Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 421 - 430 |
A BMW Group alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal zöldíti tovább nemzetközi gyártási hálózatát |
||
2022. november 21.
Új beszállítói megállapodások az Egyesült Államokban és Kínában. Alacsonyabb károsanyag-kibocsátás a globális acélbeszerzési mennyiség több mint egyharmada esetében. Középpontban az innovatív technológiák, a megújuló energiaforrások és a körforgásos gazdaság
|
A BMW Group módszeresen dolgozik beszállítói hálózata számára megfogalmazott környezetvédelmi céljai elérésén, amelynek égisze alatt a globális acélbeszerzései mentén keletkező károsanyag-kibocsátás mértékét is jelentős mértékben csökkenti: az európai beszállítókkal megkötött kezdeti szerződések után a müncheni központú vállalatcsoport most az Egyesült Államokban és Kínában is alacsonyabb emisszió mentén előállított acél beszerzésére vonatkozó megállapodásokat írt alá. „Beszállítói hálózatunkban az acél az egyik legjelentősebb emisszió-forrás, ezért az alapoktól újraszervezzük acélportfóliónkat – 2026-tól így nemzetközi gyártási hálózatunk teljes acélszükségletének több mint egyharmadát alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal szolgáljuk ki. Ezzel évente mintegy 900 000 tonnával csökkentjük beszállítói hálózatunk összemissziós értékét, miközben az acélipar átalakulásának is irányt mutatunk” – mondta Joachim Post, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja. Középtávon a BMW Group újabb acélbeszállítókkal megkötött szerződésekkel fokozza tovább a beszállítói hálózatában keletkező károsanyag-kibocsátás csökkentését, amellyel következetesen széndioxid-mentesíti beszállítói hálózatát. A középkategóriás, tisztán elektromos meghajtású modellek beszállítói hálózatában keletkező emisszió körülbelül 20 százaléka az acél számlájára írható – amely sorban a harmadik az akkumulátorcellák és az alumínium után. Sokoldalú tulajdonságainak köszönhetően az acél mégis az autógyártás egyik legfontosabb alapanyaga, amely a jövő koncepciói és modellgenerációi esetében sem lesz kevésbé fontos. Középpontban a megújuló energiaforrások – az Egyesült Államokban és Mexikóban egyaránt Az amerikai kontinensen a BMW Group már megkötötte megállapodásait a Steel Dynamics (SDI) és a U.S. Steel partnereként működő Big River Steel acélgyártó vállalatokkal arra vonatkozóan, hogy helyi acélgyártási folyamataikhoz megújuló energiaforrásokat használjanak. A BMW Group egyesült államokbeli és mexikói laposacél-szükségletének mintegy felét elektromosan működtetett, ívkemencés acélgyártási eljárással (EAF) állítják elő, amely elektromos energia hasznosításával olvasztja be a vas- és acélhulladékot. Ez a gyártási eljárás nagymértékben csökkenti az acélgyártás során keletkező emissziót, kiváltképp az olvasztókemencében végzett, szénalapú acélgyártáshoz viszonyítva. Az alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt a BMW Group Spartanburg és San Luis Potosí városokban működő gyáraiban használják fel, az új autók vázszerkezetének megépítésénél. Alapvető anyagtulajdonságainak köszönhetően az ívkemencés gyártási eljárással előállított acél még alkalmasabb a járművek vázszerkezetében való alkalmazásra. Innovatív technológiák alkalmazása Kínában Kínában a BMW Group idén augusztusban írt alá megállapodást az HBIS Group acélgyártó vállalattal, amely 2023-tól alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal látja el a müncheni központú vállalatcsoport senjangi gyárait. Az HBIS Group fokozatosan áll át az elektromosan működtetett, ívkemencés gyártási eljárással kombinált, hidrogénalapú acélelőállító módszerre, amelynek eredményeként 2026-tól minden korábbinál alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mentén lesz képes előállítani az acélt. Kínában így a BMW Group lesz az első autógyártó, amely ügyfeleinek olyan, sorozatgyártásban készült modelleket kínál majd, amelyeknek vázszerkezete az HBIS Group által, alacsonyabb emisszió mentén előállított acélból készült. Alacsonyabb emisszió mentén előállított acél Európában Európában a BMW Group a Salzgitter AG oldalán írt alá alacsonyabb emisszió mentén előállított acél beszállítására vonatkozó megállapodást, amelynek értelmében a határozottan alacsonyabb emissziós értékű alapanyag 2026-tól jelenik meg a BMW Group Európában működő gyárainak sorozatgyártási folyamataiban. Tavaly októberben a müncheni központú vállalatcsoport a svédországi H2 Green Steel startup vállalkozással is megkezdte együttműködését: 2025-től az H2 Green Steel olyan acéllal látja el a BMW Group Európában működő gyárait, amelynek előállításához kizárólag hidrogént és megújuló energiákból származó zöldenergiát használnak fel. A zárt alapanyag-körforgás segít megőrizni a természeti erőforrásokat A BMW Group már több acélbeszállítóval is zárt alapanyag-körforgást alakított ki, az acéllemez-hulladékokkal a főszerepben. Az új acéltekercsek leszállításakor az acélgyártó partnerek visszaviszik a gyárba a felhasználás során, így például az ajtók megmunkálásakor és a présüzemekben keletkező acélhulladékokat, amelyeket később új acél előállításához használnak fel. Ez az acél aztán ismét visszakerül a BMW Group gyáraiba. A nyersanyagok így a körforgásos gazdaság alapelvét követve többször is felhasználhatók, hozzájárulva természeti erőforrásaink megőrzéséhez. A startup vállalkozásokba történő befektetések serkentik az új technológiák kifejlesztését Az alacsonyabb emisszió mentén előállított acél melletti elköteleződésével párhuzamosan a BMW Group az innovatív megoldások felkarolására létrehozott BMW i Ventures társaság égisze alatt az amerikai székhelyű Boston Metal startup vállalkozás emisszió-mentes acélgyártási innovációjába is befektetett. A Boston Metal startup vállalkozás olyan technológiát dolgozott ki, amely szén helyett villamos energiával működik és elektrolízis celláival előbb olvadt vasat, majd abból acélt állít elő. Ha a folyamathoz szükséges energiát megújuló erőforrásokból nyerik ki, akkor az acélgyártás teljes folyamata szinte emisszió-mentessé válik. A fiatal vállalkozás eme folyamat bemutató létesítményének kiépítését is tervezi a közeljövőben, miközben a módszer iparosításán is nagy erővel dolgozik. Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, Egyesült Államok, kína
|
|
|||||
|
||||||
Így lesz biztonságos a téli autózás |
||
2022. november 21.
Hamarosan elérkezik a december, ezzel együtt pedig a hideg idő is. A télhez közeledve érdemes végigmenni azokon a pontokon, amelyek segítenek felkészíteni az autónkat a fagyra, a hidegebb hónapokra.
|
A Das WeltAuto segítséget nyújt ebben, a jármű karbantartása, megfelelő műszaki állapota ugyanis elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez a megváltozott körülményeknél. Felelősségteljes autótulajdonosként fontos, hogy az egész évben megfelelően karban tartsuk gépkocsinkat, és ez hatványozottan fontos télen, amikor a hideg és az átlagosnál csapadékosabb napok miatt egyébként is nehezebb körülmények várnak minket az utakon. A kocsink fontosabb elemei ilyenkor nagyobb figyelmet igényelnek, ezeket szedtük össze az alábbiakban. Ne húzzuk tovább a gumicserét! A legalapvetőbb természetesen a gumi: az enyhe hazai teleknek köszönhetően nagyon sokan tértek át négyévszakos abroncsokra, de amennyiben valaki az évszaknak megfelelő gumiszettet használja változatlanul, akkor annak muszáj most lecserélnie a nyári gumikat télire a biztonságos autózás érdekében. A héten már alacsonyabb a hőmérséklet, ezért elérkezett az idő a gumicserére, és nem szabad várni vele az első havazásig, mivel a nyári gumi hét Celsius-fok alatti napi átlaghőmérsékletnél, valamint havas, síkos úton már nem látja el megfelelően a feladatát. Emellett fontos ellenőrizni a guminyomást is a biztosabb tapadásért. Az ajánlott értéket – a vezetőoldali ajtókeretben vagy a tanksapka alatti matricán találjuk. Bár sokan úgy tartják, csökkenteni kell a légnyomást az alacsony külső hőmérséklet miatt, a túl alacsony gumiabroncsnyomás következtében romolhat a tapadás és az üzemanyag-fogyasztás is, ráadásul a gumink várható élettartamát is jelentősen csökkenthetjük. Mérjük fel az akkumulátorunk állapotát! A gumicsere mellett az autó akkumulátorának ellenőrzése is elengedhetetlen, mivel alacsony hőmérsékleten rendkívül nagy terhelésnek van kitéve, és amennyiben rossz állapotban van, könnyen járhatunk úgy, hogy egy fagyos reggelen nem indul a gépkocsink, ami egy sietős napon igencsak kellemetlen lehet. Az akkumulátor élettartama és töltöttsége jelentős mértékben függ attól, hogy egyszerre hány fogyasztó terheli, márpedig manapság egyre több mindent hajt meg az autó akkumulátora. Ez főleg akkor lehet kritikus, ha jellemzően rövid szakaszokon használjuk a négykerekűt, és az akkumulátor nem tud megfelelően töltődni vezetés közben. Az akkumulátorunk állapotát egy márkaszervizben könnyedén felmérethetjük egy téli felkészítésnél, és amennyiben rossz értéket kapunk, javasolt újat vásárolni. Ellenőrizzük a folyadékszinteket! Látni és látszani A kilátást javítandó az ablaktörlőlapátot is cserélni kell, ha eljött az ideje: amennyiben csíkot húz az ablakon, esetleg bizonyos felületet nem töröl, azonnal másikat kell beszerezni, mivel a téli esős, ködös, havas estéken egyáltalán nem mindegy, hogy maszatolnak-e a lapátok, márpedig a jó kilátás alapvető a biztonságos vezetés szempontjából. „Számos veszélyt rejt közlekedés szempontjából a téli időszak, de ezek a kockázatok elkerülhetőek vagy minimalizálhatók, ha időben felkészülünk a megváltozott körülményekre. Nemcsak óvatosabban kell autónkat vezetni, hanem gépkocsink téli karbantartása is ilyenkor válik aktuálissá. A márkaszervizek kedvezményes átvizsgálást kínálnak ebben az időszakban.” – mondja Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. Kulcsszavak: téli felkészítés, téli gumi, téli útviszony
|
|
|||||
|
||||||
Ötcsillagos EURO NCAP minősítés a Nissan Ariya, X-Trail, Qashqai e-POWER és Juke Hybrid számára |
||
2022. november 21.
A vadonatúj Ariya EV és az e-POWER X-Trail eredményei bizonyítják a Nissan biztonság iránti elkötelezettségét. Az Euro NCAP törésteszt eredménye is megerősítette a Juke Hybrid és a Qashqai e-POWER esetében is az elektromos hajtásláncok bevezetését
|
Az Euro NCAP közzétette a Nissan elektromos autó termékpalettájára, az Ariya tisztán elektromos autóra és az e-POWER-rel felszerelt X-Trailre vonatkozó járműbiztonsági minősítések legújabb eredményét, melyből mindkettő ötcsillagos minősítést ért el. A Juke és a Qashqai már meglévő ötcsillagos minősítéseit a hibrid és az e-POWER változatokra is kiterjesztették, így a Nissan elektromos járművek és elektromos hajtásláncú crossoverek teljes választéka ötcsillagos Euro NCAP minősítéssel rendelkezik. Felnőtt utasvédelem minősítése Gyermek utasvédelem minősítése Gyalogosvédelem minősítése Abban a tesztkategóriában, amely a jármű azon képességét értékeli, hogy felismerje és figyelmeztesse a járművezetőket a gyalogosokra vagy más veszélyeztetett úthasználókra, az új X-Trail összességében 70%-os eredményt ért el. Ugyanebben az értékelésben az Ariya 74%-ot ért el. Mindkét jármű számos aktív biztonsági segédeszközzel rendelkezik, köztük az intelligens vészfékkel, amely figyelmezteti a vezetőt és fékez, ha az autó előre észleli, hogy járművel, gyalogossal vagy kerékpárossal ütközhet. Ugyanígy a mozgó objektumot észlelő képessége is figyelmezteti a vezetőt a jármű közelében lévő, esetleg láthatatlan akadályokra. Biztonsági asszisztens Az Euro NCAP azonban elismeri, hogy mindig jobb, ha a baleseteket eleve megelőzzük, és pontokat ad az olyan technológiai megoldásokért, amelyek segítik a járművezetőket az ütközések elkerülésében. Az új X-Trail és az Ariya ebben a kategóriában is kiemelkedően magas pontszámot ért el, 95%-os, illetve 93%-os értékeléssel, a Nissan Intelligens mobilitási technológiáinak köszönhetően. A fent említett modellek ezen intelligens technológiák átfogó csomagját kínálják, beleértve az autonóm vészfékezést (AEB), amely felismeri, ha az elöl haladó autó fékez és megkezdi a jármű fékezését. Mindkét modell intelligens holttér-figyelés és beavatkozás rendszerrel is rendelkezik, mely érzékeli, ha a vezető személy nem lát egy másik járművet a szomszédos sávban, és aktívan visszairányítja a járművet sávjába, elkerülve a veszélyt. Az, hogy az új X-Trail és az Ariya azonos pontszámot ért el a biztonsági asszisztens kategóriában, jól visszaadja a Nissan azon stratégiáját, hogy a legmodernebb biztonsági technológiát, a lehető legszélesebb körben tegye elérhetővé modelljeiben. A két tesztelt modell egyéb értékeléseinek hasonlósága pedig még inkább hangsúlyozza az előbbi tényt. Az új X-Trail és az Ariya kiemelkedő teljesítménye megismétli a Qashqai eredményességét, amelyet a tavalyi teszt során ért el. A Qashqai és az X-Trail egyaránt az Alliance CMF-C szerkezetére épül. David Moss, a Nissan Technical Centre Europe regionális kutatási és fejlesztési részlegének vezető alelnöke elmondta: "Az új X-Trail és az Ariya kiemelkedő teljesítménye, amelyek nagyon különböző járművek, és különböző padlólemezre épülnek, jól mutatja a Nissan modelljeinek cross-car stratégiáját. Minden járművünk fejlesztése a kiváló karosszériatervezéssel kezdődik, a kiváló szerkezeti integritást biztosító fejlett anyagok és gyártási technikák alkalmazásával. Mindezt olyan fejlett technológiák egészítik ki, amelyek második szempárként működnek, felismerik a potenciális veszélyeket, és segítik a vezetőt a balesetek elkerülésében." Hozzátette: "Az Euro NCAP átfogó tesztelési és minősítési programja valóban lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megértsék, mennyire elkötelezettek vagyunk a biztonság iránt, és mennyire komolyan vesszük ügyfeleink jólétét". Kulcsszavak: euro ncap, nissan, törésteszt
|
|
|||||
|
||||||
Benzines és elektromos Peugeot-kal gyarapszik a SHARE NOW |
||
2022. november 14.
Ismét szintet lépett a SHARE NOW budapesti flottája, amely a nyáron lépte át az ötszázas álomhatárt: a nemrég hadrendbe állt Peugeot 208-sokkal jelenleg ez Magyarország egyik legnagyobb autómegosztó állománya.
|
Mindezt olyan időszakban érte el, amikor sokak számára egyre nyilvánvalóbb a carsharing előnye a saját és céges autók fenntartási költségeinek gyors és jelentős emelkedése miatt. Kézenfekvő példa a parkolás: a fővárosban épp a közelmúltban nőtt tíz százalékkal a fizetős zónák területe. És bár a rendszer átláthatóbb lett, a megemelt díjak és a kiterjesztett üzemidő – ez egyes körzetekben este tízig is elnyúlhat – eléggé megdrágítják a várakozást. Márpedig a magánautók többsége élettartama jó részében ácsorog valahol: egy nemrég végzett felmérés szerint a sofőrök kétharmada 20 kilométernél is kevesebbet megy naponta a saját kocsijával, harmaduk esetében pedig a 10 kilométert sem éri el a napi penzum. „A saját tulajdonú autók után akkor is fizetnünk kell az alapvető fenntartási költségeket, ha egyáltalán nem is használjuk őket” – figyelmeztet Buday Bence, a Share Now Magyarország vezérigazgatója, aki szerint a parkolással nem pusztán az a gond, hogy drága: az elmúlt öt évben 15 százalékkal nőtt a fővárosban nyilvántartott autók száma, miközben a kerületek egyre másra jelölnek ki kizárólagos lakossági parkolóhelyeket, amelyek az összes rendelkezésre álló férőhely közel harmadát veszik el. „Az a célunk, hogy a szolgáltatás folyamatosan a felhasználók igényeihez alkalmazkodva nyújtson költséghatékony autós mobilitási alternatívát, ezért novembertől már közvetlenül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday parkolójába is beállhatnak az autóinkkal” – emeli ki Buday Bence. Így még egyszerűbben közelíthető meg a reptér vagy kényelmesen indulhatnak onnan haza a felhasználók. „A SHARE NOW számára különösen fontos ez a lépés, hiszen a magyar felhasználók mellett az ide látogató külföldi ügyfeleink is mindössze pár perc sétával érik el a megosztott autókat” - teszi hozzá. A szolgáltatás 8 ország, 16 városában használható Európában, így egyetlen alkalmazással érhető el carsharing Európa szerte, nincs szükség országonként külön regisztrációra vagy még egy alkalmazás letöltésére. Kulcsszavak: autómegosztó, Liszt Ferenc Airport, Peugeot, Peugeot 208, SHARE NOW
|
|
|||||
|
||||||
Lízingszövetség, MAKISZ: a sávos extraprofit adó lenne méltányos |
||
2022. november 14.
Miközben a hitelmoratórium és a kamatstop segített a kilátástalan helyzetbe jutott adósokon, a nem rászorulók közül is többen kihasználták a lehetőséget.
|
Egyes intézkedések azokat hozzák hátrányba, akik a kezdetektől pontosan fizették a hiteleiket, vagy új hitelt szeretnének felvenni – fejtette ki szakmai találkozóján Bódizs Kornél a Magyar Követeléskezelők és Üzleti Információt Szolgáltatók Szövetsége (MAKISZ) elnöke és Zs. Nagy István a Magyar Lízingszövetség elnöke. Hozzátéve: miközben a követeléskezelő és a lízingcégeknél nem képződik extraprofit, a bankadó, az extraprofit adó, valamint a hitelmoratórium és a kamatstop olyan jövedelem elvonással jár, ami a valóban nehéz helyzetbe került adósok megsegítésétől vonja el a forrásokat. A szakmai szervezetek közötti információcsere és együttműködés fontosságát hangsúlyozva rendszeres találkozót tartó két elnök kifejtette: a követeléskezelő és a lízing cégek számára eddig is rendkívül komoly terhet jelentett a pénzügyi vállalkozásokra 2010-ben átmeneti jelleggel kivetett 6,5 százalékos, később az adóalap számítás módosításával a pénzügyi vállalkozásoknál átlagosan 10-szeresre növelt különadó. (Amelynek terhein 2017-ben, csak a bankoknak könnyített a jogalkotó.) Mindez, az idén plusz teherként társuló extraprofit adóval, valamint az ősszel ismét meghosszabbított, és a KKV szektorra is kiterjesztett hitelmoratóriummal olyan, milliárdokban mérhető pénzügyi forrást von el a két szektor szereplőitől, aminek nagy részét azok eddig, a bajba jutott adósokkal létrehozott megállapodásokra fordították. A változó kamat lehet az új svájci frank A két szervezet elnöke hozzátette: az extraprofit adó azért is alaptalan teher, mert ezek a pénzügyi vállalkozások, a bankokkal szemben - akik az olcsó betéti forrásokat magas kamattal tudják kihelyezni - nem gyűjthetnek betétet, illetve finanszírozási kamatbevételen túl az egyéb díjbevételek sem jellemzőek. Kizárólag a piaci alapon elérhető pénzügyi forrásokból gazdálkodnak, megszenvedve az infláció és az emelkedő kamatkörnyezet negatív hatásait is. Zs. Nagy István ugyanakkor szerencsés helyzetnek tartja, hogy a lízingszektor a mostani krízishelyzetben jobb állapotban van, mint a 2008-as globális recesszió idején volt. Szerinte ehhez hozzájárul az MNB fogyasztókra vonatkozó előrelátó intézkedése is, mert a jövedelemarányos törlesztőrészlet mutató (JTM) bevezetése kizárta a lízingből azokat, akiknek jövedelme nem nyújtana biztos fedezetet a törlesztéshez. A másik ok, hogy a szállítási láncok problémái és az európai személyautókra vonatkozó szigorú környezetvédelmi szabályozásnak történő megfelelés miatt növekvő új autó árakból fakadó csökkenő új autó értékesítés következtében, példa nélküli módon felértékelődtek a használt autók. Így most az a különleges helyzet állt elő, hogy a lízingelt gépjármű, nemritkán a teljes finanszírozási összeg értékét képes fedezni. Ugyanez a tendencia volt megfigyelhető a haszongépjármű és az agrárgépek másodlagos piacán is. „A finanszírozási kockázat így sem tűnt el a szektorból, mert úgy látjuk, a változó kamat az új svájci frank, aminek a KKV szektorra is kiterjesztett kamatstop most átmenetileg kihúzta a méregfogát. A Lízingszövetségnél mégsem tartjuk jó üzenetnek azt, hogy ezzel a megoldással azok kerültek hátrányos helyzetbe, akik az MNB és a pénzügyi szektor ajánlására figyelve fixálták a törlesztőrészletet és a kezdetektől fogva precízen fizettek. Ők most arculcsapásként élik meg, hogy még rosszabbul is járhatnak, mint azok, akik kevésbé tudatosan a kezdeti esetleges előnyöket figyelve változó kamatozással eladósodtak, most mégis a kamatstop előnyeit élvezhetik” – érvel a Lízingszövetség elnöke. Bódizs Kornél kifejtette: a követeléskezelők számára fékező hatása van a hitelmoratóriumnak, mert az nem csak törlesztési, hanem egyben hitelfelmondási moratóriumot is jelent. Hatására a szövetség tagjai által, a bankoktól megvásárolható követelések darabszáma a töredékére esett vissza. Így a korábbinál is nagyobb szerep jutott az olyan - távközlés, közműszolgáltatás és egyéb típusú - követeléseknek, amelyek korábban kevésbé voltak vonzóak. Az új helyzetben viszont, a piacra kerülő kisszámú banki követelés mellett ezek a csomagok is jelentősen megdrágultak a nyilvánosan meghirdetett aukciókon. A szabályozás nem megállapodás párti „Markánsan elmúltak már azok az idők, amikor kedvező áron lehetett megvásárolni a követeléseket. Az elmúlt két évben volt olyan személyi kölcsön is, ahol már a tőkére vetített 100 % közeli ár a realitás” – fejti ki Bódizs Kornél. A MAKISZ elnöke hozzátette: az infláció hatására a tevékenységükhöz nélkülözhetetlen szolgáltatások piacán bekövetkezett áremelések – posta, energia -, és a szakképzett munkaerő megtartásához nélkülözhetetlen béremelések együtt, 20 százalékkal is megnövelték a követeléskezelők működési és követelés-érvényesítési költségeit. Ugyanakkor a követeléskezelők – az MNB szakmai ajánlását betartva – csak a jogi eljárásokhoz kapcsolódó költségeiket háríthatják át az ügyfelekre (hatósági eljárási díjak és illetékek, ügyvédi költségek). „Kifejezetten a jogi eljárás és a végrehajtás irányába hat az, hogy az idő- és munkaigényes kedvezmény-megállapodások költségeit nem lehet felszámítani, kockázatát nem lehet legalább részben az ügyfélre hárítani, miközben a jogi költségek minden további nélkül érvényesíthetők. A MAKISZ üzletpolitikája azonban megállapodáspárti: 45 tagja évente mintegy 300 milliárd forintnyi követelésállományt vásárol és évről évre a 120 ezret is meghaladó esetben sikerült az ügyfél anyagi lehetőségei szerint kialakított fizetési megállapodást létrehozniuk. Ez már társadalmi méretben is komoly segítséget jelentett a bajba jutott adósoknak és családjaiknak, akiknek így hosszabb távon lehetőségük nyílik a fizetőképességük helyreállítására”- magyarázza a MAKISZ elnöke. Hozzátéve: a jelenlegi gazdasági környezetben a követeléskezelőknek nemhogy extraprofitjuk nincs, de az említett plusz terhek miatt óriási veszteségeket kell elszenvedniük. A követeléskezelők jellemzően olyan magyar tulajdonú, magyar munkaerőt foglalkoztató pénzügyi KKV-k, akik – e jellemző ellenére – minden támogatási forrásból ki vannak zárva. Sokan elfelejtik, hogy ezek a cégek azáltal, hogy elősegítik a tartozások rendezését és így a késedelmes fizetések teljesítését, jelentősen javítják a vállalatok likviditási helyzetét és cashflowját. A sávos extraprofit lenne fair Bódizs Kornél és Zs. Nagy István egyaránt úgy véli, hogy az ország helyzetének messzemenő figyelembevétele mellett is az extraprofit adó akkor lenne méltányos, ha a bevételhez arányítva, sávos rendszerben kerülne kivetésre. Erre más gazdasági ágazatban van is jó példa. A két szektor cégeinek zavartalan üzemelése ugyanis össztársadalmi érdek: a bankok által kevésbé rugalmasan kezelt KKV szektor fejlődéséhez szükséges termelési eszközök lízingjének biztosításával, a bajba jutott magánszemély és cég adósok hitelképességének helyreállításával, a követeléskezelők és a lízingcégek is nagy szerepet vállalnak a recesszió elkerülésében és a magyar gazdaság növekedésében. Kulcsszavak: jármű kereskedelem, lízing, Magyar Lízingszövetség
|
|
|||||
|
||||||
Brutális, 600 lóerős pályagépet faragtak a SEMA-ra egy Lexus IS-ből |
||
2022. november 14.
A Las Vegas-i tuningshow Lexus-standjának leggyorsabb és legerősebb autója, a DSPORT IS 600+ a márka legkisebb szedánjából készült.
|
Szinte még azt sem szoktuk meg, hogy a negyedik generációs Lexus IS-ből létezik V8-as motorral szerelt verzió (a 472 lóerős IS 500, ami a LC 500-ból, GS F-ből és az RC F-ből ismert UR-GSE erőforrást használja), máris megjelent egy még erősebb változata a középkategóriás szedánnak. Igaz, a 2022-es SEMA Tuningshow Lexus-standjának legdurvább autója, a DSPORT IS 600+ nem sorozatgyártású modell, hanem egy egyedi autóépítési projekt eredménye. Az ötliteres, V8-as szívómotorból nehéz lett volna jelentős átalakítás nélkül elérni a kitűzött célt, a névadást megmagyarázó minimum 600 lóerőt. Ezért az IS 500 helyett inkább egy IS 350 F Sportot használtak kiindulási alapnak, de abból is kivették a 2GR-FKS kódnevű 3,5 literes szívó V6-ost, hogy a helyére a modernebb és erősebb, 3,4 literes, szintén V6-os, de ikerturbós V35A FTS-t tehessék be. A Dynamic Force motorcsalád legerősebb tagja többek között a Lexus LS 500-asból, a Lexus LX 600-ból, a Toyota Land Cruiserből és Tundrából lehet ismerős, a legerősebb változata gyárilag 421 lóerőt képes leadni. Ezt a teljesen alumínium V6-os motort két turbófeltöltő lélegezteti elektronikus vezérlésű megkerülőszeleppel, a kettős (szívócső és a közvetlen) üzemanyag-befecskendezése javítja a hatékonyságát, kiváló gázreakciót biztosít számára és egyenletes teljesítményleadáshoz segíti. Bár nem volt sok hely az IS orrában, valahogy a folyadék-levegő töltőlevegő hűtőket is sikerült bepréselni, amelyek jelentősen csökkentik a beszívott levegő hőmérsékletét, így növelve a teljesítményt. Megnövelt nyomású CT28-as turbókkal, valamint átkalibrált befecskendezéssel és gyújtással több mint 600 lóerőt préseltek ki az LS 500-ból származó motorból, amennyiben E85 üzemanyaggal járatják. A vezetési élmény fokozása érdekében a nyolcfokozatú Direct-Shift automatikus váltót egy teljesen szekvenciális, hatfokozatú Samsonas sebességváltóra cserélték, amelyet – az Emtron motorvezérlő rendszeren keresztül folyékonyan zajló motor-váltó kommunikációnak köszönhetően – kormány mögötti fülekkel is lehet használni. Mivel ez egy versenypályára fókuszáló projekt, a karosszériát egy egyedi, 4 pontos bukócsőrendszer segítségével merevítették tovább, ami lehetővé teszi az állítható magasságú és keménységű KW rugóstagok optimális működését, hogy az elöl 275, hátul 305 mm széles Michelin Pilot Sport 4S gumik folyamatosan érintkezésben maradjanak az aszfalttal. Az RC F-ből átvett, lyuggatott karbon-kerámia fékrendszer éppolyan drámai módon csökkenti ezt az IS sebességet, mint ahogy az gyorsulás közben nőni képes. A kívánt súlycsökkentés elérése érdekében a hátsó üléseket eltávolították, a motorháztetőt és a csomagtérfedelet pedig Seibon szénszálas egységekre cserélték, amelyeket a drámai hatás érdekében nem fényeztek le a karosszéria fehér színére. A Sparco kagylóülésbe hatpontos övvel rögzített szerencsés pilóta a MoTeC Motorsports színes kijelzőjén figyelheti a motor működésének számtalan paraméterét, és Alcantara borítású Sparco sportkormányt markolhat. A DSPORT IS 600+ drámai kiállását a hatalmas és sok leszorítóerőt termelő hátsó szárny, az Artisan Spirits karosszéria-szélesítő body kitje és az elöl 20, hátul 19 colos, könnyű és merev VOLK versenyfelnik teszik teljessé. A karosszériát Axalta többlépcsős egyedi festékkel fényezték le fehérre, gyári Lexus-színárnyalatban. Kulcsszavak: autókiállítás, lexus, Lexus IS, SEMA
|
|
|||||
|
||||||
Elkészült a 75 milliomodik Opel |
||
2022. november 14.
Tradicionálisan innovatív: a “jubileumi” Grandland GSe egyesíti a csúcstechnológiát a kiemelkedő vezetési élménnyel. Születésnapi ünnepségek: 160 éves az Opel, 40 éves a Corsa és 30 az Eisenach-ban működő gyár Legendás „milliomosok“: Opel Kapitän, Rekord, Senator és Omega
|
2022 az ünnepségek éve az Opelnél – a rüsselsheimi márka egyszerre ünnepli fennállásának 160.évfordulóját, és a türingiai Eisenach városában működő üzem 30. születésnapját. Ráadásul az Opel egyik sikermodellje szintén kerek évfordulót ünnepel: a sokmilliós sorozatokat maga mögött tudó Corsa 40 éves lett. A felsoroltakon kívül egy másik fontos mérföldkő is éppen most jött el az Opel történelmében: a villámos márka legyártotta 75 milliomodik autóját. Az Opelek minden korszakban elérhető innovációkat kínáltak széles vásárlókör számára, ezzel millióknak hozva el az elérhető mobilitást. Takarékos, magas hatásfokú modellek, amelyek éppúgy kínáltak érzelmeket, mint mindennapi praktikus használhatóságot. Az ünnepi, 75 milliomodik autó - egy villamosított hajtáslánca révén lokálisan teljesen emissziómentes üzemre is képes Grandland GSe - éppen ma gördült le az Eisenach-i szerelősorról. "75 millió Opel – igazi mérföldkő ez a márka történelmében. A nagy gyártási darabszám azt is kiválóan példázza, miként töltött be az Opel vezető szerepet fontos műszaki megoldások elérhetővé tételében az elmúlt években. Ugyanakkor a jövőbe is mutat: az Opel újradefiniálja a mobilitást, hiszen célja teljesen elektromos márkává válni az európai piacon 2028-ra, környezettudatos, biztonságos, gazdaságos és élvezetesen vezethető autókkal. Új, villamosított hajtású GSe modelljeink egy újabb lépést jelentenek ebbe az irányba." – mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója. Az Opel éppen a közelmúltban jelentette be, hogy a GSe önálló, dinamikus, villamosított modelleket kínáló almárkává válik, azaz a rövidítés jelentése mostantól: Grand Sport electric. Az új Opel Grandland GSe szorosan az Astra GSe és Astra Sports Tourer GSe páros után érkezik, nagyteljesítményű plug-in hibrid hajtással és elektromos összkerék-hajtással, igazi úttörőként a kompakt SUV mezőnyben. A Grandland GSe hajtásláncában az 1.6-os turbós benzinmotor mellett két villanymotor dolgozik, - tengelyenként egy-egy - kombinált rendszerteljesítményük 221 kW/300 LE (előzetes WLTP fogyasztás, súlyozott, vegyes1: 1.3 l/100 km; 31-29 g/km CO2). A plug-in hibrid hajtás erős, sportos autóvá teszi a Grandland GSe-t, kiváló tapadást kínáló tisztán elektromos összkerék-hajtással és osztályelső állórajtos gyorsulási jellemzőkkel. A 100 km/h-s gyorsulás szintideje mindössze 6.1 másodperc, a végsebesség pedig 235 km/h (135 km/h elektromos üzemben). Az Astra GSe változataihoz hasonlóan, a Grandland GSe is kiemelkedően dinamikus és élvezetesen vezethető, amelynek kulcsa az egyedi futómű- és kormány-beállítás, a feszesebb rugózás, valamint a KONI FSD technikáját használó lengéscsillapító rendszer (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás), amelynél más-más csillapítási karakterisztika tartozik a dinamikus vezetési jellemzőkhöz, illetve a kényelemhez. Az új Grandland GSe így hoz úttörő technológiákat a kompaktok kategóriájába, miközben kiváló vezetési élményt és takarékos, tiszta üzemet kínál. Gyártási mérföldkövek: ez első milliótól a 75 milliomodik Opelig Több mint 120 éves autógyártói pályafutása során az Opel több sikermodellt és legendás típust alkotott. Olyan modelljeivel, mint az 1909-es 4/8 hp “Doktorwagen” vagy a 4/12 hp "Laubfrosch", a márka a gazdagok kiváltságainak sorából a széles rétegek számára elérhető mobilitás irányába mozdította el az automobilizmust. Az egymilliomodik Opel már 1940-ben elkészült: egy Kapitän, önhordó karosszériával és független első felfüggesztéssel, ebből (és az alacsony tömegből) adódóan pedig kiváló vezethetőséggel és alacsony fogyasztással. A kétmilliomodik villámos autó 1956-ban érkezett, és szintén egy Kapitän volt. Ebben az időben ekkora gyártási darabszámmal, a német márkák mezőnyében kizárólag az Opel büszkélkedhetett. Ennek megfelelően az ünnepi példány is különleges volt: a krémfehér autó valamennyi eredetileg krómozott alkatrészét 24 karátos aranybevonat díszítette. Aztán gyorsan jöttek az újabb milliók. A gyártás sebességének növekedése nem csak a motorizáció gyors fejlődésének eredménye volt, de a technológiai haladásé is. Mindössze 15 évvel később, 1971-ben már a tízmilliomodik Opel - egy Rekord C Caravan - is elkészült Rüsselsheim-ban. A márka ismét rendhagyóan ünnepelt. Az ünnepi modell gyártásának napján készült autókból egyet-egyet azon tartományok miniszterelnökeinek adományozott, ahol akkoriban gyárai működtek: Hesse (Rüsselsheim), Észak-Rajna-Vesztfália (Bochum) és Rajna-vidék-Pfalz (Kaiserslautern). 1983-ban egy ezüst-szürke Senator CD volt a 20 milliomodik, és még ugyanabban az évtizedben a 25 milliomodik Opel is elkészült (egy Omega A Caravan) szintén a cég központi üzemében Rüsselsheim városában. Az Omega A, a márka csúcsmodellje volt a 80-as évek közepétől a korai 2000-esekig, ugyanakkor a Corsa, majd a Kadett utódjaként színre lépő Astra szintén milliós eladásokkal büszkélkedhet. 1991 és 1997 között - már a német újraegyesítés után - hozzávetőlegesen 4.13 millió Astra F készült, így ma is ez a sorozat az Opel valaha gyártott legnagyobb darabszámúja és legsikeresebbje is egyben. Az 50 milliomodik Opel újfent egy (ezüstszínű lépcsőshátú) Omega volt, 1999 decemberében. Most eljött egy újabb fontos állomás, a 75 milliomodik Opel: az új Grandland GSe tökéletes példája annak, hogyan egyeztethető össze a sportos vezetési élmény a felelősségtudattal, az érzelmes megjelenéssel valamint a teljes és tökéletes mindennapi használhatósággal. Ezzel az autóval, és az általa megtestesített vezetési élménnyel az Opel a jövő mobilitása felé mutat. Az már ma is biztos, hogy a cég következő hasonló gyártási évfordulóin előbb egy lokálisan emissziómentes működésű, majd pedig egy tisztán elektromos üzemű modellcsaládból kerül majd ki az ünnepi példány. Kulcsszavak: autógyár, évforduló, opel, Rüsselsheim
|
|
|||||
|
||||||
Ünnepi hangulat lengi körül a Taycan-t: gyártási évforduló és kilométerkirályok |
||
2022. november 11.
November 7-én legördült a 100.000. Taycan a gyártószalagról. A modellsorozat körülbelül három év után érkezett el a mérföldkőhöz: a gyártás 2019 szeptemberében kezdődött meg Zuffenhausenben. A jubileumi, Neptunusz-kék Taycan Turbo S egy egyesült királyságbeli ügyfélhez kerül majd.
|
„Nagyon örülünk, hogy ilyen gyorsan elérkeztünk ehhez a gyártási mérföldkőhöz, különösen a félvezetőhiány, valamint a Covid-helyzet kihívásainak tükrében,” mondta Kevin Giek, a Taycan modellsorozatért felelős alelnök. „A Taycan révén sikeresen rajtoltunk el az elektromos korban.” A tisztán elektromos sportautó három legnagyobb piaca jelenleg az USA, Kína, valamint az Egyesült Királyság. A modell immár háromféle karosszéria-változatban is elérhető: a Taycan sportszedán mellett a Taycan Cross Turismo és a Taycan Sport Turismo is várja az ügyfeleket. Mindhárom modell esetében ötféle hajtáslánc érhető el hátsó- vagy összkerékhajtással kombinálva. A WLTP norma szerinti 513 kilométeres hatótávjával a Taycan 4S rendelkezik a legnagyobb hatótávval. A Taycan Turbo S pedig jelenleg a leggyorsabb elektromos autó rekordját mondhatja magának, mivel 7 perc 33 másodperc alatt tett meg egy kört a Nürburgring Nordschleifén. A formaterv és a technológia rajongója: Jean-Hubert Revolon és az ő Taycan 4S modellje Ugyanakkor nem minden ment ilyen simán. Revolon élénken emlékszik még arra az esetre, amikor Taycanjával mindössze pár méterre állt a töltőállomásról, de egy lezárt sorompó miatt nem érhette el. A töltőállomás ugyanis egy autópályás pihenőben volt, amit nem lehetett elérni a város felől, ahogyan azt a navigációs rendszere tévesen sugalmazta. Végül ez a helyzet is megoldódott és összességében a töltési infrastruktúra nem állított sok kihívást a kilométerfelé elé. Spontán vásárlás: Guillaume Takvorian és az ő Taycan 4S modellje Guillaume Takvorian szintén a kilométerkirályok táborát gyarapítja. Amikor Taycan 4S modelljének kilométerórája elért a hat számjegyhez, telefonnal megörökítette. Most már 113.977 kilométernél tart – és még sok tízezernek néz elébe. A Marseille-i gyógyszertáros a vulkánszürke sportszedánt hirtelen felindulásból vásárolta 2020 júniusában. „A Porsche Toulon éppen akkor vette át a Taycant. A tesztutat követően rögtön megvásároltam a modellt,” meséli mosolyogva. Legfőképp Franciaország déli részén közlekedik a Taycan 4S-sel. „A leghosszabb út Marseille-ből az Alpokban található Megève városába vezetett. A 440 kilométeres út végig emelkedett, ami persze fogyasztás szempontjából hátrányos. Így a Porsche Granoble-nél álltam meg ingyenesen feltölteni a Taycant,” emlékszik vissza a 41 éves vállalkozó. Egy garanciában cserélt hangos ventilátoron kívül eddig még semmilyen meghibásodással nem volt gondja. „Egyszerűen jó vezetni a Taycant,” mondja Takvorian. Az azonnal érkező teljesítmény mellett a látványt emeli ki az erősségek közül: „Megjelenésében a Taycan igazi Porsche és számos karakteres, márkára jellemző részletet tud felmutatni. Ehhez modern megjelenés és kivételes összeszerelési minőség társul.” Rendszeresen a volán mögé ülve a francia nagyra értékeli az elektromos hajtáslánc csendességét. „Imádom a 911 Targám hangját, de hosszú utakon a Taycan csendessége különösen kellemes.” Porschéját mindig otthon, az éjszaka folyamán tölti fali töltőről, mellette pedig Takvorian csak szükség esetén támaszkodik a nyilvános töltőállomásokra. Rendszeres üzleti utak Kelet-Európába: Markus Kreutel és a Taycan Turbo A hosszú távú képességek mellett a rossz időben is biztos úttartást és a precíz vezethetőséget emeli ki Kreutel a benzines modellekhez viszonyítva alacsony fenntartási költségek mellett. Emellett az összeszerelési minőséget és a tartósságot is nagyra értékeli: a fehér Taycan jól kiállta az elé állított próbákat és 100.000 kilométer után is hiba nélkül közlekedik. Az akkumulátor még a szinte kizárólagos gyorstöltés ellenére is eredeti kapacitásának 91 százalékával rendelkezik. A töltési infrastruktúra ugyanakkor néhányszor borsot tört Kreutel orra alá. „Az egyik romániai út különösen emlékezetes volt,” kezd bele. „Az első töltőállomás Temesváron, ahová hajnali 2-kor parkoltam le, nem működött. A következő, aradi lehetőség az utca megvilágítatlan oldalán volt.” Ebből is látszik, hogy a töltési infrastruktúra bővítése a gyakran autózok kívánságlistájának élén van. A kezdet és a vég: az ’Auto Bild’ és az ’auto motor und sport’ tartóssági tesztje Az ‘auto motor und sport’ ugyanakkor a Taycan Cross Turismo 4-gyel kötött hosszú távú barátságot: a mambazöld színben pompázó modell nemrégiben csatlakozott a csapat tesztflottájához. A tervezett két év alatt náluk is átlendül a kilométeróra a hat számjegyen. Ez lesz az első alkalom, hogy a Motor Presse Stuttgart médiacsoport elektromos autóval teszi meg a teljes, 100.000 kilométeres teszttávot. „Mindig különleges alkalom, ha egy Porsche van a tartós tesztflottában. Több rövidebb, maximum 12, de általában 3-6 hónapos tesztet követően végre itt az idő, hogy megtegyük a 100.000 kilométeres távolságot két éven belül elektromos autóval,” mondta Michael Pfeiffer, az ‘auto motor und sport’ vezető szerkesztője. „Biztosak vagyunk benne, hogy megfelelően, a minőségi mércénk szerint tudjuk dokumentálni az elektromos autók töltési folyamatát és a fogyasztását. Ez alapvetően szükséges ahhoz, hogy a járműveink hétköznapi használhatóságára vonatkozóan magabiztos kijelentéseket tehessünk. És természetesen kíváncsiak vagyunk, hogy miképpen teljesít a Cross Turismo hosszú távon is,” tette hozzá Jens Dralle, tesztelési és technológiai vezető. Okos, zöld és karcsú: a gyártás Nem csak a Taycan maga, hanem modern gyártási technológiája is új mércét állít fel a fenntarthatóság és a digitalizáció tekintetében. Új, csúcstechnikás gyár épült fel Stuttgart-Zuffenhausenben, amely új technológiával és folyamatokkal, például az elektromos hajtásláncoknál mesterséges intelligencia használatával emelkedik ki. A gépi tanulás révén a különböző kamerarendszerek még precízebben teszik lehetővé a minőség ellenőrzését, mint a hagyományos, nem MI-alapú rendszerek. Ez csökkenti a gyártószemélyzet terhelését is, mivel kevesebb munkájuk van a végső ellenőrzés során. Az erőforrásokkal történő takarékosságra tökéletes példa a robotok mozgási energiájának rekuperációja. Akárcsak a Taycan esetében fékezéskor, a mozgási energia elektromos energiává alakul, amelyeket itt nagyteljesítményű kapacitorok tárolnak el. A robot gyorsításkor ezt az energiát hasznosítja. Kulcsszavak: autógyár, Porsche, Taycan
|
|
|||||
|
||||||
A Citroën megerősíti plugh-in hibrid kínálatát |
||
2022. november 11.
A Citroën egy új, kedvezőbb árú plug-in hibrid változattal gazdagítja a C5 Aircross kínálatát: a 150 lóerős (110 kW) PureTech benzinmotor és a 81 kW-os villanymotor együttesen 180 LE teljesítményre képes.
|
Új 180 LE e-EAT8 plug-in hibrid változat A plug-in hibrid C5 Aircross 180 e-EAT8 a 1,6 literes, 150 lóerős PureTech benzinmotorhoz egy 81 kW-os villanymotort társít. A két motor együttes teljesítménye 180 LE, nyomatéka pedig 360 Nm. 135 km/h sebességig – az azonnali nyomatéktól az egyenletes gyorsuláson át a finom vezetési érzetekig – az elektromos vezetés minden pozitívuma rendelkezésre áll. A motorhoz legújabb generációs e-EAT8 automata váltó tartozik, mely amellett, hogy hatékony és kényelmes, rendkívül egyszerűen működik. A hajtáslánchoz egy korszerű, 12,4 kWh-s (amiből 11,3 kWh a hasznos kapacitás), 84 cellás (41 Ah) akkumulátor kapcsolódik. Ennek az új kémiai összetételű, optimalizált akkumulátornak is szerepe van abban, hogy egy vonzóbb hibrid ajánlattal sikerült előállni. Hatására a tisztán elektromos hatótáv az 58 km-t (WLTP) is elérheti, így a járművel a korlátozott forgalmú övezetekben is nyugodtan közlekedhetünk, és a napi utak zömét elektromos üzemmódban tehetjük meg. Az autó 7,4 kW-os töltő használata esetén kb. 1 óra 45 perc alatt töltődik fel. Legkönnyebb változata 100 kilométeren mindössze 35 g CO2-t bocsát ki. A plug-in hibrid C5 Aircross 180 e-EAT8 olyan középkategóriás ajánlatot képvisel, mely 700.000 forinttal kedvezőbb áron kínál kivételes kényelmet és egyedülálló vezetési élményt mint a 225 lóerős változat. 15%-kal nagyobb hatótávú 225 LE e-EAT8 plug-in hibrid változat Az említett új változat bevezetése mellett a Citroën a C5 Aircross és a C5 X kínálatában is szereplő plug-in hibrid 225 e-EAT8 hajtásláncot is továbbfejlesztette. Az 1,6 literes, 180 lóerős PureTech benzinmotor és a 81 kW-os villanymotor együttesen 225 lóerő teljesítményre képes. Az egyedülálló fedélzeti kényelmet és teljesítményt nyújtó plug-in hibrid modellek elektromos hatótávolsága több mint 15%-kal nőtt: a C5 Aircross esetében 55-ről 64 kilométerre, a C5 X-en pedig 55-ről 63 kilométerre. Az Euro 6.4 normának is megfelelő C5 Aircrossba egy új kémiai összetételű, korszerű akkumulátor került, melynek kapacitása 13,2 kWh-ról 14,2 kWh-ra nőtt (ebből 12,9 kWh a hasznos kapacitás). Az akkumulátorcellák száma változatlanul 96 (de 38 Ah-s cellák helyett 41 Ah-s cellákat találunk). A legkönnyebb modellváltozat CO2- kibocsátása mindössze 28 g/100 km (WLTP vegyes ciklusban). A C5 X esetében az akkumulátor továbbra is 84 darab 41 Ah-s cellát tartalmaz, és kapacitása is változatlan (12,4 kWh, melyből a hasznos kapacitás 11,3 kWh). Az Euro 6.4 normára való átállás keretében megvalósult fejlesztés a minimális töltésszint kezelésének a módosítására irányult, ami jobb energiagazdálkodást, nagyobb elektromos hatótávot és alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményezett. A legkönnyebb modellváltozat 100 kilométeren mindössze 27 g szén-dioxidot bocsát ki (WLTP vegyes ciklusban). A fenti fejlesztések hatására a 225 lóerős, plug-in hibrid meghajtású C5 Aircross és C5 X még sokoldalúbban használható. Változatlanul alkalmasak a hosszabb utakra, ugyanakkor nagyobb szabadságot biztosítanak a mindennapi elektromos közlekedés során. 7,4 kW-os töltővel kevesebb mint 2 óra alatt feltölthetők. A Citroën Citizen Services® program plug-in hibrid modellekhez kialakított szolgáltatásai összességében zavartalanabb használatot biztosítanak, és környezettudatos és megfontolt közlekedésre ösztönöznek: TÖLTŐSZOLGÁLTATÁSAIHOZ, melyek otthon és útközben egyaránt segítenek az ügyfeleknek megtalálni a legjobb töltési megoldást. Az ügyfél igényeinek, a villamos hálózatnak és a rendelkezésre álló finanszírozási konstrukcióknak a pontos felmérését követően az ügyfél segítséget kérhet a fali töltőegység kiválasztásához és a kívánt helyen való felszereléséhez. Ami pedig az utazásokat illeti, a 260 000 európai töltőállomáshoz hozzáférést biztosító Free2Move mobilitási portálhoz kapcsolódva pillanatok alatt megjeleníthetjük a rendelkezésre álló töltőpontokat és áraikat, az eSolutions Charging alkalmazás vagy az eSolutions kártya segítségével pedig sikeresen megnyithatjuk az adott töltőoszlopot. A PHEV PLUG-IN REMINDER szolgáltatás segít a legtöbbet kihozni plug-in hibrid modellünkből azáltal, hogy figyelmeztet az akkumulátor feltöltésére, ha netán elmulasztanánk azt. A használati szokások elemzését követően a gépjármű értesítést küld a központi kijelzőre, ha 5 nap vagy 10 út után sem töltjük fel az autót. A céges ügyfeleknek kínált, egy évig ingyenes PHEV CONNECT szolgáltatás (Magyarországon még nem elérhető) segítségével a flottakezelők sikeresen csökkenthetik a gépkocsik fogyasztását és kibocsátását azáltal, hogy használati és töltési szokásaik elemzését követően plug-in hibrid járművük hatékonyabb használatára ösztönzik a felhasználókat. Az említett 180 LE e-EAT8 plug-in hibrid C5 Aircross változatai november 2-től Magyarországon is megrendelhetők. Kulcsszavak: C5 Aircross, Citroën, plug-in hibrid
|
|
|||||
|
||||||
Továbbra is a Peugeot 208 Európa kedvence |
||
2022. november 10.
Kihívók jönnek, vetélytársak mennek, a Peugeot 208 népszerűségét azonban semmi nem tudja megingatni: a francia kisautó a harmadik negyedév végén is magabiztosan vezeti az európai újautó-eladások rangsorát.
|
A JATO Dynamic október végén közzétett elemzése szerint a Peugeot 208-as idén január elseje és szeptember harmincadika között 161 350 példányban talált gazdára Európában, és ezzel nem csak 11%-kal túlszárnyalta tavalyi, 2021-es teljesítményét, de a kontinens messze legnépszerűbb új személyautója is volt. 10,6 százalékkal többet adtak el belőle, mint a második helyezettből, a 2021-es év legnépszerűbb típusa pedig jelenleg a rangsor negyedik helyén áll, csaknem 30 ezer darabos hátránnyal. A Peugeot 208 számára gyakorlatilag egyenes út vezetett ide. Az immár három éve (2019 októbere óta) forgalmazott, új generációs Peugeot 208 piacra lépésének pillanatában meghódította Franciaországot, majd számos további európai piacot. 2021 januárjában a második, februárjában pedig már az első helyen indította azt az évet, amelytől mindenki felemelkedést várt a koronavírus-járvánnyal sújtott 2020-as esztendő után. Az erősödés elmaradt, sőt: az év végére húsz éve nem tapasztalt mélységbe zuhant az európai újautópiac. Ez azonban nem érintette a Peugeot 208 pozícióit: a piac (-1,6%), illetve a szegmens (-7,7%) átlagánál egyaránt jobb teljesítményt mutatva az év végi elszámolásnál a legkeresettebb kisautó volt a kontinensen. Sőt, 196 869 eladott példánnyal a Peugeot 208 az abszolút második helyen állt az eladások rangsorában. Ez lehetővé tette a Peugeot 208 számára, hogy kiaknázza az emissziómentes, akkumulátoros modellek meredeken emelkedő népszerűségét, ugyanakkor nem érintette kritikusan az sem, amikor a nyár során rég látott fordulattal visszaesett a villanyautók iránti kereslet. A 2022 szeptemberében eladott 19 601 példányból 4081 darabot, azaz a teljes forgalom 20,8 százalékát tette ki az e-208. Ez az arány 2023-ban várhatóan tovább javul: ekkor lép ugyanis piacra az új generációs akkumulátorral és villanymotorral szerelt, nagyobb motorteljesítményű és kedvezőbb hatótávolságú, megújult Peugeot 208-as. Kétségtelenül ez lesz az eddigi legnagyobb léptékű változás a modell történetében, ugyanakkor a gyár folyamatosan vezet be jelentős újításokat. 2022 elejétől például megnövelt hatótávolsággal került forgalomba az e-208, majd tavasszal bevezették azt a teljesen elektronikus, helytakarékos váltóvezérlő felületet, amely a belső égésű és villanymotoros modelleken egyaránt hatékonyabb kezelhetőséget és elegánsabb, modernebb megjelenést eredményezett. Kulcsszavak: jármű kereskedelem, Peugeot, Peugeot 208
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 421 - 430 |