Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 91 - 100 |
Ékszerdoboz - Opel Adam Rocks Air 1.0 |
||
2015. június 11.
Megérkezett Magyarországra az Opel Adam Rocks kivitele. Elég rendesen hozzányúltak a tervezők az alap modellhez. A leglátványosabb az emelt hasmagasság és a 18 colos kerekek összképe.
|
Szerény véleményünk szerint a mindössze 3,7 méter hosszú kisautó nem lesz tömegcikk, ha mégis akkor egészen biztos, hogy nem lesz két egyforma összeállítás, mert több mint 60000 féle változat állítható össze az egyéb további részletmegoldásokkal. A kipróbált Air változatnak hatalmas vászon teteje volt, ami még vagányabbá tette az amúgy is feltűnő Adamot. A stábnál járt Rocksban szinte az összes extra megtalálható, beülve szembetűnik a középkonzolt beterítő érintőképernyős fedélzeti elektronikai és navigációs rendszer. A rendszer különlegessége, hogy a navigáció a tulajdonos iOS vagy Android alapú okostelefonján fut, de a kezelése az érintőképernyőn történik. Kapunk Park Assistot mely önállóan parkol, park radarokat, és holttér figyelőt is, ami nagyon hasznos találmány, de ebből az autóból azért kilátni. A bőr borítású kormány jó fogású, a City szervónak köszönhetően könnyed mozdulatokkal manőverezhetünk nagyon hasznos még az Opelokban közkedvelt kormányfűtés. A belső maximálisan prémium kategóriás, minőségi az anyaghasználat és a megmunkálás, nagyon vonzóvá teszi az Adamot. A kis ékszerdoboz 30 cm rövidebb, mint a Corsa, a vezetőnek és utasának kellő hely jut elől, hátul már ez nem mondható el, de rövidtávon még elviselhető. A bőr ülések kényelmesek, és jól tartanak. A látványnak és a formavilágnak köszönhetően nagy feltűnést kelt az utcán ez vélhetően meg is győzi majd a célközönséget. A motorháztető alatt az új erősebbik három hengeres 116 lóerős 999 köbcentis benzines erőforrás dolgozott. A csúcsteljesítményt 5200 fordulat per percnél adja le, a 170 Nm nyomaték pedig 1800 fordulat per percnél áll rendelkezése. Ezekkel a paraméterekkel nagyon fürge az 1086 kg- os száraz tömegű Adam. A futómű, váltó, kormány hármas remek összhangban van, inkább sportos pattogós, mint komfortos. A fogyasztás városban Start/Stop rendszerrel 6 liter körül tartható. Összességében az Opel Adam Rocks Air egy teljesen személyre szabható prémium kisautó. Nagyon népszerű lesz ebben a kategóriában. Kulcsszavak: Adam Rocks, bemutató, opel, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Kiváló szabadidő-autó Esztergomból - Suzuki Vitara 1.6 GL+ Allgrip |
||
2015. június 03.
Bemutatjuk a felújított magyar terepjárót, a Vitarát. A Suzuki nem leköszönő Grand Vitarát kívánta pótolni az új modellel, inkább a ma divatos szabadidő-autó vonalat erősíti.
|
A Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél, ami 1988 óta a köztudatban van. Itt-ott felbukkannak az ősmodell jellegzetes vonásai, ilyen például a vaskos majdnem vízszintes motorháztető. Említésre méltó az autó oldalán végigfutó él, ami a hátsó sárvédőben végződik. Tekintélyt parancsoló az orrész, összességében jó ránézni az új Vitarára és egész biztos, hogy könnyű lesz felismerni az utakon. Beülve nem találjuk ki, hogy egy szabadidő-autóban ülünk. Itt-ott találkozunk kemény műanyagokat, de kapunk az autó színével megegyező műszerfal betétet. A fűthető szövet borítású ülések kényelmesek könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció, a helykínálat elől hátul megfelelő. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. Középkonzolon az érintőképernyős hi-fi dominál, kezelése könnyen megtanulható. A bőrborítású multi kormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek. 375 literes csomagtere nem mondható nagynak, de a kategóriában elmegy. A meghajtásról egy 1,6 literes benzines erőforrás gondoskodik, mely 120 lóerős teljesítményét 6000 fordulat per percnél adja le. A motorhoz egy 5 sebességes kézi váltót kapcsoltak, pontosan kapcsolható, minden sebességnek „meg van a helye”. Jóra sikerült az S-Cross-ban megismert Allgrip fantázianevű összkerékhajtás, Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc. A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely. A 156 Nm nyomatéknak és az Allgip hajtásnak köszönhetően szinte minden helyzetben helytáll a Vitara. Tesztünk alatt a fogyasztás 7-8 liter körül mozgott. Összességében a 4. generációs Vitara egy kiváló szabadidő-autó elfogadható méretű csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz. Kulcsszavak: suzuki, teszt, vitara
|
|
|||||
|
||||||
Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST |
||
2015. május 27.
Kipróbáltuk a Seat legkedveltebb modelljét a Leont és ennek a legerősebb kombi változtát. Kívül belül a minőség az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót.
|
Rengeteg extrával ellátták melyek csak a felsőbb kategóriákban vagy még ott sem található meg. Az új Seat kívülről kicsit mintha szögletesebbnek tűnne mint elődje, jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a LED-es lámpatestek is. Ezen kívül szinte alig észrevehető változtatásokat hajtottak végre az elődhöz képest. Beülve érzékeljük igazán a 27 cm-el növelt hosszt. Hátul is nagyon tágas, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe, az ülések első ránézésre egyszerűnek tűnnek, ám beleülve mégis maximális biztonságérzetet ad, tökéletes az oldaltartása, és hosszú távon is kényelmes. Széles tartományban mozgatható a vezető ülés, így a magasabb növésűeknek sem kell azt érezni, hogy egy kisszéken ül. Rengetek pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik tágasak az ajtózsebek, és a tervezők gondoltak a családos tulajdonosokra is ezért a csomagteret óriási, 587 liter az ülések ledöntésével ez 1470 literre bővíthető. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Gondosan eldugták a CD és SD kártya olvasót a kesztyűtartóba, viszont befogadóképességet nem veszítettünk az AUX és USB csatlakozók is zárt helyen vannak így szinte semmi sincs szem előtt. A műszerfal ismerős lehet de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt zongoralakk és króm betétekkel. Vessünk néhány szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítőféket említeném, ami tökéletes összhangban van a dupla kuplungos automata váltóval, pirosnál nem kell a féket taposnunk az elindulást pedig finoman intézi. Start-Stop rendszer is észrevehetetlenül teszi a dolgát, a legapróbb gázadásra feléled a motor és rángatás nélkül indulhatunk is. Kapunk még sávtartó elektronikát is mely kis ideig bele is avatkozik a vezetésbe, egy idő után viszont figyelmeztet, hogy jó lenne megfogni a kormányt. Dugóban is van kényeztető megoldás az új Leon ST-ben, a távolságtartó tempomat akár állóra is fékez, és ha három másodpercnél nem hosszabb a várakozás akkor meg is lódulunk a sor után. A nálunk járt modellben egy 2 literes, 184 lóerős diesel erőforrás dolgozott. Maximális 380Nm nyomatéka már 1750es fordulatnál megjelenik és tart egészen 3000-ig. A dupla kuplungos 6 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevehetetlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 5,5 literrel 100 kilométeren. Összességében az új Leon ST egy tökéletesen eltalált, családi kombi. Jó motor, váltó és futómű párossal. Igényes megoldások, kiemelkedő minőségben. Kulcsszavak: bemutató, Leon ST, seat, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Új utat jár be – Citroën DS3 |
||
2015. május 05.
A Citroën DS3 a Citroën prémiummodellje, és ha megnézzük, akkor már most lehet látni, hogy a külső formai jegyekben is történt változás.
|
Az első lámpák formavilágát egyértelműen átrajzolták kissé a tervezők, de ha körbejárjuk az autót, akkor nagyon sok más apróságot is találunk rajta. Azonban ha beleülünk, és elkezdünk vele gurulni, akkor jönnek az igazi meglepetések. Észrevesszük, hogy jobban működik az autó futóműve, mint ahogy eddig tette. Az 1.6 literes Blue HDi változata 120 lóerőt tud letenni az aszfaltra, és közel 300 Nm-re el tudja engedni a nyomatékot. Ha kíméletesen közlekedünk vele 110-es tempónál 100 kilométerenként 3,8 - 3,9 liter gázolajra lesz szüksége az autónak, de a városi fogyasztása is mintegy 5 - 5,5 liter lesz. Szóval teljesen barátságos. Az egész autó a futóművel, a váltóval, a motorizációval nagyon összhangban jó műszaki tartalmat jelent. A Citroën DS3 Blue HDi sportváltozata különleges padlizsánlila színével igazi gyöngyszem. Amikor megálmodták az autó belső terét, odafigyeltek a tervezők arra is, hogy meglegyen az a kényelmes, sportos hangulata, amit elvárhatunk egy ilyen autótól, hiszen a prémiumkategóriában a minik között is nagyon kemény a harc. Nem véletlen, hogy ez a modell nagyon sok új vásárlót szerzett a Citroën márkának – pontosabban a DS márkának, hiszen a DS különvált a Citroëntől. Most már külön márkaként van a piacon, és nagyon komoly sikereket könyvelhet el. Mi is megismertük, és nyugodtan mondhatjuk, hogy kényelemben és eleganciában és szépségen ez az autó a maga kategóriájában egészen biztosan bárkivel felveszi a versenyt. A többieknek fel kell kötni a nadrágot, ha lépést akarnak tartani vele. Az utastér praktikumát se felejtsük el. Annak ellenére, hogy az autó alapterülete viszonylag kicsi, egész kényelmesen lehet benne autózni, és ha megnézzük az autó 285 literes csomagterét, az a kis térfogat ellenére nagyon jól pakolható. Ha egy konklúziót is össze szeretnénk állítani, akkor azt mondhatjuk, hogy ebben a kategóriában mindenki beleülhet egy ilyen autóba, hiszen a DS3-ast nagyon okosan és ügyesen tervezték meg. Nagyon jó volt a marketingje, és a versenypályán is sikereket ért el. A hölgyek és az urak egyaránt jól érezhetik magukat ebben az autóban. Ha valaki szereti a takarékosságot és a sportosságot, akkor ez az 1,6 literes dízelmotor tökéletes választás. Kulcsszavak: Citroën, DS3, teszt
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan Evalia elektromos testvére – e-NV200 |
||
2015. április 30.
Mindig ünnep, és mosolyt csal az arcunkra, ha elektromos autó jár nálunk. Így volt most is, amikor a Nissan e-NV200 Evaliát próbáltuk ki.
|
A Nissan mindig is élen járt a környezettudatos autózás megteremtésében. A Nissan elektromos autó történelme egészen 2010-ig nyúlik vissza. Ekkor mutatták be a Genfi Autószalonon az úttörőt a LEAF-et. Nagy siker volt, és szinte felkavarta az állóvizet a száz százalékig elektromos autó. Az e-NV200 esetében sem lesz ez másképp. Minden jó tulajdonságát a kistestvértől kapta. A benzines változatot 2014-ben az év furgonjának választották. A meghajtásról egy 109 lóerős elektromotor gondoskodik. Ugyanaz ami a LEAF-et is hajtja, és az akkumulátorát is tőle örökölte. De nézzük, hogy ez mit is jelent az utakon. Indulás előtt feltöltöttük autónkat és 145 kilométerre elegendő energiánk volt. A Budapest-Siófok táv kényelmes és takarékos vezetés mellett éppen belefér. Sajnos az elektromos töltőállomások csekély száma miatt alaposan meg kell tervezni, hogy merre is induljunk. Mivel az autópálya nem barátja az elektromos autóknak, így sok választásunk nem maradt. Irány a régi hetes. Az autó normál és eco módban is működik. Ez utóbbinak akkor vesszük hasznát, amikor már tankolni kéne. Ennek a használatával nyerünk néhány kilométert. 70-es 80-as tempónál szépen fogyaszt tesztalanyunk, de az elvesztett energiát a városokon, falvakon keresztül visszanyerjük, így biztonságban megérkezünk Siófokra, hogy tankoljuk. Igaz ekkor már csak 20 kilométerre elegendő energiánk volt. A 24 kWh-s akkumulátort a gyorstöltő oszlop bő negyven perc alatt teljesen feltöltötte. Ez otthoni körülmények között 8-10 órát vesz igénybe. Ha a tankolást forintosítjuk akkor 45 forint kWh-kénti áron számolva körülbelül 1100 forint egy tankolás, és minimum 100 kilométert tudunk megtenni. Az autóban öt utas kényelmesen elfér, és még a csomagoknak is marad rengeteg hely. Az akkumulátorokat a kocsiszekrény padlójában helyezték el, ezért fel sem tűnik, hogy villanyautóban utazunk. Vagyis de, mert semmi hangja. A kényelmes vezetőülésből jó a kilátás. A további kényelmet – navigáció, kormányról vezérelhető rádió, ülés- és kormányfűtés, elektromos tükrök és ablakok, és tolatókamera ami tolatáskor hanggal kíséri a manővert – szolgálja. A hátsó üléssor előtt kisasztalok pohártartóval gondoskodnak a kényelmes utazásról. Összességében megint egy olyan autót tervezett a Nissan, amit nagyon hamar szeretni lehet. Egy biztos, hosszú utakra is nagyon kényelmes és megbízható az Evalia, de az igazi terepe a városi forgalom. Kulcsszavak: e-NV200, elektromos, elektromos autó, galéria, nissan, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW |
||
2015. március 25.
Nem okozott csalódást a Peugeot 308 1,2 literes változata. Ennek az autónak remek a motorja, kiváló a futóműve, és az utastér kárpitja is minőségi anyagokból készül.
|
Közelmúltban kipróbáltuk a Genfben bemutatott év autójának a Peugeot 308 SW névre keresztelt kombi változatát. Kívülről sokban eltér az új 308 az elődjétől. A mai trendnek megfelelően jutott króm a hűtőmaszkra és az ablakok környékére is. A hűtőmaszkot teljesen átrajzolták a Peugeot mérnökei, újak a ledes fényszórók is, összességében jót tett a modellnek a frissítés. Az autóba beülve egy jól felszerelt minőségien megmunkált és kidolgozott utastér fogad. Az első ülések kényelmesek, kiváló az oldaltartásuk és kellőképpen személyre szabhatóak. Egy átlagos testalkatú sofőr gond nélkül megtalálja az ideális kormánypozíciót. A műszerfal számlapjait nem a megszokott módon kémlelhetjük, hanem a kormány közepe és felső karimája között kell láthatóvá tenni azokat. A műszerfal két szélén található a sebesség és a fordulatszám jelző óra, aminek érdekessége, hogy a két mutató a megszokottól eltérően, ellentétes irányban mozog. A középkonzol is követi a műszerfal formavilágát, és egy hatalmas érintőképernyőt fog körül, innen vezérelhető az összes kényelmi, komfort és audio berendezés. A hátsó üléssorban is királyi a fejtér és az öt ajtós változattal ellentétben itt a lábtér is megfelelő méretű a megnövelt tengelytávnak köszönhetően. A csomagtér 556 literes az ülések ledöntésével ez a térfogaz 1606 literesre bővíthető. A motorháztető alatt egy gombnyomásra éledő három hengeres 1,2 literes PureTech turbós benzines erőforrás dolgozik. A start stop rendszer teljesen hideg motor mellett is aktiválódik, ezért is ilyen extra takarékos az erőforrás. Ami ha kell haladni is tud 130 lóerejének köszönhetően, 230 Nm nyomatéka már 1750 fordulat per percnél rendelkezésre áll, a motorerő tökéletes összhangban tartható a 6 sebességes kézi váltó fokozataival. Futóműve teljesen elnyeli az úthibákat, teljes csendben suhanhatunk, sem a motorzaj sem a futómű zaja nem hallatszik be a tökéletesen szigetelt utastérbe. A rugózása kellemes, mégis feszes és biztosan fekszik az úton az új 308 SW. A sok jó tulajdonság mellett azonban az örömbe egy kis üröm is vegyült, mert a digitálisan kiírt átlagfogyasztással szemben, éppen 1 literrel fogyasztott többet 100 kilométeren a kombi. Összességében a Peugeot 308 SW, méltó az év autója címre, remek motorral, futóművel, alacsony üzemeltetési költségekkel és kiváló anyaghasználattal megáldott családi autó. Kulcsszavak: 308 SW, Peugeot, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi |
||
2015. március 16.
Az X-Trail most bemutatott változata külsőre alig hasonlít elődjére, és akkor még nem beszéltünk az egyéb újdonságokról.
|
Kipróbáltuk a Nissan nagy sikerű Crossoverének a Qashqainak felhizlalt testvérét az X-Trailt. A forma még ma sem okoz csalódást, és ezzel az erőforrással biztos kedvelt lesz a városi terepjárót kedvelők körében. Az új X-Trail már nem hasonlít elődjére, elhagyták a marcona szögletes formákat, szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nagyon hasonlít a Qashqaira, sokat dob a látványon az Acenta csomaghoz járó 19 colos könnyűfém felni és a tetősín. Az új modell csupán 263 mm el hosszabb, és 59 mm-el nagyobb a tengelytávja mint kistestvérének. Az elődhöz képest is csupán 20 mm-el hosszabb. A gömbölyű formának köszönhetően mégis óriásinak tűnik. Nagyon jól viselte és küzdötte le a téli időjárás viszontagságait. Az utastérben minőségi anyagokat találunk, kellemes tapintású a műszerfal és az ajtókárpit. A bőr borítású multi kormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 550 literes. A kihajtott harmadik üléssorral csupán 135 liter. A belmagasság magas, a középső üléssor lábtere elfogadható, leghátra inkább csak gyerekek tudnak bemászni. A beltér és a műszerfal designja, mintha a Qashqaiból került volna át. A légbefúvók és a klíma króm hatású ívelt borítást kaptak, az 5 colos érintőképernyős hifit pedig fényes fekete műanyag veszi körül. Kifejezetten kényelmesek és jó tartást biztosítanak az ülések. A meghajtásról a jól ismert Renault fejlesztésű 1,6 literes diesel motor gondoskodik. Az erőforrás 130 lóerő leadására képes 4000 fordulat/percnél. A turbó 1750-es fordulatnál kezd dolgozni és itt adja le maximális 320Nm nyomatékot, ami egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A jól bevált motor megfelelő dinamikával mozgatja a több mint 1,5 tonnás autót. Fogyasztása kedvező, a zord időjárási körülmények között 6,8 liter gázolajjal tudtunk 100 kilométert autózni. Az úttartásról és stabilitásról a négy kerék meghajtású modellben elől McPherson hátul csatolt lengőkaros futómű gondoskodik. Összességében az új Nissan X-Trail egy szerethető, praktikus korszerű környezetbarát motorral szerelt terepjáró. Kulcsszavak: galéria, nissan, suv, teszt, X-Trail
|
|
|||||
|
||||||
Kistesó - Opel Astra Sedan |
||
2015. március 09.
Ha nem telik Opel Insigniára akkor a formavilág szempontjából az Opel Astra Sedan is jó választás, ahogy ezt következő tesztünkben láthatják.
|
Stábunknál járt az Astra Sedan változata. Megjelenésében nagyon hasonlít a nagyobb testvér Insigniára, annak minden tulajdonságával. Emiatt egész biztos, hogy közkedvelt lesz azok körében, akiknek tetszik az Insignia formavilága de nem engedhetik meg maguknak a felsőbb kategóriás modellt. Az 1686 köbcentis diesel erőforrás nem tartozik a legmodernebb motorok közé, de megfelelő dinamikával mozgatja az 1405 kg tömegű autót. A CDTi erőforrás 130 Lóerő leadására képes 4000-es fordulaton. A 300 Nm nyomatékcsúcsot 2000-res fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A futómű első felfüggesztése MacPherson rugóstag, a hátsó futómű csatolt lengőkaros, Watt-rudas. Tesztünk alatt az Astra fogyasztása 4,5 – 5 liter között mozgott. A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A fél bőr borítású ülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz megfelelő kialakításának köszönhetően az oldaltartás is elfogadható. A műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb, ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Az extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső elől tágas, hátul két átlagos testalkatú felnőtt kényelmesen elfér. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 460 liter, az ülések ledöntésével ez a méret 1010 literesre bővíthető. Viszont a szedán kialakítás miatt a nagy méretű csomagokkal meggyűlhet a bajunk. A belső tér nagyon igényes, és minőségi anyagokból van összerakva. Feltűnő jelenség az Astra, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, jól állnak a 17 colos felnik és a krómcsíkok. Összességében az Opel Astra Sedan egy kiváló választás azoknak, akiknek tetszik az Insignia formavilága, fiatalos külső mellé társul egy gazdaságos motor és kitűnő futómű. Kulcsszavak: Astra, opel, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T |
||
2015. március 02.
Kipróbáltuk a Nissan új alsó-középkategóriás modelljét a Pulsart. Ezzel a modellel tér vissza a gyártó az öt ajtós ferde hátú kategóriába.
|
Kipróbáltuk a Nissan új alsó-középkategóriás modelljét a Pulsart. Ezzel a modellel tér vissza a gyártó az öt ajtós ferde hátú kategóriába. Kívülről mintha leeresztettek volna egy Qashqait, rengeteg ismerős stíluselem megtalálható. Ilyen például a hűtőmaszk és a motorháztető. Szép, nem túl extrém a vonalvezetés, de ez ebben a kategóriában nem is jellemző. A kornak megfelelően kapunk nappali fényt, ami érdekes módon a ködlámpából jön és LED-es helyzetjelzőt. Beülve minőségi anyaghasználat és fejedelmi helykínálat fogatott minket. Az ülések kényelmesek, átlagos oldaltartásúak. Nagyon kényelmesek a puha kartámaszok, jó fogású a bőr borítású kormánykerék, amiről minden vezetést segítő kényelmi funkció vezérelhető. A műszerfal , és a kezelőszervek jól áttekinthető, elérhető helyen vannak. A szemből nézve „lebegő” középkonzolt egy 5 colos érintőképernyő uralja, ami alap tartozék, és felszereltségtől függően változik a tudása. Itt jelenik meg többek között a 360 fokos kamerakép, ami óriási segítséget nyújt egy zsúfolt parkolóban vagy akár sötétben. A Pulsar erőssége egyértelműen a hatalmas hátsó lábtér, ennek ellenére a csomagtartó 385 literes befogadóképessége átlagosnak mondható. Ezekkel a paraméterekkel egy tökéletes kompakt családi autót alkotott a Nissan. A turbó 2000-es fordulatnál kezd dolgozni és itt adja le maximális 190 Nm nyomatékot, ami egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A kis benzinmotor megfelelő dinamikával mozgatja az 1,25 tonnás autót. Fogyasztása átlagosnak mondható, 6-6,5 liter benzinnel tudtunk 100 kilométert autózni. Az úttartásról és stabilitásról elől McPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű gondoskodik. Összességében a Pulsar egy tágas kompakt, csendes motorral és hatalmas lábtérrel. Kulcsszavak: bemutató, DIG-T, nissan, Pulsar, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost |
||
2015. február 12.
Egy olyan családi autóval ismerkedhetnek meg most nézőink, amely sportos, a városban is elfogadható a fogyasztása, de igazán az országúton érzi jól magát. Ez a Ford Mondeo kombi.
|
Kipróbáltuk a Ford kifutó harmadik szériás családi ragadozóját a Mondeo 2.0 Ecoboost kombit. Mely rengeteg kellemes élménnyel örvendeztette meg szerkesztőségünket. Az autóba beülve tapasztaljuk, hogy mindent a kényelem, sportosság és a dinamizmus jellemez. A bőr borítású hűthető, fűthető és szellőztethető ülések nagyon kényelmesek és nagyon jó a tartásuk, ami nagy előnyt jelent ebben a kategóriában, főleg kanyarokban feszélyezett tempóban. A kormány jó fogású, a kezelőszervek kézre esnek. A Titanium S legfelszereltebb csomag mellé jár még az fém pedálsor, ami nagyon jól mutat. A HiFi berendezést ellátták Bluetooth kihangosítóval, navigációs rendszerrel, SYNC hangvezérléssel és segélyhívó rendszerrel ez utóbbi csak csatlakoztatott telefonnal működik, ráadásként a csomagtartóban egy beépített mélynyomót is felfedezhetünk. Hátul szintén fejedelmi a helykínálat, három felnőtt elfér egymás mellett, kecsegtető extra még a hátsó ülés fűtés is. Nem elhanyagolható a hatalmas méretű, egész pontosan 554 literes csomagtér sem, ami az ülések variálásával 1745 literesre növelhető. A meghajtásáról a Ford EcoBoost névre keresztelt 2 literes turbós benzines erőforrása gondoskodik. 240 lóerős teljesítmény kimagasló dinamikával mozgatja a legnagyobb Mondeot, aminek száraz tömege 1,6 tonna. Nyomatéka 340 Nm, a váltakozó geometriájú turbónak köszönhetően már 1750-es fordulatszámon életre hívható, ehhez társul a duplakuplungos hatsebességes Powershift automataváltó, ami észrevehetetlenül teszi a dolgát. A 100-as sprint elérésére mindössze 7,5mp szükséges. Kívülről a dupla kipufogónak nincs túl nagy hangja, de nem is az a halkan suhanó lopakodó. Fogyasztása vegyes használat mellett 12 liter között mozog. Kívülről a Mondeot minden mai trendnek megfelelő extrával ellátták. Ide sorolható a központi zárral összeintegrált visszapillantó tükör behajtás, és a tükrökbe integrált indexek, LED nappali fény. A Titanium S csomaggal kapjuk a mutatós 19”-os alu felniket és hátsó spoilert. Összességében a Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Kombi egy sportos családi autó, városban is elfogadható fogyasztással, kényelmes, mai trendeknek megfelelő extrákkal ellátott gépjármű, melyet feszes futóművel és erős motorral láttak el. Kulcsszavak: ford, Mondeo, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 91 - 100 |