Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 71 - 80 |
![]() |
Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 |
|
2016. február 04.
A három éve bemutatott Mazda, a gyár legelső kompakt SUV-ja. Azonnal besorolt az értékesítéseiben mértékadó típusok közé és a legnagyobb darabszámban vásárolt Mazdává vált Európában.
|
![]() |
![]() ![]() Igaz, első ránézésre talán észre sem vesszük a változásokat, de ha a régebbi modell ott áll mellette, akkor már érezzük, hogy előnyére történtek a változások. Szépek az első lámpák az új, félkör alakú LED-es nappali fénnyel, és szintén LED-esek a ködlámpák, melyek színhőmérséklete összhangban van a főfényszórókkal. Amúgy a markánsabb orr-részével még több életet visz a formatervezési díjakkal kitüntetett vonalakba, amelyek meghatározzák az autó elnyújtott motorházát és kitűnő, erőteljesebb kiállását, míg a kidomborodó hátsó sárvédők tovább hangsúlyozzák a CX-5 határozott formáját. Megújultak a külső tükrök, kisebbek lettek és házukban LED-es irányjelzők kaptak helyet. Az új, 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák különleges formájúak, a felnik térbeli hatást keltenek az öt polírozott küllőpár és a sötétebb, fegyveracél színű felületek kontrasztjával. A kitűnően használható belső tér egyszerre kényelmes és felhasználóbarát. Egyszerűen jól nézz ki nagy a tér és jó benne ülni. A kényelmes és kiválóan tartó ülések elektromosan nyolc irányba állíthatóak, deréktámaszát villanymotorok szabályozzák, állítókarjai jól használhatók. ![]() Két változata van a 2,2 literes SKYACTIV-D motornak, mi most az erősebbik, 175 lóerős változatot próbálhattuk ki, ami jelenleg csak négykerék hajtással kapható. Az erősebb verzió puha járású és a bámulatos erejét jelzi a 420 Nm nyomaték, amely már 2000-es fordulatszámon elérhető. A hatfokozatú automata sebességváltó viszont választható hozzá, ami rendkívül pontosan és kellemesen teszi a dolgát, felismeri a hegyi és lejtmenetet és kellő rugalmassággal felel a kihívásokra. Automata váltóval szerelve a nagyteljesítményű dízel CX-5 9,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára és 204 km/óra a végsebessége. Fogyasztása is szépen alakult, 500 kilométeres tesztútból 199 volt autópálya a többit városi használatban futottuk vele és így 7,4 l/100 km –es átlagot mértünk. Ami egy összkerekes, automataváltós, magasépítésű autótól dicséretes! ![]() Kulcsszavak: bemutató, cx-5, mazda, suv, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT |
|
2016. január 07.
Kipróbáltuk a Subaru tökéletes családi „terep kombi” autóját az Outback-et, ebből is a gazdaságos boxer diesel motorral szerelt változatot. Kívül belül a minőség az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót. Rengeteg extrával ellátták melyek csak a felsőbb kategóriákban vagy még ott sem található meg.
|
![]() |
![]() ![]() A Outback kívülről kicsit mintha szögletesebbnek tűnne mint elődje, jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a lámpatestek is. A karosszéria nem túl magas, ízlésesen elrejtették a tetősínt ezekből következik, hogy személyautó átalakítással született és nem szabadidő autónak tervezték. Kapunk továbbá LED-es hátsó lámpákat is. Beülve érzékeljük igazán az újítást, minőségibb az anyaghasználat és az összeszerelés. Az ülések bőr borítást kaptak, oldaltartásukra és a kényelemre nem lehet panasz. Hátul is nagyon tágas, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe. Az ülések első ránézésre egyszerűnek tűnnek, ám beleülve mégis maximális biztonságérzetet ad, és hosszú távon is kényelmes. Széles tartományban mozgatható a vezető ülés, így a magasabb növésűeknek sem kell azt érezni, hogy egy kisszéken ül. ![]() ![]() A műszerfal ismerős lehet, de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt króm betétekkel. Vessünk néhány szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítőféket említeném, ami tökéletes összhangban van a Lineatronic elnevezésű automata váltóval, pirosnál nem kell a féket taposnunk az elindulást pedig finoman intézi. Kapunk még sávtartó elektronikát is mely kis ideig bele is avatkozik a vezetésbe, egy idő után viszont figyelmeztet, hogy jó lenne megfogni a kormányt. Dugóban is van kényeztető megoldás az új Outbackben, a távolságtartó tempomat akár állóra is fékez, és ha három másodpercnél nem hosszabb a várakozás, akkor meg is lódulunk a sor után. ![]() A nálunk járt modellben egy 2 literes 150 lóerős boxer erőforrás dolgozott. Maximális 350 Nm nyomatéka már 1600-as fordulatnál megjelenik. A Lineatronic CVT automata váltó tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevehetetlenül kapcsol. A Lineartronic folyamatosan változó áttétele a motort a legoptimálisabb teljesítmény-tartományban tartja így a lehető legtöbbet hozza ki a motor és a szimmetrikus AWD összkerékhajtásból. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 7 literrel 100 kilométeren. Összességében a Outback egy tökéletesen eltalált, családi „terep kombi”. Jó motor, váltó és futómű párossal. Igényes megoldások, kiemelkedő minőségben. Kulcsszavak: bemutató, Outback, subaru, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Dögös és morcos - Mazda CX-3 |
|
2015. december 20.
Kipróbáltuk a Mazda CX-3 2 literes 120 lóerős újdonságát. A Mazda 2-ből kifejlesztett CX-3-as változat igazán jól sikerült, ahogy ezt nézőink most megnézhetik.
|
![]() |
![]() ![]() A külsőt a Kodo formanyelv jellemzi, a design annyira jól sikerült, hogy egész biztosan megfordulnak utána az utcán. Minden ív és idom alaposan kidolgozott, ilyen például a hátsó lámpatestek folytatása, az orrész egyszerre dögös és agresszív. A robosztus hűtőmaszkot feldobja a króm díszítés, hátul dupla kipufogóvég járul hozzá az autó sportos megjelenéséhez. A belsőt a japán precizitás és minőség jellemzi, az ülések kényelmesek és jó oldaltartásúak. A bőr borítású multi kormány jó fogású innen vezérelhetjük többek közt a tempomatot, a fedélzeti számítógép visszajelzőjét és a hifit. A középkonzolt egy hatalmas kijelző uralja, ezt a váltó mögé helyezett kezelőszervekkel vezérelhetjük. ![]() ![]() Tesztautónkban a fejlett Skyactiv technológiás 2 literes benzinmotor dolgozott annak is a gyengébbik 120 lóerős változata, a hajtásláncot a Mazda3-tól örökölte. 204 Nm nyomaték már 2800-as fordulattól rendelkezésre áll, és egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. Az i-stop elnevezésű start-stop rendszer gyorsan és pontosan teszi a dolgát. A futóművet is a Mazda2-től örökölte, elöl McPherson hátul csatolt lengőkaros, a felfüggesztés sportos és feszes ennek ellenére tökéletesen és hangtalanul elnyeli az úthibákat. Fogyasztásra sem lehet panaszunk, városban 7 liter alatt tartható, vegyes használatban 5,5 liter benzinnel is megelégszik. Összességében az új Mazda CX-3 egy sportos és divatos Crossover, korszerű megoldásokkal, dinamikus motorral és mindent elnyelő futóművel. ![]() Kulcsszavak: bemutató, crossover, CX-3, mazda, skyactiv
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Városi cirkáló - Renault Twingo |
|
2015. december 18.
Stábunkhoz is megérkezett a Twingo vászontetős változata. Az időjárás sajnos csak kevés kabriózást engedett nekünk. Most ezt a kisautót mutatjuk be nézőinknek.
|
![]() |
![]() ![]() Be kell látnunk, hogy az új mini Renaultot méretei még mindig verhetetlenek a parkolásban, csomagtere és hátsó lábtere nem túl nagy, de városban A-ból B-be nincs párja. Kívülről sok minden változott, ám a típust jellemző vonások megmaradtak. Csomagjainknak csupán 190 liter raktér áll rendelkezésre, mert a motor a csomagtér alatt helyezkedik el. A feltűnő kisautó után mindig megfordulnak az utcán az emberek, üde színfolt a városi zsúfolt forgalomban. Beülve szintén az egyszerűség és a praktikum fogad, rengeteg pakolórekeszt kapunk. Nagyon jól kihasználták a mindössze 3,5 méter hosszú és 1,6 méter széles Twingo adottságait. Az ülések nagyon kényelmesek, órákat tölthetünk benne, annyira eltalálták az üléspozíciót. A színes műszerfal is felfelé kerekíti a hangulatot. Ebben az autóban nem értelmezett a rossz kilátás fogalma, amolyan dodgemes a közlekedés, a kipróbált változat ráadásul a vászontetős „cabrió” volt. A kezelőszervek pozíciója könnyen megszokható. A középkonzol közepén találunk egy telefon tartót. Ha telefonunkat Bluetoot-on keresztül csatlakoztatjuk az autóhoz, akkor a Renault saját alkalmazásával láthatjuk a hiányzó fordulatszámmérőt is a kihangosító mellett. Sajnos a tartó kitakarja a rádió gombjainak egy részét és a kijelzőt is. Jópofa az extraként rendelhető kivehető kesztyűtartó, ami akár vállra is akasztható. ![]() ![]() Összességében a Renault Twingo egy tökéletes városi kisautó. ![]() Kulcsszavak: bemutató, renault, teszt, twingo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D |
|
2015. november 30.
Alaposan átrajzolták a mérnökök a Toyota Auris most bemutatásra kerülő kombi változatát. Ennek köszönhetően rengeteg extrát tartalmaz az újdonság.
|
![]() |
![]() ![]() A motorháztető alatt találjuk a BMW-től származó 1,6 literes turbós diesel erőforrást. A 112 lóerős teljesítményt 4000 fordulaton produkálja az új motor. A motorerőt egész pontosan 270 Nm-t egy hat sebességes manuális váltó juttatja az első kerekekre. Az átdolgozott futóműnek és kormányműnek köszönhetően határozottan irányítható mégis kényelmes maradt a tekintélyes méretű kombi. Az autóba beülve több fontos változtatás fedezhető fel, mint kívülről. A műszeregység közepére elhelyezett 4,2 colos színes kijelzőről olvashatjuk le a fedélzeti számítógép információit akár magyar nyelven is. Legszembetűnőbb a 7 colos érintőképernyős, multimédiás rendszer, mely a középkonzolon található a japán autók alapferszereltségének számító kvarcórával együtt. ![]() A navigációs rendszere is könnyebben kezelhető és okosabb. A kezelőszervek kézre állnak és anyaguk viszonylag jó minőségű. Az igényes anyagoknak köszönhetően sokat javult a komfortérzet és minőség. Az ülések szövet borításúak, oldaltartásuk megfelelő és a vezetőülés még motorosan állítható deréktámaszt is kapott. Hátul sem panaszkodhatunk a kényelemre, felnőttek is kényelmesen elférnek. A tető ereszkedés ellenére is elegendő a fejtér. Az 530 literes csomagtér jól pakolható, rettentően tágas. Az hátsó háttámlák osztottan dönthetők, ezáltal a raktér 1658 literre bővíthető. Összességében a frissített Toyota Auris 1,6 D-4D egy kényelmes, rengeteg extrával felszerelt, komfortos és megbízható útitárs a mozgalmas mindennapokban. ![]() Kulcsszavak: Auris, bemutató, teszt, toyota
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
BMW 228i Cabrio menetpróba |
|
2015. november 28.
A BMW 2-es szériájának legújabb változata volt néhány napig nálunk. A Sedan és a Cupé típusok után a BMW piacra dobta a 245 lóerős Cabriot is.
|
![]() |
![]() ![]() A vászon tető 20 másodperc alatt nyitható, csukható menet közben úgy, hogy akár 50 km/ órás sebességgel haladhatunk. Érdemes megjegyezni, hogy a vászon tető zárt állapotában az autó utastere szinte olyan csendes, mint ha fém tetős autóban ülnénk. A burkolt csomagtartó cabrios állapotban 280 literes, zárt állapotban 335 literes. ![]() ![]() Szerencsés esetben, ha nem dugóban haladunk a hihetetlen 6,5 literes fogyasztást érhetünk el, de a dugóban araszolva 11 liter sem ritka. A 18 colos gumik kiváló tapadást biztosítanak az útfelületen, és a szervokormány jó áttételének köszönhetően, valamint az elektronikus menetszabályzók segítségével mindig úttesten tudunk maradni. Ha felhúztuk a vászon tetőt, akkor a kilátás hátrafelé nagymértékben csökken, de a jól eltalált nagyméretű visszapillantó tükröknek, és a radaroknak köszönhető a sérülés mentes parkolás. A BMW 228 i Cabrio M sport az a szabadidő autó, mely minden korosztálynak garantált vezetési élményt nyújt. Bár a kiegészítő extrák drágák, de hát valamit valamiért…. ![]() Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 2-es Cabrio, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Feltűnő jelenség - Opel Cascada |
|
2015. október 31.
Kipróbáltuk az Astra és az Insignai közé szánt cabriot a Cascadat. Szerencsére az Opel megtartotta a cabrio lényegét stilizáló vászontetőt.
|
![]() |
![]() ![]() Az 1598 köbcentiméteres 4 hengeres 16 szelepes erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű, megközelítőleg 1800 kilogrammos autót. A Sidi rendszerű benzines erőforrás 200 lóerő leadására képes 5500-es fordulaton. A 300 Nm nyomatékcsúcsot 1650 - és 3500 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. Tesztünk alatt a Cascada beérte 8,5 l üzemanyaggal 100km-en. A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőr borítású ülések jól tartanak és nagyon kényelmesek. A bőrrel bevont műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb., ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. ![]() A belső elől tágas, a hátsó üléssoron viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen,hiszen lábtér szinte alig van. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 280 liter, de ide bújik el a vászontető is, mely 50km/h sebességig menet közben is mozgatható. A tető 17 másodperc alatt nyitható vagy zárható. Feltűnő jelenség a Cascada, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, főleg nyitott tetővel. Szemből nagyon hasonlít az Astrára de mégis megkülönböztethető. A látványt fokozza a 19 colos könnyűfém felni. A futómű elől MacPherson hátul csatolt hossz lengőkaros. Összességében az új Opel Cascada egy kiváló cabrio, fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű és kategóriájához képest elfogadható ár. ![]() Kulcsszavak: bemutató, Cascada, opel, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 |
|
2015. október 22.
A Citroennek sosem kellett tanácsot kérni, vagy más autókból ihletet meríteni, hiszen autóik egyénisége messziről mutatja, hogy milyen autó jön velünk szemben. A Citroen DS5-el is hasonló a helyzet, amit rövidesen Önök is megláthatnak.
|
![]() |
![]() ![]() A belsejében végképp szárnyakat kapott a képzelet. A repülőgépek világát idéző, teljesen egyedi utastér a külső stílussal teljes összhangban szintén a DS5 különleges voltát hirdeti. A vezetőhelyen minden a vezetőt szolgálja. A kupék sportos vezetési pozíciója ötvözi:íves műszerfal, sportosan „meredek”, lapított kormánykerék, a vezető felé irányuló információk, széles középkonzol, az alkar vonalának folytatásában kézre álló kicsi sebességváltó. A legfontosabb vezérlőgombok az utastér középvonalában helyezkednek el, mégpedig kettő darab középkonzolon. Ezek közül az egyik hagyományosan lent, a másik viszont a tetőlemezen található, tele nyomógombokkal, forgószabályozókkal és kapcsolókkal, amelyek szintén a repülés világát idézik. ![]() Vegyes használat mellett 6,6 literes fogyasztást produkált a kocsi, ami nagyon jó értéknek számít, ha figyelembe vesszük, hogy viselkedése mennyire nagyon dinamikus. A futómű kifejezetten sportos hangolású, és ebben motorja egy a kétliteres HDI Euro 6-os besorolású, AdBlue-adalékos, 180 lóerős változat, a hozzá kapcsolt hatfokozatú automataváltóval rendkívül jó társ. ![]() Kulcsszavak: bemutató, Citroën, DS5, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic |
|
2015. október 21.
A közelmúltban próbáltuk ki a Honda legnépszerűbb négykerekűje az újabb frissítésen átesett Civic. Motorkínálat terén maradt a jól bevált változó szelepvezérléses szívó benzines erőforrás. A kipróbált változatban az 1.8 literes verzió tette a dolgát.
|
![]() |
![]() ![]() Beülve egyértelművé válik, hogy nagy gondot fordítottak a sofőr és az utasok kényelmének kielégítésére. Kellemes tapintásúak a felhasznált anyagok az utastérben. Minden kezelőszerv kézre áll, a kormányról szinte minden kényelmi funkció vezérelhető. A futurisztikus műszerfal megmaradt a korábbi modellekből. Középre helyezték a fordulatszám mérőt, balra a vízhőfok, jobbra pedig az üzemanyagszint visszajelző található. A digitális kilométeróra pedig a műszerfal tetején kapott helyet. A műszerfal közepén található egy 7 colos képernyő, ami valójában egy Android tablet képét jeleníti meg, mobilkészülékünk internetét megosztva akár böngészgethetünk is zenehallgatás közben. ![]() ![]() A meghajtásról egy korszerű 1.8 literes változó szelepvezérlésű erőforrás gondoskodik. Soros 4 hengeres VTEC blokk 142 Le-t képes kipréselni magából 6500-as fordulaton, nyomatéka 174 Nm. Városban is könnyen manőverezhetünk, és külső adottságai miatt a sávváltás sem okoz gondot. A futómű könnyedén és hangtalanul veszi a változatos útviszonyokat. Ha megfeledkeznénk a városi araszolás során a váltásról, akkor erről értesítés kapunk a műszerfalon. Ha jól bánunk a gázpedállal, akkor ezt egy kis zöld virág jelzi. Az új erőforrás nagyon gazdaságos vegyes használat mellett, könnyedén tartható a fogyasztás 7 liter körül. Összességében az új Civic egy gazdaságos, modern, sportos megjelenésű gépkocsi, alacsony fenntartási költségekkel. ![]() Kulcsszavak: bemutató, civic, honda, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Toyota legnépszerűbb egyterűje - Toyota Prius+ 1.8 Hybrid |
|
2015. október 11.
Európát meghódította a Toyota egyterűje a Prius. Most a Prius+ Hybrid változatát mutatjuk be.
|
![]() |
![]() ![]() Kívül is rengeteg felirattal hirdeti, hogy Hybrid hajtással rendelkezik, például az első sárvédőkön. Ezen felül módosított első lökhárítója is van, és takarékos LED-es menetfény elől és hátul. Hossza mindössze 2 cm-el hosszabb a hagyományos modellnél. A stábnál járt változat magas felszereltségű volt. Már az alap felszereltség is kétzónás automata klímás, 7 légzsákos, visszagurulás gátlós ESP-s, magasabb felszereltségeknél van Active kulcs nélküli motorindítás, Bluetooth-kihangosító, Toyota Touch, 7”-os érintőképernyős, és tolatókamerás, elől-hátul elektromos ablakemelős. A legmagasabb pedig esőszenzoros, tempomatos, 8 hangszórós prémium audio rendszerrel szerelt, kulcs nélkül nyitható és indítható. Beülve a Toyota Hybridekre jellemző futurisztikus műszerfal látványa fogad, minden középkonzol orientált. Az e-CVT irányváltó kapcsolóját a középkonzolra helyezték. A kormány fogása nagyon jó, minden mozdulatra azonnal reagál a kormánymű. A műszerfal teljesen digitális, a fordulatszám mérő helyett egy energia visszajelző van, amiről leolvashatjuk, hogy éppen mi történik a motorháztető alatt. Néha egy „EV” feliratot láthatunk felvillanni, az azt jelenti, hogy éppen tisztán elektromos üzemmódban közlekedünk. Hátul óriási a helykínálat, a harmadik üléssorban viszont inkább a gyermekek élvezik az utazást. A komfortérzetet tovább növeli a hatalmas két részes osztott panorámatető. A könnyű Li-Ion akkumulátorokat a könyöklő alatt helyezték el. Ennek köszönhető a plusz üléssort lehajtva 784 felhajtva 232 liter csomag befogadására képes a csomagtartó. ![]() A lényeg a motorháztető alatt van. A meghajtásról egy 1,8 literes Atkinson-ciklusú benzines motor mely 99 lóerős és egy 82 lóerős villanymotor gondoskodik. Egy elektronikusan vezérelt bolygóműn keresztül összesen 136 lóerős összteljesítménynek köszönhetően 11,3 másodperc alatt gyorsul százra. Az összteljesítmény egy fokozatmentes e-CVT váltón keresztül jut a meghajtott kerekekre. A menetdinamikára nem lehet panasz, mint városban, mint főúton. Akár 70 km/óra tempóig mehetünk tisztán villannyal. Fogyasztás városban 4,1 országúton 5,6 liter között mozgott. A Toyota Prius+ Hybrid közkedvelt lesz a modern, jól felszerelt egyterűt keresők körében. A hajtáslánc felárát is hamar visszatermeli, és a karbantartási költségek is alacsonyabbak. Például a villanymotor visszatáplálása miatt nem kopik annyira a fékbetét és a féktárcsa. ![]() Kulcsszavak: hibrid, Prius+, teszt, toyota
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 71 - 80 |