Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 501 - 510
60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

2022. augusztus 01.
A nemrég talált 201-es mozdulatlanul sínylődött egy francia vidéki pajtájában több mint egy fél évszázadon át, most viszont már az Egyesült Királyságban van, és készen áll arra, hogy ismét rendszeresen járja az utakat.
Részletek

60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

Az 1932-es évjáratú Peugeot 201-et egy Peugeot-specialista, Andy Larton támasztotta fel, aki már bő 35 éve foglalkozik a márka autóival. Az angliai Morecambe-ban üzemelő Larton Engine Developments szerviz tulajdonosa megdöbbenve tapasztalta a vásárlás utáni átvizsgáláson, hogy a veterán Peugeot alapvetően jó állapotban van, és viszonylag kevés javítást igényel.

A kék szedánt még 1960-ban hagyták egy pajtában a franciaországi Cognac régióban egy elektromos probléma miatt, meglétét az előző tulajdonos családja csak nemrég fedezte fel. Két héttel azután már eladásra is bocsátották, és egy birminghami kereskedő vásárolta meg, aki visszahozta az Egyesült Királyságba, mielőtt továbbadta volna Andynek.

A jelenlegi tulajdonos azt akarta, hogy a Sochaux-ban gyártott veterán a lehető legeredetibb állapotban éljen tovább, ezért szinte csak a gumiabroncsokat és a belső tömlőket cserélte le (leszámítva a pótkerekét, amely jó állapotban maradt fenn), és számos más, viszonylag apró módosítást hajtott végre.

Aztán jött a nagy pillanat, amikor életre keltették a 90 éves Peugeot-t. „Hihetetlen, de 60 évnyi állás után elsőre beindult. Olyan volt, mint egy álom” – mondta Andy.

60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

„A következő lépés a sebességváltó kipróbálása volt, ekkor derült ki, hogy nem hajlandó egyik fokozatot sem bevenni. A kuplung beragadt, ezért leállítottuk a motort, betettük sebességbe a váltót, és úgy indítottuk be, ami azonnal megmozdította és kiszabadította a tengelykapcsolót” – folytatta a büszke tulajdonos. Amikor apjával, Ernie-vel beszállt a 201-esbe, hogy elvigye egy próbaútra a környéken, még azon töprengett, hogy egyáltalán működni fognak-e a dobfékek, de szerencsére ezzel nem volt probléma.

Andy még annyit javított az autón, hogy kicserélte a szétmállott, és Franciaországból hazafelé menet leszakadt viniltetőt, emellett méhviasszal kente be a karosszériát, hogy védje az eredeti kék fényezést. Ettől eltekintve az autó többé-kevésbé olyan állapotban van, mint amikor utoljára használták közúton 1960-ban, ami a karosszéria rozsdafoltjain is látszik.

„Egy kicsit más, egy kicsit szokatlan, de nagyon szép kis autó. Nem sok ilyen maradt meg az országban” – tette hozzá Andy, aki veteránkiállításokra és autós találkozókra tervezi elvinni a friss szerzeményét, de már azt is nagyon várja, hogy körbeautózhassa vele Morecambe városát.

A 201-es gyártása a nagy gazdasági világválság idején, 1929-ben kezdődött, és 1937-ig tartott, ezalatt körülbelül 142 ezer készült belőle. Sok szempontból is első volt a Peugeot történetében.

60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

Ez volt a márka első nagy sorozatban gyártott típusa, és az első, amelynek számneve középen egy nullát tartalmazott (elődje azért kapta a Type 190 nevet, mert azt volt a Peugeot 190. egyedi tervezése). Az 1931-ben bemutatott 201C nevű változat pedig a világ első nagy sorozatban gyártott autója volt, amit független első felfüggesztéssel szereltek. Ez az újítás aztán gyorsan elterjedt már gyártóknál is, mert csökkentette a vibrációkat és növelte a komfortot, valamint javította a kormányzás pontosságát és az úttartást.

A kompakt méretű (hossza 3,8 méter) és megfizethető 201-es egy új piaci szegmenst nyitott meg a Peugeot számára, amire nagy szüksége volt a francia gyártónak a világválság idején, hogy túlélhessen. Háromféle négyhengeres benzinmotorral kínálták a típust: kezdetekben az 1122 köbcentiméteres 23 lóerőssel (ilyen van a bemutatott példányban is), amely 80 km/h végsebességet tett lehetővé a háromfokozatú kézi sebességváltó harmadik fokozatában. Ezt követte egy 1304, végül egy 1465 köbcentiméteres, utóbbi a 35 lóerejének köszönhetően már jóval dinamikusabban mozgatta a mindössze 890 kg tömegű kocsit.

A 201-es típusnevében az első számjegy a családon belüli méretosztályra utaló szám, majd egy jelentés nélküli, ámde a sorban annál jobban mutató nulla következik, és végül a gyártási generációra utaló szám zárja a sort.  Nem meglepő, hogy a 201-est a 202-es követte a sorban, de évtizedekkel később a névadási rendszeren változtatni kellett, például amikor a Simca-fejlesztésű 309-es váltotta a 305-öst 1988-ban, vagy amikor a 308-as nevet újra fel kellett használni 2013-ban, mert egyszerűen elfogytak volna a számok, ezért úgy döntöttek, hogy a 8-as generációval inkább „befagyasztják” a számsorozatot.

60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

 


Kulcsszavak: oldtimer, Peugeot, Peugeot 201
 
A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendelhető A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendelhető Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208 Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208 Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz Veterán járművek találkozója és egy kis jótékonykodás biatorbágyon Veterán járművek találkozója és egy kis jótékonykodás biatorbágyon
 
Ősszel kezdőthet a budafoki útfelújítás

Ősszel kezdőthet a budafoki útfelújítás

2022. július 20.
Jövő nyártól gyorsabban és biztonságosabban közlekedhetnek a XXII. kerületben élők, Budafok-Tétény közlekedését meghatározó útfelújítás kezdődik ugyanis az ősszel a BKK beruházásában.
Részletek

Ősszel kezdőthet a budafoki útfelújítás

A társaság körforgalmat létesít a Tóth József utca, Kossuth Lajos utca, Nagytétényi út és Mária Terézia utca csomópontjában, emellett átépíti az útpályával párhuzamosan haladó kerékpárutat is.

Jelentősen megváltozik a XXII. kerületi Tóth József utca–Kossuth Lajos utca–Nagytétényi út–Mária Terézia utcai csomópont forgalmi rendje és kialakítása, amiért a BKK beruházásában körforgalom épül a kereszteződésben.

A munkák során a BKK a többi között:

• a Donszky Árpád utcai csomópontig felújítja a hozzá csatlakozó Mária Terézia utcát, ahol csaknem 350 méter hosszú buszsávot létesít, így segítve az autóbusszal közlekedők gyorsabb haladását;

• átépíti a Donszky Árpád utca és Budafok-Belváros vasútállomás közötti, Mária Terézia utcai kereszteződést;

• felújítja a járdákat és a szegélyeket, akadálymentes gyalogátkelőhelyeket alakít ki, ezért a lakók és a környéken közlekedők számára is biztonságosabbá válik az útszakasz;

• korszerűsíti a közvilágítást;

• elvégzi a szükséges vízi közmű, illetve távközlési hálózatok kiváltását;

• több mint 20 fát telepít és 880 cserjét ültet el.

Ősszel kezdőthet a budafoki útfelújítás

A szerződéskötés után máris indulnak az előkészületek

A kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás eredményeképpen a BKK és az STR Mély- és Magasépítő Kft. 2022. július 15-én megkötötte a felújításra vonatkozó vállalkozási szerződést, amelynek nettó értéke 972 millió forint. A tényleges munkakezdés az előkészületek lezárása után, várhatóan októberben lesz, a kivitelezés 2023 nyarán fejeződhet be.

A BKK és a Fővárosi Önkormányzat a közterület-fejlesztések és -felújítások során elkötelezett az élhető város megvalósítása mellett, ezért a használhatóságra, a kényelemre, illetve a biztonságra is hangsúlyt fektet. Ezen az oldalon érdemes megnézni, hogyan lesz egyre akadálymentesebb Budapest.
Kulcsszavak: bkk, budapest, felújítás
 
Ősszel kezdőthet a budafoki útfelújítás Új buszok szállítják a solymári, a pilisborosjenői és a nagykovácsi vonalak utasait is Összeszerelték Budapesten az első, 56 méteres CAF-villamost Összeszerelték Budapesten az első, 56 méteres CAF-villamost Ősszel kezdőthet a budafoki útfelújítás Haladéktalanul megkezdik a 3-as metró sínszálainak cseréjét Ősszel kezdőthet a budafoki útfelújítás Változik júniusban a 7-es és 33-as buszcsalád menetrendje Forgalomkorlátozások lesznek a május 1-jei programok miatt Budapesten Forgalomkorlátozások lesznek a május 1-jei programok miatt Budapesten
 
Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon

Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon

2022. július 20.
Hosszú, de közvetlen út vezetett a 24 órás autóversenyzéstől addig az áruszállítóig, amely a második világháborút követően nem csak a Peugeot gazdasági és műszaki stabilizálását segítette elő, de a francia városok utcaképét is meghatározta, csaknem két évtizeden át.
Részletek

Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon

A Peugeot 1965-ben vezette be vadonatúj J7-es furgoncsaládját. A modern ízlés szerint csupa szögletes idomból építkező, tágas és nagy teherbírású járműből nagyságrendekkel többet adtak el, mint elődmodelljéből, az akkor már formailag és műszakilag is túlhaladott D4-esből.

Az utókor szemében azonban felcserélődtek a szerepek. A második világháborút követően bevezetett, kompakt áruszállítóra, a Peugeot D4-esre és vele gyakorlatilag azonos elődjére, a D3-asra ma a márka és a korabeli francia autóipar egyik legmarkánsabb képviselőjeként tekintünk; a típus innovatív technikai megoldásait általános elismerés övezi. A D3-as pályafutása bővelkedett az izgalmakban és fordulatokban, a történet megértéséhez azonban nem elég az ötvenes évekig visszamenni a múltba: a gyökerek egészen a XIX. század végéig nyúlnak vissza…

Az 1880-as években a kerékpár számított a személyes mobilitás legnagyobb vívmányának. Ekkor építette meg első velocipédjét Armand Peugeot, és ekkortájt kezdett kétkerekűek gyártásával foglalkozni egy honfitársa, az eredetileg vasútmérnöknek tanult Ernest Chenard. Röviddel ezután mindketten ráébredtek, hogy a kor pokoli új találmánya: az automobil jelentheti a jövőt nem csak vállalkozásuk, de talán az egész emberiség számára.


Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon

Peugeot 1890-ben építette meg első benzinmotoros automobilját, Chenard pedig mindössze nyolc évvel később mutatta be motorizált triciklijét. 1900-ban Henri Walcker bányamérnökkel közösen megalapították a Chenard, Walcker et Compagnie vállalatot. A páros rendkívüli érzékkel fejlesztett olyan technológiai megoldásokat, amelyek gyorsan versenytársaik fölé emelték őket. 1910-ben az ekkor már Société Anonyme des Anciens Établissements Chenard et Walcker néven jegyzett részvénytársaság Franciaország kilencedik, majd 1925-re negyedik legnagyobb autógyártójává növekedett.

A márka népszerűségéhez a remek konstrukciók mellett az is kétségtelenül hozzájárult, hogy 1922-ben bemutatott, háromliteres, felülvezérelt motorral szerelt autójuk megnyerte a Le Mans-i 24 órás verseny legelső, 1923-as futamát, majd ennek örömére ezt a modellt (igaz, kisebb, kétliteres motorral) vásárlóik számára is elérhetővé tették.

A harmincas években független kerékfelfüggesztéssel, elsőkerékhajtással és modern V8-as motorral ejtették bámulatba vásárlóikat. Bármilyen sikeres volt azonban műszaki szempontból, a vállalkozás soha nem volt képes előteremteni azt a tőkét, amellyel stabilizálhatta és kiterjeszthette volna működését. A második világháborút megelőző években elkezdtek haszonjárművek fejlesztésével foglalkozni, ám a világégés miatt a gyártás nem tudott kibontakozni.


Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon

Amint beköszöntött a béke, a cég vezetősége észszerű döntést hozott: nem indították újra személyautó-üzletágukat, ehelyett minden pénzüket és energiájukat korábbi haszonjárműves elképzeléseik megvalósítására fordították.

A stratégia beválni látszott: az elsőkerék-hajtású, önhordó vázszerkezetű, független kerék-felfüggesztésű konstrukció a háború előtt túlzás nélkül forradalmi volt, de még 1946-ban is kellően modernnek számított ahhoz, hogy felkeltse a potenciális vásárlók – elsősorban az állami hivatalok, így a postaszolgálat és a rendőrség – érdeklődését. Volt azonban a konstrukciónak egy Achilles-sarka: az egyliteres, kétütemű, kéthengeres motor, amelynek egyetlen érdemi előnye az volt, hogy elfért a két ülés között kialakított gépháztérben. Hiába tudott volna a jármű akár másfél tonnát elszállítani, a 26 lóerős motor harmatgyenge volt a furgonhoz. A Chenard et Walcker ezért a Peugeot-hoz fordult segítségért – leginkább azért hozzájuk, mert furgonjuk áramvonalas karosszériáját már eleve a Peugeot egyik leányvállalata, a Chausson szállította.

A Peugeot a gyártása végéhez közeledő 202-es modell 1,1 literes, négyhengeres motorját ajánlotta fel a Chenard számára. A 30 lóerős erőforrás jóval magabiztosabban mozgatta a nem egészen 4,5 méteres áruszállítót, viszont nem fért el a kompakt motortérben. A tervezők villámgyorsan reagáltak: a letisztult vonalvezetésű orrfelületet áttörve megnyújtották a hajtáslánc rendelkezésére álló teret. Az eredetileg csinos kicsi furgon így bizarr, ám annál emlékezetesebb külsőre tett szert, az ívelt felületből kiugró idom miatt a köznyelv csak úgy emlegette a járművet, hogy ’nez de cochon’, azaz malacorr.


Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon

A furgon sikeres volt, a Chenard et Walcker viszont képtelen volt stabilizálni anyagi helyzetét. A negyvenes évek végén már hitelbe vásárolták a motorokat, amikor pedig nem tudtak fizetni, a Chaussonon keresztül a Peugeot-hoz került a vállalat többségi tulajdonjoga. Az ötvenes évek elején még Chenard et Walcker néven forgalmazták a korszakalkotó modellt, 1951-től viszont hivatalosan is Peugeot D3-ként ismeri a világ a könnyű áruszállítót.

Az új tulajdonosnak első dolga volt, hogy ismét versenyképessé tegye az előző években elhanyagolt konstrukciót. A motort egy frissen bevezetett, 1,3 literes egységre cserélték (ezt a Peugeot 203-asból emelték át), ami ekkor 32 lóerőt adott le, a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően azonban teljesítménye már 1952-ben 40 lóerőre nőtt. 1953-ban a fülkébe beszereltek egy második ülést – bizony, ez is hiányzott az eredeti konstrukcióból –, a legfontosabb fejlesztés pedig 1955-ben érkezett el, amikor a D3-ast felváltotta a D4-es.

A két jármű minden elemében megegyezett, két fontos dolgot kivéve. Az egyik a Peugeot 403-asból átemelt, immár 1,5 literes benzinmotor volt, amely 45 lóerejével hallatlan dinamizmust kölcsönzött a könnyű járműnek. Ennél is jobban örültek az ügyfelek az oldalsó tolóajtónak, amely nagyban megkönnyítette a rakodást – korábban csak a függőlegesen osztott, két kisablakos hátfalon keresztül lehetett hozzáférni a raktérhez.


Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon

Tudva, hogy kiforrott konstrukcióval van dolga, a Peugeot más projektekre fordította figyelmét, a D4 iránti érdeklődést pedig apró, de jelentős frissítésekkel tartotta állandó, magas szinten.

Ilyen volt az 1959-ben bevezetett dízelmotor, az 1960-ban felszerelt irányjelző lámpák (elöl és hátul), a benzinmotor teljesítményének további növelése (egészen 55 lóerőre), vagy a malacorr rácsozatának módosítgatása.

Érdekesség, hogy a gyártás utolsó évében, 1965-ben már nem szerelték fel az oroszlános logót a modell orrára. Ami a rendelhető felépítmények választékát illeti, a Peugeot már akkor minden igényt kielégített: a dobozos furgon mellett személyszállító, ablakos kombiként is kínálták a D4-est, de létezett belőle lószállító is. A francia utcaképet azonban elsősorban mentőautóként, rendőrségi csapatszállítóként vagy postai járműként határozta meg az autó.

Ahogy a legtöbb klasszikus Peugeot modellt, a D3/D4 párost is viszonylag későn fedezték fel maguknak a gyűjtők. A furgon ezért ma nagy kincsnek számít, főleg, mert robusztus szerkezetének köszönhetően tulajdonosai igáslóként kezelték, és nem kímélték azokat. Két korszak stílusjegyeit váratlan harmóniával ötvöző, egyedi formavilága miatt a Peugeot első modern furgonja iparművészeti szempontból is nagy jelentőségű alkotás, ami pedig a technikáját illeti, tökéletes korai példája volt annak a gyakorlatnak, amit a Peugeot mára tökélyre fejlesztett: a személygépkocsik műszaki és kényelmi tartalmának a könnyű áruszállítókba történő átemelésének, azaz a furgonok személyautósításának.


Kulcsszavak: autógyár, Peugeot, visszatekintés
 
Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon Peugeot 208 Pikes Peak az AMTS kiállításon, az ANK Magyarok a világ járműgyártásában standján Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon Az Apple-t is nekivezeti az autóiparnak a Vasember A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV A magyarországi Peugeot márkakereskedésekbe megérkezett az új 2008-as SUV Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei A Peugeot dögös tanulmányautót mutatott be a Las Vegas-i Tech Show-n A Peugeot dögös tanulmányautót mutatott be a Las Vegas-i Tech Show-n
 
Idősek a magyar használt autók, de még így is nagyon keresettek voltak az első félévben

Idősek a magyar használt autók, de még így is nagyon keresettek voltak az első félévben

2022. július 20.
Ismét nőtt a használt autó átírások száma Magyarországon: 2022 első félévében több mint 430 ezer személyautó cserélt gazdát határon belül, amely 7,4 százalékkal több 2021-hez képest – derült ki a Datahouse  elemzéséből.
Részletek

Idősek a magyar használt autók, de még így is nagyon keresettek voltak az első félévben

A fiatal használt autók továbbra is szűkösen érhetőek el a piacon, az esetek 75 százalékában 10 évnél idősebb személygépjárművet vásároltak a hazai vevők. Ennek köszönhetően az autók átlagos kora változatlanul magas, 15 év fölötti. Az első hat hónap alatt a legnépszerűbb típusnak a Ford Focus számított.

A használt autók iránti érdeklődés továbbra is jelentős Magyarországon, amelynek köszönhetően 2022 első félévében is nőttek az autóátírások az országban. Januártól június végéig összesen 431.570 személygépjárművet vásároltak használtan, így – 2021 hasonló időszakához képest – 7,4 százalékkal több átírást regisztráltak az illetékes hatóságok. Ebből a mennyiségből a kereskedések 26 százalékos részesedést szereztek, összesen 114.167 autót vettek cégektől a hazai vásárlók.

Az autókínálat viszont nem sokat javult az elmúlt időszakban, mert kevés fiatal négykerekű frissíti az állományt, mivel jelentősen csökkent az új autó eladások száma, és a flották értékesítésével is kivárnak a vállalatok. A vásárlók 75 százalékában 10 évnél idősebb négykerekűt vettek, így a járművek 15 év fölötti átlagéletkora nem javult. A minőségi kínálatra szinte azonnal lecsapnak az érdeklődők, még annak ellenére is, hogy az elmúlt időszakban akár 15-20 százalékkal is nőttek az autók árai. Ráadásul a történelmi magasságokban járó euró árfolyam miatt a külföldi vásárlók is aktívak a piacon, ők leginkább az 1-2 éves, keveset futott modelleket vinnék határon túlra.

Idősek a magyar használt autók, de még így is nagyon keresettek voltak az első félévben

„Jelenleg egyértelműen keresleti piac van Magyarországon, kevés a minőségi használt autó az országban, amely pedig elérhető, szinte azonnal elkel, nem sok idő jut a gondolkodásra” – mondja Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. „Éppen ezért érdemes úgy elindulni a kereskedésekbe, hogy miután megtekintettük a kiválasztott autót, és elvittük márkaszervízbe átvizsgálni azt, azonnal foglalózni tudjunk. Persze a racionalitás továbbra is fontos, ne érzelmi alapon döntsünk, csak akkor szerződjünk, ha az adott autóval mindent rendben találtak az állapotfelmérés során.”

Az első hat hónap során legtöbben Opelt, Volkswagent és Suzukit vásároltak, de a tíz legnépszerűbb autómárka között a három prémium márka, a BMW, a Mercedes és az Audi is megjelent. A típusok sorrendjében az Opel Astra zárt az élen a Suzuki Swift és a Ford Focus előtt, közvetlenül megelőzve a Volkswagen Golfot és a Passatot. A luxusautó kategóriában is élénk volt a mozgás: 851 Porsche, 89 Maserati, 29 Bentley, 24 Ferrari és 7 Lamborghini, 4 Aston Martin és 2 Rolls-Royce is gazdára talált.

Ahogy ebből a sorrendből is kiderül, az alsó-középkategóriás személygépjárművek voltak a legnépszerűbbek az első félévben, az összértékesítés 29 százalékát adták, de keresettek voltak a kisautó- és a felső-középkategóriájú modellek is.

A legtöbb használt autó átírást Budapesten, Pest megyében és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében regisztrálták, a legkevesebb szerződéskötés Vas, Tolna és Nógrád megyében történt.

Kulcsszavak: Das WeltAuto, használt autó, jármű kereskedelem
 
Húsz százalékkal nőtt az új személygépkocsik eladása Csehországban Húsz százalékkal nőtt az új személygépkocsik eladása Csehországban További támogatásokra számíthatnak az elektromos járművek vásárlói További támogatásokra számíthatnak az elektromos járművek vásárlói Jelentősen csökkent a Nissan nyeresége Jelentősen csökkent a Nissan nyeresége Idősek a magyar használt autók, de még így is nagyon keresettek voltak az első félévben 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban Három megatrend határozza meg az autóipar jövőjét Három megatrend határozza meg az autóipar jövőjét
 
A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét

A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét

2022. július 13.
A BMW Group az idei esztendő első hat hónapjában világszerte 1 160 443 darab új autót adott el. 75 891 darab BMW és MINI modell tisztán elektromos meghajtással talált gazdára.
Részletek

A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét

A BMW Group világszerte 75 891 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt értékesített 2022 első felében – amellyel az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva több mint megduplázta zéró emissziójú modelljei eladási mutatóját (+110,3%). Ez az eredmény minden kétséget kizáróan alátámasztja a müncheni központú vállalatcsoport elektromos mobilitásra összpontosító stratégiáját és egyértelműen tükrözi az ügyfelek tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modelleket övező, kimagasló érdeklődését.

„A folyamatosan változó piaci körülmények ellenére 2022 első felében képesek voltunk több mint megkétszerezni tisztán elektromos meghajtású modelljeink globális értékesítési eredményét” – nyilatkozta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Ugyanakkor nem csupán hálózatról tölthető modelljeink azok, amelyek iránt a világ minden pontján kimagasló érdeklődést mutatnak ügyfeleink: innovatív és fenntartható modellpalettánknak köszönhetően a BMW márka az év első felében világszerte első helyen végzett a prémium autók mezőnyében” – tette hozzá.

A BMW Group 2022 első felében képes volt tovább növelni piaci előnyét a prémium szegmensben. A január és június közötti hat hónapban a vállalatcsoport világszerte 1 160 443 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely 13,3 százalékkal marad el a BMW Group eddigi legeredményesebb évének számító 2021 első felében produkált teljesítménytől. A Kelet-Európában kialakult geopolitikai helyzet, a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében bevezetett, időszakos kínai lezárások és a félvezető alkatrészek elérhetőségének tartós bizonytalansága idén továbbra is nagy hatással van az összes iparágra.

A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét

A BMW a világ legkeresettebb prémium autómárkájaként zárta a 2022-es esztendő első felét

Csúcstechnológiás portfóliójának és innovatív hajtáslánc-technológiáinak köszönhetően a BMW márka az idei esztendő első felében világszerte 1 016 541 darab új autót adott el, amely 13,7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A BMW 4-es sorozat modelljei kiváltképp jól teljesítettek, a tavalyi év tükrében több mint másfélszeres értékesítési mutatóval: az 58 805 darab eladott autó 52,1 százalékos növekedésnek felel meg. Októberben érkezik meg a márkakereskedésekbe az új BMW X1 – a modellsorozat történetében először tisztán elektromos meghajtással, BMW 8.0 operációs rendszerrel és BMW Ívelt Kijelzővel –, miközben az új BMW 7-es sorozat novemberi piaci bevezetése a luxusszegmensben fogja tovább élénkíteni a márka iránti keresletet.

A BMW Group célja, hogy 2022-ben ismét megduplázza tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési eredményét


A müncheni központú vállalatcsoport célul tűzte ki, hogy 2022-ben több mint kétszer annyi tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt adjon el, mint 2021-ben. A január és június között eltelt hat hónap teljesítménye alapján kiváló úton halad efelé. A BMW Group zéró emissziójú, innovációs zászlóshajója iránt kimagasló ügyfélérdeklődés mutatkozik, amelyet a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 előrendelései is igazolnak: a modellre csak Európában már több mint 34 000 rendelés érkezett.

A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét

A BMW Group eközben folyamatosan bővíti tisztán elektromos meghajtású portfólióját: idén bemutatkozik a BMW i3 (Kínában), a BMW iX1 (a BMW iX1 xDrive30 modell kombinált energiafogyasztása (WLTP): 17,3 – 18,4 kWh / 100 km; előzetes érték, amely hivatalosan még nem lett megerősítve) és a BMW i7 (a BMW i7 xDrive60 modell kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,4 – 19,6 kWh / 100 km; előzetes érték, amely hivatalosan még nem lett megerősítve). A tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzin sorozatgyártása július 1-jén megkezdődött a BMW Group dingolfingi gyárában. Jövőre világpremierjét ünnepli a BMW i5, a zéró emissziójú MINI Countryman és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre is.

Gyors ütemben bővülő portfóliójára és folyamatos ügyfélérdeklődéseire támaszkodva a BMW Group célul tűzte ki, hogy 2025 végére több mint kétmillió darab tisztán elektromos meghajtású modellje guruljon a világ útjain.

A tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció az évtized közepén ünnepli világpremierjét, jelentős mértékben fokozva a BMW Group értékesítési teljesítményét. A Neue Klasse modellgenerációban minden adott lesz ahhoz, hogy újabb lendületet adjon az elektromos mobilitás térnyerésének, így tervei szerint a müncheni központú vállalatcsoport már 2030 előtt minden második új autóját tisztán elektromos meghajtással értékesíti majd.

A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak majd, a Rolls-Royce Motor Cars pedig 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a jövőben szintén kizárólag olyan tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál majd, mint például a metropoliszok új elektromos bajnoka, a BMW CE 04.
A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét

A BMW i4 M50 modell bevezetésével a BMW M divízió újabb mérföldkőhöz érkezett

A bajor prémiummárka ügyfelei szüntelenül rajonganak a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M divízió olyan ikonikus modelljei iránt, mint a BMW M3 és a BMW M4 modellpárosa, amelynek köszönhetően a BMW M GmbH előrendelési naptára folyamatosan tele van. 2022 márciusában a divízió nagy sikerrel mutatta be első tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modellváltozatát, a BMW i4 M50 Gran Coupé modellt (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km), amellyel a vállalatcsoport 50 éves fennállása újabb mérföldkövéhez érkezett. 2022 júniusában ezután megérkezett a BMW iX M60 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 22,5 – 24,5 kWh / 100 km) is. A BMW M GmbH a január és június között eltelt hat hónapban világszerte 81 198 darab új autót értékesített, amellyel mindössze 2,6 százalékkal maradt el a rekordot jelentő tavalyi esztendő első féléves teljesítményétől. A nagyteljesítményű sportautókat építő divízió az idei év második felében is fontos mérföldkőhöz érkezik, hiszen novemberben megkezdődik a nemrégiben bemutatott, első BMW M3 Touring sorozatgyártása.

A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét

A gokartos vezetési élmény tisztán elektromos formája 37 százalékos értékesítési növekedéshez segítette a MINI Cooper SE modellt

2022 első hat hónapjában a MINI világszerte 140 711 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 10,9 százalékos csökkenés. Emisszió-mentes jövőképe alatt azonban a brit prémiummárka már most az elektromos mobilitás térnyerésére koncentrál: az év első felében a MINI világszerte 18 430 darab MINI Cooper SE modellt (kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,3 – 17,6 kWh / 100 km) adott el, amely 37 százalékos fejlődést jelent. Ez maximálisan alátámasztja a MINI ügyfeleinek gokartos – és immár zéró emissziójú – vezetési élmény iránt érzett, osztatlan rajongását. Az exkluzív formanyelv és a páratlan felszereltség márka által fémjelzett egyedisége idén márciustól a háromajtós MINI-hez, az ötajtós MINI-hez és a MINI Cabrio modellhez megrendelhető Resolute Edition különkiadásban, a MINI Clubman Untold Edition különkiadásban és a MINI Countryman Untamed Edition különkiadásban teljesedik ki, amelyeknek köszönhetően továbbra is kimagasló a márka modelljei iránt mutatott ügyfélérdeklődés.

A január és június közötti hat hónapban a Rolls-Royce Motor Cars világszerte 3 191 darab új luxusautót értékesített, amely 6,8 százalékos növekedést jelent az előző esztendő megegyező időszakához képest. A brit luxusautó-gyártó előrendelései már 2023 végéig érnek, amely ellentmondást nem tűrően példázza az összes modell osztatlan népszerűségét. A vállalat első tisztán elektromos meghajtású modellje, a Rolls-Royce Spectre jelenleg a sorozatgyártás felé vezető, átfogó tesztprogramot teljesíti. Az újdonság 2023 utolsó negyedévében ünnepli világpremierjét. A Rolls-Royce Motor Cars 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik, amelynek a Spectre lesz az első hírnöke.

A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét

BMW Motorrad: az első félév értékesítési mutatói intenzív ügyfélérdeklődést tükröznek

A BMW Group kétkerekű divíziója világszerte 107 555 darab robogót és motorkerékpárt értékesített 2022 első hat hónapjában. Az első három hónap magabiztos eladásait a második negyedévben is töretlen ügyfélérdeklődések követték, amelyek eredményeként a BMW Motorrad szinte megismételte, mindössze 0,1 százalékkal múlta alul a rekordot jelentő tavalyi esztendő megegyező időszakának kimagasló teljesítményét. A divízió sikerének alapját a magával ragadó modellpaletta és a megannyi újdonság – mint például a tisztán elektromos meghajtású BMW CE 04 – innovatív piaci bevezetése adja.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínában a BMW Group 378 727 darab BMW és MINI modellt adott el 2022 első felében, amely 18,9 százalékos csökkenés az előző év megegyező időszakához képest. A tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítési mutatója mindeközben 74,8 százalékkal emelkedett.

Az Egyesült Államokban 164 626 darab új BMW és MINI modell talált gazdára január és június között, amely 10,3 százalékos csökkenésnek felel meg. A helyben gyártott Sports Activity Vehicle modellek iránt ugyanakkor 8,1 százalékkal nagyobb ügyfélérdeklődés mutatkozott, mint 2021 első felében. Ez szám szerint 92 716 darab új autót jelent.

2022 első felében 433 989 darab BMW és MINI modell kelt el Európában, ami 13,9 százalékkal marad el a 2021 januárja és júniusa közötti teljesítménytől. Németország ebből 124 350 darabbal vette ki a részét, amellyel a BMW Group hazai körülmények között is riválisai előtt végzett. Az elektromos mobilitás további térnyerését Németországban 15 064 darab hálózatról tölthető modell eladása segítette elő, amely 30,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Kulcsszavak: BMW Group, elektromos autó, jármű kereskedelem, járműipar
 
A Nissan leleplezte a 100%-ban elektromos IMx tanulmányát a Tokiói Autókiállításon A Nissan leleplezte a 100%-ban elektromos IMx tanulmányát a Tokiói Autókiállításon A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autója Budapesten lesz a Jaguar legújabb fejlesztő központja Budapesten lesz a Jaguar legújabb fejlesztő központja A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét Bővülő értékesítés a SEAT-nál A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét Már rendelhető a Ford Transit Courier
 
Az Alstom hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét

Az Alstom hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét

2022. július 13.
Az Alstom mátranováki gyárában megkezdődik a hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártása. Az Alstom gyártja a Coradia iLint-et, a világ első és egyetlen hidrogénmeghajtású személyszállító vonatát.4
Részletek



Az Alstom hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét

Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezető vállalata, a világ első és egyetlen hidrogénüzemű személyvonata, a Coradia iLint forgóváz-keret gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét. Ezzel párhuzamosan 100 új munkatárs felvételét tervezi mátranováki gyártóegységébe.

Az Alstom mátranováki gyára hozzájárul az intelligensebb és zöldebb mobilitáshoz, mivel a közelmúltban fejezte be a hidrogénüzemű szerelvényekbe beépítendő forgóváz-keret beüzemelését és a gyártás előkészítését. A cseh és szlovák közönségnek 2022 májusában bemutatott Coradia iLint a világ első és egyetlen hidrogénüzemű személyvonata. A nem villamosított vonalak igényeire szabott Coradia iLintet Ausztriában, Hollandiában, Svédországban, Franciaországban és Lengyelországban is tesztelték vagy bemutatták. Németország, Olaszország és Franciaország már rendelt hidrogénmeghajtású vonatokat. A Coradia iLint, amelyet az Alstom Salzgitterben (Németország) gyárt, csendes, működés közben csak vízgőzt és kondenzvizet bocsát ki, ezért nem szennyezi a környezetet.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az új típusú forgóváz-keret fejlesztésével, gyártásával Magyarország, a mátranováki üzem is hozzájárulhat a Coradia iLint sikeréhez. A hidrogénmeghajtás alkalmazásának a vasúti közlekedésben nagy jövőt jósolunk mind Magyarországon, mind Európában, ezért is tervezünk folyamatos fejlesztéseket és ehhez kapcsolódóan létszámbővítést már idén, illetve az elkövetkező években” – mondja Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary Zrt.  magyarországi vezérigazgatója.

Az Alstom hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét

Az első, teljesen kész forgóváz nemrég gördült ki az Alstom mátranováki telephelyéről, ahol idén több mint 1,3 milliárd forint értékű beruházás zajlik. Az Alstom a növekedési tervnek megfelelően további fejlesztéseket és létszámbővítést tervez. A vállalat salzgitteri és mátranováki csapata példaértékű együttműködésben, az indulástól az első új típusú forgóváz-keret elkészüléséig mindössze 10 hónap alatt oldotta meg a beüzemelési feladatot.

A forgóváz-keret a vasúti kocsik egyik legfontosabb része: erre szerelik fel a tengelyeket, rugókat és fékeket, ezért a minősége meghatározó a vasúti biztonság szempontjából. A nógrádi üzemben gyártott termékek minősége kiemelkedő, a „Made in Mátranovák” megjelölés mára a megbízhatóság és a magas szakmai színvonal, az Alstom által elkötelezetten képviselt innováció védjegyévé vált.

A vállalat ebben az évben több mint 100 fizikai munkakörben kínál hosszú távra szóló álláslehetőségeket. A közeli jövő tervei között szerepel a már most is kiemelkedő felszereltségű, a negyedik ipari forradalom technológiai elvárásainak megfelelő oktatási centrum további fejlesztése, kapacitásának bővítése, a hegesztő és a géplakatos mellett újabb szakmák bevonása az akkreditált képzési programokba.
Az Alstom hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét


Kulcsszavak: alstom, járműipar, vonat
 
Brexit - Világszerte 2,8 millióval csökkenhetnek az autóeladások 2018-ig Brexit - Világszerte 2,8 millióval csökkenhetnek az autóeladások 2018-ig 10-ből 7 Magyar autós alacsony nyomású gumiabroncsokon közlekedik 10-ből 7 Magyar autós alacsony nyomású gumiabroncsokon közlekedik Őrült bővítést tervez a Magyarországon is gyárat építő autóipari multi Őrült bővítést tervez a Magyarországon is gyárat építő autóipari multi Az Alstom hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét Tringer Zoltán tölti be a VOLVO Group Trucks regionális Renault Trucks kereskedelmi igazgatói pozícióját Nőtt a személyautó-eladás decemberben Nőtt a személyautó-eladás decemberben
 
Kémfotókon a Toyota új, olcsó szedánja

Kémfotókon a Toyota új, olcsó szedánja

2022. július 13.
A kelet-ázsiai fejlődő piacok számára gyártott, korábban Yaris-alapokra épült Viosnak hamarosan bemutatkozik a negyedik generációja.
Részletek

 Kémfotókon a Toyota új, olcsó szedánja

Európában nem sokat mond az autósoknak a Toyota Vios név, Kelet-Ázsiában viszont az egyik legnépszerűbb olcsó szedánnak számít a típus, minden évben több mint 100 ezer példány fogy belőle, pedig az aktuális generációt már több mint kilenc éve mutatták be, és a ráncfelvarrása óta is eltelt hat év. A Vios legnagyobb piaca Kína, Fülöp-szigetek, Vietnám és Thaiföld, de kapható Bruneiben, Tajvanon, Malajziában, és Indonéziában is.

Nemrég Bangkokban fényképezték le a negyedik generációs modell egy erősen álcázott példányát, a képeket közlő helyi online autós magazin, a Headlight Magazine azt is tudni véli, hogy a szériaváltozatról hivatalosan 2022 harmadik negyedévében rántja majd le a leplet a Toyota.

A D92A kódnéven fejlesztett kis szedán a Daihatsu New Global Architecture (DNGA) platformra épül, hasonlóan a Perodua Ativa/Daihatsu Rocky/Toyota Raize, valamint a Toyota Avanza/Toyota Veloz/Daihatsu Xenia modellekhez. Bár a nevük hasonló, a Daihatsu New Global Architecture-nek nincs köze a Toyota New Global Architecture-höz (TNGA). Ez ugyanis egy 2019-ben bemutatott, kizárólag ázsiai piacra szánt kisautók részére fejlesztett moduláris platform, amelyre 2025-ig 21 modellt és 15 különböző karosszériatípust fognak építeni.

 Kémfotókon a Toyota új, olcsó szedánja

A Daihatsu szerint a DNGA-t az elektrifikáció, a tömeg- és költségcsökkentés, az autonóm vezetés és a csatlakoztathatóság figyelembe vételével fejlesztették ki. A platform lehetővé teszi, hogy az alkatrész-megosztási arány meghaladja a 75 százalékot az apró kei carok, és a 80 százalékot az A és B szegmensbe tartozó mini- és kisautók esetében, ami a fejlesztési időket 50 százalékkal lerövidíti.

Mivel a gyártóüzemek a DNGA-alapokra épülő típusokhoz közös szerelősort használnak, az új modellek bevezetésének tőkeigénye is 30 százalékkal csökkent a Toyotához tartozó autógyártó szerint. A rugalmasan alakítható DNGA használatával a Daihatsu által gyártott platformok száma 7-ről 4-re csökkent.

Bár erősen álcázták a lencsevégre kapott Vios-prototípust, a kémfotók azt sugallják, hogy a külső formáját a 2017-es Indonéz Nemzetközi Autószalonon (GIIAS) bemutatott, 4,2 méter hosszú Daihatsu DN F-Sedan tanulmány ihlette, a koncepció néhány jellegzetes részlete ugyanis a vastag fekete borításon keresztül is látható. Ezek közé tartoznak a lökhárító síkjából kiemelkedő, szögletes légbeömlő nyílások az első lökhárító sarkain, és a szigorú tekintetet biztosító keskeny, szögletes fényszórók.

 Kémfotókon a Toyota új, olcsó szedánja

Viszont úgy tűnik, hogy a szériaautó hátsó része nem igazán hasonlít a DN F-Sedan tanulmány elegáns, fastback jellegű farára, annak ellenére, hogy a kupés hatást keltő, laposan eső C-oszlop nem sokat változott. Viszont azon túl egy hagyományos, háromdobozos kialakítást találunk, amelynél a csomagtartó mérete láthatóan fontosabb szempont volt a dizájnereknek, mint a sportos megjelenés.

A Headlight Magazine  információi szerint Thaiföldön kezdetben 1,2 literes szívó négyhengeres benzinmotorral kínálják majd az új Viost, fokozatmentes CVT váltóval párosítva. 2023-tól azonban a Toyota 1,5 literes hibrid hajtáslánca is elérhető lesz, amivel a Toyota legkisebb szedánja komoly ellenfele lehet a szintén hibrid Honda City e:HEV-nek.
Kulcsszavak: kémfotó
 
Kémfotókon az új Nissan Qashqai Kémfotókon az új Nissan Qashqai Kémfotókon a Toyota új, olcsó szedánja Kémfotókon az új, tökéletesített Nissan Qashqai Kémfotó! Lekapták a kombi Lada Vestát Kémfotó! Lekapták a kombi Lada Vestát A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV Teljes titokban elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit Teljes titokban elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit
 
Mutatjuk a hamarosan érkező új Kia XCeed első vázlatai

Mutatjuk a hamarosan érkező új Kia XCeed első vázlatai

2022. július 13.
Felfrissített megjelenés és átdolgozott utastér jellemzi a sikeres crossover új sorozatát. Az új XCeed - a modell történetében most először - dinamikus GT-line felszereltséggel is elérhető lesz.
Részletek

A hamarosan érkező új Kia XCeed első vázlatai

A Kia ma nyilvánosságra hozta a hivatalosan jövő héten hétfőn (július 18-án) bemutatkozó új XCeed első vázlatait. A felfrissített modell külseje és utastere egyaránt megújul, a rendelhető változatok listáján pedig megjelenik a sportos GT-line felszereltség. A hajtáslánci választék a villamosított rendszerek egész sorát kínálja majd.

Az európai tervezésű, fejlesztésű és gyártású Ceed család tagja; az XCeed vásárlói elsősorban emelt üléshelyzetéért, dinamikus menetteljesítményeiért, és tökéletes mindennapi praktikumáért kedvelik. Az új sorozat átfogó frissítései révén az érkező modell még vonzóbb választási lehetőséget kínál majd a kompakt kategória vevőinek. A dinamikus GT-line felszereltség most először jelenik meg az XCeed kínálatában, ez az új változat a crossover izgalmas vonalait egyesíti a kifejezetten Európának tervezett sportos ötajtós formákkal.

Az új XCeed magas hatásfokú villamosított hajtásláncaival is támogatja a Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulását. A választékban plug-in hibrid modell is szerepel, a mindennapi autózást pedig a legfejlettebb biztonsági-, konnektivitási- és infotainment-szolgáltatások teszik még teljesebbé és élvezetesebbé.

Az új XCeed hivatalos bemutatója hazai idő szerint július 18-án, hétfőn reggel 9 órakor lesz megtekinthető a Kia hivatalos csatornáin. A modell európai forgalmazása még idén elkezdődik.

A hamarosan érkező új Kia XCeed első vázlatai
Kulcsszavak: bemutató, kia, Kia Motors, XCeed
 
Mutatjuk a hamarosan érkező új Kia XCeed első vázlatai A Nissan 370Z Nismo bemutatkozik Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája A Kia legújabb tanulmányautója modern, kupés ihletésű formatervvel A Kia legújabb tanulmányautója modern, kupés ihletésű formatervvel Mutatjuk a hamarosan érkező új Kia XCeed első vázlatai Új Daily 2014: bemutatkozik a kiváló teljesítmény harmadik generációja Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le
 
A Volvo Cars új szlovákiai elektromosautó-gyárral készül a hosszú távú fenntartható növekedésre

A Volvo Cars új szlovákiai elektromosautó-gyárral készül a hosszú távú fenntartható növekedésre

2022. július 06.
A Volvo Cars bejelentette, hogy egy harmadik gyártóüzemet létesít Európában, előnyösen pozícionálva ezzel a vállalatot, hogy megfeleljen ügyfelei elektromos autók iránti folyamatos igényének és kihasználja a jövőbeni növekedési lehetőségeket
Részletek

A Volvo Cars új szlovákiai elektromosautó-gyárral készül a hosszú távú fenntartható növekedésre

Az új, korszerű és klímasemleges üzemben kizárólag elektromos autókat gyártanak majd. A vállalat ezzel azon törekvését erősíti meg, hogy 2030-ra teljes mértékben elektromossá és 2040-re klímasemlegessé váljon, valamint azt, hogy globális gyártókapacitását a növekedési törekvéseinek megfelelően bővítse tovább.

Azzal, hogy a Volvo Cars Szlovákiát választotta új üzemének helyszínéül, a legnagyobb értékesítési régióját lefedő, európai gyártási háromszögét hozza létre – kiegészítve a Nyugat-Európában található genti (Belgium) és az Észak-európai, Torslanda-gyártóegységet (Svédország).

Az új létesítmény mintegy 1,2 milliárd eurós beruházással készül(1), és Kassa közelében, Szlovákia keleti részén helyezkedik majd el, ahol jól kiépített autóipari beszállítói lánc előnyeit élvezheti, mivel ez lesz az ötödik autógyár az országban.

A Volvo Cars határozott célja, hogy az évtized közepére évi 1,2 millió személygépkocsi értékesítését érje el, amelyet Európára, az Egyesült Államokra és Ázsiára kiterjedő globális gyártási tevékenységével kíván elérni.


A Volvo Cars új szlovákiai elektromosautó-gyárral készül a hosszú távú fenntartható növekedésre

„Egyértelmű szándékunk, hogy 2030-ra tisztán elektromos mobilitási márkává váljunk, amely teljes összhangban van a terveinkkel” – mondta Jim Rowan, a Volvo Cars vezérigazgatója, majd hozzátette: „A legnagyobb értékesítési régiónkban, Európában történő terjeszkedésünk kulcsfontosságú az elektromos hajtásra való áttérésünk és a folyamatos növekedésünk szempontjából. Nagy örömömre szolgál, hogy a Volvo Cars gyártási tevékenységét Szlovákiára is kiterjeszthetjük, és alig várom, hogy új munkatársakat és partnereket üdvözölhessünk az előttünk álló úton.”

„Nagyra becsülöm a Volvo Cars azon döntését, hogy Szlovákiában építi fel új gyárát. A Volvo Cars új üzeme fontos számunkra, mivel javítani fogja a régió szociális és gazdasági helyzetét, emellett kizárólag elektromos autókat gyárt majd, amely versenyképes perspektívát biztosít a szlovák autóiparnak az új ökológiai korszakban” – mondta Eduard Heger, a Szlovák Köztársaság miniszterelnöke.

„Személy szerint nagyon örülök annak, hogy országunk sikeresen pályázott erre a megaberuházásra, amely fejlődést és sok munkahelyet hoz majd Kelet-Szlovákiába, számos közvetlen és közvetett munkalehetőséggel együtt” – tette hozzá Richard Sulik, a Szlovák Köztársaság gazdasági minisztere.

A kassai üzem építése a tervek szerint 2023-ban kezdődik el, a berendezéseket és a gyártósorokat pedig 2024-ben helyezik üzembe. A következő generációs, tisztán elektromos Volvo személygépkocsik sorozatgyártása pedig az ütemterv alapján 2026-ban indul.

A Volvo Cars új szlovákiai elektromosautó-gyárral készül a hosszú távú fenntartható növekedésre

A Volvo Cars azon törekvésével összhangban, hogy 2025-re klímasemleges gyártási tevékenységet folytasson, az üzem kizárólag klímasemleges energiát használ majd. Emellett a tervek szerint optimalizált elrendezéssel és logisztikai áramlással tölt be vezető szerepet a fenntartható és hatékony, prémium elektromos autók gyártásában, miközben a Volvo Cars a legmagasabb globális energia- és környezeti hatékonysági szabványok betartására törekszik.

Ami a helyszínt illeti, Kassa rendkívül jó logisztikai és közlekedési összeköttetéseket kínál Európa többi részével, és kiváló hozzáférést biztosít a beszállítói bázishoz. A szlovák kormány által kínált ösztönzők szintén kulcsfontosságú tényezőt jelentettek az üzem Kassára telepítése melletti döntésben.

A létesítményt évi 250 000 személyautó gyártására tervezik, és várhatóan több ezer új munkahelyet teremt majd a régióban. Adottságainak köszönhetően a telephely a jövőben az üzem további bővítését is lehetővé teszi.

„Már alig várjuk, hogy a Volvo Cars kassai csapatának és egyben a Volvo Cars globális családjának új tagjait üdvözölhessünk, valamint hogy új együttműködéseket és partnerségeket alakítsunk ki a régióban” – mondta Javier Varela, a Volvo Cars operatív igazgatója, és hozzátette: „Egy modern munkahely lesz, egy olyan korszerű üzemben, amelynek középpontjában a fenntarthatóság és a biztonság áll.”

A kassai üzem létesítése a Volvo Cars első új európai gyártási helyszíne közel 60 esztendő után. A torslandai üzemet 1964-ben nyitották meg, a genti gyár pedig egy évvel később követte. Ezek a létesítmények együttesen évi 600 000 személygépkocsi gyártására képesek.

Kulcsszavak: autógyár, szlovákia, volvo
 
Búcsúzik az első BMW X4 a gyártósoroktól Búcsúzik az első BMW X4 a gyártósoroktól A Volvo Cars új szlovákiai elektromosautó-gyárral készül a hosszú távú fenntartható növekedésre Az emelkedő platina- és palládiumárak miatt drágulhatnak az autók Megkezdődött az Arona és a Leon modellek algériai összeszerelése Megkezdődött az Arona és a Leon modellek algériai összeszerelése A SEAT Barcelonában mutatja be a márka történetének első kompakt SUV modelljét A SEAT Barcelonában mutatja be a márka történetének első kompakt SUV modelljét Felfüggesztik a Volkswagen Golf gyártását Felfüggesztik a Volkswagen Golf gyártását
 
Kevesebb pont, fokozott biztonság

Kevesebb pont, fokozott biztonság

2022. július 06.
Az Euro NCAP-eredmények a biztonság általánosan elfogadott mércéjének számítanak az európai autóiparban. Az egyes típusok minősítésének értelmezésénél azonban óvatosan kell eljárnunk, hiszen a követelmények folyamatosan szigorodnak, és ennek során olykor eltávolodnak az aktuális piaci valóságtól
Részletek

Kevesebb pont, fokozott biztonság

Idén huszonöt éves az európai újautó-minősítési program, az Euro NCAP. A személygépkocsik biztonsági teljesítményét objektív, egységes és igen szigorú feltételek mentén feltérképező szervezet az elmúlt negyed évszázad során alapvetően alakította át küldetését.

A tények egyszerű dokumentálása helyett ma már arra törekednek, hogy utat mutassanak a közlekedés biztonságosabbá tételéhez. Ennek érdekében rendszeresen szigorítják tesztfeltételeiket, és új mérési szempontrendszereket vezetnek be, hogy folyamatos megújulásra, járműveik és járműtechnológiáik átfogó, szisztematikus fejlesztésére ösztönözzék az autógyártókat. Ez persze időről időre azt eredményezi, hogy a vizsgálatok során támasztott elvárásaik nem az autóipar aktuális állapotát tükrözik, hanem azt az elvárt ideált, amelyet a független szakértők véleménye szerint minél rövidebb időn belül el kell érnie az autógyártóknak.

Mindebből két dolog következik. Egyrészt, és ezt az Euro NCAP nem győzi kihangsúlyozni, a tesztnormák változásával, fejlődésével a korábbi eredmények idejét múlttá válnak, azaz egy öt évvel ezelőtti méréssorozattal elért pontszám egyáltalán nem jelenti azt, hogy ugyanaz a típus ma is hasonló pontszámokat érne el (ezt időről időre fájdalmas pontossággal szemlélteti is az Euro NCAP.)

Kevesebb pont, fokozott biztonság

Másrészt, a minősítés során kapott csillagok száma (nullától ötig) nem feltétlenül az adott típus biztonságát, sokkal inkább a jármű valós teljesítménye és a tesztrendszer elméleti elvárásai közötti relációt tükrözi.

Jól példázza ezt a Peugeot 308-as esete, amelynek három generációját összesen négy alkalommal vizsgáztatta az Euro NCAP. Az első széria 2007-ben, majd a mérési rendszer radikális átalakítását követően 2009-ben egyaránt maximális, ötcsillagos minősítést ért el.

Szintén az adható legmagasabb osztályzatban részesült 2013-ban a második generációs 308-as, miután 2009 és 2013 között az Euro NCAP háromszor (azaz jóformán évente) szigorított a tesztfeltételeken, hogy azok tükrözzék az elektronikus vezetőtámogató rendszerek mennyiségi és minőségi fejlődését.

A 2021 márciusában leleplezett, harmadik generációs Peugeot 308 minden idők legfejlettebb alsó-középkategóriás Peugeot típusa. A teljes körűen átdolgozott, moduláris EMP2 padlólemezre épülő modell kiemelkedően szilárd vázszerkezete révén rendkívüli passzív biztonsági jellemzőkkel bír. Ezeket aktív biztonsági rendszerek igen széles arzenálja egészíti ki, alapértelmezett vezetőtámogató funkciói pedig egyes piacokon szériakivitelben, máshol opcióként megrendelhető extra biztonsági csomaggal tehetők teljes körűvé.

Kevesebb pont, fokozott biztonság

Ez utóbbiakkal felvértezve az autó az előtte haladó jármű mögötti követési távolságot képes akár a teljes megállásig tartani, folyamatos haladásnál önállóan a sáv középvonalában tartja magát, a vezető kezdeményezésére egyedül sávot vált az autópályán, ívmenetben biztonságosra csökkenti a jármű sebességét, és képes előre felmérni, ha hamarosan lassítani szükséges. Mindeközben komplett kamerarendszer felügyeli a jármű környezetét, különös tekintettel a normál manőverezés során kritikus holtterekre.

A Peugeot 308 méltó elődeinek hagyatékához, amennyiben kategóriájának legbiztonságosabb képviselői közé tartozik. Az Euro NCAP ugyanakkor ma minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektet az elektronikus segédrendszerek, félautonóm vezetési funkciók meglétére és működésére, amelyeket azonban csak akkor vesz figyelembe, ha az európai piacok többségén alapfelszerelésként kínálják azokat. Az utóbbi idők egyik legfontosabb közlekedésbiztonsági fejlesztését, a gépkocsi elé kerülő akadályokat (járműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat) felismerő, az ütközést automatikus vészfékezéssel elkerülő technológiát a Peugeot kétféle kiépítésben teszi elérhetővé.

A fejlettebb kivitelben egy kamera és egy radar pásztázza együtt a jármű előtti területet; ez a megoldás akár autópályán jellemző sebességeknél, illetve szürkület után is alkalmas a vészhelyzet észlelésére. Ez az a technológia, amelyet az Euro NCAP etalonnak tekint, és amelyet a Peugeot a legtöbb felszereltségi szinten alapkiépítésben kínál ügyfeleinek. Hogy ez mennyire hatékony, jól mutatja, hogy a Peugeot 308 prémium testvérmodelljének, a DS4-esnek a hasonlóan felszerelt példánya maximális, ötcsillagos eredményt ért el ugyanezen a tesztsorozaton.


Kevesebb pont, fokozott biztonság

Ugyanakkor a Peugeot úgy döntött, hogy kifejleszti a rendszernek egy megfizethetőbb, egyszerűbb változatát, amelyben radar nem, csupán egy nagy felbontású kamera figyeli az utat, tökéletes biztonságot nyújtva városi környezetben. Ezzel a rendszerrel az Euro NCAP 2022-as vizsgálati protokollja szerint egyszerűen nem kaphat öt csillagot a tesztelt autó, függetlenül attól, hogy a hagyományos mérce szerint a legmagasabb szintű védelmet nyújtja vezetőjének és utasaiknak.

A Peugeot azonban felvállalta ezt a látszólagos presztízsveszteséget azért cserébe, hogy ügyfelei személyes járműhasználati szokásaik és igényeik tükrében, szabadon dönthessenek autójuk biztonsági felszereltségéről és áráról – így választhatnak a maximális biztonság és a négy csillag, vagy az elképzelhetőnél is magasabb szintű védelem, és az azzal járó ötcsillagos minősítés között.


Kulcsszavak: euro ncap, Peugeot 308, törésteszt
 
Kevesebb pont, fokozott biztonság Hivatalosan is ötcsillagos az Infiniti Q50 Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új 308-as ban Kevesebb pont, fokozott biztonság Az új Ford B-Max továbbra is mindent visz Kevesebb pont, fokozott biztonság A Volvo V60 Plug-in Hybrid rekordot döntött az Euro NCAP töréstesztjén Kevesebb pont, fokozott biztonság Bemutatkozott az új Peugeot 308
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 501 - 510