Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 191 - 200
Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA

Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA

2012. szeptember 24.
Jól összeszerelt, kényelmes, extrákkal bőségesen ellátott a Mazda 6-os 2.2 literes 163 Lóerős CD változata.
Részletek
Mazda6Kipróbáltuk a Mazda6 három féle erősségű dieselének középső változatát, melyben egy 2,2 literes erőforrás dolgozik. A motor 163 lóerős mely már 3500-as fordulattól a rendelkezésünkre áll, és 360 Nm forgatónyomaték leadására képes. Erőátvitelről egy 6 sebességes manuális váltó gondoskodik mely rendkívül pontos és könnyedén kapcsolható. A 6 ezekkel a paraméterekkel elképesztő fogyasztást produkál, átlagban az autó megelégszik 5 – 5,6 literrel.

A GTA felszereltség magában foglalja a 18 colos alufelniket melyek kifejezetten szépek, a sötétített hátsó ablakot és króm díszeket.  összességében egy sportos limuzinról beszélünk. A futómű nagyon kemény. Kisebb úthibákat gond nélkül veszi, nagyobbakkal már meggyűlik a baja. De a keményre hangolt futóműnek köszönhetően sportos vezetési élményt biztosít az új 6- os, melyhez egy erős motor is társul.

A sportosság belül is fellelhető, jó fogású bőr bevonatú kis átmérőjű kormány. A sportos és harmonikus műszerfal könnyen átlátható, informatív.  Kormányon található vezérlő szervekkel szinte minden funkció irányítható. Ide tartozik a multimédia, fedélzeti számítógép, tempomat. ülések jól pozícionálhatók, kényelmesek. Bőr és szövet borítást kaptak. A hűtött könyöktámasz fedlapja előre hátra csúsztatható.

Mazda6A  Mazda 6 egy erős motorral ellátott, kiváló futóművű, extrákkal teletűzdelt, tágas limuzin.


















Kulcsszavak: családi autó, hírek, japán, tesztek
 
Az ÁAK 33 milliárd forintot költ az e-útdíj feladataira Az ÁAK 33 milliárd forintot költ az e-útdíj feladataira A Ford aktív szerepet vállal a jövőkutatásban a mobilitás terén A Ford aktív szerepet vállal a jövőkutatásban a mobilitás terén A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban Az Opel ismét abszolút első a magyarországi eladásokban Az Opel ismét abszolút első a magyarországi eladásokban E-útdíj: visszalépett a Getronics E-útdíj: visszalépett a Getronics
 
Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid

Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid

2012. szeptember 23.
A Peugeot 3008 Dízel Hybrid típusa igazi arcát a városban mutatja meg. Jól gazdálkodva a gázpedállal, sok kilométert gurulhatunk tisztán elektromos meghajtással.
Részletek
Peugeot 3008 Dízel Hybrid A motorháztető alatt egy 2 literes 163 lóerős diesel erőforrás került beépítésre, mely egy 6 sebességes automata váltón keresztül kapcsolódik az első kerekekhez. Az újítás az autó hátsó részén található, a hátsó kerekeket egy villanymotor hajtja, mely 37 lóerős. A villanymotor hajtásáról a csomagtartó alá helyezett nagyfeszültségű nikkel-metálhidrid akkumulátorok gondoskodnak. Ezzel a rendszerrel a 3008 összteljesítménye 200 lóerő.

Négy üzemmód közül választhatunk. A leggyakrabban használt az automata mód, itt vegyesen üzemel a diesel és a villanymotor. ZEV állásban az autó teljesen villany üzemmódban működik, ekkor maximum 60 km/h sebességgel közlekedhetünk kb 3-4 km-en keresztül, ez az állapot legalább 50%-ban töltött akkumulátornál aktiválható. Sport módban a villanymotor is teljes mértékben besegít a hajtásba. Végül a 4x4 mód, amikor a villanymotor mindig hajt, még akkor is, ha az akkumulátor lemerült, ilyenkor ugyanis az indítómotor generátorként működik és tölti az akkumulátorokat.

Az autóba beülve franciás kényelemérzet fogad, szépen kidolgozott vonalak, jó fogású kormány és kényelmes ülések gondoskodnak a kényelemről. A kulcsot elfordítva csak egy „Ready” felirat jelenik meg a műszerfalon. Ezután a gázra lépve kiold az elektromos kézifék és a 3008 megindul villanyhajtással. Intenzív gyorsításkor egyből kapcsol a diesel erőforrás. A fordulatszámmérő helyett egy felhasznált energia mutatót látunk, mely százalékosan van skálázva.

Peugeot 3008 Dízel Hybrid A Hybrid rendszer működését figyelemmel követhetjük a középső információs kijelzőn. Itt jeleníthetjük meg a navigációs adatokat is. Annak érdekében, hogy a vezetőnek ne kelljen a figyelmét az útról levennie, a navigációs adatok a vezető előtt található „HUD” kijelzőre is kivetítésre kerülnek, a sebesség adatokkal együtt. Minden kezelőszerv kézre esik. Hátul három felnőtt kényelmesen elfér, ellenben a csomagtartó az akkumulátorok miatt összesen 377 literes, ez 15%-al kevesebb, mint a normál diesel változaté és a súlya is 120 kg-al több.

összességében a Peugeot 3008 egy városban nagyon jól használható SUV, mely ott produkálja a legjobb fogyasztási adatokat. Vegyes használatban átlagban 5,4 liter.


Kulcsszavak: hibrid, hírek, tesztek
 
A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában A következő évtizedekben hatalmas változások lesznek járművek üzemanyag-felhasználásában Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben
 
Karakteres - Opel Astra GTC 2.0

Karakteres - Opel Astra GTC 2.0

2012. szeptember 23.
Az Opel Astra 2.0 literes 121 KW teljesítményű modellje egy sportos remekmű. Hogy miért, következő tesztünkben bemutatjuk.
Részletek
Opel Astra GTCGTC Astra meghatározó eleme lesz az autós társadalomnak. Karakteres - erőt sugárzó külseje, formás hátsóban végződő vállvonala vonzza a kíváncsi tekinteteket. Az akár 20” –os felniken guruló autó különös figyelmet kapott a futómű tekintetében. úgynevezett FlexRide rendszert kapott, aminek a lényege az optimális beállítás lehetősége vezetési stílusunk tekintetében. Ezek például a lengéscsillapító, kormányzás, gázpedál érzékenység.


A világításban sem csalódhatunk bi-xenon fényszórók, ledes nappali fények elöl hátul.  Amikor beülünk az autóba magas oldaltámasztással rendelkező sportülésekben találjuk magunkat. A műszerfal kialakításával, fényeivel tovább csiklandozza érzékszerveinket. Erős kisugárzás és sportosság vesz körül minket. A kárpit minősége és a prémium hangrendszer már csak hab a tortán.  Az öt személyes autó alaphelyzetben 380 literes csomagtérrel rendelkezik és több kisebb tároló rekesz segít elrejteni apróságainkat.                                         

és végül a száraz tények: 2000-es dieselmotorja 165 lóerő leadására képes 350 Nm-es maximum forgatónyomatékkal.  A százas tempóhoz 8.9 mp-re van szüksége, a végsebesség 210km/ óránál áll meg. Ha nem érezzük magunkat autóversenyzőnek a vegyes fogyasztás megáll 4.8 liternél.

Opel Astra GTC

















Kulcsszavak: hírek, ipar, járműipar, tesztek
 
Két és félmilliárdos autóipari beruházás Győrben Két és félmilliárdos autóipari beruházás Győrben A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat A formatervezésének sikerét a „Black and White” limitált szériával ünnepli az Infiniti A formatervezésének sikerét a „Black and White” limitált szériával ünnepli az Infiniti Szerződést kötött a Goodyear FleetFirst és a Groupe CAT logisztikai csoport Szerződést kötött a Goodyear FleetFirst és a Groupe CAT logisztikai csoport A magyar háztartások 42 százalékában van autó A magyar háztartások 42 százalékában van autó
 
Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci

Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci

2012. szeptember 06.
Eddig a Nissan Juke jól felszerelt típusait próbáltuk ki, most egy alap felszereltségű autót teszteltünk. A tapasztalatokat most megosztjuk önökkel.
Részletek
Nissan JukeA Juke - amely azzal a céllal készült, hogy némi férfiasságot és dinamizmust vigyen a kisautó-piacra, meglehetősen egyedi vonalai alatt számos, látszólag ellentmondásos tulajdonságot kombinált. Formai szempontból nézve, alsó része nagy kerekeivel, széles gumiabroncsaival, megnövelt has magasságával és robusztus kiállásával, melyekhez agresszív első és hátsó rész társul, teljesen SUV-szerű. Felette azonban inkább sportos a látvány, magasra ívelő szélvédővel, a karcsú rajzolatú oldalablakokkal és a coupé-szerűen lejtős tetővonallal.

A most kipróbált változat egy átlagos típus melyet a gyártó nem zsúfolt tele, a teszt autókra oly jellemző extrákkal. Ezért külön is kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen egy normál kialakítású Juke. Az átlagfelhasználó sokszor nem is igényli azokat a kiegészítőket, amelyek a jármű végső árát akár több százezer forinttal is megemeli. Igaz, a luxusnak ára van.

Az autó belsejében a motorkerékpár-üzemanyagtartály formája által inspirált, és az egész belső jellegét meghatározó középkonzollal és a vezetőt központba helyező utastérrel folytatódik a sportos motívum. A magas fényű metál piros lakkal bevont ´motorkerékpár-tank´ különleges, vidám jelleget ad az autónak. A praktikus használhatóságot biztosítja a felfelé nyíló hátsó ajtó és az átalakítható csomagtér a rejtett pakolóhelyekkel.

Nissan JukeAz 1.5 literes dízel mélyről és nagyon jól húz, de a rövid áttételek és a szűk használható tartomány miatt városban sokat kell váltanunk, de ez nem zavaró mert a váltó pontosan  és kényelmesen használható. A két kerék hajtással szerelt Nissan fogyasztás 5,8 liter körül alakult vegyes használat mellett. Szuper kisautó a Juke még így alapfelszereltséggel is nagyon -nagyon szerethető.







Kulcsszavak: hírek, nissan, suv, tesztek
 
A Hankook bővíti termékválasztékát a prémium SUV kategóriában A Hankook bővíti termékválasztékát a prémium SUV kategóriában A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst A legenda, amely büntetésből született A legenda, amely büntetésből született Valódi király - Suzuki B-King Valódi király - Suzuki B-King A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából
 
Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport

Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport

2012. szeptember 06.
A harmadik generációs Ford Ka épp olyan magával ragadó egyedi formavilágú autó, mint megjelenésének évében.
Részletek
Foed KaA Ford a Ka-t 1996-os és a 2003 ráncfelvarrását követően 2008-ig szinte változatlan formában gyártotta a Ford. A Ka életében mindig is voltak limitált egyedibb modellek. 2008-ban megjelent az új Ka ami már egy teljesen új utat mutat a Ford világában és természetesen az egyediség ennél a modellnél sem maradhat el.  

Külsőre az érdekes matricázás miatt egy kicsit olyan mintha egy sportkocsit látna az ember. De ez csak egy egyszerű kereskedői fogás, ami azért igen jól sikerül. A külcsín mellet a belbecs is sportos világot tükröz.

A motor egy 1.2 literes 5500 fordulat/percnél 69 lóerőre és 3000 fordulat/percnél 102 nm nyomatékra képes Euro 4 benzines motort rejt. A hajtást egy ötsebességes kézi váltón keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. A futómű hangolása megfelelően sportos, de a nagyobb úthibákat hangosa kopogással hozza a vezető tudomására.

A fékek megfelelőek pontosan adagolhatóak az ABS egy kicsit érzékeny. A 69 lóerős motor a 940 kg önsúlyú autót kellő rugalmassággal gyorsítja. Normál tempóban és a start-stop rendszenek köszönhetően 4.9 literes átlagfogyasztást sikerült elérnünk. A sportos külsőt hangsúlyozza a hófehér felni, a rajtszám, az autón átfutó fehér sportcsík a fehér tükörborítás és a fehér betét az első lökhárítóban.   

Ford KaA beltérben a fehér szín továbbra is középpontban van. A középkonzolon, az ajtó kapaszkodón a váltógombon és a kormánykeréken is találunk színezett elemeket. A multifunkciós bőrkormányról vezérelhetjük a bluetooth-os mp3 lejátszásra képes usb-rádiót. A műszerfal jól átlátható minden szükséges információ a vezető rendelkezésére áll. Négy felnőtt számára meglepően nagy helyett nyújt az utastér, bár az első ülések keskenyek és a középkonzol pedig túl széles. A csomagtartó 225 literes amit az ülések előrehajtásával akár 710 literesre bővíthetjük.  




Kulcsszavak: ford, hírek, tesztek
 
Zuhant az autóeladás Spanyolországban Zuhant az autóeladás Spanyolországban Új rekordév az AUDI életében Új rekordév az AUDI életében Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect Négy éve az élen az USA-ban a Ford Négy éve az élen az USA-ban a Ford A Ford a leginnovatívabb tömeggyártó A Ford a leginnovatívabb tömeggyártó
 
Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner

Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner

2012. augusztus 21.
A Honda a Crossrunner típusában egyesítette a túramotorozás, és az amatőr terepmotorozás műszaki előnyeit. Most következő tesztünkben hétköznapi használat közben láthatjuk a VFR 800X Crossrunnert.
Részletek
Honda VFR800X CrossrunnerNapjainkban egyre népszerűbbek az enduro motorok, köszönhetően a sok előnyének. Magas építésük miatt könnyen átlátható róluk a forgalom. Enyhébb terepen is használhatóak has magasságuknak köszönhetően, és még sorolhatnánk. Viszont hátránya is akad ennek a kategóriának, és ezt próbálták kiküszöbölni a Crossrunner-el, ami sikerült is.

A járgányba a VFR800-as 782 köbecentis V4-es blokkja került, ami kisebb áthangolás után itt, 7 lóerővel kevesebbet, vagyis 101 lóerőt teljesít, ami bőven elégendő a motor mozgatásához. Alacsony fordulaton nem túl élénk a blokk, de amint elérjük a 6800-as fordulatot, elkezd dolgozni a VTEC szelepvezérlés.  8 szelep helyett 16 kezd dolgozni, igazi üvöltésbe vált át a motor, és sportmotorokat megszégyenítő vágtába kezd. Mintha egy teljesen más motorra ülnénk ilyenkor, nem lehet betelni a hanggal, és a gyorsulási élménnyel.

Futóműve, nincs túlbonyolítva, az első rugóstag nélkülöz mindenféle állítási lehetőséget, de ez nem von le semmit a motor élvezeti értékéből, kellemesen viselkedik sportosabb vezetés mellett is. 296 mm-es első féktárcsákat, úszóágyazású három dugattyús féknyergekkel szereltek előre. Fékrendszerére egy rossz szót sem szólhatunk, jól adagolható,  a fékerő tökéletes, és hosszabb lejtmenet után sem tapasztalható, hogy elfáradna.

21,5 literes tankot kapott a motor, ami egész szép hatótávolságot jelent, ha azt vesszük, hogy 5 liter körüli átlagot nem nehéz elérni vele, még akkor sem, ha figyelembe vesszük, hogy rendszeresen igényli a sofőr, hogy hallhassa azt a hangot, amikor a VTEC rendszer elkezd dolgozni.

Honda VFR800X Crossrunner



















Kulcsszavak: hírek, honda, motor, tesztek
 
Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői Európában hódit az 1,0 literes EcooBoost motor Európában hódit az 1,0 literes EcooBoost motor Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél
 
Régi ismerős - Fiat Punto plus TwinAir

Régi ismerős - Fiat Punto plus TwinAir

2012. augusztus 21.
Kipróbáltuk a Fiat Punto TwinAir-t, mely, ha belülről nem is, kívülről több változtatáson esett át.
Részletek
Fiat Punto TwinAirNagyon úgy tűnik, hogy ha a Fiat frissíti a Punto modellt, akkor egyben változtatja a nevét is. Kezdődött a Grande Puntóval, majd jött a Punto  Evo , és most itt van az aktuális a  Punto Plus.

Az Evo modellhez képest az autó szinte alig változott. Első ránézésre nagyon nehéz észrevenni a modell frissítés hatásait. A legszembeötlőbb változást az autó elején kell keresni.  Eltűnt a krómozott csík és átdolgozták az első lökhárítót, amiben megszűnt a fekete betét. így  sokkal karakteresebb lett az autó.  A felnik nagyon szépek és ezzel a zöld fényezéssel, aminél a tető lakk fekete színű, igazán feltűnő lett.

Beindítva az új Puntot, egy régi ismerős hangja tárul elénk, ez nem más, mint a Fiat által kifejlesztett TwinAir technológiás 2 hengeres turbós benzines erőforrás. Ez a kis motor 875 ccm-es 85 lóerős és 145 nm-es nyomatékkal rendelkezik. A nyomatékcsúcsot 2500 fordulat/percnél elérjük, de hála a TwinAir technológiának a nyomaték 80%-át már 1500-as fordulatnál érezhetjük. Ezzel a kéthengeres erőforrással az Eco funkcióval és a start-stop rendszerrel,  6,5-7 liter közötti átlagfogyasztást értünk el városi forgalomban. Az Eco funkció bekapcsolásával takarékosabbá válik az autó, de ennek az az ára, hogy a nyomaték 145 nm helyett csak 110 nm lesz. A váltó egy hatsebességes kézi szerkezet.

A futóműve rossz utakon sajnos minden létező hibát könyörtelenül a vezető tudtára ad. A fékek harapósak, de jól adagolhatóak. A kormány rásegítés megfelelő és parkolásnál nagy segítséget nyújt a City funkció. Az ESP nem szériatartozék, de mindenképpen megéri extraként megrendelni, mert visszagurulás gátlót is kap hozzá az ember.

Fiat Punto TwinAirAz ülések kényelmesek, az utastér 4 felnőtt számára nyújt megfelelő helyett. A kapcsolók egy kicsit kuszának tűnnek a műszerek jól átláthatóak. A csomagtartó mérete nem változott, a megszokott szabályos alakzatú.

A Fiat mérnökei ellátták az autót egy úgynevezett ECO móddal, amit a vezető dönt el hogy használja-e vagy sem. Ezt a rendszert a fogyasztás optimalizására találták ki.

Alap helyzetben az autó 7-7.5 literes átlagfogyasztást produkált, de használva az ECO módot és persze a START-STOP rendszert a fogyasztás picivel több lett, mint 6 liter ami a mai üzemanyagárak mellet nem elhanyagolható. Az ECO mód egyetlen hátulütője, hogy ilyenkor az autó a 145 NM nyomatékot leszabályozza 100 NM-re.


Kulcsszavak: fiat, hírek, tesztek
 
Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői Román állami kitüntetéseket kaptak a Renault csoport vezetői Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Fiat 500L Living az 500-as család legújabb tagja Fiat 500L Living az 500-as család legújabb tagja A Fiat új kompakt szedánjának világpremierje az Isztambuli Autókiállításon A Fiat új kompakt szedánjának világpremierje az Isztambuli Autókiállításon Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését
 
Tekintélyt parancsoló - Suzuki GSF1250 SA Bandit

Tekintélyt parancsoló - Suzuki GSF1250 SA Bandit

2012. augusztus 20.
Kipróbáltuk a Suzuki egyik legnagyobb túramotorját a GSF1250-et, ismertebb nevén a Suzuki Bandit.
Részletek
Suzuki GSF1250 Szemből nézve sportmotoros hatást kelt a fejidom, mely az „S”-es változathoz jár. A motorkerékpár messziről hatalmasnak tűnik, ám a nyeregből egy könnyedén kezelhető kényelmes motor érzetét kelti. Súlya 10 kilogrammal gyarapodott az előd modellhez képest, ám a 225kg-os tömege ellenére könnyen lehet manőverezni a Bandittal. Az ülés pozíció tökéletes, egy hosszabb túra után sem fárasztó.

A teszt során gond nélkül végigmotoroztunk 200km-t megállás nélkül. érdekesség, hogy a tükrök a fejidomon találhatók. Futóműve megfelelően csillapítja az úthibákat. Az úttal való kapcsolatot elől 120mm hátul pedig 180mm széles abroncsok próbálják tartani. Elől 310 mm-es duplatárcsafék négydugattyús féknyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsafék, egydugattyús féknyereg biztosítja a megállást, melyhez ABS rendszer is társul.

A Bandit meghajtásáról egy soros 4 hengeres vízhűtéses erőforrás gondoskodik. Az 1255 köbcentiméteres blokk 97 lóerős, ezt a teljesítményt 7500 fordulat/percen adja le. A hat sebességes váltó fokozatainak kiosztását eltalálták a Suzuki mérnökei, nem kell össze vissza kapcsolgatni, a motorban mindig van elegendő tartalék a kigyorsításokhoz. 108 Nm nyomatékot 3700-as fordulaton adja le. A tökéletesre hangolt erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja a 225kg-os Banditot. Az injektoros befecskendezésnek köszönhetően könnyedén indul hidegben, melegben egyaránt és jótékony hatással van a fogyasztásra is. Teszt során 5-5,2 Literrel beérte 100 kilométeren.

Suzuki GSF1250 összességében a Suzuki GSF 1250 SA Bandit egy nagy, tekintélyt parancsoló, kiváló ár/érték arányú túra motor. Nagyon kényelmes két személlyel is legyen szó városi motorozgatásról vagy akár egy hosszabb túráról. és nem utolsó sorban rendkívül gazdaságos, és strapabíró.









Kulcsszavak: hírek, motor, suzuki, tesztek
 
Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip Nem is olyan kicsi - Fiat 500L 1.3 d Nem is olyan kicsi - Fiat 500L 1.3 d A Kia után a Hyundai formatervezését is Peter Schreyer veszi át A Kia után a Hyundai formatervezését is Peter Schreyer veszi át 2012-ben minden szinten tarolt a Ford 2012-ben minden szinten tarolt a Ford KÉT CITROËN-ÚJDONSÁG A 2013-AS BRÜSSZELI AUTÓSZALONON KÉT CITROËN-ÚJDONSÁG A 2013-AS BRÜSSZELI AUTÓSZALONON
 
Élvezet vezetni - Audi Q3 2.0 TDI

Élvezet vezetni - Audi Q3 2.0 TDI

2012. augusztus 20.
Az Audi Q soro- zatának Benjaminját, a Q3-ast ismertük meg. A nagy méretei ellenére...
Részletek
Az Audi Q sorozatának Benjaminját, a Q3-ast ismertük meg. A nagy méretei ellenére, a közel 900 km-es tesztúton még 6 litert sem fogyasztott.

Audi Q3Az Audi Q sorozat legkisebb tagja a Q3 egy kicsit talán kilóg a sorból, formája inkább egy Coupe -ra hasonlít, de robosztus és erőt sugalló megjelenésével egyediséget áraszt. Az autó orrán az Audi-tól már megszokott single frame hűtőrácsot találjuk az első fényszórók egyedi ledes nappali fényt kaptak, talán az egyik legszebbet a piacon. Oldalról szembetűnőek a tetősínek és a nagyméretű ajtók. Hátul ledes hátsó lámpákat találunk igen érdekes formában, amitől kicsit furcsa lett az autó hátulja.



Motorikusan többféle benzines és diesel erőforrás közül válogathatunk, tesztautónkban az erősebbik diesel szív dobogott. 1968 ccm 4200-as fordulaton 177 lóerő és a TDI motoroktól megszokottan igen alacsony 1750 és 2500 fordulat/perc között elérhető a 380 nm-es nyomaték. A váltó egy hétfokozatú S-tronic szerkezet, amit a kormány mögött elhelyezett fülekkel is tudjuk kapcsolgatni, bár a váltást jobb az elektronikára bízni. A hajtás a már régóta bevált quatro rendszer, ami állandó öszkerékhajtást tesz lehetővé. 

A kormányzás elektromechanikus rásegítést kapott, ami jó hatással van a fogyasztásra, de ha a start-stop rendszer leállítja az autót akkor sajnos a rásegítés is megszűnik. A széria tartozék ESP elektromos differenciálzárat és utánfutó stabilizálót is tartalmaz. Az erősebbik Q3-al akár 2 tonnás utánfutót is vontathatunk. Emelkedőn való elinduláshoz a visszagurulás gátló nyújt segítséget. A nyomatékos diesel motornak és a jól áttételezett váltónak köszönhetően az átlagfogyasztás 6liter körül alakul.

Audi Q3Beülve a bőrbevonatú kormányt mindenképpen dicséret illet, kellemes a fogása, élvezet vezetni vele az autót. Az ülések kényelmesek jó az oldaltartása és a combtámasz állítható. A műszerfal nincs túlzsúfolva minden szükséges információ és kapcsoló rögtön megtalálható. Az utastér kettős kárpitozása és a polírozott betétek elegáns érzetet keltenek. A csomagtér 420 literes amit az ülések előredöntésével 1365 literesre bővíthetünk.







További cikkek


Luxus szabadidő autó - Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland
A legjobb igásló - Nissan Navara V6
Egyszerű és praktikus - Suzuki Jimny 1.3
Kulcsszavak:
 
Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic Új utat jár be – Citroën DS3 Új utat jár be – Citroën DS3 Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Válságautó - Peugeot 301 Válságautó - Peugeot 301 Feltűnő jelenség - Opel Cascada Feltűnő jelenség - Opel Cascada
 
Ráncfelvarrás után - Mazda 3 MZR-CD 2.2

Ráncfelvarrás után - Mazda 3 MZR-CD 2.2

2012. július 26.
A Mazda változ- tatott a 3. széria külalakján, a mai trendeknek meg- felelően.
Részletek
A Mazda változtatott a 3. széria külalakján, a mai trendeknek megfelelően. A 2.2 literes 150 lóerős sok érdekességet rejt magában.

Mazda3Stábunk a tavaly év vége felé rácfelvarrott 2,2 literes motorral szerelt változatot tesztelte. A 150 lóerőt 3500-as fordulaton produkálja. Motorerő egy pontos és rövid úton járó, 6 fokozatú kézi válton keresztül jut a meghajtott kerekekre. A nagyon jó hangszigetelésnek köszönhetően a motor hangját egyáltalán nem hallani az utastérben.

Rettentően kiegyensúlyozottan és rázkódásmentesen jár. A 2,2 literes motor a dinamikus közlekedésre tökéletesen alkalmas ugyanis a 360 Nm-es nyomaték 1800-2600-as fordulattartományban a rendelkezésünkre áll. Fogyasztása vegyes használatban 5-5,5 liter körül mozog.

Külsőben nem történt nagy változás a modellfrissítés előtti változathoz képest. Csupán a mai Mazda trend elemei lelhetők fel. A sportos vonalvezetés maradt, szélesebbek lettek a sárvédő ívek, az orrész hasonlít a 6-oséra. A hátsó lökhárítót meghosszabbították, így optikailag nagyobbnak tűnik az autó. Egy új szín került a választék listára és két új felni rendelhető az autóhoz. A futómű hihetetlen csendes és feszes, jól veszi a kanyarokat. A sportos vezetési élményt segíti még a rettentő pontos kormány, mely a legkisebb mozdulatokra is reagál.

A kívülről viszonylag nagynak tűnő 3-as valójában belül nem is annyira tágas. Elől kényelmesen el lehet férni, hátul viszont két kisebb termetű felnőtt fér csak el. A belsőt a japán precizitás jellemzi, pontos illesztések, elérhető közelségű kezelőszervek és minőségi anyagok.

Mazda3A kormány jó fogású, és a rajta található gombokkal minden fontosabb funkció irányítható. Ide tartozik a tempomat, az audio rendszer és a fedélzeti computer. Tesztalanyunk nem szűkölködött extrákban, volt benne automata légkondicionáló, tolatóradar, elől fűthető ülések, fűtött első szélvédő és esőérzékelős ablaktörlő, BOSE autó hifi, hátsó térfigyelő rendszer (RVM) sávváltást segítő, radarral.





összességében az új Mazda 3 egy jól vezethető, sportos kinézetű, elől rettentő kényelmes autó. Hatalmas motorerővel, viszont kedvező fogyasztással.

További cikkek


A nagytesó - Honda Civic Sedan
Karakteres külső - Diesel Suzuki Swift
Kigömbölyödve - Fiat Panda 1.3 Mjet
Kulcsszavak:
 
Karakteres - Opel Astra GTC 2.0 Karakteres - Opel Astra GTC 2.0 Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2 Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2 Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 191 - 200