Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 81 - 90
A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer

A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer

2015. október 09.
A BMW kettes sorozatának 7 üléses változatát próbálhattuk ki a napokban. A sorozat legújabb egyterűje sok extrával szerelt családi autó. Többek között jó a futóműve, alacsony a fogyasztása, és jó menettulajdonságokkal bír.
Részletek

A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer

A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer A BMW is halad a korral ezt bizonyítja a nemrég megjelent 2-es sorozat. A kompakt elsőkerekes családi egyterű kimondottan jól sikerült. A kipróbált változat a legnagyobb 7 üléses verzió volt.

Kívül a kornak megfelelő extrákkal találkozunk, mint például a LED-es nappali fénnyel szerelt fényszóró. A hátsó lámpák formavilága is tükrözi a mai BMW-s trendeket, ott is LED-ek világítanak nagyobb fényerővel.

Belül az átgondoltság és a jó kezelhetőség dominál. Az összkép itt már jobban hasonlít a márka imidzsére. Szériában juthatunk az esőérzékelőhöz, az automata klímához, a gumi nyomás visszajelzőhöz, és hatalmas kijelzőhöz a műszerfal közepén. További olyan extrákat találtunk a tesztautóban, igaz ezek már felárért, mint a távolság tartó tempomat, vagy a különböző telefonos megoldások. Az évek alatt tökéletesített iDrive menürendszerében is könnyedén eligazodunk. A bőr borítású ülések kényelmesek és jól tartanak, magas pozíciójuknak köszönhetően a kilátás is tökéletes. Rengetek tároló rekeszt helyeztek el az utastérben, még a csomagtérben is találunk pohártartókat a harmadik üléssorban utazóknak.

A motorháztető alatt találjuk a legnagyobb erősségét a 220D-nek. A 190 lóerős kétliteres dízel erőforrás egyértelműen a legjobb választás. Alul- felül dinamikus, a hangszigetelésnek köszönhetően szinte hangtalan.

A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer

A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer Három üzemmód közül választhatunk. ECO módban használtuk gyakrabban, itt 6 liter volt az átlagfogyasztás 100 kilométeren, míg Normál és Sport fokozatban érezhetően nőtt a fogyasztás. Sport módban nagyon sokáig forgatja a motort. A 8 sebességes automata váltó tökéletes összhangban van a motorral és az XDrive összkerék hajtással, jól gazdálkodik a 400 Nm nyomatékkal, ami már 1750 fordulat/percnél rendelkezésre áll. A futómű nagyszerűen hangolt, a kormánymű a szokásos BMW stílust adja a haladáshoz.

Összefoglalva jó futóművel, megfelelően kezelhető kormányművel, alacsony fogyasztású motorral sikerült a BMW 2-es sorozatának legnagyobb egyterűjét megalkotni.

Kulcsszavak: bmw, BMW 2-es Gran Tourer, teszt
 
Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Fiatalos külső, gazdaságos motor - Opel Astra 1.6 CDTi Aut. Fiatalos külső, gazdaságos motor - Opel Astra 1.6 CDTi Aut. A BMW három aranyéremmel és öt dobogós hellyel folytatja tovább a tavalyi díjesőt A BMW három aranyéremmel és öt dobogós hellyel folytatja tovább a tavalyi díjesőt A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer Gyorshajtás vagy munka? A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI
 
Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV

Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV

2015. szeptember 27.
A Kia néhány éve dobta piacra a Soult. Megosztó autó volt akkoriban. Mondhatni, a végletek autója volt. Vagy megfogta az ember szívét vagy nem. Most, hogy a Kia elektromosította a Soult csak egyet lehet mondani: Kell nekem!
Részletek

Kia Soul EV

Kia Soul EVRitkán vált ki valami az emberből ilyen érzelmi kitörést, de a Soul EV képes erre. Első pillantásra hagyományos benzines autónak látszik. Csak az orrán, a töltőcsatlakozókat fedő teli hűtőmaszkon lehet észrevenni, hogy ez nem egy hagyományos autó. A másik feltűnő jegy a 16 colos alufelni, amiből egyből tudhatjuk, hogy zéró emissziójú autóval állunk szemben.

Tágas és jól felszerelt

A gyártó egyféle felszereltséggel hozta forgalom a Soul EV-t. Nem egy fapados, némi extrával ellátott autóról, hanem egy jól felszerelt modellről beszélünk. Komfortérzetünket tökéletesen kiszolgálja a ledes mentfény, a tempomat, a kormányról vezérelhető hifi, a hat légzsák, az ESP, az elektrokróm belső tükör, a navigációs rendszer és a tolatókamera. Töltőre csatlakoztatva az autó hidegebb időben még előfűtésre is képes.
A kockaformának köszönhetően nagy és tágas a jármű beltere. A belső szélesség és magasság nem csak elöl, de hátul is kényelmes utazást biztosít. A környezetbarát textilekkel ellátott első ülések méretesek és komfortosak, és a hátsó üléssor is ugyanezt az érzetet kelti.

A Soul EV műszerfala egyszerű, könnyen átlátható, így vezetője percek alatt megtanulja használni. A csomagtartó azonos a benzines testvérrel. Igaz, a csomagtér alatti tároló rekesz ad helyet a töltőkábeleknek.

Kia Soul EV

Kia Soul EVAkár 200 km


Tesztünk során villanyverdánk nagyon jól teljesített. A városban teszteltük minden napszakban. A reggeli és délutáni csúcsban idegbaj kerülgeti az embert, hogy mennyi üzemanyagot pöfög el a dugóban. Nekünk nem volt ilyen problémánk, mert a sok lassítástól és fékezéstől „üzemanyagot” nyertünk. Előfordult az is, hogy 4-5 km megtétele után is ugyanazt a hatótávot mutatta, amivel a dugóba érkeztünk.

Hosszabb utakra is nagyon jó útitárs a kis Soul. A vezetési élményből semmit nem vesz el, hogy nem benzines autót vezetünk. Igaz elsőre furcsa a kis csilingelő hang, ami arra figyelmeztet, hogy elektromos autóban ülünk. Szokás szerint a Balatont céloztuk meg, mert ha kell, akkor Siófokon tudunk tankolni a CHAdeMO gyorstöltőnél. Budapesten, az otthoni konnektorról levéve 100%-on 165 km-t mutatott a kijelző. A régi hetesen 90 km/h sebességre beállított tempomattal haladva balatonaligai célállomásunkon még 70 km-nyi energiánk maradt. Egyvalamire biztosan megtanít az elektromos autó. Mégpedig arra, hogy nem kell nyomni a pedált, hanem a takarékos vezetésre kell törekedni. A „tankolás” a CHAdeMO gyorstöltőnél kb. félórát vett igénybe. Így 80-85 %-os töltöttséget érhetünk el. Ilyen gyorstöltőket már Budapest több pontján is találunk. Az otthoni töltés több időt vesz igénybe: 8 óra alatt töltődik fel autónk 100%-ra.

Kia Soul EV

Sajnos a villanyautózás még nagyon gyerekcipőben jár nálunk. Igaz a Jedlik Ányos tervben már szerepel, hogy 150 gyorstöltőt telepítenek az ország területén. Azt is tervbe vették, hogy használhatjuk a busz-sávot és ingyen parkolhatunk. De az igazi segítség az lenne, ha ÁFA-mentesek lennének az elektromos autók. Ez a Soul estében rögtön 2 milló forintot jelente a 9,8 millió forintos vételárból. Igaz, még ettől sem kapkodnának nagyon az elektomos autókért, de már ezek az intézkedések is segítenék az elektromos gépkocsik elterjedését.

Kia Soul EV

Kulcsszavak: elektromos autó, kia, Soul EV, teszt
 
Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát A Harrods brit üzletlánc flottája teljesen elektromos Nissan e-NV200 járművekkel bővül A Harrods brit üzletlánc flottája teljesen elektromos Nissan e-NV200 járművekkel bővül Németországban támogatják az elektromos autó vásárlást Németországban támogatják az elektromos autó vásárlást Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó Ez még jobb - Suzuki Vitara 1,4-es turbó
 
A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG

2015. szeptember 23.
A most bemutatásra kerülő Passat a Volkswagen egyik legerősebb dízel motorját kapta, emellett hét fokozatú Haldex váltó és négy kerék meghajtás színesíti megjelenésének palettáját.
Részletek

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSGSzerkesztőségünknél járt a 2015-ös év autója az új Volkswagen Passat. Ebből is a legerősebb diesel, amit alapból összkerékhajtással kínálnak. Kívül belül a minőség az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót. Rengeteg extrával ellátták.

A Passatot kívülről a modern Volkswageneket jellemző szögletesebb vonalvezetés jellemzi, jobban észrevehetők az élek és nagyobb lett a hűtőmaszk, ennek folytatása a szép LED-es nappali fénnyel ellátott fényszóró. A motorerőre csak a méretes krómozott dupla kipufogóvégből lehet következtetni.

Beülve érzékeljük igazán a prémium kategóriára jellemző kényelmet és „nyugalmat”, kellemes fa és puha műanyagokkal megtűzdelve. Hátul is nagyon tágas, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe, az ülések egyértelműen tökéletesek, és még látványosak is. Az fotelek motorosan állíthatóak elöl és az oldaltartásukra sem lehet panaszunk. A kezelőszervek működésének finomsága felső kategóriás elhelyezésük is pazar minden kézre áll. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. Ide sorolható a multimédia rendszert, a masszírozós fűtéses fotelek, hátul ülők külön klímazónát kaptak, 360 fokos kamerarendszer, kormányozni is képes sávtartó rendszer, üvegtető, távolságtartó, koccanás gátló rendszer és még rengeteg biztonsági és kényelmi extrák. Gondosan eldugták a DVD és SD kártya olvasót a kesztyűtartóba, viszont befogadóképességet nem veszítettünk az AUX és USB csatlakozók is zárt helyen vannak, így szinte semmi sincs szem előtt.

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSGA műszerfal teljesen digitális, akár a navigációs térképet is megjeleníthetjük. Motorosan nyitható csomagtér fedél alatt 586 literes rakteret találunk ezt az ülések ledöntésével 1152-re növelhetjük.

A nálunk járt modellben a legerősebb duplaturbós diesel erőforrás dolgozott. A 2 literes négy hengeres motor 240 lóerős melyet 4000 fordulaton ad le. Maximális 500Nm nyomatéka már 1750as fordulatnál megjelenik és tart egészen 2500-ig, nem hiába, hogy csak 4Motion összkerékhajtással lehet kérni. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevehetetlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. A fékek ereje megfelelően lassítja az üresen 1721 kilógrammos Passatot. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 6,2 literrel 100 kilométeren.

Összességében a Volkswagen Passat legerősebb legfelszereltebb változata inkább a felső kategóriás luxusautók közé sorolható, tekintve akár a rengeteg rendelhető extrákat akár a prémium minőséget és nem utolsós sorban az árát.

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG

Kulcsszavak: Passat, teszt, volkswagen
 
A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon TRANSFORM 2025+ – A Volkswagen bemutatta a következő évtizedre szóló stratégiáját TRANSFORM 2025+ – A Volkswagen bemutatta a következő évtizedre szóló stratégiáját A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG Változatlanul a VW Golf vezeti a németországi autóeladásokat Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció
 
Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

2015. szeptember 23.
Az első Opel Mokkát alig pár éve ismerhettük meg. Az utolsó átalakítás során a gyártó nem csak a külsőre, hanem az új motorra is nagy figyelmet fordított. Így lett többek között az 1.7 literes dízel erőforrásból 1.6 literes.
Részletek

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Kipróbáltuk a frissített Opel crossovert a Mokkát. A kompakt SUV 2012-es megjelenése óta kedvelt a kategória szerelmesi körében. Méreteiben inkább a Corsara hasonlít mint az Astrara.

Az 1700 köbcentis erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1390 kg-ot.  A diesel erőforrás 130 Le leadására képes 4000-es fordulaton. 300Nm nyomatékcsúcsot 2000-2500 fordulatszám között éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes automata váltón keresztül jut az első kerekekre. Tesztünk alatt a Mokka beérte 6l üzemanyaggal 100km-en.

A stábnál járt modell rendkívül felszerelt volt. „Félbőr borítású” ülésekkel szerelték, mely annyit takar, hogy az ülőlap és a hátlap közepe szövet, a többi bőr. A kéttónusú műszerfal emeli a beltér hangulatát, tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb.. A kijelző alatt találjuk az Opelekben megszokott gombokat, ahonnan a hifit és a klímát vezérelhetjük. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső nagyon tágas, hátul két felnőtt kényelmesen elfér, a lábtér is komfortos. Az ajtókban látható szálcsiszolt alumínium betétek tovább növelik a minőségérzetet.

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Feltűnő jelenség a Mokka tömör és zömök felépítésének köszönhetően nem tűnik fel, hogy csupán 4 cm-el hosszabb a Corsanál. A látványt fokozza a 19 colos könnyűfém felni. Az erősen emelkedő övvonal miatt a hátsó kilincsek viszonylag magasra kerültek.

Összességében az 1700 köbcentis Mokka egy viszonylag takarékos, de mégis dinamikus kompakt SUV, a fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű és nem utolsó sorban pénztárcabarát fogyasztás.

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Kulcsszavak: Mokka, opel, suv, teszt
 
Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo Folyamatosan töltik fel a létszámot az Opel Flex motorgyárában Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4 A Mitsubishi a Genfi Autószalonon tartja az Eclipse Cross világpremierjét A Mitsubishi a Genfi Autószalonon tartja az Eclipse Cross világpremierjét Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci Nagyobb és erősebb motorral érkezik a Nissan X-Trail Nagyobb és erősebb motorral érkezik a Nissan X-Trail
 
A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D

A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D

2015. augusztus 26.
A BMW megalkotta és legyártotta az első 3 hengeres dízel autóját. A 116 D EfficientDynamics egy 1496 ccm-es soros 3 hengeres 116 lóerős családi autó, amely híven tükrözi a BMW autóépítési technikáját.
Részletek

BMW 116 D

BMW 116 DA BMW típusok között a második legnépszerűbb az eladási statisztikák alapján az egyes sorozat. Ezt újította fel a gyár úgy, hogy egyedülálló módon egy háromhengeres dízelmotort épített a motorháztető alá, na meg hátsókerék meghajtású lett az igen népszerű családi kisautó.

Kívül olyan változtatások történtek, mint például a lámpatestek megújulása,  LED-es nappali fény került a fényszóróba. Változott a hátsó lámpák formavilága úgy, hogy ott is LED-ek világítanak nagyobb fényerővel, mint korábban. Változott a lökhárítók alakja is.

Belül is több változtatás történt az elődhöz képest. Szériában juthatunk az esőérzékelőhöz, az automata klímához, a gumi nyomás visszajelzőhöz, és nagyobb a műszerfalon a kijelző is. Érdekesség továbbá az is, hogy a hat fokozatú kézi váltó visszaváltáskor automatikusan gázfröccsöt ad. További olyan extrákat találtunk a tesztautóban, igaz ezek már felárért, mint a távolság tartó tempomat, vagy a különböző telefonos megoldások.

A motor maga a csoda, hiszen csak induláskor, és leállításkor hallunk motorzajt a kocsi elejéből, útközben szinte semmit. A 116 lóerőt a motor 4000 fordulat/percnél teljesíti, míg a maximális nyomatékot 1750 fordulat/percnél adja le, ami 270 NM nyomatékot jelent. A hang nélküli haladást azzal érték el, hogy erősen leszigetelték a motorteret, és speciális kiegyensúlyozó tengely került a motorba.

BMW 116 D

Három üzemmódban használhatjuk az Euro 5-ös dízelmotorral meghajtott 116-ost. ECO módban ez volt a gyakoribb, 5,5 liter volt az átlagfogyasztás 100 kilométeren, míg Normál és Sport fokozatban érezhetően nőtt a fogyasztás.

A futómű nagyszerűen hangolt, a kormánymű a szokásos BMW stílust adja a haladáshoz, és a defektmentes abroncsok jól elnyelik az út egyenetlenségeit. Az utas térben 4 fő részére van kényelmes utazásra lehetőség, de ne legyenek 180 cm-nél magasabbak. A vezetőnek itt is fejedelmi dolga van. minden irányba jó a kilátás, és tolatásnál tolatóradar segíti a beállást. A jobb tájékozódás végett az utastérben a kezelőszervek króm betétet kaptak, és nem kell a vezetőnek nyújtózkodni, ha valamelyik gombot el akarja érni.

Összefoglalva jó futóművel, megfelelően kezelhető kormányművel, alacsony fogyasztású motorral sikerült a BMW 1-es sorozatának új dízel változatát bevezetni a piacra.

BMW 116 D

BMW 116 D
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 1-es, EfficientDynamics, teszt
 
Szupersport dinamizmus és zéró emisszió – íme az eRR Szupersport dinamizmus és zéró emisszió – íme az eRR A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D Díjakat nyert a BMW csoport 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living
 
Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT

Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT

2015. augusztus 07.
Stábunknál járt a Kia legerősebb változata a  pro_cee’d GT. Lényegében kívülről egy széria pro_cee’d-hez hasonlít, leszámítva a még dögösebb orrészt a hátsó szárnyat, a krómozott dupla kipufogóvégeket és hátul a két függőleges lámpatestet.
Részletek

Kia pro_cee’d GT

Kia pro_cee´d GTA háromajtós Kia pro_cee´d GT a márka valaha készített legsportosabb modellje. Új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses turbós 1,6-os benzinmotorja hajtja, megjelenésük kívül-belül egyedi, futóművük sportos a dinamikus vezetők legnagyobb örömére.

Az 1591 köbcentis erőforrás félelmetes dinamikával mozgatja az 1359 kg-os karosszériát. A turbós benzines erőforrás 204 Le leadására képes 6000-es fordulaton. 265 Nm nyomatékcsúcsot 1750 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A 204 lóerő úton tartásáról elől MacPherson rugóstag, hátul Multilink felfüggesztés gondoskodik. A futómű sportos, de mégsem kellemetlen még a városi rossz minőségű utakon sem. Tesztünk alatt a cee’d fogyasztása 8,9 l körül mozgott, de ebben a kategóriában nem érdemes a fogyasztásmérőt nézegetni.

Egyedi megjelenés és tökéletes felszereltség


A GT formáit Európában tervezték a márka elnöke és vezető formatervezője, Peter Schreyer irányítása alatt. Minkét változaton újak a lökhárítók, a hűtőmaszk, a lámpák a nappali menetfények, a ködlámpák, és a dupla végű kipufogó is friss formaelem. A keréktárcsák alapáron 18 colosak, a féknyergek pirosak és különleges karosszéria színek is rendelhetők.

A GT sportüléseit a Recaro szállítja, a pedálok taposófelülete alu, az anyagok minőségiek, a középkonzol 7 colos képátlójú érintőképernyőjét a versenysport ihlette. A  műszerfal szabadon konfigurálható. A vezető kétféle megjelenés közül választhat: analóg üzemmódban a hagyományos sebességmérő és a szokásos információk láthatók, GT-ben pedig nagy sárga számokkal jelenik meg az autó sebessége, és a kijelzők között feltűnik a motor leadott forgatónyomatékát mutató, valamint a turbónyomást mérő is.

Kia pro_cee’d GT

Kia pro_cee’d GT A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőr borítású sportülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz megfelelő tartást biztosít. A műszerfal középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb., ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. A belső elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 380 liter. De a pro_cee’d GT nem is egy bevásárlókocsi, hanem egy ízig, vérig sportautó. A piros GT embléma nagyon sok helyen fellelhető az autóban, többek között a kormánykeréken, a váltógombon és a küszöbben és az ülésbe is belehímezték.

Tökéletes kezelhetőség közúton és versenypályán is

A GT hajtásláncának és futóművének fejlesztése Koreában indult, de a finomhangolásokat Európa útjain és versenypályáin végezték. A tesztek során 160 000 kilométert futottak az autók a német autópályákon (150 km/órás átlagsebességgel) és 480 kört tettek meg a 21 km hosszú Nürburgring Nordschleifén. A GT modellekre ugyanaz a rekord hosszúságú 7 éves vagy 150 000 km-es garancia érvényes, mint a Kia paletta egyéb modelljeire, ez egyedülálló a sportos kompaktok kategóriájában.

A futómű finomhangolásával, beállításával sikerült elérni a sportos jellemzők és a mindennapi kényelmes hangolás tökéletes, kompromisszum mentes összhangját, így a GT a hétköznapokban is kényelmesen használhatók.

Feltűnő jelenség a legerősebb cee’d, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, a hatalmas 18 colos felnik pedig szinte magukhoz vonzzák a tekinteteket.

Összességében a Kia pro_cee’d GT egy kiváló sportautó, fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű.

Kia pro_cee’d GT

Kulcsszavak: bemutató, kia, pro cee’d GT, teszt
 
Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT A 2014. évi Genfi Autószalonon lép színre a Fiat Panda Cross Fiat Panda Cross – fiatalos, fürge szabadidőjármű Fiat Panda Cross – fiatalos, fürge szabadidőjármű Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT A Freemont Lounge AWD, és a 2013-as Punto a Genfi Autószalonon Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása
 
Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport

Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport

2015. július 26.
Mindig ünnep, ha egy Land Rover érkezik tesztelésre a szerkesztőségbe.  Még akkor is, ha már nem a terepjáró ikonok idejét éljük, és a vendég nem is tartja magát feltétlenül annak.
Részletek

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport  Akkor is ünnep, bár kétségtelenül szerényebb.  A világért sem szeretnék ünneprontó lenni, persze. Sőt, rögtön meg is ragadom az alkalmat, hogy leszögezzem, a prémium szabadidőautók azon kategóriájában, ahova az angol márka újdonsága érkezett, az elegáns megjelenés inkább elvárás, mint a terepjáróképesség, az új Land Rover Discovery Sport viszont előkelő származásából adódóan mindkét kívánalomnak megfelel. Szóval képességek. Az összkerékhajtáshoz nem csak választható terepprogramok tartoznak, hanem 60 cm-es gázlómélység és kiváló terepszögek (első 25, hátsó 31 fok) is, azaz, aki nem sajnálja, tényleg kimerészkedhet vele terepre.

Ami a származást illeti, hivatalosan a Discovery Sport a Land Rover Freelander2 utódja, de az előd alapjaira épült a Range Rover Evoque is, így aktuális tesztalanyunk vele is rokon vonásokat mutat, a genetika műszaki részét is ideértve. Persze, ahogy az manapság lenni szokott, az új generáció túlnövi az elődö(ke)t, a Discovery Sport  tengelytávja több mint 8 centivel nagyobb, mint az említett felmenőké – na jó, a Range Rover Evoque nem teljesen az, de nem fokoznám tovább a képzavart, inkább a száraz adatok: 247,1 szemben a két említett modell 266 centijével. És még mindig a centiknél maradva, plusz 9 a Freelander2 hosszához, mínusz 1,5 a magasságához képest, szóval matematikailag is stimmel, amit rögtön látni is, hogy tényleg megnyúlt, sportosabb lett az utód. Igen, az Evoque-nál is hosszabb, de most már tényleg elengedem a csontot.

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport  Na jó, egyetlen mondat erejéig még a rokon vonásoknál maradva... ha a korábbi tesztben, felvállalva a szubjektivitás ódiumát, bevallottam, hogy mennyire tetszik a Range Rover Evoque, akkor most sem tehetek másként: szerintem nagyon szép lett az új Land Rover Discovery Sport. Tessék, már megint kimondtam.  Csak szólok, hogy lesz még ennél is személyesebb – mert vezettük is –, de addig is pár objektív kalaplengetés. Egyúttal az összehasonlítósdi folytatása, hiszen vannak azért vetélytársak is a kompakt szabadidő-autók prémium klubjában. Nagy nevek, de a legnagyobbat mégis a Discovery Sport dobja, hiszen ebben a körben egyedül ő kínál akár 7 ülést, igaz, ezt az opciót választva le kell mondanunk a pótkerékről.

A második üléssor viszont kompromisszummentes előnyöket kínál, 16 centin tologatható, a háttámlák persze külön ledönthetők, sőt, eltérő dőlésszögben állíthatók! A harmadik üléssorról, ha van, sok jót nem lehet mondani, tényleg csak azt, hogy van. Mint ahogy egy halom csatlakozó is, ezen a szinten már nyilván maximálisan kütyübarát a négykerekű. És természetesen emberbarát is, ami kifele gyalogosvédelemben nyilvánul meg, a beltérben pedig számos praktikus megoldásban, a megvilágított tárolóhelyektől a motoros csomagtérajtóig... a kézzel akasztgatós csomagtérroló határozottan nem tartozik ide, mint ahogy az ablakemelő elhelyezése sem. 

Összegezve, amit kapunk: egy (szerintem) szép, prémium kompakt szabadidő-autót, kompakt besorolása ellenére akár 7 üléssel, kategórián felüli terepképességekkel, a prémium elvárásoknak megfelelő minőségben, mindezt angolos eleganciával.

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport  Mennyiért kapjuk? A belépő modell a 2,2 literes, 150 lovas dízellel 11,2 milliótól indul – és kellő ambícióval, motort és felszereltségi szinteket lépve feltornázható 18 millió környékére –, ami a közvetlen vetélytársakénál pár százalékkal magasabb. Kétségtelen, hogy (legalábbis egyelőre) nem tud eleget tenni az érthetetlen itthoni divatnak, azaz nem mondhatunk le az összkerékhajtásról, a külcsín megtartása mellett a belső értékeken spórolva. No de mindenkinek a saját dolga, hogy döntését milyen objektív és szubjektív tényezők alapján hozza meg, mi maradjunk az utóbbiaknál. Vezettük.

Nem kicsit, A legtávolabbi pontot (Erdély, Madarasi Hargita) és a budapesti indulást/érkezést számolva oda-vissza több mint 1200 km, nyilván több is, hiszen voltak kilengések az útvonalról. Már ami a plusz utakat, kitérőket illeti, mert az autó, az nem lengett ki, meglepően stabilan viselkedett a kanyarokban – és abból volt elég a távolabbi pont környékén –, szóval a sport részét komolyan gondolták. Hogy mi is komolyan gondolhassuk, ahhoz kellett az is, hogy le legyen aszfaltozva a Hargitára vezető út, de tényleg élményautózás volt. Az automata elképesztően jól dolgozott, egyre kisebb meggyőződéssel hangoztatnám a kéziváltóazigazit, annál is inkább, mert a sportváltófülek ott figyeltek a kormányon, de tényleg nem húzogattam őket. Egyetlen bökkenő volt csak – de az szó szerint –, hogy valami érthetetlen okból a hegyre vezető út aljánál még nincs aszfalt (utána van végig, senki ne bátortalanodjon el), így volt alkalmunk megtapasztalni némi hiányosságot, és nem csak a burkolatban.

Land Rover Discovery Sport

Furcsa mód a Discovery Sport nem érezte jól magát a kátyús szakaszon, legalábbis a benne ülők biztosan nem, ami meglepett egy szabadidő-autótól, elég ha csak annak magyaros nevére, azaz a telekjáróra gondolunk. Elnézést kérek prémium tesztalanyunktól, hogy ilyen pórias fogalommal hozom összefüggésbe, de a mind nagyobb számban eladott SUV-ok egyik kétségtelen pozitívuma (a szomszéd irigykedésén túl, persze) éppen az úthibák tűrése. A magyarázat vélhetőleg ott keresendő, hogy autónk nem a fenti babérokra tör, hiszen több annál: a Land Rover Discovery Sport egy prémium kompakt terepjáró. Megállja a helyét terepen és aszfalton egyaránt. Utóbbi felületen kifejezetten sportosan vezethető, és autópályán is mehet a komolyabb tempó, elképesztően jó a hangszigetelés. Mindeközben pedig nagyon-nagyon jól néz ki.  
Kulcsszavak: bemutató, Discovery Sport, Land Rover, suv, teszt
 
Az új BMW G 310 GS – készen áll a mindennapi kalandokra Az új BMW G 310 GS – készen áll a mindennapi kalandokra Ékszerdoboz - Opel Adam Rocks Air 1.0 Ékszerdoboz - Opel Adam Rocks Air 1.0 Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport December 5-én mutatkozik be a Ford Mustang Európában Már rendelhető az Alfa Romeo első szabadidőjárműve Már rendelhető az Alfa Romeo első szabadidőjárműve Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport A dinamika új dimenziója - a BMW 2-es Coupé
 
Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

2015. július 15.
Kipróbáltuk a 2015-ben Genfben bemutatott Juke Nismo izmosított RS változatát, a forma még mindig nem okoz csalódást, és ezzel a megnövelt motorteljesítménnyel, feszesebb hangolású felfüggesztéssel, komolyabb fékekkel és további extra felszereltséggel biztos kedvelt lesz a feltűnést szerető autótulajdonosok körében.
Részletek

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-TA már eddig is az izgalmas, versenypályákon tesztelt technológiák széles körű elérhetővé tételéről ismert Nissan hírnevét tovább öregbíti az rengeteg újdonság, amely az új Juke NISMO RS változatban mutatkozik be. A normál NISMO modellhez képest megnövelt teljesítményével, feszesebbre hangolt felfüggesztésével, erősebb fékeivel és extra felszereléseivel a Nissan közkedvelt crossovere most még extrémebb és fókuszáltabb vezetési élményt nyújt. Az összes többi NISMO modellhez hasonlóan az RS változat formáját, aerodinamikáját és műszaki megoldásait is az autósportban szerzett tapasztalatok alapján tökéletesítették a Nissan mérnökei, és egy olyan közúti autót alkottak, amely a versenypályákról ismert izgalmas teljesítményt és kezelhetőséget biztosítja vezetőjének.

A frissített Juke ugyanolyan formás, mint elődje volt, szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi némi morcosítással. Hátul a hatalmas kipufogóvégben a lökhárítóba integrált diffúzorban tér el a normál változatoktól. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd verzióhoz képest, sokat dob a látványon a 18 colos könnyűfém felni. Megjelenése sportos és fiatalos és ízig vérig férfias.

Az utastérben az anyaghasználat minőségi. A sportos kormánykerék, a pedálok, a műszerek, a sebességváltó kar és az ajtóbetétek egytől egyig sportos hangulatot sugallnak. A különleges, velúr kárpitozású, piros varrású NISMO sportülések kanyarodás közben is tökéletes tartást és kényelmet biztosítanak.

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-TA velúr/bőr borítású multi kormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 350 literes. A belmagasság átlagosnak mondható, a felépítésnek köszönhetően a fejtér elfogadható. A beltér és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. A versenyautó hangulatot biztosító Recaro kagylóülések tökéletes tartást biztosítanak. A Jukban már korábban megismert „Nissan dinamikus üzemmód vezérlő” névre hallgató rendszer még mindig nagyon jópofa. A klíma vezérlése mellet ugyanis három vezetési karakter Eco, Normál és Sport és néhány ezekhez tartozó diagram például nyomaték, töltőnyomás, g-erők, gazdaságosság között választhatunk. A leginkább szembetűnő újdonságok közé tartoznak az áttervezett felső lámpák, az átszabott, „bumeráng alakú" hátsó lámpák és a LED-es irányjelző csíkokat is magukba foglaló külső tükrök.

A Juke Nismo RS igazi erőssége a motorháztető alatt lapul, ami nem más, mint az bivaly erős 1.6 literes, DIG-T turbós benzinmotor. A NISMO autósportban szerzett globális tapasztalatai alapján kifejlesztett NISMO RS korszerű, 1,6 literes DIG-T motorjának teljesítménye az átalakításnak köszönhetően 200-ról 218 lóerőre (147 kW-ról 160 kW-ra) nőtt, míg a kétkerék-meghajtású, manuális sebességváltóval felszerelt változatok nyomatéka az egyébként is impozáns 250 Nm-ről 280 Nm-re növekedett. Már alacsony 2000 fordulat/percnél rendelkezésre áll a 280 Nm.

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-TA motor ereje egy hat sebességes kézi válton keresztül jut az első kerekekre.  Az első kerekes verziónál, mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű segít a motorerő uralásában. Annak érdekében, hogy a futómű gond nélkül képes legyen a megnövekedett nyomaték átvitelére, a kétkerék-meghajtású modellek első kerekeit egy részlegesen önzáró differenciálművel szerelték fel. A nagy teljesítmény mellé társul egy remekül hangolt, feszes, sportos futómű is és a Juke Nismo RS így alkot egy kezelhető ám nagyon erős crossovert.

Összességében a Nissan Juke Nismo RS egy feltűnő nagyon erős motorral szerelt városi crossover.

Kulcsszavak: bemutató, Juke Nismo RS, nissan, teszt
 
A Nissan feltérképezi Európa felvillanyozó útvonalait A Nissan feltérképezi Európa felvillanyozó útvonalait BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány a 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány a 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon Fiat Freemont Cross - a saját útját járja Fiat Freemont Cross - a saját útját járja Az új Juke, Qashqai és X-Trail megerősíti a Nissan vezető szerepét a crossover kategóriában Az új Juke, Qashqai és X-Trail megerősíti a Nissan vezető szerepét a crossover kategóriában Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T Örömautózás a legmagasabb szinten: szenvedély, sportosság, intelligencia
 
A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S

A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S

2015. július 14.
A chopperek egyik legújabb változatát a Kawasaki dobta piacra a Vulcan S változatával. A 300 köbcentiméteres szabadidőmotort nagy izgalommal vettük át, és nem csalódtunk benne. A következő tesztünkben bővebben szólunk erről az újdonságról.
Részletek

Kawasaki Vulcan S

Kawasaki Vulcan SA Kawasaki megalkotta a tökéletes cruisert a Vulcan S-t, ami tökéletesen alkalmas a hétköznapi ingázásra és a hétvégi kirándulásokra egyaránt, ám az igazi cruiser rajongók meg fognak lepődni a Vulcan család legújabb tagjának paramétereitől.

Nyeregbe pattanva a 705 milliméteres ülésmagasságnak köszönhetően nagyon jó stabilitást kapunk. A felsőtest és a hát egyenes nem kell görnyedni, emiatt könnyedén letudhatunk hosszabb túrákat is hátfájás nélkül. Az üléspozíciónak hála nyújtózkodnunk sem kell, hogy elérjük a kormányt. A kormány szélessége pont megfelelő. Az előre tolt lábtartó kényelmes, a keskeny blokk miatt nagy terpesz sem kell. Az ülés szélessége és tömése alkalmas hosszú túrák lebonyolítására, nem kell attól félni, hogy hamar elzsibbadunk. A műszerfal műszerezettsége átlagos. Középen egy analóg fordulatszámmérő található. Az alatta levő kijelzőn olvasható le a pillanatnyi sebesség, üzemanyagszint, össz távolság és két napi számláló állása valamint a fogyasztást kilométer/literben mérve. Ezek között gombnyomásra váltogathatunk. A kezelőszervek elhelyezkedés sem tér el az átlagostól, minden kézre áll, a kuplung és fék karokat saját kézméretünknek megfelelő távolságra állíthatjuk.

A START gomb megnyomása után életre kel az alaposan átdolgozott, chopperesített soros két hengeres erőforrás, amelyet az ER-6-tól örökölt. Változtattak az üzemanyag-ellátási rendszeren, a vezérlésen és a kipufogón is. Alapjáraton halk bugyogás hallatszik a motor alá helyezett kipufogóból. Az áttételezést is chopperesre hangolták, már alsó fordulatszám tartományban is nyomatékos. Az amúgy 649 köbcentis erőforrás 61 lóerőt produkál 7500 fordulatnál.

Kawasaki Vulcan S

Kawasaki Vulcan S

63 Nm nyomatékot 6600 fordulatnál adja le és a 6 sebességes váltón keresztül jut a hátsó kerékre. A futóműre sem lehet panaszunk, könnyedén veszi az úthibákat. Elől egy 41 milliméteres teleszkópvillát kapunk, hátul D-profilú lengővillát találunk az ER-eknél megszokott központi rugóstaggal.

Összességében a Vulcan S egy nagyon szerethető társ szinte minden körülmény között. Legyen szó városi rohangászásról vagy hosszabb túrázásról.  Kényelmes gazdaságos és még jól is néz ki. A Kawasaki mérnökei megalkottak egy olyan közepes teljesítményszintű motort, amely kezdőknek is mindenben megfelel, de a gyakorlott motorosnak sem okoz csalódást.

Kawasaki Vulcan S
Kulcsszavak: bemutató, Kawasaki, teszt, Vulcan S
 
A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S Magasított tetővel is elérhető a Ford Transit Custom Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S A BMW az elsőkerék-hajtásúak között
 
Az igazgató autója - Peugeot 508 SW

Az igazgató autója - Peugeot 508 SW

2015. július 08.
Megjelenésében akár üzleti, akár magán célra akarjuk használni, nem sok kívánni valót hagy maga után. Jól felszerelt utastér, és kifogástalan műszaki tartalom, a Peugeot 508 SW fontosabb ismérvei.
Részletek

Peugeot 508 SW

Eddig sem érhette szó az 508-ast, de a mostani frissítés igen jót tett a megjelenésének, és a műszaki adottságainak. Így valóban igaz lett az a megállapítás, hogy akár üzleti, akár magán célra vesszük igénybe, csak nyerhetünk vele.

A most bemutatásra kerülő 508 kombi orr részében jól látható a változás. A lökhárító alá beépített nappali fénycsík növeli az újdonság benyomását. A karosszéria klasszikus kombi hagyományokra utal.  A nagyméretű ajtók segítségével gond nélküli a ki és beszállás. A kormányoszlop 4 irányba mozgatható. Az elektromos üléseken, melyek jól tartanak, könnyen be lehet állítani a megfelelő üléspozícióba.

A helykínálat elől-hátul bőséges, és a panoráma napfénytető szinte a teljes tetőt úgy foglalja el, hogy a fejtér magassága nem csökken. A csomagtér 550 literes, és sötét színű kárpittal borított. A csomag elcsúszását csomagrögzítő heveder, és rekeszek biztosítják. A hátsó ülések előre döntésekor nem fekszenek vízszintes helyzetbe.

Peugeot 508 SW

A 180 lóerős 400 Nm nyomatékot 3750 fordulat/percnél teljesítő Blue HDI motorindító gombja szokatlan helyen, a kormánytól balra került beépítésre.  A 6 fokozatú automataváltó még további két módozatban: sport, és hó kapcsolható. A váltások alig érezhetőek, és a motorfék is jól működik. A start-stop rendszernek köszönhetően az átlagfogyasztás vegyes használatban 5,9 liter volt 100 kilométeren. A menetzaj sima úton csak 130 km / óra felett jelentkezik, de az út állapotát jól közvetíti az utastér felé, ami nem az 508-as hibája.

A futómű a Peugeotnál megszokott kivitel, és a megállásról az ABS-el szerelt 4 tárcsafék gondoskodik. Az általunk kipróbált Allure változat még további extrákkal rendelkezett, mint a kétzónás klíma, tempomat, fény, és eső szenzor, érintő képernyős navigációs fedélzeti rendszer. A fűtött első ülések még kényelmesebbé teszik a téli hideg reggeleket.  A ledes köd fényszórók kanyarkövetőek. Ezek az alapáron beépített extrák kiválóan emelik az 508-as kombi értékét.

Peugeot 508 SW

Peugeot 508 SW
Kulcsszavak: 508 SW, bemutató, Peugeot, teszt
 
Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem Kigyúrt oroszlán: 125 évnyi Peugeot sporttörténelem Megérkezett a BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás Megérkezett a BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral Régi gének új köntösben - Peugeot 508 Régi gének új köntösben - Peugeot 508 A vadonatúj Honda Civic Type R minden idők legextrémebb és legerősebb Type R modellje A vadonatúj Honda Civic Type R minden idők legextrémebb és legerősebb Type R modellje
 

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 81 - 90