Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 191 - 200 |
Robosztus - Ford Ranger 2.2 4x4 Limited |
||
2012. november 04.
Egy gólyatábor lakói játékos körülmények között ismerkedhettek meg a Ford Ranger 2.2 literes változatával.
|
A közelmúltban egy hosszú hétvégére az operatőrünk ellátogatott volt iskolája Gólyatáborába ahol kipróbálhatták a Ford Rangert a gólyákkal. Egy ilyen táborban sokféle feladat elé állíthatunk egy pick-up-ot. De ott egy kicsit módosítottunk a programot, kötélhúzás helyett autó húzás időre, ki lesz a gyorsabb csapat címmel. Első nap kiélvezhettük az autópályán az autó 2.2 literes dízel motorjának menettulajdonságait. Dinamikusan vitte a karosszériát. Kiváló volt az úttartása, a sávváltásokat rendesen bírta, nem imbolygott a kocsiszekrény. A menetszél duruzsolása is elenyésző egy ekkora nagy autó esetében. Miközben suhantunk lefelé a Balatonra, kiélvezhettük a bőrülések nyújtotta kényelmet. A műszerfalon sok kezelőgombbal találkoztunk. A limitált szériában természetesen más hasznos felszerelés is megtalálható, így többek között a kétzónás klíma, esőérzékelős ablaktörlő és nem utolsó sorban a jó gördülést biztosító hatalmas felnik. Volt alkalmunk kipróbálni a hátsó ülést is, ami kényelmes, nem a szokványos fapados egyenes hátú. Az autóban 3db 12 voltos elektromos csatlakozás van, amit egyszerre, egy időben is használhatunk. Az elsővel akár mobiltelefont tölthetünk, a másodikkal a két ülés közé tett 12 voltos hűtőtáskát üzemeltethetjük, míg a harmadik, amely a platón található, használhatjuk a külső eszközök árammal való ellátásra, ami lehet egy keresőlámpa az éjszakai munkához. A plató kellően tágas, rengeteg mindent felpakolhattunk, ami egy könnyű túrához elengedhetetlen. Alkalmunk volt a Rangert úgy is kipróbálni, hogy remek kis túrákat tettünk vele a dél balatoni régióban. Először tartottunk a 2,2 literes motortól, de később a 150 LE és az 1800 fordulat/ percnél rendelkezésre álló 375 Nm nyomaték meggyőzött arról, hogy jót alkottak a gyári mérnökök. A különböző próbálkozások, amely füves, sáros terepen tették próbára terepjárónkat, a fogyasztást nem vitték 9.6 liter/100 kilométer fölé. Nem mondanám, hogy a Ranger tipikus városi terepjáró, de azt sem, hogy ezzel hordanánk a zöldséget a tanyáról. A városban jóval az autó sor feletti kilátás ad biztonságot a vezetőnek, és utasának. Ha egy autónak van igazi arca, akkor az a Rangernél, az a terepen mutatkozik be. De ha bekapcsoljuk a 4x4 hajtást akkor szinte nincs legyőzhetetlen akadály! Aki szereti a nagy, robosztus terepjárókat, akkor ez a megfelelő választás az "utazónak"! Kulcsszavak: hírek, teherautó, terepjáró, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Kényelmes útitárs - Fiat Freemont |
||
2012. október 29.
Igazi családi autó mivel hét személynek biztosít kényelmes utazást a Fiat Freemont.
|
A Freemont elnevezése a szabadságot idézi, és annak az érzését, hogy a jármű bármivel képes megbirkózni, amivel a hétköznapok során találkozhat. A vadonatúj összkerékhajtású kivitel kihangsúlyozza a modell sokoldalú karakterét, ugyanis úgy viselkedik az utakon, mint egy terepjáró, olyan egyszerű kezelni, mint egy kombit, ugyanakkor egy hétüléses egyterű tágasságát nyújtja. Az összkerékhajtás nagyobb biztonságot nyújt valamennyi vezetési helyzetben. Az aktív összkerékhajtási rendszer csak szükség esetén aktiválódik. A rendszer elektronikus vezérlőegysége szenzorok segítségével figyeli a gumik tapadását, és eldönti, mikor kell nyomatékot irányítani a hátsó kerekekre is. A hajtásról hatfokozatú automata váltóval társított 2 literes Multijet motor gondoskodik. A 170 lóerős motor a teljesítmény, az élvezetes vezethetőség és a csekély üzemanyag-fogyasztás optimális egyensúlyát nyújtja. Az autó kiváló vezethetőségét a 350 Nm maximális forgatónyomaték szavatolja. A motor rendkívül rugalmas, 0-100-as gyorsulása és végsebessége is egyaránt ideálisnak mondható mindez együttesen dinamikusan és biztonságosan vezethető autóvá teszi a Freemontot. A modell jellegzetes formatervének meghatározó eleme az erőteljes, izmos orrkialakítás, valamint az innovatív LED záró fények uralta far. A modern belső térben puha tapintású anyagokkal találkozhatunk. A vezetői környezetet króm elemekkel díszített, teljes szélességben végighúzódó műszerfal, vadonatúj műszeregység, lenyűgöző középkonzol, és egy 4,3-8,4 colos, színes érintőképernyővel felszerelt infotainment rendszer uralja. Innen egyetlen finom érintéssel vezérelhető a jármű számos funkciója, beleértve a három klimatizációs zóna hőmérsékletének szabályozását, vagy az audio rendszer beállításait. A Freemont maximális férőhelyet, kényelmet és sokoldalúságot kínál, hála az alapkivitelben beszerelt hét ülésének és tágas harmadik üléssorának, amely a 90 fokban nyíló ajtóknak köszönhetően könnyen megközelíthető. A harmadik sor ülései egyetlen könnyed mozdulattal a padlóba hajthatók, a fennmaradó öt ülés mögött ezáltal sík, egyenletes padlójú csomagtér áll rendelkezésre. A Freemont verzió gazdag alapfelszereltséget kínál: hét ülés, háromzónás automata klímaberendezés, CD-rádió MP3-lejátszással és 4,3 colos érintőképernyővel, fedélzeti számítógép, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, ködfényszórók, sebességtartó automata, keréknyomás-ellenőrző rendszer, kulcs nélküli nyitás és indítás, ülésmagasító, valamint teljes értékű riasztó. A Fiat Freemont biztonság tekintetében is felülmúlhatatlan, ennek ékes bizonyítéka az ötcsillagos Euro NCAP minősítés. Kulcsszavak: családi autó, fiat, tesztek, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic |
||
2012. október 29.
Ez az a kategória ahol az Audi igazán
családbarát autókat forgalmaz. A bőségesen felszerelt csúcstechnikájú
jármű igazán nem hagy kívánnivalót maga után.
|
Első ránézésre szinte észrevehetetlen a váltózás, pedig az aktuális A4 egy pici ráncfelvarráson esett át. Kombi formához képest az arányok nagyon jól el vannak találva, az ablakok mentén végigfutó krómcsík az eleganciát hivatott mutatni. Az autó elejét természetesen a hangsúlyos „single frame” hűtőrács uralja, de csak egy minimális változással. A lámpák az Audinál megszokott nappali fénnyel világítanak a beindítást követően, de már sokkal látványosabban, mint eddig. Az első lökhárító is más rajzolatot kapott. A nagyméretű motorháztető alatt egy soros 4hengeres 1968 ccm-es 177 lóerős és 380 nm nyomatékkal rendelkező diesel motort találunk. A TDI diesel technika nagy előnye hogy a nyomatékcsúcsot 1750-2500 fordulat/percnél érezhetjük már. A hajtást egy nyolcfokozatú váltózó áttételű multitronic automataváltó közvetíti az első kerekekhez. Ez a multitronic rendszer képes a váltó áttételét úgy programozni, hogy a lehető legalacsonyabb fordulatszámon is a legnagyobb nyomatékot kapjuk. A rugózás igen komfortos, a futómű a kisebb úthibákat minden gond nélkül kisimítja. A vezetési komfortot az opciós Drive select szolgáltatásnak köszönhetően gombnyomásra változtathatjuk meg. A gazdaságos, komfortos, egyéni, dinamikus és automata állásban az elektronika más-más módon avatkozik be a gázpedál reakcióba , a kormányzásba, a váltó és a lengéscsillapítók működésébe. Beülve az autóba, az Audi által megszokott kényelem és elegancia fogadja az utazókat. Az első ülések ülőlapja megfelelően hosszú az oldaltartásra nem lehet panasz és szinte mindenhogyan állítható, és ha ez nem lenne elég akkor még fűthető és szellőztethető. A középkonzol széles és egy nagyméretű színes információs kijelző uralja. A műszerek jól átláthatóak a kapcsoló kézre esnek, látszik az átgondoltság és a praktikum a műszerfalon. A hátsó sorban bőven van térdhely, de a lábfejek nehézkesen férnek el az első ülés alatt. A kombi kialakításnak köszönhetően a fejtér igen tágas. A csomagtér 490 liter ami az ülések előre döntésével 1430 literre növelhető. Kombihoz képest a csomagtér kidolgozása meglepően kifinomult. A tető kissé kupés megoldása miatt pár litert azonban elvesztünk a csomagtartó hasznos méretéből. Az ajtó motoros mozgatású a kalaptartó egy mozdulattal eltüntethető, de nem a megszokott módon az ülésekbe tűnik el, hanem felhajtható a hátsó ülések felé. A szövetborítású padló egy egyszerű mozdulattal megfordítható és így már egy gumiborítású padlót kapunk, amibe bepakolhatunk koszosabb tárgyakat is. Kulcsszavak: audi, családi autó, tesztek, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Valódi király - Suzuki B-King |
||
2012. október 28.
A Suzuki B-King egy valódi király a kategóriának, ráadásul úgy tervezték, hogy elnyűhetetlen a motorja.
|
Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86 |
||
2012. október 28.
Akár klasszikus sportkocsi is lehet
belőle, miközben a ma csúcstechnológiája dolgozik a karosszériába
építve. Ez az autó a Toyota GT 86.
|
A Toyota 5 évvel a Supra beszüntetése után, újra előrukkolt egy sportos, szinte tökéletes súlyelosztású hátsó kerék meghajtású sportautóval a GT86-al, amely méltó utódja a legendás AE86-nak. Első ránézésre is az ízig, vérig sportautó érzetét kelti a GT86. Ezt fokozza a hátsó szárny, diffúzor és a rendkívül alacsony felépítés, ugyanis az autó mindössze 1285 milliméter magas. Felfedezhetünk rengeteg motívumot, melyek jellemzőek a típusra. Ide tartozik például a dupla 86 milliméter átmérőjű kipufogó és a boxermotorra utaló jelek a kasztnin. Az autóba beülve megszűnik körülöttünk a világ, az ülés szinte a földön van, oldaltartása tökéletes. A kormány majdnem függőlegesen helyezkedik el előttünk, dőlésszöge mindössze 12 fok. Fogása kiváló, méretét tekintve a legkisebb átmérőjű a Toyota családban. A modell 2 + 2 üléses ebből gyakorlatilag a két első ülés használható, mert egy átlagos magasságú felnőtt mögé maximum egy 12 év alatti gyermek fér be hátra, de ezt a típust nem is erre tervezték. Az anyaghasználat a Toyotától megszokott minőségű. Kellemes tapintású a bőrborítású kormány, szépek a piros cérnával varrott bőrözött elemek. A GT86-al a gyártó szakított minden mai trenddel, ami a turbóról, össz kerék hajtásról és a széles gumiabroncsokról szól. A típusban elől található egy 2 literes boxer elrendezésű erőforrás, melyet a Subaruval közösen fejlesztettek ki. A motor 200 lóerőt képes kipréselni magából 7500-as fordulatszámon, ehhez társul 205 Nm nyomaték, mely egy remekre hangolt nagyon pontos és rövid úton járó 6 fokozatú kézi válton jut a hátsó kerekekre. Ezzel, az elsőre nem túl soknak tűnő nyomatékkal is megindítható a GT hátulja egy apró gázmozdulattal. Minden reakcióra azonnal reagál, teljesen közvetlen a kormány és a gázpedál is, ez cél is volt a tervezés során. összességében a Toyota GT86 egy ízig-vérig sportautó, semmi felesleges extra nincs benne, csak az ami a sportos vezetést segíti. Könnyű, kiváló súlyelosztású, élmény gazdag autó, melyet inkább másodiknak tudunk elképzelni. Kulcsszavak: hírek, Luxus autó, sportautó, tesztek, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0 |
||
2012. október 28.
Izgalmas vetélkedő lesz a Volkswagen
Up és a Skoda Citigo magyarországi szereplése. Mindkét típusnak lesznek
bőven vásárlói, hiszen a két márka neve mögött komoly a vásárlói réteg.
|
A mini autók piacán a Volkswagen a Lupo óta nem volt jelen. A nemrégiben bemutatott legkisebb Volkswagen erre a piacra szeretne visszatérni. Az UP a maga 3540 mm-es hosszával a 1645 mm-es szélességével és az 1489 mm-es magasságával igazi városi mini cirkáló lett. Kis autó létére meglepően tágas és kényelmes a belterében egy átlagos méretű vezető és utasa kényelmesen elfér, nem kelt szorongást az emberben, bár a visszapillantó tükörben feltűnő kamion látványa azért eleinte egy kis aggodalomra ad okot. Motorikusan a külső méreteknek megfelelően egy kis köbcentis erőforrást találunk. Az erőről egy 999 ccm-es 75 lóerős és 95 nm nyomatékkal rendelkező 3 hengeres benzines motor gondoskodik. A 75 lóerőt 6200 fordulat/percnél a 95 nm nyomatékot pedig 3000-4300 fordulat/percnél élvezhetjük. Az autó 929 kg-os önsúlyának köszönhetően a fogyasztása városi használatban 5,5-5,9 liter, míg az országúti fogyasztása meglepően alacsony 4,0-4,2 liter. Ha ügyesen és takarékosan tudunk vezetni, akkor az átlagfogyasztást 5 liter alá tudjuk szorítani. A futómű kényelmes a fékek megfelelően lassítják az Up-ot. A szervokormány elektromechanikus és csak akkor dolgozik, ha ténylegesen szükség van rá ezzel a rendszerrel akár 0,2 liter üzemanyagot is megtakarít az autó 100 kilométeren. A beltér megfelelő, három személy utazására ideális. A csomagtartó 251 liter a hátsó ülések lehajtásával ez akár 951 literig bővíthető és mivel a jobb első ülés lehajtható így akár két méteres tárgyakat is el tudunk helyezni. Az első lökhárítóban elhelyezett Early-crash szenzor az ütközés tényleges pillanatában aktiválja az utas visszatartó rendszereket, az övfeszítőket és a légzsákokat. Az elől ülők biztonságáról aktív kormányoszlop és hat légzsák gondoskodik. Kulcsszavak: alsó kategória, hírek, környezetbarát, tesztek, városi autó
|
|
|||||
|
||||||
Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel |
||
2012. szeptember 24.
A Chevrolet Aveo dízel változata egy kényelmes, takarékos üzemmódú családi autó. Hatalmas csomagtartójába jól lehet pakolni.
|
Az új Aveo érdekes design-ja már megszokott az utakon. Az autó különálló kerek fényszórói és az elején elhelyezett hűtőmaszk kellően hangsúlyos és dinamikus külsőt ad. Volt már szerencsénk a 115 lóerős automataváltós modellhez és igen jó véleményünk volt róla. Ezért is vártuk nagyon a diesel változatot. Ennek az Aveonak a motortere egy régi ismerőst rejtegetett. A Fiat által gyártott 1.25 literes diesel motor az Opel közreműködésével került a Aveo elejébe. A motor 1248 ccm-es 4000 fordulat/percnél 95 lóerős teljesítményre és 1750 fordulat/percnél 210 nm nyomatékra képes az Opel által CDTI-nek nevezett közös nyomócsöves turbódiesel erőforrás. Az igen alacsony fordulatszámon fellépő nyomatékot egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül jutathatjuk el az első kerekekig. Az 1.3-as CDTI motoroknak az Opel modellekben az volt az egyik problémája, hogy alacsony fordulatszámnál igen nagy turbólyukat lehetett érezni. Ezt a Chevrolet mérnökeinek a motorvezérlés átprogramozásával sikerült kiküszöbölni. A fogyasztás vegyes használat esetén 4.9 literre jött ki, ami nagyban köszönhető a Start- Stop rendszernek. A futóműnek meg sem kottyan egy-egy komolyabb kanyarvétel, a kormányzás pontos, de a féket szokni kell, túl mélyen és hirtelen kezdenek el fogni. A műszerfalra pillantva olyan mintha egy sportmotort vezetnénk. A műszeregység egy nagyméretű analóg fordulatszámmérőből és egy digitális egységből áll. A digitális egységről leolvashatjuk a sebesség adatokat, a pillanatnyi sebességi fokozatunkat, az üzemanyag szintet és a fedélzeti komputer adatait is. A középkonzolon találjuk a mp3 lejátszásra képes USB-s és bluetooth-os kormányról is vezérelhető cd-s rádiót. A rádió két oldalán tároló helyeket találunk. A műszerfal szinte teljes egészében műanyag, de a tapintása kellemes. A kéttónusú műszerfal kifejezetten feldobja az autó belsőt. Az utastérben 4 felnőtt kényelmesen utazhat. Kartámaszt csak a vezető ülésén találunk. A csomagtartó 290 literes, ami nem túl nagy, de ebben a kategóriában ez teljesen megfelelő. Kulcsszavak: családi autó, hírek, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA |
||
2012. szeptember 24.
Jól összeszerelt, kényelmes, extrákkal bőségesen ellátott a Mazda 6-os 2.2 literes 163 Lóerős CD változata.
|
Kipróbáltuk a Mazda6 három féle erősségű dieselének középső változatát, melyben egy 2,2 literes erőforrás dolgozik. A motor 163 lóerős mely már 3500-as fordulattól a rendelkezésünkre áll, és 360 Nm forgatónyomaték leadására képes. Erőátvitelről egy 6 sebességes manuális váltó gondoskodik mely rendkívül pontos és könnyedén kapcsolható. A 6 ezekkel a paraméterekkel elképesztő fogyasztást produkál, átlagban az autó megelégszik 5 – 5,6 literrel. A GTA felszereltség magában foglalja a 18 colos alufelniket melyek kifejezetten szépek, a sötétített hátsó ablakot és króm díszeket. összességében egy sportos limuzinról beszélünk. A futómű nagyon kemény. Kisebb úthibákat gond nélkül veszi, nagyobbakkal már meggyűlik a baja. De a keményre hangolt futóműnek köszönhetően sportos vezetési élményt biztosít az új 6- os, melyhez egy erős motor is társul. A sportosság belül is fellelhető, jó fogású bőr bevonatú kis átmérőjű kormány. A sportos és harmonikus műszerfal könnyen átlátható, informatív. Kormányon található vezérlő szervekkel szinte minden funkció irányítható. Ide tartozik a multimédia, fedélzeti számítógép, tempomat. ülések jól pozícionálhatók, kényelmesek. Bőr és szövet borítást kaptak. A hűtött könyöktámasz fedlapja előre hátra csúsztatható. A Mazda 6 egy erős motorral ellátott, kiváló futóművű, extrákkal teletűzdelt, tágas limuzin. Kulcsszavak: családi autó, hírek, japán, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid |
||
2012. szeptember 23.
A Peugeot 3008 Dízel Hybrid típusa
igazi arcát a városban mutatja meg. Jól gazdálkodva a gázpedállal, sok
kilométert gurulhatunk tisztán elektromos meghajtással.
|
A motorháztető alatt egy 2 literes 163 lóerős diesel erőforrás került beépítésre, mely egy 6 sebességes automata váltón keresztül kapcsolódik az első kerekekhez. Az újítás az autó hátsó részén található, a hátsó kerekeket egy villanymotor hajtja, mely 37 lóerős. A villanymotor hajtásáról a csomagtartó alá helyezett nagyfeszültségű nikkel-metálhidrid akkumulátorok gondoskodnak. Ezzel a rendszerrel a 3008 összteljesítménye 200 lóerő. Négy üzemmód közül választhatunk. A leggyakrabban használt az automata mód, itt vegyesen üzemel a diesel és a villanymotor. ZEV állásban az autó teljesen villany üzemmódban működik, ekkor maximum 60 km/h sebességgel közlekedhetünk kb 3-4 km-en keresztül, ez az állapot legalább 50%-ban töltött akkumulátornál aktiválható. Sport módban a villanymotor is teljes mértékben besegít a hajtásba. Végül a 4x4 mód, amikor a villanymotor mindig hajt, még akkor is, ha az akkumulátor lemerült, ilyenkor ugyanis az indítómotor generátorként működik és tölti az akkumulátorokat. Az autóba beülve franciás kényelemérzet fogad, szépen kidolgozott vonalak, jó fogású kormány és kényelmes ülések gondoskodnak a kényelemről. A kulcsot elfordítva csak egy „Ready” felirat jelenik meg a műszerfalon. Ezután a gázra lépve kiold az elektromos kézifék és a 3008 megindul villanyhajtással. Intenzív gyorsításkor egyből kapcsol a diesel erőforrás. A fordulatszámmérő helyett egy felhasznált energia mutatót látunk, mely százalékosan van skálázva. A Hybrid rendszer működését figyelemmel követhetjük a középső információs kijelzőn. Itt jeleníthetjük meg a navigációs adatokat is. Annak érdekében, hogy a vezetőnek ne kelljen a figyelmét az útról levennie, a navigációs adatok a vezető előtt található „HUD” kijelzőre is kivetítésre kerülnek, a sebesség adatokkal együtt. Minden kezelőszerv kézre esik. Hátul három felnőtt kényelmesen elfér, ellenben a csomagtartó az akkumulátorok miatt összesen 377 literes, ez 15%-al kevesebb, mint a normál diesel változaté és a súlya is 120 kg-al több. összességében a Peugeot 3008 egy városban nagyon jól használható SUV, mely ott produkálja a legjobb fogyasztási adatokat. Vegyes használatban átlagban 5,4 liter. Kulcsszavak: hibrid, hírek, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Karakteres - Opel Astra GTC 2.0 |
||
2012. szeptember 23.
Az Opel Astra 2.0 literes 121 KW teljesítményű modellje egy sportos remekmű. Hogy miért, következő tesztünkben bemutatjuk.
|
A GTC Astra meghatározó eleme lesz az autós társadalomnak. Karakteres - erőt sugárzó külseje, formás hátsóban végződő vállvonala vonzza a kíváncsi tekinteteket. Az akár 20” –os felniken guruló autó különös figyelmet kapott a futómű tekintetében. úgynevezett FlexRide rendszert kapott, aminek a lényege az optimális beállítás lehetősége vezetési stílusunk tekintetében. Ezek például a lengéscsillapító, kormányzás, gázpedál érzékenység. A világításban sem csalódhatunk bi-xenon fényszórók, ledes nappali fények elöl hátul. Amikor beülünk az autóba magas oldaltámasztással rendelkező sportülésekben találjuk magunkat. A műszerfal kialakításával, fényeivel tovább csiklandozza érzékszerveinket. Erős kisugárzás és sportosság vesz körül minket. A kárpit minősége és a prémium hangrendszer már csak hab a tortán. Az öt személyes autó alaphelyzetben 380 literes csomagtérrel rendelkezik és több kisebb tároló rekesz segít elrejteni apróságainkat. és végül a száraz tények: 2000-es dieselmotorja 165 lóerő leadására képes 350 Nm-es maximum forgatónyomatékkal. A százas tempóhoz 8.9 mp-re van szüksége, a végsebesség 210km/ óránál áll meg. Ha nem érezzük magunkat autóversenyzőnek a vegyes fogyasztás megáll 4.8 liternél. Kulcsszavak: hírek, ipar, járműipar, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 191 - 200 |