Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 521 - 530 |
A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásra alkalmas járműveit |
||
2022. június 21.
A Scania teljes körű megoldást kínál a regionális távolsági fuvarozás területén a legújabb BEV járműveinek köszönhetően.
|
A járművek teljesítménye, hatótávolsága és töltési kapacitása lehetővé teszi a problémamentes mindennapi fuvarozást. A Scania tovább halad a villamosítás felé vezető útján, hogy ügyfeleivel együttműködve elérje a a CO2-kibocsátás csökkentésére irányuló, tudományos alapú céljait. A Scania célkitűzéseit szem előtt tartva, a tisztán elektromos járművek (BEV) egy újabb szintjére támaszkodva kínál megoldásokat. Az új, R vagy S fülkékkel ellátott járműgeneráció egy olyan átfogó megoldás részét képezi, amely számos ügyfél és alkalmazás számára nyitja meg a villamosított közlekedés kapuit. 624 kWh kapacitású akkumulátoraival a Scania járművei jelentős előrelépést jelentenek az elektromos tehergépjárművek és azok alkalmazhatósága terén a regionális fuvarozásban. Christian Levin, a Scania vezérigazgatójának elmondása szerint „ez a bemutató számunkra és partnereink számára is jelentős mérföldkőnek számít. Jelenleg termékkínálatunkat minden irányban bővítjük, így új lehetőségeket kínálunk ügyfeleink széles körének és a teljes közlekedési ökoszisztémának. Ezek a tehergépkocsik egy olyan megoldás részét képezik, amelyek jellemzői megoldást jelentenek a villamosítást igénylő közlekedési ágazat számára.” A Scania új BEV tehergépkocsi-generációja a Scania kulcsfontosságú jellemzőin alapszik – ilyenek a modularitás és az üzemeltetés gazdaságossága – így képesek helyt állni a hagyományos tehergépkocsik szerepkörében, sőt még meg is haladják azokat. A legújabb elektromos Scania tehergépjárművekhez minden szükséges üzemeltetési tényező és szolgáltatás is elérhető, így teljes körű megoldást jelentenek, ideértve a töltést, a finanszírozást, a biztosítást és a karbantartást is. „Ezek a járművek a Scania kínálatában alapvető változást jelentenek mindazon ügyfeleink számára, akik hisznek a változásban” – mondja Fredrik Allard, a társaság rangidős alelnöke, a villamosítási osztály vezetője. „Ügyfeleink számára megkönnyítjük az átállást: társaságunknál olyan, az ügyfelek számára fontos értékeket építünk be folyamatainkba, mint a szoros együttműködés és a zéró károsanyag-kibocsátás.” A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásban akár 64 tonna össztömegű járműszerelvények mozgatására alkalmas, kibocsátásmentes tehergépjárművek újabb szintjét. A Scania BEV portfóliójának ez a bővítése nagy lehetőséget jelent mindazon ügyfeleink számára, akik vállalni akarják a felelősséget és kibocsátásmentes járműveket kívánnak üzemeltetni a dízelmotoros tehergépjárművek költségeinek szintjén. A Scania új teherautói alváz kivitelben, vagy – például szabályozott hőmérsékletű élelmiszer-szállításra alkalmas – nyerges vontató és félpótkocsi járműszerelvény formájában jutnak el ügyfeleinkhez. A hatótávolság a tömeg, a konfiguráció és a domborzati viszonyok függvénye. A 6 db akkumulátorral felszerelt, 4x2 nyerges vontató várható hatótávolsága két töltés között, 80 km/h autópályás átlagsebesség mellett akár 350 km is lehet. Az említett gépkocsik számára az olyan stabil útvonalak a legmegfelelőbbek, amelyek lehetővé teszik a hazai telephelyen, ill. az úti célban történő töltést. Természetesen, a gépkocsivezető kötelező, 45 perces pihenője során végzett esetleges töltés tovább növeli a hatótávolságot. „A Scania elektromosautó-kínálata ezennel elérte a megfelelő fejlettségi szintet” – jelentette ki Allard. „A már meglévő, 2020-ban bemutatott, a városi szállításra alkalmas hibrid és BEV járművek csoportjának jelenlegi bővítésével egy fenntartható, sokoldalú és károsanyag-kibocsátásmentes portfóliót kínálunk ügyfeleinknek.” Az új Scania BEV tehergépkocsik eleinte 4x2 nyerges vontatóként, ill. 6x2*4 konfigurációjú alvázként rendelhetők. A hat akkumulátorral ellátott nyerges vontató szükséges tengelytávja 4150 mm, ezért kihasználjuk a járműméret növelésére vonatkozó európai szabályozás előnyeit. A járműszerelvény össztömege elérheti a 64 tonnát is, ami a Skandináviában használt járműszerelvényekre jellemző. A töltési teljesítmény elérheti a 375 kW értéket is, így egy órányi töltés kb. 270–300 km hatótávolságot jelent. A Scania 45 R vagy S járművek névleges teljesítménye 410 kW (ez mintegy 560 lóerőt jelent). „A széndioxid-kibocsátás globális problémájának megoldása az jelenti, hogy mindannyiunknak meg kell találni a termelés és a fogyasztás új módszereit”, nyilatkozta Levin. „A Scania számára mindig is fontos volt a fogyasztás csökkentése, ill. a különféle anyagok ismételt újrafelhasználása és újrahasznosítása. Jelenleg a megfelelő töltőállomás-infrastruktúra hiánya az egyetlen akadálya annak, hogy a fosszilis üzemanyagokra épülő közlekedésről átálljunk a villamosított közlekedésre, de e tekintetben is jelentős előrelépést tapasztalunk.” Kulcsszavak: elektromobilitás, elektromos kamion, scania
|
|
|||||
|
||||||
Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés |
||
2022. június 21.
A Siemens a korábban bemutatott autonóm e-jármű töltési megoldása után továbbra is azon dolgozik, hogy minél innovatívabb e-töltő hálózatokat valósítson meg.
|
Ennek érdekében kisebbségi részesedést szerzett a vezeték nélküli töltési technológiákat fejlesztő amerikai WiTricity vállalatban. A két cég a jövőben együtt dolgozik azon, hogy hatékony, vezeték nélküli töltési technológiákkal szolgálják ki az elektromos autók növekvő piacát. A munka közös nevezőt képezhet az eltérő töltési protokollok között, ezzel újabb akadályt gördíthetnek el az elektromos töltési infrastruktúra fejlesztése elől. Egy nemzetközi felmérés szerint a vezeték nélküli elektromos járműtöltési piac értéke 2021-ben 740,4 millió dollár nagyságú volt, és az előrejelzések szerint 2030-ra eléri a 3,75 milliárd dollárt. Innovatív technológia A vezeték nélküli töltőállomásokon a megfelelő energiaátvitel indukcióval érhető el a töltőpadok, illetve a járművekben elhelyezett tekercsek között. Az állomásoknak ugyanakkor sokféle járműmagassághoz és kialakításhoz kell alkalmazkodniuk – a személyautók mellett kisteherautókat, terepjárókat és sportkocsikat is el kell látniuk megfelelő töltéssel. Ultragyors töltés a sivatagban Kulcsszavak: elektromobilitás, elektromos autó, elektromos töltőállomás, Siemens
|
|
|||||
|
||||||
Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke |
||
2022. június 20.
A BMW 7-es sorozat az első generáció 1977-es debütálása óta egyet jelent a végtelenül exkluzív, összetéveszthetetlenül egyedi és hamisítatlan BMW-s stílusban átélhető személyes mobilitással.
|
A stílusos eleganciát sugárzó formanyelv mögött nemzedékről nemzedékre az utastér páratlan kényelme és a bajor prémiummárka tradicionális vezetési élménye húzódik, amely a luxusszegmensben már a kezdetektől fogva egyedülálló, rendkívül dinamikus vezethetőség képében ölt testet. A BMW 7-es sorozat modellgenerációi egymás után emelték újabb és újabb szintre a kimagasló teljesítmény, a magával ragadó menetkomfort és a hátsó üléssorban átélhető, pihentető utazás kivételes egységét. A BMW 7-es sorozat mindeközben innovációs úttörőként és technológiai iránymutatóként is meghaladta a korát, amely nem csupán közvetlen kezelhetőséget, példaértékű hatékonyságot és hosszútávú fenntarthatóságot, de gondosan válogatott anyaghasználatot, forradalmi gyártási folyamatokat, jövőbe mutató járművezérlést és progresszív járműkapcsolati megoldásokat is jelent. A BMW 7-es sorozat karosszéria-kialakítása és utastere mindig is az autóipar fejlődésének és a digitalizáció legújabb szabványainak hírnöke volt, melynek innovatív sorozatgyártási folyamatai a felelős erőforrás-felhasználás és az ökológiai lábnyom folyamatos csökkentése mellett garantálják a kompromisszumoktól mentes prémium minőséget. 1977: a BMW 7-es sorozat első generációja – a luxuslimuzinok mezőnyének legsportosabb képviselője 1979-ben a BMW a karburátorral dolgozó motorokat üzemanyag-hatékony benzin-befecskendező technológiával szerelt erőforrásokra cserélte. A BMW 728 és BMW 730 modellek helyén bemutatkozott a BMW 728i, majd a BMW 733i modellt a világszerte egyedülálló, digitális motorvezérlő elektronikával dolgozó BMW 732i követte. Egy évvel korábban csatlakozott a modellpalettához a 218 lóerő maximális teljesítményre képes, 3,5 liter hengerűrtartalmú benzinmotorral szerelt BMW 735i. 1980-tól a BMW 745i állt a portfólió csúcsán, motorházteteje alatt egy 252 lóerős, turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel dolgozó hathengeres motorral. Harmonikus formanyelvével, sportos teljesítményével és innovatív futómű-vezérlő rendszereivel a BMW 7-es sorozat második generációja 1986-ban látványos világpremiert ünnepelt. Frontrészének szélesre húzott hűtőrácsai erőteljes benyomást keltettek, az „L” alakú hátsó lámpák pedig a BMW új, jellegzetes stílusjegyeivé váltak. Ez volt az első 7-es BMW, amely hosszított tengelytávolságú karosszériaváltozatban is megrendelhető volt. Főbb technológiai innovációi között az automata menetstabilizáló (ASC – Automatic Stability Control), az elektronikus gázpedál és a nyomatékszabályzás is megtalálhatók voltak. Németországban az 1930-as évek vége óta 1987-ben készült először tizenkét hengeres motorral szerelt limuzin: ez volt a BMW 750i. A könnyűfémből készült, 5,0 liter hengerűrtartalmú V12-es erőforrás hengersoronkénti üzemanyag-befecskendezést, gyújtórendszert és katalizátort kapott. Lenyűgöző, 220 kW / 300 lóerő maximális teljesítménye és 450 Nm csúcs forgatónyomatéka ellenére a motor átlagos üzemanyag-igénnyel bírt. A tizenkét hengeres motorral szerelt modellben mutatkozott be a BMW AGS néven ismert, adaptív váltóvezérlő technológiája is. A palettán két soros hathengeres motor és két V8-as erőforrás is megtalálható volt. 1994: a BMW 7-es sorozat harmadik generációja – úttörő innovációkkal és az első dízelmotorral A BMW 7-es sorozat harmadik generációja ott folytatta, ahol rendkívül sikeres elődmodellje abbahagyta – gyakorlatilag változatlan külső méretekkel, finomhangolt stílusjegyekkel, a menetkomfort és a menetdinamika terén pedig további fejlesztésekkel. A portfólió eleinte két nyolchengeres motorból és a V12-es erőforrás új kiadásából állt. Utóbbi hengerűrtartalmát 5,4 literre növelték, amelynek köszönhetően a maximális teljesítmény 240 kW-ra / 326 lóerőre nőtt. A BMW 750i átlagos üzemanyag-fogyasztása ezzel párhuzamosan körülbelül 11 százalékkal csökkent. A BMW 7-es sorozat harmadik generációját új menetstabilizáló rendszerek emelték az aktív biztonság éllovasává: a blokkolásgátló fékrendszer mellett a V8-as modellek az opcionális extrafelszereltség részeként automata menetstabilizálóval (ASC – Automatic Stability Control), a BMW 750i pedig alapfelszereltségként dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) gurult le a gyártósorról. A 7-es BMW komfortnövelő funkciói ugyancsak új magasságokba értek, olyan figyelemre méltó innovációkkal, mint például a színes központi kijelzővel dolgozó, integrált navigációs rendszer. A kerekeken kínált utasbiztonság új dimenzióját az akár nyolc légzsák és az RDC névre keresztelt gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer jelentette. 1995-ben új soros hathengeres motor mutatkozott be a palettán, mindössze 12 hónappal később pedig a BMW a V8-as erőforrások új generációját is bejelentette. Az 1996-ban debütált BMW 725tds eközben kiváltképp gazdaságos alternatívát kínált: 2,5 liter hengerűrtartalmú, hathengeres dízelmotorja 105 kW / 143 lóerő maximális teljesítményre volt képes, vonzó üzemanyag-fogyasztási tulajdonságokkal és példaszerűen sima járáskultúrával. Ezt követte 1998-ban a 3,0 liter hengerűrtartalmú, hathengeres, közös nyomócsöves (Common Rail) dízelmotorral szerelt BMW 730d, amelynek maximális teljesítménye 135 kW-ra / 184 lóerőre ugrott. 1999-ben aztán a BMW 740d új mércét állított fel, a világ első, V8-as dízelmotorral szerelt limuzinjaként. A Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel dolgozó erőforrás 180 kW / 245 lóerő maximális teljesítményre volt képes. 2001: a BMW 7-es sorozat negyedik generációja – a jövő hírnöke Negyedik generációjára a mérnökök teljesen az alapoktól újratervezték a BMW 7-es sorozatot, amely a klasszikus luxuslimuzinok avantgárd újraértelmezéseként öltött testet. Megannyi új ötletének köszönhetően a bajor prémiumgyártó zászlóshajója az autóipar számos területének jövőbe mutató hírnökévé érett. Ekkor mutatkozott be a BMW iDrive járművezérlő rendszer, a modern BMW formanyelv, 2005-ben pedig a BMW Night Vision éjjellátó rendszer és az első távolságifény-asszisztens is. A BMW 735i és a BMW 745i motorházteteje alatt vadonatúj fejlesztésű nyolchengeres motorok debütáltak, VALVETRONIC változó szelepvezérléssel és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással. A motorok erejét most először alapfelszereltségként kínált hatfokozatú automataváltó továbbította a kerekekhez. A BMW 7-es sorozat negyedik generációjának csúcsmodellje a 2003 januárjában bemutatott BMW 760i volt, motorházteteje alatt egy 327 kW / 445 lóerő maximális teljesítményre és 600 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, 6,0 liter hengerűrtartalmú V12-es benzinmotorral. 2005 őszén két dízelmotor csatlakozott a palettához: a BMW 730d és a BMW 745d, egyaránt kimagasló teljesítménnyel. 2006 őszén a BMW a világ első autógyártó vállalataként mutatott be hidrogénnel hajtott luxuslimuzint, amelynek műszaki alapját a BMW 760Li modell adta. A tizenkét hengeres belsőégésű erőforrással szerelt BMW Hydrogen 7 a világ első olyan hidrogén-meghajtású modellje volt, amely a teljes sorozatgyártási folyamaton átesett. A mindössze 100 példányban készült kisszéria modelljeit ügyfelei egy kiválasztott csoportjának adta át a BMW, hétköznapi körülmények közötti használatra. A páratlan menetdinamika és utazási komfort érdekében a BMW 7-es sorozatot nem csupán nagymértékben alumíniumból készült futómű-alkatrészekkel és elektronikus lengéscsillapítás-szabályzással (EDC – Electronic Damper Control), de Dynamic Drive aktív borulásgátló rendszerrel is felszerelték a mérnökök. 2004-ben a BMW zászlóshajója a világ legnagyobb darabszámban értékesített luxuslimuzinja lett, amellyel a BMW 7-es sorozat ismét kategóriája legkeresettebb képviselőjévé érett. 2008: a BMW 7-es sorozat ötödik generációja – az utazás minőségének és stílusának újradefiniálása A BMW 7-es sorozat ötödik generációja a stílus, a luxus és az utazás minőségének újraértelmezését állította a középpontba. Az új járműkoncepció, az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) világpremierje és a vezetést támogató rendszerek egyedülálló tárháza a kivételes vezetési élmény felé vezető utat kövezte ki. Ehhez olyan innovatív információ-szolgáltató és szórakoztató funkciók társultak, mint például a korlátlan fedélzeti internet-hozzáférés. A bajor prémiummárka ügyfelei az ötödik modellgeneráció piaci bevezetésekor hat- és nyolchengeres erőforrások közül választhattak. Később megérkezett a portfólió csúcsmodell-párosa, a BMW 760i és a BMW 760Li is, amelyeknek meghajtásáról egy újfejlesztésű, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 6,0 liter hengerűrtartalmú, tizenkét hengeres benzinmotor gondoskodott. A közvetlen üzemanyag-befecskendezéshez és az ugyancsak új nyolcfokozatú automataváltóhoz 400 kW / 544 lóerő maximális teljesítmény és 750 Nm csúcs forgatónyomaték társult. 2009-ben a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is megérkezett a luxuslimuzinok szegmensébe. Újdonság volt továbbá a BMW ActiveHybrid 7 is, amelynek kifinomult hajtáslánc-technológiájában egy V8-as belsőégésű erőforrás és egy elektromos motor dolgozott együtt. 2015: a BMW 7-es sorozat hatodik generációja – első ízben plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is A BMW 7-es sorozat hatodik generációja egy sor jövőbe mutató innovációval érkezett meg az utakra. A járműszerkezetben megjelent a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP), a BMW 740e lemezei alatt plug-in hibrid hajtáslánc-technológia dolgozott, az operációs rendszer felhasználói élményét BMW Gesztusvezérlés fokozta, bemutatkozott az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás, a vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) ADAPTIVE vezetési üzemmóddal gazdagodott, a BMW Laserlight lézerfény-technológia pedig a teljesítmény, a hatékonyság, a kényelem és a biztonság terén egyaránt új mércét állított fel. A hátsó üléssorban átélhető kényelmet a masszázsfunkciót és Vitalitás programot is kínáló Executive Lounge opció emelte új szintre. Az innovációk sorát a vezetést támogató rendszerek jelentősen kibővített tárháza fokozta, többek között kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) és távirányítású parkolással (Remote Control Parking). A modell piaci bevezetését egy átfogó fejlesztéseken átesett V8-as erőforrás és a BMW Group soros hathengeres motorjainak legkorszerűbb generációja színesítette. Egy évvel később ünnepelte világpremierjét a 448 kW / 610 lóerő maximális teljesítményre képes, új V12-es benzinmotorral szerelt BMW M760Li xDrive. A luxuslimuzin elektromos mobilitás melletti osztatlan elköteleződését három, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozat is igazolta. A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködése normál és hosszított tengelytávolságú karosszériaváltozatban, akár BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhető volt. 2022: a BMW 7-es sorozat hetedik generációja – a fenntarthatóságot éltető premium szemlélet meghonosítása A BMW 7-es sorozat hetedik generációja úttörőként mutatja meg az abszolút vezetési élmény, a hosszútávon is felülmúlhatatlan menetkomfort és a csúcstechnológiás innovációk kiteljesedése felé vezető, új irányt. A luxus színvonalú személyes mobilitás effajta újraértelmezésének középpontjában a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 áll. 45 évvel az első 7-es BMW világpremierje után, hetedik modellgenerációjába lépve a luxuslimuzin továbbra is a BMW Group dingolfingi gyárában készül: az új BMW 7-es sorozat tisztán elektromos meghajtással, belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai ugyanarról a gyártósorról gurulnak le. A dingolfingi üzem a gyártási folyamatokhoz szükséges energiát egyre átfogóbb arányban zöldenergia hasznosításával állítja elő. Emellett a nyersanyagok szigorúan ellenőrzött kiválasztása és a másodlagos anyagok széleskörű alkalmazása is nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy az új BMW 7-es sorozat hatékonyan segítsen elérni a vállalatcsoport ambiciózus fenntarthatósági céljait. Az új BMW 7-es sorozat világszerte kizárólag hosszított tengelytávolságú karosszéria-kialakítással válik elérhetővé, amellyel maximalizálja a hátsó üléssor helykínálatát. Itt merőben új és rendkívül magas minőségű anyaghasználat, innovatív szórakoztató rendszer és a továbbfejlesztett Executive Lounge opció gondoskodik a felülmúlhatatlan kényelem és az exkluzív hangulat kettőséről. A 2022 novemberétől megrendelhető hetedik modellgenerációban a bajor prémiumgyártó olyan egyedülálló, innovatív felszereltségi opciókat kínál, mint a tetőkárpitból lenyíló BMW Theatre Screen, a végtelen lehetőségeket és páratlan felhasználói élményeket ígérő BMW iDrive járművezérlő technológia, a BMW Ívelt Kijelző és az automatizált parkolást, illetve manőverezést kínáló Manőver Asszisztens. Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 7-es, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Végső teszteken az új Peugeot 408 |
||
2022. június 20.
Bár hamarosan, június 22-én hivatalosan is leleplezik a vonalait álcaruhában már megvillantó új 408-at, a gyártás őszi elindítása előtt még komoly tesztelési feladatok várnak rá.
|
Míg az új modell érkezése váratlanul érhetett sokakat, a tesztelési procedúra egy előre megtervezett, szigorú és precíz folyamat szerint zajlik. A program közúti, zárt pályás és laboratóriumi, azaz próbapados fázisokból áll. A cél egyértelmű : kompromisszumok nélküli, kiváló minőség már az első legyártott példányoktól. Végső jóváhagyó tesztek a kiváló minőség érdekében A tesztelésért felelős szakemberek tehát megkapták az új 408 első példányait, természetesen alapos alcázással : a karosszériát öntapadó fólia borítja, melynek grafikája hatékonyan álcázza az autó vonalait és méreteit, ehhez jönnek még azok a műanyag elemek, melyek hatékonyan rejtik el a részleteket a kíváncsi szemek elől. Ezekkel a tesztautókkal, összesen több mint 1 ,1 millió kilométert tettek meg a legkülönbözőbb körülmények közepette, változatos út- és klimatikus viszonyok között. Gázlókon történő áthajtás, kövezett és kátyús utakon való haladás és kavicsszórás egyaránt szerepelt a programban, csakúgy mint a trópusi melegben vagy a sarkvidéki hidegben történő tesztelés. Szó szerint éjjel-nappal zajlott az ismétlődő tesztelés, folyamatos értékelés és alapos megfigyelés mellett. Az extrém körülmények között megtett minden egyes kilométer több, mint tíz kilométer normál használat melletti futásnak felel meg. Az idő előrehaladtával és a tesztek igényeinek megfelelően könnyítenek az álcázáson, de a kíváncsi szemektől rejtve, a tesztpadokon, a szélcsatornában és a laboratóriumokban az álcázásuktól megfosztott autók még extrémebb próbákat állnak ki. Egy különleges, 4 tengelyes padon például a karosszéria strukturális fáradását tesztelik extrém igénybevétel esetén : egy hús – vér ember aligha tudna fizikailag a volán mögött maradni vagy elviselni egy ilyen tortúrát, amelynek a gép aláveti a karosszériát. ”Célunk a tökéletesség. Munkánk során egyrészt teszteljük az új 408 összeszerelési minőségét másrészt az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásait is, tehát minden olyan helyzetet, amellyel a felhasználó találkozhat. Összességében a határokat feszegetjük, akár a közúti, akár a laboratóriumi, próbapados tesztelésről beszélünk. Nagyon szigorúak vagyunk, nem csak az autóval, de saját magunkkal szemben is, hogy elérhessük azt a minőségi színvonalat, amelyet célul tűztünk ki. Mindemellett felemelő érzés ezen a projekten dolgozni, látva, hogy gyakorlatilag a csapat valamennyi tagja beleszeretett az új 408-ba.” - nyilatkozta Emmanuel LAFAURY a PEUGEOT 408 projekt vezetője. Egy új karosszériatípus a Peugeot-tól Az utolsó álca mögé bújtatott képek egy dinamikus, megemelt « fastback » karosszériát mutatnak, mely nagyméretű kerekeken gurul és a márkához hűen egy igazi nagymacska benyomását kelti. A felelősségteljes vezetési élmény jegyében az új PEUGEOT 408 esetén különös gondot fordítottak az aerodinamikára, optimalizálva a karosszéria légellenállását, minden lehetséges irányból. Megjelenéséhez hasonlóan váratlan az elnevezése, az új PEUGEOT modell kereskedelmi forgalmazása PEUGEOT 408 néven indul majd, kivéve a kínai piacot, ahol a 408X megjelölést kapja. Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 408, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást |
||
2022. június 20.
A villanyautózás térnyerése érdekében a K&H június 10-től bevezette a Zöldautó Finanszírozást.
|
Ennek keretében évi 2,5 százalékos fix kamatozású, forintalapú lízingkonstrukcióval vehetnek egy-egy darab használt vagy új tisztán elektromos személyautót a vállalkozások. A kedvezményes kondíciók visszavonásig érvényesek. Bár nemzetközi szinten és Magyarországon is gyenge számokat produkál az új autók piaca, a villanyautó-eladások dinamikusan növekednek. A fenntarthatóságot célzó lépéseket kiemelten kezelő K&H most egy új, kedvező lízingkonstrukcióval segíti a magyarországi autópark zöldítését. Boom a villanyautók piacán Lízing évi 2,5 százalékos kamattal A K&H pedig most az elektromos gépkocsik magyarországi elterjedése, egyben az autók 15 évnél járó átlagéletkorának csökkentése érdekében elindítja a Zöldautó Finanszírozást, ennek keretében egy teljesen új, kedvezményes kamatozású lízingkonstrukciót nyújt, kizárólag vállalkozásoknak. Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, K&H
|
|
|||||
|
||||||
Így úszd meg a nyári baleseteket a közutakon |
||
2022. június 20.
A magyar nyaralók körében a távolság, a csomagok helyigénye, a kényelem vagy egyszerűen csak a vezetés élvezete okán továbbra is az autózás az egyik legnépszerűbb közlekedési mód, amire az ilyenkor szabályszerűen beduguló útszakaszok is rendszeresen emlékeztetik a sofőröket.
|
De van rosszabb a torlódásoknál: a megnövekedett forgalom és a tikkasztó meleg a nyári időszakot a balesetek csúcsszezonjává teszik. Néhány egyszerű tanács betartása a legmelegebb hónapokban is segíthet elkerülni a bajt. Ellenőriztessük az autó állapotát! – Nem lehet elégszer hangsúlyozni: biztonságosan csak megfelelő állapotú autóval lehet közlekedni. Az elkopott, vagy nem egyenletesen kopott fékbetétek miatti hosszabb fékút, az évszakhoz nem passzoló vagy nagymértékben kopott abroncsok miatti nehezebb manőverezhetőség, az elöregedett motoralkatrészek nyomán kialakuló erőtlenség mind-mind a baleseteknek kedveznek. A káresetek témájában több évtizedes tapasztalattal rendelkező Mercarius Flottakezelő is a karbantartás fontosságára hívja fel a figyelmet: ha szervizt régen látott, szokatlan dolgokat produkáló, vagy egyszerűen csak nagyobb futásteljesítményű autóval indulnánk hosszabb útnak, elengedhetetlen a jármű szakszerű átvizsgáltatása. Vezessünk felelősségteljesen! – A legtöbb balesetet sajnos továbbra is emberi hiba okozza: az elmúlt években a büntetőfékezésektől volt hangos a sajtó, de gyakori attitűd a gyorshajtás, a követési távolság-, az elsőbbségi rend-, vagy az előzés szabályainak be nem tartása is. Jó észben tartani, hogy bármilyen gyakorlott vezetők is vagyunk, és bármennyire élvezzük is autónk teljesítményét, sebességét: a másik autó vezetője nem biztos, hogy időben reagálni fog a mi szabálytalanságainkra. Legyünk tekintettel a többi autósra: mások lehetnek kevésbé tapasztaltak vagy egyszerűen csak fáradtak. Csak módjával a technológiával! – A felhőalapú navigáció, az állapotkijelzés, a multimédiás funkciók sok előnnyel járhatnak, de sajnos legalább ilyen hatékonyak a figyelmünk elterelésében is. Ha tehetjük, bízzuk az elektronikai eszközök kezelését az utastársainkra. Ha egyedül utazunk, kapcsoljuk be az autós módot azoknál az alkalmazásoknál, amelyek ezt lehetővé teszik, és csak a pirosnál várakozva, vagy félrehúzódva „nyomkodjuk” a telefonunkat. A technológiának van egy kevésbé egyértelmű hátránya is: „A sáv- és követési távolságtartó-, valamint a közúti táblákra figyelmeztető rendszerhez hasonló megoldások jó célt szolgálnak, mégis egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy éppen ezek okoznak balesetet. A modernebb autók sofőrjei hajlamosak a technológiára hagyatkozni és belekényelmesedni a vezetésbe, aminek hatására később, vagy egyáltalán nem reagálnak a veszélyes helyzetekre” – teszi hozzá Oláh József, a Mercarius Flottakezelő kárrendezési vezetője. Maradjunk éberek, az ütközés erejét mérséklő technológiákat már feltalálták, de a sértetlenségünket biztosan garantáló megoldásokat még nem! + 1 tipp: Válasszuk a jobb állapotú utakat! – Bár a kevésbé forgalmas utak jó szolgálatot tehetnek a torlódások elkerülésében, a keskeny, kanyargós útszakaszokon a nyaranta igen gyakori kőfelverődések sok bosszúságot okozhatnak. Az elmúlt években sokan tértek át az autós közlekedésre, ami a régebbi útszakaszokon váratlan leterheltséget, ennek következtében pedig a burkolat széleinek nagymértékű töredezését eredményezte. Ha tehetjük, vegyük igénybe a fizetős, vagy nemrégiben épített útszakaszokat – itt általában gyorsabban és biztonságosabban utazhatunk. Bár az elmúlt évek pandémiás időszaka lezárulni látszik, a kérés továbbra is helytálló: vigyázzunk magunkra és vigyázzunk egymásra! Biztonságos autózást! Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, Mercarius Flottakezelő, utasbiztonság, utazás
|
|
|||||
|
||||||
A Peugeot új arca, és ami mögötte van |
||
2022. június 14.
Fenséges oroszlánfej egy címerpajzs közepén: az új PEUGEOT 308 hűtőrácsát díszítő új márkaembléma a legmodernebb technológiák és a kreatív design találkozásából született.
|
A legújabb PEUGEOT-modell arculatát alapvetően meghatározó új embléma sajátossága, hogy egyben a vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radart is elrejti. A titok a címer hátoldalát borító vékony indiumrétegben rejlik. Az indium egy ritka szupravezető fém, mely ránézésre a krómra hasonlít, magas korrózióállóságú és nem zavarja a radarhullámokat. Az új PEUGEOT 308 az első olyan modell, amely a márka 2021. februárban bemutatott új oroszlánfejes címerpajzsát viseli. Az emblémát körülölelő hűtőrács rajza kifejezetten a logó kiemelésére szolgál: a krómozott rácsvonalak mind egy irányba, az új címerpajzs felé mutatnak. A hűtőrács és a logó együttese az új arculatnak köszönhetően karakteresebb megjelenést biztosít a modellnek, és jól jelzi a márka feljebb pozicionálási stratégiáját. Az expresszív design minél tökéletesebb érvényesülése érdekében a rendszámtábla az orr-rész legaljára, az első lökhárító alsó részére került, a vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radar pedig a logó mögött kapott helyet, így semmi nem zavarja az esztétikai élményt. Az új 308 logója Az új 308-on az új PEUGEOT-embléma két – ránézésre egyforma, műszakilag azonban különböző – változata is elérhető. Az egyik az Active Pack felszereltségű modelleket díszíti, az innovatív másik változat pedig a vezetéstámogató rendszerek radarjával felszerelt Allure és GT verziók sajátja. A vezetéstámogató funkciók tökéletes működése érdekében fontos, hogy a radar által kibocsátott hullámokat semmi ne zavarja. A címerpajzs radar elé helyezésekor a PEUGEOT mérnökeinek a következő megkötéseket kellett figyelembe venniük: • Az alkotórészek nem tartalmazhatnak fémrészecskéket. Az új logó több lépésben készült: • A hátlap elkészítése indiumból. Ezt a ritka ötvözetet a radarral rendelkező modelleknél használják, mivel ez az egyetlen anyag, amelyik a műszaki és a vizuális követelményeknek egyaránt megfelel: az indium külsőre a krómra emlékeztet, és olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek nem zavarják a radarhullámok terjedését. • Lézergravírozás: az indiumfelületet lézerrel kezelik, hogy a polikarbonáton keresztül láthatóvá váljon az oroszlánfej. • Fekete fényezés: a címer hátoldalára felvitt festékréteg a logó hátterét adja. • Védőlakk felhordása az előlapra: a címer elülső oldalát lakkozással védik a külső behatásoktól (karcolás, napsugárzás, hőingadozás stb.). • Rögzítés: az emblémát ezután egy rögzítőelemre ragasztják, amelyet a hűtőrácsra csavaroznak. Az új logó mögött rejtőző vezetéstámogató rendszerek Az új PEUGEOT-logó mögött rejtőző radar a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek működését segíti: • Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén) – szabadon beállítható követési távolsággal, • Adaptív sebességtartó automatika 30 km/h-ra fékező funkcióval (manuális sebességváltó esetén) – szabadon beállítható követési távolsággal, • Automata vészfékező rendszer, mely 7–140 km/h sebességtartományban (változattól függően) éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat, és ütközésveszély esetén figyelmezteti a vezetőt. Ugyanezt a radart használja az új Drive Assist 2.0 csomag is, mely újabb előrelépés a félautomata vezetés felé. A rendszer az EAT8 automata váltóval felszerelt változatokon az állóra fékező funkcióval kiegészülő sebességtartó automatika mellett a sávtartó automatikát is magában foglalja. Ráadásul az új generációs Drive Assist osztottpályás utakon 2 új funkciót is kínál: • Félautonóm sávváltás: a rendszer 70 és 180 km/h közötti sebességtartományban felajánlja a vezetőnek az előtte haladó jármű megelőzését és az eredeti sávba történő visszasorolást. • Előzetes sebességajánlás: a rendszer a sebességkorlátozó tábláknak megfelelően sebességmódosítást (gyorsítást vagy lassítást) ajánlj a vezetőnek. Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 308, új modell, vezetéstámogató rendszer
|
|
|||||
|
||||||
Hibrid kalandjárművet épített a Toyota |
||
2022. június 14.
Kifejezetten az aszfalttól távoli kirándulásokhoz, offroad élményekhez szükséges képességekkel vértezte fel a RAV4 Woodland különkiadását a Toyota. Ez az első alkalom, hogy az autógyártó hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsiból épített fokozott terepalkalmasságú verziót, amely ráadásul jótékony célokat is szolgál.
|
A modern szabadidőjárművek minden eddiginél otthonosabban mozognak burkolt útfelületen, városban, országúton és autópályán, ugyanakkor futóművük és hajtásláncuk fejlett elektronikus vezérlő rendszereinek köszönhetően terepen is váratlanul jól helytállnak. Különösen nagy gyakorlata van ebben a Toyotának, amely házon belüli motorsport- és tuningműhelyével, a TRD-vel karöltve hosszú évek óta kínál fokozott terepalkalmasságú crossovereket és pickupokat az észak-amerikai piacokon. A 2023-as modellévre azonban egy olyan újdonságot vezet be a márka, amely két fontos új értékkel egészíti ki a TRD Off-Road modellektől megszokott képességeket. A Toyota RAV4 Woodland Edition egyik újdonsága a hibrid hajtáslánc: ilyennel ugyanis korábban nem készített kifejezetten terepre fejlesztett modellt a Toyota. A jól ismert benzin-elektromos erőforráshoz kifejezetten a terephasználat elvárásaihoz hangolt futóművet társítottak, amely a módosított rugóstagoknak köszönhetően kátyúkon és buckákon sem üt fel, ugyanakkor speciális lengéscsillapítói kontrollált oldaldőlést biztosítanak. Ehhez offroad mintázatú utcai abroncsok, masszív tetőcsomagtartó, valamint a hordozható elektromos berendezések működtetésére szolgáló, nagyfeszültségű inverter és hálózati csatlakozó társul, így biztosítva kempingezés közben is az otthon megszokott komfortot. Az utastérben és a csomagtartóban strapabíró gumiszőnyegek nyújtanak hathatós védelmet minden évszakban. A külső funkcionális és dekorelemek (az emblémáktól kezdve a kipufogóvégeken át a sárfogókig) diszkrét fekete kivitelűek, a keréktárcsák ellenben látványos és különleges bronzszínű kivitelben pompáznak. A terepen oly fontos, mindenkori tökéletes látási viszonyokról LED-es fényszórók és integrált ködlámpák gondoskodnak. Ennyi majdnem elegendő is a felhőtlen terepjáráshoz, hiszen a RAV4 2,5 literes hibrid hajtásláncához tartozó, elektromos összkerékhajtási rendszer (amely osztómű helyett különálló villanymotorral hajtja meg a hátsó tengelyt) hatékony, megbízható és kifinomult, miközben kiküszöböli a mechanikus összkerékhajtási rendszerek két alapvető hiányosságát: az aktiválás késlekedését, illetve a fokozott energiafogyasztást. Nem csak ezen adottságok miatt számít a RAV4 Woodland Edition a Toyota leginkább offroad-barát típusának, hanem egy szokatlan felajánlás miatt is: az autógyártó ugyanis a limitált széria bevezetésével párhuzamosan félmillió dollárt (kb. 186 millió Ft) adományoz a környezetvédelmi oktatást célzó nemzeti alapítványnak (National Environmental Education Foundation, NEEF). A szervezet helyi, regionális és országos közösségi programokon és képzési projekteken keresztül járul hozzá a felelősségteljes, tudatos terepjáró-használat, illetve természetjárás feltételeinek a megteremtéséhez. A terepalkalmasságon túl, mint minden 2023-as modellévi Toyota RAV4-es, a Woodland Edition is megkapja a Toyota házon belül fejlesztett, új generációs multimédiás rendszerét, amely olyan funkciókkal teszi zökkenőmentessé a mindennapos használatot, mint a vezeték nélküli okostelefon-integráció, a beépített wifi hotspot, a hangvezérelt digitális asszisztens, a felhő alapú navigáció, vagy a mindenkori naprakész állapotról gondoskodó, vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) lehetősége. Szintén 2023-as újdonság a 12,3 colos digitális műszeregység, amely felszereltségi szinttől függően a korábbi 7 colos kijelző helyébe lép. Kulcsszavak: rav4, suv, toyota, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival |
||
2022. június 09.
Budapesten, a Mázsa téren nyitja meg kapuit a hazai autókereskedelemben immár 30 éve kiemelten sikeres Petrányi család új autókereskedése, amely egyben egy új, népszerű márka megjelenését is hozza a Petrányi-Autó Kft. életébe.
|
A Petrányi család vállalkozása a 70-es évektől a hazai autós világ sikeres és elismert szereplője, amely már három évtizede meghatározó név a hazai autókereskedelemben is, immár több mint 50.000 értékesített új autóval a háta mögött! Az eddig több telephellyel rendelkező, egy márkás kereskedés 2021-ben egy komoly fejlődési potenciállal bíró környezetben, a 10. kerületi Mázsa téren indította el a Petrányi Autó Centrum projektjét egy komoly felújítási folyamattal egybekötve, ahol 2022. június 7-től egy új szalonban elérhetővé válik a népszerű japán márka, a Nissan modellek széles választéka és a szervizszolgáltatások teljes köre is. Az új szalon a nyitás napjától változatos kínálattal és a Petrányi névhez méltó, magas minőségű szervizszolgáltatásokkal várja a 88 éves japán márkával most ismerkedő, vagy az iránt már korábban elkötelezett magán-és flottavásárló érdeklődőket egyaránt. A készletről elérhető modellek széles köre az újautó piac mai helyzetében egy plusz indok a kereskedés mielőbbi meglátogatására. Kulcsszavak: márkakereskedés, nissan, Petrányi Autó
|
|
|||||
|
||||||
Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét |
||
2022. június 09.
Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét, a , amely 2024-től Győrben, az Audi Hungariánál készül.A CUPRA Terramar modellt különböző motorizáltsággal, belső égésű és plug-in hibrid technológiával is gyártják majd Győrben.
|
A győri székhelyű AUDI HUNGARIA Zrt. az Audi Konszern tagja, az Audi és Volkswagen Konszern központi motorszállítója. Évente közel 1,6 millió erőforrás, köztük elektromos motorok is készülnek a vállalatnál. Győrben gyártják az Audi Q3 és Q3 Sportback modelleket, amelyek elektromos hajtáslánccal is készülnek, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. Az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára, valamint egyre jelentősebb fejlesztési tevékenységet – járműhajtás- és járműfejlesztés – folytat. A vállalat széleskörű szolgálatásokat nyújt a teljes Volkswagen Konszern számára, első sorban a műszaki fejlesztés, pénzügy, IT és a beszerzés területén. Az Audi Hungaria Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, az ország legnagyobb exportőreinek egyike és a hazai járműipar legnagyobb beruházója. Az Audi Hungaria 2020 óta CO2-semlegesen végzi tevékenységét és mintegy 12 000 munkatársával a régió legnagyobb munkáltatója. Kulcsszavak: autógyár, Cupra, győr, suv, Terramar
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 521 - 530 |