Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 471 - 480
A Toyota Kazahsztánba tenné át oroszországi gyártását

A Toyota Kazahsztánba tenné át oroszországi gyártását

2022. október 05.
Kazah járműgyártó cégek autó-összeszerelő üzem megnyitásáról tárgyalnak a Toyota japán vállalattal - mondta Kairbek Uskenbajev kazah ipari és infrastruktúrafejlesztési miniszter  kedden sajtótájékoztatón.
Részletek

A Toyota Kazahsztánba tenné át oroszországi gyártását

A miniszter kérdésre elmondta, hogy az összeszerelő üzem kazahsztáni létrehozása azután került szóba, hogy a japán vállalat szentpétervári termelésének feladásáról döntött.
   
A kazah miniszter leszögezte, hogy a kazahsztáni cégek a kérdésben nem egyeztetnek a kormányhivatalokkal, mert "pusztán technikai kérdésekről van szó: ki és mennyi pénzt fektet be az üzletbe".
   
A Toyota Motor LLC (a Toyota Motor Corporation orosz részlege) hat hónapos leállás után szeptemberben jelentette be, hogy bezárja szentpétervári összeszerelő telephelyét - emlékeztetett a Finmarket orosz gazdasági hírportál.  
   
A Toyota Motor 2007-ben nyitotta meg szentpétervári üzemét, ahol a gyártást márciusban felfüggesztették az alkatrészellátás megszakadása miatt, és ugyancsak márciustól a japán cég leállította autóinak exportját Oroszországba.
   
Az üzem éves kapacitása 100 ezer jármű, Szentpéterváron a Camry és RAV4 modelleket szerelték össze.
Kulcsszavak: autógyár, Kazahsztán, oroszország, toyota
 
Negyedszázados mélyponton a brit autógyártás Negyedszázados mélyponton a brit autógyártás 2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz 2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz A Toyota Kazahsztánba tenné át oroszországi gyártását A Scania 709 darab buszt szállít Oroszországnak A Toyota Kazahsztánba tenné át oroszországi gyártását A Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla? Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?
 
Nincs pénz a HÉV-vonalak és szerelvények felújítására

Nincs pénz a HÉV-vonalak és szerelvények felújítására

2022. október 04.
A tervek elkészítését garantálják, de arról is dönteni kell, hogy a fejlesztés a város melyik területén legyen prioritás
Részletek

Nincs pénz a HÉV-vonalak és szerelvények felújítására

Lázár János építési- és beruházási minisztertől a Momentum egyik képviselője, Szabó Szabolcs kérdezte meg interpellációjában hétfőn az Országgyűlésben, hogy mennyivel tolódik ki a megszorítások miatt a csepeli és a ráckevei HÉV felújítása.

"Még mindig napi hatvanezer ember utazik a két vonalon, nagyjából most öt évtizedes szerelvényeken és olyan pályán, ami úgy többé-kevésbé azért már felújításra érett."

Egyik HÉV vonal felújítására sincs most pénz – Lázár János válaszának ez volt a lényege. "Garantálni tudom a kormány képviseletében, hogy a három HÉV-vonal teljes felújítását, kibővítését és meghosszabbítását megtervezzük, kiviteli tervig és hatósági engedélyezésig elvisszük. Jelen pillanatban szeretnék egyértelműen válaszolni önnek: ennek a nagyívű kötöttpályás HÉV-es programnak a finanszírozási oldala nem áll rendelkezésre" – jelentette ki.

Mint mondta: nincs annyi pénz az ország költségvetésében, és nincs olyan megállapodás egyelőre még az Európai Bizottsággal, amely ezt a forrást biztosítaná. Az országgyűlésnek azzal kell számolnia, hogy körülbelül 1300-1400 milliárd forint áll rendelkezésre a közlekedésfejlesztési programban kötött pályás célokra. Ha a három HÉV-vonalat a következő 8-10 évben megcsinálnák, az a keret nagy részét kimerítené, más budapesti, kapcsolódó közlekedési beruházásokkal együtt.

Amikor tehát majd lesz pénz, akkor le kell folytatni azt a vitát, hogy a rendelkezésre álló forrásokból a vidék, vagy a fővárosi agglomeráció fejlesztése legyen prioritás – jelentette ki Lázár János építési- és beruházási miniszter az Országgyűlésben - í­rja az infostadt.hu.
Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, hév
 
Nincs pénz a HÉV-vonalak és szerelvények felújítására Két világ erényei: a BMW i8 – Hajtásrendszer, könnyűszerkezetes építés és a vezetés élménye A Hyundai Motor Európában jelentős mértékben járul hozzá a gazdaság élénküléséhez A Hyundai Motor Európában jelentős mértékben járul hozzá a gazdaság élénküléséhez A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben Nincs pénz a HÉV-vonalak és szerelvények felújítására Két és félmilliárdos autóipari beruházás Győrben Üdvözli a taxisok szövetsége az Uber elleni vizsgálatot Üdvözli a taxisok szövetsége az Uber elleni vizsgálatot
 
Jelentősen visszaesett az új autók forgalomba helyezése az első három negyedévben

Jelentősen visszaesett az új autók forgalomba helyezése az első három negyedévben

2022. október 04.
Az idei első kilenc hónapban 85 769 új személygépkocsi forgalomba helyezésével 9,3 százalékot esett vissza a belföldi autópiac - közölte az MTI-vel hétfőn a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Részletek

Jelentősen visszaesett az új autók forgalomba helyezése az első három negyedévben

A Datahouse adatai alapján a tavalyi azonos időszakhoz képest az elektromos autók száma jelentősen nőtt, közel másfélszer annyi, 3437 új elektromos autót regisztráltak idén az első kilenc hónapban, mint 2021-ben. Ennek ellenére a regisztrált új autók mindössze 4 százaléka tisztán elektromos és hasonló arányt képviselnek a tölthető hibrid modellek.
   
Ez az összességében 8 százalékos piaci részesedés, amelyet a tisztán elektromos vagy tölthető hibrid autók adnak, igen alacsony és mivel a növekvő energiaárak sokakat elrettenthetnek az ilyen modellek vásárlásától, a növekedés lelassulhat a közeljövőben - közölte az MGE.
   
A használt személyautók forgalma 99 292 darabos behozatallal alig változott éves összevetésben, és június óta a tavalyi szint alatt van, a visszaesés oka elsősorban forint/euró árfolyam növekedése.
   
Az MGE éves szinten 125 ezer új személyautó forgalomba helyezésével számolt a januári előrejelzésében. Ehhez most annyit tettek hozzá, hogy akkor még nem volt háború, a járvány lecsengésével a piac helyreállására lehetett készülni. Ma már tudható, hogy az autóipar két nehéz év után az idén sem lélegezhet fel, a piac az utóbbi évtizedek legnehezebb időszakába jutott, beleértve a javítási szolgáltatásokat is - tették hozzá.
   
Az ukrajnai háború csak tetézte az amúgy is akut csip- és alkatrészhiányt, illetve teljes káoszt okozott az ellátási láncokban. A megrendeléseket a márkaimportőrök csak jelentős csúszással tudják teljesíteni, a kínálat szűkült, a modellválaszték hiányos. Az energiaárak rohamos emelkedése, az üzemanyagokkal kapcsolatos bizonytalanság és a tartósan gyenge forint további lassulást feltételez a hazai autópiacon - írták.
Kulcsszavak: Datahouse, értékesítés, jármű kereskedelem, mge
 
Jelentősen visszaesett az új autók forgalomba helyezése az első három negyedévben Az eladások terén is látványos tempót diktál a Fiesta ST Idősek a magyar használt autók, de még így is nagyon keresettek voltak az első félévben Idősek a magyar használt autók, de még így is nagyon keresettek voltak az első félévben Az új Juke, Qashqai és X-Trail megerősíti a Nissan vezető szerepét a crossover kategóriában Az új Juke, Qashqai és X-Trail megerősíti a Nissan vezető szerepét a crossover kategóriában Már 1000 Skoda márkakereskedés az új vállalati arculat szerint várja a vevőit Már 1000 Skoda márkakereskedés az új vállalati arculat szerint várja a vevőit A BMW Welt csarnokában adta át tízmilliomodik 3-as limuzinját a BMW A BMW Welt csarnokában adta át tízmilliomodik 3-as limuzinját a BMW
 
A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén

A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén

2022. október 04.
A Jeep márka ismertette tisztán elektromos termékoffenzívájának következő fázisát, hogy a világ vezető zéró károsanyag-kibocsátású SUV gyártójává váljon. A márka 2025-ig bezárólag négy tisztán elektromos meghajtású modellt vezet be Észak-Amerikában és Európában.
Részletek

A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén

A Jeep® márka  közzétette új generációs, tisztán elektromos 4xe járműveire vonatkozó, átfogó terveit, mint annak a fenntartható átalakulási folyamatnak az elemét, amelynek eredményeként a márka a világ első számú villamosított SUV gyártójává válik.

A márka YouTube csatornáján (https://www.youtube.com/thejeepchannel) ismertetett tervek szerint a márka 2025-ig négy tisztán elektromos szabadidőjárművet vezet be Észak-Amerikában és Európában. A jelenleg is zajló, átfogó termékterv értelmében 2030-ra a Jeep márka eladásai az Egyesült Államokban 50, Európában pedig 100 százalékban tisztán elektromos modellekből állnak majd. A terv teljes mértékben támogatja azokat a nettó zéró szénkibocsátási célkitűzéseket, amelyeket a Stellantis-csoport a Dare Forward 2030 hosszú távú stratégiai tervében megfogalmazott.

„A villamosított 4xe modellcsalád észak-amerikai és európai sikereiből építkezve minden idők legjobb terepképességekkel rendelkező, ugyanakkor leginkább fenntartható Jeep szabadidőjárművein dolgozunk, hogy a világ első számú gyártójává válhassunk a zéró károsanyag-kibocsátású szabadidőjárművek piacán.” – mondta Christian Meunier, a Jeep márka vezérigazgatója. „Olyan előre tekintő stratégiáról van szó, amelynek jóvoltából Jeep-rajongók millió számára biztosíthatjuk világszerte, hogy fennmaradjon a Földünk, hogy legyen mit felfedezniük, szeretniük és védelmezniük. A villamosítás nagyszerű lehetőség a márkánk számára, hiszen még jobb terepképességeket, még izgalmasabb vezethetőséget, még fenntarthatóbb jövőt, és még több örömöt hoz el számunkra.” 

A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén

A Jeep márka ugyancsak bemutatta két tisztán elektromos szabadidőjárművének – a vadonatúj Jeep Recon modellnek, és a vadonatúj Wagoneer-nek, az egyelőre Wagoneer S kódnéven emlegetett típusnak – első fotóit. Ezek az újdonságok Észak-Amerikában és a világ számos pontján elérhetők lesznek. Ezzel egy időben azt is megerősítették, hogy 2023-tól Európában forgalomba kerül a vadonatúj, tisztán elektromos Jeep Avenger modell.

A Jeep márka villamosított észak-amerikai portfoliója


Az USA legkeresettebb plug-in hibrid járművének (PHEV), a Jeep Wrangler 4xe, valamint a közelmúltban bevezetett Grand Cherokee 4xe modellnek a sikereiből kiindulva a márka egy olyan teljes körű, villamosított termékstratégiát indított útjára, amelyet kifejezetten úgy alakítottak ki, hogy az támogassa a márka legendás terepalkalmasságát, és még szélesebb ügyfélkört szólíthasson meg Észak-Amerikában.

„Folyamatosan bővítjük a 4xe technológia elérhetőségét modellkínálatunkban, és ezzel újraalkotjuk a szabadság és a kalandvágy fogalmát, ahogy csak a Jeep márka teheti.” – mondta Jim Morrison, a Jeep márka észak-amerikai vezetője. „2025 végére teljes modellpalettánkat villamosítjuk, beleértve a négy tisztán elektromos változatot is, amelyek a piac legfontosabb szegmenseiben képviselik majd márkánkat.”

A villamosítási terv a Wagoneer portfolióra is kiterjed. A márka vadonatúj, tisztán elektromos Wagoneer jelentkezik a prémium középkategóriás szegmensben, míg a felső kategóriás SUV-k között a Wagoneer olyan hajtásláncokkal jelennek meg, amelyek hozzávetőlegesen 800 kilométeres kombinált hatótávolságot kínálnak.

2030-ra a Jeep márka új akkumulátoros elektromos (BEV) teljes kínálatát mutatja be, vezető szerepet vállalva a szabadidőjárművek piacán a modellek számát, a szegmensben való részesedést, illetve az értékesítési darabszámokat tekintve. Ennek eredményeként a márka Egyesült Államokbeli eladásaiból 50%-ban részesülnek majd a tisztán elektromos modellek.

A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén

Vadonatúj Jeep Recon: 100% Jeep; 100% zéró károsanyag-kibocsátás

Az észak-amerikai piacon a Jeep Recon lesz a frissen megjelenő vadonatúj, tisztán elektromos szabadidőjárművek egyik legelső képviselője.

A vadonatúj modellt azoknak szánja a márka, akik örömmel élnének át extrém kalandokat egy strapabíró, tisztán elektromos jármű fedélzetén, csaknem teljes csendben.

A minden porcikájában új Jeep Recont eleve 100%-ban Jeep 4x4 modellnek, és 100%-ban zéró károsanyag-kibocsátású járműnek terveztük. Ez az új SUV kizárólag akkumulátoros elektromos modellként (BEV) lesz elérhető, terepképességeit pedig a következő funkciók erősítik:

Hamisítatlan Trail Rated terepalkalmasság Jeep Selec-Terrain rendszerrel, elektronikusan zárható differenciálművekkel, alsó védőlemezekkel, vonószemekkel, valamint agresszív off-road gumiabroncsokkal.

„A vadonatúj, tisztán elektromos Jeep Recon képes végigmenni a félelmetes Rubicon ösvényen, az USA egyik legkeményebb terepszakaszán, ráadásul miután célba ért, akkumulátorában marad annyi töltés, hogy visszafelé is megtegye az utat, mielőtt töltőre csatlakoztatjuk.” – mondta Meunier.

A globális piacokra szánt SUV-t először 2023-ban láthatja majd a nagyközönség, gyártása 2024-ben veszi kezdetét Észak-Amerikában. Az Egyesült Államokbeli ügyfelek már 2023 elején lefoglalhatják új Jeep Recon elektromos szabadidőjárművüket. A Jeep Recon a világ legnagyobb piacain, így Európában is elérhető lesz.

A vadonatúj, tisztán elektromos Wagoneer – az amerikai prémium művészete


A Wagoneer modellcsalád egy vadonatúj szabadidőjárművel bővül. Az egyelőre Wagoneer S kódnéven ismert, tisztán elektromos jármű még erőteljesebbé teszi a márka jelenlétét a prémium SUV szegmensében: a különleges, kecses, áramvonalas formavilág és az alapkiépítésben kínált összkerékhajtás mellé közúti és terepüzemmódok, előremutató, Jeep-centrikus technológia és lenyűgöző menetdinamikai képességek társulnak.

A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén

A vadonatúj, tisztán elektromos, globális modell kizárólag akkumulátoros elektromos hajtással lesz elérhető. Egyetlen feltöltéssel akár 640 kilométert lesz képes megtenni, és álló helyzetből mintegy 3,5 mp alatt gyorsul 96 km/óra sebességre.

Külső megjelenését karakteres, LED-megvilágítású hűtőmaszk határozza meg; a Wagoneer legendás, függőleges orrkialakítású sziluettjéhez határozottan áramvonalas, energiatakarékos formavilág társul.

„Ügyfeleinket lenyűgözzük ezzel a prémium, takarékos SUV-vel, amely bővelkedik a modern technológiákban és a kiváló minőségű részletekben, összkerékhajtásához kiemelkedő menetdinamika és gyorsítóképesség társul, hatótávolsága pedig a tervek szerint eléri a 640 kilométert.” – tette hozzá Meunier.

A vadonatúj tisztán elektromos Wagoneer szintén jövőre lép a nagyközönség elé, gyártása 2024-ben kezdődik Észak-Amerikában. Az Egyesült Államokbeli ügyfelek már 2023 elején lefoglalhatják tisztán elektromos Wagoneer szabadidőjárművüket, amely a világ legnagyobb piacain, így Európában is elérhető lesz.

A vadonatúj Jeep Avenger, a Jeep első tisztán elektromos szabadidőjárműve, 2023-ban érkezik Európába.

Európában a Jeep márka eddig is komoly lépéseket tett a villamosítás irányába: egyes piacokon, például Németországban vagy Franciaországban például kizárólag villamosított szabadidőjárműveket forgalmaz. 2022 végére a Jeep márka európai SUV-portfoliója csaknem az összes európai piacon 100%-ban villamosítottá válik.

A nyilvánosságra hozott tervek értelmében, a 4xe modelleknek a piaci lendületét folytatva fejlesztik a kifejezetten az európai piaci igényekre tervezett és méretezett, kiváló terepalkalmasságú, tisztán elektromos Jeep modellek új családját. A márka 2025-ig bezárólag négy zéró károsanyag-kibocsátású típust vezet be Európában, amelyek a legfontosabb piaci szegmensekben képviselik majd a márkát. A termékoffenzíva eredményeként 2030-ra a Jeep összes, Európában forgalmazott járműve tisztán elektromos hajtást kap.  

Az offenzíva első tagja a vadonatúj, tisztán elektromos Jeep Avenger, egy kompakt SUV, amelyet 2022-ben, a Stellantis „Dare Forward” hosszú távú stratégiai terveinek ismertetésekor mutattak be.

A vadonatúj Jeep Avenger, amely Európán kívül számos egyéb piacon, így Japánban és Dél-Koreában is kapható lesz, a Jeep Renegade alá kerül pozícionálásra, és a lengyelországi Tychy városában működő, környezetbarát gyártóüzemben készül.  

A 640 kilométeres tervezett hatótávolságú új szabadidőjármű a méretosztályban kiemelkedően kedvező szabad hasmagassággal, valamint középső és hátsó terepszögekkel rendelkezik majd, amihez modern, fejlett technológiai tartalmat felvonultató belsőt, továbbá tágas utas- és csomagteret társít.

„A vadonatúj Avenger kifejezetten az európai piacra optimalizálva kínálja a Jeep márkára jellemző terepalkalmasságot.” – mondta Antonella Bruno, a Jeep európai tevékenységeiért felelős igazgatója, „Ez a modern, élvezetes, magával ragadó SUV egy olyan, egyre növekvő ügyfélkör tagjait szólítja meg, akik nincsenek megelégedve a jelenlegi piaci kínálattal, és helyettük egy kiváló terepalkalmasságú, kompakt, modern, tisztán elektromos Jeep-re vágynak.”

A Jeep Avenger 2022. október 17-én, a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét, amely aznaptól előrendelhető. A vadonatúj Jeep Avenger 2023 elején jelenik meg a márkakereskedésekben.

A 4xe az új 4x4

A Jeep márka folyamatosan bővíti globális 4xe kínálatát, és ennek kapcsán villamosított technológiákkal tökéletesíti legendás terepalkalmasságát. A most ismertetett tervek elsősorban az észak-amerikai és európai piacokra vonatkoznak; az egyéb térségeket érintő, konkrét elképzeléseket a későbbiekben teszi közzé a Jeep.

„A mai napon csupán résnyire nyitottuk ki a függönyt a tisztán elektromos szabadidőjárműveink új portfoliója elől, ám ezzel is kézzel foghatóan érzékeltettük, hogy mire számíthatnak tőlünk az érdeklődők az elkövetkező 24 hónap során, és hogy miért mondjuk, hogy a 4xe az új 4x4.” – mondta Meunier. „A Jeep dizájn, a legendás 4x4-es terepalkalmasság és a villamosítás ideális kombinációja újrarajzolja az SUV-k piacát. Még több országban, még több piaci szegmensben, még több ügyfél számára teszi lehetővé, hogy csatlakozzanak hozzánk a zéró károsanyag-kibocsátású szabadság megvalósítása felé tartó úton.”
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, új modell
 
Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén Éledeznek a japán autógyártók kínai eladásai Tovább bővíti üzleti tevékenységét Kínában az Audi Tovább bővíti üzleti tevékenységét Kínában az Audi Elektromos autókat kaptak állami intézmények Elektromos autókat kaptak állami intézmények Németország már tele van elektromos autó töltőállomásokkal Németország már tele van elektromos autó töltőállomásokkal
 
Az Opel PHEV hajtásláncú Astra GSe és Astra Sports Tourer GSe bemutatásával új almárka született

Az Opel PHEV hajtásláncú Astra GSe és Astra Sports Tourer GSe bemutatásával új almárka született

2022. október 03.
A GSe visszatér! Miután az Opel bejelentette, hogy GSe néven új, dinamikus, és villamosított hajtású modelleket felvonultató almárkát indít, ma nyilvánosságra hozta az első GSe-k fotóit, és a hozzájuk kapcsolódó fontosabb információkat is.
Részletek

Az Opel PHEV hajtásláncú Astra GSe és Astra Sports Tourer GSe bemutatásával új almárka született

A sorozat az Astra GSe-vel, és az Opel Astra Sports Tourer GSe-vel indul.

Az Astra családból már ismerős kifinomult plug-in hibrid hajtásláncok a GSe autókban a komfort és az élvezetesen sportos vezetési tulajdonságok egyensúlyát kínálják, környezettudatos tiszta működés mellett.

“Az Astra GSe és az Astra Sports Tourer GSe tökéletes új, dinamikus almárkánk bevezetésére, hiszen megjelenésük kiválóan összecseng vállalásunkkal, amelynek értelmében az Opel 2028-ra tisztán elektromos márkává alakul.” - mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

225 LE-s (165 kW) teljesítményével és 360 Nm-es forgatónyomatékával (WLTP1 vegyes fogyasztás: 1.2-1.1 l/100 km, CO2: 26-25 g/km; előzetes adatok) az Astra GSe és az Astra Sports Tourer GSe rugalmasságban, gyorsulásban és végsebességben is kategóriája élvonalába tartozik.

Ugyanakkor az újdonságok szintén mércét állítanak vezetési élményben. Az Astra család többi tagjához viszonyítva a GSe-k nem csak agilisabbak, de pontosabban is vezethetők; kormányzásuk, felfüggesztésük és fékrendszerük gyorsan és kiszámíthatóan reagál a vezető minden utasítására.

Az Opel PHEV hajtásláncú Astra GSe és Astra Sports Tourer GSe bemutatásával új almárka született

A sportos vezethetőség érdekében a GSe modellek újrahangolt futóművének hasmagasságát 10 mm-rel csökkentették. Ennek eredményeként az újdonságok közvetlen konkurenseikét felülmúló stabilitással és ívmeneti jellemzőkkel bírnak, különösen kanyarban fékezéskor, illetve - mint valamennyi Opel - nagy sebességnél, az autópályákon.

A kormányzás sportos hangolása egyedi GSe jellemző, ugyanakkor a rugózás és a hidraulikus lengéscsillapítók speciális beállítása nem csak a dinamikus vezethetőséget, de a kényelmet is szolgálja. A lengéscsillapítók a KONI FSD (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás) nevű rendszerét használják; más-más csillapítási karakterisztika tartozik a magas (futómű kontroll) illetve az alacsony frekvenciájú (karosszéria kontroll) rezgésekhez. A GSe modellek ESP beállításai szintén egyediek, a rendszer beavatkozási határát magasabbra emelték, hogy működése jobban illeszkedjen a dinamikus vezetési szokásokhoz.

Céltudatos: határozott és letisztult Astra vonalak GSe stílusrészletekkel

Az új Opel Astra a márka határozott és tiszta formai állásfoglalása, amelyet a GSe modellek egyedi részletei még céltudatosabbá formálnak. Kívülről a tisztán elektromos Manta GSe tanulmányautóról ismerős különleges vonalú, 18 colos kerekek, az egyedi első lökhárító, valamint a csomagtérajtó GSe emblémája is erősíti a dinamikus karaktert. Az utastérben az Alcantara huzatú első sportülések nem csak egyedi GSe-elemek, de AGR minősítésükkel tovább is öregbítik az Opelek legendás ergonómiájának hírnevét, különösen az Astra kategóriájában.

Az Opel PHEV hajtásláncú Astra GSe és Astra Sports Tourer GSe bemutatásával új almárka született

Az Opel “GSe” jelölése korábban hagyományosan a “Grand Sport Einspritzung” (Grand Sport Befecskendezés) kifejezést rövidítette, például az Opel Commodore GS/E és az Opel Monza GSE típusokon. Ma a GSe azonban már az Opel csúcskategóriás sportos almárkája, így a rövidítés jelentése kifejtve “Grand Sport electric” (Grand Sport elektromos). Az élvezetes vezethetőség és a lokálisan emissziómentes használhatóság kombinációja révén az Opel GSe modelljei újradefiniálják a sportosság fogalmát.
Kulcsszavak: Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe, opel, új modell
 
Az Opel PHEV hajtásláncú Astra GSe és Astra Sports Tourer GSe bemutatásával új almárka született Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás Volkswagen California Balaton Edition - A hippi elődök büszkesége Volkswagen California Balaton Edition - A hippi elődök büszkesége Az Opel PHEV hajtásláncú Astra GSe és Astra Sports Tourer GSe bemutatásával új almárka született Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Megérkezett a kereskedésekbe a  Fiat Tipo kombi változata Megérkezett a kereskedésekbe a Fiat Tipo kombi változata 2021 tavaszán érkezik az új Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 2021 tavaszán érkezik az új Hyundai Tucson Plug-in Hybrid
 
CITROËN OLI [all-ë]: Radikális, felelőségteljes és optimista  megközelítés, mely a márka merész jövőbeli szándékait vetíti előre

CITROËN OLI [all-ë]: Radikális, felelőségteljes és optimista megközelítés, mely a márka merész jövőbeli szándékait vetíti előre

2022. október 03.
A Citroën ‘oli’ [all-ë] egy intelligens ötleteket felvonultató meghökkentő koncepció, mely megkérdőjelezi a fennálló helyzetet. Egy olyan végcélt képvisel, ahol a tisztán elektromos mobilitás a maga sokoldalúságával és élvezetességével a legkülönfélébb emberek életminőségén képes javítani.
Részletek

CITROËN OLI [all-ë]: Radikális, felelőségteljes és optimista  megközelítés, mely a márka merész jövőbeli szándékait vetíti előre

A Citroën ‘oli’ válaszul a jövő társadalmi és mobilitási kihívásaira – a nehezebb, komplexebb és drágább zéró kibocsátású családi autók gyártására irányuló trend ellenében ki meri mondani, hogy „elég”.
Az innovatív Amira épülő koncepció meggyőző módon teszi a mobilitást örömtelivé, megfizethetővé, felelősségteljessé és sokoldalúvá.

Ambíció

A kisebb súly és a kevésbé bonyolult felépítés, az újrahasznosított és újrahasznosítható alapanyagok, valamint a megfizethetőség, a tartósság és a hosszú élettartam révén az oli „best-in-class” életciklus-értékelésre (LCA) törekszik.A „kerekeken guruló labor” optimista hozzáállásával a jövőbe látó intelligens ötletek tárháza.

1000 kg körüli céltömeg, 400 km hatótávolság, maximális hatékonyságot és 10 kWh/100 km fogyasztást biztosító 110 km/h végsebesség, 23 perc alatt 20%-ról 80%-os töltésszint. Új megközelítésre ösztönöz a Citroën elektromos járművekkel kapcsolatos ügyfélszolgáltatásokra és a márkával való együttműködésre vonatkozóan.

CITROËN OLI [all-ë]: Radikális, felelőségteljes és optimista  megközelítés, mely a márka merész jövőbeli szándékait vetíti előre

Invenció

Az oli nem autó, hanem multifunkcionális eszköz, mely akkor is ugyanolyan hasznos, amikor éppen nem vezetjük. Egy új életstílus kiszolgálója: intelligens V2G és V2L képességgel rendelkező elektromos eszköz, mely biztosítja a vezetés és az élet élvezetéhez szükséges energiát. Rendhagyó sziluettje a funkcionalitásnak, a hatékonyságnak és a tartósságnak alárendelt őszinte esztétikai hozzáállást képvisel.
Karakteres személyisége intelligens ipari terméktervezési megközelítést tükröz, mely a sokoldalúságot helyezi előtérbe.

Egyforma első ajtók, hatékony lökhárítók és karosszériavédő elemek, sík panelek és üvegfelületek, könnyű alapanyagok

Újrahasznosított, méhsejt-szerkezetű hullámpapír panelekből készült erős és lapos motorháztető, tető és pick-up plató (amelyekre akár rá is állhatunk),

Egyedi acél/alumínium hibrid keréktárcsák fenntartható és intelligens Goodyear Eagle GO koncepcióabroncsokkal,

Tágas, innovatív beltér speciális műszerfallal, „Smartband” HMI kivetítővel és saját eszközre épülő infotainment rendszerrel,

Irodai stílusú, hálós háttámlájú kényelmes ülések, mosható padló és könnyű, újrahasznosítható anyagok
Körkörös életút több tulajdonossal: a jármű felújítható, korszerűsíthető és újrahasznosított alkatrészekkel javítható.


CITROËN OLI [all-ë]: Radikális, felelőségteljes és optimista  megközelítés, mely a márka merész jövőbeli szándékait vetíti előre

Küldetés

Az oli annak a küldetésnek a jelképe, melynek keretében a Citroën a lehető legkisebb környezeti terhelés mellett mindenki számára elérhetővé igyekszik tenni az egyszerű és tisztán elektromos közlekedést, hogy ezzel is javítsa az emberek életminőségét. A későbbi modelleknél alkalmazandó megújult Citroën-logó és új márkaarculat szimbolikus bevezetése.

Az olin kikísérletezett új ötletek, stíluselemek és belső megoldások visszaköszönnek a majdani szériamodelleken.

Kulcsszavak: Citroën, Citroën ‘oli’ [all-ë], elektromos autó
 
Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly CITROËN OLI [all-ë]: Radikális, felelőségteljes és optimista  megközelítés, mely a márka merész jövőbeli szándékait vetíti előre Régiós elektromos közlekedési modellt építene ki Paks CITROËN OLI [all-ë]: Radikális, felelőségteljes és optimista  megközelítés, mely a márka merész jövőbeli szándékait vetíti előre Őszintén az olajlobbiról, a napáramról és a LEAF-ről CITROËN OLI [all-ë]: Radikális, felelőségteljes és optimista  megközelítés, mely a márka merész jövőbeli szándékait vetíti előre Már elektromos autót is tölthetünk az Auchan benzinkúton Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX
 
Több mint 300 millió forintos fejlesztést hajtott végre a pécsi Autócity

Több mint 300 millió forintos fejlesztést hajtott végre a pécsi Autócity

2022. október 03.
Kapacitásnövelő beruházásokat hajtott végre több mint 300 millió forint értékben a VW-csoport gépjárműveinek márkakereskedelmével és szervizelésével foglalkozó, pécsi székhelyű P´-Autócity Zrt. (Autócity). A fejlesztéseket csütörtökön adták át.
Részletek

Több mint 300 millió forintos fejlesztést hajtott végre a pécsi Autócity

A Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program plusz (Ginop plusz) 220 millió forint feltételesen vissza nem térítendő támogatásával megvalósult, összesen több mint 300 millió forintos program keretében a társaság a pécsi főépületének átalakításával és korszerűsítésével kétszeresére növelte a szerviz alapterületét, ezzel növelte a műhelyrészleg hatékonyságát, bővítette annak kapacitását.
   
A beruházás részeként emellett új, modern eszközökkel felszerelt tárgyalót és iroda-blokkot alakítottak ki, továbbá korszerű diagnosztikai és mérőeszközöket, célszerszámokat szereztek be, energiahatékonysági beruházásokat valósítottak meg és szoftverfejlesztést hajtottak végre a meglévő gépeken.
   
Liszácz Mihály, a Volkswagen-csoport járműveinek értékesítésével, szervizelésével és alkatrész-kereskedelmével egy szekszárdi és három pécsi telephelyen foglalkozó vállalat vezérigazgatója a fejlesztések csütörtöki átadásán közölte: a beruházással jelentősen növelni tudták kapacitásukat, hatékonyságukat, ezzel versenyképességüket.
   
A társaság vezetője azt mondta, hogy a - parkolóépítés, napkollektorok telepítését, a műhely burkolását is magában foglaló - fejlesztéseknek köszönhetően az eddigieknél magasabb szinten tudják kiszolgálni ügyfeleiket, míg a szerviz szolgáltatások esetében csökkenni fog az előjegyzési és várakozási idő.
   
A jelenleg 114 embernek munkát biztosító, 1991-ben alapított Autócity a Porsche Hungária Baranya és Tolna megyei Volkswagen márkakereskedéseként, a Skoda márka Baranya megyei és az Audi márka dél-dunántúli, regionális márkaképviseleteként értékesítési, márkaszerviz és alkatrész kereskedelmi funkciókkal működik.
   

Több mint 300 millió forintos fejlesztést hajtott végre a pécsi Autócity

A túlnyomórészt belföldi piacokat kiszolgáló társaság a vezérigazgató tájékoztatása szerint 2021-ben 8,3 milliárd forint nettó árbevétel mellett 194 millió forint adózott eredményt ért el, míg egy évvel korábban 8,26 milliárd forint bevétel mellett 251 millió forint profitot szerzett.
   
Liszácz Mihály a cég idei eredményeivel kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt mondta, hogy az idén várhatóan több mint 9,3 milliárd forint nettó árbevételt érnek el és több mint 260 milliós profitot termelnek.
   
A vezérigazgató a jövőt illetően a szektort sújtó nehézségek között kitért a koronavírus-járvány kitörése óta zajló és a háború miatt tovább terhelt járműipari alkatrész-ellátási zavarokra, a járművek leszállítási idejének ebből fakadó - egyes típusok esetében akár két évre is nyúló - drámai mértékű növekedésére, valamint az energiaválság nehezen kiszámítható, mindenkit érintő hatásaira.
   
Mindezekkel együtt a társaságnál megmutatkozó folyamatos kereslet és a beruházásoknak köszönhetően növekvő ügyfélelégedettség alapján a vállalat stabil működésre számít 2023-ban és azt követően is - közölte. Hozzátette: a cég további fejlesztések megvalósítását tervezi, ezzel együtt a dolgozói létszám megőrzésére, lehetőség szerint annak emelésére törekszik a következő időszakban.


Kulcsszavak: márkakereskedés, márkaszerviz, Pécs, VW-csoport
 
Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében A győri régió meghódítására készül a Walter Autó A győri régió meghódítására készül a Walter Autó MGE: magas a járműjavításban a feketegazdaság aránya MGE: magas a járműjavításban a feketegazdaság aránya Miskolcon megnyílt Közép-Európa legnagyobb Skoda márkakereskedése Miskolcon megnyílt Közép-Európa legnagyobb Skoda márkakereskedése
 
Kiszivárgott képeken a Toyota új kompakt szabadidő-autója

Kiszivárgott képeken a Toyota új kompakt szabadidő-autója

2022. október 03.
Mint minden autógyártó, a Toyota is gyakori ügyfele a különböző szabadalmi hivataloknak, amikor levédi a formaterveit, legyen szó koncepcióautókról, vagy akár sorozatgyártású járművekről.
Részletek

Kiszivárgott képeken a Toyota új kompakt szabadidő-autója

A nemrég Ausztráliában kiszivárgott szabadalmi grafikák egy olyan autót ábrázolnak, amely egyértelműen a tavaly bemutatott Toyota Small SU EV Concept szériaváltozatának tűnik, de néhány új stílusjegyet is tartalmaz.

2021 végén a Toyota mindenkit meglepett, amikor a bejelentette, hogy 2030-ig 30 új, tisztán elektromos autót fog piacra dobni, és az elektromos bZ termékcsalád sokszínűségét bizonyítva Akio Toyoda elnök egyszerre le is leplezett 15 elektromos és elektrifikált koncepcióautót. Ezek között volt az apró városi crossover, a Small SU EV, amely most, majdnem egy évvel később, apró változtatásokkal az ausztrál szabadalmi hivataltól kiszivárgott grafikákon is feltűnt enyhén módosított változatban, ami azt valószínűsíti, hogy a sorozatgyártásra kész szériaváltozatára sem kell sokat várni.

Az Ausztrál Szabadalmi Hivataltól (Australia IP) származó rajzokon látható autó a tanulmányétól eltérő első lökhárítóval rendelkezik, az alsó lökhárító-légbeömlő méhsejtmintázatú rácsot és integrált ködlámpákat kapott. Ez eltér a koncepció alumíniumstílusú betétjétől és kis légbeömlőitől, a lökhárító többi része viszont teljesen azonosnak tűnik.

Kiszivárgott képeken a Toyota új kompakt szabadidő-autója

A szokatlanul nagyméretű hűtőrács arra utalhat, hogy a kocsi orrában egy benzinmotor is helyet kapott az elektromos hajtás mellett, és ezt az elméletet látszik alátámasztani az a tény is, hogy a hátsó sárvédőkön mindkét oldalon található egy-egy kis fedél. Az egyik valószínűleg a benzintank nyílását, a másik pedig az akkumulátor töltőcsatlakozóját rejti. Persze az is lehet, hogy a végleges változaton már csak egyetlen oldalon lesz kihajtható fedél, mégpedig az akkumulátor csatlakozója számára. Kipufogóvég nem látható az autó hátulján, bár ez nem döntő, mivel a hibrid autókon gyakran a lökhárító mögé rejtik a tervezők, hangsúlyozva az autó környezetbarát jellegét.

Láthatóan nagyon közel állt a gyártási állapothoz a Small SU EV. A pletykák szerint a modell a Toyota hamarosan megjelenő E3 architektúrájára épülhet, ami a GA-C (Corolla, C-HR stb.) és az eTNGA (bZ4x) platformok elemeiből van összeállítva, így kompatibilis a plug-in hibrid hajtásláncokkal is. Állítólag erre az architektúrára épül majd a 2023-ban érkező ötödik generációs Prius is.

A kiszivárgott képeken látható kis crossover tagadhatatlan hasonlóságot mutat a C-HR merész formanyelvével, így még azt sem zárhatjuk ki, hogy az újdonság a jelenlegi sikermodell utódja lesz. A mindig jól értesült japán Best Car Web is ezt a lehetőséget tartja a legvalószínűbbnek, hozzátéve, hogy az 1,2 literes turbós alapmotor valószínűleg eltűnik majd a kínálatból, átadva a helyét a Corolla Cross ötödik generációs hibrid hajtásában szolgáló roppant hatékony, kétliteres, Atkinson-ciklusú négyhengeres szívómotornak.

Kiszivárgott képeken a Toyota új kompakt szabadidő-autója

Állítólag továbbra is kínálják majd az 1,8 literes, öntöltő hibridet, de továbbfejlesztett, még hatékonyabb formában, lítium-ion akkumulátorral, és egy tisztán elektromos hajtáslánc megjelenésére is jó esély van Európában. Kevesen tudják, de egy ideje a jelenlegi C-HR is kapható elektromos autóként, de csak Kínában. A második generációs C-HR a hírek szerint opciósan a RAV4-hez hasonlóan elektromos összkerékhajtással (e-Four) is kapható lesz majd, ami fontos változás, mivel a jelenlegi modellt hibridként csak fronthajtással lehet kérni, összkerék-meghajtású csak a benzinesből van.

A Best Car Web szerint az új kompakt crossover-kupé 4,5 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,57 méter magas lesz, tekintélyes, 2,7 méteres tengelytávval, ami megoldhatná a 4,39 méter hosszú és 2,64 méteres tengelytávú jelenlegi C-HR egyetlen komoly hibáját, a szűkös hátsó utasteret. A kiszivárgott grafikákon látható autónak főleg a hátsó szélvédő-kialakítása emlékeztet a C-HR-re, de a C-oszlopai más szögben állnak: már nem párhuzamosak az A-oszloppal, vélhetően azért, hogy az apró, lőrésszerű hátsó ablakok nagyobbak lehessenek.

A képek alapján a korábbi rejtett hátsó kilincsek helyett hagyományos helyre tett, a karosszéria síkjába simuló ajtónyitókat kap az újdonság.

Persze az sem zárható ki, hogy a Small SU EV sorozatgyártású változata nem is a második generációs C-HR lesz, hanem inkább a Yaris Cross és a C-HR közötti űrt fogja majd betölteni tisztán elektromos és plug-in hajtásláncokkal.
Kulcsszavak: crossover, kompakt suv, Small SU EV Concept, toyota
 
Átadták az első Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszt Tokióban Átadták az első Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszt Tokióban Az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításán dolgozik a Toyota Az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításán dolgozik a Toyota Toyota RAV4 vagy Honda CR-V? A Consumer Reports a Toyotát javasolja Toyota RAV4 vagy Honda CR-V? A Consumer Reports a Toyotát javasolja Lefilmezték a Honda luxus SUV-ját Lefilmezték a Honda luxus SUV-ját Így képzeli el a Toyota autómegosztó szolgáltatásait és haszongépjárműveit Így képzeli el a Toyota autómegosztó szolgáltatásait és haszongépjárműveit
 
Királyi Peugeot modellek

Királyi Peugeot modellek

2022. október 03.
Lassan száz éve annak, hogy a Peugeot elkészítette első sorozatgyártású típusát. A tömegtermelés jóvoltából soha nem látott növekedésnek indult a márka, ám az új idők beköszöntével véget ért egy másik, nem kevésbé dicsőséges korszak, amelyben a világ legvagyonosabb ügyfelei álltak sorban a Peugeot gyártmányaiért.
Részletek

Királyi Peugeot modellek

1918 novemberében elhallgattak a fegyverek Európában. Véget ért a négy éven át tartó rémálom, és a kontinens megkettőzött igyekezettel próbálta kárpótolni magát az elszenvedett borzalmakért. Az autógyártók a hadiipar kiszolgálása után végre ismét azzal foglalkozhattak, amihez igazán értettek, és mohón vetették bele magukat a termelésbe.

A Peugeot kihasználta az alkalmat, és megtisztította modellkínálatát. Hogy minél gyorsabban kiszolgálhassa a civil igényeket, folytatta háború előtti slágertermékének, a Type 153-asnak a gyártását, valamint rohamléptekben kifejlesztett egy kisautót: a Type 159-est, amely nem bővelkedett úttörő megoldásokban, viszont a rendelkezésre álló alkatrészekből könnyen és gyorsan összeszerelhető volt.

Az eleve átmeneti megoldásnak szánt modellt mindössze egy év után leváltotta a nála jóval modernebb 163-as: a tágas, gyors és elegáns autó korábban elképzelhetetlen mennyiségben talált gazdára, így nem csupán a márka talpra állásában játszott főszerepet, de a francia automobilizmus megerősítésében is.

Királyi Peugeot modellek

A vállalat igazgatótanácsában talán már ekkor sokan látták, hogy ez a helyes irány a márka számára. A történelem őket igazolta, az elkövetkező száz évben formai és műszaki szempontból egyaránt előremutató, ugyanakkor megfizethető modellekkel szerzett magának hírnevet és stabil rajongótábort a Peugeot.

A húszas években azonban még élénken éltek a köz és a vezetőség tudatában a háború előtt gyártott luxusmodellek emlékei. A Peugeot Type 105 korának egyik legkiválóbb automobilja volt: 1908 és 1910 között nem egészen két tucat darabot készítettek belőle, mindet egyedi karosszériával. Ez volt az első Peugeot, amelyet a márka saját fejlesztésű, soros hathengeres motorjával szereltek. A 11 literes, 60 lóerős erőforrás az akkor kapható egyik legerősebb autóvá tette a Type 105-öst; a 100 km/órát meghaladó végsebességnek a puszta gondolatára szédülni kezdtek a vevők, és elsápadtak a versenytársak.

Minden szempontból kisebb volt az 1911-ben bevezetett Type 135, ám az elegáns vonalú autót ötliteres motorja is dinamikusan mozgatta, Type 135A jelű variánsát pedig prémium anyagok felhasználásával, valamint igényesebb futómű beépítésével tették az arisztokrácia számára is kívánatos modellé.

Királyi Peugeot modellek

Amikor tehát a Peugeot 1920-ban bemutatta a Type 156-ost, a márka hívei a Type 135 kvalitásait remélték viszontlátni – az újonc azonban sokkal többet kínált annál.

Tekintélyes méreteinél is fontosabb volt, hogy visszatért a gyártásba a soros hathengeres motor, ám jelentősen továbbfejlesztett kivitelben: a „mindössze” hatliteres erőforrás innovatív hüvelyszelepes kialakításának köszönhetően rendkívül tartós, finom járású és takarékos volt, nem utolsósorban pedig 90 km/óra végsebességhez segítette hozzá a Type 135-ösnél 30 centiméterrel nagyobb autót.

Kifinomultsága, dinamizmusa és helykínálata ideális reprezentációs limuzinná tette, így bár a fejlesztési költségek fényében fájdalmasan kis darabszámban – mindössze 180 példányban – talált gazdára, a vásárlók egyike Alexandre Millerand francia államelnök volt.

Megkésett utódja, az 1928-tól mindössze két éven át gyártott Type 184 hiába volt fenomenális konstrukció – 3,8 literes, soros hathengeres motorja 80 lóerőt adott, az impozáns jármű hosszát 5,2 méterre növelték –, a fizetőképes kereslet gyors hanyatlása megpecsételte a sorsát – egyben igazolta, hogy a Peugeot jól döntött, amikor a gazdaságosan gyártható, kedvező áron értékesíthető automobilok fejlesztése és gyártása mellett kötelezte el magát.


A kor legizgalmasabb Peugeot-ja mindazonáltal az a típus volt, amely ennek a két végletnek a felezőjén helyezkedett el, arany középutat alkotva a fényűzés és a gazdaságosság, a racionalitás és a vezetés élménye között. Pontosan száz évvel ezelőtt mutatkozott be a Type 174, amely fele akkora motorja ellenére dinamikusabb volt a Type 156-osnál, és amelyről érdemtelenül kevés információ maradt az utókorra.

Királyi Peugeot modellek

Annyi bizonyos, hogy a kifejezetten kompakt, 446 centiméteres autó (bár az csupán irányadó érték, hiszen a vevők jelentős része járóképes alvázként rendelte meg a modellt, hogy maga építtessen rá karosszériát) kifejezetten sportos menettulajdonságokkal bírt, annak ellenére, hogy motorja hat- helyett mindössze négyhengeres volt. A modern technológiáknak köszönhetően azonban a 3,8 literes erőforrás így is 85 lóerőt adott le, ami a négyfokozatú kézi sebességváltóval társítva nem csak a közúti közlekedésben tette sikeressé, hanem a motorsportban is. Amikor a Peugeot 1926-ban először vett részt hivatalos, gyári csapattal a Le Mans-i 24 órás versenyen, a Type 174 két példányát nevezték – igaz, 110 lóerőre növelt teljesítménnyel.

Az ütőképes konstrukcióhoz olyan legendás neveket társított a Peugeot, mint André Boillot, Louis Rigal, Louis Wagner vagy Christian Dauvergne. A futómű, a motor és persze a pilóták mind a végletekig megbízhatónak bizonyultak. Félidőben az abszolút élmezőnyben haladt mindkét autó, amikor gyors egymásutánban mindkettőt diszkvalifikálták – Boillot-ékat egy törött szélvédő miatt, míg Wagnerék az elektromos önindító meghibásodása miatt nem tudták szabályosan újraindítani a motort egy kiállást követően.

Noha a Type 174 Le Mans-i bemutatkozása nem hozott diadalt, maga a részvétel ténye is nagyban hozzájárult a típus népszerűségéhez. A rövidebb tengelytávú sportverzióból bő kétszáz darabot adtak el, a tágasabb limuzinból négyszer ennyi fogyott a gyártás öt éve alatt. 1928-ban a típus közvetlen utód nélkül távozott a kínálatból.

Királyi Peugeot modellek

Egy évvel később a Peugeot elkötelezte magát a nagyüzemi szériagyártás mellett, és ez áthelyezte a hangsúlyokat a márkán belül. Az 1934-ben bemutatott Peugeot 601 zseniális konstrukciójának fényét az érdemtelenül alulméretezett motor halványította, amikor pedig a márka 40 évvel később bemutatta következő felső kategóriás típusát, a Peugeot 604-est, a piacnak már egészen más fogalmai voltak a prémium autókról.

Ma már tudjuk, hogy a Type 174 volt a Peugeot utóbbi száz évének utolsó, fenntartások nélkül sikeres, klasszikus luxusmodellje, így rövid, ám annál ragyogóbb hagyaték utolsó letéteményese.

Kulcsszavak: autógyár, Peugeot, visszatekintés
 
Királyi Peugeot modellek A TopGear magazin a Fiesta ST-t választotta az év autójának Királyi Peugeot modellek Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje Királyi Peugeot modellek Megkezdődött az új Ford Kuga gyártása 2020-tól jönnek az SKODA elektromos autói 2020-tól jönnek az SKODA elektromos autói A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál
 
A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás

A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás

2022. szeptember 29.
A Caselani olasz karosszériatervező cég a Citroën tervezőivel karöltve megálmodta a Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette változatát. Az egykori „Kacsa-furgon”, a 2CV AU stílusát idéző átalakítás a márka egyik ikonikus, több generáció emlékezetében máig élő modellje előtt tiszteleg.
Részletek

A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás

A Citroën Berlingo külső stíluselemekkel tiszteleg a legendás Kacsa furgonváltozata, a 2CV AU előtt, amelynek első példánya 1951-ben látott napvilágot, de utódai egészen 1987-ig gyártásban maradtak. A Berlingo 2CV Fourgonnette egyfajta modern átértelmezés, amely a mai Berlingók minden elismerésre méltó tulajdonságát magáénak mondhatja a szerkezeti felépítés, a teherbírás és a modularitás, a fedélzeti technológiák és a menetteljesítmény terén.

„Nagyon büszkék vagyunk, hogy a közönségkedvenc Berlingót a Caselani cég – a Citroën márka és az egész autózás történelmében meghatározó – ikonikus 2CV furgonváltozata alapján varázsolta újjá. A tervezés az olasz karosszériaépítő cég műhelyeiben kezdődött, azután pedig már együtt, kéz a kézben dolgoztunk. A projektet a mi tervezőink is figyelemmel kísérték, hogy ne kösse túlságosan gúzsba a designerek kezét az eredeti változat, az új modell pedig hűen tükrözze a mai Citroënek génállományát. A felületek és a belső terek kezelését a szokásosan alkalmazott digitális eszközeinkkel végeztük, ami modern jelleget kölcsönöz a járműnek" – nyilatkozta Pierre Leclercq, a Citroën stílusigazgatója.

A Citroën Berligo időutazása

A Caselani karosszériacég az olasz autós kultúrában mélyen beágyazott vintage trendet képviseli. Ez a magáncélú és a professzionális használatra szánt járművek esetében egyaránt a múlt egyik kultikus modelljének újjáélesztését jelenti, a jelenkor járműveinek korszerű felszereltségével és teljesítményével.

A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás

A Berlingo esetében az újraértelmezés a maga korában úttörőnek számító „dobozos” Kacsa és a Berlingo furgon sikerei közötti párhuzamra épít. A Berlingo kishaszongépjármű változata 1996-os bevezetése óta a szegmens egyik legfontosabb szereplője Európában, és három generációja összesen több mint 1 891 196 eladott példánnyal büszkélkedhet. (Európában 2022 augusztusában 17%-os piaci részesedéssel a második helyen állt kategóriájában.) Ez a sokoldalú jármű, amely az évek során mindig képes volt megújulni, megteremtette a „ludospace”, vagyis a kompakt családi szabadidő-autó kategóriát. Számos innovatív megoldás fűződik a nevéhez, ezek közé tartozik az integrált vezetőfülke, a három első ülés, az elektromos rögzítőfék vagy a nemrégiben, a legújabb generáción bevezetésre került túlterhelésjelző. A Berlingo emellett egyike volt a már 2013-tól elérhető első elektromos kishaszongépjárműveknek.

A Berlingóhoz készülő stílustanulmányt a Caselani cég Obendorfer Dávid tervezőre bízta, aki 2017-ben már megtervezte a Citroën Jumper alapjára épülő új Type H-t, 2020-ban pedig az új Type HG-t a Jumpy/SpaceTourer modellekhez. Ezzel immár teljessé vált a Citroën márka Caselani kézjegyével fémjelzett furgonkínálata.

„A feladat nem a régi furgon formáinak egy az egyben történő átvétele volt, hanem inkább az, hogy egy kis időutazással átültessük egyedi báját egy 21. századi járműre. A Berlingo, mint a Kacsa furgonváltozatának távoli leszármazottja, kitűnő alanynak bizonyult az 50-es évek 2CV-je előtti tisztelgéshez. Izgalmas kihívást jelentett, mivel az eredeti modell arányai teljesen mások voltak, mint a Berlingóé: a Kacsa-furgon első túlnyúlása nagyon rövid volt, motorházteteje kifejezetten hosszú, rakodótere pedig vizuálisan teljesen elkülönült az utastértől. Ezért inkább az eredeti járművet összességében felidéző jellegre igyekeztem koncentrálni, ahelyett hogy minden egyes dizájnelemet a 2CV fourgonnette szellemében dolgoztam volna át" – nyilatkozta Obendorfer Dávid, a Caselani (magyar származású) formatervezője.

Jellegzetes "neo-retro" szellemiségű stílusjegyek

A Berlingo 2CV Fourgonnette az 1951-ben bemutatott ikonikus 2CV AU, valamint az 1954-es 2 CV AZU modern, stílusos és ihletett örököse. A 2CV AU modell (amelynek nevében az U betű utal a haszongépjármű-jellegre) a maga idejében fergeteges sikert aratott, közel 1 247 000 eladott példánnyal. Az 50-es évek furgonjainak időtálló stíluselemei az új Berlingón is megjelennek:

A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás

A Berlingo elülső részét teljesen áttervezték, hogy tükrözze az egykori 2CV jellegzetes vonásait. A lökhárítókat és a sárvédőket is új, a karosszériaszerkezethez tökéletesen idomuló üvegszálas elemekre cserélték, amelyeket csipeszekkel és csavarokkal rögzítenek. Ezen elemek összeszerelése a Caselani lombardiai műhelyeiben történik, Észak-Olaszországban.

Az ívelt V-alakú motorházfedél alul elkeskenyedik – a karosszériatervezői zsargonban ezt „csípésnek” nevezik –, éppen úgy, mint az egykori modellen. Középen a jól ismert, térben kissé kiemelkedő márkajel szinte az egész felületet kitölti.

Az eredeti fényszórókkal ellentétben, amelyek teljesen elkülönültek a motorháztetőtől, a Berlingo furgon kerek lámpái nem egészen válnak el tőle. A részben a motorházba ékelődő fényszóróházak egy modernebb értelmezésről tanúskodnak, amelyben az egyes elemek szervesebben illeszkednek a jármű egészébe.
    
A sárvédők feletti karosszériahornyok már a 2CV-n is megjelentek, és a motor szellőzését segítették.

A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás

Az új furgonon a 2CV AU egy másik izgalmas és emblematikus eleme, a homorú felső vonalú (vagy egy felfelé szélesedő M betűt idéző) hűtőrács is visszaköszön. A nagy krómozott márkajel is megfelelő hangsúlyt kap a hűtőrács közepén, hogy – térben is kiemelkedve – kellően szembeötlő legyen. Az új furgon identitását megannyi elem alakítja, illetve fűzi a Citroën márka történetéhez és hírnevéhez. Az orr-részen erősen ívelt és a motorháztető formájával ezen a változaton is összhangban álló impozáns hűtőrács mélyen előre nyúlik a motorházfedél folytatásában, azt a benyomást keltve, mintha a kifejezetten légies sárvédők ebbe a központi elembe „kapaszkodnának”. A ködlámpák felett, a jármű teljes szélességében végigfutó karosszériavonal még tovább fokozza ezt a hatást azáltal, hogy kiszélesíti az orr-részt és erősíti annak robusztus jellegét.

A lökhárító látványosan alacsonyabbra került, mint a korábbi Berlingókon. Míg a 2CV lökhárítója krómozott volt, az új furgon lökhárítóját fehérre festették, hogy a karosszéria színével minél élesebb kontrasztot alkotva e védőelem még nagyobb hangsúlyt, a modell egésze pedig kissé modernebb jelleget kaphasson.

Az átalakító készlet részeként az oldalfalak, a hátsó ajtók, valamint a tető is a Berlingo-karosszériára illeszthető borítást kap. A Kacsa-furgon jellegzetes hullámos lemezeit idéző üvegszálas elemeknek ma már pusztán dekoratív szerepük van. Az eredeti modell idejében még tényleges funkciójuk volt, mégpedig a karosszéria merevségének biztosítása. A Berlingo esetében a bordázott elemek és a tető megemelése is tudatos tervezői választás az utastérnek a jármű rakterétől való optikai elhatárolására, amely a régi modell egyik szembeötlő jellegzetessége volt.

A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás

A Berlingo mindkét hátsó ajtaján egy-egy keskeny, alul-felül lekerekített ablak jelenik meg, amelyeket szintén a 2CV ablakainak formái ihlettek. A modernebb jelleg érdekében ugyanakkor eltűntek az ablakok körül futó vastag fekete tömítések. A tolató- és a féklámpák tökéletesen kerek formáját még jobban kihangsúlyozza jókora méretük és az őket körülvevő piros keret, amely nemcsak láthatóbbá teszi őket, hanem korszerűbb jelleget is kölcsönöz nekik.

A jármű több kulcsfontosságú pontján krómozott elemek jelennek meg, szintén egyértelmű utalásként a 2CV jellegzetes stíluselemeire: a fényszóróházakat, a motorháztető középső élét, a hűtőrácsot, annak keretét és a Citroën-márkajelzést, az eredeti, mai napig gyártott keréktárcsákat, valamint a fényszórók izzócseréhez használatos fogantyúját „fémjelző” krómdíszítésekre. Az átalakítás során egyedül a motorházfedél fogantyújának krómozását nem vették át a tervezők.

A modern járművek minden előnye

A 2CV furgonváltozata annak idején fenekestül felforgatta a kategóriáját eredeti megjelenésével és teljesítményével. A haszongépjármű 40–50 km/h-s átlagsebességet tudott produkálni, és 1,88 m3-es hasznos térfogatával – a vezetőt nem számítva – akár 250 kg-nyi rakomány szállítására is alkalmas volt.

Az új Berlingo esetében már nem hallatszik az egykori kéthengeres motor zaja, és a hűtőrácson sincs már lyuk a kurblinak. A Berlingo 2CV Fourgonnette a mai kor legjavát kínálja a kényelem, a helykínálat, a modularitás és a biztonság tekintetében.

A Berlingo haszonjármű-változata három személy szállítására alkalmas (a személyautó-változat öt üléses), sokkal nagyobb sebességre képes, és nagyobb is elődjénél, amit négyszer akkora – akár egy tonnás – teherbírása és gyakorlatilag megháromszorozott – akár 4,4 m3-es – hasznos térfogata is bizonyít.

Az új modell kompakt jellegénél fogva könnyen kezelhető és mozgékony, fedélzete pedig tágas és igényes, ami ideális útitárssá teszi a mesteremberek és a kereskedők számára. A Cabin Extenso® rendszernek köszönhetően az utasülés mozgatásával akár 3,09 m hasznos hossz (M méret) is kialakítható.

A vezetés, a ki- és berakodás, valamint a manőverek megkönnyítésére a Berlingo furgonváltozata akár 18-féle vezetéstámogató és 4-féle csatlakozási technológiát kínál: ezek közé tartozik a színes head-up display, a kulcs nélküli nyitás-zárás és indítás, a túlterhelésjelző, a Surround Rear Vision parkolássegítő, de említhetnénk olyan funkciókat is, mint az aktív biztonsági fék, a vontatmánystabilizáló, a lejtmenetvezérlő, a visszagurulás-gátló vagy éppen a holttérfigyelő rendszer.

A haszongépjármű-változat 1.5 BlueHDi dízelüzemű vagy 1.2 PureTech benzinmotorral, illetve EAT8 automata váltóval is rendelhető, de elektromos meghajtás is szerepel a kínálatban, amely akár napi 275 km zajoktól és rezgésektől mentes megtételére alkalmas, anélkül hogy emiatt csorbulnia kellene a hasznos térfogatnak. Az elektromos változat akkumulátora 30 perc alatt feltölthető 80%-ra bármely nyilvános töltőállomáson. Az ë-Berlingo furgon töltésidőzítő és előfűtési/-hűtési funkciót is kínál, mely utóbbi lehetővé teszi az utastér hőmérsékletének beállítását.

A Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette a vintage furgoncsalád legújabb tagja

2017-ben, az 1948 és 1981 között forgalmazott, mintegy 500 000 érékesített példányt jegyző Type H születésének 70. évfordulója alkalmából az olasz karosszériatervező cég vintage átalakító készletet tervezett a Citroën Jumperhez, 2020-ban pedig a Jumpy/SpaceTourer modellekhez.

Az esztétikai átformálás mindhárom Citroën-furgon esetében ugyanolyan technikával történik. Az első karosszériaelemeket (motorháztető, lökhárító és sárvédők) üvegszálas elemekre cserélik. Az oldalfalakra, a hátsó részre és a tetőre közvetlenül a karosszériára ragasztott panelek kerülnek. A vintage jelleget a mai haszonjárművek jellegzetes fényszóróinak helyébe lépő kerek lámpák teszik teljessé, felidézve a Type H és az egykori Kacsa-furgon erőteljes karakterét.

A Type H átalakító készlet az összes Jumper-karosszériaváltozattal (L1 4,96 / L2 4,95 / L3 5,99 / L4 6,30) kompatibilis, a Type HG készlet pedig a Jumpy /SpaceTourer esetében rendelkezésre álló összes mérethez (XS 4,60 m / M 4,95 / XL 5,30) elérhető. Lehetőség van speciális készletek beszerzésére is a Citroën kínálatában szereplő összes alternatív karosszériaváltozathoz, például lemezelt, üvegezett, alváz-kabinos, padlólemezes vagy egyéb módon átalakított furgonokhoz, lakókocsikhoz, minibuszokhoz, street food autókhoz stb.

A Jumper „Type H-sítása” jókora kihívásnak bizonyult. A Citroën legnagyobb furgonja ugyanis nem téglatest alakú, és sajátos formaterv, illetve nem kevés ívelt vonal jellemzi. A készletet igyekeztek tökéletesen a Jumper karosszériájához illeszteni, és minél szilárdabb egységet létrehozni az alapjármű fémváza és az üvegszálas karosszériaelemek között. Az egyszerűség és a nagyobb szilárdság érdekében a jármű elejére egyetlen panelt terveztek, amely az orr-részt és a motorháztetőt is magában foglalja. Ehhez igazi technológiai bravúrra volt szükség, amelyről a Berlingo 2CV Fourgonnette határozott és szívós karaktere is tanúskodik.

Kulcsszavak: Berlingo 2CV, Citroën, Citroën kacsa
 
A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás A Citroen-rajongók által kiválasztott kedvenc modellek a C_42 új kiállításán A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás Lendületben a DS márka A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás A Városi közlekedés napos oldala – Az új Citroen C1 A Citroën Kacsa furgonváltozata ihlette időutazás Frankfurtban újabb drágakő érkezik DS-mitával Új fejezet kezdődik a DS történetében Új fejezet kezdődik a DS történetében
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 471 - 480