Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 521 - 530
A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásra alkalmas járműveit

A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásra alkalmas járműveit

2022. június 21.
A Scania teljes körű megoldást kínál a regionális távolsági fuvarozás területén a legújabb BEV járműveinek köszönhetően.
Részletek

A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásra alkalmas járműveit

A járművek teljesítménye, hatótávolsága és töltési kapacitása lehetővé teszi a problémamentes mindennapi fuvarozást. A Scania tovább halad a villamosítás felé vezető útján, hogy ügyfeleivel együttműködve elérje a a CO2-kibocsátás csökkentésére irányuló, tudományos alapú céljait.

A Scania célkitűzéseit szem előtt tartva, a tisztán elektromos járművek (BEV) egy újabb szintjére támaszkodva kínál megoldásokat. Az új, R vagy S fülkékkel ellátott járműgeneráció egy olyan átfogó megoldás részét képezi, amely számos ügyfél és alkalmazás számára nyitja meg a villamosított közlekedés kapuit. 624 kWh kapacitású akkumulátoraival a Scania járművei jelentős előrelépést jelentenek az elektromos tehergépjárművek és azok alkalmazhatósága terén a regionális fuvarozásban.

Christian Levin, a Scania vezérigazgatójának elmondása szerint „ez a bemutató számunkra és partnereink számára is jelentős mérföldkőnek számít. Jelenleg termékkínálatunkat minden irányban bővítjük, így új lehetőségeket kínálunk ügyfeleink széles körének és a teljes közlekedési ökoszisztémának. Ezek a tehergépkocsik egy olyan megoldás részét képezik, amelyek jellemzői megoldást jelentenek a villamosítást igénylő közlekedési ágazat számára.”

A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásra alkalmas járműveit

A Scania új BEV tehergépkocsi-generációja a Scania kulcsfontosságú jellemzőin alapszik – ilyenek a modularitás és az üzemeltetés gazdaságossága – így képesek helyt állni a hagyományos tehergépkocsik szerepkörében, sőt még meg is haladják azokat. A legújabb elektromos Scania tehergépjárművekhez minden szükséges üzemeltetési tényező és szolgáltatás is elérhető, így teljes körű megoldást jelentenek, ideértve a töltést, a finanszírozást, a biztosítást és a karbantartást is.

„Ezek a járművek a Scania kínálatában alapvető változást jelentenek mindazon ügyfeleink számára, akik hisznek a változásban” – mondja Fredrik Allard, a társaság rangidős alelnöke, a villamosítási osztály vezetője. „Ügyfeleink számára megkönnyítjük az átállást: társaságunknál olyan, az ügyfelek számára fontos értékeket építünk be folyamatainkba, mint a szoros együttműködés és a zéró károsanyag-kibocsátás.”

A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásban akár 64 tonna össztömegű járműszerelvények mozgatására alkalmas, kibocsátásmentes tehergépjárművek újabb szintjét. A Scania BEV portfóliójának ez a bővítése nagy lehetőséget jelent mindazon ügyfeleink számára, akik vállalni akarják a felelősséget és kibocsátásmentes járműveket kívánnak üzemeltetni a dízelmotoros tehergépjárművek költségeinek szintjén.

A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásra alkalmas járműveit

A Scania új teherautói alváz kivitelben, vagy – például szabályozott hőmérsékletű élelmiszer-szállításra alkalmas – nyerges vontató és félpótkocsi járműszerelvény formájában jutnak el ügyfeleinkhez. A hatótávolság a tömeg, a konfiguráció és a domborzati viszonyok függvénye. A 6 db akkumulátorral felszerelt, 4x2 nyerges vontató várható hatótávolsága két töltés között, 80 km/h autópályás átlagsebesség mellett akár 350 km is lehet. Az említett gépkocsik számára az olyan stabil útvonalak a legmegfelelőbbek, amelyek lehetővé teszik a hazai telephelyen, ill. az úti célban történő töltést. Természetesen, a gépkocsivezető kötelező, 45 perces pihenője során végzett esetleges töltés tovább növeli a hatótávolságot.

„A Scania elektromosautó-kínálata ezennel elérte a megfelelő fejlettségi szintet” – jelentette ki Allard. „A már meglévő, 2020-ban bemutatott, a városi szállításra alkalmas hibrid és BEV járművek csoportjának jelenlegi bővítésével egy fenntartható, sokoldalú és károsanyag-kibocsátásmentes portfóliót kínálunk ügyfeleinknek.”

Az új Scania BEV tehergépkocsik eleinte 4x2 nyerges vontatóként, ill. 6x2*4 konfigurációjú alvázként rendelhetők. A hat akkumulátorral ellátott nyerges vontató szükséges tengelytávja 4150 mm, ezért kihasználjuk a járműméret növelésére vonatkozó európai szabályozás előnyeit. A járműszerelvény össztömege elérheti a 64 tonnát is, ami a Skandináviában használt járműszerelvényekre jellemző.

A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásra alkalmas járműveit

A töltési teljesítmény elérheti a 375 kW értéket is, így egy órányi töltés kb. 270–300 km hatótávolságot jelent. A Scania 45 R vagy S járművek névleges teljesítménye 410 kW (ez mintegy 560 lóerőt jelent).

„A széndioxid-kibocsátás globális problémájának megoldása az jelenti, hogy mindannyiunknak meg kell találni a termelés és a fogyasztás új módszereit”, nyilatkozta Levin. „A Scania számára mindig is fontos volt a fogyasztás csökkentése, ill. a különféle anyagok ismételt újrafelhasználása és újrahasznosítása. Jelenleg a megfelelő töltőállomás-infrastruktúra hiánya az egyetlen akadálya annak, hogy a fosszilis üzemanyagokra épülő közlekedésről átálljunk a villamosított közlekedésre, de e tekintetben is jelentős előrelépést tapasztalunk.”

Azon európai ügyfeleink számára, akik jelentősebb mértékben szeretnének BEV tehergépkocsikba befektetni, kulcsfontosságúak az elérhető töltési megoldások. A Scania e téren globális szereplőkkel lépett partnerségre, így az ügyfelei részére egyetlen kapcsolattartó pontként olyan teljes körű töltési megoldásokat kínál, amely a BEV tehergépkocsikat üzemeltető ügyfeleinek a jövőben is biztosítja a problémamentes töltés lehetőségét.

Kulcsszavak: elektromobilitás, elektromos kamion, scania
 
A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásra alkalmas járműveit A Scania és a Siemens elektromos meghajtású járműveket fejleszt A Scania tűzoltóautóit világszinten elismerik A Scania tűzoltóautóit világszinten elismerik A Scania S széria megkapta az „International Truck of the Year 2017” díjat A Scania S széria megkapta az „International Truck of the Year 2017” díjat Egy 100 éves Vabis autó ami még mindig versenyez Egy 100 éves Vabis autó ami még mindig versenyez A Scania bemutatja, hogyan működik az elektromos áramra kapcsolt, felsővezetékkel ellátott kamionja A Scania bemutatja, hogyan működik az elektromos áramra kapcsolt, felsővezetékkel ellátott kamionja
 
Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés

Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés

2022. június 21.
A Siemens a korábban bemutatott autonóm e-jármű töltési megoldása után továbbra is azon dolgozik, hogy minél innovatívabb e-töltő hálózatokat valósítson meg.
Részletek

Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés

Ennek érdekében kisebbségi részesedést szerzett a vezeték nélküli töltési technológiákat fejlesztő amerikai WiTricity vállalatban. A két cég a jövőben együtt dolgozik azon, hogy hatékony, vezeték nélküli töltési technológiákkal szolgálják ki az elektromos autók növekvő piacát. A munka közös nevezőt képezhet az eltérő töltési protokollok között, ezzel újabb akadályt gördíthetnek el az elektromos töltési infrastruktúra fejlesztése elől.

Egy nemzetközi felmérés szerint a vezeték nélküli elektromos járműtöltési piac értéke 2021-ben 740,4 millió dollár nagyságú volt, és az előrejelzések szerint 2030-ra eléri a 3,75 milliárd dollárt.

Innovatív technológia

A vezeték nélküli töltőállomásokon a megfelelő energiaátvitel indukcióval érhető el a töltőpadok, illetve a járművekben elhelyezett tekercsek között. Az állomásoknak ugyanakkor sokféle járműmagassághoz és kialakításhoz kell alkalmazkodniuk – a személyautók mellett kisteherautókat, terepjárókat és sportkocsikat is el kell látniuk megfelelő töltéssel.

Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés

Ultragyors töltés a sivatagban

A Siemens innovatív e-töltő megoldásaira legutóbb az Egyesült Arab Emírségek Energiaügyi és Infrastruktúraügyi Minisztériuma figyelt fel. A német technológia vállalat ott arra kapott megbízást, hogy ultragyors töltést lehetővé tevő villanykutakat biztosítson az autópályákon közlekedők számára. A megállapodás keretében tíz Siemens Sicharge D 160 kW-os ultragyors töltőt telepítenek Ras Al Khaimah, Ajman, Umm Al Quwain és Fujairah autópályáin. A töltők teljesítménye 300 kW-ig skálázható, és egységenként akár két további töltőkábellel bővíthetőek. Valamennyi eszköz csatlakoztatható a felhőhöz, lehetővé téve az üzemeltetők számára a töltők távoli felügyeletét és kezelését.

Kulcsszavak: elektromobilitás, elektromos autó, elektromos töltőállomás, Siemens
 
Megnyílt az Elektromobilitás Látogatóközpont Budapesten Megnyílt az Elektromobilitás Látogatóközpont Budapesten Kaliforniai 2035-ig megszünteti a benzines, a dízel, valamint hibrid autók forgalmazását Kaliforniai 2035-ig megszünteti a benzines, a dízel, valamint hibrid autók forgalmazását A jövő év elején már rendelhető lesz a Honda Urban EV A jövő év elején már rendelhető lesz a Honda Urban EV A Siemens metróvonalat villamosít Ecuadorban A Siemens metróvonalat villamosít Ecuadorban Elindult Magyarország első közösségi autózása budapesten Elindult Magyarország első közösségi autózása budapesten
 
Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

2022. június 20.
A BMW 7-es sorozat az első generáció 1977-es debütálása óta egyet jelent a végtelenül exkluzív, összetéveszthetetlenül egyedi és hamisítatlan BMW-s stílusban átélhető személyes mobilitással.
Részletek

Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

A stílusos eleganciát sugárzó formanyelv mögött nemzedékről nemzedékre az utastér páratlan kényelme és a bajor prémiummárka tradicionális vezetési élménye húzódik, amely a luxusszegmensben már a kezdetektől fogva egyedülálló, rendkívül dinamikus vezethetőség képében ölt testet. A BMW 7-es sorozat modellgenerációi egymás után emelték újabb és újabb szintre a kimagasló teljesítmény, a magával ragadó menetkomfort és a hátsó üléssorban átélhető, pihentető utazás kivételes egységét.

A BMW 7-es sorozat mindeközben innovációs úttörőként és technológiai iránymutatóként is meghaladta a korát, amely nem csupán közvetlen kezelhetőséget, példaértékű hatékonyságot és hosszútávú fenntarthatóságot, de gondosan válogatott anyaghasználatot, forradalmi gyártási folyamatokat, jövőbe mutató járművezérlést és progresszív járműkapcsolati megoldásokat is jelent. A BMW 7-es sorozat karosszéria-kialakítása és utastere mindig is az autóipar fejlődésének és a digitalizáció legújabb szabványainak hírnöke volt, melynek innovatív sorozatgyártási folyamatai a felelős erőforrás-felhasználás és az ökológiai lábnyom folyamatos csökkentése mellett garantálják a kompromisszumoktól mentes prémium minőséget.

1977: a BMW 7-es sorozat első generációja – a luxuslimuzinok mezőnyének legsportosabb képviselője

Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

A luxuslimuzinok szegmensében már a BMW 7-es sorozat első generációja felállította a mérnöki precizitás, a megbízhatóság és a menetdinamika meghatározó mércéjét. Elegánsan elnyújtott vonalvezetésével, vezető felé forduló műszerfalával, erőteljes motorpalettájával és kifinomult futómű-technológiájával a BMW 7-es sorozat már első ízre beváltotta a sportos limuzinként hozzá fűzött reményeket. Innovációi között a világ első elektronikus műszeregysége, a sebességfüggő kormányrásegítés és az elektromosan állítható külső visszapillantók is megtalálhatók voltak. 1980-ban a világ első fedélzeti computere is csatlakozott ehhez a listához, a külső hőmérséklet kijelzésével.

1979-ben a BMW a karburátorral dolgozó motorokat üzemanyag-hatékony benzin-befecskendező technológiával szerelt erőforrásokra cserélte. A BMW 728 és BMW 730 modellek helyén bemutatkozott a BMW 728i, majd a BMW 733i modellt a világszerte egyedülálló, digitális motorvezérlő elektronikával dolgozó BMW 732i követte. Egy évvel korábban csatlakozott a modellpalettához a 218 lóerő maximális teljesítményre képes, 3,5 liter hengerűrtartalmú benzinmotorral szerelt BMW 735i. 1980-tól a BMW 745i állt a portfólió csúcsán, motorházteteje alatt egy 252 lóerős, turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel dolgozó hathengeres motorral.

Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

1986: a BMW 7-es sorozat második generációja – a háború utáni Németország első tizenkét hengeres motorjával

Harmonikus formanyelvével, sportos teljesítményével és innovatív futómű-vezérlő rendszereivel a BMW 7-es sorozat második generációja 1986-ban látványos világpremiert ünnepelt. Frontrészének szélesre húzott hűtőrácsai erőteljes benyomást keltettek, az „L” alakú hátsó lámpák pedig a BMW új, jellegzetes stílusjegyeivé váltak. Ez volt az első 7-es BMW, amely hosszított tengelytávolságú karosszériaváltozatban is megrendelhető volt. Főbb technológiai innovációi között az automata menetstabilizáló (ASC – Automatic Stability Control), az elektronikus gázpedál és a nyomatékszabályzás is megtalálhatók voltak.

Németországban az 1930-as évek vége óta 1987-ben készült először tizenkét hengeres motorral szerelt limuzin: ez volt a BMW 750i. A könnyűfémből készült, 5,0 liter hengerűrtartalmú V12-es erőforrás hengersoronkénti üzemanyag-befecskendezést, gyújtórendszert és katalizátort kapott. Lenyűgöző, 220 kW / 300 lóerő maximális teljesítménye és 450 Nm csúcs forgatónyomatéka ellenére a motor átlagos üzemanyag-igénnyel bírt. A tizenkét hengeres motorral szerelt modellben mutatkozott be a BMW AGS néven ismert, adaptív váltóvezérlő technológiája is. A palettán két soros hathengeres motor és két V8-as erőforrás is megtalálható volt.

Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

1994: a BMW 7-es sorozat harmadik generációja – úttörő innovációkkal és az első dízelmotorral

A BMW 7-es sorozat harmadik generációja ott folytatta, ahol rendkívül sikeres elődmodellje abbahagyta – gyakorlatilag változatlan külső méretekkel, finomhangolt stílusjegyekkel, a menetkomfort és a menetdinamika terén pedig további fejlesztésekkel. A portfólió eleinte két nyolchengeres motorból és a V12-es erőforrás új kiadásából állt. Utóbbi hengerűrtartalmát 5,4 literre növelték, amelynek köszönhetően a maximális teljesítmény 240 kW-ra / 326 lóerőre nőtt. A BMW 750i átlagos üzemanyag-fogyasztása ezzel párhuzamosan körülbelül 11 százalékkal csökkent.

A BMW 7-es sorozat harmadik generációját új menetstabilizáló rendszerek emelték az aktív biztonság éllovasává: a blokkolásgátló fékrendszer mellett a V8-as modellek az opcionális extrafelszereltség részeként automata menetstabilizálóval (ASC – Automatic Stability Control), a BMW 750i pedig alapfelszereltségként dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) gurult le a gyártósorról. A 7-es BMW komfortnövelő funkciói ugyancsak új magasságokba értek, olyan figyelemre méltó innovációkkal, mint például a színes központi kijelzővel dolgozó, integrált navigációs rendszer. A kerekeken kínált utasbiztonság új dimenzióját az akár nyolc légzsák és az RDC névre keresztelt gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer jelentette.

1995-ben új soros hathengeres motor mutatkozott be a palettán, mindössze 12 hónappal később pedig a BMW a V8-as erőforrások új generációját is bejelentette. Az 1996-ban debütált BMW 725tds eközben kiváltképp gazdaságos alternatívát kínált: 2,5 liter hengerűrtartalmú, hathengeres dízelmotorja 105 kW / 143 lóerő maximális teljesítményre volt képes, vonzó üzemanyag-fogyasztási tulajdonságokkal és példaszerűen sima járáskultúrával. Ezt követte 1998-ban a 3,0 liter hengerűrtartalmú, hathengeres, közös nyomócsöves (Common Rail) dízelmotorral szerelt BMW 730d, amelynek maximális teljesítménye 135 kW-ra / 184 lóerőre ugrott. 1999-ben aztán a BMW 740d új mércét állított fel, a világ első, V8-as dízelmotorral szerelt limuzinjaként. A Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel dolgozó erőforrás 180 kW / 245 lóerő maximális teljesítményre volt képes.

Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

2001: a BMW 7-es sorozat negyedik generációja – a jövő hírnöke

Negyedik generációjára a mérnökök teljesen az alapoktól újratervezték a BMW 7-es sorozatot, amely a klasszikus luxuslimuzinok avantgárd újraértelmezéseként öltött testet. Megannyi új ötletének köszönhetően a bajor prémiumgyártó zászlóshajója az autóipar számos területének jövőbe mutató hírnökévé érett. Ekkor mutatkozott be a BMW iDrive járművezérlő rendszer, a modern BMW formanyelv, 2005-ben pedig a BMW Night Vision éjjellátó rendszer és az első távolságifény-asszisztens is.

A BMW 735i és a BMW 745i motorházteteje alatt vadonatúj fejlesztésű nyolchengeres motorok debütáltak, VALVETRONIC változó szelepvezérléssel és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással. A motorok erejét most először alapfelszereltségként kínált hatfokozatú automataváltó továbbította a kerekekhez. A BMW 7-es sorozat negyedik generációjának csúcsmodellje a 2003 januárjában bemutatott BMW 760i volt, motorházteteje alatt egy 327 kW / 445 lóerő maximális teljesítményre és 600 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, 6,0 liter hengerűrtartalmú V12-es benzinmotorral. 2005 őszén két dízelmotor csatlakozott a palettához: a BMW 730d és a BMW 745d, egyaránt kimagasló teljesítménnyel. 2006 őszén a BMW a világ első autógyártó vállalataként mutatott be hidrogénnel hajtott luxuslimuzint, amelynek műszaki alapját a BMW 760Li modell adta. A tizenkét hengeres belsőégésű erőforrással szerelt BMW Hydrogen 7 a világ első olyan hidrogén-meghajtású modellje volt, amely a teljes sorozatgyártási folyamaton átesett. A mindössze 100 példányban készült kisszéria modelljeit ügyfelei egy kiválasztott csoportjának adta át a BMW, hétköznapi körülmények közötti használatra.

A páratlan menetdinamika és utazási komfort érdekében a BMW 7-es sorozatot nem csupán nagymértékben alumíniumból készült futómű-alkatrészekkel és elektronikus lengéscsillapítás-szabályzással (EDC – Electronic Damper Control), de Dynamic Drive aktív borulásgátló rendszerrel is felszerelték a mérnökök. 2004-ben a BMW zászlóshajója a világ legnagyobb darabszámban értékesített luxuslimuzinja lett, amellyel a BMW 7-es sorozat ismét kategóriája legkeresettebb képviselőjévé érett.


Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

2008: a BMW 7-es sorozat ötödik generációja – az utazás minőségének és stílusának újradefiniálása

A BMW 7-es sorozat ötödik generációja a stílus, a luxus és az utazás minőségének újraértelmezését állította a középpontba. Az új járműkoncepció, az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) világpremierje és a vezetést támogató rendszerek egyedülálló tárháza a kivételes vezetési élmény felé vezető utat kövezte ki. Ehhez olyan innovatív információ-szolgáltató és szórakoztató funkciók társultak, mint például a korlátlan fedélzeti internet-hozzáférés.

A bajor prémiummárka ügyfelei az ötödik modellgeneráció piaci bevezetésekor hat- és nyolchengeres erőforrások közül választhattak. Később megérkezett a portfólió csúcsmodell-párosa, a BMW 760i és a BMW 760Li is, amelyeknek meghajtásáról egy újfejlesztésű, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 6,0 liter hengerűrtartalmú, tizenkét hengeres benzinmotor gondoskodott. A közvetlen üzemanyag-befecskendezéshez és az ugyancsak új nyolcfokozatú automataváltóhoz 400 kW / 544 lóerő maximális teljesítmény és 750 Nm csúcs forgatónyomaték társult. 2009-ben a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is megérkezett a luxuslimuzinok szegmensébe. Újdonság volt továbbá a BMW ActiveHybrid 7 is, amelynek kifinomult hajtáslánc-technológiájában egy V8-as belsőégésű erőforrás és egy elektromos motor dolgozott együtt.

Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

2015: a BMW 7-es sorozat hatodik generációja – első ízben plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is

A BMW 7-es sorozat hatodik generációja egy sor jövőbe mutató innovációval érkezett meg az utakra. A járműszerkezetben megjelent a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP), a BMW 740e lemezei alatt plug-in hibrid hajtáslánc-technológia dolgozott, az operációs rendszer felhasználói élményét BMW Gesztusvezérlés fokozta, bemutatkozott az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás, a vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) ADAPTIVE vezetési üzemmóddal gazdagodott, a BMW Laserlight lézerfény-technológia pedig a teljesítmény, a hatékonyság, a kényelem és a biztonság terén egyaránt új mércét állított fel. A hátsó üléssorban átélhető kényelmet a masszázsfunkciót és Vitalitás programot is kínáló Executive Lounge opció emelte új szintre. Az innovációk sorát a vezetést támogató rendszerek jelentősen kibővített tárháza fokozta, többek között kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) és távirányítású parkolással (Remote Control Parking).

A modell piaci bevezetését egy átfogó fejlesztéseken átesett V8-as erőforrás és a BMW Group soros hathengeres motorjainak legkorszerűbb generációja színesítette. Egy évvel később ünnepelte világpremierjét a 448 kW / 610 lóerő maximális teljesítményre képes, új V12-es benzinmotorral szerelt BMW M760Li xDrive. A luxuslimuzin elektromos mobilitás melletti osztatlan elköteleződését három, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozat is igazolta. A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködése normál és hosszított tengelytávolságú karosszériaváltozatban, akár BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhető volt.

Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

2022: a BMW 7-es sorozat hetedik generációja – a fenntarthatóságot éltető premium szemlélet meghonosítása

A BMW 7-es sorozat hetedik generációja úttörőként mutatja meg az abszolút vezetési élmény, a hosszútávon is felülmúlhatatlan menetkomfort és a csúcstechnológiás innovációk kiteljesedése felé vezető, új irányt. A luxus színvonalú személyes mobilitás effajta újraértelmezésének középpontjában a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 áll.

45 évvel az első 7-es BMW világpremierje után, hetedik modellgenerációjába lépve a luxuslimuzin továbbra is a BMW Group dingolfingi gyárában készül: az új BMW 7-es sorozat tisztán elektromos meghajtással, belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai ugyanarról a gyártósorról gurulnak le. A dingolfingi üzem a gyártási folyamatokhoz szükséges energiát egyre átfogóbb arányban zöldenergia hasznosításával állítja elő. Emellett a nyersanyagok szigorúan ellenőrzött kiválasztása és a másodlagos anyagok széleskörű alkalmazása is nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy az új BMW 7-es sorozat hatékonyan segítsen elérni a vállalatcsoport ambiciózus fenntarthatósági céljait.

Az új BMW 7-es sorozat világszerte kizárólag hosszított tengelytávolságú karosszéria-kialakítással válik elérhetővé, amellyel maximalizálja a hátsó üléssor helykínálatát. Itt merőben új és rendkívül magas minőségű anyaghasználat, innovatív szórakoztató rendszer és a továbbfejlesztett Executive Lounge opció gondoskodik a felülmúlhatatlan kényelem és az exkluzív hangulat kettőséről.

Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke

Európában az új BMW 7-es sorozatot eleinte kizárólag a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 xDrive60 modell képviseli (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,4 – 19,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km). A BMW i7 xDrive60 modell meghajtásáról két elektromos motor gondoskodik 400 kW / 544 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel és egy sor olyan technológiai innovációval, amelyeknek köszönhetően a modell a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus mérései szerint 590-625 kilométer megtételére képes, tisztán elektromos meghajtással. Az Egyesült Államokban, Kínában és más kijelölt értékesítési régiókban az új BMW 7-es sorozat piaci bevezetését két, benzinmotorral és 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt modell színesíti.

A 2022 novemberétől megrendelhető hetedik modellgenerációban a bajor prémiumgyártó olyan egyedülálló, innovatív felszereltségi opciókat kínál, mint a tetőkárpitból lenyíló BMW Theatre Screen, a végtelen lehetőségeket és páratlan felhasználói élményeket ígérő BMW iDrive járművezérlő technológia, a BMW Ívelt Kijelző és az automatizált parkolást, illetve manőverezést kínáló Manőver Asszisztens.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 7-es, új modell
 
Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke A Volvo árnyékoláson alapuló automatikus távolsági fényszórója segíti az éjszakai vezetést Az elegancia, a dinamizmus és az innováció időtlen egységének hét nemzedéke Renault Espace és EOLAB tanulmány a Párizsi Autószalonon Vezetéstechnikai tréningek a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval Vezetéstechnikai tréningek a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval BMW 6-os Gran Turismo premier Magyarországon BMW 6-os Gran Turismo premier Magyarországon Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága
 
Végső teszteken az új Peugeot 408

Végső teszteken az új Peugeot 408

2022. június 20.
Bár hamarosan, június 22-én hivatalosan is leleplezik a vonalait álcaruhában már megvillantó új 408-at, a gyártás őszi elindítása előtt még komoly tesztelési feladatok várnak rá.
Részletek

Végső teszteken az új Peugeot 408

Míg az új modell érkezése váratlanul érhetett sokakat, a tesztelési procedúra egy előre megtervezett, szigorú és precíz folyamat szerint zajlik. A program közúti, zárt pályás és laboratóriumi, azaz próbapados fázisokból áll. A cél egyértelmű : kompromisszumok nélküli, kiváló minőség már az első legyártott példányoktól.
 
Végső jóváhagyó tesztek a kiváló minőség érdekében

A kiválóság eléréséhez, legyen szó akár általánosan a minőségről vagy akár az autó szolgáltatásairól, rengeteg különböző tesztre és próbára van szükség egy új modell gyártásának elindításakor. Első körben, ma már speciális szoftverek segítségével végeznek el rengeteg szimulációt, ami egyrészt felgyorsítja a fejlesztést, másrészt sok fizikai erőforrást megspórol. Miután a szoftveres tesztelés lezajlik, amely közel egy évet vesz igénybe, elindul a belső jóváhagyási folyamat (PIV – Plan Interne de Validation), amely fizikai tesztek sorozatát jelenti, ezek az autó valamennyi részegységére kiterjednek.

A tesztelésért felelős szakemberek tehát megkapták az új 408 első példányait, természetesen alapos alcázással : a karosszériát öntapadó fólia borítja, melynek grafikája hatékonyan álcázza az autó vonalait és méreteit, ehhez jönnek még azok a műanyag elemek, melyek hatékonyan rejtik el a részleteket a kíváncsi szemek elől.

Ezekkel a tesztautókkal, összesen több mint 1 ,1 millió kilométert tettek meg a legkülönbözőbb körülmények közepette, változatos út- és klimatikus viszonyok között. Gázlókon történő áthajtás, kövezett és kátyús utakon való haladás és kavicsszórás egyaránt szerepelt a programban, csakúgy mint a trópusi melegben vagy a sarkvidéki hidegben történő tesztelés. Szó szerint éjjel-nappal zajlott az ismétlődő tesztelés, folyamatos értékelés és alapos megfigyelés mellett. Az extrém körülmények között megtett minden egyes kilométer több, mint tíz kilométer normál használat melletti futásnak felel meg.

Végső teszteken az új Peugeot 408

Az idő előrehaladtával és a tesztek igényeinek megfelelően könnyítenek az álcázáson, de a kíváncsi szemektől rejtve, a tesztpadokon, a szélcsatornában és a laboratóriumokban az álcázásuktól megfosztott autók még extrémebb próbákat állnak ki. Egy különleges, 4 tengelyes padon például a karosszéria strukturális fáradását tesztelik extrém igénybevétel esetén : egy hús – vér ember aligha tudna fizikailag a volán mögött maradni vagy elviselni egy ilyen tortúrát, amelynek a gép aláveti a karosszériát.

”Célunk a tökéletesség. Munkánk során egyrészt teszteljük az új 408 összeszerelési minőségét másrészt az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásait is, tehát minden olyan helyzetet, amellyel a felhasználó találkozhat. Összességében a határokat feszegetjük, akár a közúti, akár a laboratóriumi, próbapados tesztelésről beszélünk. Nagyon szigorúak vagyunk, nem csak az autóval, de saját magunkkal szemben is, hogy elérhessük azt a minőségi színvonalat, amelyet célul tűztünk ki. Mindemellett felemelő érzés ezen a projekten dolgozni, látva, hogy gyakorlatilag a csapat valamennyi tagja beleszeretett az új 408-ba.” - nyilatkozta Emmanuel LAFAURY a PEUGEOT 408 projekt vezetője.

Egy új karosszériatípus a Peugeot-tól

Az utolsó álca mögé bújtatott képek egy dinamikus, megemelt « fastback » karosszériát mutatnak, mely nagyméretű kerekeken gurul és a márkához hűen egy igazi nagymacska benyomását kelti.

A felelősségteljes vezetési élmény jegyében az új PEUGEOT 408 esetén különös gondot fordítottak az aerodinamikára, optimalizálva a karosszéria légellenállását, minden lehetséges irányból.

Megjelenéséhez hasonlóan váratlan az elnevezése, az új PEUGEOT modell kereskedelmi forgalmazása PEUGEOT 408 néven indul majd, kivéve a kínai piacot, ahol a 408X megjelölést kapja.


Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 408, új modell
 
Végső teszteken az új Peugeot 408 Genfben debütált a 2014-es Fiat 500, amely az exkluzív Cult kivitelben éri el csúcspontját Végső teszteken az új Peugeot 408 Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara Végső teszteken az új Peugeot 408 Legyártották a 300 000. új Peugeot 208-at Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up Végső teszteken az új Peugeot 408 Kia Niro, a városok hőse
 
A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást

A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást

2022. június 20.
A villanyautózás térnyerése érdekében a K&H június 10-től bevezette a Zöldautó Finanszírozást.
Részletek

A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást

Ennek keretében évi 2,5 százalékos fix kamatozású, forintalapú lízingkonstrukcióval vehetnek egy-egy darab használt vagy új tisztán elektromos személyautót a vállalkozások.  A kedvezményes kondíciók visszavonásig érvényesek.

Bár nemzetközi szinten és Magyarországon is gyenge számokat produkál az új autók piaca, a villanyautó-eladások dinamikusan növekednek. A fenntarthatóságot célzó lépéseket kiemelten kezelő K&H most egy új, kedvező lízingkonstrukcióval segíti a magyarországi autópark zöldítését.  

Boom a villanyautók piacán

„Az uniós autópiac több mint 12 százalékkal szűkült éves összevetésben az idei első negyedévben. Magyarországon pedig közel 11 százalékkal csökkentek az újautó-eladások. A tisztán elektromos autókból viszont 53 százalékkal több talált gazdára az EU-ban, Magyarországon pedig 127 százalékos volt a növekedés. Persze a kimagasló növekedésről tanúskodó számok értékelésénél látni kell, hogy egy növekvő piacról van szó, így az egy évvel korábbi adatok viszonylag alacsonyak. Igaz, az uniós piacon a tisztán elektromos autók részesedése 2022 első negyedévében már elérte a 10 százalékot” ‒ mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője. Hozzátette: „A globális ellátási problémák miatt helyén kell kezelni az autópiaci számokat, a kereslet alapján tényadatoknál jóval több autóra lenne kereslet mind az uniós, mind a magyar piacon. Ezen belül pedig a villanyautók iránti kereslet egyre fokozódik, ehhez hozzájárul az is, hogy vannak, akik fennakadástól tartanak az olaj- és üzemanyag-ellátásban.”

A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást

Lízing évi 2,5 százalékos kamattal

A villanyautók iránti kereslet kedvező, mivel ezeknek a lokális károsanyag-kibocsátása nulla, így környezetbarátabban közlekednek, mint a hagyományos társaik. Nem véletlenül döntött június elején úgy az Európai Unió, hogy 2035-től kizárólag elektromos meghajtású autók állhatnak forgalomba az uniós államokban.

A K&H pedig most az elektromos gépkocsik magyarországi elterjedése, egyben az autók 15 évnél járó átlagéletkorának csökkentése érdekében elindítja a Zöldautó Finanszírozást, ennek keretében egy teljesen új, kedvezményes kamatozású lízingkonstrukciót nyújt, kizárólag vállalkozásoknak.

„A finanszírozás iránt érdeklődő cégek, egyéni vállalkozók maximum egy-egy darab használt vagy új villanyautó beszerzéséhez kaphatnak kedvező, évente 2,5 százalékos kamatozású, forintalapú zártvégű vagy nyíltvégű lízingfinanszírozást. Ez a kamatszint rendkívül kedvezőnek mondható az inflációs nyomás miatt fokozatosan emelkedő kamatkörnyezetben, egy átlagos piaci lízingkonstrukció esetében ugyanis a kamat 8-10% is lehet” ‒ emelte ki Suba Levente. Hozzátette: Az alacsony kamatszinttel történő finanszírozás amellett, hogy ellensúlyozza a globális ellátási problémák, a szigorúbb környezetvédelmi normák, valamint az Ukrajnában dúló háború negatív hatásait, hozzájárul Magyarország klímastratégiai, egyben a K&H fenntarthatósági céljaihoz.

Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, K&H
 
Az I.D. R Pikes Peak sikertényezői – Dieter Depping fejlesztő- és tesztpilóta diktálta a tempót Az I.D. R Pikes Peak sikertényezői – Dieter Depping fejlesztő- és tesztpilóta diktálta a tempót Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor Versenyképes modellekkel érkezi Európába a SAIC Motor Az új autók eladása 11,6 százalékkal nőtt júniusban Az új autók eladása 11,6 százalékkal nőtt júniusban A Ford Európa értékesítési eredménye 3,7 százalékkal nőtt az első félévben A Ford Európa értékesítési eredménye 3,7 százalékkal nőtt az első félévben A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást Szombaton rajtol a Formula E
 
Így úszd meg a nyári baleseteket a közutakon

Így úszd meg a nyári baleseteket a közutakon

2022. június 20.
A magyar nyaralók körében a távolság, a csomagok helyigénye, a kényelem vagy egyszerűen csak a vezetés élvezete okán továbbra is az autózás az egyik legnépszerűbb közlekedési mód, amire az ilyenkor szabályszerűen beduguló útszakaszok is rendszeresen emlékeztetik a sofőröket.
Részletek

Így úszd meg a nyári baleseteket a közutakon

De van rosszabb a torlódásoknál: a megnövekedett forgalom és a tikkasztó meleg a nyári időszakot a balesetek csúcsszezonjává teszik. Néhány egyszerű tanács betartása a legmelegebb hónapokban is segíthet elkerülni a bajt.

Ellenőriztessük az autó állapotát! – Nem lehet elégszer hangsúlyozni: biztonságosan csak megfelelő állapotú autóval lehet közlekedni. Az elkopott, vagy nem egyenletesen kopott fékbetétek miatti hosszabb fékút, az évszakhoz nem passzoló vagy nagymértékben kopott abroncsok miatti nehezebb manőverezhetőség, az elöregedett motoralkatrészek nyomán kialakuló erőtlenség mind-mind a baleseteknek kedveznek. A káresetek témájában több évtizedes tapasztalattal rendelkező Mercarius Flottakezelő is a karbantartás fontosságára hívja fel a figyelmet: ha szervizt régen látott, szokatlan dolgokat produkáló, vagy egyszerűen csak nagyobb futásteljesítményű autóval indulnánk hosszabb útnak, elengedhetetlen a jármű szakszerű átvizsgáltatása.

Vezessünk felelősségteljesen! – A legtöbb balesetet sajnos továbbra is emberi hiba okozza: az elmúlt években a büntetőfékezésektől volt hangos a sajtó, de gyakori attitűd a gyorshajtás, a követési távolság-, az elsőbbségi rend-, vagy az előzés szabályainak be nem tartása is. Jó észben tartani, hogy bármilyen gyakorlott vezetők is vagyunk, és bármennyire élvezzük is autónk teljesítményét, sebességét: a másik autó vezetője nem biztos, hogy időben reagálni fog a mi szabálytalanságainkra. Legyünk tekintettel a többi autósra: mások lehetnek kevésbé tapasztaltak vagy egyszerűen csak fáradtak.


Így úszd meg a nyári baleseteket a közutakon

Csak módjával a technológiával! – A felhőalapú navigáció, az állapotkijelzés, a multimédiás funkciók sok előnnyel járhatnak, de sajnos legalább ilyen hatékonyak a figyelmünk elterelésében is. Ha tehetjük, bízzuk az elektronikai eszközök kezelését az utastársainkra. Ha egyedül utazunk, kapcsoljuk be az autós módot azoknál az alkalmazásoknál, amelyek ezt lehetővé teszik, és csak a pirosnál várakozva, vagy félrehúzódva „nyomkodjuk” a telefonunkat.

A technológiának van egy kevésbé egyértelmű hátránya is: „A sáv- és követési távolságtartó-, valamint a közúti táblákra figyelmeztető rendszerhez hasonló megoldások jó célt szolgálnak, mégis egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy éppen ezek okoznak balesetet. A modernebb autók sofőrjei hajlamosak a technológiára hagyatkozni és belekényelmesedni a vezetésbe, aminek hatására később, vagy egyáltalán nem reagálnak a veszélyes helyzetekre” – teszi hozzá Oláh József, a Mercarius Flottakezelő kárrendezési vezetője. Maradjunk éberek, az ütközés erejét mérséklő technológiákat már feltalálták, de a sértetlenségünket biztosan garantáló megoldásokat még nem!

+ 1 tipp: Válasszuk a jobb állapotú utakat! – Bár a kevésbé forgalmas utak jó szolgálatot tehetnek a torlódások elkerülésében, a keskeny, kanyargós útszakaszokon a nyaranta igen gyakori kőfelverődések sok bosszúságot okozhatnak. Az elmúlt években sokan tértek át az autós közlekedésre, ami a régebbi útszakaszokon váratlan leterheltséget, ennek következtében pedig a burkolat széleinek nagymértékű töredezését eredményezte. Ha tehetjük, vegyük igénybe a fizetős, vagy nemrégiben épített útszakaszokat – itt általában gyorsabban és biztonságosabban utazhatunk.

Bár az elmúlt évek pandémiás időszaka lezárulni látszik, a kérés továbbra is helytálló: vigyázzunk magunkra és vigyázzunk egymásra! Biztonságos autózást!

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, Mercarius Flottakezelő, utasbiztonság, utazás
 
Így úszd meg a nyári baleseteket a közutakon Mitől válik dögössé a szerény fényszóró? Mire figyeljünk az őszi abroncscsere előtt Mire figyeljünk az őszi abroncscsere előtt Hogyan maradjunk éberek - Okos tanácsok hosszú és még hosszabb autózás előtt - Andy Priaulx tippjei Hogyan maradjunk éberek - Okos tanácsok hosszú és még hosszabb autózás előtt - Andy Priaulx tippjei Lásson messzebbre a DS MATRIX led vision fényszórókkal Lásson messzebbre a DS MATRIX led vision fényszórókkal Elkészült a hazai autós szabálytalanságok toplistája Elkészült a hazai autós szabálytalanságok toplistája
 
A Peugeot új arca, és ami mögötte van

A Peugeot új arca, és ami mögötte van

2022. június 14.
Fenséges oroszlánfej egy címerpajzs közepén: az új PEUGEOT 308 hűtőrácsát díszítő új márkaembléma a legmodernebb technológiák és a kreatív design találkozásából született.
Részletek

A Peugeot új arca, és ami mögötte van

A legújabb PEUGEOT-modell arculatát alapvetően meghatározó új embléma sajátossága, hogy egyben a vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radart is elrejti. A titok a címer hátoldalát borító vékony indiumrétegben rejlik. Az indium egy ritka szupravezető fém, mely ránézésre a krómra hasonlít, magas korrózióállóságú és nem zavarja a radarhullámokat.

Az új PEUGEOT 308 az első olyan modell, amely a márka 2021. februárban bemutatott új oroszlánfejes címerpajzsát viseli. Az emblémát körülölelő hűtőrács rajza kifejezetten a logó kiemelésére szolgál: a krómozott rácsvonalak mind egy irányba, az új címerpajzs felé mutatnak. A hűtőrács és a logó együttese az új arculatnak köszönhetően karakteresebb megjelenést biztosít a modellnek, és jól jelzi a márka feljebb pozicionálási stratégiáját.

Az expresszív design minél tökéletesebb érvényesülése érdekében a rendszámtábla az orr-rész legaljára, az első lökhárító alsó részére került, a vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radar pedig a logó mögött kapott helyet, így semmi nem zavarja az esztétikai élményt.

Az új 308 logója

Az új 308-on az új PEUGEOT-embléma két – ránézésre egyforma, műszakilag azonban különböző – változata is elérhető. Az egyik az Active Pack felszereltségű modelleket díszíti, az innovatív másik változat pedig a vezetéstámogató rendszerek radarjával felszerelt Allure és GT verziók sajátja.

A Peugeot új arca, és ami mögötte van

A vezetéstámogató funkciók tökéletes működése érdekében fontos, hogy a radar által kibocsátott hullámokat semmi ne zavarja. A címerpajzs radar elé helyezésekor a PEUGEOT mérnökeinek a következő megkötéseket kellett figyelembe venniük:

•    A felület vastagsága mindenhol egyforma kell, hogy legyen.
•    Az alkotórészek nem tartalmazhatnak fémrészecskéket.

Az új logó több lépésben készült:

•    Egy sima felületű, állandó vastagságú előlap előállítása fröccsöntött polikarbonátból.
•    A hátlap elkészítése indiumból.  Ezt a ritka ötvözetet a radarral rendelkező modelleknél használják, mivel ez az egyetlen anyag, amelyik a műszaki és a vizuális követelményeknek egyaránt megfelel: az indium külsőre a krómra emlékeztet, és olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek nem zavarják a radarhullámok terjedését.
•    Lézergravírozás: az indiumfelületet lézerrel kezelik, hogy a polikarbonáton keresztül láthatóvá váljon az oroszlánfej.
•    Fekete fényezés: a címer hátoldalára felvitt festékréteg a logó hátterét adja.
•    Védőlakk felhordása az előlapra: a címer elülső oldalát lakkozással védik a külső behatásoktól (karcolás, napsugárzás, hőingadozás stb.).
•    Rögzítés: az emblémát ezután egy rögzítőelemre ragasztják, amelyet a hűtőrácsra csavaroznak.

A Peugeot új arca, és ami mögötte van

Az új logó mögött rejtőző vezetéstámogató rendszerek

Az új PEUGEOT-logó mögött rejtőző radar a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek működését segíti:

•    Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén) – szabadon beállítható követési távolsággal,
•    Adaptív sebességtartó automatika 30 km/h-ra fékező funkcióval (manuális sebességváltó esetén) – szabadon beállítható követési távolsággal,
•    Automata vészfékező rendszer, mely 7–140 km/h sebességtartományban (változattól függően) éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat, és ütközésveszély esetén figyelmezteti a vezetőt.

Ugyanezt a radart használja az új Drive Assist 2.0 csomag is, mely újabb előrelépés a félautomata vezetés felé. A rendszer az EAT8 automata váltóval felszerelt változatokon az állóra fékező funkcióval kiegészülő sebességtartó automatika mellett a sávtartó automatikát is magában foglalja. Ráadásul az új generációs Drive Assist osztottpályás utakon 2 új funkciót is kínál:

•    Félautonóm sávváltás: a rendszer 70 és 180 km/h közötti sebességtartományban felajánlja a vezetőnek az előtte haladó jármű megelőzését és az eredeti sávba történő visszasorolást.
•    Előzetes sebességajánlás: a rendszer a sebességkorlátozó tábláknak megfelelően sebességmódosítást (gyorsítást vagy lassítást) ajánlj a vezetőnek.

A Peugeot új arca, és ami mögötte van


Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 308, új modell, vezetéstámogató rendszer
 
A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS A Peugeot új arca, és ami mögötte van Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi A Peugeot új arca, és ami mögötte van Az Audi A3 limuzin − az Audi egy új piaci szegmensben jelenik meg A legkisebbekre is gondol a Peugeot A legkisebbekre is gondol a Peugeot Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője
 
Hibrid kalandjárművet épített a Toyota

Hibrid kalandjárművet épített a Toyota

2022. június 14.
Kifejezetten az aszfalttól távoli kirándulásokhoz, offroad élményekhez szükséges képességekkel vértezte fel a RAV4 Woodland különkiadását a Toyota. Ez az első alkalom, hogy az autógyártó hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsiból épített fokozott terepalkalmasságú verziót, amely ráadásul jótékony célokat is szolgál.
Részletek

 Hibrid kalandjárművet épített a Toyota

A modern szabadidőjárművek minden eddiginél otthonosabban mozognak burkolt útfelületen, városban, országúton és autópályán, ugyanakkor futóművük és hajtásláncuk fejlett elektronikus vezérlő rendszereinek köszönhetően terepen is váratlanul jól helytállnak. Különösen nagy gyakorlata van ebben a Toyotának, amely házon belüli motorsport- és tuningműhelyével, a TRD-vel karöltve hosszú évek óta kínál fokozott terepalkalmasságú crossovereket és pickupokat az észak-amerikai piacokon. A 2023-as modellévre azonban egy olyan újdonságot vezet be a márka, amely két fontos új értékkel egészíti ki a TRD Off-Road modellektől megszokott képességeket.

A Toyota RAV4 Woodland Edition egyik újdonsága a hibrid hajtáslánc: ilyennel ugyanis korábban nem készített kifejezetten terepre fejlesztett modellt a Toyota. A jól ismert benzin-elektromos erőforráshoz kifejezetten a terephasználat elvárásaihoz hangolt futóművet társítottak, amely a módosított rugóstagoknak köszönhetően kátyúkon és buckákon sem üt fel, ugyanakkor speciális lengéscsillapítói kontrollált oldaldőlést biztosítanak.

Ehhez offroad mintázatú utcai abroncsok, masszív tetőcsomagtartó, valamint a hordozható elektromos berendezések működtetésére szolgáló, nagyfeszültségű inverter és hálózati csatlakozó társul, így biztosítva kempingezés közben is az otthon megszokott komfortot. Az utastérben és a csomagtartóban strapabíró gumiszőnyegek nyújtanak hathatós védelmet minden évszakban.

 Hibrid kalandjárművet épített a Toyota

A külső funkcionális és dekorelemek (az emblémáktól kezdve a kipufogóvégeken át a sárfogókig) diszkrét fekete kivitelűek, a keréktárcsák ellenben látványos és különleges bronzszínű kivitelben pompáznak. A terepen oly fontos, mindenkori tökéletes látási viszonyokról LED-es fényszórók és integrált ködlámpák gondoskodnak.

Ennyi majdnem elegendő is a felhőtlen terepjáráshoz, hiszen a RAV4 2,5 literes hibrid hajtásláncához tartozó, elektromos összkerékhajtási rendszer (amely osztómű helyett különálló villanymotorral hajtja meg a hátsó tengelyt) hatékony, megbízható és kifinomult, miközben kiküszöböli a mechanikus összkerékhajtási rendszerek két alapvető hiányosságát: az aktiválás késlekedését, illetve a fokozott energiafogyasztást.

Nem csak ezen adottságok miatt számít a RAV4 Woodland Edition a Toyota leginkább offroad-barát típusának, hanem egy szokatlan felajánlás miatt is: az autógyártó ugyanis a limitált széria bevezetésével párhuzamosan félmillió dollárt (kb. 186 millió Ft) adományoz a környezetvédelmi oktatást célzó nemzeti alapítványnak (National Environmental Education Foundation, NEEF). A szervezet helyi, regionális és országos közösségi programokon és képzési projekteken keresztül járul hozzá a felelősségteljes, tudatos terepjáró-használat, illetve természetjárás feltételeinek a megteremtéséhez.

 Hibrid kalandjárművet épített a Toyota

A terepalkalmasságon túl, mint minden 2023-as modellévi Toyota RAV4-es, a Woodland Edition is megkapja a Toyota házon belül fejlesztett, új generációs multimédiás rendszerét, amely olyan funkciókkal teszi zökkenőmentessé a mindennapos használatot, mint a vezeték nélküli okostelefon-integráció, a beépített wifi hotspot, a hangvezérelt digitális asszisztens, a felhő alapú navigáció, vagy a mindenkori naprakész állapotról gondoskodó, vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) lehetősége. Szintén 2023-as újdonság a 12,3 colos digitális műszeregység, amely felszereltségi szinttől függően a korábbi 7 colos kijelző helyébe lép.


Kulcsszavak: rav4, suv, toyota, új modell
 
Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el Hibrid kalandjárművet épített a Toyota A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés Elhunyt a zseni, aki minden korábbinál sikeresebb világcéggé tette a Toyotát Elhunyt a zseni, aki minden korábbinál sikeresebb világcéggé tette a Toyotát
 
Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival

Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival

2022. június 09.
Budapesten, a Mázsa téren nyitja meg kapuit a hazai autókereskedelemben immár 30 éve kiemelten sikeres Petrányi család új autókereskedése, amely egyben egy új, népszerű márka megjelenését is hozza a Petrányi-Autó Kft. életébe.
Részletek

Üdvözöljük a Nissant a Petrányi családban!   2022. június 7.: Budapesten, a Mázsa téren nyitja meg kapuit a hazai autókereskedelemben immár 30 éve kiemelten sikeres Petrányi család új autókereskedése, amely egyben egy új, népszerű márka megjelenését is hozza a Petrányi-Autó Kft. életébe.   Petrányi Autó. Egy név, rengeteg érték. A Petrányi család vállalkozása a 70-es évektől a hazai autós világ sikeres és elismert szereplője, amely már három évtizede meghatározó név a hazai autókereskedelemben is, immár több mint 50.000 értékesített új autóval a háta mögött! Az eddig több telephellyel rendelkező, egy márkás kereskedés 2021-ben egy komoly fejlődési potenciállal bíró környezetben, a 10. kerületi Mázsa téren indította el a Petrányi Autó Centrum projektjét egy komoly felújítási folyamattal egybekötve, ahol 2022. június 7-től egy új szalonban elérhetővé válik a népszerű japán márka, a Nissan modellek széles választéka és a szervizszolgáltatások teljes köre is. Az új szalon a nyitás napjától változatos kínálattal és a Petrányi névhez méltó, magas minőségű szervizszolgáltatásokkal várja a 88 éves japán márkával most ismerkedő, vagy az iránt már korábban elkötelezett magán-és flottavásárló érdeklődőket egyaránt.  A készletről elérhető modellek széles köre az újautó piac mai helyzetében egy plusz indok a kereskedés mielőbbi meglátogatására.

A Petrányi család vállalkozása a 70-es évektől a hazai autós világ sikeres és elismert szereplője, amely már három évtizede meghatározó név a hazai autókereskedelemben is, immár több mint 50.000 értékesített új autóval a háta mögött!

Az eddig több telephellyel rendelkező, egy márkás kereskedés 2021-ben egy komoly fejlődési potenciállal bíró környezetben, a 10. kerületi Mázsa téren indította el a Petrányi Autó Centrum projektjét egy komoly felújítási folyamattal egybekötve, ahol 2022. június 7-től egy új szalonban elérhetővé válik a népszerű japán márka, a Nissan modellek széles választéka és a szervizszolgáltatások teljes köre is.

Az új szalon a nyitás napjától változatos kínálattal és a Petrányi névhez méltó, magas minőségű szervizszolgáltatásokkal várja a 88 éves japán márkával most ismerkedő, vagy az iránt már korábban elkötelezett magán-és flottavásárló érdeklődőket egyaránt.

A készletről elérhető modellek széles köre az újautó piac mai helyzetében egy plusz indok a kereskedés mielőbbi meglátogatására.

Üdvözöljük a Nissant a Petrányi családban!   2022. június 7.: Budapesten, a Mázsa téren nyitja meg kapuit a hazai autókereskedelemben immár 30 éve kiemelten sikeres Petrányi család új autókereskedése, amely egyben egy új, népszerű márka megjelenését is hozza a Petrányi-Autó Kft. életébe.   Petrányi Autó. Egy név, rengeteg érték. A Petrányi család vállalkozása a 70-es évektől a hazai autós világ sikeres és elismert szereplője, amely már három évtizede meghatározó név a hazai autókereskedelemben is, immár több mint 50.000 értékesített új autóval a háta mögött! Az eddig több telephellyel rendelkező, egy márkás kereskedés 2021-ben egy komoly fejlődési potenciállal bíró környezetben, a 10. kerületi Mázsa téren indította el a Petrányi Autó Centrum projektjét egy komoly felújítási folyamattal egybekötve, ahol 2022. június 7-től egy új szalonban elérhetővé válik a népszerű japán márka, a Nissan modellek széles választéka és a szervizszolgáltatások teljes köre is. Az új szalon a nyitás napjától változatos kínálattal és a Petrányi névhez méltó, magas minőségű szervizszolgáltatásokkal várja a 88 éves japán márkával most ismerkedő, vagy az iránt már korábban elkötelezett magán-és flottavásárló érdeklődőket egyaránt.  A készletről elérhető modellek széles köre az újautó piac mai helyzetében egy plusz indok a kereskedés mielőbbi meglátogatására.



Kulcsszavak: márkakereskedés, nissan, Petrányi Autó
 
Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival Az új Nissan LEAF magyarországon Lerántja a leplet a parkolási balesetekről a Nissan Lerántja a leplet a parkolási balesetekről a Nissan Pickup-háború a láthatáron Pickup-háború a láthatáron Legördült a gyártósorról a második generációs Qashqai 500 ezredik példánya a Nissan sunderlandi gyárában Legördült a gyártósorról a második generációs Qashqai 500 ezredik példánya a Nissan sunderlandi gyárában Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival A Nissan a valóság és a virtuális világ ötvözésével újabb úttörő technológiát alkot a GT-R Nismoban
 
Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét

Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét

2022. június 09.
Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét, a , amely 2024-től Győrben, az Audi Hungariánál készül.A CUPRA Terramar modellt különböző motorizáltsággal, belső égésű és plug-in hibrid technológiával is gyártják majd Győrben.
Részletek

Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét


A győri székhelyű AUDI HUNGARIA Zrt. az Audi Konszern tagja, az Audi és Volkswagen Konszern központi motorszállítója. Évente közel 1,6 millió erőforrás, köztük elektromos motorok is készülnek a vállalatnál. Győrben gyártják az Audi Q3 és Q3 Sportback modelleket, amelyek elektromos hajtáslánccal is készülnek, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. Az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára, valamint egyre jelentősebb fejlesztési tevékenységet – járműhajtás- és járműfejlesztés – folytat.

A vállalat széleskörű szolgálatásokat nyújt a teljes Volkswagen Konszern számára, első sorban a műszaki fejlesztés, pénzügy, IT és a beszerzés területén. Az Audi Hungaria Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, az ország legnagyobb exportőreinek egyike és a hazai járműipar legnagyobb beruházója. Az Audi Hungaria 2020 óta CO2-semlegesen végzi tevékenységét és mintegy 12 000 munkatársával a régió legnagyobb munkáltatója.

Kulcsszavak: autógyár, Cupra, győr, suv, Terramar
 
A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét Orbán: a Mercedes CLA-hoz hasonló Magyarország kéne A Mercedes-Benz erős negyedik negyedév után csaknem azonos mennyiségű autót értékesített tavaly A Mercedes-Benz erős negyedik negyedév után csaknem azonos mennyiségű autót értékesített tavaly Az új Audi A4-be is a rézmentes Ferodo® Eco-Friction® fékbetéteket szerelik Az új Audi A4-be is a rézmentes Ferodo® Eco-Friction® fékbetéteket szerelik Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan Bemutatkozott a legújabb CUPRA, a tisztán elektromos Tavascan
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 521 - 530