Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 451 - 460 |
Változó vásárlói szokások a használt autó piacon, megfontoltabbak a magyarok |
||
2022. október 20.
Ugyan az árak az egekbe szöktek és bizonyos kategóriákban jelentősen csökkent a kínálat, továbbra is óriási az igény a másodkézből származó autókra hazánkban: január eleje és szeptember vége között összesen 636.399 használt személyautót írtak át országhatáron belül, amely 4 százalékkal több 2021 hasonló időszakához képest – derült ki a Datahouse adataiból.
|
Ettől függetlenül a gazdasági környezet hatására a vásárlók óvatosabbak, ráadásul a májusihoz képest magasabb kamatok miatt a finanszírozási kedv is csökkent. A hazai vásárlók láthatóan keresik az alternatívát a hosszú kiszállítási idejű és rendkívül drága új autókkal szemben, ráadásul a gyenge forint miatt az import sem nyújt megoldást, így a belföldi kocsik jelentik a mozgásteret. A helyzet azonban egyre nehezebb ezen a területen is, mert az autók ára változatlanul emelkedik: a lélektani határnak számító 1 millió forint alatt szinte már nincs is autó a piacon, és nem könnyű minőségi darabot találni a legnépszerűbbnek számító 3-5 millió forintos értékhatárban sem, így aki ilyen járművet venne, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia. „A magasabb árkategóriájú autók esetében azt tapasztaljuk, hogy a vásárlók óvatosabbak lettek: amíg májusban szinte tesztvezetés nélkül aláírták az adás-vételi szerződést, addig szeptemberben az autóvásárlással kapcsolatos döntés meghozatal több hétig is eltarthat. Nehezítőtényező, hogy jelentősen emelkedtek a kamatok, így egyre többen döntenek készpénzes vásárlás mellett” – mondja Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. Ettől függetlenül tovább nőttek az autóátírások az országban: januártól szeptember végéig összesen 636.399 gépkocsit vásároltak használtan, 4 százalékkal többet, mint 2021 azonos időszakában, de az átírások 75 százalékában 10 évnél idősebb négykerekűek cseréltek gazdát, ami miatt a hazai autóállomány 15 éves átlagéletkora továbbra sem javul. A fiatalabb használt kocsik sok esetben újautók árában kaphatók, így azokat kevesen engedhetik meg maguknak. Az év első kilenc hónapjában a magyarok 28 százalékban alsó-középkategóriás autót vettek, 22 százalékban kisautót vásároltak, de keresettek voltak a felső-középkategóriájú modellek, az egyterűek és az SUV-ok is. Szeptember végéig legtöbben Opelt, Volkswagent és Suzukit vásároltak. A típusok sorrendjében az Opel Astra áll az élen kilenc hónap után a Suzuki Swift és a Ford Focus előtt, közvetlenül a Volkswagen Golfot és a Passatot megelőzve. A legtöbb használt autó átírást Budapesten, Pest megyében és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében regisztrálták, a legkevesebb szerződéskötés Vas, Tolna és Nógrád megyében történt. „Bizakodóak vagyunk az év hátralevő részével kapcsolatban. Fellendülést várunk a használt piactól, egyrészről azért, mert a cégek többnyire az év végén vesznek autót, másrészről pedig azért, mert motivációt jelenthet a vásárlók számára, hogy az évforduló miatt tovább nőnek az árak, így ha időben cselekednek, akkor még kedvezőbb áron vásárolhatnak” – tette hozzá Tóth Péter. Kulcsszavak: Das WeltAuto, jármű kereskedelem
|
|
|||||
|
||||||
A francia kormány szerint az európai autóiparnak jobban kellene védekeznie Kínával és az Egyesült Államokkal szemben |
||
2022. október 20.
Az Európai Uniónak jobban meg kellene védenie az autóiparát Kína és az Egyesült Államok protekcionista stratégiáival szemben - jelentette ki kedden Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter.
|
"A mi problémánk az, hogy a nagy partnereink protekcionista stratégiákat választottak" - hangsúlyozta a tárcavezető a hétfőn megnyílt Párizsi Autószalonon tett látogatásán. "Vagy hatunk rájuk, és ez lesz (Emmanuel Macron) köztársasági elnök washingtoni látogatásának egyik célja. Vagy ha ez nem sikerül, fel kell tenni magunknak a kérdést, hogy milyen közös politikát alkalmazzunk európai szinten az érdekeink jobb védelméért" - tette hozzá. Emlékeztetett arra, hogy az Egyesült Államok a jövőben csak az Észak-Amerikában gyártott elektromos járművek vásárlásához kíván támogatást nyújtani. "Az ilyen agresszív kereskedelmi politikákkal szemben elengedhetetlen kölcsönösséget alkalmazni a kereskedelmi kapcsolatokban Európa, az Egyesült Államok és Kína között" - mondta a tárcavezető. Az európai preferenciának az uniós tagállamok által alkalmazott eszközök között kellene szerepelnie a miniszter szerint. Emmanuel Macron egy hétfői lapinterjúban megerősítette, hogy havonta 100 euróért bérelhetnek majd villanyautót az alacsony jövedelműek 2024-től Franciaországban. Az intézkedést a gazdasági miniszter szerint azért halasztotta el egy évvel a kormány, hogy arra az európai autógyártók felkészülhessenek, és ne az EU-n kívüli cégek használják ki a lehetőséget. "A halasztás időt hagy az európai autógyártóknak a lehető legjobb ajánlat létrehozására, és az Európai Uniónak is beleegyezését kell adnia ahhoz, hogy ezeket a járműveket szubvencióval láthassuk el" - hívta fel a figyelmet. Bruno Le Maire üdvözölte, hogy a Citroent, a Fiatot, az Opelt és a Peugeot-t összefogó Stellantis autóipari egyesülés és a Renault az elektromos autók gyártásáról tett számos bejelentést az autószalonon. Azt is kérte a két francia autógyártótól, amelyeknek az állam is részvényese, hogy harminc évig tartó külföldi gyártás után, telepítsék vissza a telephelyeiket Franciaországba. Bruno Le Maire bírálta azokat, akik tiltakoznak az Európai Unió azon terve ellen, mely szerint 2035-től teljesen betiltanák a belső égésű motorral szerelt típusok forgalmazását. "Lehet azon sajnálkozni, hogy az Európai Unió nem hagyta meg a technológiai szabadságot az autógyártóknak, de semmi értelme utólag keseregni. Fel kell inkább gyorsítani a döntést, amelyet közösen hoztunk, azaz az átállást az elektromos autók gyártására" - mondta.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Egyesült Államok, európa, kína, Stellantis
|
|
|||||
|
||||||
A vadonatúj Volvo EX90 fedélzetén: a fényűzés és a jóllét újraértelmezése |
||
2022. október 20.
Hogyan ültethetők át eszmei értékek kézzel fogható anyagokba? És mit értünk ma pontosan fényűzés alatt? Tervezőinknek többek között ezekre a kérdésekre kellett választ adniuk, amint elkezdtek a hamarosan bemutatkozó Volvo EX90 tisztán elektromos szabadidőjármű belső terén dolgozni.
|
A Volvo által javasolt megoldások összhangban állnak a kor szellemével, ugyanakkor gyökereik egészen a skandináv dizájn alapvető értékeiig: az egyszerűségig, a jóllétig és a természetes források használatáig nyúlnak vissza. Ahogy az autók világának régi fokmérőit: a lóerőt és a gyorsulást mára jobbára felváltotta a töltési idő és a hatótávolság, az autóipari fényűzés terén is új paradigma érvényesül. A csillogás nem hat meg bennünket. A friss bőr illata pedig már korántsem az egyetlen mércéje az igényes belső térnek. „Saját értékrendünket követve válogattuk meg a felhasznált anyagokat.” - mondta Cecilia Stark vezető formatervező. „Ezek az új prioritások hátat fordítanak az autóipari luxus régimódi kifejezési módjainak, és márkánk skandináv alapjait juttatják érvényre. A Volvo EX90 megalkotásakor az ügyfelek jóllétét tekintettük a dizájn kiindulási pontjának.” Ez az értékend a Volvo EX90 belső terében kézzel fogható építőelemekben öltött testet, az alkotó folyamat végeredménye pedig a ma létező egyik legkellemesebb, legelegánsabb utastér. Ezzel párhuzamosan a belső tér anyaghasználata a Volvo Cars fenntarthatósági törekvéseit is tükrözi – például azt, hogy 2040-re teljes mértékben körkörös gazdálkodású, klímasemleges vállalattá kívánunk válni. Erdei fa és gyapjú keverék A Nordico a skandináv értékek modern kifejezési formája, amely új mércét állít a prémium autóipari belsőépítészet terén. A progresszív, technológiailag fejlett Nordico alapanyaga újrahasznosított anyagokból (pl. PET palackokból), illetve fenntartható gazdálkodású svédországi és finnországi erdőségekből származó, biológiai eredetű anyagokból készített szövet. Apropó, erdők: a Volvo EX90 utasterében található fabetétek egytől egyig rendelkeznek FSC™ tanúsítvánnyal. A panelek meleg tónusú háttérvilágítása pedig egyszerre idézi a skandináv nappali szobák hangulatát és az északi vadon világát. A Volvo EX90 emellett gyapjú keverék üléskárpittal is rendelhető: ez a szövetanyag a fenntartható állattenyésztésre, a környezetvédelemre és a társadalmilag felelős tevékenységekre vonatkozó, legszigorúbb előírások betartásával készült. A körkörös gazdaságra vonatkozó célkitűzéseinkkel összhangban a Volvo EX90 gyártása során a korábbiaknál nagyobb arányban alkalmaztunk újrahasznosított műanyagokat, ezzel is csökkentve a véges mennyiségben rendelkezésre álló, elsődleges erőforrások felhasználását. Az újrahasznosított PET palackokon kívül a Volvo EX90 fedélzetén csaknem 50 kilogrammnyi újrahasznosított műanyagot, illetve természetes alapú anyagot használtunk fel. Modellkínálatunk egyetlen más tagjában sem találni ekkora mennyiségben olyan anyagot, amely nem elsődleges, ásványi forrásból származik: a Volvo Cars ezzel új mércét állít a jövőre nézve. A padlószőnyegek is a körkörös gazdaság szellemében készültek: részben regenerált poliamidból állnak. Személyes, karakter környezet A dizájnereink által gondosan megtervezett belsők mindegyike különleges személyiséggel bír, és karakteres hangulatot teremtve igazodik az ügyfelek ízléséhez. Ami közös bennük, hogy mindegyiket a skandináv életstílus különböző aspektusai ihlették, és, hogy mintegy szimbiózisban léteznek azzal a szépséges természeti környezettel, amely itt, a messzi északon körülvesz bennünket. „A Volvo EX90 belső terének kialakítása és berendezése során a visszatérő motívumok és az innovatív megoldások alkalmazásának több évtizedes hagyományát követtük.” – mondta Cecilia Stark. „A belső tér kialakítására tanulási folyamatként tekintünk, amely az ügyfelektől kapott visszajelzések, a házon belüli újítások, valamint a felelősségteljes forrásból származó, új anyagok rendelkezésre állásának függvényében a későbbiekben folytatódik.” A vadonatúj, tisztán elektromos Volvo EX90 világpremierjére november 9-én kerül sor. Kulcsszavak: elektromos autó, EX90, volvo
|
|
|||||
|
||||||
Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve |
||
2022. október 18.
Az új Jeep® Avenger, a márka első tisztán elektromos járműve (BEV), a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a sajtó és a nagyközönség képviselőinek. A Jeep történetének első zéró károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos típusa kompakt méretekben testesíti meg a márka meghatározó értékeit.
|
A kompakt Jeep Avenger a kiváló terepalkalmasságú, tisztán elektromos, Európára méretezett Jeep modellek tervezett portfoliójának első tagja, egyben kulcsfontosságú eleme annak a globális villamosítási stratégiának, amelynek keretében a Jeep a világ legnagyobb emissziómentes szabadidőjárműveket gyártó márkájává kíván válni. Az első pillanattól fogva Jeep modellnek tervezett és fejlesztett Avenger egy kompakt szabadidőjármű karosszériában tolmácsolja a márka alapvető értékeit, köszönhetően a terepképességek, a stílus, a funkcionalitás, valamint a folyamatos online kapcsolódásra vágyó ügyfelek elvárásait kiszolgáló technológia egyedülálló kombinációjának. “Az új Jeep Avenger mérföldkő márkánk történetében: ez az első modell azoknak a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Jeep modelleknek a sorában, amelyeket Európában készülünk bevezetni." - mondta Christian Meunier, a Jeep márka vezérigazgatója. “Kifejezetten az európai piacra méretezett, kiváló terepalkalmasságú Jeep típusról van szó, és a Párizsi Autószalonon bemutatjuk, miért tökéletes emissziómentes alternatívája a jelenleg kapható, városi szabadidőjárműveknek." A Jeep Avenger új generációs, 400V-os hajtáslánca egy új fejlesztésű villanymotorból és egy szintén új akkumulátorból áll. 100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről, Mode 4 típusú töltőkábel használatával mindössze három perc alatt 30 kilométerre elegendő energiát vesz fel a jármű. 24 perc alatt pedig 20 százalékról 80 százalékra tölthető az akkumulátor. Az új Avenger európai küldetése A kifejezetten az európai ügyfelek elvárásait szem előtt tartva kifejlesztett, új Avenger négyméteres karosszériájával pontosan beleillik Európa második legnépszerűbb méretosztályába, a városi szabadidőjárművek (B-SUV) szegmensébe. Ebben a kategóriában 2023 során várhatóan 2,2 millió autót adnak majd el Európában: ez a teljes európai újautó-piac egy ötöde. Az új Avenger a Renegade alá tagozódik be, teljessé téve a Jeep márka ajánlatát a B-SUV szegmensben. “A Jeep Avenger a márka első zéró károsanyag-kibocsátású szabadidőjárműve” - mondta Antonella Bruno, a Stellantis Jeep Europe-ért felelős vezetője. “A Jeep márka új belépő modelljeként lehetővé teszi, hogy kiteljesítsük szabadidőjármű kínálatunkat; várakozásaink szerint 2024-re ez lesz portfoliónk legnagyobb számban eladott darabja. Az Avenger új szintre emeli a márka villamosítási programját, és a Jeep evolúciójának következő lépcsőfokát testesíti meg." “A Jeep Avenger olyan érzelmekben gazdag, szórakoztató és vagány modell, amely kiemelkedik a tömegből." - tette hozzá. Ez pedig értékes, vonzó ajánlattá teszi azon ügyfelek számára, akik a szegmens tradicionális résztvevőitől eltávolodva egy zéró károsanyag-kibocsátású alternatívát keresnek a Jeep márkától. Az új Jeep Avenger új irányban bővíti a márka ügyfélkörét: olyan, aktív életet élő vásárlókat céloz meg, akik kiváló terepalkalmasságra és modern formavilágra vágynak, mindezt kompakt külső méretekkel, ugyanakkor tágas belső térrel társítva. Tisztán elektromos hajtáslánc A Jeep Avenger új generációs elektromos hajtáslánca új villanymotort, valamint szintén új akkumulátort alkalmaz. A második generációs, 400 voltos elektromos hajtáslánc a Stellantis és a Nidec Leroy-Somer Holding vegyesvállalatának, az Emotors-nak az első terméke. A rendszer teljesítménye 115 kW, azaz 156 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 260 Nm. Az új, 54 kWh kapacitású akkumulátor, amelyet szintén a Stellantis csoport gyárt, nagy energiasűrűsége mellett a névleges és felhasználható energia kiváló arányát biztosítja. Az akkumulátorcsomag 17 darab modulból és 102 darab NMC 811 összetételű lítium-ion egyedi cellából áll. Az egy feltöltéssel megtehető távolság a WLTP norma szerint 400, városi ciklusban pedig 550 kilométer. A több mint kétmillió kilométeres tesztprogramon átesett akkumulátor rendkívül kompakt méretű, és nem rabol hasznos helyet a belső térből: az első és hátsó ülések, valamint a padlóalagút alatt helyezkedik el. Az akkumulátor-csomagot terepen közlekedve a nagy szabad hasmagasság mellett az autó alvázát borító védőlemezek óvják a sérüléstől. Az új Avenger akkumulátora a lehető legegyszerűbben tölthető. 100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről, Mode 4 típusú töltőkábel használatával mindössze három perc alatt 30 kilométerre elegendő energiát vesz fel a jármű. 24 perc alatt pedig 20 százalékról 80 százalékra tölthető az akkumulátor. Tekintve, hogy az európai felhasználók átlagosan 30 kilométert tesznek meg egy nap alatt, az Avenger várhatóan több napon át használható egyetlen feltöltéssel. 11 kW-os Mode 3 kábelt alkalmazva fali vagy nyilvános váltóáramú töltőről 0 százalékról 5,5 óra alatt tölthető 100 százalékra az akkumulátor. Kulcsszavak: autószalon, Avenger, elektromos autó, jeep, Párizs
|
|
|||||
|
||||||
Romániában 21 százalékkal nőtt a gépkocsigyártás az idei első kilenc hónapban |
||
2022. október 18.
Romániában 21 százalékkal nőtt az idén a gépkocsigyártás az első kilenc hónapban a tavaly azonos időszakihoz mérten - közölte a román autógyártók egyesülete hétfőn.
|
A francia Renault tulajdonában levő Dacia és az Otosan török-amerikai vegyesvállalat által birtokolt Ford Románia a vizsgált időszakban összesen 381 971 járművet gyártott a tavalyi év január és szeptember közötti időszakában jegyzett 315 115 járműhöz képest. Az idén is a Dacia állított elő több járművet, 230 078-at, míg a Ford romániai üzemében 151 893 személygépkocsi készült. Az egyesület adatai szerint mind a 2020-hoz, mind 2019-hez mérten növekedést jegyeztek fel, így a két évvel ezelőtti adathoz képest 25 százalékkal nőtt a termelés, míg három évvel ezelőtthöz képest - amikor még nem éreztette hatását sem a koronavírus-járvány, sem az elektromos félvezetők krízise - csaknem 8 százalékos növekedést jegyeztek. Szeptemberben 51 578 jármű gördült le a gyártósorról, ezek közül 30 575-öt a Dacia mioveni-i gyárában, 21 003-at pedig a Ford craiovai üzemében gyártottak. Tavaly a két vállalat romániai üzemeiben összesen 420 755 járművet gyártott, 4 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban.
Kulcsszavak: autógyár, románia
|
|
|||||
|
||||||
Szeptemberben nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban |
||
2022. október 18.
Szeptemberben már sorban a második hónapja emelkedett az egy évvel korábbihoz képest a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA keddi jelentése szerint.
|
Szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest 9,6 százalékkal 787,8 ezerre nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban. Augusztusban 4,4 százalék volt a növekedés, míg júliusban 10,4 százalékos csökkenést regisztráltak. A növekedés azonban elsősorban bázishatás miatt következett be, tavaly ugyanis a félvezetőhiány jelentősen visszavetette a gyártott és így a forgalomba helyezett autók számát Európában. 2021 szeptemberében ezért 22,1 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba mint 2020 szeptemberében. A négy legnagyobb uniós autópiac közül Németországban és Spanyolországban kétszámjegyű növekedést ért el az újonnan forgalomba helyezett autók száma: Németországban 14,1 százalékot, Spanyolországban 12,7 százalékot. Franciaországban 5,5 százalékos, Olaszországban 5,4 százalékos volt a növekedés. Az idei első három negyedévben az Európai Unióban az egy évvel korábbinál 9,9 százalékkal kevesebb, 6,784 millió autót helyeztek forgalomba, még az elmúlt két hónapban elért növekedéssel együtt is. Az első nyolc hónapban még 10,4 százalékos volt az elmaradás az előző évihez képest. Az első kilenc hónapban a régió minden jelentősebb nemzeti piacán csökkenést könyveltek el az új autók forgalomba helyezésében. Olaszországban volt a legmeredekebb a visszaesés 16,3 százalékos, Franciaországban 11,8 százalékos, Németországban és Spanyolországban egyaránt 7,4 százalékos. Az ACEA nyilvántartása szerint szeptemberben Magyarországon 9422 új autót helyeztek forgalomba, 1,1 százalékkal kevesebbet a 2021 szeptemberi 9526-nál, az első kilenc hónapban pedig 85,7 ezer új autót, 9,3 százalékkal kevesebbet az előző évi 94,5 ezernél. Szeptemberben a legtöbb autót a Volkswagen csoport márkáiból helyezték forgalomba az EU-ban, 196 ezret, 25,7 százalékkal többet az egy évvel korábbi 156 ezernél. A Volkswagen részesedése így 24,9 százalékra nőtt a szeptemberi forgalomba helyezésekben a tavaly szeptemberi 21,7 százalékról. Az első kilenc hónapban 1,700 milliót helyeztek forgalomba a Volkswagen csoport márkáiból az EU-ban, 13,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A csoport piaci részesedése 25,1 százalék lett a tavalyi 26,2 százalék után.
Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Öt autópálya-mérnökségi autót ért baleset egy hónap alatt |
||
2022. október 13.
Az autópályákon, gyorsforgalmi utakon dolgozók védelmére kérte az autósokat a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt., miután szeptember közepe óta öt autópálya-mérnökségi autót ért baleset: két dolgozójuk megsérült, három járművük totálkáros lett.
|
A cég az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében kiemelte: volt olyan eset, hogy fékezés nélkül hajtott egy jármű a terelőfényt folyamatosan használó útellenőri kocsiba, de rendszeresen előfordul, hogy az autósok nem hagynak kellő távolságot a munkát végző járművek és kollégáik mellett. A tájékoztatás szerint a legutóbb kedd hajnalban történt ilyen baleset: egy kisteherautó hajtott bele hátulról, fékezés nélkül a gödöllői autópálya-mérnökség útellenőri autójába az M3-as autópályán. Egy dolgozó megsérült, őt a hatvani kórházban ápolják; az autó totálkáros lett. Pénteken az M1-es autópálya leállósávjában egy a terelésben részt vevő autó bal oldali visszapillantó tükrét sodorta el egy kamion, egy másik kamion pedig meghúzta a kocsi oldalát - tették hozzá. Az MKIF Zrt. hangsúlyozta: az autópályákon, gyorsforgalmi utakon szolgálatot teljesítő kollégáik azért dolgoznak, hogy a közlekedés zökkenőmentes és zavartalan legyen. Munkájuk fontos, ugyanakkor veszélyes is, ezért arra kérték a közlekedőket, hogy vigyázzanak rájuk. Kulcsszavak: autópálya, baleset, balesetmegelőzés, magyar közút
|
|
|||||
|
||||||
Összeáll a DS Automobiles és a PENSKE AUTOSPORT |
||
2022. október 13.
A második generációs DS E-TENSE FE versenyautókkal aratott számos siker után a DS Automobiles az ABB FIA Formula-E világbajnokság következő négy szezonjára összeáll a PENSKE AUTOSPORT-tal. A DS PENSKE Formula-E csapat rangos versenyzőpárosában Stoffel Vandoorne-t, a címvédő világbajnokot és Jean-Eric Vergne-t, a sportág egyetlen kétszeres bajnokát üdvözölhetjük.
|
A 2. generáció (2018–2022) idején a DS Automobiles együléses elektromos autói (DS E-TENSE FE) bizonyultak a legeredményesebbnek: két versenyzői (2019 és 2020) és két csapatbajnoki (2019 és 2020) címet is szereztek, és elképesztő rekordokkal gazdagították a francia gyártó eddigi eredményeit (10 győzelem, 15 pole-pozíció, 28 dobogós hely). Nem sokkal azelőtt, hogy versenybe állnának a sokkal erősebb és hatékonyabb harmadik generációs együléses versenyautók, a DS Automobiles új fejezetet nyit saját Formula-E versenyzésének történetében, hiszen a motorsport egyik legnevesebb szereplőjével, a PENSKE AUTOSPORT-tal szövetkezik. Az együttműködés első lépéseként a DS PENSKE Formula-E csapat – a címvédő világbajnok belga Stoffel Vandoorne és a sportág egyedüli kétszeres bajnoka, Jean-Eric Vergne személyében – a 9. évadra a bajnokság legrangosabb versenyzőpárosát állítja ki. Jean-Eric Vergne négy egymást követő, győzelmekben és dobogós helyekben gazdag szezon után tehát ismét a francia csapattal versenyzik. A Formula-E történetének első prémiumgyártójaként a DS Automobiles 2015 óta vesz részt az együléses elektromos versenyautók bajnokságán. Most folytatja a kalandot, mely mindig is ösztönzőleg hatott a márkánál zajló kutatási és fejlesztési munkára. A világ különböző városaiban kialakított versenypályákon szerzett tapasztalat értékes információforrás a jelenlegi és a majdani elektromos modelleken dolgozó munkatársak számára. A PENSKE AUTOSPORT, Stoffel Vandoorne és Jean-Eric Vergne részvételével a DS Automobiles újabb bajnoki címek megszerzését tűzte ki célul, és továbbra is arra törekszik, hogy a különböző technológiai megoldásokat a 2024-től kizárólag elektromos meghajtású szériamodelljeibe is átültesse. Thomas Chevaucher, a DS Performance igazgatója: „Egy új szövetség létrejöttét megélni mindig nagy élmény, és a DS Performance csapatai alig várják, hogy a PENSKE AUTOSPORT oldalán belevághassanak ebbe az új kalandba. Az együttműködésünk szebben nem is indulhatna, hiszen két világbajnokot üdvözölhetünk a csapatban! Stoffel és Jean-Eric személyében a mezőny egyik legrangosabb és egyben a leggyorsabb versenyzőpárosa a mienk. A DS Performance tapasztalatával (például a hajtásláncra vonatkozóan) és szoftveres tudásával minden adott ahhoz, hogy további győzelmekre és bajnoki címekre pályázzunk.” Stoffel Vandoorne, címvédő Formula-E világbajnok: „Nagy örömömre szolgál, hogy már a következő évadban a DS PENSKE színeiben versenyezhetem. A Mercedes kötelékében eltöltött négy év után ez nagy váltás a számomra, de nagyon izgatottan várom a közös munkát a csapattal. A DS kiváló eredményeket tudhat magáénak – két versenyzői és két csapatbajnoki címet –, és remélem, hogy hamarosan én is további győzelmekkel gazdagíthatom ezt a sort. Külön örülök, hogy az egyetlen kétszeres Formula-E-bajnok lesz a társam. Azt gondolom, hogy a 9. évadban Jean-Erickel a mezőny egyik legerősebb párosát fogjuk alkotni. Jelenleg teljes erővel készülünk a Gen3 autókkal való versenyzésre, és egyben az új csapatommal is most kezdem a közös munkát: két remek kihívás az elkövetkező évekre! Egy biztos, alig várom, hogy megint versenyezhessem, megvédjem a világbajnoki címemet, és újabb trófeákat szerezzek.” Jean-Éric Vergne, 2018-as és 2019-es Formula-E világbajnok: „Nagyon boldog vagyok, hogy folytathatom a DS-szel ezt a kalandot. Az első közös futamunk még 2015-ben volt, és meggyőződésem, hogy az együttműködésünkkel beírtuk magunkat a Formula-E versenyek történetébe. A DS-szel és azokkal a kiváló mérnökökkel együtt, akikkel hosszú évek óta dolgozom, eddig 28 dobogós helyet, 10 futamgyőzelmet és természetesen két versenyzői és két csapatbajnoki címet szereztünk. A korábbi évadok alatt bizalomteli kapcsolat alakult ki a csapattal emberi és versenyzői szinten egyaránt. A PENSKÉ-vel való együttműködésnek is nagyon örülök – ez egy mitikus név az autósport világában –, Stoffellel pedig kimondottan erős párost fogunk alkotni. A mai nappal új fejezet kezdődik, mi pedig mindent meg fogunk tenni, hogy a DS PENSKE a lehető legragyogóbban szerepeljen. A harmadik generációs versenyautókban új lehetőségek rejlenek, mi pedig igyekszünk töretlenül jó teljesítményt nyújtani. Minden eddiginél nagyobb bennem az elszántság arra, hogy újabb bajnoki címeket szerezzek.” Béatrice Foucher, a DS Automobiles vezérigazgatója: „A világ különböző nagyvárosaiban rendezett versenyeknek és a karbonsemleges minősítésnek köszönhetően a Formula-E bajnokság az egyik legizgalmasabb és legmodernebb verseny a motorsport világában. Ebben az új érában nagy lelkesedéssel vágunk bele az autósportban nemzetközi hírnévvel rendelkező PENSKE AUTOSPORT-tal való együttműködésbe. Arra is nagyon büszkék vagyunk, hogy e kalandban továbbra is társunk a DS nagykövete és a sportág egyetlen kétszeres bajnoka, Jean-Eric Vergne, és hogy a címvédő világbajnok, Stoffel Vandoorne is a mi csapatunkat erősíti. Kulcsszavak: autósport, DS Automobiles, Formula E
|
|
|||||
|
||||||
Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra |
||
2022. október 13.
Kína után négy európai ország – Norvégia, Svédország, Németország és az Egyesült Királyság készült fel leginkább az elektromos autók elterjedésére – derül ki a világ 14 legnagyobb járműpiacát vizsgáló EY kutatásból. Magyarországon 2 év alatt megháromszorozódott a villanyautók száma.
|
Továbbra is Kína áll a leginkább készen az elektromos járművek térnyerésére mind a kereslet-kínálat, mind pedig a szabályozási környezet szempontjából. A világ 200 legnagyobb lítium-gyárából 122 ebben az országban található, 2021-ig a világ egyenáramú gyorstöltőinek 41 százalékát is ide telepítették. Kína egyben az árammal működő gépkocsik legnagyobb piaca, a vásárlók több mint fele (51%) legközelebb már villanyautót választana. A szigorodó normák, a gyártási kapacitás és az infrastruktúra egyre felkészültebbé tette Európát is az elektromos autózásra. Norvégiában (2. hely) például adókedvezményekkel, külön forgalmi sávok és parkolóhelyek kialakításával ösztönzik a fogyasztókat, így a 2021-ben vásárolt új kocsik több mint 70 százaléka elektromos hajtású volt. Németország (3.) és az Egyesült Királyság (5.) a helyi akkumulátorgyártással és az elektromos járművek bevezetésével biztosította be előkelő szerepét. Bár Olaszországban a legmagasabb a villanyautót vásárolni szándékozók aránya (73%), az infrastruktúra hiányosságai és a fejlesztésre szoruló energiagazdálkodás miatt lemaradt a többi európai ország mögött. Érdekesség, hogy a világ egyik legnagyobb piaca, az Egyesült Államok csak a hetedik helyen áll a listán. Az USA-ban elsősorban az alacsony kereslet gátolja a technológia elterjedését. Az újonnan regisztrált autók kevesebb mint 4 százaléka elektromos és a kutatás szerint az amerikai fogyasztók mindössze 29 százaléka szeretne ilyen meghajtású járművet vásárolni, ami a legalacsonyabb a vizsgált országok közül. A KSH adatai szerint Magyarországon 2021-ben közel 20 ezer tisztán elektromos autó volt forgalomban. Gyors ütemű a fejlődés, mivel 2019-hez képest megháromszorozódott itthon az ilyen típusú járművek száma. Magyarország az elmúlt években az elektromos akkumulátoriparban is megerősítette pozícióját. Eddig összesen 20 cég több mint 2800 milliárd forintot fektetett be ebbe az iparágba idehaza. A CATL idén ősszel bejelentett gyára további 3000 milliárdos beruházást jelent, ami Debrecenben valósul meg. „Az energiaárak emelkedése és a szigorodó uniós szabályozások hatására itthon is egyre népszerűbbé válnak a villanyautók. A magyar vezetők több mint fele egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson. Az átalakuló igények a hazai forgalmazók és kereskedők számára is komoly kihívást jelentenek mind technológiai, mind szolgáltatási szempontból. A folyamatok optimalizálásához komoly segítséget jelenthet egy tapasztalt külső szakértő bevonása. A közvetlen szakmai támogatás érdekében bővítette tevékenységét az EY Magyarországon” – emelte ki László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, európa, kína
|
|
|||||
|
||||||
2023-tól az összes PEUGEOT modell elektromos változatban is elérhető lesz |
||
2022. október 12.
2023-ban látványosan felgyorsul a PEUGEOT modellválasztékának villamosítása: már az év első felében valamennyi PEUGEOT modell elérhető lesz egy vagy többféle, tisztán vagy részben elektromos hajtáslánccal.
|
A PEUGEOT ezzel Európa leggazdagabb elektromos választékát kínálja majd, amit az egyes modelleket és technológiákat érintő számos újdonság tett lehetővé. Az elektromos kerékpároktól a villamos robogókon és személyautókon át a kishaszonjárművekig a PEUGEOT minden elektromos mobilitással kapcsolatos igényt képes kielégíteni. A márka ezzel újabb lépést tett azon célkitűzése felé, hogy 2030-ra minden modelljéből 100%-ban elektromos változatot is ki tudjon állítani. 2023 elején új hibrid hajtásláncokkal (elsőként a PEUGEOT 3008-on és a PEUGEOT 5008-on) bővül a technológiai kínálat, mely többek között az e-208-at és az e-308-at érintő új, teljes egészében elektromos akkumulátoros megoldásokat, hidrogén-üzemanyagcellás technológiát és két-, illetve négykerék-meghajtású plug-in hibrid modelleket is magában foglal. PEUGEOT 3008 és 5008: új hibrid technológia 2023 valóban a villamosság éve lesz a PEUGEOT-nál, amit új modellek és technológiák bevezetése fémjelez. A Stellantison belül a PEUGEOT vezeti be elsőként a márkacsoport új generációs hibrid hajtásláncát, újfent kinyilvánítva ezzel azt a szándékát, hogy minél több ember számára elérhetővé tegye az elektromos mobilitást. Az új generációs hibrid technológiát – mely a modellválasztékon belül először a PEUGEOT 3008 SUV és PEUGEOT 5008 SUV modelleken kerül bevezetésre – nagyfokú hatékonyság és könnyű használat jellemzi. A 136 lóerős új generációs PureTech benzinmotorhoz egy új, villamosított duplakuplungos sebességváltó tartozik. A vezetés közben töltődő 48 voltos akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot és összesen 15%-os üzemanyag-megtakarítást biztosít. Az autó alacsony sebesség mellett, rövid városi utak alkalmával akár 1 km-en keresztül is képes zéró kibocsátás üzemmódban közlekedni. Még több tisztán elektromos modell: az e-308 és az e-308 SW bevezetése Az e-308 és az e-308 SW érkezésével 2023-ban tovább bővül a 100%-ban elektromos PEUGEOT-modellek választéka. A PEUGEOT az egyik első európai autógyártó, amelyik tisztán elektromos kombit kínál. A limuzin- és a kombiváltozattal az oroszlános márka azoknak a C szegmensbeli ügyfeleknek az igényeire válaszol, akik kibocsátásmentes közlekedésre szeretnének átállni. Az új e-308 és e-308 SW új mércét állít fel az elektromos hatékonyság tekintetében: a mindössze 12,7 kWh/100 km (hasznos energia / WLTP ciklus szerinti hatótáv) érték igazi referenciának számít a C kategóriás elektromos járművek világában. Egyes felszereltségi szinteken a hatótávolság a 400 km-t is meghaladja (vegyes ciklusban, WLTP ciklus szerint mérve). A kimagasló teljesítmény a motort és az akkumulátort, illetve az aerodinamikát érintő fejlesztések, valamint az új EMP2 platform használatával elért súlyoptimalizálás és a súrlódási veszteségek csökkentése révén vált lehetővé. Továbbra is a C szegmensben maradva, a PEUGEOT 408-ra vonatkozóan megerősítette a márka, hogy dinamikus és innovatív fastback modelljéből a plug-in hibrid változatok mellett hamarosan tisztán elektromos verziót is forgalmaz majd. A PEUGEOT minden igényt kielégítő, tisztán elektromos modellkínálatára – melyben olyan modelleket találunk, mint a PEUGEOT e-208, a PEUGEOT e-2008, az e-308, az e-308 SW, az e-RIFTER vagy az e-TRAVELLER kisbusz – a PEUGEOT e-408 teszi majd fel a koronát. Még kiválóbb és hatékonyabb PEUGEOT e-208 Az e-208-ra, az első teljes egészében elektromos PEUGEOT-modellre 2023-ban fontos fejlesztések várnak. A modell többek között az e-308-on bevezetett új motort is megörökli, amitől maximális teljesítménye 15%-kal nő: 100 kW-ról (136 LE) 115 kW-ra (156 LE). A hatékonyságon is sikerült javítani: a 12 kWh/100 km-es értéknek köszönhetően az e-208 hatótávolsága 10,5%-kal, azaz 38 km-rel lett több, és ezzel WLTP szerinti vegyes ciklusban összesen 400 km-re nőtt (típusjóváhagyás alatt). A kezdettől rendelkezésre álló 260 Nm nyomaték jóvoltából a továbbra is remekül kormányozható és vezetési stimulusokban gazdag PEUGEOT e-208-at a zaj- és vibrációmentes működés mellett fokozott dinamizmus jellemzi, ami eddig is nagy szerepet játszott a modell sikerében. De a zavartalan napi használathoz szükséges praktikus szempontok sem merültek feledésbe. A PEUGEOT e-208-nál így továbbra is lehetőség lesz villámtöltésre: az akkumulátorszint 100 kW-os töltőoszlopról kevesebb mint 25 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető. Az említett tulajdonságok feltehetőleg még tovább növelik majd a PEUGEOT e-208 sikerét, mely 2022 eleje óta a legtöbbet értékesített B kategóriás elektromos autó Európában és a legtöbbet értékesített villanyautó Franciaországban. 2019-es bevezetése óta több mint 110 000 példány kelt el belőle. A PEUGEOT arra törekszik, hogy minden ügyfelének a saját igényeit kielégítő elektromos mobilitási eszközt tudjon biztosítani, ezért a plug-in hibrid modellekből különösen gazdag választékot alakított ki. Mindegy, hogy limuzinról, kombiról vagy SUV-ről van szó, valamennyi modell a PEUGEOT járművek népszerűségét megalapozó elegancia, igényesség és érzelem megtestesítője. A plug-in hibrid PEUGEOT 308 és 308 SW kétféle teljesítménnyel (180 vagy 225 LE) rendelhető, hatótávolsága tisztán elektromos üzemmódban pedig akár a 60 km-t is elérheti. Ugyanezek a motorok szerepelnek a vadonatúj PEUGEOT 408 kínálatában is, melyet a 2022. október 17. és 23. között rendezett párizsi autókiállításon lehet majd először megcsodálni. A PEUGEOT 3008-ból 225, illetve 300 lóerős összkerékhajtású plug-in hibrid változatok léteznek, melyek 59 kilométert is meg tudnak tenni anélkül, hogy a belső égésű motort igénybe kellene venni. Végül a limuzin és SW kivitelben kapható PEUGEOT 508 egy 225 lóerős vagy egy sportosabb – a PEUGEOT SPORT ENGINEERED változatokhoz készült – 360 lóerős, 4x4 plug-in hibrid verziót kínál. A PEUGEOT által alkalmazott plug-in hibrid technológia a hibrid PEUGEOT 9X8 Hypercar révén a versenypályán is megmérettetik: az autó 2022. július óta versenyzik a FIA Hosszútávú világbajnokságán (WEC). Hidrogén-üzemanyagcellás új PEUGEOT e-EXPERT: kibocsátásmentes mobilitás céges ügyfelek számára A hidrogén-üzemanyagcellás új PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen modellt az ultrainnovatív, kibocsátásmentes mobilitási megoldást kereső vállalati és közületi ügyfeleknek ajánlja a márka. A 100%-ban elektromos PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen fő vonzereje a hidrogéncella rövid töltési idejében rejlik: a feltöltéshez mindössze 3 perc szükséges. A 400 km hatótávolságú, 100 kW teljesítményű és 260 Nm nyomaték leadására képes modell 6,1 m3 raktérfogattal rendelkezik, hasznos teherbírása pedig az 1000 kg-ot is elérheti. Kulcsszavak: elektromos autó, Peugeot, plug-in hibrid
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 451 - 460 |