Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 411 - 420 |
A Peugeot dögös tanulmányautót mutatott be a Las Vegas-i Tech Show-n |
||
2023. január 06.
Annak ellenére, hogy a Peugeot elvetette a márka észak-amerikai újraindításának tervét, a Peugeot a Las Vegas-i CES-t választotta, hogy felfedjen egy koncepcióautót, amely bemutatja, hogyan fog kinézni az elektromos szedánok és SUV-k következő generációja 2025-től.
|
Az Inception Concept egy futurisztikus négyüléses szedán formáját ölti, amely az új Stellantis STLA Large EV platformra épűl. Első látásra egyértelmű a kapcsolat a 2018-as e-Legend koncepcióval. A fényszórók elnyújtott vonalai a motorháztető felé a márka 1970-es és 1980-as évek autóit idézi, de ezúttal ezek a lámpák LED-eket kaptak, az őket összekötő hűtőrács pedig egy hatalmas üvegpanel lett. A kerekek hasonlóak az új 408-as szedán keréktárcsáihoz, bár most horizontálisan megvilágított Oroszlán emblémákat tartalmaznak, a hátsó panelen pedig – ismét digitálisan, akárcsak az elsőnél – ugyanaz a macskakarom fénymotívum látható. A legszembetűnőbb külső elem a hatalmas szélvédő, amely a tetőpanelről az orr felé süllyed. A cég 1988-as Oxia szuperautójának dizájnját megragadva ügyesen elmossa a határokat a belső és a külső dizájn között, felülről nézve az utastérre helyezi a hangsúlyt, de profilból nézve az Inception egy tipikusan sportos kupé vagy szedán. Az Inception Concept fura belső jellemzői azonban még mindig távol állnak attól, hogy gyártásba kerüljön. A Peugeot i-Cockpit belső terének helyettesítésére tervezték, fókuszpontja a „Hypersquare”, egy téglalap alakú kormánykerék, amelyet a videojáték-vezérlők ihlettek, és amely ötvözi a középső hegyet. az Inception 100 kWh-s akkumulátorcsomagjával elméletileg akár 800 kilométeres hatótávra is képes lehet. Kulcsszavak: CES, las vegas, Peugeot, tanulmány autó
|
|
|||||
|
||||||
A Mazda frissítette ikonikus modelljét |
||
2023. január 03.
A Mazda Motor Corporation büszkén jelenti be, hogy frissítette egyik legfontosabb modelljét, a Mazda6-ot. A frissítés magában foglalja Mazda6 20. évfordulós Special Edition modell kiadását az első generációs Mazda6 20. évfordulója alkalmából.
|
A legújabb frissítés továbbfejlesztett vezetőtámogató és kényelmi funkciókkal viszi tovább a modellkínálatot és érkezik a megújult Homura is. Az átalakítás részeként a felszereltségi szintek is megújulnak. A Mazda6 a vállalat „Zoom-Zoom” szlogenjének szimbóluma. Amióta az első generációs Mazda6 (Japánban Mazda Atenza néven ismert) 2002 májusában piacra került Japánban, ez a középkategóriás autó megtestesíti a Mazda nyújtotta vezetés örömét. A három generáció során folyamatosan arra törekedtek, hogy megőrizzék és tovább vigyék a modell eredeti értékeit. A hűséges vásárlók iránt érzett tisztelet jeleként a gyár piacra dobja a Mazda6 20. évfordulós Special Edition modelljét. A precíz kivitelezés és a stílusos dizájn elegáns megjelenést és kifinomult vezetési élményt nyújt, melyek a modell 20 éves története során folyamatosan fejlődtek. A frissített Homura modell a korábbi, népszerű típusnak a továbbfejlesztése, amely 2020 végétől elérhető. A jelenlegi Homura különleges belső és külső karakterjegyei mellett a frissített modellt elöl és hátul is emblematikus fekete szárnymotívum díszíti, továbbá alsó hűtőrácsdekor és tetőcsomagtartó[1] is tartozik hozzá, amelyek mind kiemelik az autó sportosságát. A Mazda célja, hogy olyan márkává váljon, amely szoros kapcsolatot alakít ki ügyfeleivel. Tetőcsomagtartó csak a sportkombi modellek esetében érhető el. Mazda6 20. Évfordulós Special Edition modell Az új Artisan Red Premium karosszériaszín, a negyedik, amely a Mazda szabadalmaztatott Takuminuri fényezési technológiájával készült, most először érhető el, kizárólag a Mazda6 20. évfordulós Special Edition változatban. A 20. évfordulós Special Edition modell részletei a következők (a Takumi felszereltség alapján): o Külső: exkluzív dizájn (első lökhárító-embléma), első hűtőrács (ezüst fényezéssel), 19” könnyűfém keréktárcsák (extra fényes felület/stílusos megjelenés) o Belső tér: 20. évfordulós logóval nyomott elsőülés-fejtámla, belső borítás (Leganu szövet/barna szín), Nappa bőrülések (oldal: Nappa bőr/barna szín; középen: Leganu szövet/barna szín), műszerfal dekorpanel (mattbarna, csíkozott felület) A Takuminuri, ami „kézműves színezés”-ként fordítható le, a Mazda fényezési technológiája, amely képes rá, hogy olyan kiváló minőségű, precíz fényezést reprodukáljon, mintha azt egy képzett mesterember végezné saját kezűleg az autók gyártósorán. Az új Artisan Red Premium szín a negyedik ilyen szín a Soul Red Crystal, a Machine Grey Premium és a Rhodium White Premium után. Az Artisan Red Premium és a Rhodium White Premium két karosszériaszín, amelyek a Mazda6 20. Évfordulós Special Edition modelljében érhetők el. A frissített Homura A frissített Homura a jelenlegi modellhez hasonlóan fényesfekete, 19” könnyűfém keréktárcsákkal és fényesfekete külső visszapillantó-tükörburkolattal rendelkezik, de most már elöl és hátul is emblematikus fekete szárnymotívum díszíti, továbbá alsó hűtőrácsdekor és tetőcsomagtartó is tartozik hozzá, amelyek mind kiemelik a jármű sportosságát. Folyamatosan fejlesztett modell A Cruising & Traffic Support vezetőtámogató asszisztens szintén újdonság. A haladást vezérlő, és a kormányzást támogató funkciók segítenek csökkenteni a vezető fáradtságát torlódások vagy bármilyen egyéb közlekedési helyzet során. A vezeték nélküli Apple CarPlay és az újratöltés (Qi) új funkciók. Az elérhető karosszériaszínek választéka két új színnel frissült: Rhodium White Premium és Platinum Quartz. Kulcsszavak: mazda, mazda6, új modell
|
|
|||||
|
||||||
2023-ban megkezdődik a „My Ami Buggy” széria új kiadásának értékesítése |
||
2023. január 03.
Az első sorozat sikerén felbuzdulva 2023 első negyedévének végén a Citroën új 1000 darabos limitált szériát kínál a My Ami Buggy modellből. Az egyes járműveket az Amit forgalmazó országok között osztják majd el.
|
2023 első negyedévének végén újabb 1000 „My Ami Buggy” kíván értékesíteni a Citroën. Örömhír ez azok számára, akiknek nem sikerült elcsípniük az első változatból készült 50 jármű valamelyikét, hiszen június 21-én mindössze 18 perc alatt elfogyott a teljes széria. Ne feledje, aki kapja, marja. Ha érdekli a My Ami Buggy, jobb, ha készen áll, és azonnal lecsap rá, amint 2023 első negyedévének végén megnyílik a rendelés. Az első szállításokra várhatóan a nyár végén kerül sor. Az újabb változat nem sokban tér el az eredetitől, de azért tartogat néhány meglepetést, melyekről még a tavasz előtt értesülhetünk. A karakteres, egyszerre robusztus és trendi modellel játszva kikerülhetjük a városi dzsungel csapdáit, és a szabadban – például a tengerparton – is másfajta élet vár ránk. A tengerrel már az Ami sztenderd változata is különleges kapcsolatot ápolt. Komoly szerepet vállalt az energetikai átállásban Görögországban, Halki szigetén, ahol a rendőrség és a parti őrség autóflottáját gyarapította. De ugyanez történt az olaszországi Maddalena szigetén is, ahol a kibocsátásmentes közlekedés jegyében 7 Ami szolgálja a rendőrséget és a kikötői hatóságokat. Az Ami vezetői között 14-től 94 éves korig – a függetlenedni vágyó kamaszoktól az egyszerű, biztonságos és kényelmes közlekedési eszközre vágyó időskorúakig – minden korcsoport megtalálható. A megnyerő külsejű jármű a városi, elővárosi, sőt vidéki tájakat is meghódította. Praktikus kialakítása révén kétszemélyes vagy My ami Cargo névre hallgató haszonjármű-változatában a legkülönbözőbb igényeket is képes kielégíteni. Csak néhány példa: az olaszországi Sappadában található Bladen Hotel az Amit választotta a festői Dolomitokban tett kisebb kirándulásokhoz, a szállóvendégeknek a felhőtlenül nyugodt, csendes és környezetbarát közlekedés teljesen új élményét nyújtva ezzel. Franciaországban a Somme–Sud-Ouest-beli települések közössége (CC2SO) 13 Amival bővítette az autóparkját, amelyet megbízottjai a rászorulóknak nyújtott otthoni ápolási szolgáltatásokhoz használnak. Belgiumban az idénymunka-vállalókat közvetítő AGO Jobs & HR divatos és fenntartható reklámautóként, illetve a jogosítvánnyal nem rendelkező munkavállalók körében környezetbarát mobilitási megoldásként használja az Amit. Kulcsszavak: AMI, Citroën, jármű kereskedelem, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Meghalt Ken Block amerikai raliversenyző |
||
2023. január 03.
Motorosszán-balesetben meghalt Ken Block amerikai autó- és motorversenyző, a DC Shoes ruházati márka társalapítója.
|
Az 55 éves Ken Block Utah államban szenvedett balesetet, halálhírét ralicsapata, a Hoonigan Racing erősítette meg. „Sajnálattal erősítjük meg, hogy Ken Block ma egy motoroszán-balesetben elhunyt. Ken egy látnok, egy úttörő és egy ikon volt. És ami a legfontosabb, apa és férj” – áll a csapat Instagram-oldalán közzétett közleményben. A Wasatch megyei seriff hivatala nem sokkal később szintén közleményt adott ki. Azt írták, hogy január 2-án, körülbelül délután 2 óra körül hívás érkezett a 911-es központba, amely egy motoros szánbalesetről számolt be Mill Hollow területén. „A sofőr, az 55 éves Kenneth Block egy meredek lejtőn hajtott a motoros szánnal, amikor a szán felborult. Olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen elhunytnak nyilvánították” – írták. Hozzátették, hogy Block egy csoporttal együtt motorozott, de egyedül volt, amikor a baleset történt. Block, a DC Shoes társalapítója 2005-ben kezdett el ralizni az Egyesült Államokban, kezdetben a Rally America sorozatban. Két évvel később már a rali-világbajnokságban (WRC) is feltűnt néhány versenyen. 2010-ben szerződést kötött a Forddal, és megalapította az eredetileg Monster World Rally Team néven futó csapatát. Az időközben Hoonigan Racingre átkeresztelt csapattal a Global Rallycross Championshipben is versenyzett, 2014-ben második helyen végzett ebben a sorozatban. 2021 elején Block bejelentette, hogy csapata szakít a Forddal, majd még az év folyamán megerősítették, hogy új megállapodást kötött az Audival. Block a gymkhana-videósorozatnak köszönhetően lett világszerte ismert versenyző. Az első epizód 2008-as megjelenése óta jóval több mint 500 millió megtekintést értek el a videói - írja a Telex.hu. Kulcsszavak: autóversenyző, Ken Block
|
|
|||||
|
||||||
Megszünt az üzemanyag ársapka, a kormány megszüntette az üzemanyagár-stopot |
||
2022. december 07.
A hétfőn hatályba lépett kőolajszankciók után két nappal a kormány - a Mol javaslatára - az üzemanyagárstopot megszünteti - jelentette be kedden késő este Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter Budapesten.
|
A tárcavezető hangsúlyozta: A 480 forintos üzemanyagárat nem lehet az ország összes benzinkútján a magyar családoknak biztosítani. Gulyás Gergely jelezte: a szankciók életbe lépése az elmúlt napokban mindenki által megtapasztalható módon zavarokat okozott Magyarország üzemanyag-ellátásában. A Mol hétfőn levélben tájékoztatta az energiaügyi minisztert, hogy import nélkül nem tudja megoldani az ország üzemanyag-ellátását - tette hozzá. Azt mondta: a Molt felkérte a kormány arra, hogy ha szükséges, akár a drágább, Brent olajból származó üzemanyagimport megszervezésével is biztosítsa az ország teljeskörű üzemanyagellátását Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója közölte: töltőállomásaik negyedében volt leürülés az elmúlt napokban. Amióta a Mol van, ilyen nem történt - fogalmazott. Tájékoztatása szerint a Mol idén eddig 2,2 milliárd liter üzemanyagot adott el a tavalyi 1,5 milliárddal szemben. Az utóbbi hét napban több mint 50 millió liter üzemanyagot értékesítettek, amely 60 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti forgalmat. Benzinben az elmúlt napok forgalma csaknem duplája volt az előző évinek, két és félszerese a 2020-asnak. Múlt héten 2,2 millió vásárlót szolgáltak ki, ez a legrobosztusabb turistaforgalomnak felel meg a töltőállomásoknál - ismertette. Hozzátette: a nagykereskedelemben 871 rendelést nem tudtak kielégíteni. A kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteztek, beindult egyfajta pánik. A Mol eddig bírta - jelentette ki. Hernádi Zsolt hangsúlyozta: több mint egy évig tartott a hatósági áras rendszer, és a Mol mindent megtett az ellátás biztosításáért. Éjjel-nappal mennek teherautóik, de nem bírnak többet teljesíteni - fogalmazott. Közölte: a termelésből hiányzó áru nagy részét Szlovákiából hozták be, novemberben minden negyedik liter gázolajat a pozsonyi finomítóból szállítottak. Arra is kitért: fel kell készülni, hogy a már bevezetett brüsszeli szankciók késleltetett hatása mellett a február ötödikén életbe lépő újabb szankciók ismét kritikus helyzetet jelentenek majd. Februártól hiányozni fog az Oroszországból érkező, tíz százalékos arányú dízel üzemanyag az európai piacról - hívta fel a figyelmet. Ez a környező országokban is nagy problémát okoz, a pozsonyi finomító termelésének kétharmada orosz olajból exportra ment és korlátozás alá esik - mondta. Arra is fel kell készülni, hogy ha a Barátság kőolajvezeték szállításán bármiféle fennakadás van, az alternatív megoldásokat hogyan tudják életbe léptetni - jelezte. Emiatt vissza kell állítani az importot és újra kell tölteni a készleteket - hangsúlyozta Hernádi Zsolt, hozzátéve, hogy ma kell lépni ahhoz, hogy jövő év elejére egy stabil, importtal megtámogatott üzemanyagpiac legyen újra Magyarországon és jelentősen magasabb készletekkel rendelkezzen az ország. Nem jó, ha drága valami, de annál csak az sokkal rosszabb, ha nincs - vélekedett. Kiemelte: mindenáron el kell kerülni, hogy Magyarország ellátásbiztonsága sérüljön és ezek az intézkedések nagy lépést jelentenek annak érdekében, hogy az üzemanyagfronton kialakult káosz "elcsituljon" és az ország masszívan, erősen álljon a következő brüsszeli szankciós lépések elő. Kulcsszavak: benzin, benzinkút, üzemanyag, üzemanyag ársapka
|
|
|||||
|
||||||
Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból |
||
2022. december 06.
A világ legnépszerűbb és egyben legkeményebb pickupja, a 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjas Toyota Hilux hamarosan melléktermékként tiszta vizet kibocsátó, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos változatban is elérhető lehet.
|
A Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. vállalat zéró károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztésére irányuló projektjét az Egyesült Királyság kormánya finanszírozza az Advanced Propulsion Center (APC) révén. A projekt kifejezetten a Toyota Hilux hidrogén üzemanyagcellás prototípusának fejlesztésére koncentrál. Az átalakításhoz a Toyota legújabb, 2. generációs üzemanyagcellás technológiáját használják majd. A változó vásárlói igényeknek és a Toyota a mobilitás minden szektora terén tapasztalható holisztikus megközelítésének hatására a vállalat új lehetőséget fedezett fel a haszongépjárművek piacán a zéró károsanyag-kibocsátású termékek kapcsán. A Toyota tavaly sikeresen pályázott az APC támogatására, bemutatva egy projektet, amely új, tisztább technológiák és mobilitási megoldások kifejlesztéséhez járul hozzá. Az APC alapvető szerepet játszik az Egyesült Királyság autóiparában, és egyedülálló lehetőségeket kínál az ipar és a jövőbeli technológiai követelmények közötti szakadék áthidalására. Ez a finanszírozás kifejezetten a K+F tevékenységek késői szakaszát támogatja, amelynek köszönhetően az eredeti ötlet és koncepció egy kézzel fogható prototípussá fejlődik. A Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. (TMUK) által vezetett konzorcium egy üzemanyagcellás Hilux fejlesztésére kap támogatást. A magasan képzett egyesült királyságbeli műszaki partnerekkel, nevezetesen a Ricardo, az ETL, a D2H és a Thatcham Research vállalatokkal együttműködve a projekt célja a második generációs Toyota üzemanyagcella-alkatrészek (amelyeket a legújabb Toyota Miraiban is használnak) átvétele a Hilux üzemanyagcellás elektromos átalakítása érdekében. Amíg a TMUK vezeti a projektet, a Toyota Motor Europe (TME) K+F csapata szakértő műszaki támogatást nyújt, hogy az Egyesült Királyságban dolgozó csapatok a megfelelő szintre fejlődjenek és képesek legyenek önállóan kifejleszteni a következő generációs hidrogénhajtást. A Toyota több mint 20 éve támogatja a karbonsemlegesség többirányú megközelítését azáltal, hogy változatos járműveket kínál, beleértve az összes elektrifikált technológiát a hibrid, a plug-in hibrid, az akkumulátoros elektromos és az üzemanyagcellás elektromos hajtások képében. E cél eléréséhez elengedhetetlen elem a sikeres hidrogénszállítási ágazat kialakítása. A pályázat keretein belül a kezdeti prototípus járművek a TMUK burnastoni telephelyén készülnek majd el 2023 folyamán. A sikeres tel követően a cél a kisszériás gyártásra való felkészülés. Ez a projekt izgalmas lehetőséget kínál a Toyota üzemanyagcellás technológiája alkalmazásának további vizsgálatára egy olyan járműszegmensben, amely számos iparági csoport számára kulcsfontosságú, és elősegíti az ágazat széndioxid-mentesítése felé történő elmozdulását. „Az Egyesült Királyság a pick-up teherautók egyik kulcsfontosságú piaca, és a Toyota számára is fontos piac. Ez a finanszírozás óriási lehetőséget jelent egy zéró kibocsátású megoldás kifejlesztésére egy kritikus piaci szegmensben. Szeretnénk köszönetet mondani az Egyesült Királyság kormányának a finanszírozásért, amely lehetővé teszi a konzorcium számára, hogy megvizsgálja a Toyota Hilux üzemanyagcellás hajtásláncának kifejlesztését, ezzel is támogatva karbonsemlegességi törekvésünket.” - avat be Matt Harrison, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója Kulcsszavak: hidrogén, hidrogén üzemanyagcella, pick up, toyota
|
|
|||||
|
||||||
A magas euró árfolyam továbbra is visszafogja a használt autó importot |
||
2022. december 06.
A 400 forint körüli euró árfolyam továbbra sem kedvez a használt autó importnak. 2022-ben minimálisan csökkent az autók behozatala: összesen 118.583 négykerekű érkezett határon túlról, amely 2,8 százalékkal marad el 2021-hez képest.
|
Emellett tízezernél több kishaszonjármű is érkezett Magyarországra, bár abban a szegmensben is visszaesés látható éves összesítésben – derült ki a Datahouse adataiból. Függetlenül attól, hogy hónapok óta 400 forint körül mozog a forint-euró árfolyam, folyamatosan érkeznek hazánkba a használt import autók, bár nem akkora mennyiségben, mint korábban: 2022-ben összesen 118.583 gépkocsit honosítottak Magyarországon, amely 2,8 százalékkal kevesebb 2021-hez képest. A kishaszonjárművek esetében is visszaesett a piac: idén januártól 10.568 áruszállítót hoztak hazánkba, 2021-hez hasonlítva összességében 2,8 százalékkal kevesebbet. A személyautóknál legtöbben alsó-közép-, kisautó- és felső-közép kategóriába tartozó gépjárműveket importáltak. A legnépszerűbb a Volkswagen, az Opel és a Ford hármas volt, de az első tízben végzett az Audi, a BMW és a Mercedes is, a rangsorban 33 autóval 30. helyen zárt a Porsche, ami azt mutatja, hogy az import esetében keresettek azok a modellek, amelyek itthon alacsonyabb számban érhetőek el. A kishaszonjárműveknél a nagyobb méretkategóriában érkezett a legtöbb modell, de az élen itt is a Volkswagen zárt a Ford és a Renault modelljei előtt. „Az import egyértelműen attól függ, hogyan alakul a forint-euró árfolyam” – vélekedik Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. – „Kedvező árfolyam mellett sokan döntenek határon túlról származó autó mellett, míg gyengébb forint esetén, mint az most is látható: kevesebben. Amennyiben mégis egy külföldről származó autót nézünk ki, legyünk nagyon körültekintőek. Számos buktatója lehet ugyanis egy külföldről behozott használt autóknak, ráadásul jóval komplikáltabb is a folyamat, mintha Magyarországon vásárolnánk. Az egyik alapvetés, hogy olyan szerződést soha ne írjunk alá, amelyen az eladó egy külföldi cég vagy magánszemély. Amennyiben itthon veszünk import használt autót például egy kereskedőtől, szerződést kizárólag magyar céggel kössünk, ugyanis az eladást követően neki kell garantálnia a jótállást felém, amit egy magyar partneren nagyobb eséllyel tudunk érvényesíteni, mint egy külföldin, akivel soha az életben nem találkoztunk.” Kulcsszavak: Das WeltAuto, használt autó
|
|
|||||
|
||||||
Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei |
||
2022. december 05.
A varrógépektől a kerékpárokon át az autókig, - az Opel történelme rengeteg kincset rejt. 160 éves története során, a komoly tradíciójú márka legendás bestsellereket alkotott, a korai “Doktorwagen”-től az Opel Olympián és a Kadetten, valamint Kapitän-en keresztül egészen az olyan mai sikermodellekig mint a Corsa, a Mokka vagy éppen az új Astra.
|
A márka célja mindig is az volt, hogy a magas szintű technológiákat és az iparág újításait a lehető legszélesebb vásárlókör számára tegye elérhetővé. Ez az újító szemlélet azonban nem csak autókban öltött testet. Az Opel vezetői mindig távolabbra néztek, és olyan újításokkal, termékekkel álltak elő, amelyek komoly feltűnést keltettek a maguk korában, de manapság esetleg elsiklunk felettük. A sikerautók mellett az Opel “földeken dolgozó óriásai” is fontos részét képezik a márka történelmének. Sőt, a vállalat a levegőt is meghódította, majd eljutott a tengerek mélyére, ráadásul nem is pusztán a Manta elnevezése révén. A cég mindig is élen járt az újdonságok kutatásában és fejlesztésében, világszinten is… Dugózó gépek az Opeltől: a bortermelők kívánságára Nem titok, hogy a cég alapítója, Adam Opel, varrógépek gyártásával kezdte 1862-ben, és a márka csak négy évvel a halála után, özvegye Sophie, és fiai döntésére fogott automobilok építésébe. Azt azonban csak kevesen tudják, hogy az Opel 1885-től tíz éven át szőlészeti, borgazdasági gépeket is gyártott, és Németországban komoly sikereket ért el velük. A környező vidék borosgazdáinak javaslatára Adam Opel dugózó gépek gyártásába kezdett, Németországban elsőként. A nagy kereslet ellenére gyorsan kiderült, hogy az ilyen szerkezetek iránti érdeklődés erősen szezonális, azonban az 1887 óta készített kerékpárok, valamint a varrógépek évszaktól függetlenül jól fogytak, munkát és bevételt biztosítva a vállalatnak. Apjuk halála után az Opel fiúk a borászati gépek teljes gyártósorát eladták két korábbi alkalmazottjuknak, akik ezzel a háttérrel saját üzletet indítottak és még hosszú ideig sikeresen gyártották az “Opel dugózókat” Az Opel, mint a motoros ekék úttörője: a mezők óriásai Hatalmas vaskerekek, óriási motor és egy hátrafelé kiálló fém-csontváz – mi ez? Hát egy motoros eke, az Opel 1911-ben mutatta be a sajátját, hajtását egy friss fejlesztésű 60 lóerős, 10 literes motorra bízták. Az erőforrást a hajtott hátsó kerekek elé építették be, hogy ellensúlyként is szolgáljon a hatpengés ekének hátul. Ezzel az óriással a korban még mindig rendkívül népszerű gőzekéknek kívánt versenytársat állítani a márka. Hogy miért volt jobb a benzinmotor, mint a gőzgép? Hát főleg azért, mert így egy ember is elegendő volt az óriásgép kezeléséhez. Ahogy a gépkönyv írta: “10-12 hektár szántása naponta, közepesen kemény talajon.” Ezzel rengeteg munkát, időt és pénzt takaríthattak meg a gazdák. Illetve takaríthattak volna, ugyanis gyorsan kiderült, hogy Rajna-Majna vidék szántói túlságosan kicsik, a gép pedig túlságosan nagy. A gyártást leállították, majd az első világháború kitörésével a projektet végleg törölték. Ettől azonban még tény, hogy az Opel az első járműgyártók között kínált mezőgazdasági vontatót. Két méterrel a föld felett: a targoncák úttörője Az Opel szállítási osztályát vezető Heinrich Müller kezdeményezésére a cég 1936-ban kifejlesztett egy emelő-szállítógépet, amelyet később bárki meg is vásárolhatott 3750 birodalmi márkáért. A 3 tonna teherbírású szerkezet emelési magassága 2 m volt, ez akkor kiváló értéknek számított. A hajtást az egytonnás Blitz teherautót és az 1938-as Olimpiát is mozgató 37 lóerős, 1,5 literes benzinmotorra bízták, a tank 30 literes volt. A targoncát 40 km/h-s végsebességre tervezték, de ennél jóval többet tudott. Nagyjából 300 darabot gyártottak belőle összesen, majd 1940-ben az Opel eladta a gyártás jogait egy másik német járműmárkának. A targoncák fő vásárlója akkoriban a birodalmi vasút és a német posta volt; 1976-ban még mindig közel 60 ilyen gép dolgozott Németországban. Egy ilyen szerkezet ma a Német Földművelési Múzeum gyűjteményében látható, Hohenheim-ben, Stuttgart közelében. Heinrich Müller, “Hebmüller” (emelős Müller) néven vonult be a járműtörténetbe. Az első Opel motorkerékpárok: két kerék és egy motor Mára szinte feledésbe merült, hogy az Opel a 20. század elején sikeres motorkerékpárokat is készített. Az első ilyen a “Motorzweirad” volt, 1901-ben; a keskeny, hosszú építésű kétkerekű le sem tagadhatná, hogy alapjai a kerékpároktól eredeztethetők, ugyanakkor felépítésével már előre vetítette az elkövetkező évek szerkezeti arányait: a motor a váz közepén dolgozott, a hátsó kereket pedig szíj hajtotta. Az 1¾ lóerős motor 40 km/h-s végsebességre volt elegendő. A piaci sikerek nyomán hamarosan újabb modellek is megjelentek, az utolsó Opel motorkerékpár pedig az 1928 és 1930 között gyártott 500-as Motoclub volt. Bár újabb prototípusok is készültek, a General Motors, az Opel új főrészvényese 1930-ban úgy döntött, bezárja a motorkerékpáros üzletágat. Irány az ég: az Opel repülőgépmotorjai A motoros eke bemutatója mellett 1911-ben egy másik Opel újdonság is megjelent – az Opel repülőgépmotor. Nagyjából 1910 körültől egyre nagyobb igény mutatkozott a megbízható, finom járású és nagy teljesítményű repülőgépmotorokra. Az Opel motorkonstruktőrei és motorépítő gárdája örömmel válaszolt a kihívásokra: a márka első, vízhűtéses, négyhengeres repülőgép erőforrása 65 lóerős volt és mindössze 130 kilót nyomott, műszaki szerkezete az Opel nagyautóiban használatos hajtóművekére épült. Az újdonság Darmstadt repülőterén debütált, a repülés korai korszakának egyik legendája, August Euler kétfedelesében. Az első felszállásnál az akkor 71 éves Sophie Opel mellett jelen volt öt fia, Heinrich, Poroszország hercege és Ernst Ludwig, hesseni nagyherceg is. Az Opel később hathengeres repülőgépmotorokat is épített, ezeket azonban licencben gyártotta az első világháború idején. Az Argus As III O típusa, majd a BMW IIIa O modellje nem is titkolta Rüsselsheim-i eredetét, hiszen a típusmegjelölés O-ja éppen erre utalt. Röviddel a háború vége előtt az Opel mérnökei elkészítettek egy kilenchengeres, 200 lóerős repülőgépmotort is, amelyet ki is próbáltak, de ennek sorozatgyártása már nem indult el. Hírek Rüsselsheim-ból: Közel a világhoz A Weimari Köztársaság idején dübörgött a német filmipar, sorra nyíltak a sokak által látogatott mozik. Azonban az emberek akkoriban nem csak a játékfilmekért jártak moziba, hanem információszerzés céljából is, hiszen a filmhíradók rendszeresen beszámoltak a világ fontos politikai-, kulturális-, és sporteseményeiről. A mozifilmek előtt vetített híradók között az 1920-as évek közepén jelent meg az Opel által támogatott ”Opel Wochenschau” (Opel híradó). Néhány ilyen 1926-1927-es filmet ma is őriz a Koblenz-i Szövetségi Archívum. Megtekinthető így például a Zugspitze vasút megnyitója, New York 300. születésnapja, és a Frankfurti Virágkarneválon forgatott “A díjnyertes Opel autók sikerei” című híradórészlet is, amelyben kaszkadőrmutatványokat bemutató járműveket láthatunk, orrukon az Opel logójával. A feliratos némafilmek ma is izgalmasak, de a maguk korában szenzációs erővel hatottak a közönségre, hiszen a nézők többsége életében ekkor láthatta először a világ távoli tájait és eseményeit saját szemével. Hosszú történelme során az Opel mindig a fejlődés ütőerén tartotta ujját, és nem is csak az autóiparban; ez általában meglepi a mai embereket. Akiket érdekel, hogy hogyan szerepelt a márka a bútoriparban, vagy esetleg az, hogy hogyan került a téli sportok közelébe, az “Az Opel archívumának rejtett kincsei” című minisorozat hamarosan érkező második részében érdekes, és értékes információkra lelhet akár olyan - sok esetben kultusztárggyá vált - eszközökről is, amelyek a ma Opeljeiben szintén fontos szerepet töltenek be. Kulcsszavak: autógyár, opel, visszatekintés
|
|
|||||
|
||||||
Bemutatkozik az Alfa Romeo „takarékosan sportos” modellje, az új Tonale Plug-In Hybrid Q4 |
||
2022. december 05.
Az Alfa Romeo bemutatja a „takarékos sportosság” elvét megtestesítő Tonale Plug-In Hybrid Q4 szabadidőjárművet, amellyel a márka megteszi első lépését a jövő sportautói felé vezető úton.
|
Az Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 érkezésével teljessé válik a Tonale modellcsalád. Az új változat úgy vezeti át a márkát a villamosítás korába, hogy közben maximálisan őrzi az olasz sportautós gének 1910-ben megteremtett hagyományát. A kínálat csúcsán álló modell új fejezetet nyit az Alfa Romeo átalakulásának történetében. A lehető legtakarékosabb, miközben kiemelkedően sportos: városban több mint 80 kilométert képes megtenni kizárólag akkumulátorai segítségével, vegyes használatban 600 kilométeres hatótávolsággal bír, átlagos CO2-kibocsátása pedig mindössze 26g/km. A Tonale Plug-In Hybrid Q4 az Alfa Romeo sportos jövőképét vetíti előre A Tonale Plug-In Hybrid Q4 a kategória legkiválóbb menetjellemzőivel bír, fedélzeti technológiái és online kapcsolódási funkciói pedig egyben minden idők legmodernebb Alfa Romeo modelljévé is teszik. A minőség és a részletekbe menő kidolgozás a modell dinamikus jellemzőivel társulva újraalkotja a sportosság fogalmát a XXI. századra. Ennek szellemében az Alfa Romeo tradicionális logója is megújult, ráirányítva a figyelmet a márka villamosítási törekvéseire: a Tonale Plug-In látványos és meghatározó stíluseleme a bal hátsó ablakon látható, elegáns „elektromos kígyó” nyomat, amelyet még hangsúlyosabbá tesz a sötétített üvegfelület. A Tonale Plug-In Hybrid Q4 fontos mérföldkő az Alfa Romeo „zérótól a zéróig” fejlődési folyamatában, amely a 2022 elején még zéró villamosítású márkától már 2027-re a zéró kibocsátású, azaz 100%-ban villamosított márkáig vezet. Azáltal, hogy ezt az utat mindössze öt év alatt járja be, az Alfa Romeo minden más márkánál rövidebb idő alatt fogja elérni a szénsemlegességet. Tisztán elektromos a mindennapokban, hibrid a hosszú utazások során A Plug-in Hybrid Q4 új hajtásláncának köszönhetően az Alfa Romeo Tonale a márka legtakarékosabb, leginkább fenntartható típusa, amelynek villamosított rendszerét kifejezetten a márka értékeit szem előtt tartva fejlesztették ki. A 280 lóerős Plug-In Hybrid Q4 rendszer a létező legjobb menetteljesítményeket és hatótávolságot biztosítja. A fejlett hibrid rendszerben a 180 lóerős, 1,3 literes, soros négyhengeres MultiAir turbómotor hatfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket, míg a hátsó tengelynél egy 90 kW csúcsteljesítményre és 250 Nm forgatónyomatékra képes villanymotor dolgozik. A 306 V-os, 15,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor városi használatban akár 80 kilométert meghaladó hatótávolságot biztosít, míg hibrid üzemben több mint 600 kilométer tehető meg egyhuzamban: a Tonale Plug-In Hybrid a jelenleg kapható egyik legtakarékosabb plug-in hibrid szabadidőjármű. Emellett fenntarthatóság tekintetében is kiemelkedően teljesít, hiszen az új hibrid egység CO2-kibocsátása mindössze 26 g/km, ami 40%-kal csökkenti a teljes modellcsalád összesített emisszióját. Az üzemanyag-fogyasztás szintén jelentősen csökkent: a WLTP norma szerint mért érték 1,14 liter/100 kilométer. Ráadásul, hogy az ügyfelek mindig a lehető legtakarékosabban használhassák autójukat, a 7,4 kW-os fedélzeti töltővel mindössze 2,5 óra alatt teljesen feltölthető az akkumulátor. A Q4 összkerékhajtási rendszernek (amelyben az első kerekeket a belső égésű motor, a hátsókat pedig a villanymotor hajtja) köszönhetően a Tonale Plug-in Hybrid Q4 az Alfa Romeóra jellemző vezetési élményt biztosítja: a dinamizmus, a csekély tömeg és a menetdinamika terén egyaránt a kategória legkiemelkedőbb teljesítményét nyújtja. A Tonale Plug-in Hybrid Q4 takarékosságához és fenntarthatóságához ráadásul kiemelkedő sportosság társul. A 280 lóerős rendszerteljesítmény a szegmens élére emeli a modellt, amely álló helyzetből mindössze 6,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig tisztán elektromos üzemben 135, hibridként pedig 206 km/óra. Az intenzív gyorsítás élményét tovább fokozza az e-AWD rendszer: mivel a villanymotor késlekedés nélkül adja le maximális forgatónyomatékát, a gázpedál érintésére azonnal megjelenik a hajtóerő a hátsó tengelyen. A Tonale plug-in modellt új funkciók teszik még takarékossabbá A Tonale Plug-In Hybrid Q4 modell Alfa DNA üzemmód-választó rendszerét a modell sajátosságainak figyelembe vételével módosították, hogy minél takarékosabb, illetve a lehető legdinamikusabb legyen. A vezető a forgótárcsa révén egy mozdulattal módosíthatja a Q4 menetdinamikai és tapadásszabályozó rendszereinek működését, a motor és a sebességváltó összjátékát, továbbá a vezetési rendszerek reakcióit. A kifinomult kalibrációs rendszer jóvoltából a vezető anélkül összpontosíthat az útra, hogy a különböző kezelőszervek viselkedésével kellene foglalkoznia. „Dinamikus” üzemmódban egyedi gázreakciók és váltóvezérlés mellett specifikus beállítás szerint működnek a menetstabilizáló rendszerek, valamint közvetlenebbé válnak a kormányreakciók. „Normál” üzemmódban hibrid összkerékhajtás biztosít optimális menetteljesítményeket. A belső égésű motor és az elektromos erőforrás működését automatikusan vezérli a rendszer, ami így a lehető legtakarékosabb formában biztosít kompromisszumoktól mentes teljesítményt. Végezetül a „Speciális takarékosság” állás tisztán elektromos üzemben szavatolja a lehető legkedvezőbb energiafelhasználást. Ez az üzemmód optimális választás, ha belvárosi zónákban közlekedünk, hiszen maximálisan megfelel minden közlekedési és károsanyag-kibocsátási korlátozásnak. A gázpedál felengedésekor az autó tovább ’vitorlázik.’ Ha pedig lejtőn haladunk, az új eCoasting ereszkedés-szabályozó rendszer tartja az állandó 50 km/óra sebességet (amit a vezető a gáz- vagy a fékpedál finom érintésével szabályozhat.) A Tonale Plug-in Hybrid Q4 számos tisztán elektromos jellemzője még gazdaságosabb, egyben még pihentetőbb vezetési élményt biztosít. Az E-Save üzemmód például a belső égésű motor működése során gondoskodik az akkumulátor feltöltéséről, illetve a töltöttségi szint fenntartásáról. A regeneratív fékrendszer lassítás és fékezés során képes visszanyerni és az akkumulátorban tárolni a felszabaduló mozgási energiát. Az E-Coasting funkció aktiválásakor pedig már akkor elkezd visszatölteni a rendszer, ha a vezető a fékpedál érintése nélkül, pusztán a gázpedál felengedésével lassít. A vezető a műszerfal kifejezetten erre a célra szolgáló menüjéből szabályozhatja ezeket a tisztán elektromos mobilitási funkciókat. Az Alfa Romeóra jellemző menetdinamika A Tonale Plug-in Hybrid Q4 biztonságos, kényelmes és élvezetes vezethetőséget kínál; a kategória legkiválóbb dinamizmusa, legcsekélyebb tömege és legjobb menetdinamikai jellemzői az Alfa Romeo hagyományaihoz méltó vezetési élményt biztosítanak. A Tonale Plug-In Hybrid Q4 összkerékhajtása (az első tengelyt a 180 lóerős belső égésű motor, a hátsót a 90 kW-os villanymotor hajtja) terepen, illetve csekély tapadású aszfalton egyaránt maximális stabilitást biztosít. A fejlett hibrid 4x4-es rendszer, amelyben a két tengely hajtása között nincs fizikai kapcsolat, hanem azok működését csupán „virtuálisan”hangolja össze a vezérlő elektronika, még könnyebbé, egyben páratlanul kezessé teszi a Tonale Plug-In modellt. A kiemelkedő fedélzeti komfort, a kategóriaelső helykínálat, valamint a csekély károsanyag-kibocsátás jóvoltából az Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 szabadidőjármű városi használatra és hétvégi utazásokra egyaránt optimális választás. A kategória élmezőnyébe tartozó belső térben számos tárolórekesz és racionális elrendezés várja az utasokat, a sík falakkal határolt csomagtartó használatát optimális magasságú rakodóperem és kéz nélkül nyitható csomagtérajtó teszi kényelmesebbé. A modell helykínálata szintén a legjobbak közé tartozik a méretosztályban: a két üléssorban kényelmesen elfér négy 190 centiméter magas felnőtt. A jármű kivételesen szilárd vázszerkezete pedig hatékonyan csillapítja a zajok és rezgések szintjét. Ehhez járul hozzá a „csend hangja”, amely az elektromos üzemű haladást kíséri, és amely kiemelkedően élvezetes és csendes vezetési élményt garantált. A jármű kényelmét az innovatív, könnyen használható technológiák széles körén túl a létező legmagasabb kidolgozási és anyagminőség fokozza. Ugyanezt a célt szolgálja a kétzónás klímaberendezés, a kellemes hangulatvilágítás, a kifinomult infotainment rendszer, a szellőztethető és fűthető első ülések, valamint a 14 hangszórós Harman Kardon audiorendszer. Ezt egészíti ki a motoros mozgatású csomagtérajtó, valamint a sebességváltó kar előtt kialakított felület, amely a kompatibilis okostelefonok biztonságos és praktikus, vezeték nélküli töltésére szolgál. Ami pedig a biztonságot illeti, a Tonale Plug-In Hybrid ultramodern megoldásokkal gondoskodik a vezető és utasai épségéről, anélkül, hogy az a vezetési élmény rovására menne. Az autó vezetőtámogató funkciói között megtalálható a 2. szintű autonóm vezetési rendszer, a jármű környezetéről 360°-os képet biztosító, nagyfelbontású kamera, valamint a holttereket figyelő, illetve a hátsó keresztirányú forgalmat felügyelő rendszerek. Szintén a biztonságot szolgálja a vázszerkezet rendkívüli szilárdsága és gyártási minősége. Mindezek a megoldások maximális ötcsillagos minősítést eredményeztek az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. Kulcsszavak: alfa romeo, suv, tonale, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását |
||
2022. december 05.
A BMW iX5 Hydrogen kisszériájának gyártása a bajor prémiummárka Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központjának kísérleti üzemében veszi kezdetét. A tesztflotta modelljei 2023 tavaszán gurulnak ki a világ útjaira.
|
A BMW Group megkezdi a BMW iX5 Hydrogen gyártását. A hidrogén-meghajtású modell kisszériája a BMW Group Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központjának (FIZ) kísérleti üzemében lát napvilágot. A világ első, hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt Sports Activity Vehicle (SAV) modellje sikeresen teljesítette a gyártást megelőző fejlesztési és finomhangolási fázis változatos körülmények között végzett, rendkívül intenzív tesztprogramját, így készen áll arra, hogy 2023 tavaszától a világ számos pontján prezentálja az emisszió-mentes mobilitás eme technológiai innovációjában rejlő lehetőségeket. „A hidrogén kiváltképp sokoldalú energiaforrás, amely klímasemlegességet célzó törekvéseink elérésében kulcsfontosságú szerepet játszik” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Meggyőződésünk, hogy a hidrogénnek fontos szerepe van a személyes mobilitás jövőjében, hosszú távon így ésszerű megközelítésnek tartjuk az akkumulátor-technológiával és az üzemanyagcella-technológiával szerelt hajtáslánc-rendszerek egységét. Az üzemanyagcellák nem igényelnek olyan kritikus nyersanyagokat, mint például a kobalt, a lítium vagy a nikkel, így ezen technológiába való befektetésünkkel a BMW Group geopolitikai rugalmasságát is erősítjük. A BMW iX5 Hydrogen modellekből álló tesztflotta lehetőséget teremt nekünk arra, hogy új és értékes információkat gyűjtsünk, ügyfeleinknek pedig egy magával ragadó termékpaletta képében mutassuk be, hogy a hidrogén-meghajtás a jövőben széles körben elterjedt valóság lesz” – tette hozzá. A BMW iX5 Hydrogen a BMW Group Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központjának (FIZ) kísérleti üzemében készül, amely a járműfejlesztés és a sorozatgyártás köztes állomása: a vállalatcsoport összes márkájának mindegyik újdonsága első ízben itt lát napvilágot. A karosszériagyártás, az összeszerelés, a modellmérnökség, a tanulmányautó-építés és az additív gyártás területén itt összesen mintegy 900 ember dolgozik, párhuzamosan egyszerre akár hat projekten. Az ő feladatuk ellenőrizni, hogy a fejlesztőmérnökök végterméke megérett-e a sorozatgyártásra, mind a termék minőségét, mind pedig a gyártási folyamat gördülékenységét tekintve. A BMW iX5 Hydrogen esetében a hidrogén-technológia szakértői, a járműfejlesztő mérnökök és az új modellek kezdeti összeszerelését végző szakemberek szorosan együttműködtek, hogy a csúcstechnológiás hajtásláncot és az energiatároló technológiát a lehető legoptimálisabban építsék be a modellbe. „A BMW iX5 Hydrogen és a BMW által kifejlesztett üzemanyagcella-rendszerek gyártása a kisszériák gyártása során kidolgozott rendkívüli rugalmasságunkat és páratlan szaktudásunkat igazolja” – fogalmazott Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. „Egyértelmű bizonyíték arra, hogy a hidrogén-technológia BMW iFACTORY gyártási rendszerbe való integrálása terén az összes szükséges szaktudással rendelkezünk” – tette hozzá. A hidrogén-meghajtású SAV modellben számos egyedi alkatrész található, amelyeket a kisszéria modelljei számára exkluzívan gyártanak le – néhányat a BMW Group háromdimenziós nyomtatásra szakosodott kompetenciaközpontjaként működő Additív Gyártási Központban, amely ugyancsak a müncheni központú vállalatcsoport kísérleti üzemének része. A BMW iX5 Hydrogen kisszériás példányai a sorozatgyártás összes megszokott szakaszán átesnek, a karosszériagyártástól kezdve, a fényezőüzemen és az összeszerelésen keresztül, egészen a minden egyes járművet érintő, végleges ellenőrzésig. A BMW Group Aschheim településen található tesztközpontjában ezt követően a modelleken átfogó működési ellenőrzést is végeznek. A BMW iX5 Hydrogen a zéró emissziójú hajtáslánc-technológiák minden előnyével rendelkezik, ráadásul kimagasló hétköznapi használhatóság és hosszú távú adottságok mellett. Hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiáját mindez a nagyfeszültségű akkumulátorral szerelt hajtáslánc-technológiák vonzó alternatívájává emeli. Kiváltképp igaz ez a bajor prémiummárka azon ügyfelei esetében, akiknek nincs hozzáférésük villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatott járműtöltési infrastruktúrához, gyakran tesznek meg egyszerre nagyobb távolságokat és a magas szintű rugalmasságot részesítik előnyben. Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, hidrogén
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 411 - 420 |