböző méretű gyermekülések biztonságos rögzítésének lehetőségei, valamint az autó kifejezetten gyerekek biztonságos szállításához kínált felszerelései is a középpontban álltak. A Polo (80 százalék) és a Taigo (84 százalék) szintén nagyon jól teljesített e kritériumok szerint. A „Vezetői segédrendszerek” területén a lehetséges pontok 85 százalékával elsősorban az ID.5 bizonyult különösen meggyőzőnek, míg a Taigo és a Polo egyaránt 70 százalékos eredményt ért el ebben a kategóriában. Mindegyik modell alapfelszereltségnek része egyebek mellett a Fáradtságérzékelő rendszer (Driver Alert System), a Városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és Gyalogos-érzékeléssel (Pedestrian Detection) kiegészített Front Assist vészfék-asszisztens, valamint a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist). Az ID.5 esetében emellett a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető vizuális és akusztikai jelzést (az első üléssorban), illetve az Ülésfoglaltság-érzékelést (Seat Occupancy Recognition) (a második üléssorban) is figyelembe vették, illetve kedvezően értékelték ebben a kategóriában. A járművek utasainak védelmén kívül az Euro NCAP azt is vizsgálja, milyen mértékben nyújtanak védelmet ütközésveszély esetén az automatikus vészfék-rendszerek a közlekedés fokozottan veszélyeztetett résztvevői (gyalogosok és kerékpárosok) számára. Az ID.5, a Taigo és a Polo alapfelszereltségében egyaránt szereplő Front Assist az Euro NCAP szerint jól felismeri ezeket a közlekedőket. A fejlett környezetmegfigyelő rendszer radarszenzorával és kamerájával érzékeli a kritikus mértékűre csökkent távolság jellemezte ütközésveszélyes helyzeteket és hatékonyan segít a féktávolság rövidítésében. Veszélyes helyzetet érzékelve a rendszer vizuális és akusztikai jelzéssel, illetve rövid, valamint automatikus fékezéssel figyelmezteti a vezetőt. A gyalogosok és kerékpárosok védelme tekintetében az ID.5 76 százalékos eredményt ért el, majd szorosan követte a Taigo (71 százalék) és a Polo (70 százalék). Öt csillag sorozatban: jó társaságban az új trió – Az ID.5, a Polo és a Taigo egyaránt ötcsillagos minősítésével a Volkswagen tovább kívánja hangsúlyozni a legmagasabb szintű biztonság iránti igényét, egyben folytatja sikersorozatát: legutóbb 2021 áprilisban az ID.4, 2020 októberben a kompakt ID.3, 2019-ben pedig a Golf és a T-Cross szerezte meg az Euro NCAP legmagasabb minősítését. Kulcsszavak: euro ncap, törésteszt, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 591 - 600 |