Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 151 - 160 |
![]() |
Spanyol macho - Seat Leon 1.6 TDI CR Style |
|
2013. szeptember 08.
A Leon harmadik generációja teljes egészében új fejlesztésű autó. Akárcsak a korábbi nemzedékei, az új SEAT Leon is Spanyolországban, a Barcelona-környéki Martorell üzemében készül.
|
![]() |
![]() Egészen az alapoktól új fejlesztésű autóként minden oldalról vonzó és sportos esztétikum jellemzi. A Leon formájában a Seat következetesen fejlesztette tovább a márka dizájn trendjét, és a Leon az első Seat, amely már a márka új logóját hordozza hűtőrácsán, kerekein, hátulján és kormánykerekén. Mindössze 4,24 méteres hosszúságával az új Leon mintegy öt centiméterrel rövidebb elődjénél, tengelytávja mégis közel hat centiméterrel nőtt. A karosszéria túlnyúlásai így elöl és hátul egyaránt igen rövidre sikerdtek, ami a kerekeket még hangsúlyosabban emeli ki. Az optimális arányok természetesen a belső térkínálatban és a csomagtartó méretében is megmutatkoznak. Belső tere akár öt embernek is kényelmes, a 380 literes csomagtartó pedig éppen elegendő egy két gyerekes családi utazáshoz. A belső térben az anyagválasztása különösen igényes, letisztult, könnyed, rendezett formákkal. Első pillantásra feltűnő az egyértelműen a vezetőre összpontosító középkonzol. A műszerfal elegáns, kéttónusú színvilága révén egyfajta lebegő benyomást kelt. A kifinomult részletek emelik ki még jobban a magas színvonalú kidolgozási minőségét, például a méretes légbefúvó nyílások, a légkondicionáló berendezés kezelőelemei, vezetőterében minden kapcsoló, gomb és kar pontosan ott található, ahol a vezető megérzései szerint számít rá. ![]() A tesztautóban rendelkezésre álló 1.6 dízel erőforrás 105 Lóerős teljesítményt és 250 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. 100 kilométerenként átlagosan mindössze 4,8 liter gázolajjal is beérte, ami a gyár szerint kilométerenként 99 gramm széndioxid-kibocsátást jelent. A motorhoz kapcsolt erőátviteli rendszer egy ötsebességes kézi váltó, ami precízen és könnyen kapcsolható. Szenvedélyesre sikeredet az új Leon, szép dizájn, remek és praktikus belső kialakítás jellemzi. Olyan autó, amelyet mindenki minden nap élvezhet. ![]() Kulcsszavak: bemutató, leon, seat, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe |
|
2013. szeptember 08.
Bármennyire is kellemetlen a konkurens autós cégeknek, de a Dacia közel 10 éve piacképes autókat gyárt. Ennek köszönhetően piaci részesedésük évről- évre növekszik. Most a Dacia Sanderot mutatjuk be.
|
![]() |
![]() Ha szemből nézzük és letakarjuk az emblémát, akkor szinte bármilyen típus lehetne. A lökhárító formája egy kicsit talán Volkswagenes lett, de nagyon széppé teszi a krómcsíkos és méhsejtes hűtőrács a nappali fényes enyhén sötétített fényszórók. A fényszórók érdekesek, mert a mai elvárásoknak megfelelően nappali fényt kaptak, de az állítását egy bowdenes rendszerrel tudjuk megoldani. A motortér ismét meglepő. A beindítást követően egyértelműen tudtunkra adja, hogy itt bizony a megszokotthoz képest egy hengerrel kevesebb van. A motor egy 898 ccm-es 3 hengeres 12 szelepes turbós benzines erőforrás, ami a 90 lóerőt 5250 fordult/percnél a 135 nm nyomatékot pedig 2500 fordulat/percnél adja le. A váltó 5 sebességes kézi kapcsolású. Hiányzik a hatodik sebesség, de valószínű, hogy itt is a spórolás volt a fő szempont. A futómű puhára sikeredett. A kormányzás, a fékek teljesen megfelelőek. A teszt során a gyári 5 literes fogyasztási adatokat nem sikerült produkálni, hiába az ECO mód. Az ECO mód a gázpedál reakciókat tompítja, de mindenképpen szokni kell, mert kellemetlen meglepetéseket tud okozni főleg hideg motor esetében. Talán egy start-stop rendszer segítene a fogyasztáson, mert így 7 liter körül alakult. ![]() A csomagtartó alap helyzetben 320 literes amit az ülések döntögetésével 1200 literesig bővíthetünk. Összességében a Sandero 2 millió forinttól elérhető már ami nagyon jó ár, a tesztautónk 3 millió forintos vételára sem mondható soknak, de ehhez némi kompromisszumot kell kötni, mert igazából sok mindent ad az autó, de sok olyan megoldást találunk ami egy kicsit retro. Kulcsszavak: bemutató, dacia, sandero, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3 |
|
2013. augusztus 26.
Mit is mondhatunk egy olyan autóról amelybe ha beülünk, a többi típushoz képest olyan világba csöppenünk, amiről más cégek csak álmodoznak. A Volvo V40-es egy ilyen modell.
|
![]() |
![]() A motortérben egy 1984 ccm-es 150 lóerő és 350 nm nyomaték leadására képes 5 hengeres turbódiesel erőforrást találunk. A lóerő csúcsot 3500 fordulat/percnél a nyomatékcsúcsot pedig 1500 fordulat/perctől érezhetjük és használhatjuk ki. A váltó egy 6 sebességes bolygóműves automata szerkezet ami meglepően gyorsan teszi a dolgát így a diesel motor megfelelő társa. A D3 dízelmotornak, a 6 sebességes gear-tronic váltónak és a start-stop rendszernek köszönhetően az átlagfogyasztás 6 liter körül alakult városban. Vezetési stílusunknak megfelelően háromféle módot állíthatunk be, Ezek a kényelmes, gazdaságos és sportos. A kormányzás elektromechanikus rásegítésű, ami sportos módban határozott és precíz. A fékek teljesen beleillenek abba a képbe, amit az autótól elvárunk. A rugózás kényelmes és határozott, de cserében nem ringatja a bent ülőket. Beülve kényelem, luxus és praktikum fogad bennünket. Semmi felesleges cicoma, minden a helyén van és mindent szinte azonnal megtalál a vezető. A műszerfal egy érdekes formavilágot tükröz, a kilométeróra digitális és a megvilágítás színei a beállított vezetési stílusnak megfelelően változik. A középkonzolon elhelyezett színes kijelzőjébe integrálták a multimédiás rendszert is. Amit a Volvótól megszoktunk és már el is várunk, hogy a fedélzeti komputer magyar nyelven kommunikál. ![]() A hátsó sor az átlag felnőtteknek egy kicsit talán szűkös, de elviselhető. A csomagtér 335 liter ami nem igazán kombis méret, de az ülések előredöntésével 1032 literre növelhető. Kulcsszavak: bemutató, galéria, tesztek, v40, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition |
|
2013. július 19.
Hosszú ideig nyitott volt a kérdés, hogy a Skoda Fabia, és az Octavia közötti légüres teret mikor, és mivel akarja kitölteni a Skoda. Tavaly ősztől már tudjuk a választ: a Skoda Rapiddal.
|
![]() |
![]() Előrefelé haladva az inkább két személynek kényelmes hátsó üléssorhoz érkezünk. Itt a lábtér tágasnak mondható három személy esetén az 1706 mm szélesség miatt már kicsit szűkös lehet. és elérkeztünk a vezetőüléshez, az ülések átlagosnak mondhatóak ám mégis kényelmesek és tökéletesen tartanak. Kaptunk kartámaszt is, ami kicsit alacsonyan van így hosszú távon nem túl kényelmes. A lábtér elől is tágas, jó a középkonzol kialakítása, így a térdünk is kényelmesen elfér. A műszerfal és a manuális klíma kezelőszervei ismerősek lehetnek a korábbi modellekből, itt nem igazán történt változás. Ez elmondható a kormány mögötti kapcsolókra is. Ezek ellenére is jó beülni a Rapidba. A kormány műanyag, mégis jó fogású. A hat sebességes manuális váltó rövid úton jár és könnyen kapcsolható. Az utastérben rengeteg a műanyag, ez betudható annak, hogy a Skoda nem akart konkurenciát gyártani az Octaviának. ![]() összességében az új Skoda Rapid egy tágas és kényelmes családi autó, hatalmas csomagtérrel, alacsony fenntartási költségekkel és gazdaságos motorral. Az alapmodell ára 3,2 millió forint ám ebben az 1,2 szívó benzinmotor muzsikál 75 lóerővel. ![]() Kulcsszavak: bemutató, rapid, skoda, teszt, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive |
|
2013. július 12.
Ideális családi és üzleti autó a Toyota Avensis kombi változata. Mindkét szerepét hibátlanul képes megoldani. Nemrégen ráncfelvarráson esett át amit inkább a külsején vehetünk észre.
|
![]() |
![]() A 2.2 literes erőforrás hatalmas erőtartalékkal rendelkezik, kis fordulaton is kellő nyomaték áll rendelkezésre. A 150 lóerős teljesítményt 3600 fordulaton produkálja a diesel erőforrás. A motorerőt egész pontosan 340 Nm-t egy hat sebességes automataváltó juttatja az első kerekekre. A váltót Sport módba kapcsolva tovább hagyja forogni a motort, ezáltal dinamikusabban vezethető a tekintélyes méretű kombi. A váltások szinte érezhetetlenek, csak kigyorsításokkor érezhetőek a gyors váltások. Az autóba beülve nem fedezhető fel annyi változás az elődhöz képest, mint kívülről. Legszembetűnőbb az érintőképernyős, multimédiás Toyota Touch rendszer, mely a középkonzolon található és felárért akár a telefonunkra érkező sms-eket is felolvassa nekünk. A navigációs rendszere is könnyebben kezelhető és okosabb. A kezelőszervek kézre állnak és anyaguk jó minőségű. Az ülések szövet borításúak, oldaltartásuk megfelelő és a vezetőülés még motorosan állítható deréktámaszt is kapott. Hátul sem panaszkodhatunk a kényelemre. A padló teljesen sík. A tető ereszkedés ellenére is elegendő a fejtér. Az 543 literes csomagtér jól pakolható, és rettentően tágas. A hátsó háttámlák osztottan dönthetők, ezáltal a raktér 1609 literre bővíthető. ![]() Kulcsszavak: Avensis, bemutató, teszt, toyota
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe |
|
2013. július 02.
Az új fejlesztésű 3 hengeres turbóbenzin motor a negyedik generációs Renault Clio legnagyobb erénye, a gazdaságos fenntarthatósága mellett.
|
![]() |
![]() Kívülről nagyon szemet gyönyörködtető az új Clio. Meggyőző az autó eleje, középen dominál a hatalmas Renault embléma. Az első hűtőrácsba integráltak ledes nappali fényt, mely automatikusan bekapcsol. Oldalról nézve szembetűnik az érdekes ívelés a küszöb fölött, mely rengeteg Renault modellnél megtalálható. A Clio esetében ez fokozza a sportos megjelenést. A kidomborított hátsó kerékjárati ív és a hátsó szárny tovább fokozza a már előbb említett sportos megjelenést. Ezért messziről könnyen összetéveszthető a Clio RS-sel. A hátsó ajtó nyitóját a C oszlopba építették, ez elsőre furcsa lehet, de könnyen megszokható. A modell csak ötajtós változatban lesz elérhető. Az autóba beülve a szokásos francia kényelem fogad bennünket és itt is felfedezhetjük a sportos, fiatalos jeleket, mint például a fényes, fekete középkonzol, melynek középpontjában az érintőképernyős, navigációs hifi áll. Ez alatt találhatóak a hűtő-fűtő rendszer kapcsolói és az indítókártya foglalata, melynek behelyezése kicsit nehézkes a váltókar közelsége miatt. A kormány bőrbevonatot kapott, fogása kellemes, erről vezérelhetjük a tempomatot és a mögötte található kar segítségével a hifit. ![]() A teleszkóposan nyitható motorháztető alatt találjuk a Renault új, 898 köbcentis 3 hengeres turbós benzines motorját, mely a TCe névre hallgat. Az erőforrás lassításkor mozgási energiát nyer vissza, ilyenkor tölt a generátor. Sajnos a start-stop rendszert nem sikerült kipróbálnunk, ugyanis 0°C alatt nem aktiválódott. A parányi motor 90 lóerős teljesítményt tud kipréselni magából 5250 fordulat/percnél. Nyomatéka 135 Nm, mely 2500-as fordulat/perctől áll rendelkezésre. Az erőátvitelről egy könnyen és pontosan kapcsolható 5 sebességes kézi váltó gondoskodik. Gyári fogyasztás 4,5 liter/100 km, ezt sajnos nem sikerült teljesítenünk, átlagban az autó a teszt során 5,6-6 liter körül fogyasztott. A dinamikus közlekedést elől MacPherson, hátul csatolt, lengőkaros futómű segíti, mely feszes hangolású, ellenben kátyús úton nem esünk ki az ülésből. élvezetes kanyarogni a kis Clioval. ![]() Kulcsszavak: bemutató, clio, galéria, renault, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium |
|
2013. június 25.
A B oszlop elhagyásával a Ford olyan családi autót hozott létre, amibe pillanatok alatt be lehet bármit tenni a két üléssor közé, vagy akár az ülésre, amit más típusba nem lehetne.
|
![]() |
![]() ám mégis valamiben egyedit sikerült alkotni, ez a hátsó ajtó kialakítása és a B oszlop hiánya. Szemből nézve szinte megegyezik a Fiestával. Oldalról vesszük észre az első furcsaságot, a hátsó ajtónyitó nem a megszokott helyen van. Az első ajtók nyílnak a hátsó ajtók toló ajtók. Ha mindkettőt kinyitjuk hatalmas helyet kapunk mely nagyban megkönnyíti a beszállást, ugyanis a B oszlop a tolóajtó széle. Ezáltal kb. 1,5 m széles helyünk van az ülések megközelítésére. Ezzel a megoldással a Ford nagy sikerekre számíthat a kis városi ám kényelmes és akadálymentes B-Max eladásával. Sokakat elrettenthet a B oszlop hiánya, ezt a gyár rengeteg törésteszttel meg is cáfolta. Sőt nagyobb biztonságot nyújt a hagyományos megoldásoknál, mert az ajtó első és hátsó fele is kapcsolódik a tetőhöz és a küszöbhöz. ![]() A meghajtásról egy 1,5 literes Diesel motor gondoskodik. 75 lóerős teljesítménye melyet 3750 es fordulaton ad le, elfogadhatónak mondható, de dinamikus vezetéskor étvágya is megnő. Forgatónyomatéka 190 Nm 1700 fordulaton. A motorhoz egy 5 fokozatú kézi váltót szereltek, ami pontosan jár és könnyen kapcsolható. A stabilitásról a Fiestában alkalmazott elől McPherson hátul csatolt hosszanti lengőkaros spirál rugós felfüggesztés gondoskodik. A gazdaságos üzemeltetést segíti az Econetic rendszer, mely többek között a motor terhelés függvényében szabályozza a generátort. Start-stop rendszer, váltásra figyelmeztető fény, elektromechanikus szervokormány is a kényelmünket szolgálja. A tesztút során a B-Max beérte 4,7 l gázolajjal, ami nem tért el sokkal a gyári fogyasztási adattól. ![]() Kulcsszavak: b-max, bemutató, ford, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Városi cirkáló - Honda NF110 Wave |
|
2013. június 09.
Euro 3-as motorral jelent meg a piacon a Honda 109 ccm-es Wave típusú motorja, melyet elsősorban városi közlekedésre találtak ki, amit az is megerősít, hogy akár 2-es sebességi fokozatból is indulhatunk, míg a 4. sebességből üresbe is tehetjük a járó motort
|
![]() |
![]() A motor mozgatásáról egy egyhengeres erőforrás gondoskodik mely a befecskendezésnek köszönhetően nagyon kedvező fogyasztási adatokat produkál. Egy tankkal akár 210 km-t is megtehetünk. Ami elképesztő ugyanis a tank 3,7 liter üzemanyagot képes befogadni. A motor hengerűrtartalma 109 köbcenti, maximális teljesítménye 9 lóerő melyet 7500-as fordulaton produkál. 8,65 Nm nyomatéka egy 4 sebességes úgynevezett körváltón keresztül jut a hajtott kerékre. A váltó egy érdekes teremtés, ugyanis egyben váltós, és automata is. összefoglalva ez annyit jelent, hogy van váltó viszont nem kell kuplungolnunk. 2. sebességi fokozatban is kényelmesen el lehet indulni. Megállásnál nem kell visszakapcsolgatnunk csak egyszerűen még kettőt „felfelé” váltani és a váltó ismét 1.es sebességi fokozatba kerül ugyanis a 4. után üresbe tehetjük a motort. érdekesség még, hogy itt a „felfelé” váltáshoz taposni kell a kart, tehát pont fordítva működik mint a már megszokott váltós motorokon. A pörgős motornak és a „félig automata” váltónak köszönhetően meggyőzően gyorsul a mindössze 99 kilógrammos Wave. Ez a dinamizmus tökéletesen elegendő a forgalom ritmusának felvételére, és a kényelmes biztonságos közlekedésre, nem kell attól tartanunk, hogy a mellettünk elhaladó teherautók lesodornak az útról. ![]() A műszerfal egyszerű de minden leolvasható róla, középen egy mechanikus kilométer órát látunk melyet körülvesz váltó fokozat kijelző. A biztonság és komfort érzetet segíti a 17” ols kerekek, melyek jó manőverezhetőséget is biztosítanak a Wavenek. A megállást elől 220mm tárcsafék hátul 110mm dobfék biztosítja. Kompakt méretének köszönhetően könnyedén el tudunk manőverezni a sorok között. Remek szolgálatot tesz a budapesti csúcsforgalomban. összességében a Honda Wave egy remek közlekedési eszköz, mely hordozza a robogó és a moped jó tulajdonságait egyben. Kényelmes, könnyen kezelhető , gazdaságos kétkerekű amivel elbújhatunk a város általában nem kis forgalmában. Kor és nem megkötés nélkül ajánlható mindenkinek. Kulcsszavak: honda, motor, NF110 Wave, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line |
|
2013. június 04.
A Renault Clioval már korábban megismerkedhettek nézőink. április elején bemutatkozott a kombi az az Grand Tour változat is.
|
![]() |
![]() Már első ránézésre látszik hogy itt valami igazán egyedi és szép dolog született. A Megane-nak igencsak jól áll a Coupe karosszéria ráadásul a fekete szín és a GT line csomag csak szebbé teheti. Körbenézve az autó formáját szemet gyönyörködtető a széles hátsó sárvédő és formás gömbölyű hátsó. A motortérben a Renault F1-es mérnökeivel közösen kifejlesztett 1.6 Energy dci motort találjuk. Ez a blokk 1598ccm-es 130 lóerős amit 4000fordulat/perctől és 320nm nyomatékkal rendelkezik amit 2000 fordulat/perctől érezhetünk. Igazából nem egy erőművész, de hála a mérnökök tudásának és a hatfokozatú kézi váltó áttételeinek, nagyon élvezetesen és sportosan használhatjuk a Coupen-kat. A hajtás az első kerekeket dolgoztatja meg, a futómű érdekes, ha kell egyszerre kemény és sportos illetve ha nem sietünk akkor kényelmes és átlagos. és mindezt mindenféle elektronika nélkül tudja a hangolása nagyon jól sikerült. Igazából nagyon nehéz kihozni a sodrából, de ha egy picit elkezdjük feszegetni a Megane határait akkor egy picit hajlamos a sodródásra, de szerencsére a gyorsan reagáló elektronikus menetstabilizálónak és a harapós, de jól adagolható fékeknek nincs ok az aggodalomra. ![]() összességében a Megane Coupe GT Line az újfejlesztésű dci motorral egy igen jó választás hiába az 1295 kg-os önsúly a fogyasztást finom gázpedálhasználattal és a kifinomult start-stop rendszerrel sikerült 5.5liter körülire szorítani. Ránézésre egy szép és sportos autó benyomását kelti és nem is okoz csalódást. Kulcsszavak: bemutató, mégane, renault, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI |
|
2013. május 29.
A legsikeresebb családi Hyundait az i30-at próbáltuk ki, melynek „testvére” a Kia Ceed már járt nálunk. így aztán kíváncsiak voltunk arra, van-e különbség a két típus között.
|
![]() |
![]() Az autó orrát a Hyundaitól már megszokott hatszögletű hűtőrács uralja. A ködlámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról rögtön szemet szúrnak a meredeken emelkedő vállvonal és a domborodó sárvédő ívek. Hátulról egy szolid tető spoilerrel találkozunk a hátsó lámpák osztottak. Az előrefelé szűkülő motorháztető egy 1591 ccm-es 135 lóerős és 164 nm nyomatékra képes közvetlen befecskendezéses 4 hengeres benzinmotort takar. Benzinmotor lévén pörgetni kell, hogy a sofőr ki tudja használni a teljesítmény. A lóerő maximumot 6300 fordulat/percnél a nyomaték csúcsot pedig 4850 fordulat/percnél érezhetjük. Ennek a pörgős motornak a fogyasztás vegyes használatban 5.8 liter. A váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet, amivel az első kerekeket hajthatjuk meg. A váltás pontos és precíz. A futómű igazából nem okoz komoly meglepetés, megfelelően tolerálja az úthibákat az igen érzékenyre hangolt ESP-nek köszönhetően az autó hátulja szinte képtelen a kitörésre. A kormányzás a változtatható rásegítésnek köszönhetően pontos és precíz. A fékek jól adagolhatóak. ![]() A tesztünk az autóhoz fűzött reményeket teljes mértékben beváltotta az új i30 igencsak nagyot változott és komoly fejlődésen ment keresztül. Akinek ebben a kategóriában nem a legfontosabb vásárlási szempont a presztízs az biztosan nem fog csalódni. Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 151 - 160 |