Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 571 - 580 |
Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új 308-as ban |
||
2022. április 21.
A tér értékét az határozza meg, amivel megtöltjük. A Peugeot formatervezői a legvégsőkig finomították ezt az alapigazságot, és egy olyan, vadonatúj koncepcióval álltak elő, ami hosszú távon teljesen átalakíthatja az autógyártást.
|
Innovatív technológiák ide, előremutató szolgáltatások oda, egy családi autó használati értékét a mai napig nagyban meghatározza, hogy mennyi és milyen tárolási megoldást kínál az utasok személyes tárgyainak elhelyezésére. A különböző rekeszek, tálcák és zsebek száma, mérete és hozzáférhetősége a mindennapokban sokak számára legalább olyan fontos részletek, mint a modern elektronikus szolgáltatások vagy a világszínvonalú biztonsági rendszerek. Ezen a téren viszonylag ritkák a korszakalkotó újdonságok, hiszen mit lehet variálni egy fedeles fiókon, egy palacktartón? A Peugeot mindig is azon kevés márkák közé tartozott, amelyek nem féltek megpróbálni újraalkotni a nyilvánvalót, és ez olyan izgalmas megoldásokat szült, mint a második generációs Peugeot Partner műszerfali palacktartói, vagy a modell első ülései közötti, hatalmas tárolórekesz. Sőt, ugyanennek az igyekezetnek az eredményeként született meg tíz évvel ezelőtt maga a Peugeot i-Cockpit koncepció is, amely a vezető körüli tér ergonómiájának teljes körű átdolgozásával a tárolási megoldásokat is újraalkotta. Az új generációs Peugeot 308 elegáns padlókonzolján kialakított, tágas tárolórekeszhez terveztek és készítettek különböző betéteket. Ezek a pillanatnyi igényektől függően akár napi szinten cserélhetők, attól függően, hogy napszemüvegtartóra, pohártartóra vagy inkább telefon- és kártyatartóra van-e szükségünk. A pontosan illeszkedő, tartós, mégis könnyű darabok látványnak sem utolsók: a térbeli hálós szerkezeteket ugyanis a létező legmodernebb additív gyártási módszerekkel – közismertebb nevén 3D nyomtatóval – készítették el. A 3D nyomtatást hagyományosan prototípusok modellezésére, kis darabszámú, egyedi formák költséghatékony elkészítésére alkalmazzák. A technológiában azonban jóval több lehetőség rejlik, és erre pont a Peugeot innovatív projektje az egyik legkiválóbb példa. Az autógyártó dizájnerei által megálmodott formák és szerkezetek egyetlen más gyártási módszerrel sem lettek volna megvalósíthatók, a Peugeot ezért tudatosan fordult az autóiparban példa nélkül álló megoldáshoz. A 3D nyomtatás lényege, hogy öntőformák és sablonok készítése nélkül, gyorsan és hatékonyan valósíthatók meg gyakorlatilag tetszőleges idomok, amelyek aztán a költségek érdemi növelése nélkül módosíthatók a folyamatosan változó piaci igények szerint. A rendelkezésre álló szín- és anyagvariációk száma jóval nagyobb, mint ami egy hagyományos gyártási eljárásban elképzelhető volna – ebben a konkrét, úttörő projektben egy rendkívül rugalmasan alakítható, ugyanakkor robusztus polimerrel: az Ultrasint fantázianevű hőre lágyuló poliuretánnal (TPU) dolgoztak, amely az apró molekuláknak köszönhetően igen nagy, 80 mikronos pontosságú gyártást, és kiváló felületi minőséget tett lehetővé. Az eljárás további előnyei között szerepel a hulladékmentesség, hiszen csupán annyi nyersanyagot használ fel, amennyire a szükséges szilárdságú és funkcionalitású termék előállításához ténylegesen szükség van. Szintén fontos szempont a tetszőleges darabszámú gyártás, ami szükségtelenné teszi nagy mennyiségű áru raktározását: az igényhez igazodó termelés logisztikailag előnyösebb, rugalmasabb megoldást jelent. Mindez környezetvédelmi szempontból is versenyképessé teszi a technológiát, amely mára a tradicionális módszerek reális alternatívájává vált. Mivel valódi világújdonságról van szó, az elemek tervezése, kidolgozása és megvalósítása a szokásosnál is intenzívebb együttműködést feltételezett a Peugeot különböző részlegei, valamint olyan külső szakértők között, mint a HP, a Mäder vagy az Erpro. Ezek a vállalatok az additív gyártástechnológiák igazi szaktekintélyének számítanak, bevonásuk a projektbe pedig nem csak a már megvalósult elemek kiváló minőségére jelentenek garanciát, hanem hosszú távú, szerteágazó együttműködések ígéretét is hordozzák. A Peugeot anyavállalata, a Stellantis már szabadalmaztatta a tartozékgyártás ezen újszerű formáját. A tervek szerint azonban hamarosan túlléphetnek a kiegészítőkön, és akár műszaki jellegű alkatrészek 3D nyomtatására is sor kerülhet, ami forradalmasíthatja az új generációs Peugeot gépkocsik gyártását. Kulcsszavak: autógyár, Peugeot, Peugeot 308
|
|
|||||
|
||||||
Az utazás művészete: Magyarországon a DS 9 limuzin |
||
2022. április 21.
A DS nagylimuzinja immár Magyarországon is elérhető. A 4,93 m hosszú DS 9 kétféle felszereltségi szinttel, 225 és 360 LE-s E-TENSE plug-in hibrid hajtásláncokkal rendelhető, akár készletről is.
|
A DS 9 a már ismert EMP2 platform továbbfejlesztett változatára (EMP2 V2.3) épül. A platform ezen változata a rekord tengelytávnak köszönhetően rendkívül tágas hátsó utasteret eredményez. A DS 9 egyedi módon válaszol a prémium ügyfelek által támasztott magasabb igényekre. A hangszigetelt üvegezés és a speciális akusztikai megoldások tovább fokozzák a kényelmet. A teljes struktúra fokozott merevsége precíz irányíthatóságot biztosít. A bevezetéskor kétféle plug-in hibrid hajtáslánc választható a DS 9 modellhez. Az E-TENSE 225 változat hazai készletről rendelhető. 11,9 kWh kapacitású akkumulátora akár 48 km hatótávolságot biztosít tisztán elektromos üzemmódban. Hibrid módban átlagosan 1,5 l/100 km üzemagyagot fogyaszt 100 km-en 34g/km CO2-kibocsátás mellett (WLTP adatok). A 2018 óta elnyert Formula E bajnoki címekhez kapcsolódó tapasztalat eredményeként létrejött E-TENSE 360 4x4 nagyteljesítményű változat összeszerelésének utolsó fázisa Poissy-ban, Franciaországban valósul meg. Ebbe az intelligens összkerékhajtású változatba egy 110 és a 113 LE-s villanymotor, valamint egy 200 LE-s PureTech benzinmotor kerül. A rendszerteljesítmény 360 LE, a maximális rendszernyomaték 520 Nm. Ez a kivitel megerősített fékrendszert, szélesebb nyomtávokat, nagyobb átmérőjű első féktárcsákat és speciális 20”-os MUNICH könnyűfém keréktárcsákat kap. A lengéscsillapítók, a rugók és a stabilizátorok szintén egyediek, illeszkedve a megnövelt teljesítményhez. A 21. század DS felfüggesztése, a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION szériatartozék annak érdekében, hogy ez a nagy, elegáns limuzin pihentető kényelmet nyújtson. A DS 9 E-TENSE 4x4 360 végsebessége elektronikus leszabályozással 250km/h, az elektromos üzemmódban elérhető végsebesség 140 km/h. 0-ról 100 km/h-ra 5,6 s alatt képes felgyorsulni. A DS 9 a bevezetéskor kétféle gazdag felszereltségű kivitelben érhető el: Performance Line + és Rivoli +. A DS 9 Performance Line + fekete Alcantara® belsőt kap, ami az elegancia és a dinamizmus szimbóluma. Az első ajtókon krómozott DS PERFORMANCE LINE emblémákat találunk, a hűtőrácsot szegélyező DS WINGS és a hátfal szintén krómdíszítéseket kap. A külső megjelenést 19”-os fekete MONACO keréktárcsák teszik dinamikusabbá. A műszerfalat szintén Alcantara® borítja kárminvörös és arany szegélyvarrással. A középső képernyő alatti vezérlőgomb valódi kristályberakásai, valamint a finom bőrrel bevont kormányközép a legkisebb részletekre történő maximális odafigyelésről tanúskodnak. A párizsi Tuilériák városrész által inspirált DS 9 RIVOLI + kivitel a nemes anyagokat gyémánt-mintázatú kárpittal társítja. Ezen a szinten 3 különböző kárpitozás érhető el: Basalte fekete szemcsés bőr, vagy az emblematikus, óraszíj-mintázatú Nappa bőrkárpitot felvonultató OPERA enteriőr, amely rubinvörös, vagy fekete változatban érhető el. Az OPERA kárpitozás esetében a Nappa bőr az üléseken kívül a középkonzolt és a műszerfalat is beborítja. A hátsó ülések is fűthetőek, szellőztethetőek, kényelmüket masszázsfunkció növeli. Az exkluzív hangulatot a bőrrel bevont kapaszkodók és a teljes egészében Alcantarával borított tetőkárpit fokozza. A DS 9 a legmodernebb technológiákat kínálja: DS DRIVE ASSIST 2-es szintű félautonóm vezetés, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION (kamera által vezérelt lengéscsillapítás, DS ACTIVE LED VISION fényszórók, FOCAL Electra® hangrendszer, PROXIMITY KEYLESS ENTRY & START, DS NIGHT VISION, DS DRIVER ATTENTION MONITORING, 140km/h sebességig aktív vészfékező rendszer. Kulcsszavak: bemutató, DS 9, DS Automobiles, premier, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A Mercedes-Benz eladásai csökkentek az első negyedévben, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal |
||
2022. április 19.
A Mercedes-Benz Cars 2022 első negyedévében 501 600 járművet értékesített, 15 százalékkal kevesebbet, mint 2021 hasonló időszakában - tájékoztatta a Mercedes-Benz Hungária Kft. az MTI-t közleményben.
|
A geopolitikai bizonytalanságok és a félvezető-hiány ellenére a globális kereslet továbbra is erős - állapították meg. Rámutattak: az idei első három hónapban a csúcskategóriás modellek értékesítése egy százalékkal 76 200-ra nőtt, az elektromos autók eladása pedig megháromszorozódott, elérte a 67 800 darabot. A márka elektrifikációja erőteljesen halad - írták. A tisztán elektromos EQ modellek értékesítése 21 900 darabra (+210 százalék) nőtt, a konnektoros hibridek is új negyedéves rekordot értek el 45 900 darabbal (+8 százalék). A Mercedes-Benz Cars-nál az xEV modellek (tisztán elektromos illetve plug-in hibrid modellek) összesített eladása a teljes értékesítés 15 százalékát teszi ki. A Mercedes-Benz Cars legnagyobb piaca Ázsia, ahol 249 ezer járművet (-12 százalék) adtak el az első negyedévben, ebből 192 700-at Kínában. Európa 151 ezer darabbal részesedett az első három hónap eladásából. Magyarországon 1295 új Mercedest (beleértve a buszlimuzin V osztályt is) adtak el a márkakereskedések 2022. január-márciusban, 5,7 százalékkal kevesebbet az előző év hasonló időszakáénál. Ebből 332 plug-in hibrid, 72 pedig tisztán elektromos modell volt. Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
11 százalékkal bővültek az AutoWallis autóértékesítési számai az első negyedévben |
||
2022. április 19.
Továbbra is a piaci átlag feletti teljesítményt mutatnak az AutoWallis Csoport értékesítési számai. A magyar tőzsde autós vállalata az előző év hasonló időszakához képest 11 százalékkal több, összesen 7.410 darab gépjárművet értékesített az első negyedévben.
|
A csoport gépjárműkölcsönzési területe is jól teljesített: a bérleti események száma több mint duplázódott, miközben a bérleti napok száma közel 30 százalékkal emelkedett. Az AutoWallis Csoport messze a piaci átlag feletti teljesítményt mutatott fel az autóértékesítés terén az első negyedévben, miközben a chiphiány miatti kínálatszűkülés a szektor összes márkáját érinti. Fontos ugyanakkor, hogy keresleti oldalon az AutoWallis még nem észlel lassulást, az első negyedéves rendelési állománya 41 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakában, melynek az is oka, hogy a korábbi megrendelések egy része a szállítási nehézségek miatt még nyitott. Az autógyártók szállítási zavarainak közvetlen hatása lemérhető az új gépjárművek értékesítési árrésének növekedésén, valamint a növekvő használtautó-keresleten. Ez utóbbi esetében szintén emelkednek az árrések, így összességében a chiphiány okozta kínálatszűkülés kedvezően hat az AutoWallis fedezet- és eredménytermelő képességére. Az AutoWallis Csoport által értékesített gépjárművek száma 11,1 százalékkal 7.410 darabra bővült az év első három hónapjában (a növekedés kizárólag organikus volt, ugyanis a bázis negyedévben az összes korábbi akvizíció zárásra került). A társaság két üzletága közül a Nagykereskedelmi üzletág értékesítése 15,6 százalékkal 5.266 darabra emelkedett, ami elsősorban a SsangYong és Isuzu márkáknak volt köszönhető. A Kiskereskedelmi üzletágban 1.659 új és 485 használt gépjármű talált gazdára, az előbbi 1,1 százalékos csökkenésnek, az utóbbi 11,8 százalékos növekedésnek felel meg. A Csoport által képviselt, illetve értékesített márkák összesített erejét, a márka-paletta diverzifikáltságát jól mutatja, hogy ehhez képest a magyar személyautó-piac 10,9 százalékkal lassult*. A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén további bővülés volt megfigyelhető: 29.679-re nőtt (+0,8%) a szerviz órák száma, miközben az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt több mint a kétszeresére (+123,1%) növelte a bérleti események számát. A bérleti napok száma ennél kisebb ütemben, 29,2 százalékkal bővült 39.185-re. A számok alapján a rövidebb időtartamú, jellemzően magasabb fedezettartalmú turisztikai célú bérlések száma növekszik, hiszen az egy kölcsönzésre eső bérleti napok száma csökkent. Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
|
|
|||||
|
||||||
A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition |
||
2022. április 18.
Ahogy 1964-ben az eredeti Ford GT40 prototípus esetében, úgy a Ford az új GT Heritage Edition kivitel (a 2022-es Ford GT Holman Moody Edition) bemutatásához is New York-ot választotta helyszínül.
|
Ez is egyértelműen jelzi, hogy a legújabb 2022-es Heritage Edition változat a GT40 MK II versenygép előtt tiszteleg, amely 1966-ban mindhárom dobogós helyet megszerezte a híres 24 órás Le Mans futamon. “Az összes eddigi Ford GT Heritage Edition fényezéséhez hasonlóan a Holman Moody Heritage Edition változatról sem hiányozhatnak a jellegzetes arany és vörös árnyalatok, amelyek a győztes 1966-os gépeket idézik,” mondta el Mike Severson, a Ford GT programigazgatója. “Az egyik legismertebb Ford GT40 versenyautó inspirációjával megalkotott új Ford GT a Holman Moody versenycsapat mindenkit túlszárnyaló innovatív szellemiségének állít emléket.” A Holman Moody csapat nagyon fontos szerepet játszott a GT40 győzelmeiben. Az 1965-ös Le Mans futam után a Ford azzal bízta meg Holman Moodyt (és a Shelby Americant), hogy dolgozzák át a GT40 MK II-est. 1966 januárjában a P/1016 alvázszámú autó nyolc nap alatt 265 kört futott egyfajta guruló laboratóriumként, hogy a csapat alaposan letesztelhesse az újratervezett, immár sokkal hatékonyabb fék-, futómű- és abroncsbeállításokat, sőt még egy kísérleti automata sebességváltót is kipróbáltak. A mérnökök szeme előtt egyetlen cél lebegett: megnyerni az 1966-os Le Mans futamot. Ez az innovatív szemlélet ma is él, amit tökéletesen példáz a 2022-es Ford GT versenykész szerkezete, váltófülekkel kapcsolható hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltója és karbonszálas karosszériája. Az ultra-limitált darabszámban készített GT Holman Moody Edition szupersportkocsit a 2022-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon láthatja először a nagyközönség, méghozzá az eredeti P/1016 alvázszámú Holman Moody Ford GT40 MK II-es gép mellett. A legújabb Heritage Edition modellváltozat az eredeti versenyautó előtt tiszteleg, amellyel a Ford mindhárom dobogós helyet megszerezte A limitált darabszámú szupersportkocsi egyedi arany-vörös fényezését Oxford White színű körökben virító 5-os rajtszám egészíti ki az ajtókon, a gépháztetőn és a hátsó légterelőn; pontosan úgy, ahogyan az 1966-os Ford GT40-esen volt, amivel Holman Moody versenyzett. Hatásos látványt nyújtanak a burkolatlan, fényes karbonszálas elemek is, például a 20 colos keréktárcsák, az első légterelő, a küszöbelemek, a tükörházak, gépháztető-légbeömlők és hátsó diffúzor. A feketére lakkozott Brembo® féknyergeket ezüstszínű grafika egészíti ki, és feketék a kerékrögzítő csavarok is. A karbonszálas felületek a kabinban is visszaköszönnek, hiszen szénszál borítja a küszöböket és a középkonzolt is, az ajtópaneleken pedig matt színű 5-ös rajtszámok láthatók. A szintén karbonvázas ülések ébenfa árnyalatú Alcantara® kárpitozását aranyszínű varrás díszíti, az ülőfelületen és a fejtámlán pedig dombornyomású GT embléma látható. A műszerfalat Ebony színű bőrrel és Alcantarával burkolták, az oszlopokat és a tető belső felületét pedig exkluzív Ebony Alcantara kárpit fedi. Kulcsszavak: ford, Ford GT, Le Mans
|
|
|||||
|
||||||
Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből |
||
2022. április 15.
A merész formatervezés úttörő örökségére építve, "Kiiro" néven, limitált szériás változatot kínál a Nissan az ikonikus JUKE Crossoverből.
|
Kitűnik a tömegből A japán Kiiro szó magyarul "sárgát" jelent, és arra utal, hogy az autón minden oldalán sárga elemek jelennek meg: az első és hátsó lökhárító alsó részén, illetve mindkét oldalt az oldalsó küszöbléceken. Az élénk "fűszeres citromsárga" díszítő elemek különleges kontrasztot képeznek a JUKE történetében először elérhető kerámia szűrke színnel. Ezek a színvillanások együttesen dinamizmust és provokatív vonalat kölcsönöznek a JUKE Kiiro külső formavilágának. További különleges részlet az első sárvédő peremére szerelt alumínium díszléc is. A 19 colos keréktárcsáinak dizájnja a magas felszereltségű, Tekna változatból származik, és már ott is nagyon szerették az ügyfelek, de a Kiiro esetében teljesen feketére lett festve, és ezáltal sokkal sportosabb lett az autó összhatása. Sárga részletek a belső térben Belül az ülések kárpitozása fekete és metálszürke műbőrrel készült. Ezen kívül sárga színű varrás díszíti az első és a hátsó üléseket csakúgy, mint a középső kartámaszt, a középkonzolt, az első ajtókat és a műszerfalat. Így tökéletes összhangban van a belső és a külső megjelenés. A középkonzolon, a sebességváltó előtt elhelyezett alumíniumlapon található a KIIRO felirat. „Mióta bemutattuk az első generációs JUKE-on, hogy milyen egyedi, személyre szabott változtatásokat tudunk végezni az autón, látjuk, hogy az ügyfelek mennyire szeretik a JUKE stílusát, amit játékos részletekkel lehet kiegészíteni. Egy különleges változatot szerettünk volna létrehozni, amely komolyságot sugároz, tekintéllyel és merészséggel ötvözve – ugyanakkor se nem komor, se nem unalmas. Bízom benne, hogy a JUKE Kiiro nagy siker lesz” – nyilatkozta Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO régió termékstratégiáért és árképzésért felelős alelnöke. A JUKE Kiiro különleges változatából mindössze 5.000 darab készül Európában, Magyarországra 100 darabot hoz az importőr, ezáltal is biztosítva az exkluzivitását a modellnek. A JUKE Kiiro tervezését a londoni Nissan Design Europe csapata vezette, ahol a nagysikerű JUKE mindkét generációját, valamint a Nissan Qashqai-t is tervezték. Nem csak egy szép megjelenés A kínálat többi tagjához hasonlóan a JUKE Kiiro-t is egy 3 hengeres benzinmotor hajtja, amely egyszerre hatékony és érzékeny. Az 1,0 literes egység turbófeltöltővel rendelkezik, ami 114 lóerőt és 200 Nm nyomatékot képes produkálni. A hatfokozatú kézi sebességváltó az alapfelszereltség részét képezi, viszont lehet duplakuplungos automata sebességváltót kormányváltóval is kérni. A NissanConnect infotainment rendszer lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az Apple CarPlay® vagy az Android Auto használatával szinkronizálják kedvenc okostelefon-alkalmazásaikat a beépített 8 colos érintőképernyőn. A Nissan Connected Services applikációnak köszönhetően nemcsak, hogy számos a vezetéssel kapcsolatos információ érhető el, hanem nyithatjuk és zárhatjuk az autót a telefonunkon keresztül. A JUKE Kiiro gyártása áprilisban kezdődik meg, és májusban már a Nissan márkakereskedésekben is megtalálhatóak lesznek. A Kiiro változat nemcsak JUKE-ból, hanem Micraból is elérhető, hasonló koncepció mentén: sárga külső díszlécek, fekete kerék, KIIRO felirat. Kulcsszavak: crossover, JUKE Kiiro, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota |
||
2022. április 15.
A világ vezető környezetbarát autógyártója, az elektromos forradalmat negyed évszázada a világ első öntöltő hibrid elektromos autójának bemutatásával elindító, és a részben vagy teljesen elektromos autók fejlesztésében azóta is élen járó Toyota 2022 február végéig nem kevesebb, mint 20 millió hibrid autót értékesített világszerte.
|
Ez nagyságrendileg mintegy 160 millió tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítást tett lehetővé. Annak érzékeltetésére, hogy ez mekkora mennyiség, talán segít, hogy ha ezt a súlyt nyergesvontatókra pakolnánk, akkor ezek az Egyenlítő mentén sorba állítva 2500-szor érnék körbe Földet. A Lexus prémium autómárkát, a Daihatsu budget márkát és a Hino busz- és teherautómárkát jegyző Toyota 2022 február végéig világszerte több, mint 20 millió részben vagy teljesen elektromos autót, zömében öntöltő hibrid elektromos járművet értékesített. A környezettudatosságot mintegy negyed évszázada zászlajára tűző japán autógyártó nagy utat járt be: az első évben, 1997-ben világszerte alig több, mint 400 darab Toyota hibridet vásároltak, az első 1 millió darab hibrid eladásához 10 év kellett, tavaly pedig már egyetlen évben 2,6 millió részben vagy teljesen elektromos Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino modell talált gazdára. A Toyota által eddig világszerte értékesített 20 millió hibrid (amelyből közel 4 millió fut Európa útjain) többszöröse az összes többi autógyártó együttes részben vagy teljesen elektromos értékesítésének, és ma is a japán autógyártó jegyzi a piac legszélesebb, Európában több, mint 20, világszerte pedig több, mint 40 modellből álló elektrifikált modellkínálatát. Elképesztő mértékű CO2-kibocsátás megtakarítás Folyamatosan növekvő dinamikájú zöldülés A Toyota globális kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem lesz, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtással, sőt, ezek számát a mostani valamivel több mint 40-ről három év alatt több, mint 70-re szándékozik emelni globális modellportfóliójában, úgy, hogy világszintű értékesítéseinek mintegy 70%-át tegyék ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-át a plug-in hibrid elektromos, újabb 10%-át pedig a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek). A világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos technológiájával érkező új modellek mellett 2030-ig 30 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus is bemutatkozik majd, melyekből addigra éves szinten 3,5 millió darab (ebből 1 millió Lexus) talál majd gazdára. 2030-ra a Lexus európai, kínai és észak-amerikai értékesítéseinek 100%-át teszik majd ki az akkumulátoros elektromos modellek, 2035-re pedig a gyártási tevékenység is karbonsemleges lesz. Ezzel párhozamosan a következő években a vállalat kínálatában folyamatosan érkeznek majd az ugyancsak zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (személyautók, buszok, kis- és nagyteherautók, targoncák, motorcsónakok, vonatok), és komoly áttörést hozhat a jelenleg még kísérleti szakaszban járó, a legkeményebb versenykörülmények között tesztelt, zéró emisszió közeli hidrogén belső égésű technológia is. Mindezek ismeretében folyamatosan még tovább nő majd a Toyota részesedése is a globális CO2-kibocsátás csökkentésből. Kulcsszavak: értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, toyota
|
|
|||||
|
||||||
A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben |
||
2022. április 15.
2022 első negyedévében a Porsche világszerte 68.426 autót adott át az ügyfeleinek. Az előző évhez képest ez öt százalékos csökkenést jelent.
|
„A teljes autóipart érintő kivételes körülmények fényében értékesítésünk és kereskedői hálózatunk jól teljesített az első negyedévben,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős vezetőségi tagja. „A koronavírus hatásai negatívan érintettek néhány régiót, például Kínát, amelyet a folyamatos ellátási hiány és logisztikai kihívások súlyosbítottak. Ez komoly próba elé állít minket, ugyanakkor viszont a termékeink iránt világszerte kimagasló a kereslet – Európában, Amerikában és Kínában egyaránt.” Növekedés Európában A sokoldalú kihívások, amellyel a sportautó-gyártónak a világ különböző régióiban szembe kell néznie, sokszínű képet festettek a kiszállítások tekintetében. Európában a Porsche 22.791 autót adott át az első negyedévben, ami 18 százalékos növekedésnek felel meg az előző év hasonló időszakához viszonyítva – annak ellenére, hogy már a 2021-es számok is kimondottan erősek voltak. A hazai piacon, Németországban is jól alakultak az eladások: a 6.925 átadott autó 16 százalékos növekedésnek felel meg. Kínában, a Porsche legnagyobb önálló piacán a sportautó-gyártó 17.685 autót adott át. A koronavírus ismételt kitörése néhány régióban a Porsche Centrumok bezárását eredményezte – ez, valamint a lezárásokhoz kapcsolódó logisztikai kihívások a kiszállítások 20 százalékos csökkenését eredményezték. Összesen 28.991 járművet vehettek át az ázsiai, közel-keleti és afrikai vásárlók. Az USA területén 13.042 újdonsült tulajdonos lehetett boldog az első negyedévben, annak ellenére, hogy az ellátásban és a szállításban is problémák merültek fel, amelyek negatívan érintettek több autómárkát is. Ennek ellenére a számok nagyon közel állnak a tavalyi év rekordjához. Az SUV modellek népszerűsége töretlen „Óvatos becslésekkel lépünk tovább a második negyedévre, különösen az ukrajnai fegyveres konfliktus fényében, amelyet megdöbbenéssel és aggodalommal figyelünk. Az emberek egészsége és biztonsága a legfontosabb. Az események üzletmenetünkre mért hatását folyamatosan vizsgálja saját szakértői csoportunk. Ennek ellenére optimisták maradunk a teljes összképpel kapcsolatban és nem vagyunk hajlandóak kompromisszumokat kötni az ügyfeleink érzelmes és egyedi élményeivel kapcsolatban,” mondta Detlev von Platen. Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
|
|
|||||
|
||||||
Brüsszel orosz légitársaságok működését tiltotta meg az unió területén |
||
2022. április 14.
Az Európai Bizottság más légitársaságok mellett 21 orosz légitársaságot vett repülésbiztonsági listájára, amely azon légitársaságok jegyzéke, amelyek az Európai Unión belül működési tilalom vagy működési korlátozás alá esnek, mert nem felelnek meg a nemzetközi biztonsági előírásoknak - közölte hétfőn a brüsszeli testület.
|
A bizottság szerint sérti a nemzetközi repülésbiztonsági előírásokat, hogy Oroszország márciusban önkényesen átlajstromozta a külföldi tulajdonú légi járműveket, és engedélyezte érvényes légialkalmassági bizonyítvány nélküli üzemeltetésüket. Valean nyomatékosította: a bizottság döntése, miszerint működési tilalom alá helyeznek 21 orosz légitársaságot, nem újabb szankció Oroszországgal szemben. "Kizárólag technikai és biztonsági okok alapján határoztunk így, nem keverjük össze a biztonságot a politikával" - hangsúlyozta. Hétfőn a bizottság a 21 orosz légitársasággal együtt 117 légitársaságot tiltott ki az EU légtéréből. 15 különböző államban engedélyezett 90 légitársaságot azért, mert ezen államok légiközlekedési hatóságai nem végeznek megfelelő biztonsági ellenőrzést, 6 más államból származó légitársaságot pedig bizonyított súlyos biztonsági hiányosságok miatt. Két további légitársaságra működési korlátozások vonatkoznak, és csak meghatározott típusú légi járművekkel repülhetnek az EU-ban. Az EU repülésbiztonsági listájának frissítése a tagállamok repülésbiztonsági szakértőinek áprilisi döntésén alapul.
Kulcsszavak: Európai Bizottság, Európai Unió, légiközlekedés, légitársaság, oroszország
|
|
|||||
|
||||||
A vadonatúj Nissan Ariya elnyerte a világ egyik legrangosabb dizájn díját Red Dot Design Award-ot |
||
2022. április 14.
A Nissan bejelentette, hogy a vadonatúj elektromos Crossovere, a Nissan Ariya elnyerte a Red Dot Design Award díjat terméktervezés kategóriában. Így a Nissan már hetedik alkalommal veheti át eme neves kitüntetést.
|
Az Ariya, az elismerést kiemelkedő innovációjáért és a Nissan egyedülálló Időtlen Japán Futurizmus koncepcióját alkalmazó, magas színvonalú formatervezéséért nyerhette el. Az 1955-ben alapított Red Dot Design Award a világ egyik legrangosabb formatervezési díja, amelynek átadóját az impozáns németországi, Észak-Rajna-Vesztfáliai Dizájn Centrumban rendeztek meg. Ebben az évben a zsűri tagjai 50 különféle ipari termékekkel foglalkozó gyártóból és tervezőből kerültek ki. Ahhoz, hogy a legjobb műveket díjazzák 9 dizájnelemet vettek figyelembe, például esztétika, funkcionalitás, minőség, ergonómia, tartósság és innováció – amelyek alapján kiválasztották a végső győzteseket. A terméktervezés kategóriában mintegy 60 országból megközelítőleg 7900 pályamű érkezett. A stílusosan megtervezett Ariya magában hordozza a Nissan elektromos autók terén szerzett szakértelmét a legmodernebb technológiákkal, és ezzel a Nissan az elektromos járművek következő fejezetét kívánja szemléltetni. Az Ariya erőteljes gyorsulást és megbízható, csendes működést ígér. A lounge-szerű belső tér letisztult és kényelmes környezetet biztosít a vezető és az utasok számára egyaránt. Az autóban lévő e-4orce, 4x4 technológia a Nissan GT-R szupersportautóból származik. A legfrissebb hírek szerint a nagyobb akkumulátoros Ariya-nak a WLTP ciklus szerint mért hatótávolsága 530 km. Kulcsszavak: Ariya, elektromos autó, nissan, Red Dot díj
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 571 - 580 |