Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 161 - 170
Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI

Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI

2013. február 25.
Az előző évben, azaz a 2012-ben bemutatott Kia cee’d jelentős változásokon esett át, a 2006-os megjelenés óta. Most az 1.6 literes 128 lóerős dízel változatot mutatjuk be.
Részletek
Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDIA Kia cee’d-et 2006-ban mutatták be. Ez a modell számunkra azért fontos, mert azon felül, hogy a Kia ezzel beírta magát az autógyártás nagykönyvébe, mégpedig úgy hogy innentől igenis számítani kell rá az Európai piacon, a tervezője egy magyar mérnők, név szerint Kovács Miklós volt. Eltelt 6 év és a Kia számos sikert elkönyvelt, az idén bemutatta az új cee´d-et ami már ránézésre egy igen jól megalkotott modellnek tűnik.

A formaterv a jelenlegi márkaarculatot tükrözi. A hűtőrács eltéveszthetetlenül Kia, a fényszórók erőteljesen hátrahúzottak és ledes nappali fényt kaptak, az övvonal meredeken emelkedik a hátsó lámpák pedig ledes világítást kaptak. A hűtőrács, a ködlámpa és az oldalüvegek krómkerete eleganciát sugároz.

A motortér tartalmára nem lehet panasz. 1591 ccm-es 135 lóerős és 165 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes közvetlen befecskendezéses benzinmotor erejét egy hatfokozatú duplakuplungos automataválton keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. A GDI motoros cee’d átlagfogyasztása vegyes használatban 6.2 liter. A futómű lágy hangolású lett a kormányzás az elektronikus rásegítésnek köszönhetően sajnos nem sok visszajelzést ad a vezető számára. A fék a négy tárcsaféknek köszönhetően az 1193 kg-os autót tökéletesen lassítja.

Beülve egy nagymértékű minőségi javulást tapasztalunk. A műszerfal borítása puha, a kapcsolók gumibevonatot kaptak, a kilincsek rombuszformája esztétikus krómozást kapott. A műszerek króm borítása igazi meglepetést tartogat. Ebben a kategóriában nem megszokott az, hogy a középső műszer egy TFT kijelző. Ha az automata váltót sport fokozatba tesszük, akkor a sebességmérő számozása megdől egy kicsit ezzel a sebesség illúzióját kelti. Az ülések kényelmesek és megfelelő oldaltartással rendelkeznek és természetesen elektromos állításúak.

Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDIAz extrák sora igen jól alakul. Elektromos fűthető tükrök, részben nyitható panorámatető, hat légzsák, érintőképernyős bluetooth-os navigáció, amit a fűthető kormányról is vezérelhetünk. A klíma kétzónás, a sávelhagyásra hangjelzéssel figyelmeztet az autó, elektromos kézifék, négy elektromos ablakemelő, első-hátsó tolatóradar, tolatókamera, kanyarkövető Xenon fényszóró és automatikusan kormányzó parkoló asszisztens. Ami viszont hiányzik és ez remélhetőleg majd a modellfrissítéssel bekerül az extrák listájára az a radaros tempomat, ráfutás gátló automata fékezőrendszer, holttér-figyelőt és a táblafelismerő rendszer. A csomagtartó 380 liter amit az ülések síkba döntésével 1318 literesre növelhetjük.
Kulcsszavak: bemutató, ceed, galéria, kia, teszt
 
Bemutatjuk a Citroën új generációs SUV-ját a C5 Aircross-t Bemutatjuk a Citroën új generációs SUV-ját a C5 Aircross-t Új Caddy – bemutatkozott az Alltrack verzió off-road dizájnnal Új Caddy – bemutatkozott az Alltrack verzió off-road dizájnnal Völner: 150 milliárd forintból korszerűsítik az autóbuszparkot Völner: 150 milliárd forintból korszerűsítik az autóbuszparkot Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a Kia Szlovákiában Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a Kia Szlovákiában Az új Seat Ateca - Tökéletes autó a városi élet mindennapjaihoz Az új Seat Ateca - Tökéletes autó a városi élet mindennapjaihoz
 
Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd

Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd

2013. február 22.
A Wrangler Jeep 2011-ben, 70. születésnapját egy limitált kiadású típussal ünnepelte. Stábunk ideális körülmények között próbálhatta ki az ünnepeltet.
Részletek
Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 CrdVégre szerencsénk volt. Igazi havas körülmények között próbálhattunk ki egy Jeepet, mely ízig-vérig egy amerikai terepjáró. Furcsa érzés és nehéz elhinni, hogy ez a márka már olasz kézben van.  De szerencsére, aki nem ismeri a márka történetét az nem tudja megmondani hogy ki is a tulajdonos.

A jellemző Wrangler jegyek, mint a kerek fényszórók, a hét lyukas hűtőrács az ajtó külső zsanérozása, a motorháztető külső zárjai és az aprólékos munkával kiszedhető tető, a sík szélvédő és a szögletes karosszéria szerencsére megmaradtak. A motorháztető külső zárja praktikus, de nem gondolnánk, hogy kelet Európában ennyi elég.

A szögletes motorháztető alatt egy 2777 ccm-es 6 hengeres 147 KW-os és 410 nm nyomatékkal rendelkező diesel motort találunk. A motor hatalmas előnye hogy a nyomatékcsúcsot már 1600 fordulat/perctől élvezhetjük. A váltó egy 5 sebességes automata, a hajtás természetesen összkerék. Az összkerékhajtás a 410 nm nyomaték, az első és hátsó differenciálzár és a 38,4 fokos első, a 31,4 fokos hátsó és 20,8 fokos rámpaszög igen komoly terepjáró képességekkel vértezi fel a Wrangler-t.

Ha helyet foglalunk az autóban, akkor igencsak barátságos beltér fogad bennünket. A helykínálat 4 személy számára van kialakítva. A műszerfal kifejezetten szép, ízlésesek a krómgyűrűk, az elöl helyet foglalókat könyöklő és pohártartó is kényezteti.

Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 CrdHa van kedvünk hozzá, akkor az első ülés fölötti tetőrészt egész könnyen ki tudjuk szedni a helyéről, de elrakni az autóban már annál nehezebb. A csomagtér ajtó megoldása elég érdekes lett. Az üveges részt csak akkor tudjuk kinyitni, ha már az ajtót kinyitottuk, de bezárni viszont ezt kell először.  Erőteljes, jól vezethető, a terepen minden gond nélkül elboldogul. és ezek mellé még a fogyasztása is jónak mondható, átlagban 9 litert mértünk.

De egy percig se feledjük azt a nem elhanyagolható apróságot, hogy a terepezés azért több vezetési tudást igényel, mint amit egy átlag sofőr birtokol. A megoldás az, hogy az autó árának töredékéért lehet szakembertől vezetési órákat venni, legalább úgy tanulunk meg autót vezetni, hogy a Jeep-ünk túléli amatőr próbálkozásainkat.
Kulcsszavak: galéria, jeep, teszt, Wrangler
 
Sportos kombi - Renault Megane Grandtour Sportos kombi - Renault Megane Grandtour A crossoverek legújabb etalonja megérkezett A crossoverek legújabb etalonja megérkezett Jól szól – Nissan Micra Bose Jól szól – Nissan Micra Bose Kistesó - Opel Astra Sedan Kistesó - Opel Astra Sedan A Nissan Pulsar tovább emeli a tétet A Nissan Pulsar tovább emeli a tétet
 
Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV

Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV

2013. január 29.
Egy igazi csúcsragadozó a 235 lóerős Quadrofoglio Verde az Alfa Romeo családjában. A technikailag magasra állított mércét évek óta hibátlanul állja a Giulietta.
Részletek
Alfa Romeo GiuliettaAz Alfák mindig stábunk kedvencei közé tartoztak. Nincs ez másképpen a Giulietta esetében sem. Igazi érzelmeket vált ki mindenkiből akár vezeti, akár csak benne utazik, vagy csak irigykedve nézi az utakon. Ezek az érzelmek most talán még hangsúlyosabbak, mert a most bemutatásra kerülő autó a Giulietta modell csúcsa nem más, mint a 235 lóerős Quadrifoglio Verde.

Első ránézésre nem túl sok különbséget lehet felfedezni egy alapmodellhez képest. Az autó orrát a hangsúlyos lebegő Alfa pajzs urallja. A lámpák a mai kornak megfelelően ledes nappali fényt kaptak. Oldalról feltűnő, hogy amolyan Alfás módon a hátsókilincs felkerült az ablak mellé. A hátsó lámpák ledes technikát kaptak érdekes csigavonalban. A QV modell 7 lyukas alu felnit, és az első sárvédő büszkén virító négylevelű lóhere emblémát kapott. Mert, hogy a QV azaz a Quadrifoglio Verde jelentése négylevelű lóhere.

A Giulietta motortere egy 1742 ccm TBI turbós benzines erőforrást rejt. A motor a 235 lóerős teljesítményét 5500 fordulat/percnél a 340 nm nyomatékot pedig 1900 fordulat/percnél adja le. Az erőt egy hatfokozatú kézi váltón át juttathatjuk le az első kerekekhez. A futómű a 20 mm ültetés ellenére nagyon jól sikerült, a kormányzás direkt a 330 mm négydugattyús Brembo fékek jól adagolhatóak és határozottan lassítják le az autót. A vezetése nagyon jó, egy rutinos sofőr minden probléma nélkül ki tudja autózni a 235 lóerő nyújtotta lehetőségeket.

Alfa Romeo GiuliettaAz Alfa újdonsága a DNA rendszer ebben a modellben is megtalálható Ez a rendszer három beállítási módot tesz lehetővé Normál, Dynamic és All Weather. Az alapbeállítás a normál mód, de ha ki akarjuk hozni az autó maximális teljesítményét, akkor állítsuk a kapcsolót Dynamic állásba. Normál állásban nincs semmi meglepő, minden az alapbeállításoknak megfelelően működik. Dynamic  állásban az ESP ami egyébként kikapcsolhatatlan, kisebb mértékben avatkozik be, csökken a szervo rásegítés. All Weather állásban a szervokormány normális rásegítéssel dolgozik, túlkormányozottság  esetén a kormánykeréken enyhe impulzus ösztönzi a vezetőt a helyes manőver végrehajtására. Nem túl erős tempóval sikerült az átlagfogyasztást 8.5 liter alá szorítani.

Beülve az autóba az érzelmeink az apró részleteknek köszönhetően tovább fokozódnak. Az első ülések kényelmesek és jó oldaltartásúak, az üléspozíció kifejezetten kényelmes. A hátul ülőknek a lábtér bőven elegendő, de a fejtér egy kicsit szűkös. A hátul ülőket egy tárolóval és pohártartókkal ellátott kartámasz kényezteti. A műszerfal jól átlátható és igazán elegáns, a csövekben elhelyezett műszerek mutatója 6 óra állásból indul ezzel is erősítve a sportosságot.

A csomagtartó 350 literes amivel a Giulietta a kategóriájának teljesen megfelelő. A kinyitása az Alfa embléma benyomásával történik,vagy a legegyszerűbb ha a távirányítóról nyitjuk.
Kulcsszavak: alfa romeo, galéria, giulietta, irányjelző magazin, teszt
 
Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat A Ford B-MAX elnyerte az ’Év Motorja’ díjat Az új LF-NX tanulmányautó a Tokiói Autókiállításon debütál Az új LF-NX tanulmányautó a Tokiói Autókiállításon debütál
 
Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH

Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH

2013. január 23.
A Peugeot zászlóshajójának kombi típusa nem ismeretlen már a számunkra, most viszont a Peugeot egyik nagy újdonságával felszerelt változatot próbálhattuk ki.
Részletek
Peugeot 508RXHEz a dízel hybrid hajtás, ami már  a 3008-nál bemutatkozott. önmagában a hybrid hajtás már nem akkora újdonság, de a világ autógyártóival szembemenve a Peugeot megmutatta, hogy igenis lehet a diesel és elektromos hajtást szinte tökéletes módon párosítani.

Az 508RXH formáját tekintve nagyon szép és egyedi lett. Elölről a nagyméretű hűtőrács egy kicsit Audis benyomást kell, de a hűtőrácson található Peugeot felírat a régmúltat idézi. Az első lámpák természetesen Xenonosak, a ledes nappali fények pedig három pár oroszlánkaromra emlékeztetnek. A hátsó lámpák a mai kor divatjának megfelelően ledes technikát kaptak.

A motortér egy 1997 ccm-es 163 lóerős és 300 nm nyomatékú Euro 5-ös HDI diesel motort rejt. A Franciák által gyártott HDI motorok nagy előnye, hogy igen komoly teljesítmény mellett a fogyasztása igen csekély. Mivel ez a motor bármelyik Peugeotban megállná a helyét nem ez az autó lényege. Amiért különleges az a hátsó tengelyen elhelyezett HYbrid4 rendszer. Ennek a rendszernek az előnye az, hogy benzines helyett 30 százalékkal takarékosabb dízelmotort kapcsol az elektromotor mellé, és mindezt úgy, hogy elöl a motortérben mindent változatlanul hagy, és magát a 37 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotort pedig a több lengőkaros hátsó futóműbe építi, már csak a két motor közötti kapcsolatról kell gondoskodni és erre jó a robotizált váltó.

A Hybrid4 hajtásnak hála pár kilométert simán elektromos hajtással is tudunk haladni. Az átlagfogyasztás 4.5 liter körül alakult. A fékek harapósak és jól adagolhatóak. Az autó futóműve az emelt has magasság ellenére megfelelően csillapítja az úthibákat.  A kormányzás közvetlen. Sportosabb használat esetén az autó futóműve megfelelő partner, bár igaz hogy ezt azért túl sokan nem fogják kipróbálni hiszen ez az autó nem arról szól. Ez az autó a kényelemről, a luxusról és a takarékosságról szól.

Peugeot 508RXHA beltérben szinte minden ma létező extrát megtalálunk, amire csak szükségünk lehet. Bőrkárpit, bőrkormány, amiről a navigációval és bluetooth-sal ellátott usb és aux csatlakozós rádiót és a tempomatot is vezérelhetjük. A középkonzol tetején találunk egy nagyméretű színes kijelzőt amin a jbl hifi rendszer és a navigáció adatait láthatjuk. A fordulatszámmérőn és a műszerek között elhelyezett kijelzőn is nyomon követhetjük a hybrid rendszer állapotát. A teli üvegtető pedig még mindig szemet gyönyörködtető.

Egy kombi esetében az ember elvárja, hogy a csomagtartót megfelelően tudja használni. Ebben az esetben a csomagtér aljában elhelyezett közel 300 kg akkucsomag 150liter hasznos térfogatot elvesz, de azért a 430 liter amit 1468 literre növelhetünk nem is olyan rossz.
Kulcsszavak: 508RXH, bemutató, irányjelző magazin, Peugeot, teszt
 
A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG Kia Stinger: A gyártó legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású modellje Kia Stinger: A gyártó legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású modellje Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az új Opel Insignia A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az új Opel Insignia Autócsodák a roncstelepről a Discovery Channel műsorán Autócsodák a roncstelepről a Discovery Channel műsorán
 
Gyémánt a latyakban - Mitsubishi L200 2.5 DI-D

Gyémánt a latyakban - Mitsubishi L200 2.5 DI-D

2013. január 20.
Izmos és kemény. A Mitsubishi az új L200-sal a minőséget és a megbízhatóságot egyesítő különleges, egyedi stílusban emeli új szintre a pickupokat a mai image-központú világban. Az autó orrától a végéig futó lendületes ívek fogják közre az L200-as erőteljes, munkás szerkezetét.
Részletek
Mitsubishi L200A jelentős mértékben mélyebben húzott övvonal és a nagy szabad magasság révén a kocsi megjelenése dinamikus, ezért minden terepen jól elboldogul. A nagyméretű, elektromosan behajtható külső tükrök minimalizálják a légellenállást, és akkor is megfelelő tájékozódást biztosítanak, ha a plató meg van rakva áruval. Az L200 ezért a sportos szabadidő-teherautó, amelyben ötvöződik a SUV-ok kényelme és terepjáró képessége, illetve az igazi pickup kemény haszonjárműves jellege.

Az L200 saját kategóriájában a legtágasabb belső teret kínálja. Az ülések kialakítása és minősége javult, ami garantálja, hogy a vezető és utasai tágas és kényelmes térben foglaljanak helyet. Hátul nagyméretű kartámasz hajtható ki az ülésből, amelyben hasznos elem a két pohártartó. Az L200 emellett számos egyéb hasznos tételt kapott, mint például a lehajtható napszemüvegtartót és az egyliteres palackok tárolására is alkalmas ajtózsebeket.

Vezetőfülkéje optimális kényelmet és tökéletes vezetői környezetet nyújt. A belső tér tükrözi a dinamikus külsőt - a műszerfalat például látványos, fémhatású betétek díszítik. A stílus azonban nem megy a használati érték rovására. Az L200 fedélzeti számítógépének valamennyi információja egyértelműen jelenik meg, és könnyen leolvasható.

Mitsubishi L200A lóerő versenyben a Mitsubishi is beszállt az új, magasabb teljesítményű 2,5 literes DI-D erőforrás a maga 178 lóerejével és 400 Nm nyomatékával már felnőtt a konkurencia többi modelljéhez. A hajtásláncának szívében vagány kalandvágy lakozik. Egyedülálló állandó összkerékhajtást kínál, amely minden útfelülettel és időjárási körülménnyel képes megbirkózni. A Super Select 4WD rendszer lehetővé teszi, hogy 100 km/órás sebesség alatt menet közben is átváltson kétkerék hajtásról négykerék hajtásra, s ha a dolgok valóban komolyra fordulnak, akkor a hátsó differenciálmű is zárható, hogy minden kerék a teljes vonóerőt kapja.

A terhelhetősége egy tonna, a vontatókapacitása 2,7 tonna, és platóján kényelmesen elfér egy euro-raklap. S mégis e modellé a legkompaktabb külső méret saját kategóriájában – ennek köszönhetően könnyű vele parkolni, és nagyon fordulékony is. Országúton szabályos tempó mellett 7 literrel is beéri az autó, autópályán már 9-9,5 litert kér, míg városban a 10 liter is legurul az L200 torkán. Sokat csiszoltak a frissítet modellen a mérnökök, és 6,5 milliós árával még mindig az egyik legjobb vétel a piacon.
Kulcsszavak: irányjelző magazin, japán, l200, mitsubishi, terepjáró, teszt
 
Gyártásának 10. évfordulóját ünnepli a Mazda3 Gyártásának 10. évfordulóját ünnepli a Mazda3 Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Már látható közlekedési magazinunk novemberi adása Már látható közlekedési magazinunk novemberi adása
 
Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi

Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi

2013. január 20.
A Koleos a Renault egyik legizgalmasabb autós vállalkozása volt. A hagyományostól jelentősen eltérő típus sok érdekes tulajdonsággal bír.
Részletek
Renault KoleosA Renault Koleos már eddig is bizonyított. Szerencsére a ráncfelvarrás igazából csak a külsőt érintett ezen belül is a frontrészt. A Koleos orra idáig egy kicsit Clio-s benyomást tett, mostanra viszont a Latitude vonalait követi.

A Koleos új orrában egy régi ismerőst találunk. A motor, egy 1995 ccm 3750-es fordulaton 175 lóerős teljesítményre és 2000 fordulaton 360 nm nyomatékra képes.  A nyomatékot egy hat sebességes váltón keresztül juttathatjuk el alaphelyzetben az első kerekekhez. A hajtást egy a műszerfalon elhelyezett kapcsolón keresztül 3 féle módba állíthatjuk. Az első állásban az autó első kerékhajtású, a második állás az automata összkerékhajtás, ami az első kerekek megcsúszása esetén a nyomatékot 50-50%-ban osztja el az első és hátsó kerekek között, a harmadik állás a fix összkerékhajtás, ami 40km/h felett automatikusan kikapcsol. 

A futómű finom lágy hangolású, az autó méreteivel párosítva egy kicsit billegős is talán. A fékek harapósak igen erőteljesen lassítják a közel 1700 kg-os autót.  A vészfékezésben nagy segítséget nyújt a vészfékrásegítő rendszer. A 27° első és 31° hátsó terepszögnek és a lejtmenet vezérlőnek köszönhetően bátran lemerészkedhetünk az aszfalt utakról.

Renault KoleosA Koleos belseje, kellemes és barátias, a bőrülések kifejezetten fotelszerűek az ülésfűtés villámgyors. Az utastérben 5 felnőtt kényelmesen elfér. A beltérben nagyon tudatosan van kitalálva és igen sok extrát találunk, bluetooth kihangosításra képes usb és aux csatlakozással ellátott prémium hangrendszer, tempomat és sebesség határoló, baba tükör, két zónás klíma, isofix rendszer és számtalan légzsák. A hátul ülőket kartámasz, árnyékoló roló és az első ülések háttámláján elhelyezett felhajtható tálcák kényeztetik.

Az alaphelyzetben 450 literes csomagtartót, amit akár 1380 literesre bővíthetünk, egy szűk parkolóban az igencsak praktikus kagylószerűen nyíló hátsó ajtón keresztül érhetjük el. Parkolásnál első és hátsó érzékelők segítenek a 4,5 méter hosszú autót karcmentesen leparkolni.
Kulcsszavak: galéria, irányjelző magazin, koleos, renault, teszt
 
A világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve A világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve Színtiszta erő és érzelmeket ébresztő M dizájn – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő és érzelmeket ébresztő M dizájn – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Indulhat a próbaüzem a debreceni 2-es villamosvonal első új szakaszán Indulhat a próbaüzem a debreceni 2-es villamosvonal első új szakaszán Újratöltve – Fiat Tipo Újratöltve – Fiat Tipo Nagystílű, atletikus elegancia és esztétikum - Az új Audi A7 Sportback Nagystílű, atletikus elegancia és esztétikum - Az új Audi A7 Sportback
 
Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound

Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound

2013. január 17.
Nálunk járt a közelmúltban a Nissan Juke Ministry of Sound egyik változata. Erről szól következő beszámolónk.
Részletek
Nissan Juke Ministry OfsoundA Nissan legújabb különleges autója, mely mindössze 3000 példányban készül 2012 szeptember, és december között. Ennek a szériának előnye, hogy csak a Nissan Juke kínálat csúcsverziói szerepelnek, és egy speciális zenei csomag rejtőzik a karosszériában.

Az Egyesült Királyságban található zenei kiadó és klubokat működtető vállalat, egy gazdasági nagyhatalom. Mit jelent ez számokban: az idén 21. születésnapját ünneplő cég évente több mint 2 millió zenei albumot ad el, havonta 80 millióan nézik meg a Youtube-on és 680 ezer a Facebook rajongók száma. A Nissan Juke és a Ministry of Sound koncepciói több ponton is találkoznak. Elsődlegesen a 18-24 év közötti férfiak, illetve másodlagosan a 30-és 45 év közötti férfiak a törzsközönség, míg a Juke-nál a törzsközönség a fiatal trendi tudatos bulizni szerető fiatalok.

Most nézzük meg azt, hogy mik a fő jellemzői a Nissan Juke Ministry of Soundnak. A metál fekete karosszériában fehér középkonzol és kartámaszok, fekete bőrülések fehér varrással készülnek, mint a kormánykerék, és a váltógomb bevonata. A küszöbökön világít a Juke felirat, a fehér oldalsó visszapillantó tükrök, első ajtó kilincsek, valamint a 17 colos fehérre festett könnyűfém felni teszi egyedivé a karosszériát. A fehér színben forgalomba kerülőknél, értelem szerűen az előbb felsoroltak fekete színben pompáznak. A Juke B oszlopa fényes fekete, és hogy véletlenül se felejtsük el, hogy miben ülünk, Ministry of Sound matrica is megerősít ebben. Ami még megtalálható az utastérben, az öngyógyítós festékkel bevont ipod touch & ipod tok, továbbá egy speciális fülhallgató, valamint egy aktivációs kártya, mellyel letölthető 5 album.

Nissan Juke Ministry OfsoundA gépháztető alatt az 1.5 literes dízel, illetve az 1.6 literes benzines motorok több változata is megtalálható, természetesen stop-start rendszerrel szerelve. A váltók terén ugyanezt a gazdagságot tudjuk elmondani, hiszen az 5 sebességes kézi váltótól a 6 sebességes automata váltóig minden változat elérhető.
Kulcsszavak: japán, juke, ministry of sound, nissan, teszt
 
Karakteresebb lett az új Micra Karakteresebb lett az új Micra A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Az új Nissan LEAF ProPILOT technológiával érkezik Az új Nissan LEAF ProPILOT technológiával érkezik
 
Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique

Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique

2013. január 15.
Renault Twingo jelentős külső változásokon esett át. Ennek ellenére a stílus, amit annyian kedvelnek, érezhető az új típusnál is.
Részletek
 Renault TwingoA Renault a népszerű kisautóját 1992-ben kezdte el gyártani, szinte változatlan formában 2007-ig. 2007-ben egy igen drasztikus változás következett a Twingo formájában. Az alapfelállás nem változott maradt kétajtós és szerethető. De a formavilág már megfelelt a Renault akkori elvárásainak. Ezt a modellt idén felfrissítették. A most bemutatott Twingo már a ráncfelvarrott modell.

Első ránézésre szemet szúr, hogy megváltoztak az első lámpatestek a ködfényszóró lényegesen feljebb került a lökhárítóba, az indexet pedig letették oda ahol régen a ködlámpa volt. A hűtőrács egy vékony csík lett. Oldalról semmi változás. Ha az autó hátulját nézzük ott rögtön észrevehető, hogy a hátsó lámpa teljesen megváltozott. A lámpatestet kettéosztották és az egyik fele a sárvédőn a másik fele a csomagtér ajtón kapott helyett.

A motorterében egy régi ismerőst találunk. Ez egy1149 ccm 75 lóerős és 107 Nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres benzinmotort . A hajtást egy 5 fokozatú kézi váltón keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. Az 5 fokozatú váltó rövid úton jár. A 75 lóerős motor városi közlekedésre tökéletesen alkalmas, nem egy kirobbantó technika de hibátlanul teszi a dolgát és vegyes használatban beéri 5.2 liter benzinnel. A futóműve az apróbb úthibákat jól tolerálja, de a komolyabb kátyúkat drasztikusan és hangosan jelzi. A fék jól adagolható és nagyon jól fog. A kormányzás rásegítésének mértéke megfelelő.

 Renault TwingoA beltér kisautós, de a hatalmas ajtóknak köszönhetően a bejutás pazar. A nagy ajtó egyetlen hátránya hogy egy szűkebb parkolóban vigyázni kell rá. Az ülések ülőlapja rövid oldaltartásuk nem a legmegfelelőbb. A helykínálat elöl megfelelő, de a hátsó sor már egy kicsit szűkös, viszont egy sínes rendszernek köszönhetően előre és hátra tologatható. Ha a hátsó ülést teljesen hátra toljuk akkor az amúgy sem túl nagy csomagtartó méretéből vesztünk.  Ami viszont mindig is előnyt jelent egy kisautónál az a térnövelés érzete. Ebben a Twingo mindig is jeles volt, ennél a modellnél is megtalálható az elektromos mozgatású panorámatető és az autó méreteihez képest nagy üvegfelületek.

A csomagtér 165 liter, amit a hátsó ülések előre húzásával 285 literre növelhetünk. Ha viszont lehatjuk az üléseket, akkor 959 litert kapunk.
Kulcsszavak: galéria, renault, teszt, twingo
 
Megkezdődött az új Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása az Audi Hungariánál Megkezdődött az új Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása az Audi Hungariánál Kiváló szabadidő-autó Esztergomból - Suzuki Vitara 1.6 GL+ Allgrip Kiváló szabadidő-autó Esztergomból - Suzuki Vitara 1.6 GL+ Allgrip Kifinomult külső formaterv, prémium helykínálat az új Genesisben Kifinomult külső formaterv, prémium helykínálat az új Genesisben BMW 4-es Coupé - Az esztétikum és dinamika megtestesítője BMW 4-es Coupé - Az esztétikum és dinamika megtestesítője Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat
 
A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI

A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI

2013. január 06.
Továbbra is megmaradt a retro érzet a Volkswagen Beetle idén márciusban bemutatott erősen ráncfelvarrott típusánál. Most erről számolunk be.
Részletek
Volkswagen BeetleAz eredeti ős Bogarat hihetetlen, de több mint 21millió példányban értékesítették az 1938-as bemutatást követően. 1998-at írtunk, amikor a Volkswagen bemutatta a retro hullám első jeles képviselőjét az új Beetlet. Tavaly viszont eljött az idő, hogy megérkezzen a felfrissített ráncfelvarrott modell. Első ránézésre sok minden nem változott, de ami rögtön feltűnik, hogy a méretei megnőttek.

Az első lámpák oválisabbak lettek a hátsó lámpák is változtak, az utastér gömbölyűbb lett, de mégis férfiasabb, mint az elődje. Ha az ember jól megnézi az autót, akkor sok minden emlékeztet az ős elődre. Az első lámpák króm kereteket kaptak, ha oldalról vizsgáljuk meg akkor a formája is nagyon hasonlít.  

A Beetle orra egy 1197ccm-es soros 4 hengeres turbós benzines erőforrást rejt. Az 1.2-es motor elsőre picinek tűnhet az 1200 kg-os autóhoz, de a 105 lóerős teljesítmény és az 1500 fordulat/perctől érezhető 175 nm nyomaték meglepő rugalmasságot ad. A váltó egy hatsebessége kézi szerkezet, ami pontosan és könnyedén kapcsolható. Ezzel a motor és váltó párosítással vegyes használatba 6,1-6,3 litert fogyasztott.  A futóművet megpróbálták sportosra hangolni ezzel azt sikerült elérniük, hogy szinte minden úthibát megérzünk az autóban, kanyarokban viszont semlegesen viselkedik. A kormányzás pontos és közvetlen az elektromos szervo rásegítés megfelelő.

A beltér 4 személy szállítására alkalmas. Az első ülések hosszú ülőlappal rendelkeznek az oldaltartásuk lehetne egy kicsit jobb is a tömésük igen kemény, de hosszú úton is kényelmesnek mondható. A kormány 4 irányba állítható. A hátrajutás nem túl nehézkes, bár a lábtér kicsit szűkös.

Volkswagen BeetleA műszerfal a régi Bogarak világát jutatja eszünkbe, a fényezett betétek és a vállvonalnál végigfutó színre fújt elemek csak emelik a retro hangulatot, a kesztyűtartó fedele szinte tökéletes mása az elődnek. A műszerezettség Volkswagenesen átgondolt, a számlapok jól olvashatóak a központi kijelzőből minden szükséges adatot ki tudunk keresni. A csomagtartó 310 literes, de ezt az ülések előre döntésével 905 literesre bővíthetjük. A pakolás könnyed a nagyméretű hátsó ajtónak köszönhetően.

A hátra kilátás a vastag „C” oszlop miatt nehézkes, megéri költeni a feláras parkoló segédre. Az extrák sora igencsak széles: ESP, kanyarkövetős ködlámpa, klíma, elektromos ablakemelő, oldal és fejlégzsákok, mp3-as hifi és távirányítós központi zár.
Kulcsszavak: beetle, galéria, irányjelző magazin, teszt, volkswagen
 
A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat Az új BMW M6-os sorozat erőteljes, sportos megjelenést kapot Az új BMW M6-os sorozat erőteljes, sportos megjelenést kapot A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját Új gyermekmentő autót adtak át Miskolcon az Országos Mentőszolgálatnak Új gyermekmentő autót adtak át Miskolcon az Országos Mentőszolgálatnak Ismét a Caddy és az Amarok lett az „Év haszonjátműve” Ismét a Caddy és az Amarok lett az „Év haszonjátműve”
 
Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI

Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI

2013. január 05.
Jelentős karakterisztikus változást tapasztalhatunk a Seat Ibiza legfrissebb változatánál. Ezzel a formavilággal a Spanyol autógyár komolyan számolhat azzal, hogy újra egy sikeres tömeg autót gyárt.
Részletek
Seat IbizaA Volkswagen csoport tagjai között a Seat az, akinek igazán egyénisége van, amolyan Latinos temperamentum. érdekes hogy egy konszernen belül ebben a kategóriában ekkor különbség legyen. Szinte összehasonlíthatatlan pl. a Skoda Fabia és az új Ibiza. Hiába van egyforma alapokra építve olyanok mint a tűz és a víz. és ebben az esetben a Tűz az új Ibiza. A jelenlegi modellt az idén szabták át az igencsak értő kezek. Az Ibizának mindig is megvolt a maga rajongó tábora épp ezért kellet óvatosan bánni a ráncfelvarrással.

Előröl a legszembetűnőbb a változás, a fényszórók amik már ledes nappali fénnyel is rendelhetők, morcosabb lett a hűtőrács, lecserélték a lökhárítót és egy ügyes trükkel megfordították az első légbeömlőt ami sokkal sportosabb megjelenést ad.

A motortérben egy régi ismerős köszön ránk vissza. 1197 ccm-es 105 lóerős és 175 nm nyomatékú 4 hengeres 16 szelepes turbós benzines erőforrás. A lóerő csúcsot 5000 a nyomaték csúcsot pedig 1550-4100 fordulat / percnél érezhetjük. A fogyasztása, ha nem használjuk ki a motor adta teljes lehetőségét, akkor 6 liter körül alakul. A váltó egy 5 sebességes kézi szerkezet, ami könnyen és puhán jár. Nekem kifejezetten hiányzott a 6-dik fokozat. A kormányzás nem ad túl sok visszajelzést, de legalább nincs túlszervózva. A futómű kellemesen sportosra lett hangolva, azt nyújtja, amit az autó első ránézésre sugall, sportos és fiatalos. A fék a futóműnek megfelelő elől-hátul tárcsafék,  ami kifejezetten jól lassítja az autót.

A tesztautó extra listája elég jóra sikeredett bár ezeknek meg is kérik az árát. A bi-xenon fényszórókkal, bluetooth kihangosítóval, digitális klímával, 15-ös alu felnikkel, sötétített hátsó üvegekkel, valamint tároló rekeszel és téli csomaggal (fűthető első ülések, fűthető ablakmosó fúvókák, fényszórómosó) közel 1 millió forinttal kerül többe.

Seat IbizaBeülve az autóba, kifejezetten letisztult formákat találunk. A műszerek két kerek csőben foglalnak helyet, a műszerek között egy digitális kijelzőt találunk, amin minden fontos információt megjeleníthetünk. A rádió és a klíma szinte teljesen egyforma formavilágot tükröz. A rádió kezelése egy kicsit nehézkes, viszont a kormányról vezérelhetjük illetve a kormány alatt elhelyezett konzolról. érdekes megoldás hogy az elakadásjelző kapcsolóját a váltókar elé helyezték, ami valljuk be nem a legszerencsésebb megoldás. Az ülések kényelmesek, megfelelő az oldaltartásuk és elől két felnőtt számára megfelelő a helykínálat. Hátra beülve azért ez már nem annyira egyértelmű talán egy kicsit szűkre szabták a helyet. A csomagtartó alaphelyzetben 292 liter ami az osztva dönthető üléseknek köszönhetően 938 literesre bővíthető.

 

 
Kulcsszavak: ibiza, irányjelző magazin, seat, teszt
 
Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650 Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650 Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro Városi cirkáló - Honda NF110 Wave Városi cirkáló - Honda NF110 Wave Szerethető SUV - Ford Ecosport Szerethető SUV - Ford Ecosport
 

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 161 - 170