Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 161 - 170
Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

2013. április 24.
Akár kis Deltának is hívhatnánk a Lancia Ypsilon 1.3 Multijet változatát, amely kiválóan alkalmas városi és országúti közlekedésre. Megjelenésével hűvös, olaszos eleganciát sugároz.
Részletek
Lancia YpsilonKözel egy éve már bemutattuk az új Lancia Ypsilont. Akkor a kéthengeres TwinAir motoros változatot teszteltük.

A formavilága még mindig tetszetős, de a nagyobb testvér a Delta designjára hajaz.  Motorikusan egy régi ismerőst köszönthetünk. A 4 hengeres turbós gázolajos erőforrás a Multijet sorozat II. generációja, ami 1.3-as 16 szelepes 95 lóerős és 200 nm nyomatékkal rendelkezik. A motor nem egy száguldásra termett fajta, de a 1500 fordulat/perctől elérhető 200 nm nyomaték teljesen korrekt lendületet enged ennek a kisautónak.

A váltó egy 5 fokozatú kézi váltó, ami tipikus olaszos, meg kell szokni a működését.  A váltó áttételezése nagyon jóra sikerült, a 95 lóerős motor teljesítményét teljes egészében ki tudjuk használni vele. Az alacsony fordulatszámon ébredő nyomaték csúcsnak köszönhetően nem tapasztalunk turbólyuk hatást. Az autó kis mérete és közel 1 tonna súlya miatt a futóműve kicsit pattogós, a kormányzása túlszervózott, de városi közlekedésre, amire ez a kis Lancia igazából ki lett találva arra tökéletesen megfelel. A gazdaságosság jegyében és természetesen hogy ne szennyezzük a környezetet jobban annál, mint az mindenképpen szükséges a kisautó kapott egy start-stop rendszert.

A külső szerethető, és igazán kellemes érzelmeket vált ki az emberből. érdekesre sikeredett a hátsó ajtó kilincse is, ami magasan van.  Beülve az első furcsaság hogy a műszeregységet középre helyezték, ami nem rossz, de szokni kell. Extrából igen jól áll a kis Lancia, bőrkormány, bluetooth, tempomat, elektromos ablakok és tükrök. Az ülések kényelmesek, de az ülésfűtés nagyon hiányzik belőle. 

Lancia YpsilonViszont a beltér mérete még mindig tudtunkra adja, hogy igazából ez egy női autó.  A gyári navigáció egy érdekes megoldás, nem építették be az autóba hanem a bal oldali „A” oszlopba lehet egy gyári konzollal elhelyezni.

Az tény hogy nagyon szép lett, könnyű vele parkolni, jó a felszereltsége, a Multijet motornak hála a fogyasztása is kiváló.
Kulcsszavak: bemutató, lancia, teszt, Ypsilon
 
Íme az új BMW M240i M Performance Edition Íme az új BMW M240i M Performance Edition Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci
 
Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer

Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer

2013. április 02.
Fekete színe még jobban kihangsúlyozza formavilágát. A Citroen modelljeit sokféle jelzővel lehet illetni, de hogy unalmasak és kispolgáriak lennének, azt semmi képen sem lehet rájuk mondani.
Részletek
Citroen C5Egy pici kontrasztot lehet talán a C5 kombi változatában felfedezni, mert míg a formaterv talán nem olyan lenyűgöző addig a fekete szín és temérdek króm kiegészítő mégis csak feltűnővé teszi az autót.

A 2008-ban bemutatott modell egy finom ráncfelvarráson esett át. Aminek köszönhetően ledes nappali fényt kaptak az első fényszórók, amik egyébként kanyarkövető xenon rendszerrel is fel vannak vértezve. A motortér egy 2179 ccm-es 4 hengeres és 16 szelepes HDi erőforrást rejt. Ez a HDI technika a 204 lóerőt 3400 fordulat/percnél és 450 nm nyomatékot 2000 fordulat/percnél adja le. A C5 motorja egy igencsak jól sikerült fejlesztés.

A váltója egy hatsebességes automata szerkezet, ami egy kicsit talán lomhán teszi a dolgát, de ezért cserébe viszont nagyon finoman és szinte észrevétlenül váltja a fokozatokat. A futómű nagyon kényelmes és komfortos utazást tesz lehetővé. Ez egy Hydractiv III+ névre keresztelt 3.generációs hidropneumatikus rugózás, ami engem személy szerint már a Citroen BX-ben is lenyűgözött pedig az ehhez képest még igencsak egyszerű volt. Ez a rendszer figyeli az útviszonyokat, a karosszéria terhelését és estleges dőlést és ennek megfelelően állítja a futóművet. A futómű magasságát 4 féleképpen állíthatjuk, aminek van parkolást, ki és beszállást megkönnyítő állása és akár egy úgynevezett szerviz állása is. A kormányzás pontos és talán egy kis száguldásra is csábítana, de az autó többi része erre nem vevő, inkább a kényelmes kocsikázást részesítik előnybe.

Citroen C5A beltér szinte fejedelmi kényelmet nyújt az első ülések elektromosan állíthatóak, fűthetőek, gerinctámasszal és masszázs funkcióval teszi még kellemesebbé az utazást. A hátsó ülések kényelmesek a fej és lábtér szinte feleslegesen nagy, egyetlen egy hibát lehet megállapítani, mégpedig azt, hogy a fejtámla nem állítható megfelelően.

A kormánykerék a C4-ből már megismert fix középrésszel rendelkezik, ami első használat során okoz némi meglepetést, akárcsak a kapcsoló rengeteg, de egy kis ismerkedés után minden könnyedén megtalálunk és használhatunk. A műszerfal egyébként nagyon szép és rendezett. A kézifék természetesen, de szerintem sajnos elektromos. Az utastér  térérzetét nagyban javítja a szinte teljes üvegtető.

A csomagtartó 505 literes alapból amit közel 1,46 köbméteresre bővíthetünk. Egy érdekes megoldás hogy a csomagtartóba való pakoláskor az autó hátulját egy gombnyomásra lejjebb tudjuk engedni ezzel is megkönnyítve a pakolást. Talán egy ilyen kategóriájú autónál nem a legfontosabb szempont a fogyasztás. Városban és országúton használva 7,3 litert mértünk, ami egy közel 1700 kg-os autótól azért nem is olyan rossz.  

Citroen C5
Kulcsszavak: bemutató, C5, Citroën, teszt
 
A vadonatúj BMW 1-es limuzin, mint a kínai piac prémium szintű kiváltsága A vadonatúj BMW 1-es limuzin, mint a kínai piac prémium szintű kiváltsága Európa új vízi sportja Európa új vízi sportja Az új Citroen C4 Picasso lett Németországban az Év Külföldi Egyterűje Az új Citroen C4 Picasso lett Németországban az Év Külföldi Egyterűje DS 7 Crossback: Az avantgárd design szerelmeseinek DS 7 Crossback: Az avantgárd design szerelmeseinek Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC
 
Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi

Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi

2013. március 29.
Fiatalos, dinamikus a 208-as Peugeot 1.6 literes 120 lóerős változata. Külsejével a nagyobb testvérekre hasonlít, de ezzel nem veszíti el egyedi megjelenését.
Részletek
Peugeot 208A picit talán sablonosra sikeredett 207-es sorozat után a Peugeot előállt a 208-as modellel, ami már az első pillantás után leveszi az embert a lábáról. Bárhonnan nézzük is meg az autót, tetszetős és szép formákat látunk. Az autó elejét a nagyméretű krómkeretes hűtőrács uralja az oroszlános emblémával. Az 508-as óta már megszokhattuk, hogy nem csak embléma van, hanem egy szolid krómozott Peugeot felirat is.

A lámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról a háromajtós karosszéria miatt hatalmas méretű ajtót találunk, amin minden gond nélkül tudunk beszállni. Az oldal másik szembetűnő eleme a vállvonalnál végigfutó krómbetét. Az autó farát a ködlámpa és a króm Peugeot felírat uralja.

Talán egyfajta nosztalgia is vezérelhette a Peugeot tervezőit mikor visszatértek a teljes hosszúságú motorháztetőhöz, ami a 207-ről igencsak hiányzott, illetve a „C” oszlopon elhelyezett króm dísz, amit az ős elődön a 205-sön lehetett hasonlóan felfedezni. A motorháztető alatt egy régi ismerőst találunk, ami talán nem a legjobb döntés ehhez az autóhoz, mert egy kicsit lomha. Az 1598 ccm-es 120 lóerős és 160 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes benzinmotor a közel 1090 kg-os autót 9,9 s alatt repíti 100km/h-ra. A 120 lóerős teljesítményt 6000-es fordulaton, míg a 160 nm nyomatékot 4250-es fordulaton adja le. A fogyasztása normál autózás mellett 6 liter körül alakul. A váltó egy hat sebességes kézi szerkezet, a futómű kellemesen, de mégis sportosan használható nagyon nehéz zavarba hozni. A fékek jól adagolhatóak és pontosak, a kormányzás egy kicsit gokartos benyomást kelt köszönhetően a pici kormánykeréknek.

Peugeot 208Beülve az autóba rögtön szemet szúr a picike kormánykerék, amit tény, hogy egy ideig szokni kell, de ha egyszer megszokjuk, soha többet nem akarunk mást. A műszerfal hála a kis kormánykeréknek, érdekes magasra került. Az analóg műszerek között egy digitális kijelzőt találunk. A középkonzol egy nagyméretű kijelzőt rejt magában, amin a fedélzeti komputer adatait de itt jelenik meg az audio rendszer és a navigáció adatai is. Az ülések kényelmesek jó az oldaltartásuk és a combot is megfelelően támasztják alá. A háromajtós karosszériának köszönhetően a hátra beszállás egy kicsit nehézkes. A nagyméretű üvegtető nagyban növeli a teret. A csomagtartó alaphelyzetben 311 liter amit a hátsó ülések előredöntésével növelhetünk.

A Peugeot a 3 ajtós 208-cal egy nagyon jó autót hozott össze, bár a benzinmotor egy picit idejétmúlt már talán, de ettől még szerethető és kívánatos.
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 208, teszt
 
Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi Volkswagen Innovaturné az országos márkakereskedői hálózatban Volkswagen Innovaturné az országos márkakereskedői hálózatban Első hivatalos fotók az új generációs Lexus IS F Sportról Első hivatalos fotók az új generációs Lexus IS F Sportról Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik
 
Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE

Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE

2013. március 25.
A dinamikus városi autó megjelenését tovább fokozta az ELLE divatmagazinnal kötött kooperációja a Nissan Micrának.  Az autó kívül - belül az ELLE stílusjegyeit hordozza.
Részletek
Nissan Micra ELLEStílusos, szembeötlő, energikus és szereti a várost. Ez a jellemzés ugyanúgy érvényes a Nissan Micrára, mint a világon a legmagasabb példányszámban eladott divatmagazin, az ELLE olvasóira.

Tényleg annyira összeillenek, hogy a Nissan és az ELLE összefogtak, hogy együtt hozzák létre a népszerű városi autó különleges változatát. Az ELLE-kapcsolatra a hátfali ajtón és az első sárvédőkön elhelyezett finom márkajelvények, a padlószőnyegeken megjelenő logók és az első ajtók stílusos, ELLE-jelzésű védőcsíkja utal.
A Nissan Micra ELLE a középszintű felszereltségű Acenta változaton alapul, alapfelszerelései közé tartozik az automata légkondicionáló berendezés, a kulcs nélküli bejutást lehetővé tevő Intelligens Kulcs, a nyomógombos indítás, az elektromosan fűtött és behajtható visszapillantó tükör, a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika.

A különleges design-elemekhez tartozik a panoráma üvegtető, a hűtőrács alsó részén megjelenő króm díszítések, a krómozott belső ajtókilincsek, a festett könnyűfém kerekek, a ködlámpák és a tetőspoiler. Négy 170-180 centis felnőtt közepes hosszúságú utakon problémamentesen elfér, ritka ez ekkorka autóban. A csomagtartó 265 literes terecske ennek megfelelően elég szerény, viszont a hátsó üléseket könnyen és gyorsan le lehet dönteni.

Nissan Micra ELLEAz utastér méretei mellett a Micra vezethetőségét is dicsérni kell. A Nissan Micra ELLE a kifinomult 1,2 l-es, közvetlen befecskendezésű, kompresszoros feltöltésű (DIG-S) motorral érhető el, mely 98 LE a teljesítménye, CO2-kibocsátása ugyanakkor csak 99 g/km. A CVT váltó a kis Nissanban nem nyúlós, tökéletes és olyannyira prímán teszi a dolgát, hogy sport módban még némi plusz lendület elővarázsolására is képes. Kívülről vagány belülről praktikus autót ismerhetünk meg benne, tökéletes választás városban sokat közlekedő divatos hölgyek számára.

Nissan Micra ELLE
Kulcsszavak: bemutató, micra, nissan, teszt, új modell
 
Az első fotó! Íme, a Renault pickupja Az első fotó! Íme, a Renault pickupja Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Renault Kadjar - Kikapcsolódás teljes biztonságban Renault Kadjar - Kikapcsolódás teljes biztonságban A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM 2016-tól újabb színben rendelhető a BMW S 1000 XR 2016-tól újabb színben rendelhető a BMW S 1000 XR
 
Lenyűgöző autó - Mazda CX-5 CD150 AWD

Lenyűgöző autó - Mazda CX-5 CD150 AWD

2013. március 21.
A Mazda CX-5 hibátlanul teszi a dolgát, amit a SKYACTIV technológiában előírtak. Lényege a nagyobb teljesítmény mellett kisebb káros anyag kibocsájtás.
Részletek
Mazda CX-5A CX-5 minden porcikája új, technikai szempontból kizárólag a SKYACTIV elemeit tartalmazza, tervezési szempontból pedig a „KODO – a mozgás lelke” irányzat azon jegyeit mutatja, melyeket korábban két tanulmányautóban, a SHINARI és a MINAGI esetében már megismerhettünk.

A modell külső formaterve merész stíluselemeket alkalmaz, amelyek egyszerre fejezik ki a szabadidőjárművekre jellemző masszív funkcionalitást, és a Mazdáktól elvárt életteliséget és agilitást. De konzervatív, túl visszafogott, minden porcikájából sugárzik a sok-sok kompromisszum. De lehet, hogy ez nem is baj, így a rengeteg SUV között megőrzi egyediségét. Orrkialakítása viszont megkapta az összes Mazdára jellemző frontrészt, középpontjában a jellegzetes „szárnnyal”, amely erőt és mélységet sugároz.

A fejlesztő csapat alapos kutatásokat végezhetett azzal kapcsolatban, hogy milyen jellemzők és funkciók révén fokozhatják a modell kényelmét és praktikumát, és arra összpontosítottak, hogy rugalmas megoldásaikat a vezetők és utasaik egyaránt örömmel fogadják. A fejlesztők munkája tökéletesre sikeredet, egy kényelmes, felhasználóbarát utastér jött létre, amely szemmel láthatóan kiválóan hasznosítja a rendelkezésre álló teret, és intelligens funkcionalitást kínál. Családi autóként is megállja a helyét a CX-5, a csomagtartó több mint 500 literes, ráadásul az üléstámla is három részben dönthető.

Mazda CX-5A SKYACTIV-D 2.2 dízelmotor kiváló hatásfokú, kétfázisú turbófeltöltőjével tüzes, egyenletes gyorsításra képes, lélegzetelállító menetdinamikája messze meghaladja a hagyományos dízelekét. 150 lóerős motorral felszerelt modell a kompakt szabadidő-autókhoz képest, a megszokottnál jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, kivételesen csekély károsanyag-kibocsátás mellett, valamint nitrogén-oxid kipufogógáz-kezelő rendszer nélkül is teljesítik az Euro6-os emissziós normát.

Lenyűgöző autót alkotót a Mazda amelyet világszerte elnyert díjak sokasága is jelzi és megtartotta márka minden modelljét meghatározó egyedi értéket, a jellegzetes Zoom-Zoom szellemiséget és a bizonyított vezetési élmény iránti elkötelezettséget.
Kulcsszavak: bemutató, cx-5, mazda, teszt
 
Az új Toyota Hilux: Igáslovakra jellemző robusztusság, strapabíró és megbízható karakter Az új Toyota Hilux: Igáslovakra jellemző robusztusság, strapabíró és megbízható karakter Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV A Fiat új kompakt szedánjának neve: TIPO A Fiat új kompakt szedánjának neve: TIPO Megérkezett a Nautor’s Swan által inspirált BMW Individual M760Li Megérkezett a Nautor’s Swan által inspirált BMW Individual M760Li Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M
 
Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel

Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel

2013. március 18.
Egy jól bevált típusnak újragondolásából született meg az utóbbi idők egyik legjobb kinézetű szabadidő autója a Subaru XV.
Részletek
Subaru XVSajnos a Subaru nem túl sűrűn látott vendég nálunk, mivel igazából túl sok újdonsággal nem rukkoltak mostanában elő. Az új Subaru XV a Forester és a Legacyból kinőtt Outback SUV-ok harmadik testvére. Itt is a jól bevált receptet követte a Subaru akárcsak az Outback esetében. Végy egy sikeres modellt emeld meg a has magasságot, akassz rá egy két műanyag kiegészítőt és máris kész az új típus.

Az XV a nálunk még nem kapható 2013-as Impreza alapjaira van építve. Az hogy nálunk még nem kapható annak egyszerű oka van. A tengerentúl és a Japán piacon akkora a sikere az új Imprezának, hogy a gyár nem bírja jelenleg teljesíteni a megrendeléseket.  Ránézésre látszik, hogy nem az egyszerű városi forgalomra tervezték az XV-t hanem kisebb nagyobb akadályok leküzdésére. Erre utal a megemelt has magasság, az első és hátsó lökhárítón és a küszöbökön elhelyezett műanyag koptatók és betétek, illetve a sárvédő ívek műanyag peremei. Bátor megoldás egy ilyen terepen is használt autón a ledes nappali fényt a lökhárító legaljára szerelni.

A motortérben a Legacyból már régen megismert 1998 ccm-es 4 hengeres 16 szelepes Boxer Diesel erőforrás teljesít szolgálatot. Gázolajos létére azért megmaradt a Subaru jellegzetes Boxer hangja, de azért ne várjuk a STI-ből megismert menydörgést.

Subaru XVA boxerünk 3600-as fordulaton 147 lóerőt és 1600-2400 fordulat között 350 nm nyomaték leadására képes. Az általunk mért átlagfogyasztás 6.7 liter 100 kilométeren. A váltó Subarusan kemény és pontos 6 sebességes kézi kapcsolású. A hajtás mi más is lenne, mint egy szimmetrikus összkerékhajtás, amit szinte lehetetlen kihozni a sodrából. Ha ez mégiscsak sikerülne, akkor az elektronika könyörtelenül beleszól a dolgainkba. Sajnos ezt kikapcsolni teljesen sohasem lehet. A futómű nem túl lágy inkább kemény és feszes, a magas építésnek köszönhetően azt gondolnánk, hogy dülöngélésre hajlamos, de ez nem így van. A fék és a kormányzás is ízig-vérig Subarus.

A beltér szintén az Imprezából érkezik, semmi fölösleges cicoma, minden a funkcionalitásnak van alárendelve. A középkonzol tetején találjuk a fedélzeti komputer kijelzőjét, amiről minden adatot le tudunk olvasni, talán egy kicsit többet is mint amire egy átlag felhasználónak szüksége is van. Természetesen az ablakok és a tükrök elektromos mozgatásúak az első ülések fűthetőek. A középkonzolon elhelyezett könyöklőben találjuk a szivargyújtó csatlakozót és az USB bemenetet. A fejegységgel egyébként bluetooth-on is kapcsolatot tudunk teremteni.   A csomagtartó alap helyzetben 380 liter amit az ülések döntögetésével 1270 literesre növelhetünk.

Subaru XVösszességében a Subaru ismét nagyot alkotott, egy nagyon jól használható SUV-t hozott létre, amivel bátran merészkedhetünk keményebb terepre is, nem fog cserben hagyni minket.
Kulcsszavak: bemutató, subaru, teszt, új modell, XV
 
Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon Újraindítja a Pajero modell gyártását Oroszországban a Mitsubishi Újraindítja a Pajero modell gyártását Oroszországban a Mitsubishi Az autókereskedők napja a Discovery Channel műsorán Az autókereskedők napja a Discovery Channel műsorán Orbán: a Mercedes CLA-hoz hasonló Magyarország kéne Orbán: a Mercedes CLA-hoz hasonló Magyarország kéne A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV
 
Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo

Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo

2013. március 09.
Teljesen egyedi, és semmilyen más típusra nem emlékezteti az embert a Hyundai Veloster formavilága, és valószínűleg ennek köszönheti sikereit is.
Részletek
Hyundai VelosterAz európai megjelenéssel egy időben, hazánkban is elérhető a turbó csomag a Velosterhez. Ezzel kívánatosabbá tette a Hyundai az i30-ra épülő sportkupét. Az alap motorral szerelt változat ugyanis kissé vérszegénynek bizonyult.

A különleges koncepció körülbelül egy éve már bizonyított, mind megjelenésben mind felszereltségben, ám a konkurenciához nem tudott felzárkózni. ám a turbósított verzió új alapokra helyezte a Veloster megítélését. Most már több ponton is eltér elődjétől, dinamikusabbra hangolták a futóművet, melyek jótékony hatását nagyobb kanyarokban érezhetjük. Feszesebbek a lengéscsillapítók ettől sokkal stabilabbá vált az autó irányítása. Módosítottak a fékeken is, a megnövekedett teljesítmény miatt nagyobb tárcsák csillognak a 18” –os könnyűfém felni mögött.

Jelentősen módosult optikailag is a Veloster. Sokkal agresszívabb hatást kölcsönöz, ez köszönhető a méretes hűtőrácsnak, küszöbtoldatnak. A csomaghoz jár továbbá a hátsó légterelő és a LED-es hátsó lámpatest. Az autó két leglátványosabb pontja kívülről a 18” krómhatású könnyűfém felni melyen 215/40 es abroncsok feszülnek és a középre kivezetett méretes dupla kipufogóvég. Tesztalanyunkat még egy extrával megspékelte a gyár, ez a matt szürke fényezés volt. Ezzel gyakorlatilag nem volt olyan ember az utakon aki nem bámulta volna meg a Hyundai felturbózott kupéját.

Hyundai VelosterBeülve sem kell csalódnunk, hasonló élmény vár minket a matt külsőn belül is. A csomag tartalmazza a bőr üléshuzatokat melyekbe „Turbo” feliratot is hímeztek. A vezető ülés elektromosan állítható, a kormány jó fogású, látszik, hogy minőségi anyagokat használtak fel.

A multi kormányról szinte minden fontos funkció elérhető így nem kell keresgélnünk a kihangosító, rádió hangerő és sávváltó gombokat a műszerfalon vezetés közben. A váltó pontos és rövid úton jár. Jó érzés a Velosterben ülni. Hátul is egészen nagy a lábtér, viszont a beszállás kicsit meglepő ugyanis a vezető mögött nincs hátsó ajtó.

és a lényeg mely a típus megítélését gyökeresen megváltoztatja, az 1,6 literes változó szelepvezérlésű közvetlen befecskendezéses erőforrás, amit megtámogattak egy kettős megfúvású „twin-scroll” rendszerű turbófeltöltővel. Ezzel a megoldással 186 lóerősre izmosodott a motor. A 265 Nm nyomaték egy pontos, jól hangolt hat sebességes válton keresztül jut a meghajtott kerekekre. Ezzel a módosítással a Veloster sokkal rugalmasabb és dinamikusabb, mint az alap szívómotorral. Alacsony fordulatszámon is meglepően nyomatékos, és ez a hatás egészen a 6500-as tiltásig érezhető.

összességében a Hyundai Veloster Turbó egy izgalmas külsejű, fiatalos sportkupé. Dinamikus és ehhez megfelelően biztonságos is. Kellemes csalódást okozott a vegyes használat alatt produkált 6 literes átlagfogyasztás is.
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, teszt, Veloster
 
A ŠKODA következetesen tovább folytatja a szabadidő-autós offenzíváját a KAROQ modellel A ŠKODA következetesen tovább folytatja a szabadidő-autós offenzíváját a KAROQ modellel Sportos gének - Audi Q5 Sportos gének - Audi Q5 Új fejezet kezdődik a DS történetében Új fejezet kezdődik a DS történetében Kirándulás Atecába Kirándulás Atecába Az új Skoda Octavia Scout –Világpremier 2014 márciusában a Genfi Autószalonon Az új Skoda Octavia Scout –Világpremier 2014 márciusában a Genfi Autószalonon
 
Minden téren megállja a helyét -  Chevrolet Cruze SW

Minden téren megállja a helyét - Chevrolet Cruze SW

2013. március 09.
Tavaly szeptemberben Horvátországban mutatkozott be a Chevrolet Cruse kombi változata. Most az 1,4 literes turbó változatot mutatjuk be.
Részletek
Chevrolet Cruse SWA Chevrolet a Cruze európai bevezetésével bebizonyította, hogy felnőtt a konkurenciához mind technikában mind minőségben. Az Amerikai-Dél-Koreai márka nem bízta a véletlenre az új karosszéria megjelenését, jól felpuhították és ellenőrizték a környezetett. Elsőnek anno 2009-ben a szedánt majd a 2011ben a csapott hátút és tavaly év végén a kombit dobták piacra.

A Cruze egy kiváló mérnöki teljesítmény abból a szempontból, hogy pár apróságtól eltekintve ázsiában, Dél-Amerikában, Ausztráliában és Európában is sikerült az igényeket kielégíteni. A beltér számomra példaértékű, a középkonzol egyesek szerint túl modern, de minden kezelőszerv a helyén van. Az ülések, a térkínálat elöl és hátul is optimális, egyedül a középkonzol könyöklője okozott némi zavart.

A Cruze SW „kombi” tantárgyból kemény 5-ös alát érdemel. Alapállapotban 500 literes csomagtartó egészen 1,5 köbméterig bővíthető, igaz eme méretes tér alja nem sík, számtalan tároló lehetőség van az autóban, aki ezek többségét kihasználja az akár napokig bújócskázhat a tartalék telefontöltővel vagy pár CD-vel. De a teszt végére mi már kellemesen belaktuk, mint egy kényelmes garzonlakást.

Az 1.4-es turbómotor ugyanabba a teljesítmény kategóriába tartozik, mint az 1.8-as erőforrás. Mindkét erőgép maximum 140 ló erejét rendeli a vezető szándéka alá, de a technikák között közel 10 év van, ez elsősorban a fogyasztásban és káros anyag kibocsájtásban érhető tetten. Az előbbi elméleti szinten városi használatban közel 2 literrel, míg az utóbbit 15-20%-kal sikerült csökkenteni a Turbósban. Az 1,4literes önmagában jóval dinamikusabb, természetesen ez köszönhető a turbó-kompresszornak, de jóval túlmutat rajta, és a karakterisztikájában egy kisebb versenygép van elrejtve.   

Chevrolet Cruse SWérthetetlen módon a Cruze fölött elnéz sok vevő, pedig minden téren megállja a helyét az alsó-közép kategóriában.  és ezzel a kombi kivitellel nem lehet, hanem kifejezetten kell is számolni. A modern technikát igen divatos, gusztusos külsőbe csomagolták és ami még sokak számára fontos mindezt a mezőny egyik legjobb árcédulájával díszítik.
     
 
Kulcsszavak: bemutató, chevrolet, Cruze, galéria, sw, teszt
 
A vadonatúj Ford Focusban minden eddiginél jobban elférnek a gyerekek, akik 2 centit nőttek az iskolakezdésre A vadonatúj Ford Focusban minden eddiginél jobban elférnek a gyerekek, akik 2 centit nőttek az iskolakezdésre A Kia bemutatta a megújult Soul-t A Kia bemutatta a megújult Soul-t Íme az új BMW 6-os Gran Turismo Íme az új BMW 6-os Gran Turismo A Lexus megmutatja a jövő crossoverét A Lexus megmutatja a jövő crossoverét Megérkezett a BMW 2-as Active Tourer Megérkezett a BMW 2-as Active Tourer
 
Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara

Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara

2013. február 26.
Minden a helyén, jó minőségű anyagok az utastérben, mértékadó fogyasztás. Röviden ez a Suzuki Grand Vitara JXE 1.6 literes változata.
Részletek
Suzuki Grand Vitara A három ajtós Grand Vitara kipróbálásával úgy voltam, mint egyszeri szegénylegény a házassággal, akartam is meg nem is, aztán meg a teszt végére nem akartam kiszállni belőle.

De ne szaladjunk annyira előre. Kezdjük az elején. Ahogy mentem az autóért azon morfondíroztam, hogy már kipróbáltunk pár Grand Vitarát, mi újat tud még felmutatni a Suzuki ebben a kategóriában? Aztán az is felötlött bennem, hogy egy 1.6 os, benzines autó vár rám állandó öszkerékhajtással, na ja, már össze is állítottam egy egyszerű függvényt – 1586 cm-es „kis” motor + nagy tömeg (kb. 1470kg) + állandó 4 kerék hajtás = nagy fogyasztás?!

Erre a számtan műveletre még később visszatérünk. Nagy elmélyülés közepette már meg is kaptam az autót és az első kisebb utam végéhez közeledtem, amikor már feltűnt, hogy a rövidke autó, 3 ajtóval mindössze 4005 mm, nem bukdácsol a rázópadhoz hasonló budapesti utakon, sőt terepjárós vérvonal kiérződik a városi alkalmazáshoz hangolt, de feszes futóműben. A parkolóban jobban szemügyre vettem a kis-nagy Vitarát, nekem és a szerkesztőség többi tagjának az 5 ajtós is nagyon bejött. Suzukik között kifejezetten karakteres és stílusos megjelenését senki nem vitathatja. De így 3 ajtóval határozottan más egyénisége van a Grand Vitarának, sokkal filigránabb, tettre készebb, és dinamikusabb, mint az 5 ajtós „nagy” testvér.

Suzuki Grand VitaraAz autó utasterében minden a magától érthető helyen van, és aki egy Suzukiban megtalálta a helyét az ebben az autóban is pillanatokon belül otthon érezheti magát. A jó fogású multi-kormány mögötti műszeregység egyszerűen szolgáltatja az alapértelmezett információkat, ennél több nem is kell. Az első ülések kényelmesen kemények. A második üléssorban csak nagy kompromisszumok árán lehet bejutni és kényelmesen elhelyezkedni, az én 186 cm-es magasságom miatt a mögöttem ülők nem 500 km, hanem már 200 km után kezdenek fészkelődni. 4 személlyel mindössze 185 literes csomagtartó csak kisebb bevásárlásra elegendő, de az ülések felhajtásával közel 1 köbméteres rakteret kaphatunk.

Eljutottunk a motorig, ez egy sarokpont! Azt elöljáróban el kell mondani, hogy motorháztető alatt a közismert 1.6-os 16 szelepes 106 lóerős M16A motor van beszerelve, ez szinte minden kisebb-nagyobb Suzukiba beszerelik. A 106 lótól és a 145 Nm-es forgatónyomatéktól nem dobjuk el az agyunkat, de még ilyen Suzukiban nem ültem, ahol ennyire harmonikus az összhang! Nekem az egész napos munka után szinte pihentető volt hazagurulni a Grand Vitarával. A precíz megvezetésű fokozatokkal ellátott váltó tökéletesen kapcsolódik a motor karakterisztikájához. Egyedüli dolog, ami szokást igényel az a kabin hangszigetelése és az állandó 4kerékmeghajtás hangja.

íme a fenti számtan művelet cáfolata: Az autó használatát minden lehetséges körülmény között kipróbáltuk, városban, hosszabb utakon, terepen és még vízmosásban is. 100 km-t városban nyugodt használatban 9,5-10,2 liter benzinnel tettünk meg, Balatoni kirándulásunkat 7,5-8,5 körüli fogyatással jártuk meg, terepen „aktív” használatban sem nyelt 10,5 liternél többet.

Suzuki Grand VitaraA 3 ajtós Grand Vitara egy felszereltségen érhető el. Az 1,6-os „kis-nagy” Vitara mindenhol megállja a helyét, sőt a terepen is elboldogul, ha figyelembe vesszük a motor korlátait – de ugye divatos utcai cipőben ne menjünk túrázni.
Kulcsszavak: bemutató, Grand Vitara, suzuki, teszt
 
Megérkezett a vadonatúj CB1100 Megérkezett a vadonatúj CB1100 Kötéltánccal mutatkozott be az új Jaguar XF Kötéltánccal mutatkozott be az új Jaguar XF Leleplezték az új Ferrarit Leleplezték az új Ferrarit Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC A Toyota Auris Touring Sports Genfben debütált A Toyota Auris Touring Sports Genfben debütált
 
Magától parkol - Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Titanium

Magától parkol - Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Titanium

2013. február 26.
A szedán után a Ford Focus kombija kerül bemutatásra, ráadásul az a változata amely képes magától parkolni.
Részletek
Ford FocusA legújabb Focus szériából anno már járt nálunk a szedán változat, amivel akkor messzemenőkig meg voltam elégedve. Akkoriban igazából két dolog volt, amit nagyon hiányoltam az új Focusból, az pedig a reklámokból megismert táblafelismerő rendszer és az hogy hogyan képes magától parkolni. Nos, miután átvettem az importőrtől a Titanium felszereltségű Focus kombit bizonyossá vált bennem az, hogy ezt a két hiányosságot most pótolhatom.   

Körbenézve az autót rögtön az jutott eszembe, hogy miért is nem a kombi modellel kezdődött meg a forgalmazás. A formáját tekintve semmi túlzás az arányok szinte tökéletesek az övvonal határozottan emelkedik. Külsőleg szinte semmi extrát sem talál az ember szeme, ami feltűnik az első parkoló radar és semmi más.

Felnyitva a motorháztetőt egy 1560 ccm-es 115 lóerős és 270 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes Tdci diesel motort találunk. A váltó egy kézi kapcsolású 6 fokozatú szerkezet. A Tdci motornak és a váltónak köszönhetően a gyári városi fogyasztási adata 5.1liter ez a tesztünk alatt nekünk 5.9 liter volt, de az országúti fogyasztás az igazán kiemelkedő amit nehéz volt 4 liter fölé tornázni. A futómű a fék és a kormányzás szinte tökéletes.

Az ülések kényelmesek és jól tartanak. A műszerfal középkonzol része egy mobiltelefonhoz hasonlítható. Elsőre egy kicsit kuszának tűnik, de könnyedén meg lehet szokni hogy mi hol van. A váltókar előtt óvatosan megbújik egy kapcsoló. Ezzel a kapcsolóval aktiválhatjuk a parkoló segédet. Ez a rendszer az első és hátsólökhárítóban elhelyezett érzékelőknek köszönhetően kiszámítja a parkolóhely méretét, és ha úgy érzi, hogy beférünk akkor nekünk nincs más dolgunk mint követni az utasításokat. A kormányzást az autó kezeli a gázt illetve a féket és a fokozatokat pedig mi.

Ford FocusEgészen minimális helyre is képesek leszünk beparkolni. Emellett az új Focus felismeri a sebességkorlátozó és előzni tilos táblákat és ezt a műszerfal közepén jelzi is nekünk. Segít akkor is ha sávot szeretnénk váltani, a tükrökbe beépített holttér figyelő rendszer jelzi hogy előzhetünk-e vagy sem. Ha esetleg indexelés nélkül ráhajtanánk a felezővonalra, akkor a kormány rezegtetésével jelzi, hogy térjünk vissza a sávunkba ha ezt nem tesszük meg akkor képes arra hogy finom hangjelzés mellett vissza is kormányozza a sávunkba az autót. és itt a biztonsági extrák sora nem ért véget. Ha kezd a reakciók és a koncentrációk csökkeni, akkor ezt finoman jelzi, hogy ideje egy kávét innunk. 30 km/h sebesség alatt az autó automatikusan vészfékez, ha akadály kerül elénk.

Bár kétségtelen hogy ez az autó nem a legolcsóbb Focus a piacon, de az extrák illetve a balesetmegelőzési tartozékokkal együtt mindenképpen megéri az árát.    
Kulcsszavak: bemutató, Focus, ford, teszt
 
18 személyes Transit minibusszal mutatkozik be a Ford a Busz Expón 18 személyes Transit minibusszal mutatkozik be a Ford a Busz Expón A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében Önvezető autók szelték át Magyarországot Önvezető autók szelték át Magyarországot Szemrevaló tanulmány a BMW Motorrad-tól Szemrevaló tanulmány a BMW Motorrad-tól Sportosság, gazdaságosság és prémium kényelem jellemzi az új Audi Q7-est Sportosság, gazdaságosság és prémium kényelem jellemzi az új Audi Q7-est
 

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 161 - 170