Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 161 - 170
Lenyűgöző autó - Mazda CX-5 CD150 AWD

Lenyűgöző autó - Mazda CX-5 CD150 AWD

2013. március 21.
A Mazda CX-5 hibátlanul teszi a dolgát, amit a SKYACTIV technológiában előírtak. Lényege a nagyobb teljesítmény mellett kisebb káros anyag kibocsájtás.
Részletek
Mazda CX-5A CX-5 minden porcikája új, technikai szempontból kizárólag a SKYACTIV elemeit tartalmazza, tervezési szempontból pedig a „KODO – a mozgás lelke” irányzat azon jegyeit mutatja, melyeket korábban két tanulmányautóban, a SHINARI és a MINAGI esetében már megismerhettünk.

A modell külső formaterve merész stíluselemeket alkalmaz, amelyek egyszerre fejezik ki a szabadidőjárművekre jellemző masszív funkcionalitást, és a Mazdáktól elvárt életteliséget és agilitást. De konzervatív, túl visszafogott, minden porcikájából sugárzik a sok-sok kompromisszum. De lehet, hogy ez nem is baj, így a rengeteg SUV között megőrzi egyediségét. Orrkialakítása viszont megkapta az összes Mazdára jellemző frontrészt, középpontjában a jellegzetes „szárnnyal”, amely erőt és mélységet sugároz.

A fejlesztő csapat alapos kutatásokat végezhetett azzal kapcsolatban, hogy milyen jellemzők és funkciók révén fokozhatják a modell kényelmét és praktikumát, és arra összpontosítottak, hogy rugalmas megoldásaikat a vezetők és utasaik egyaránt örömmel fogadják. A fejlesztők munkája tökéletesre sikeredet, egy kényelmes, felhasználóbarát utastér jött létre, amely szemmel láthatóan kiválóan hasznosítja a rendelkezésre álló teret, és intelligens funkcionalitást kínál. Családi autóként is megállja a helyét a CX-5, a csomagtartó több mint 500 literes, ráadásul az üléstámla is három részben dönthető.

Mazda CX-5A SKYACTIV-D 2.2 dízelmotor kiváló hatásfokú, kétfázisú turbófeltöltőjével tüzes, egyenletes gyorsításra képes, lélegzetelállító menetdinamikája messze meghaladja a hagyományos dízelekét. 150 lóerős motorral felszerelt modell a kompakt szabadidő-autókhoz képest, a megszokottnál jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, kivételesen csekély károsanyag-kibocsátás mellett, valamint nitrogén-oxid kipufogógáz-kezelő rendszer nélkül is teljesítik az Euro6-os emissziós normát.

Lenyűgöző autót alkotót a Mazda amelyet világszerte elnyert díjak sokasága is jelzi és megtartotta márka minden modelljét meghatározó egyedi értéket, a jellegzetes Zoom-Zoom szellemiséget és a bizonyított vezetési élmény iránti elkötelezettséget.
Kulcsszavak: bemutató, cx-5, mazda, teszt
 
Megérkezett a vadonatúj Renault Twingo Megérkezett a vadonatúj Renault Twingo Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata Vadonatúj Kia Sorento, megújult Rio és Venga a Párizsi Autószalonon Vadonatúj Kia Sorento, megújult Rio és Venga a Párizsi Autószalonon Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500
 
Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel

Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel

2013. március 18.
Egy jól bevált típusnak újragondolásából született meg az utóbbi idők egyik legjobb kinézetű szabadidő autója a Subaru XV.
Részletek
Subaru XVSajnos a Subaru nem túl sűrűn látott vendég nálunk, mivel igazából túl sok újdonsággal nem rukkoltak mostanában elő. Az új Subaru XV a Forester és a Legacyból kinőtt Outback SUV-ok harmadik testvére. Itt is a jól bevált receptet követte a Subaru akárcsak az Outback esetében. Végy egy sikeres modellt emeld meg a has magasságot, akassz rá egy két műanyag kiegészítőt és máris kész az új típus.

Az XV a nálunk még nem kapható 2013-as Impreza alapjaira van építve. Az hogy nálunk még nem kapható annak egyszerű oka van. A tengerentúl és a Japán piacon akkora a sikere az új Imprezának, hogy a gyár nem bírja jelenleg teljesíteni a megrendeléseket.  Ránézésre látszik, hogy nem az egyszerű városi forgalomra tervezték az XV-t hanem kisebb nagyobb akadályok leküzdésére. Erre utal a megemelt has magasság, az első és hátsó lökhárítón és a küszöbökön elhelyezett műanyag koptatók és betétek, illetve a sárvédő ívek műanyag peremei. Bátor megoldás egy ilyen terepen is használt autón a ledes nappali fényt a lökhárító legaljára szerelni.

A motortérben a Legacyból már régen megismert 1998 ccm-es 4 hengeres 16 szelepes Boxer Diesel erőforrás teljesít szolgálatot. Gázolajos létére azért megmaradt a Subaru jellegzetes Boxer hangja, de azért ne várjuk a STI-ből megismert menydörgést.

Subaru XVA boxerünk 3600-as fordulaton 147 lóerőt és 1600-2400 fordulat között 350 nm nyomaték leadására képes. Az általunk mért átlagfogyasztás 6.7 liter 100 kilométeren. A váltó Subarusan kemény és pontos 6 sebességes kézi kapcsolású. A hajtás mi más is lenne, mint egy szimmetrikus összkerékhajtás, amit szinte lehetetlen kihozni a sodrából. Ha ez mégiscsak sikerülne, akkor az elektronika könyörtelenül beleszól a dolgainkba. Sajnos ezt kikapcsolni teljesen sohasem lehet. A futómű nem túl lágy inkább kemény és feszes, a magas építésnek köszönhetően azt gondolnánk, hogy dülöngélésre hajlamos, de ez nem így van. A fék és a kormányzás is ízig-vérig Subarus.

A beltér szintén az Imprezából érkezik, semmi fölösleges cicoma, minden a funkcionalitásnak van alárendelve. A középkonzol tetején találjuk a fedélzeti komputer kijelzőjét, amiről minden adatot le tudunk olvasni, talán egy kicsit többet is mint amire egy átlag felhasználónak szüksége is van. Természetesen az ablakok és a tükrök elektromos mozgatásúak az első ülések fűthetőek. A középkonzolon elhelyezett könyöklőben találjuk a szivargyújtó csatlakozót és az USB bemenetet. A fejegységgel egyébként bluetooth-on is kapcsolatot tudunk teremteni.   A csomagtartó alap helyzetben 380 liter amit az ülések döntögetésével 1270 literesre növelhetünk.

Subaru XVösszességében a Subaru ismét nagyot alkotott, egy nagyon jól használható SUV-t hozott létre, amivel bátran merészkedhetünk keményebb terepre is, nem fog cserben hagyni minket.
Kulcsszavak: bemutató, subaru, teszt, új modell, XV
 
Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró „Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját „Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját Bemutatjuk az új Suzuki Vitarát Bemutatjuk az új Suzuki Vitarát Golf GTI Cabrio Austria: bemutatták a gyakornokok álomautóját Golf GTI Cabrio Austria: bemutatták a gyakornokok álomautóját Prémium kombi Svédországból - Volvo V90 Prémium kombi Svédországból - Volvo V90
 
Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo

Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo

2013. március 09.
Teljesen egyedi, és semmilyen más típusra nem emlékezteti az embert a Hyundai Veloster formavilága, és valószínűleg ennek köszönheti sikereit is.
Részletek
Hyundai VelosterAz európai megjelenéssel egy időben, hazánkban is elérhető a turbó csomag a Velosterhez. Ezzel kívánatosabbá tette a Hyundai az i30-ra épülő sportkupét. Az alap motorral szerelt változat ugyanis kissé vérszegénynek bizonyult.

A különleges koncepció körülbelül egy éve már bizonyított, mind megjelenésben mind felszereltségben, ám a konkurenciához nem tudott felzárkózni. ám a turbósított verzió új alapokra helyezte a Veloster megítélését. Most már több ponton is eltér elődjétől, dinamikusabbra hangolták a futóművet, melyek jótékony hatását nagyobb kanyarokban érezhetjük. Feszesebbek a lengéscsillapítók ettől sokkal stabilabbá vált az autó irányítása. Módosítottak a fékeken is, a megnövekedett teljesítmény miatt nagyobb tárcsák csillognak a 18” –os könnyűfém felni mögött.

Jelentősen módosult optikailag is a Veloster. Sokkal agresszívabb hatást kölcsönöz, ez köszönhető a méretes hűtőrácsnak, küszöbtoldatnak. A csomaghoz jár továbbá a hátsó légterelő és a LED-es hátsó lámpatest. Az autó két leglátványosabb pontja kívülről a 18” krómhatású könnyűfém felni melyen 215/40 es abroncsok feszülnek és a középre kivezetett méretes dupla kipufogóvég. Tesztalanyunkat még egy extrával megspékelte a gyár, ez a matt szürke fényezés volt. Ezzel gyakorlatilag nem volt olyan ember az utakon aki nem bámulta volna meg a Hyundai felturbózott kupéját.

Hyundai VelosterBeülve sem kell csalódnunk, hasonló élmény vár minket a matt külsőn belül is. A csomag tartalmazza a bőr üléshuzatokat melyekbe „Turbo” feliratot is hímeztek. A vezető ülés elektromosan állítható, a kormány jó fogású, látszik, hogy minőségi anyagokat használtak fel.

A multi kormányról szinte minden fontos funkció elérhető így nem kell keresgélnünk a kihangosító, rádió hangerő és sávváltó gombokat a műszerfalon vezetés közben. A váltó pontos és rövid úton jár. Jó érzés a Velosterben ülni. Hátul is egészen nagy a lábtér, viszont a beszállás kicsit meglepő ugyanis a vezető mögött nincs hátsó ajtó.

és a lényeg mely a típus megítélését gyökeresen megváltoztatja, az 1,6 literes változó szelepvezérlésű közvetlen befecskendezéses erőforrás, amit megtámogattak egy kettős megfúvású „twin-scroll” rendszerű turbófeltöltővel. Ezzel a megoldással 186 lóerősre izmosodott a motor. A 265 Nm nyomaték egy pontos, jól hangolt hat sebességes válton keresztül jut a meghajtott kerekekre. Ezzel a módosítással a Veloster sokkal rugalmasabb és dinamikusabb, mint az alap szívómotorral. Alacsony fordulatszámon is meglepően nyomatékos, és ez a hatás egészen a 6500-as tiltásig érezhető.

összességében a Hyundai Veloster Turbó egy izgalmas külsejű, fiatalos sportkupé. Dinamikus és ehhez megfelelően biztonságos is. Kellemes csalódást okozott a vegyes használat alatt produkált 6 literes átlagfogyasztás is.
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, teszt, Veloster
 
Megérkezett az új Lancia Ypsilon Elefantino Megérkezett az új Lancia Ypsilon Elefantino Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája Citroen C-XR tanulmányautó Pekingben Citroen C-XR tanulmányautó Pekingben Genfben mutatkozott be az új Fiat Doblò Trekking Genfben mutatkozott be az új Fiat Doblò Trekking A legkisebb Picasso - Citroen C3 Picasso 1.6 HDI A legkisebb Picasso - Citroen C3 Picasso 1.6 HDI
 
Minden téren megállja a helyét -  Chevrolet Cruze SW

Minden téren megállja a helyét - Chevrolet Cruze SW

2013. március 09.
Tavaly szeptemberben Horvátországban mutatkozott be a Chevrolet Cruse kombi változata. Most az 1,4 literes turbó változatot mutatjuk be.
Részletek
Chevrolet Cruse SWA Chevrolet a Cruze európai bevezetésével bebizonyította, hogy felnőtt a konkurenciához mind technikában mind minőségben. Az Amerikai-Dél-Koreai márka nem bízta a véletlenre az új karosszéria megjelenését, jól felpuhították és ellenőrizték a környezetett. Elsőnek anno 2009-ben a szedánt majd a 2011ben a csapott hátút és tavaly év végén a kombit dobták piacra.

A Cruze egy kiváló mérnöki teljesítmény abból a szempontból, hogy pár apróságtól eltekintve ázsiában, Dél-Amerikában, Ausztráliában és Európában is sikerült az igényeket kielégíteni. A beltér számomra példaértékű, a középkonzol egyesek szerint túl modern, de minden kezelőszerv a helyén van. Az ülések, a térkínálat elöl és hátul is optimális, egyedül a középkonzol könyöklője okozott némi zavart.

A Cruze SW „kombi” tantárgyból kemény 5-ös alát érdemel. Alapállapotban 500 literes csomagtartó egészen 1,5 köbméterig bővíthető, igaz eme méretes tér alja nem sík, számtalan tároló lehetőség van az autóban, aki ezek többségét kihasználja az akár napokig bújócskázhat a tartalék telefontöltővel vagy pár CD-vel. De a teszt végére mi már kellemesen belaktuk, mint egy kényelmes garzonlakást.

Az 1.4-es turbómotor ugyanabba a teljesítmény kategóriába tartozik, mint az 1.8-as erőforrás. Mindkét erőgép maximum 140 ló erejét rendeli a vezető szándéka alá, de a technikák között közel 10 év van, ez elsősorban a fogyasztásban és káros anyag kibocsájtásban érhető tetten. Az előbbi elméleti szinten városi használatban közel 2 literrel, míg az utóbbit 15-20%-kal sikerült csökkenteni a Turbósban. Az 1,4literes önmagában jóval dinamikusabb, természetesen ez köszönhető a turbó-kompresszornak, de jóval túlmutat rajta, és a karakterisztikájában egy kisebb versenygép van elrejtve.   

Chevrolet Cruse SWérthetetlen módon a Cruze fölött elnéz sok vevő, pedig minden téren megállja a helyét az alsó-közép kategóriában.  és ezzel a kombi kivitellel nem lehet, hanem kifejezetten kell is számolni. A modern technikát igen divatos, gusztusos külsőbe csomagolták és ami még sokak számára fontos mindezt a mezőny egyik legjobb árcédulájával díszítik.
     
 
Kulcsszavak: bemutató, chevrolet, Cruze, galéria, sw, teszt
 
BMW i8 – a jövő sportautója, a világ első sorozatgyártású járműve lézer-fényszórókkal BMW i8 – a jövő sportautója, a világ első sorozatgyártású járműve lézer-fényszórókkal A legenda visszatér A legenda visszatér A 2014-es modellévbe már Graphite Black színben is megrendelhető Honda CB1100 A 2014-es modellévbe már Graphite Black színben is megrendelhető Honda CB1100 A Land Rover bemutatta a világ legsokoldalúbb prémium kompakt SUV-ját A Land Rover bemutatta a világ legsokoldalúbb prémium kompakt SUV-ját Feltűnőbb stílusjegyekkel jön az új Yaris Feltűnőbb stílusjegyekkel jön az új Yaris
 
Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara

Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara

2013. február 26.
Minden a helyén, jó minőségű anyagok az utastérben, mértékadó fogyasztás. Röviden ez a Suzuki Grand Vitara JXE 1.6 literes változata.
Részletek
Suzuki Grand Vitara A három ajtós Grand Vitara kipróbálásával úgy voltam, mint egyszeri szegénylegény a házassággal, akartam is meg nem is, aztán meg a teszt végére nem akartam kiszállni belőle.

De ne szaladjunk annyira előre. Kezdjük az elején. Ahogy mentem az autóért azon morfondíroztam, hogy már kipróbáltunk pár Grand Vitarát, mi újat tud még felmutatni a Suzuki ebben a kategóriában? Aztán az is felötlött bennem, hogy egy 1.6 os, benzines autó vár rám állandó öszkerékhajtással, na ja, már össze is állítottam egy egyszerű függvényt – 1586 cm-es „kis” motor + nagy tömeg (kb. 1470kg) + állandó 4 kerék hajtás = nagy fogyasztás?!

Erre a számtan műveletre még később visszatérünk. Nagy elmélyülés közepette már meg is kaptam az autót és az első kisebb utam végéhez közeledtem, amikor már feltűnt, hogy a rövidke autó, 3 ajtóval mindössze 4005 mm, nem bukdácsol a rázópadhoz hasonló budapesti utakon, sőt terepjárós vérvonal kiérződik a városi alkalmazáshoz hangolt, de feszes futóműben. A parkolóban jobban szemügyre vettem a kis-nagy Vitarát, nekem és a szerkesztőség többi tagjának az 5 ajtós is nagyon bejött. Suzukik között kifejezetten karakteres és stílusos megjelenését senki nem vitathatja. De így 3 ajtóval határozottan más egyénisége van a Grand Vitarának, sokkal filigránabb, tettre készebb, és dinamikusabb, mint az 5 ajtós „nagy” testvér.

Suzuki Grand VitaraAz autó utasterében minden a magától érthető helyen van, és aki egy Suzukiban megtalálta a helyét az ebben az autóban is pillanatokon belül otthon érezheti magát. A jó fogású multi-kormány mögötti műszeregység egyszerűen szolgáltatja az alapértelmezett információkat, ennél több nem is kell. Az első ülések kényelmesen kemények. A második üléssorban csak nagy kompromisszumok árán lehet bejutni és kényelmesen elhelyezkedni, az én 186 cm-es magasságom miatt a mögöttem ülők nem 500 km, hanem már 200 km után kezdenek fészkelődni. 4 személlyel mindössze 185 literes csomagtartó csak kisebb bevásárlásra elegendő, de az ülések felhajtásával közel 1 köbméteres rakteret kaphatunk.

Eljutottunk a motorig, ez egy sarokpont! Azt elöljáróban el kell mondani, hogy motorháztető alatt a közismert 1.6-os 16 szelepes 106 lóerős M16A motor van beszerelve, ez szinte minden kisebb-nagyobb Suzukiba beszerelik. A 106 lótól és a 145 Nm-es forgatónyomatéktól nem dobjuk el az agyunkat, de még ilyen Suzukiban nem ültem, ahol ennyire harmonikus az összhang! Nekem az egész napos munka után szinte pihentető volt hazagurulni a Grand Vitarával. A precíz megvezetésű fokozatokkal ellátott váltó tökéletesen kapcsolódik a motor karakterisztikájához. Egyedüli dolog, ami szokást igényel az a kabin hangszigetelése és az állandó 4kerékmeghajtás hangja.

íme a fenti számtan művelet cáfolata: Az autó használatát minden lehetséges körülmény között kipróbáltuk, városban, hosszabb utakon, terepen és még vízmosásban is. 100 km-t városban nyugodt használatban 9,5-10,2 liter benzinnel tettünk meg, Balatoni kirándulásunkat 7,5-8,5 körüli fogyatással jártuk meg, terepen „aktív” használatban sem nyelt 10,5 liternél többet.

Suzuki Grand VitaraA 3 ajtós Grand Vitara egy felszereltségen érhető el. Az 1,6-os „kis-nagy” Vitara mindenhol megállja a helyét, sőt a terepen is elboldogul, ha figyelembe vesszük a motor korlátait – de ugye divatos utcai cipőben ne menjünk túrázni.
Kulcsszavak: bemutató, Grand Vitara, suzuki, teszt
 
Kemény tesztnek vetteték alá a Seat Atecát Kemény tesztnek vetteték alá a Seat Atecát A Kia extrém körülmények között teszteli a Soul EV szellőzőrendszerét A Kia extrém körülmények között teszteli a Soul EV szellőzőrendszerét Veterán Skoda-különlegességek a Rétromobile kiállításon Veterán Skoda-különlegességek a Rétromobile kiállításon Progresszív design - Az új Mercedes-Benz GLA Progresszív design - Az új Mercedes-Benz GLA A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az új Opel Insignia A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az új Opel Insignia
 
Magától parkol - Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Titanium

Magától parkol - Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Titanium

2013. február 26.
A szedán után a Ford Focus kombija kerül bemutatásra, ráadásul az a változata amely képes magától parkolni.
Részletek
Ford FocusA legújabb Focus szériából anno már járt nálunk a szedán változat, amivel akkor messzemenőkig meg voltam elégedve. Akkoriban igazából két dolog volt, amit nagyon hiányoltam az új Focusból, az pedig a reklámokból megismert táblafelismerő rendszer és az hogy hogyan képes magától parkolni. Nos, miután átvettem az importőrtől a Titanium felszereltségű Focus kombit bizonyossá vált bennem az, hogy ezt a két hiányosságot most pótolhatom.   

Körbenézve az autót rögtön az jutott eszembe, hogy miért is nem a kombi modellel kezdődött meg a forgalmazás. A formáját tekintve semmi túlzás az arányok szinte tökéletesek az övvonal határozottan emelkedik. Külsőleg szinte semmi extrát sem talál az ember szeme, ami feltűnik az első parkoló radar és semmi más.

Felnyitva a motorháztetőt egy 1560 ccm-es 115 lóerős és 270 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes Tdci diesel motort találunk. A váltó egy kézi kapcsolású 6 fokozatú szerkezet. A Tdci motornak és a váltónak köszönhetően a gyári városi fogyasztási adata 5.1liter ez a tesztünk alatt nekünk 5.9 liter volt, de az országúti fogyasztás az igazán kiemelkedő amit nehéz volt 4 liter fölé tornázni. A futómű a fék és a kormányzás szinte tökéletes.

Az ülések kényelmesek és jól tartanak. A műszerfal középkonzol része egy mobiltelefonhoz hasonlítható. Elsőre egy kicsit kuszának tűnik, de könnyedén meg lehet szokni hogy mi hol van. A váltókar előtt óvatosan megbújik egy kapcsoló. Ezzel a kapcsolóval aktiválhatjuk a parkoló segédet. Ez a rendszer az első és hátsólökhárítóban elhelyezett érzékelőknek köszönhetően kiszámítja a parkolóhely méretét, és ha úgy érzi, hogy beférünk akkor nekünk nincs más dolgunk mint követni az utasításokat. A kormányzást az autó kezeli a gázt illetve a féket és a fokozatokat pedig mi.

Ford FocusEgészen minimális helyre is képesek leszünk beparkolni. Emellett az új Focus felismeri a sebességkorlátozó és előzni tilos táblákat és ezt a műszerfal közepén jelzi is nekünk. Segít akkor is ha sávot szeretnénk váltani, a tükrökbe beépített holttér figyelő rendszer jelzi hogy előzhetünk-e vagy sem. Ha esetleg indexelés nélkül ráhajtanánk a felezővonalra, akkor a kormány rezegtetésével jelzi, hogy térjünk vissza a sávunkba ha ezt nem tesszük meg akkor képes arra hogy finom hangjelzés mellett vissza is kormányozza a sávunkba az autót. és itt a biztonsági extrák sora nem ért véget. Ha kezd a reakciók és a koncentrációk csökkeni, akkor ezt finoman jelzi, hogy ideje egy kávét innunk. 30 km/h sebesség alatt az autó automatikusan vészfékez, ha akadály kerül elénk.

Bár kétségtelen hogy ez az autó nem a legolcsóbb Focus a piacon, de az extrák illetve a balesetmegelőzési tartozékokkal együtt mindenképpen megéri az árát.    
Kulcsszavak: bemutató, Focus, ford, teszt
 
Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Kőkemény Amarok 5000 wattos hangrendszerrel Kőkemény Amarok 5000 wattos hangrendszerrel 18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént 18 fura dolog, ami a Ford Transittal megtörtént Audi RS Q3 performance: Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel Audi RS Q3 performance: Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel A Lexus IS 200t modell 2015 szeptemberétől kapható Európában A Lexus IS 200t modell 2015 szeptemberétől kapható Európában
 
Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line

Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line

2013. február 26.
úgy tűnik annak idején nem volt rossz lépés a bajoroktól, hogy megalkották a "kis bömöst". Az első egyesek formavilágát szokni kellett, de a modellfrissítésen átesett tesztautónk kimondottan vonzó külsőt kapott. A szinte már élesen sportos vonalak, a szigorú tekintetűre váltó fényszórók, és a dinamikus összkép kimondottan jót tett a látványnak.
Részletek
Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport LineMost, ha ránézek az autó elejére, a meséből nem a kerek szemekkel nézelődő nagyi jut eszembe, hanem ugyanabból a meséből a farkas, és ez szerintem egy BMW-nél így van rendben.  

Tesztautónk 1.6 literes turbófeltöltéses motorja -  a közel sem csúcsra járatott  -  75 kilowattos, azaz 102 lóerős változat volt. Persze ne legyünk telhetetlenek, mert az autó nem megy rosszul.  Nulláról 100-ra papíron 11.2 másodpercre van szüksége, amit az elmúlt hetek havon, jégen tesztidőszaka alatt nem nagyon lehetett leellenőrizni. A gyáriak által beigért 5.5 literes fogyasztást megközelíteni se tudtam, pedig időnként olyannyira keményen próbálkoztam, hogy szinte már álltam.  

Bízva abban, hogy az egyre  dráguló nedűből még kevesebb csöpög a motorba, a hat sebességes váltó karja előtt található üzemmód-választót a szuper takarékos ECO pro állásba tekertem, (ami a klímát, az üzemanyag ellátórendszert és amit csak lehet spór üzemre fog), és arra gondoltam talán ki is folyik majd a tankból a visszatermelt üzemanyag mennyiség....    hát nem ez történt!  A folyamatosan hozott 7.6 liter körüli átlag alá egy decivel sem tudtam lejjebb menni    -    miközben tök mindegy volt, hogy városban, vagy országúton gurultam   -   cserébe az autó tulajdonképpen meghalt. Ezt követően visszatekeredtem a COMFORT módba, ami egy kellemes dinamizmust hozott és 6.8 literre mérsékelte a fogyasztást.

Majd jött a SPORT mód  ...és jöttek az élmények! A kis BMW életre kelt, alig kellett nyomni a gázt, vidáman röpült, könnyedén gyorsított, és a 7.3 liter körüli üzemanyag elfüstölésével életem párja szerint az arcomra visszaköltözött az elégedett vigyor.  Feltehetőleg ezek a rettenetes ECO módozatok tehát inkább a dugóban való araszolás esetén prosperálnak jól, de az meg éppen nem volt, így ennek az elméletemnek a helyességére már soha nem derül fény.

Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport LineEzt követte a közel félméteres hófalak közötti autózás SPORT + üzemmódban! Frenetikus! Persze rögtön hozzá is csavarozom az infóhoz, hogy csak kellő gyakorlattal és elmeháborodással rendelkezőknek ajánlom a dolgot!  Az amúgy nem túl tolakodó menetstabilizáló rendszer lebutítását, vagy teljes kikapcsolását csak szükség esetén tegyék meg.

A "szükség" akkor következik be, ha olyan lejegesedett, havas úton kell felfelé kaptatni, ahol a kipörgést és csúszkálást gázelvétellel és egyéb szankciókkal "jutalmazó" menetstabilizáló rendszer meghiúsítaná a hőn áhított cél elérését.  SPORT pluszba kapcsolva a 114-est úgy ment fel a jéggel is feljavított havas erdei úton, hogy le a kalappal. Egyébként az üzemmód választó előtt található kis gomb hosszas nyomásával is kilőhetjük a biztonságunkra felügyelő elektronikát. Megjegyzem ezzel esetemben volt egy kis baj, mivel a hó alatt tartózkodó jégről csak akkor értesültem mikor kiszálltam, így rögvest lehetőségem nyílt fekve, közelebbről is megszemlélni a gumin lévő feliratot.  Bridgeston volt ráírva! ...és a teszt alatti viselkedése alapján beharcolta magát az ajánlott gumi kategóriába.

A 114i Sport változatánál a futómű szintén jó osztályzatot kapott! A Feszesre hangolt rugózás ellenére sem pattogott, így tesztalanyunk a téli körülmények között is mindvégig kiszámítható és jól irányítható volt. A váltó: egy aránylag rövid utakon mozgó karral, többé kevésbé gond nélkül kapcsolható, kimondottan jó fokozatelosztású 6 gangos szerkezet. A belső tér: elegáns és sportos. A kényelmes ülések, a nagyon korrekt összeszerelési minőség, a hátul is elfogadható kényelem, és a jól pakolható csomagtér, teljes értékű családi autóvá teszik a 114-i Sportot.

Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport LineAmennyiben az alacsony üléspozíciót választjuk a túl magas középső tárolórekesszel, biztosan meggyűlik a bajunk mert nem lehet tőle normálisan váltani, és a kéziféket is csak kitekert derékkal lehet behúzni. Ezen, és az ülés - pedál - kormány háromszög egymáshoz viszonyított helyzetén is érdemes lenne finomítani.  Egy fontos tanulság:   azzal, hogy a BMW a kisautónak számító 114-esnél is a hosszában beépített motort és a hátsókerékhajtást választotta, nem vette el a vezetőtől a kerékkel való kormányzás lehetőségét, és ez az autó bebizonyíthatta, hogy a sok fronthajtásos versenytárs között ez a koncepció bizony még mindig megállja a helyét.  

Mindent egybevéve, egy egész szépen átrajzolt, harcias megjelenésű autó lett a 114i Sport line, ami ha nincs is túlmotorizálva, az átlagos autózásnál többre vágyó vásárlók számára jó alternatíva lehet. A 7 liter körüli fogyasztás nem eltúlzott, bár jó lenne, ha valóban hozni tudta volna a beígért ötfelet.   A futómű tetszett, a belső tér egész kellemes - bár itt elférne egy kis ráncfelvarrás - és a kikapcsolható menetstabilizáló révén, az átlagos, és sokszor használhatatlanná biztosított modern vetélytársakat magasan meghaladó használati értékével, nálam nyerő a kis BMW!

A rengeteg extrával megspékelt tesztautó 8 milla fölötti ára ezt a modellt sem teszi népautóvá, bár talán nem is ez volt a cél. Persze azért az induló ár sem ennyi.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 114i Sport Line, galéria, teszt
 
A Volvo bemutatta világelső, kerékpárosok észlelésére képes rendszerét A Volvo bemutatta világelső, kerékpárosok észlelésére képes rendszerét Az exkluzív hangélmény folytatódik – a vadonatúj BMW 7-es sorozatban Az exkluzív hangélmény folytatódik – a vadonatúj BMW 7-es sorozatban Skoda utazó családi park Skoda utazó családi park Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa Rióban debütál a Nissan radikálisan új elvek alapján tervezett BladeGlider tanulmánya Rióban debütál a Nissan radikálisan új elvek alapján tervezett BladeGlider tanulmánya
 
Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI

Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI

2013. február 25.
Az előző évben, azaz a 2012-ben bemutatott Kia cee’d jelentős változásokon esett át, a 2006-os megjelenés óta. Most az 1.6 literes 128 lóerős dízel változatot mutatjuk be.
Részletek
Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDIA Kia cee’d-et 2006-ban mutatták be. Ez a modell számunkra azért fontos, mert azon felül, hogy a Kia ezzel beírta magát az autógyártás nagykönyvébe, mégpedig úgy hogy innentől igenis számítani kell rá az Európai piacon, a tervezője egy magyar mérnők, név szerint Kovács Miklós volt. Eltelt 6 év és a Kia számos sikert elkönyvelt, az idén bemutatta az új cee´d-et ami már ránézésre egy igen jól megalkotott modellnek tűnik.

A formaterv a jelenlegi márkaarculatot tükrözi. A hűtőrács eltéveszthetetlenül Kia, a fényszórók erőteljesen hátrahúzottak és ledes nappali fényt kaptak, az övvonal meredeken emelkedik a hátsó lámpák pedig ledes világítást kaptak. A hűtőrács, a ködlámpa és az oldalüvegek krómkerete eleganciát sugároz.

A motortér tartalmára nem lehet panasz. 1591 ccm-es 135 lóerős és 165 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes közvetlen befecskendezéses benzinmotor erejét egy hatfokozatú duplakuplungos automataválton keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. A GDI motoros cee’d átlagfogyasztása vegyes használatban 6.2 liter. A futómű lágy hangolású lett a kormányzás az elektronikus rásegítésnek köszönhetően sajnos nem sok visszajelzést ad a vezető számára. A fék a négy tárcsaféknek köszönhetően az 1193 kg-os autót tökéletesen lassítja.

Beülve egy nagymértékű minőségi javulást tapasztalunk. A műszerfal borítása puha, a kapcsolók gumibevonatot kaptak, a kilincsek rombuszformája esztétikus krómozást kapott. A műszerek króm borítása igazi meglepetést tartogat. Ebben a kategóriában nem megszokott az, hogy a középső műszer egy TFT kijelző. Ha az automata váltót sport fokozatba tesszük, akkor a sebességmérő számozása megdől egy kicsit ezzel a sebesség illúzióját kelti. Az ülések kényelmesek és megfelelő oldaltartással rendelkeznek és természetesen elektromos állításúak.

Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDIAz extrák sora igen jól alakul. Elektromos fűthető tükrök, részben nyitható panorámatető, hat légzsák, érintőképernyős bluetooth-os navigáció, amit a fűthető kormányról is vezérelhetünk. A klíma kétzónás, a sávelhagyásra hangjelzéssel figyelmeztet az autó, elektromos kézifék, négy elektromos ablakemelő, első-hátsó tolatóradar, tolatókamera, kanyarkövető Xenon fényszóró és automatikusan kormányzó parkoló asszisztens. Ami viszont hiányzik és ez remélhetőleg majd a modellfrissítéssel bekerül az extrák listájára az a radaros tempomat, ráfutás gátló automata fékezőrendszer, holttér-figyelőt és a táblafelismerő rendszer. A csomagtartó 380 liter amit az ülések síkba döntésével 1318 literesre növelhetjük.
Kulcsszavak: bemutató, ceed, galéria, kia, teszt
 
Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét Genfi Autószalon - Nissan GT-R Genfi Autószalon - Nissan GT-R Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI A Nissan Pulsar Nismo Concept a Mobilitás 2014 autókiállításon A Nissan Pulsar Nismo Concept a Mobilitás 2014 autókiállításon Még sokoldalúbbá vált új SEAT Leon ST 4Drive állandó összkerékhajtással Még sokoldalúbbá vált új SEAT Leon ST 4Drive állandó összkerékhajtással
 
Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd

Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd

2013. február 22.
A Wrangler Jeep 2011-ben, 70. születésnapját egy limitált kiadású típussal ünnepelte. Stábunk ideális körülmények között próbálhatta ki az ünnepeltet.
Részletek
Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 CrdVégre szerencsénk volt. Igazi havas körülmények között próbálhattunk ki egy Jeepet, mely ízig-vérig egy amerikai terepjáró. Furcsa érzés és nehéz elhinni, hogy ez a márka már olasz kézben van.  De szerencsére, aki nem ismeri a márka történetét az nem tudja megmondani hogy ki is a tulajdonos.

A jellemző Wrangler jegyek, mint a kerek fényszórók, a hét lyukas hűtőrács az ajtó külső zsanérozása, a motorháztető külső zárjai és az aprólékos munkával kiszedhető tető, a sík szélvédő és a szögletes karosszéria szerencsére megmaradtak. A motorháztető külső zárja praktikus, de nem gondolnánk, hogy kelet Európában ennyi elég.

A szögletes motorháztető alatt egy 2777 ccm-es 6 hengeres 147 KW-os és 410 nm nyomatékkal rendelkező diesel motort találunk. A motor hatalmas előnye hogy a nyomatékcsúcsot már 1600 fordulat/perctől élvezhetjük. A váltó egy 5 sebességes automata, a hajtás természetesen összkerék. Az összkerékhajtás a 410 nm nyomaték, az első és hátsó differenciálzár és a 38,4 fokos első, a 31,4 fokos hátsó és 20,8 fokos rámpaszög igen komoly terepjáró képességekkel vértezi fel a Wrangler-t.

Ha helyet foglalunk az autóban, akkor igencsak barátságos beltér fogad bennünket. A helykínálat 4 személy számára van kialakítva. A műszerfal kifejezetten szép, ízlésesek a krómgyűrűk, az elöl helyet foglalókat könyöklő és pohártartó is kényezteti.

Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 CrdHa van kedvünk hozzá, akkor az első ülés fölötti tetőrészt egész könnyen ki tudjuk szedni a helyéről, de elrakni az autóban már annál nehezebb. A csomagtér ajtó megoldása elég érdekes lett. Az üveges részt csak akkor tudjuk kinyitni, ha már az ajtót kinyitottuk, de bezárni viszont ezt kell először.  Erőteljes, jól vezethető, a terepen minden gond nélkül elboldogul. és ezek mellé még a fogyasztása is jónak mondható, átlagban 9 litert mértünk.

De egy percig se feledjük azt a nem elhanyagolható apróságot, hogy a terepezés azért több vezetési tudást igényel, mint amit egy átlag sofőr birtokol. A megoldás az, hogy az autó árának töredékéért lehet szakembertől vezetési órákat venni, legalább úgy tanulunk meg autót vezetni, hogy a Jeep-ünk túléli amatőr próbálkozásainkat.
Kulcsszavak: galéria, jeep, teszt, Wrangler
 
Különleges Camp Jeep® rendezvényen ünnepli a márka 75. évfordulóját és a tulajdonosokat Különleges Camp Jeep® rendezvényen ünnepli a márka 75. évfordulóját és a tulajdonosokat Rendkívüli eredménnyel zárta a hónapot és az első negyedévet a Jeep márka Rendkívüli eredménnyel zárta a hónapot és az első negyedévet a Jeep márka A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40 A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40 Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living Magyar Crossover -  Suzuki SX4 S-Cross Magyar Crossover - Suzuki SX4 S-Cross
 
Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV

Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV

2013. január 29.
Egy igazi csúcsragadozó a 235 lóerős Quadrofoglio Verde az Alfa Romeo családjában. A technikailag magasra állított mércét évek óta hibátlanul állja a Giulietta.
Részletek
Alfa Romeo GiuliettaAz Alfák mindig stábunk kedvencei közé tartoztak. Nincs ez másképpen a Giulietta esetében sem. Igazi érzelmeket vált ki mindenkiből akár vezeti, akár csak benne utazik, vagy csak irigykedve nézi az utakon. Ezek az érzelmek most talán még hangsúlyosabbak, mert a most bemutatásra kerülő autó a Giulietta modell csúcsa nem más, mint a 235 lóerős Quadrifoglio Verde.

Első ránézésre nem túl sok különbséget lehet felfedezni egy alapmodellhez képest. Az autó orrát a hangsúlyos lebegő Alfa pajzs urallja. A lámpák a mai kornak megfelelően ledes nappali fényt kaptak. Oldalról feltűnő, hogy amolyan Alfás módon a hátsókilincs felkerült az ablak mellé. A hátsó lámpák ledes technikát kaptak érdekes csigavonalban. A QV modell 7 lyukas alu felnit, és az első sárvédő büszkén virító négylevelű lóhere emblémát kapott. Mert, hogy a QV azaz a Quadrifoglio Verde jelentése négylevelű lóhere.

A Giulietta motortere egy 1742 ccm TBI turbós benzines erőforrást rejt. A motor a 235 lóerős teljesítményét 5500 fordulat/percnél a 340 nm nyomatékot pedig 1900 fordulat/percnél adja le. Az erőt egy hatfokozatú kézi váltón át juttathatjuk le az első kerekekhez. A futómű a 20 mm ültetés ellenére nagyon jól sikerült, a kormányzás direkt a 330 mm négydugattyús Brembo fékek jól adagolhatóak és határozottan lassítják le az autót. A vezetése nagyon jó, egy rutinos sofőr minden probléma nélkül ki tudja autózni a 235 lóerő nyújtotta lehetőségeket.

Alfa Romeo GiuliettaAz Alfa újdonsága a DNA rendszer ebben a modellben is megtalálható Ez a rendszer három beállítási módot tesz lehetővé Normál, Dynamic és All Weather. Az alapbeállítás a normál mód, de ha ki akarjuk hozni az autó maximális teljesítményét, akkor állítsuk a kapcsolót Dynamic állásba. Normál állásban nincs semmi meglepő, minden az alapbeállításoknak megfelelően működik. Dynamic  állásban az ESP ami egyébként kikapcsolhatatlan, kisebb mértékben avatkozik be, csökken a szervo rásegítés. All Weather állásban a szervokormány normális rásegítéssel dolgozik, túlkormányozottság  esetén a kormánykeréken enyhe impulzus ösztönzi a vezetőt a helyes manőver végrehajtására. Nem túl erős tempóval sikerült az átlagfogyasztást 8.5 liter alá szorítani.

Beülve az autóba az érzelmeink az apró részleteknek köszönhetően tovább fokozódnak. Az első ülések kényelmesek és jó oldaltartásúak, az üléspozíció kifejezetten kényelmes. A hátul ülőknek a lábtér bőven elegendő, de a fejtér egy kicsit szűkös. A hátul ülőket egy tárolóval és pohártartókkal ellátott kartámasz kényezteti. A műszerfal jól átlátható és igazán elegáns, a csövekben elhelyezett műszerek mutatója 6 óra állásból indul ezzel is erősítve a sportosságot.

A csomagtartó 350 literes amivel a Giulietta a kategóriájának teljesen megfelelő. A kinyitása az Alfa embléma benyomásával történik,vagy a legegyszerűbb ha a távirányítóról nyitjuk.
Kulcsszavak: alfa romeo, galéria, giulietta, irányjelző magazin, teszt
 
Infiniti Eau Rouge – bevetésre készen a Genfi Autószalonon Infiniti Eau Rouge – bevetésre készen a Genfi Autószalonon A Nissan jelentősen átdolgozott, úttörő crossover modellje továbbra is orrhossznyival a piac előtt jár A Nissan jelentősen átdolgozott, úttörő crossover modellje továbbra is orrhossznyival a piac előtt jár A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800 A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800 Új motorokkal bővül a DS4 Új motorokkal bővül a DS4 Svédacél - Volvo XC90 Svédacél - Volvo XC90
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 161 - 170