Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 191 - 200
Valódi király - Suzuki B-King

Valódi király - Suzuki B-King

2012. október 28.
A Suzuki B-King egy valódi király a kategóriának, ráadásul úgy tervezték, hogy elnyűhetetlen a motorja.
Részletek
Suzuki B-King1340 cm3-s négyhengeres nem mindennapi motor, és nem is való mindenki kezébe. Története 2001-ben kezdődött a tokiói Motor show-n. A kiállításon minden márka próbálta az erejét fitogtatni, de a legnagyobb sikert, és látványosságot, a Suzuki érte el. Prototípusban is már a Hayabusha szíve dobogott, de megspékelték a mérnökök egy kompresszorral, így 250 lóerő körül teljesített. Természetesen ezt az utcai modell 2007-es megjelenésére módosították, és már „csak” 184 lóerőt teljesít a motor, ami sportmotorokat megszégyenítő teljesítmény.

Megjelenése erőt sugárzó, messziről látszik, hogy nem egy hétköznapi járművel van dolgunk. Tekintélyt parancsoló tankja, 200-as hátsó abroncsa, sejteti, hogy teljesítményben nincs hiány. Nagy ereje, és nagy termetének ellenére meglepően kezes jószág, igaz a gázkarral óvatosan kell bánni, mert bármilyen fokozatban, bármilyen sebességben meglepő dolgokat tud művelni. Fékrendszere tökéletesen eltalált, megbirkózik minden körülmények között a motorral. Futóművére sem lehet panaszunk, minden lehetséges állításra módunk van, kedvünkre hangolhatjuk.

A szélvédelmet nem vitték túlzásba a mérnökök, de meglepő módon, még így sem zavaró a menetszél, még autópályás tempónál sem. Első ránézésre alkalmatlannak tűnik utas szállítására, mivel a hátsó sámli igen magasan a vezető felett helyezkedik el, de ennek ellenére akár hosszabb távra is megfelelő az ülő alkalmatosság. Egyedül kapaszkodási lehetőségben van némi hiány az utas számára.
Jelenleg sajnálatos módon nem forgalmazza ezt a modellt az importőr, és használtként is igen kevés lelhető fel.

Suzuki B-KingKicsit életérzéssé vált a tulajoknak ezzel a masinával motorozni, aki megszerezte, nem akar megválni tőle, és számos becenevet is kapott a tulajoktól a motor, mint például Béka, és Béla király.
















Kulcsszavak: hírek, motor, suzuki, tesztek
 
Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel Tíz százalékot meghaladó bevételnövekedés a Magyar Suzuki Zrt.-nél Tíz százalékot meghaladó bevételnövekedés a Magyar Suzuki Zrt.-nél 2017-ben ismét a PSA csoport 1,2 literes 3 hengeres turbó PureTech benzinmotorja lett az „Év motorja” 2017-ben ismét a PSA csoport 1,2 literes 3 hengeres turbó PureTech benzinmotorja lett az „Év motorja” Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép Bemutatjuk az új Suzuki Vitarát Bemutatjuk az új Suzuki Vitarát
 
Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86

Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86

2012. október 28.
Akár klasszikus sportkocsi is lehet belőle, miközben a ma csúcstechnológiája dolgozik a karosszériába építve. Ez az autó a Toyota GT 86.
Részletek
Toyota GT 86A Toyota 5 évvel a Supra beszüntetése után, újra előrukkolt egy sportos, szinte tökéletes súlyelosztású hátsó kerék meghajtású sportautóval a GT86-al, amely méltó utódja a legendás AE86-nak.

Első ránézésre is az ízig, vérig sportautó érzetét kelti a GT86. Ezt fokozza a hátsó szárny, diffúzor és a rendkívül alacsony felépítés, ugyanis az autó mindössze 1285 milliméter magas. Felfedezhetünk rengeteg motívumot, melyek jellemzőek a típusra. Ide tartozik például a dupla 86 milliméter átmérőjű kipufogó és a boxermotorra utaló jelek a kasztnin.

Az autóba beülve megszűnik körülöttünk a világ, az ülés szinte a földön van, oldaltartása tökéletes. A kormány majdnem függőlegesen helyezkedik el előttünk, dőlésszöge mindössze 12 fok. Fogása kiváló, méretét tekintve a legkisebb átmérőjű a Toyota családban. A modell 2 + 2 üléses ebből gyakorlatilag a két első ülés használható, mert egy átlagos magasságú felnőtt mögé maximum egy 12 év alatti gyermek fér be hátra, de ezt a típust nem is erre tervezték. Az anyaghasználat a Toyotától megszokott minőségű. Kellemes tapintású a bőrborítású kormány, szépek a piros cérnával varrott bőrözött elemek.

A GT86-al a gyártó szakított minden mai trenddel, ami a turbóról, össz kerék hajtásról és a széles gumiabroncsokról szól.  A típusban elől található egy 2 literes boxer elrendezésű erőforrás, melyet a Subaruval közösen fejlesztettek ki. A motor 200 lóerőt képes kipréselni magából 7500-as fordulatszámon, ehhez társul 205 Nm nyomaték, mely egy remekre hangolt nagyon pontos és rövid úton járó 6 fokozatú kézi válton jut a hátsó kerekekre. Ezzel, az elsőre nem túl soknak tűnő nyomatékkal is megindítható a GT hátulja egy apró gázmozdulattal. Minden reakcióra azonnal reagál, teljesen közvetlen a kormány és a gázpedál is, ez cél is volt a tervezés során.

Toyota GT 86összességében a Toyota GT86 egy ízig-vérig sportautó, semmi felesleges extra nincs benne, csak az ami a sportos vezetést segíti. Könnyű, kiváló súlyelosztású, élmény gazdag autó, melyet inkább másodiknak tudunk elképzelni.

















Kulcsszavak: hírek, Luxus autó, sportautó, tesztek, toyota
 
A Hankook Tire új globális kutatás-fejlesztési központ létrehozásáról döntött A Hankook Tire új globális kutatás-fejlesztési központ létrehozásáról döntött 1800 lóerős hibriddel sokkolt a Koenigsegg 1800 lóerős hibriddel sokkolt a Koenigsegg A Toyota nyeresége 240 százalékkal nőtt A Toyota nyeresége 240 százalékkal nőtt Veszik a Toyotát az amerikaiak Veszik a Toyotát az amerikaiak 588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra 588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra
 
Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0

Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0

2012. október 28.
Izgalmas vetélkedő lesz a  Volkswagen Up és a Skoda Citigo magyarországi szereplése. Mindkét típusnak lesznek bőven vásárlói, hiszen a két márka neve mögött komoly a vásárlói réteg.
Részletek
Volkswagen UpA mini autók piacán a Volkswagen a Lupo óta nem volt jelen. A nemrégiben bemutatott legkisebb Volkswagen erre a piacra szeretne visszatérni.

Az UP a maga 3540 mm-es hosszával a 1645 mm-es szélességével és az 1489 mm-es magasságával igazi városi mini cirkáló lett.


Kis autó létére meglepően tágas és kényelmes a belterében egy átlagos méretű vezető és utasa kényelmesen elfér, nem kelt szorongást az emberben, bár a visszapillantó tükörben feltűnő kamion látványa azért eleinte egy kis aggodalomra ad okot.

Motorikusan a külső méreteknek megfelelően egy kis köbcentis erőforrást találunk. Az erőről egy 999 ccm-es 75 lóerős és 95 nm nyomatékkal rendelkező 3 hengeres benzines motor gondoskodik.  A 75 lóerőt 6200 fordulat/percnél a 95 nm nyomatékot pedig 3000-4300 fordulat/percnél élvezhetjük.  Az autó 929 kg-os önsúlyának köszönhetően a fogyasztása városi használatban 5,5-5,9 liter, míg az országúti fogyasztása meglepően alacsony 4,0-4,2 liter. Ha ügyesen és takarékosan tudunk vezetni, akkor az átlagfogyasztást 5 liter alá tudjuk szorítani.

Volkswagen UPA futómű kényelmes a fékek megfelelően lassítják az Up-ot. A szervokormány elektromechanikus és csak akkor dolgozik, ha ténylegesen szükség van rá ezzel a rendszerrel akár 0,2 liter üzemanyagot is megtakarít az autó 100 kilométeren.  A beltér megfelelő,  három személy utazására ideális. A csomagtartó 251 liter a hátsó ülések lehajtásával ez akár 951 literig bővíthető és mivel a jobb első ülés lehajtható így akár két méteres tárgyakat is el tudunk helyezni.

Az első lökhárítóban elhelyezett Early-crash szenzor az ütközés tényleges pillanatában aktiválja az utas visszatartó rendszereket, az övfeszítőket és a légzsákokat. Az elől ülők biztonságáról aktív kormányoszlop és hat légzsák gondoskodik.


Kulcsszavak: alsó kategória, hírek, környezetbarát, tesztek, városi autó
 
A plug-in hybrid autók 46 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak A plug-in hybrid autók 46 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak Genfben mutatkozik be az új Rodius Genfben mutatkozik be az új Rodius Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Norvégia csak elektromos és hibrid autóknak ad forgalmit 2025-től Alfa Romeót gyárt majd a  Mazda Alfa Romeót gyárt majd a Mazda
 
Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel

Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel

2012. szeptember 24.
A Chevrolet Aveo dízel változata egy kényelmes, takarékos üzemmódú családi autó. Hatalmas csomagtartójába jól lehet pakolni.
Részletek
Chevrolet AveoAz új Aveo érdekes design-ja már megszokott az utakon. Az autó különálló kerek fényszórói és az elején elhelyezett hűtőmaszk kellően hangsúlyos és dinamikus külsőt ad.

Volt már szerencsénk a 115 lóerős automataváltós modellhez és igen jó véleményünk volt róla. Ezért is vártuk nagyon a diesel változatot. Ennek az Aveonak a motortere egy régi ismerőst rejtegetett. A Fiat által gyártott 1.25 literes diesel motor az Opel közreműködésével került a Aveo elejébe. 

A motor 1248 ccm-es 4000 fordulat/percnél 95 lóerős teljesítményre és 1750 fordulat/percnél 210 nm nyomatékra képes az Opel által CDTI-nek nevezett közös nyomócsöves turbódiesel erőforrás. Az igen alacsony fordulatszámon fellépő nyomatékot egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül jutathatjuk el az első kerekekig. Az 1.3-as CDTI motoroknak az Opel modellekben az volt az egyik problémája, hogy alacsony fordulatszámnál igen nagy turbólyukat lehetett érezni. Ezt a Chevrolet mérnökeinek a motorvezérlés átprogramozásával sikerült kiküszöbölni. A fogyasztás vegyes használat esetén 4.9 literre jött ki, ami nagyban köszönhető a Start- Stop rendszernek. A futóműnek meg sem kottyan egy-egy komolyabb kanyarvétel, a kormányzás pontos, de a féket szokni kell, túl mélyen és hirtelen kezdenek el fogni.

A műszerfalra pillantva olyan mintha egy sportmotort vezetnénk. A műszeregység egy nagyméretű analóg fordulatszámmérőből és egy digitális egységből áll. A digitális egységről leolvashatjuk a sebesség adatokat, a pillanatnyi sebességi fokozatunkat, az üzemanyag szintet és a fedélzeti komputer adatait is. A középkonzolon találjuk a mp3 lejátszásra képes USB-s és bluetooth-os kormányról is vezérelhető cd-s rádiót. A rádió két oldalán tároló helyeket találunk.

Chevrolet AveoA műszerfal szinte teljes egészében műanyag, de a tapintása kellemes. A kéttónusú műszerfal kifejezetten feldobja az autó belsőt.  Az utastérben 4 felnőtt kényelmesen utazhat. Kartámaszt csak a vezető ülésén találunk. A csomagtartó 290 literes, ami nem túl nagy, de ebben a kategóriában ez teljesen megfelelő.










Kulcsszavak: családi autó, hírek, tesztek
 
Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t Michelisz Norbert nyerte a Yokohama Trophy-t Megjött a legmenőbb áruszállító Megjött a legmenőbb áruszállító Visszaesett a német autópiac tavaly Visszaesett a német autópiac tavaly Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban
 
Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA

Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA

2012. szeptember 24.
Jól összeszerelt, kényelmes, extrákkal bőségesen ellátott a Mazda 6-os 2.2 literes 163 Lóerős CD változata.
Részletek
Mazda6Kipróbáltuk a Mazda6 három féle erősségű dieselének középső változatát, melyben egy 2,2 literes erőforrás dolgozik. A motor 163 lóerős mely már 3500-as fordulattól a rendelkezésünkre áll, és 360 Nm forgatónyomaték leadására képes. Erőátvitelről egy 6 sebességes manuális váltó gondoskodik mely rendkívül pontos és könnyedén kapcsolható. A 6 ezekkel a paraméterekkel elképesztő fogyasztást produkál, átlagban az autó megelégszik 5 – 5,6 literrel.

A GTA felszereltség magában foglalja a 18 colos alufelniket melyek kifejezetten szépek, a sötétített hátsó ablakot és króm díszeket.  összességében egy sportos limuzinról beszélünk. A futómű nagyon kemény. Kisebb úthibákat gond nélkül veszi, nagyobbakkal már meggyűlik a baja. De a keményre hangolt futóműnek köszönhetően sportos vezetési élményt biztosít az új 6- os, melyhez egy erős motor is társul.

A sportosság belül is fellelhető, jó fogású bőr bevonatú kis átmérőjű kormány. A sportos és harmonikus műszerfal könnyen átlátható, informatív.  Kormányon található vezérlő szervekkel szinte minden funkció irányítható. Ide tartozik a multimédia, fedélzeti számítógép, tempomat. ülések jól pozícionálhatók, kényelmesek. Bőr és szövet borítást kaptak. A hűtött könyöktámasz fedlapja előre hátra csúsztatható.

Mazda6A  Mazda 6 egy erős motorral ellátott, kiváló futóművű, extrákkal teletűzdelt, tágas limuzin.


















Kulcsszavak: családi autó, hírek, japán, tesztek
 
Gyémánt a latyakban - Mitsubishi L200 2.5 DI-D Gyémánt a latyakban - Mitsubishi L200 2.5 DI-D Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon Nem is olyan kicsi - Fiat 500L 1.3 d Nem is olyan kicsi - Fiat 500L 1.3 d Örömautózás a legmagasabb szinten: Mercedes-Benz E-osztály Coupé és Cabrio Örömautózás a legmagasabb szinten: Mercedes-Benz E-osztály Coupé és Cabrio
 
Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid

Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid

2012. szeptember 23.
A Peugeot 3008 Dízel Hybrid típusa igazi arcát a városban mutatja meg. Jól gazdálkodva a gázpedállal, sok kilométert gurulhatunk tisztán elektromos meghajtással.
Részletek
Peugeot 3008 Dízel Hybrid A motorháztető alatt egy 2 literes 163 lóerős diesel erőforrás került beépítésre, mely egy 6 sebességes automata váltón keresztül kapcsolódik az első kerekekhez. Az újítás az autó hátsó részén található, a hátsó kerekeket egy villanymotor hajtja, mely 37 lóerős. A villanymotor hajtásáról a csomagtartó alá helyezett nagyfeszültségű nikkel-metálhidrid akkumulátorok gondoskodnak. Ezzel a rendszerrel a 3008 összteljesítménye 200 lóerő.

Négy üzemmód közül választhatunk. A leggyakrabban használt az automata mód, itt vegyesen üzemel a diesel és a villanymotor. ZEV állásban az autó teljesen villany üzemmódban működik, ekkor maximum 60 km/h sebességgel közlekedhetünk kb 3-4 km-en keresztül, ez az állapot legalább 50%-ban töltött akkumulátornál aktiválható. Sport módban a villanymotor is teljes mértékben besegít a hajtásba. Végül a 4x4 mód, amikor a villanymotor mindig hajt, még akkor is, ha az akkumulátor lemerült, ilyenkor ugyanis az indítómotor generátorként működik és tölti az akkumulátorokat.

Az autóba beülve franciás kényelemérzet fogad, szépen kidolgozott vonalak, jó fogású kormány és kényelmes ülések gondoskodnak a kényelemről. A kulcsot elfordítva csak egy „Ready” felirat jelenik meg a műszerfalon. Ezután a gázra lépve kiold az elektromos kézifék és a 3008 megindul villanyhajtással. Intenzív gyorsításkor egyből kapcsol a diesel erőforrás. A fordulatszámmérő helyett egy felhasznált energia mutatót látunk, mely százalékosan van skálázva.

Peugeot 3008 Dízel Hybrid A Hybrid rendszer működését figyelemmel követhetjük a középső információs kijelzőn. Itt jeleníthetjük meg a navigációs adatokat is. Annak érdekében, hogy a vezetőnek ne kelljen a figyelmét az útról levennie, a navigációs adatok a vezető előtt található „HUD” kijelzőre is kivetítésre kerülnek, a sebesség adatokkal együtt. Minden kezelőszerv kézre esik. Hátul három felnőtt kényelmesen elfér, ellenben a csomagtartó az akkumulátorok miatt összesen 377 literes, ez 15%-al kevesebb, mint a normál diesel változaté és a súlya is 120 kg-al több.

összességében a Peugeot 3008 egy városban nagyon jól használható SUV, mely ott produkálja a legjobb fogyasztási adatokat. Vegyes használatban átlagban 5,4 liter.


Kulcsszavak: hibrid, hírek, tesztek
 
Torlódásokra kell készülni a havas, csúszós utakon Torlódásokra kell készülni a havas, csúszós utakon Szárnyalnak a hibridek Európában Szárnyalnak a hibridek Európában Genfben mutatkozik be az új Rodius Genfben mutatkozik be az új Rodius Csökken a benzin és a gázolaj ára is szerdán Csökken a benzin és a gázolaj ára is szerdán Az amerikai Fusion hybrid alapjaira épül a Ford önjáró kisérleti autója Az amerikai Fusion hybrid alapjaira épül a Ford önjáró kisérleti autója
 
Karakteres - Opel Astra GTC 2.0

Karakteres - Opel Astra GTC 2.0

2012. szeptember 23.
Az Opel Astra 2.0 literes 121 KW teljesítményű modellje egy sportos remekmű. Hogy miért, következő tesztünkben bemutatjuk.
Részletek
Opel Astra GTCGTC Astra meghatározó eleme lesz az autós társadalomnak. Karakteres - erőt sugárzó külseje, formás hátsóban végződő vállvonala vonzza a kíváncsi tekinteteket. Az akár 20” –os felniken guruló autó különös figyelmet kapott a futómű tekintetében. úgynevezett FlexRide rendszert kapott, aminek a lényege az optimális beállítás lehetősége vezetési stílusunk tekintetében. Ezek például a lengéscsillapító, kormányzás, gázpedál érzékenység.


A világításban sem csalódhatunk bi-xenon fényszórók, ledes nappali fények elöl hátul.  Amikor beülünk az autóba magas oldaltámasztással rendelkező sportülésekben találjuk magunkat. A műszerfal kialakításával, fényeivel tovább csiklandozza érzékszerveinket. Erős kisugárzás és sportosság vesz körül minket. A kárpit minősége és a prémium hangrendszer már csak hab a tortán.  Az öt személyes autó alaphelyzetben 380 literes csomagtérrel rendelkezik és több kisebb tároló rekesz segít elrejteni apróságainkat.                                         

és végül a száraz tények: 2000-es dieselmotorja 165 lóerő leadására képes 350 Nm-es maximum forgatónyomatékkal.  A százas tempóhoz 8.9 mp-re van szüksége, a végsebesség 210km/ óránál áll meg. Ha nem érezzük magunkat autóversenyzőnek a vegyes fogyasztás megáll 4.8 liternél.

Opel Astra GTC

















Kulcsszavak: hírek, ipar, járműipar, tesztek
 
A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló A Renault Trucks több megoldással is hozzájárul a sofőrök fokozott biztonságához A Renault Trucks több megoldással is hozzájárul a sofőrök fokozott biztonságához Peter Schreyer a Kia Motors Corporation első, nem koreai származású elnöke Peter Schreyer a Kia Motors Corporation első, nem koreai származású elnöke KPMG: folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártók KPMG: folytatják a belsőégésű motorok továbbfejlesztését a gyártók
 
Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci

Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci

2012. szeptember 06.
Eddig a Nissan Juke jól felszerelt típusait próbáltuk ki, most egy alap felszereltségű autót teszteltünk. A tapasztalatokat most megosztjuk önökkel.
Részletek
Nissan JukeA Juke - amely azzal a céllal készült, hogy némi férfiasságot és dinamizmust vigyen a kisautó-piacra, meglehetősen egyedi vonalai alatt számos, látszólag ellentmondásos tulajdonságot kombinált. Formai szempontból nézve, alsó része nagy kerekeivel, széles gumiabroncsaival, megnövelt has magasságával és robusztus kiállásával, melyekhez agresszív első és hátsó rész társul, teljesen SUV-szerű. Felette azonban inkább sportos a látvány, magasra ívelő szélvédővel, a karcsú rajzolatú oldalablakokkal és a coupé-szerűen lejtős tetővonallal.

A most kipróbált változat egy átlagos típus melyet a gyártó nem zsúfolt tele, a teszt autókra oly jellemző extrákkal. Ezért külön is kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen egy normál kialakítású Juke. Az átlagfelhasználó sokszor nem is igényli azokat a kiegészítőket, amelyek a jármű végső árát akár több százezer forinttal is megemeli. Igaz, a luxusnak ára van.

Az autó belsejében a motorkerékpár-üzemanyagtartály formája által inspirált, és az egész belső jellegét meghatározó középkonzollal és a vezetőt központba helyező utastérrel folytatódik a sportos motívum. A magas fényű metál piros lakkal bevont ´motorkerékpár-tank´ különleges, vidám jelleget ad az autónak. A praktikus használhatóságot biztosítja a felfelé nyíló hátsó ajtó és az átalakítható csomagtér a rejtett pakolóhelyekkel.

Nissan JukeAz 1.5 literes dízel mélyről és nagyon jól húz, de a rövid áttételek és a szűk használható tartomány miatt városban sokat kell váltanunk, de ez nem zavaró mert a váltó pontosan  és kényelmesen használható. A két kerék hajtással szerelt Nissan fogyasztás 5,8 liter körül alakult vegyes használat mellett. Szuper kisautó a Juke még így alapfelszereltséggel is nagyon -nagyon szerethető.







Kulcsszavak: hírek, nissan, suv, tesztek
 
Hamarosan érkezik a Nissan Micra BOSE® Personal® Edition Hamarosan érkezik a Nissan Micra BOSE® Personal® Edition A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 A Nissan a GT-R LM Nismo-val visszatér Le Mans-ba A Nissan a GT-R LM Nismo-val visszatér Le Mans-ba Autós szépségverseny volt Hévízen Autós szépségverseny volt Hévízen Az új Ford Explorerben is EcoBoost motor dolgozik Az új Ford Explorerben is EcoBoost motor dolgozik
 
Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport

Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport

2012. szeptember 06.
A harmadik generációs Ford Ka épp olyan magával ragadó egyedi formavilágú autó, mint megjelenésének évében.
Részletek
Foed KaA Ford a Ka-t 1996-os és a 2003 ráncfelvarrását követően 2008-ig szinte változatlan formában gyártotta a Ford. A Ka életében mindig is voltak limitált egyedibb modellek. 2008-ban megjelent az új Ka ami már egy teljesen új utat mutat a Ford világában és természetesen az egyediség ennél a modellnél sem maradhat el.  

Külsőre az érdekes matricázás miatt egy kicsit olyan mintha egy sportkocsit látna az ember. De ez csak egy egyszerű kereskedői fogás, ami azért igen jól sikerül. A külcsín mellet a belbecs is sportos világot tükröz.

A motor egy 1.2 literes 5500 fordulat/percnél 69 lóerőre és 3000 fordulat/percnél 102 nm nyomatékra képes Euro 4 benzines motort rejt. A hajtást egy ötsebességes kézi váltón keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. A futómű hangolása megfelelően sportos, de a nagyobb úthibákat hangosa kopogással hozza a vezető tudomására.

A fékek megfelelőek pontosan adagolhatóak az ABS egy kicsit érzékeny. A 69 lóerős motor a 940 kg önsúlyú autót kellő rugalmassággal gyorsítja. Normál tempóban és a start-stop rendszenek köszönhetően 4.9 literes átlagfogyasztást sikerült elérnünk. A sportos külsőt hangsúlyozza a hófehér felni, a rajtszám, az autón átfutó fehér sportcsík a fehér tükörborítás és a fehér betét az első lökhárítóban.   

Ford KaA beltérben a fehér szín továbbra is középpontban van. A középkonzolon, az ajtó kapaszkodón a váltógombon és a kormánykeréken is találunk színezett elemeket. A multifunkciós bőrkormányról vezérelhetjük a bluetooth-os mp3 lejátszásra képes usb-rádiót. A műszerfal jól átlátható minden szükséges információ a vezető rendelkezésére áll. Négy felnőtt számára meglepően nagy helyett nyújt az utastér, bár az első ülések keskenyek és a középkonzol pedig túl széles. A csomagtartó 225 literes amit az ülések előrehajtásával akár 710 literesre bővíthetjük.  




Kulcsszavak: ford, hírek, tesztek
 
Történelmi Mustang találkozó Németországban Történelmi Mustang találkozó Németországban A Ford EcoBoost erőforrása nyolcadszor nyerte el a motorok ’Oscar-díját’ A Ford EcoBoost erőforrása nyolcadszor nyerte el a motorok ’Oscar-díját’ 2013-ban is növekedésre törekszik a Hyundai 2013-ban is növekedésre törekszik a Hyundai Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0 Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0 Hannoverben a Ford standon bemutatkozik a vadonatúj Ford EcoBlue dízelmotor Hannoverben a Ford standon bemutatkozik a vadonatúj Ford EcoBlue dízelmotor
 
Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner

Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner

2012. augusztus 21.
A Honda a Crossrunner típusában egyesítette a túramotorozás, és az amatőr terepmotorozás műszaki előnyeit. Most következő tesztünkben hétköznapi használat közben láthatjuk a VFR 800X Crossrunnert.
Részletek
Honda VFR800X CrossrunnerNapjainkban egyre népszerűbbek az enduro motorok, köszönhetően a sok előnyének. Magas építésük miatt könnyen átlátható róluk a forgalom. Enyhébb terepen is használhatóak has magasságuknak köszönhetően, és még sorolhatnánk. Viszont hátránya is akad ennek a kategóriának, és ezt próbálták kiküszöbölni a Crossrunner-el, ami sikerült is.

A járgányba a VFR800-as 782 köbecentis V4-es blokkja került, ami kisebb áthangolás után itt, 7 lóerővel kevesebbet, vagyis 101 lóerőt teljesít, ami bőven elégendő a motor mozgatásához. Alacsony fordulaton nem túl élénk a blokk, de amint elérjük a 6800-as fordulatot, elkezd dolgozni a VTEC szelepvezérlés.  8 szelep helyett 16 kezd dolgozni, igazi üvöltésbe vált át a motor, és sportmotorokat megszégyenítő vágtába kezd. Mintha egy teljesen más motorra ülnénk ilyenkor, nem lehet betelni a hanggal, és a gyorsulási élménnyel.

Futóműve, nincs túlbonyolítva, az első rugóstag nélkülöz mindenféle állítási lehetőséget, de ez nem von le semmit a motor élvezeti értékéből, kellemesen viselkedik sportosabb vezetés mellett is. 296 mm-es első féktárcsákat, úszóágyazású három dugattyús féknyergekkel szereltek előre. Fékrendszerére egy rossz szót sem szólhatunk, jól adagolható,  a fékerő tökéletes, és hosszabb lejtmenet után sem tapasztalható, hogy elfáradna.

21,5 literes tankot kapott a motor, ami egész szép hatótávolságot jelent, ha azt vesszük, hogy 5 liter körüli átlagot nem nehéz elérni vele, még akkor sem, ha figyelembe vesszük, hogy rendszeresen igényli a sofőr, hogy hallhassa azt a hangot, amikor a VTEC rendszer elkezd dolgozni.

Honda VFR800X Crossrunner



















Kulcsszavak: hírek, honda, motor, tesztek
 
Nyerő szériában a HR-V Nyerő szériában a HR-V Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda Gépkocsivásárláshoz 1700 fogyatékos ember kért támogatást Gépkocsivásárláshoz 1700 fogyatékos ember kért támogatást Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Ezerötszáz fős elbocsátás a Fiat lengyelországi gyárában Ezerötszáz fős elbocsátás a Fiat lengyelországi gyárában
 

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 191 - 200