Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 461 - 470
Év végén elindul a Credobus elektromos meghajtású autóbuszának gyártása

Év végén elindul a Credobus elektromos meghajtású autóbuszának gyártása

2022. október 12.
Év végén megkezdődik a Credobus első, elektromos meghajtású autóbuszának gyártása. A Credobus Econell 12 Next szóló elektromos autóbusz prototípusa várhatóan 2023 második fél évében, a csuklós Credobus Econell 18 Next busz pedig 2024 első felében fog elkészülni.
Részletek

Év végén elindul a Credobus elektromos meghajtású autóbuszának gyártása

A tájékoztatás szerint a Credobuszok gyártója, a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. és a Kravtex Kft. konzorciuma tavaly mintegy 1,1 milliárd forint értékű elektromos buszfejlesztési projektet indított.
   
A projektre a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól 400 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyertek, az önerő mértéke megközelíti a 700 millió forintot.
   
A szóló és csuklós, akkumulátoros Credobus Econell Next modellekkel világviszonylatban is az első, úgynevezett ultrakönnyű e-busz család jön létre. Az alacsony járműtömegnek köszönhetően az elektromos Credobuszok az egységnyi hatótávhoz kevesebb energiát fognak felhasználni, csökkentve a beépített akkumulátorkapacitást és az erőművi emissziót.
   
A modellcsalád a 2021-től bemutatkozó Econell Next típusok formavilágával és szolgáltatáskínálatával kerül piacra.
   
Év végén elindul a Credobus elektromos meghajtású autóbuszának gyártása

A cégcsoport maga fejleszti és gyártja az önhordó vázszerkezeteket és fém alkatrészeket, a különböző beépülő komponenseket pedig közel száz magyar vállalkozás készíti. Ezen kívül a rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatokat is Magyarországon végzik.
   
A közleményben kiemelték, hogy 2020 és 2022 között az Európai Unióban megduplázódott az elektromos járművek aránya az újonnan regisztrált városi buszok között. A jelenlegi harminc százalékos részesedés az évtized végére száz százalékra növekedhet.
   
Az elektromos Credobus Econell Next autóbuszok a konstrukciójukkal és ár-érték arányukkal nemcsak belföldön, hanem a kelet-közép-európai régióban is sikerre számíthatnak - írták.
   
Hozzátették, hogy Magyarországon több mint 50 milliárd forintra lehet pályázni a Zöld Busz programban elektromos meghajtású autóbuszok beszerzésére. A pályázatok korábbi fordulójában döntően külföldi gyártmányú autóbuszok beszerzése valósult meg, azonban a Credobus új modelljei ezt a trendet megváltoztathatják, így újabb szegmensben csökkenne az ország import-kitettsége.
   
A Kravtex-Kühne csoport már vizsgálja a lehetőségét annak is, hogy hidrogén üzemanyagcellás autóbusszal bővítse előkészületben lévő e­busz választékát.

Év végén elindul a Credobus elektromos meghajtású autóbuszának gyártása

Kulcsszavak: autóbusz, Credo, Econell, új modell
 
Új Toyota Auris - Erőteljesebb stílus, gazdagabb motorválaszték Új Toyota Auris - Erőteljesebb stílus, gazdagabb motorválaszték Bemutatkozott az új Doblò Cargo Bemutatkozott az új Doblò Cargo A Citroën C5 Aircross Hybrid SUV megkapta a WLTP-előírás szerinti típusjóváhagyást A Citroën C5 Aircross Hybrid SUV megkapta a WLTP-előírás szerinti típusjóváhagyást Magyarországon is bemutatkozott az új MINI John Cooper Works Magyarországon is bemutatkozott az új MINI John Cooper Works Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai
 
Előkerültek egy rég eltűnt Opel Blitz prototípus fotói

Előkerültek egy rég eltűnt Opel Blitz prototípus fotói

2022. október 12.
Az ehhez hasonló szenzációs felfedezések bár ritkák, léteznek. Az Opel Classic szakértői egy aukción akadtak a régi áruszállító prototípusról készült eredeti fotókra, összesen nyolcra
Részletek

Előkerültek egy rég eltűnt Opel Blitz prototípus fotói


A felfedezés azért is különleges, mert a képeken egy az 1930-as évek közepén készült, már sorozatgyártásra kész állapotú, modern szerkezetű áruszállító prototípusa látható, évekkel azt megelőzően, hogy az úgynevezett “bulldogfülkés” kialakítás (a motor a vezetőfülkében és nem a hosszú orrban forog) általánossá vált volna szerte a világon. Ma már szinte az összes könnyű áruszállító ilyen felépítésű, az Opel flottájában ilyen például a Vivaro és a Movano.

Leif Rohwedder, az Opel Classic vezetője: “Az Opel archívumában nem voltak ilyen fotók, sőt úgy tudjuk, semmilyen publikáció sem jelent meg erről a prototípusról, így évtizedekre feledésbe is merült.”

Úttörő: az Opel “bulldogfülkés” áruszállítója


A fotókon látható újszerű kialakítású, kompakt Blitz áruszállító műszakilag láthatóan teljesen kész és vezethető állapotú is volt. A gyári kódnevet ceruzával a képek hátára írták: 1.5-23 COE. A számok a motor hengerűrtartalmára (1488 köbcenti) és megközelítőleg a tengelytávra utalnak (2,400 mm). A “COE” betűszó, és angol eredetű, kifejtve “Cab Over Engine”, azaz “motor feletti fülke”, amit a hazai zsargon, a rövid orr miatt “bulldogfülkés” kialakításként ismer.


Előkerültek egy rég eltűnt Opel Blitz prototípus fotói

Ez a megoldás az 1930-as években kifejezetten jövőbe mutatónak számított, hiszen az általánosan használatos hosszú orrú fülkékhez képest jelentősen rövidebb teljes hosszt eredményezett, változatlan raktérméretek mellett. A motort az első üléssor alá, vagy kicsivel előrébb építették be.

A második világháború előtt, “bulldogfülkés” áruszállítók csak az USA-ban, Németországban és Franciaországban készültek. Németországban mindössze két ilyen típus futott, mindkettőt az 1930-as évek elején mutatták be, egyszerű, dobozszerű karosszériával és kéthengeres kétütemű motorral. Egyikük sem lett különösebben sikeres, hiszen a vevők is az olyan hosszú orrú teherszállítókat keresték, amilyenek például az Opel 300 kilótól 3 tonnáig terjedő teherbírású gépei voltak akkoriban.

Jövőbe mutató koncepció: funkcionális kialakítás, modern motor, bevált technológiák

A Blitz prototípus egyszerű és funkcionális megjelenése remekül harmonizált jövőbe mutató műszaki alapjaival. Ugyanakkor összetéveszthetetlenül Opel is volt, a kor Opel teherautóira jellemző fekete sárvédőélekkel, és a márka személyautóiról is ismerős Art Deco stílusú díszítőelemekkel, amelyek kihangsúlyozták a felépítmény vízszintes vonalait és barátságos arcot is rajzoltak a kocsinak. Mindez kifejezetten szokatlannak számított a korszak haszonjárművein.
Előkerültek egy rég eltűnt Opel Blitz prototípus fotói

A haszonjárművek piacán vezetőnek számító Opel mérnökei a márka más modelljeiből is emeltek át alkatrészeket a prototípusba. Az 1.5 literes motor az Olympiából érkezett, a futómű pedig a legendás Blitz teherautóé. A karosszéria az orrkialakításon túl is hordozott érdekességeket: a raktér padlója és a tető is teljesen acélszerkezetű volt.

A Blitz 1.5-23 COE technikai részleteiről hézagosak az információk, de egy az Opel archívumában fellelt 1937-es angol nyelvű katalógusból kiderült, hogy a tervek között az egytonnás teherbírású változaton kívül 1,5 tonnás is szerepelt, hathengeres motorral és hátul dupla kerekekkel. Az archívumból tervek is előkerültek, ezeken a Blitz 1.5-23 COE platós, és 15 személyes személyszállító változata látható.

Túl korán érkezett: a Blitz 15-23 COE prototípus maradt

A Blitz 15-23 COE sosem került sorozatgyártásba; valószínűleg jelentős részben azért, mert az 1930-as évek második felében Németország már a háborúra készült. A könnyű áruszállítók nem voltak fontosak, még ha az Opel el is indította volna a gyártást, azt valószínűleg gyorsan leállíttatták volna.

A márka az 1950-es évektől folytatta az áruszállítók fejlesztését, lényegében ennek eredményeként születhettek meg a mai modern modellek – a kompakt Opel Combo, a mindenes bestseller, az Opel Vivaro és a nagyobb Opel Movano.

Előkerültek egy rég eltűnt Opel Blitz prototípus fotói

Az idén 160. születésnapját ünneplő márka sok szempontból ma is úttörő, hiszen teljes könnyű haszonjármű palettája elérhető akkumulátoros-elektromos hajtással is. A villanymotorok teljesítménye 100 kW-ig (136 LE) terjed, a legnagyobb akku pedig 75 kWh-s, így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb, igényeihez legjobban illő modellt.

Az Opel már a flottaüzemeltetőknek is kínál megoldást, azoknak, akiknek autói sokat futnak, és azoknak is, akiknek a lehető leggyorsabb töltésre van szükségük. Az üzemanyagcellás, elektromos hajtású Vivaro-e HYDROGEN hatótávolsága a 400 kilométert is elérheti (WLTP1) hidrogéntartályai pedig akár mindössze három perc alatt teljesen feltölthetők.
Kulcsszavak: opel, Opel Blitz, prototípus
 
Az Opel GSe modellek futóműve: kiemelkedő kezelhetőség & kényelem Az Opel GSe modellek futóműve: kiemelkedő kezelhetőség & kényelem Előkerültek egy rég eltűnt Opel Blitz prototípus fotói 2019-ig maradhatnak némák a villanyautók Európában Már több mint 250 ezer új Opel Astrát rendeltek Már több mint 250 ezer új Opel Astrát rendeltek Kissé nőtt a forgalomba helyezett autók száma márciusban Kissé nőtt a forgalomba helyezett autók száma márciusban Előkerültek egy rég eltűnt Opel Blitz prototípus fotói Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló
 
„CITROËN CITIZEN Services®” néven új, átfogó szolgáltatási programot indít a Citroën

„CITROËN CITIZEN Services®” néven új, átfogó szolgáltatási programot indít a Citroën

2022. október 12.
A Citroën új átfogó programja, a Citroën Citizen Services® a jelenkor kihívásait is figyelembe véve a zavartalan és felelősségteljes mobilitást biztosító szolgáltatások egész sorát kínálja.
Részletek

„CITROËN CITIZEN Services®” néven új, átfogó szolgáltatási programot indít a Citroën

A Citroën Citizen Services® program keretében az ügyfelek életét megkönnyítő és az újrahasznosítható alkatrészek használatát elősegítő további innovatív szolgáltatások bevezetése várható.

A jelenkor kihívásait szem előtt tartva a Citroën túl kíván lépni a fizikai értelemben vett kényelmen, és az innovatív szolgáltatásokat nyújtó Citroën Citizen Services® programon keresztül zavartalan és felelősségteljes autós élményt kínál.

„A Citroën méltán híres az ügyfeleket kimagasló fedélzeti kényelemben részesítő Citroën Advanced Comfort programjáról. Mostantól ezt a törődést minden olyan elemre kiterjesztjük, amely valamilyen módon megkönnyíti egy hagyományos meghajtású vagy egy elektromos gépjármű használatát – nyilatkozta Laurent Barria, a Citroën marketing- és kommunikációs igazgatója. – A Citizen a mobilitás elérhetőbbé, felelősségteljesebbé és stresszmentesebbé tételére irányuló törekvésünket tükrözi. Elkötelezett célunk, hogy az ügyfelek komfortérzetét növelő új szolgáltatásokon és élményeken keresztül, valamint a mobilitási lábnyomukkal is törődő elkötelezett hozzáállásunkkal egyszerűbbé tegyük ügyfeleink életét.”

A Citroën Citizen Services® névre hallgató kibővített szolgáltatási portfóliónak köszönhetően az ügyfelek garantáltan átélhetik a nyugodt és felelősségteljes közlekedés élményét.


A gépjármű teljes élettartama alatt igénybe vehető szolgáltatások

A Citroën a gépjárművásárlás teljes folyamatán, majd a gépkocsi teljes élettartamán keresztül őrangyal módjára segíti az ügyfeleit. Teljes körű szolgáltatáskínálatával – a tanácsadás, a felelősségvállalás, a nyugalom és a széles körű hozzáférés előtérbe helyezésével – megkönnyíti a mindennapokat, egyszerűbbé teszi a gépjárművel kapcsolatos teendőket, és erősíti az ügyfelek márkába vetett bizalmát.

A 2016-ban bevezetett CITROËN ADVISOR szolgáltatásnak köszönhetően az ügyfelek teljesen átlátható módon 5 csillagos skálán történő értékeléseket és hiteles fogyasztói véleményeket olvashatnak az ügyfélút bármely szakaszáról. Eddig több mint 500 000 értékelés érkezett a világ legkülönbözőbb pontjain élő Citroën-ügyfelektől.

CITROËN ADVISOR – TERMÉK: már az első internetes kereséskor megtekintheti az ügyfél a Citroën modellekről született véleményeket és értékeléseket.
    
CITROËN ADVISOR – KERESKEDÉS: a vásárlás előtt megnézheti az ügyfél az egyes kereskedések és értékesítők értékelését, és ez alapján választhatja ki a számára megfelelő egységet.
    
CITROËN ADVISOR – SZOLGÁLTATÁSOK: végül a gépjármű teljes élettartama alatt lehetősége van rá az ügyfélnek, hogy megtekintse a többi Citroën-ügyfél véleményét a karbantartási műveleteket végző szervizekről.
    
A vezetői stílushoz igazodó biztosítás

A Citroën a telematikai egységgel felszerelt gépjárművek tulajdonosai számára egy a Stellantis Insurance által kidolgozott internetalapú biztosítást kínál, melynek díja a járműhasználat során szerzett adatok alapján csökkenthető. Az előfizetéskor kapott 10%-os kedvezmény a szerződés időtartama alatt végig megmarad. Felelős és pozitív hozzáállást tükröző vezetés esetén az ügyfelek további kedvezményeket kapnak, amelyeket három mutató – gyorsulás, fékezés és sebesség – alapján számítanak ki. Az utazások során rögzített fenti adatok havi elemzését követően megállapított vezetési pontszám fogja meghatározni, hogy a következő évben milyen további kedvezményt kaphat a díjból az ügyfél. (2022-es újdonság)
Nyugalom az utazások és a Citroën gépjárművet érintő karbantartási műveletek kapcsán igénybe vehető szolgáltatások révén
    
MY CITROËN ASSIST: éjjel-nappal rendelkezésre álló Citroën assistance szolgáltatás és helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi segélyhívás (például légzsák kinyílása esetén).
    
ON LINE BOOKING: egyszerű online időpontfoglalás a kívánt szervizben közvetlenül a My Citroën alkalmazáson keresztül.
    
24/7 SZOLGÁLTATÁS: a jármű tetszőleges időpontban történő leadása és átvétele egy automata terminál segítségével.
    
PICK-UP & DELIVERY: egy Citroën-sofőr házhoz jön a gépjárműért, és a karbantartás végeztével vissza is hozza azt.
    
VIDEOCHECK: ha a szervizben hagyott gépjármű javítása közben további beavatkozás szükségessége merül fel, az ügyfélnek egy magyarázattal szolgáló videofelvétel és részletes árajánlat küldhető. Ez tovább növeli az átláthatóságot és a bizalmat, amit az ügyfelek 95%-a hálával fogad.
    
MAINTENANCE E-BOOK: a My Citroën alkalmazásnak köszönhetően az ügyfél egy nem papíralapú karbantartási füzettel rendelkezik. Figyelmeztetést kap például, amikor elérkezett az időszakos átvizsgálás ideje, és a korábbi karbantartásokról vezetett nyilvántartást is megtekintheti.
   
SERVICE ON WHEELS: egyes országokban (például Indiában) a szervizhálózat kiegészítéseként mobil szerviz siet az ügyfél által megjelölt helyre.

A gépjármű karbantartásához szükséges alkatrészek jobb hozzáférhetősége (a gépkocsi korától függetlenül)
    
KÖNNYEBB HOZZÁFÉRÉS A BONTOTT JÁRMŰVEKBŐL SZÁRMAZÓ EREDETI ALKATRÉSZEKHEZ: Ez a szolgáltatás egy speciális weboldalon alapul, amelyen az ügyfelek rákereshetnek és megvásárolhatják a javításhoz szükséges alkatrészeket, melyeket házhoz is szállítanak számukra. Ez az egyszerű és gazdaságos megoldás arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy a cserélendő alkatrészek olcsóbb beszerzése révén hosszabb távon is megőrizzék gépjárművük megfelelő állapotát. Az így vásárolt alkatrész beszerzési ára akár 70%-kal is alacsonyabb lehet, mint az új alkatrészé. Az ügyfél pedig a használt alkatrészek újbóli felhasználásával maga is hozzájárul a tényleges újrahasznosítási arány növeléséhez.

Az elektromos modelleknek szóló szolgáltatások

Az energetikai átállás elkötelezett szereplőjeként a Citroën számos olyan megoldást kínál az ügyfelei számára, amelyek egyszerűvé és stresszmentessé teszik az elektromos közlekedés még sokak számára új élményét. Ezek a szolgáltatások az utazás megtervezését, a töltőpontok keresését és a töltés kifizetését, a hagyományos meghajtású járművek alkalmi bérlését, a plug-in hibrid modellek használatához nyújtott segítséget vagy az újrahasznosításnak kedvező célzott szolgáltatási szerződéseket egyaránt magukban foglalják.

Nyugalom a mindennapos használatot segítő szolgáltatásoknak köszönhetően

    
HOZZÁFÉRÉS A Free2Move eSolutions OTTHONI ÉS NYILVÁNOS TÖLTÉSI SZOLGÁLTATÁSAIHOZ*, melyek segítenek az ügyfeleknek megtalálni a legjobb töltési megoldásokat otthon és útközben egyaránt. Az ügyfél többek között igényei, az elektromos hálózat és a vonatkozó finanszírozási ajánlatok alapos felmérését követően segítséget kap az általa kijelölt helyen telepítendő falitöltő kiválasztásához és felszereléséhez. Útközben a 260 000 töltőállomáshoz hozzáférést biztosító Free2Move globális mobilitási portálhoz kapcsolódva a vezető pillanatok alatt meg tudja jeleníteni az elérhető töltőpontokat és az áraikat, az eSolutions Charging alkalmazással vagy az eSolutions kártyával pedig az érkezést követően kireteszelheti a töltőoszlopot.
    
UTAZÁSTERVEZŐ (TRIP PLANNER): nélkülözhetetlen útvonaltervező eszköz, mely a My Citroën alkalmazáson keresztül segít megtervezni az utazását, hogy minden probléma nélkül eljusson oda, ahova szeretne. Az alkalmazás jelzi az egyes útvonalak mentén legpraktikusabban elérhető töltőállomásokat, az aktuális töltöttségi szint függvényében kiszámolt érkezési időpontot, illetve az útközben esetleg szükséges töltés időtartamát. A legmegfelelőbb útvonal kiválasztását követően közvetlenül az alkalmazásból el lehet küldeni azt az ë-C4 vagy az ë-C4 X gépkocsijában található My Citroën Drive Plus interfészre, és már indulhat is.

Lehetőség az alkalmi igények kielégítésére

HAGYOMÁNYOS MEGHAJTÁSÚ JÁRMŰVEK ALKALMI BÉRLÉSE: A franciaországi ë-C4-tulajdonosok a kétéves garanciális időszakban hét napos időtartamra (például évente két hosszú hétvégére) benzines vagy dízelmodellt bérelhetnek, ha például átmenetileg sokoldalúbb használatra van szükségük, mert olyan vidékre utaznak, ahol nincs igazán jól kiépítve a nyilvános töltőhálózat. A szolgáltatás Európán belül 2023-ban az összes elektromos Citroën gépjárművön bevezetésre kerül. (2022-es újdonság)
    
A karbantartási szerződéssel rendelkező villanyautó-tulajdonosok a szerződés időtartama alatt évente egy hétig ingyenesen vehetik igénybe a szolgáltatást. Ezt követően díj ellenében még egy hétre előfizethetnek.

Az elektromos gépjárművek felelős karbantartása
   
FENNTARTHATÓ ÉS FELELŐS MEGOLDÁSOKON ALAPULÓ SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉSEK: Elektromos járművel rendelkező ügyfelei számára a Citroën olyan szolgáltatási szerződést kínál, mely – amikor csak lehet – a gyártó által jóváhagyott újrahasznosított vagy gyári technológiával újragyártott alkatrészek használatát részesíti előnyben. Az eljárás az alkatrészek minél szélesebb körű újrafelhasználását és ezáltal a karbantartással járó szén-dioxid-kibocsátás csökkentését célozza.

A plug-in hibrid modellek optimális használata
    
PHEV PLUG-IN EMLÉKEZTETŐ: segít, hogy a legtöbbet tudja kihozni plug-in hibrid autójából azáltal, hogy emlékezteti az akkumulátor feltöltésére, ha nem végzi elég rendszeresen. A gépjármű elemzi a használati szokásokat, és szükség esetén a központi kijelzőn megjelenő üzenet formájában figyelmezteti a vezetőt, ha 5 napot vagy 10 utazást követően sem tölti fel az akkumulátort.
    
PHEV CONNECT: a céges ügyfeleknek kínált – egy évig ingyenes – szolgáltatás elemzi a flottajárművek használatára és töltésére vonatkozó adatokat, ami alapján a flottakezelők plug-in hibrid járművük hatékonyabb használatára tudják ösztönözni a felhasználókat, és csökkenteni tudják a járműpark fogyasztását és CO2-kibocsátását.
    
PHEV REWARD PROGRAM: a plug-in hibrid autóval rendelkező ügyfél a jármű töltésekor minden egyes alkalommal jutalompontokat kap, melyeket később a jármű ingyenes nyilvános töltésére vagy vasúti utalványokra fordíthat. (bevezetés 2023-ban)

„A Citroën Citizen Services® programmal gyökeresen új tapasztalatokkal gazdagítjuk ügyfeleinket azáltal, hogy különleges figyelmet fordítunk rájuk, és a márka védjegyének számító nyugalom és biztonság élményét kínáljuk – folytatja Laurent Barria. – Noha a „Citizen” szolgáltatáscsomag már most is nagyon széles körű, ez még csak a kezdet. A Stellantis csoport biztonságos és felelősségteljes mobilitásra irányuló küldetésével összhangban a Citroën valamennyi modelljére nézve és mindannyiunk életét megkönnyítendő, a jövőben még elérhetőbb, innovatívabb és fenntarthatóbb mobilitási szolgáltatásokat fog kínálni.”   

Kulcsszavak: Citroën, márkakereskedés, márkaszerviz
 
40 éves a Citroën 2 CV Charleston 40 éves a Citroën 2 CV Charleston Pécsen duplázott a Suzuki: az FX Autóházzal megnyílt a márka újabb kereskedése Pécsen duplázott a Suzuki: az FX Autóházzal megnyílt a márka újabb kereskedése „CITROËN CITIZEN Services®” néven új, átfogó szolgáltatási programot indít a Citroën A Citroen Hungária Kft. vitatja a GVH döntését „CITROËN CITIZEN Services®” néven új, átfogó szolgáltatási programot indít a Citroën Hétvégén ismét Jazzy Street 2017-es Genfi Autószalon: Lendületbe a Citroën 2017-es Genfi Autószalon: Lendületbe a Citroën
 
A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését

A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését

2022. október 12.
A tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modell limitált szériája egyedülálló karosszéria-kiegészítőket és hamisítatlan utastéri részleteket tartogat.  Bemutatkozik a Ronnie Fieg nevével fémjelzett, kortárs elektromos autóvá alakított, 1972-es BMW 1602 Elektro is
Részletek

A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését

Jóval több, mint felvillanyozó: a BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 416 – 520 km) nem csupán az első tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modell, de egyben a BMW M divízió második olyan modellje is, amelyet a New York-i divattervező, Ronnie Fieg exkluzív különkiadás képében gondol újra – kívül és belül egyaránt. A bajor prémiummárka 2020-ban kezdett együttműködésbe az életmód-márkaként ismert Kith alapítójával, aki az átalakított BMW i4 M50 modellből csupán 7 darabot készít el a nagyközönség számára. Ezek egyikét ráadásul globális árverésen gurítják majd kalapács alá. A limitált szériát a Kith egy 51 darabos Lifestyle kollekcióval kíséri, benne olyan ruházati cikkekkel és kiegészítőkkel, amelyeket a különkiadás Kith Vitality Green karosszériafényezési árnyalata és BMW Individual Caramel Merino bőrkárpitozása ihletett. A kollekció tételei világszerte elérhetőek a Kith márkaboltjaiban és online.

A BMW átalakulásának szimbóluma, az elektromos modellek korában

A BMW M GmbH fennállását ünneplő 50. esztendőben egy történelmi modell köti össze a múltat az elektromos mobilitásra összpontosító jelennel. Vérbeli márkarajongóként Ronnie Fieg egy 1972-es BMW 1602 modellt is kortárs elektromos autóvá alakított. A divattervező ezzel a történelem előtt is fejet hajt, hiszen az 1972-es müncheni olimpia szervezői két olyan BMW 1602 modellt is használtak, amelyeket elektromos autóvá alakítottak át: egyiket a hosszú távú versenyek kísérő kocsijaként, másikat pedig a közvetítő stáb kamerás kocsijaként. Ezzel a két autóval vette kezdetét a BMW hálózatról tölthető modelljeinek úttörő, jövőbe mutató sikertörténete.

A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését

A Ronnie Fieg által készített, egyedi, 1972-es BMW 1602 Elektro modellel a tervező impozáns BMW-gyűjteménye újabb értékes négykerekűvel bővül. A Kith alapítójának garázsában olyan legendák sorakoznak, mint például a BMW-vel megkezdett együttműködés első lépéseként megálmodott BMW E30 M3. Ronnie Fieg a nagyapjától örökölte BMW-k iránti szenvedélyét, a BMW M divízió oldalán gyümölcsöző együttműködése pedig ennek a rajongásnak a kiteljesedése. A divattervező 2011-ben alapította a Kith életmód-márkát, amelynek égisze alatt 2020-ban kezdett együttműködésbe a BMW-vel. Első közös munkájuk eredményeként látott napvilágot a 150 példányban elkészült BMW M4 Competition x KITH különkiadás, amelynek összes darabja kevesebb, mint 30 perc alatt elkelt.

A sportosság és a szépség harmóniája

A rendkívül sikeres közös munka megágyazott az együttműködés folytatásának is, amelynek középpontjában immár minden tekintetben az elektromos mobilitás áll. Az első tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modellként a BMW i4 M50 bátran nevezhető „a divízió úttörőjének”, hiszen a BMW M modellek legendás génjeit a BMW tisztán elektromos meghajtású jövőképével egyesíti. Az 1972-es BMW 1602 modell azon első elektromos BMW modell történetét meséli el, amely 50 évvel ezelőtt látott napvilágot és amely mind a mai napig része a márka nagyteljesítményű szegmensének. A Kith Lifestyle termékeinek sportossága eközben tökéletesen kiegészíti a limitált szériában készült BMW M modellt. Ronnie Fieg mindkettőt a sportosság és a szépség harmóniája mentén álmodta valóra.

A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését

A Kith Vitality Green karosszériafényezési árnyalat

A BMW modelltörténetében most először fordul elő, hogy egy karosszériafényezési árnyalat az együttműködő partner nevét viseli: a Kith Vitality Green szín egy élénk, mélyzöld árnyalat, amely a limitált széria exkluzivitásaként nem elérhető a sorozatgyártásban készült BMW modellekhez. A bajor prémiummárka és a Kith logóinak forradalmi egyesülése a két márka együttműködését fémjelzi, a márkaemblémák efféle összeolvadására első ízben két évvel ezelőtt került sor. A jól ismert BMW logó ezúttal ismét átalakult: a kör emblémát a Kith által készített BMW i4 M50 különkiadás motorháztetején egy Kith Vitality Green árnyalatú gyűrű egészíti ki, benne a partnerség, a modell, az évjárat és a tisztán elektromos meghajtás megjelölésével. A Ronnie Fieg által újragondolt, 1972-es BMW 1602 modell motorháztetejét hasonló embléma díszíti: a BMW betűit a KITH betűi helyettesítik. Ennek a logónak a fekete-fehér, gravírozott mása található a Kith által készített BMW i4 M50 pohártartó-fedelén, alatta az „Elektro-Auto” felirattal.

Caramel árnyalatú utastér

A Kith Vitality Green az az árnyalat, amelyben az újabb együttműködés mindkét modellje tündököl. Nincs ez másként az utastérben sem, ahol mindkét exkluzivitás Caramel árnyalatú, finomszemcsés Merino bőrkárpitozást visel. A Ronnie Fieg nevével fémjelzett, 1972-es BMW 1602 Elektro modellben az ülések és az első ülések előtti lábterek bőrözését is a KITH betűi díszítik. A KITH betűket viselő BMW embléma a keréktárcsák kupakján is visszaköszön.

A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését

A limitált szériában készülő BMW i4 M50 utasterét szintén Caramel árnyalat díszíti, az ülésektől és az ajtókárpitoktól kezdve, a középkonzolon és a műszerfal alsó felén keresztül, egészen a térdpárnákig és a kormányoszlopig. Az első és a hátsó szőnyegek ugyancsak Caramel szegélyezéssel büszkélkednek, a BMW M divízió trikolor árnyalatával és a KITH betűivel díszítve. A Kith márkanév a fejtámlákon és a középső kartámaszon is visszaköszön. A műszerfal első utas előtti részén a lézergravírozott „KITH Exclusive Edition” felirat olvasható.

Technológia és luxus a limitált szériában

A Kith által készített különkiadás műszaki alapját a BMW i4 M50 modell adja, amely első ízben egyesíti a BMW M modellek innovatív erőtöbbletét a BMW i modellek hatékonyságával. A BMW i4 M50 tisztán elektromos meghajtásáról a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia két, BMW M divízió által továbbfejlesztett elektromos motorja gondoskodik, Sport Boost vezetési üzemmódban 400 kW / 544 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel. A modell a vérpezsdítő BMW M modellek hamisítatlan menetdinamikai adottságával rendelkezik, amely többek között 3,9 másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulásban érhető tetten.

A zéró emissziójú különkiadás a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 520 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással, a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint. Az első tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modell így a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság ígéretével kecsegtet, amelyhez lélegzetelállító kvalitások, luxus helykínálat és intelligens járműkapcsolati megoldások társulnak.

A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését

A rendkívül széles alapfelszereltségen felül a Kith számos különlegességgel is felszerelte a BMW i4 M50 modellt. Az adaptív M futómű mellett ez piros féknyergekkel dolgozó, BMW M sport fékrendszert, BMW M aerodinamikai csomagot és a BMW Individual Shadow Line felszereltségi csomag tételeit is magába foglalja. A luxus minőségű vezetési élményhez a Professional és Plus vezetést támogató rendszerek is nagymértékben hozzájárulnak, ahogyan az elektromosan működtethető napfénytető, a finom tölgyből készült utastéri betétek és a BMW M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag tételei is. Az extralistát a Harman Kardon surround audiorendszer zárja, amely tökéletes hangaláfestéssel fűszerezi meg a Kith által készített BMW i4 M50 vezetési élményét.

Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, i4
 
Hamarosan megháromszorozódik az elektromos autótöltők száma Magyarországon Hamarosan megháromszorozódik az elektromos autótöltők száma Magyarországon CITROËN OLI [all-ë]: Radikális, felelőségteljes és optimista  megközelítés, mely a márka merész jövőbeli szándékait vetíti előre CITROËN OLI [all-ë]: Radikális, felelőségteljes és optimista megközelítés, mely a márka merész jövőbeli szándékait vetíti előre A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon A BMW és a Kith a BMW i4 M50 exkluzív különkiadásával folytatja tovább sikeres együttműködését Elektromos kisautó kapott az Állatkert
 
DS 4: vonzóbb kínálat, nagyobb elektromos hatótáv

DS 4: vonzóbb kínálat, nagyobb elektromos hatótáv

2022. október 10.
Nem sokkal a forgalmazás megkezdése után máris frissül a DS 4 kínálat. A 2023-as modellévbe átlépve megjelenik az OPÉRA kivitel, a Performance Line változat pedig még karakteresebb megjelenést kap.
Részletek

DS 4: vonzóbb kínálat, nagyobb elektromos hatótáv

A DS 4 E-TENSE 225 elektromos hatótávolsága 13%-kal nő, így eléri a 62 km-t tisztán elektromos üzemmódban (WLTP).

Új OPÉRA kiviteli szint

A kínálat csúcsára érkező OPÉRA kivitel a DS 4 modellre jellemző legkifinomultabb megoldásokat és technológiákat kínálja szériában. 

A DS Automobiles szaktudását tökéletesen leképező OPÉRA változatban mélybarna Criollo Nappa bőrkárpitozást találunk óraszíj mintázattal. Az első ülések fűthetők, szellőztethetők, a maximális kényelemről masszázsfunkció gondoskodik.

Ez a gazdagon felszerelt csúcskivitel számos kényelmi és biztonsági funkciót kínál szériában : a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelt felfüggesztést, az elektromos tolótetőt, a lábmozdulattal is nyitható motoros csomagtérajtót, a többrétegű, hangszigetelt első-hátsó ablakokat, a vezeték nélküli telefontöltőt, alumínium pedálokat és lábtámaszt.

A PERFORMANCE LINE és PERFORMANCE LINE + változatok még karakteresebb megjelenést kapnak : a DS Automobiles emblémák, a DS 4 és E-TENSE feliratok króm helyett mind fekete színűek. Az ajtók alsó műanyag borításai texturált fekete felületet kapnak.

DS 4: vonzóbb kínálat, nagyobb elektromos hatótáv

62 km-re növelt elektromos hatótáv a DS 4 E-TENSE 225 esetében

Az E-TENSE 225 plug-in hibrid mellett a PureTech 130 benzin-, valamint a BlueHDi 130 dízelmotorok alkotják a motorkínálatot.

DS 4 E-TENSE 225 elektromos autonómiája immár eléri a 62 kilométert a WLTP vegyes ciklus szerint mérve (13 %-os emelkedés). A hatótáv növekedése az optimalizált szoftver alkalmazásának eredménye.
Az egyszerűsítés szellemében az új BASTILLE alapkivitel váltja fel a korábbi BASTILLE és BASTILLE + kiviteleket. A kifinomultabb belső hangulatról a műszerfal borításán megjelenő bazaltfekete pikkelymintázat, a Polyambient hangulatvilágítás,a Clou de Paris gilosált dekorációs betétek és a teljesen zárt középkonzol gondoskodnak.    


Kulcsszavak: DS Automobiles, DS4, DS4 Crossback, új modell
 
A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9 A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9 Leleplezték az Acura NSX következő generációját Leleplezték az Acura NSX következő generációját A Renault márka új korszakba lép, és elindítja saját „Nouvelle Vague”-ját A Renault márka új korszakba lép, és elindítja saját „Nouvelle Vague”-ját Az utcai farkas bemutatkozott Az utcai farkas bemutatkozott A Párizsi Autószalonon a Nissan bemutatta az ötödik generációs Micrát A Párizsi Autószalonon a Nissan bemutatta az ötödik generációs Micrát
 
A Toyota egy limitált szériás utolsó kiadással küldi nyugdíjba az FJ Cruisert

A Toyota egy limitált szériás utolsó kiadással küldi nyugdíjba az FJ Cruisert

2022. október 10.
Itt az utolsó lehetőség arra, ha valaki újonnan szeretne vásárolni egyet az ikonikus retró terepjáróból. A „Final Edition” verzió 2022 utolsó negyedévében jelenik meg a közel-keleti országok piacain.
Részletek

A Toyota egy limitált szériás utolsó kiadással küldi nyugdíjba az FJ Cruisert

A Toyota bejelentette, hogy 2022 decemberében végleg leállítja az FJ Cruiser forgalmazását a Közel-Keleten is, de mielőtt ez megtörténne, még bevezet egy speciális, ezer darabra korlátozott, gazdag felszereltségű „Final Edition” búcsúszériát a régióban.

A 2006 óta gyártott FJ Cruiser a Toyota akkori terepjáró-kínálatából (a Land Cruiser Prado terepjárótól kezdve a Tacoma pickupon át a 4Runnerig) származó alkatrészekből épül fel, de a sikerét főleg annak köszönhette, hogy a strapabíró, alvázas technikát múltidéző és vidám megjelenéssel kombinálta.

Ha klasszikus Toyota Land Cruiserekre terelődik a szó, a legtöbbünknek nem az 1951-től 55-ig gyártott első (BJ, FJ), és nem is az 1955-től 1960-ig gyártott második (J20/30), hanem az 1960-tól egészen 1984-ig gyártott harmadik, J40-es Land Cruiser-sorozat ugrik be elsőként, mivel karakteres megjelenésével, elpusztíthatatlanságával és kiváló terepjáró-képességével  ez a generáció hagyta a legmélyebb nyomot az autózás történetében. Nem véletlen, hogy az FJ Cruiser külseje ezt a legendás modellt idézi fel, elsősorban a kerek fényszóróinak és a jellegzetes hűtőrácsának köszönhetően.

A Toyota egy limitált szériás utolsó kiadással küldi nyugdíjba az FJ Cruisert

Az FJ Cruisert 2007 óta, a mai napig árulják a Közel-Keleten, pedig a világ fő piacain már rég befejezték a forgalmazását: az Egyesült Államokból például 2014-ben, Japánból pedig 2017-ben vonták ki. A retró terepjáró elsődleges piaca az előbbi ország volt, ahol közel negyedmillió példány talált gazdára belőle hét év alatt.

Bár hivatalos képeket még adott ki a Toyota a most bejelentett limitált búcsúszériáról, azt azért elárulta, hogy mind az ezer példány bézs színű külső fényezést kap majd, amit fekete lökhárítók, hűtőrács, külső tükörházak, kilincsek és pótkerékfedél egészítenek majd ki. Alapáron járnak majd a 17 colos könnyűfém kerekek és az oldalsó fellépő elemek is. Belül számozással ellátott Final Edition plakett hívja majd fel a figyelmet a különleges szériára, a középkonzol díszbetétje és az ülések kárpitozása a külsőhöz hasonlóan bézs árnyalatú lesz. Része lesz a szériafelszereltségnek az első-hátsó parkolóradar, a tolatókamera és a kulcs nélküli rendszer.

Nem igazán változik viszont a műszaki tartalom, a 4,67 méter hosszú szabadidő-mozgatásáért továbbra is a bevált, négyliteres, kettős változó szelepvezérlésű (Dual VVT-i) V6-os szívó benzinmotor felel, ami 270 lóerőt és 380 Nm-t képes továbbítani az ötfokozatú automatikus váltó felé. Viszont a motorhoz egy kis ellenállású Borla Performance kipufogót kapcsolnak, ami nem csak a hangra és a megjelenésre lesz jó hatással, de lehet, hogy pár extra lóerőt is előcsalogat majd a V6-osból. Széria az összkerékmeghajtás, a lejtmenet-vezérlő, az aktív, differenciálzárat imitáló kipörgésgátló (A-TRAC), az emelt Fox futómű, a kikapcsolható menetstabilizáló rendszer (VSC), a lassú tempónál használható, tempomatként működő kúszóvezérlés (Crawl Control), és az elektronikusan vezérelt, zárható hátsó differenciálmű is.

„Az FJ Cruiser eltűnik a naplementében, és maradandó emlékeket hagy maga után, mint a Toyota gazdag történetének egyik legikonikusabb SUV modellje. A terepjáró-képességek, a stílus és teljesítmény nyerő kombinációjának köszönhetően egyformán otthon érzi magát a sivatagi kalandok vagy a mindennapi tevékenységek során. Sok élményt, kényelmet és megbízhatóságot nyújt a vezető és az utasai számára, bárhová is vezessenek az útjaik” - mondta Fudzsita Kej, a Toyota Motor Corporation közel-keleti és közép-ázsiai divíziójának vezetője.

„Bár ez a modell megszűnik, az off-road-képességek izgalma tovább él más, kalandra kész Toyota járművekben, mint például az ikonikus Land Cruiserben, a Hilux GR Sportban és a Pradóban. Szeretnék köszönetet mondani az ügyfeleinknek azért, mert továbbra is inspirálnak bennünket arra, hogy egyre jobb autókat fejlesszünk ki a régióban és az azon kívül élő autósok igényeihez is igazodva” - tette hozzá.
Kulcsszavak: FJ Cruiser, terepjáró, toyota
 
A Toyota egy limitált szériás utolsó kiadással küldi nyugdíjba az FJ Cruisert Toyota hibrideket kapott az MTK Az autómegosztó szolgáltatások terén is élen jár a Toyota Az autómegosztó szolgáltatások terén is élen jár a Toyota A Toyota egy limitált szériás utolsó kiadással küldi nyugdíjba az FJ Cruisert Jövőre már kapható az üzemanyagcellás autó A Toyota egy limitált szériás utolsó kiadással küldi nyugdíjba az FJ Cruisert 76 év története Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace
 
Töltse fel életét a Volvo EX90-essel

Töltse fel életét a Volvo EX90-essel

2022. október 10.
Sokan próbáljuk óvni a környezetet: újrahasznosítjuk, amit csak lehet, főzéskor arra törekszünk, hogy minél kevesebb élelmiszer menjen veszendőbe, vagy elektromos autóval közlekedünk.
Részletek

Töltse fel életét a Volvo EX90-essel

Ami azonban a fenntarthatóbb energiafelhasználást illeti, sokszor nehéz felismerni, hogyan lehetne növelni a megújuló forrásból származó energia arányát a mindennapi használat során.
 
Miközben ugyanis a társadalom egyre nagyobb mértékben tér át a villamosításra, a gépkocsik pedig ezáltal kulcsfontosságú szerepet játszanak a zöld átállásban, az elektromos energia iránti megnövekedett igény jelentősen megterhelheti a hálózatot.

A Volvo Cars meggyőződése, hogy a kétirányú töltés jóvoltából a hálózatra csatlakoztatott elektromos járművek segíthetnek enyhíteni azt a terhelést, több elektromos jármű együtt pedig egyfajta virtuális erőműként szolgálhat. Emellett a járművek a háztartások energiaszükségletét is kielégíthetik, ha pedig leválasztjuk őket a hálózatról, kerekekre szerelt akkumulátorként otthonunktól távol is lehetővé tehetik számunka a főzést, az elektromos szerszámok használatát, vagy a zenehallgatást.
 
Az első, kétirányú töltési rendszerrel felszerelt Volvo modell

A hamarosan, november 9-én bemutatkozó tisztán elektromos Volvo EX90 lesz az első olyan Volvo gépkocsi, amelyet szerkezetileg felkészítettünk a kétirányú töltés szolgáltatásra. A bevezetésekor csak bizonyos piacokon elérhető kétirányú töltés szolgáltatás segítségével akár közüzemi számláink összegét is csökkenthetjük, miközben gazdaságosabbá és fenntarthatóbbá tehetjük háztartásunk energiagazdálkodását.

Töltse fel életét a Volvo EX90-essel

A Volvo EX90, illetve a Volvo Cars okostelefonos alkalmazása által biztosított intelligens töltési képesség együtt lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy olyankor töltsék fel autójuk akkumulátorát, amikor az elektromos hálózat csekély terhelésen üzemel, az energiaárak pedig alacsonyak – ami rendszerint azt jelenti, hogy az energiamix nagyobb arányban tartalmaz megújuló forrásokból származó energiát –, az így eltárolt energiát pedig később használják fel.
 
A kétirányú töltés funkció piaci bevezetését követően lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a Volvo EX90 akkumulátoráról üzemeltessék háztartásukat, valamint egyéb elektromos berendezéseiket.
 
„A Volvo EX90 képes az életünket feltölteni, háztartásunkat működtetni.” – mondta Olivier Loedel, a Volvo Cars villamosítási ökoszisztémáért felelős vezetője.

„Az autó akkumulátorát a legváltozatosabb feladatokra használhatjuk, így az elektromos kerékpár feltöltésére, ha távol vagyunk otthonunktól, vagy hordozható konyhai berendezések működtetésére kempingezés során. Sőt, csúcsidőben, amikor a legdrágább a hálózati áram, akár az egész háztartás üzemeltetésére is befogható.”
 
A jövőben aztán nem csak elektromos berendezések és egyéb eszközök töltésére, illetve működtetésére lesznek képesek az autók, de arra is, hogy szükség esetén más, kompatibilis elektromos rendszerű Volvo gépkocsik akkumulátorát feltöltsék. Ez persze fordítva is igaz: ha a mi autónk merülne le, akkor sem lesz okunk az aggodalomra, hiszen a többi Volvós ugyanígy a segítségünkre siethet majd.
 
Azokon a piacokon, ahol a szolgáltatás elérhető lesz, a teljes töltési folyamat automatikusan megy végbe, azt teljes egészében a Volvo Cars okostelefonos alkalmazás intelligens töltő funkcionalitása vezérli. Az erre szolgáló algoritmus arra is ügyel, hogy kíméletesen töltse, illetve süsse ki az autó akkumulátorát, ezzel a lehető legteljesebb mértékben elkerülve annak kapacitásvesztését.
 
A hálózaton túl

Az egyes energiapiacokra vonatkozó szabályozásoktól függően a kétirányú töltés jóvoltából az ügyfelek akár különböző módokon támogathatják is az elektromos hálózat működését. Több energiát vehetnek fel például olyankor, amikor az energiamixben nagyobb a megújuló energiák aránya, vagy az autó akkumulátorában tárolt energiát a hálózatba visszatöltve eladhatják az energiaszolgáltatónak olyan időszakokban, amikor nagyobb a piac energiaigénye. Ha a jövőben az autók többsége rendelkezik ezzel a képességgel, gyakrabban működhetnek majd kiegyensúlyozottan az elektromos hálózatok. Ezzel pedig fenntarthatóbbá is válnának, mivel elkerülhető lenne a megújuló forrásból származó energia elvesztése olyan időszakokban, amikor az energiatermelés mértéke meghaladja a fogyasztást.
 
Képzelje el a következő helyzetet: amikor hazaérkezik a munkából, még bőségesen maradt töltés az akkumulátorában, amit korábban olcsóbb, tisztább elektromos energiával töltött fel. Autóját csatlakoztatja a töltőre, és az este folyamán, amíg az elektromos áram ára magas, a rendszer az akkumulátorban tárolt energiát visszatölti a hálózatba. Mivel az elektromos energia általában olcsóbb olyankor, amikor a klímasemleges források nagyobb arányban járulnak hozzá az előállításához, ezzel a tranzakcióval csökkentheti áramszámláját, miközben tisztább energiát táplál vissza a hálózatba.
 
„Egy olyan jövőben hiszünk, amelyben ügyfeleink ennek a technológiának a segítségével támogathatják az elektromos hálózatot, gazdaságosabbá és fenntarthatóbbá téve az elektromos áram mindennapi használatát.”- mondta Olivier Loedel.
 
A tervek szerint a Volvo a kétirányú töltési funkciók használatához szükséges összes hardvert biztosítja ügyfelei számára, beleértve a fejlett fali töltőboxot és a háztartási energiagazdálkodási rendszert. Opcióként további tartozékok – például a berendezések működtetéséhez szükséges adapterek, vagy a másik autó töltésére szolgáló kábelek – is elérhetők lesznek.

Kulcsszavak: EX90, fejlesztés, volvo
 
Töltse fel életét a Volvo EX90-essel Pályázatokat nyújt be Hódmezővásárhely a tramtrain-beruházás előkészítésére A Nissan jövőképe a mobilitásról A Nissan jövőképe a mobilitásról A Volkswagen felgyorsítja a digitális átállását A Volkswagen felgyorsítja a digitális átállását Töltse fel életét a Volvo EX90-essel 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit
 
Új modellváltozatok és innovációk a BMW 7-es sorozat palettáján

Új modellváltozatok és innovációk a BMW 7-es sorozat palettáján

2022. október 05.
A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 sikeres piaci bevezetése után a luxuslimuzin portfóliója két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és egy mild-hibrid technológiával dolgozó dízelmotorral gazdagodik.
Részletek

Új modellváltozatok és innovációk a BMW 7-es sorozat palettáján

Az elektromos mobilitás melletti elköteleződés a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával folytatódik. A sorozatgyártás 2022 novemberében kezdődik.

A 7-es szám most minden eddiginél ékesebben szimbolizálja a vezetés élményét, a hosszútávú menetkomfortot és az iránymutató technológiát: 2022 novemberében, a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierje után néhány hónappal az új BMW 7-es sorozat modellpalettája újabb opciókkal bővül. A soros hathengeres benzinmotor és a továbbfejlesztett elektromos motor együttes teljesítményét kínáló plug-in hibrid modellek – köztük az új BMW 7-es sorozat első BMW M modelljével – a világ számos pontján nyerik el a vezetés szerelmeseinek tetszését, miközben Európában a soros hathengeres dízelmotorral és 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt, új BMW 740d xDrive modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,1 – 6,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 160 – 178 gramm / km) is tovább fokozza a luxuslimuzin hatékonyságát.

Az új modellváltozatok debütálásával a bajor prémiummárka ügyfelei a menetdinamika, a progresszív luxus és a pihentető utastéri hangulat tekintetében egyaránt olyan élményeket élhetnek át, amelyek egyedülállóak a szegmensben. Mindez az új 7-es BMW újfejlesztésű, rugalmas járműstruktúrájának és piacspecifikus kínálatainak eredménye. Ez utóbbiak összeállításakor a BMW Group éppúgy figyelembe veszi ügyfelei igényeit, mint az adott régió infrastrukturális adottságait és jogi környezetét.

Új modellváltozatok és innovációk a BMW 7-es sorozat palettáján

Plug-in hibrid innovációk a BMW-től: az elektromos motor innovatív előváltó szakasza még intenzívebb teljesítmény-leadást garantál

A két plug-in hibrid modell hajtáslánc-technológiája egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettősét állítja csatasorba. Utóbbit a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építették be a mérnökök. A hajtáslánc-technológia erejét mindkét esetben BMW xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja a négy hajtott kerék felé.

Mindkét újdonság elektromos motorja a plug-in hibrid modellek számára kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb változatával dolgozik. A szinkronmotor-alapelv szerint működő erőforrás több mint 5,0 kW / kg maximális teljesítményre képes, így mindkét modellben 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményben és 11 500-as maximális fordulatban teljesedik ki.

Innovatív előváltó szakaszában ráadásul az elektromos motor akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. A BMW által szabadalmaztatott és bevezetett innováció lehetővé teszi, hogy a váltóházba integrált, kompakt méretű és rendkívül súlytakarékos elektromos motor akár önmagában, akár a belsőégésű erőforrással együttműködve akkora forgatónyomatékot állítson elő, amekkorát normál esetben csak egy jóval nagyobb és nehezebb villanymotorral lehetne elérni. Az elektromos motor rotorja és az automataváltó bemeneti tengelye között kialakított előváltó szakasz optimalizált teljesítmény-leadása gyorsuláskor és intenzív kigyorsításkor egyaránt érezhető különbséget garantál.

Új modellváltozatok és innovációk a BMW 7-es sorozat palettáján

Premier a BMW 7-es sorozat palettáján: a BMW M GmbH első teljesítményre optimalizált, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje

Az új BMW M760e xDrive modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,0 – 1,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 23,7 – 26,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 23 – 29 gramm / km) a teljesítményre optimalizált BMW M modellek extra sportossága és abszolút menetdinamikája jellemzi. Ez a bajor prémiumgyártó első olyan plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje, amelyet a BMW M GmbH mérnökei fejlesztettek ki. Belsőégésű erőforrása egy M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotor, amelynek maximális teljesítménye 280 kW / 380 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 520 Nm. Az elektromos motorral együttműködve mindez 420 kW / 571 lóerő maximális rendszer-teljesítményben (ideiglenes teljesítmény-többlettel) és 800 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékban teljesedik ki.

Az új BMW M760e xDrive modell 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 80-120 km/óra közötti sebességtartományban produkált rugalmassága pedig mindössze 2,7 másodperc. Az új BMW M760e xDrive a vérpezsdítő teljesítményt ráadásul a vezetés zéró emissziójú élményének lehetőségével egyesíti. A luxuslimuzin modern luxust árasztó hangulatát eközben M-specifikus karosszéria-kiegészítők, utastéri betétek és kijelzett tartalmak fokozzák.

Új modellváltozatok és innovációk a BMW 7-es sorozat palettáján

Az új BMW 750e xDrive modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,0 – 1,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 22,8 – 25,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 22 – 29 gramm / km) az elektromos motor egy 230 kW / 313 lóerő maximális teljesítmény és 450 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotorral dolgozik együtt. A két erőforrás együttesen 360 kW / 490 lóerő maximális rendszerteljesítményre (ideiglenes teljesítmény-többlettel) és 700 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékra képes, amelyekkel az új BMW 750e xDrive modell 4,8 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet és 2,7 szekundum alatt abszolválja a 80-120 km/óra közötti rugalmasságot.

A plug-in hibrid modellek elektromos motorjait egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor táplálja energiával. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját képviselő energiatároló egységet a mérnökök mindkét modell esetében a padlólemezbe építették be. Az akkumulátor 18,7 kWh hasznos kapacitása több mint 50 százalékkal múlja felül az elődmodell hasonló értékét. A maximális AC töltési sebesség 7,4 kW. Az elektromos motor és az adaptív energia-visszatáplálással dolgozó, intelligens energiamenedzsment hatékonyságával együttműködve ez az új BMW M760e xDrive modell esetében 77 – 85 kilométer (előzetes értékek), az új BMW 750e xDrive modell esetében pedig 78 – 87 kilométer (előzetes értékek) tisztán elektromos hatótávolságot jelent egyetlen feltöltéssel, a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint.


Új modellváltozatok és innovációk a BMW 7-es sorozat palettáján

Soros hathengeres dízelmotor a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, legkorszerűbb mild-hibrid technológiával

A BMW EfficientDynamics stratégia égisze alatt kifejlesztett innovációkból most a BMW 7-es sorozat új dízelmotorja is profitál. Az új BMW 740d xDrive modell motorházteteje alatt a részletekbe menő fejlesztéseken átesett belsőégésű erőforrás egy olyan, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával működik együtt, amelyet a mérnökök a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építettek be. A maximális rendszerteljesítmény így 220 kW / 300 lóerő (amelyet a 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrás és a 13 kW / 18 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő) és 670 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték, a 650 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes dízelmotor és a 200 Nm csúcs forgatónyomatékú elektromos motor kettősének köszönhetően.

Az új BMW 740d xDrive modell 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotorjában acél dugattyúk dolgoznak, amelyek jelentősen nagyobb égésnyomást tesznek lehetővé és optimálisabb motorhangot garantálnak. Az új erőforrás jelentősen hatékonyabb olajleválasztásra is képes. Az új Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer eközben már olyan mágnesszelepes injektorokkal dolgozik, amelyek 2 500 bar maximális nyomáson munkaütemenként akár 12 befecskendezésre is képesek.

A hajtáslánc-technológia hatékonyságának fokozása érdekében a legkorszerűbb mild-hibrid technológia azonnal rendelkezésre álló teljesítmény-többletet és kimagasló energia-visszatáplálási teljesítményt garantál. A mérnökök az elektromos motort – és vezérlőelektronikáját – a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó házába integrálták, ahol az indítógenerátor szerepét is betölti. Az új BMW 740d xDrive modell hajtáslánc-technológiájának azonnali teljesítmény-leadása 5,8 másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulást eredményez. A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor rendkívül precíz együttműködése mindehhez luxuslimuzinhoz méltó, példaértékű hajtáslánc-hatékonyságot és végtelenül sima járáskultúrát párosít.
Kulcsszavak: bmw, BMW 7-es, plug-in hibrid, új modell
 
Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín Audi Grandsphere Concept – luxus szedán elektromos hajtásrendszerrel Audi Grandsphere Concept – luxus szedán elektromos hajtásrendszerrel A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán Nőtt a BMW forgalma és nyeresége Nőtt a BMW forgalma és nyeresége Az összes jövőbeni BMW és MINI modell megkapja az új BMW i3s innovatív kipörgésgátló rendszerét Az összes jövőbeni BMW és MINI modell megkapja az új BMW i3s innovatív kipörgésgátló rendszerét
 
A Hyundai IONIQ 6 egy töltéssel 614 kilométert képest megtenni

A Hyundai IONIQ 6 egy töltéssel 614 kilométert képest megtenni

2022. október 05.
WLTP norma szerint mért 614 kilométeres hatótávolságával a Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner modell az egyik leginkább energiatakarékos modell a nem prémium elektromos járművek piacán. A Hyundai Motor Group elektromos globális moduláris (E-GMP) platformja és az IONIQ 6 különösen kedvező, 0,21-es közegellenállási együtthatója is hozzájárul a nem mindennapi hatótávolsághoz és teljesítményhez
Részletek

A Hyundai IONIQ 6 egy töltéssel 614 kilométert képest megtenni

A Hyundai Motor Company a mai napon bejelentette, hogy az IONIQ 6 elektromos Streamliner modell a WLTP norma szerint egy feltöltéssel 614 kilométert képes megtenni.

Ez a Hyundai Motor Group azon elhatározásának köszönhető, hogy olyan fejlett akkumulátor-technológiát fejlesszen és alkalmazzon, amely stresszmentes vezethetőséget és hosszú hatótávolságot biztosít ügyfelei számára. Az IONIQ 6 WLTP norma szerint mért átlagos energia-felhasználása 13,9 kWh/100 km, ami a kapható egyik legtakarékosabb elektromos járművé teszi a bizonyos európai piacokon már az év vége előtt forgalomba kerülő modellt.

„Már az IONIQ 6 fejlesztésének kezdetén azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a szegmens legkiválóbb elektromos hatótávolságával vértezzük fel a modellt.” – mondta Jae Ho Huh, a Hyundai Motor Company Sub-Mid Project Management Center központjának a vezetője. „Annak érdekében, hogy az elektromosjármű-piac globális vezető szereplőjévé váljunk, a lehető legmagasabb szintű elektromos teljesítményt, illetve tulajdonosi élményt kívánjuk biztosítani ügyfeleink számára.”

A Hyundai IONIQ 6 egy töltéssel 614 kilométert képest megtenni

Az IONIQ 6 E-GMP architektúrája támogatja az ügyfelek változatos életvitelét

Az IONIQ 6 lenyűgöző, tisztán elektromos hatótávolsága elsősorban a Hyundai Motor Group által kifejezetten akkumulátoros elektromos járművek számára kifejlesztett elektromos, globális moduláris platform (E-GMP) képességeinek, valamint az elektromos Streamliner modell különösen alacsony légellenállásának köszönhető. Az E-GMP optimális elektromos teljesítményt kínál. Támogatja a 800V-os ultragyors töltést, amely esetben mindössze 15 perc alatt akár 351 kilométerre elegendő energiát képes magához venni, és 18 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető; illetve további adapterek vagy egyéb komponensek nélkül alkalmas a 400V-os töltésre is.

Az elektromos Streamliner az E-GMP platform jóvoltából a kategória legnagyobb, 2950 mm-es tengelytávjával büszkélkedhet, így maximálisan képes kielégíteni az ügyfelek elvárásait és igényeit. Az E-GMP jóvoltából az IONIQ 6 négykerekű munkaállomásként vagy hordozható töltőként is szolgálhat, köszönhetően az innovatív járműből-a-fogyasztóra (V2L) technológiának. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók az autóról töltsék vagy üzemeltessék hordozható vagy szabadtéri elektromos készülékeiket, vagy olyan, vadonatúj felhasználási helyzeteket gondoljanak ki, amelyek megfelelnek sokoldalú, spontán életvitelüknek.

A Hyundai IONIQ 6 egy töltéssel 614 kilométert képest megtenni

Mi teszi a Hyundai Motor legkedvezőbb közegellenállási együtthatójú típusává az IONIQ 6-ot?

A Hyundai Motor az aerodinamikai kialakítás és a műszaki tartalom részletekbe menő fejlesztésével maximalizálta az IONIQ 6 hatótávolsága. A 0,21-es közegellenállási együttható a legkedvezőbb érték a Hyundai modellpalettáján, és az egyik legkedvezőbb az egész autóiparban.

Az IONIQ 6 áramvonalas kialakítása és különböző részletmegoldásai – például az aktív csappantyú, a kerekeknél kialakított légfüggöny, az integrált hátsó légterelő, vagy a kerékhézag-szűkítő elemek – számottevően javítják a modell aerodinamikai teljesítményét, és a világ legáramvonalasabb járművei közé emelik azt. A kerékhézag-szűkítők például csökkentik az első lökhárító és a kerekek közötti, üres teret, ezzel javítja a kerékdobon belüli légáramlás aerodinamikáját. A Hyundainál első ízben alkalmazott megoldás lehetővé teszi az elektromos Streamliner modell számára, hogy egyszerre kínáljon fokozott rugózási kényelmet, illetve semlegesítse a rövid első túlnyúlásból adódó áramlástani hátrányokat.

„Időt és energiát nem sajnálva terveztük meg az elektromos járművek piacának legtakarékosabb tagját.” – mondta Byung Hoon Min, a Hyundai Motor Company teljes járműteljesítmény-fejlesztő központjának vezetője. „Azáltal, hogy kiemelt feladatként kezeltük az aerodinamika fejlesztését, megalkottuk a világ egyik legnagyobb hatótávolsággal rendelkező elektromos járművét, ami okafogyottá teszi a hatótávolság miatti szorongást, és ezáltal hozzájárulhat a szegmens gyarapodásához.”


Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, IONIQ 6
 
A Hyundai az új Tucson globális debütálását ünnepli a New York-i Autószalonon A Hyundai az új Tucson globális debütálását ünnepli a New York-i Autószalonon Elektromos járművekre vált a Budapest Airport Elektromos járművekre vált a Budapest Airport Hajós András a BMW i magyarországi nagykövete Hajós András a BMW i magyarországi nagykövete Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel A Hyundai IONIQ 6 egy töltéssel 614 kilométert képest megtenni Vasárnap reggel Jazzy Street - …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem….
 
Októbertől az AutoWallis és partnere a Renault importőre Magyarországon

Októbertől az AutoWallis és partnere a Renault importőre Magyarországon

2022. október 05.
Lezárult a Renault Hungária felvásárlása, melynek során az AutoWallis és a Salvador Caetano csoportok által alapított vállalat tulajdonába került a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri joga.
Részletek

Októbertől az AutoWallis és partnere a Renault importőre Magyarországon

Az AutoWallis terve, hogy tovább erősíti a Renault Hungáriát, és a Renault, valamint a Dacia piaci részesedését a 2021-es 9-ről 10 százalék fölé növeli 2023-ban.

Minden szükséges lépés megtörtént, így a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Csoport és portugál partnere által alapított AutoWallis Caetano Holding Zrt. tulajdonába került a Renault Hungária Kft., megszerezve ezzel a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri jogát.

A két autókereskedelemmel és mobilitási szolgáltatások nyújtásával foglalkozó csoport egyenlő hányaddal tulajdonosa a 2021-ben 70,3 milliárd forint árbevételű magyar értékesítő vállalatnak, így a jövőben közösen fejlesztik a három márkát Magyarországon.

Az importőri tevékenységet továbbra is a Renault Hungária csapata végzi, ugyanakkor az AutoWallis és partnere pozíciójára, tőkeerejére és innovációs képességére, valamint a tapasztalt márkakereskedői hálózatra alapozva kívánják növelni a márkák piaci pozícióját és népszerűségét, valamint az eladási darabszámokat.

Októbertől az AutoWallis és partnere a Renault importőre Magyarországon

Az AutoWallis terve, hogy a csoporton belüli szinergiákat a lehető legjobban kihasználja olyan területeken, mint például az informatika, a médiavásárlás, a logisztika vagy egyes pénzügyi tevékenységek. Emellett átvesz néhány, a párizsi és varsói központok által eddig végzett háttérszolgáltatást.

Andrew Prest, az AutoWallis Nagykereskedelmi Üzletágának vezetője a tranzakció zárása kapcsán elmondta, hogy a Renault Hungária 2021-ben több mint 13.000 gépjárművet értékesített Magyarországon. A 8.139 értékesített darabbal a Dacia a 7. legnagyobb márka volt a magyar piacon, míg Renaultból 5.207 darab talált gazdára tavaly.

Az idei év első 9 hónapjában Renaultból 3.534, Daciából pedig 5.483 fogyott. Az AutoWallis terve, hogy 2023-ban a 2021-es 9-ről 10 százalék fölé növeli a Renault és Dacia márkák piaci részesedését.

Andrew Prest elmondta, hogy a Renault Csoport az elmúlt években több mint 5 milliárd eurót költött elektromos járművek fejlesztésére, és legalább 11 új modellt tervez piacra dobni 2025-ig, melyek mindegyike elektrifikált változatban is elérhető lesz. A Dacia a leggyorsabban növekvő, 3. legnagyobb részesedéssel rendelkező autómárka Európában a magánvásárlók körében. Az Alpine márkát a gyártó kiemelten fejleszti, mely további lehetőségeket jelent az AutoWallis Csoport számára.

Kulcsszavak: AutoWallis, dacia, importőr, renault
 
Díjmentes autóhasználattal és szervizzel segítik az AutoWallis csoport tagjai a koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat Díjmentes autóhasználattal és szervizzel segítik az AutoWallis csoport tagjai a koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat Több mint 8 százalékkal esett vissza a román járműgyártás Több mint 8 százalékkal esett vissza a román járműgyártás Októbertől az AutoWallis és partnere a Renault importőre Magyarországon Jönnek a Jazzy Streetre az autós újdonságok Októbertől az AutoWallis és partnere a Renault importőre Magyarországon A Renault folytatja méretcsökkentett motorjainak megújítását Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 461 - 470