Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 51 - 60
Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin

Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin

2016. augusztus 08.
A Honda 2003-ban sokak bánatára befejezte a nagy sikerű Africa Twin gyártását, idáig kellett várni, hogy megérkezett az utód. Az új Africa Twin méltó legendás elődjéhez.
Részletek

Honda CRF1000L Africa Twin

Tele van technikai újításokkal és rendelkezik az összes túra endúrós vonással, ide tartozik a kényelmes üléspozíció, és a könnyű manőverezhetőség.

Az Africa Twin szíve egy 998 köbcentis soros két hengeres erőforrás, mely 95 lóerős. A 98 Nm nyomaték már 6000 fordulaton megjelenik. A nyomaték lánc hajtáson keresztül jut a hátsó kerékre. Az erőátvitelről egy hat fokozatú DCT dupla kuplungos automata váltó gondoskodik. 2200-as fordulattól 7000-ig egyenletesen húz, a robosztus kipufogót jól hangolták lejtőn lefelé motorféknél még halk durrogást is elő lehet csalogatni belőle. Kompakt elrendezésének köszönhetően könnyedén kezelhető a motor.

A folyadékkristályos műszerfal könnyen átlátható, a megszokottól eltérően nem a megjelenített karakterek feketék, hanem a háttér, így napfényben is minden adat leolvasható. A kormányon található kezelőszervek kézre esnek. Jobb kezünknél találhatóak a szokásos gyújtás és indítás kapcsolók, itt találjuk a váltó fokozat kapcsolóját, amit N, D és S állásba kapcsolhatunk és az automata/manuális mód kapcsolót. Bal kéznél találjuk a LED-es fényszóró, irányjelző valamint a markolatfűtés a két érzékenységű HSTC menetbiztonsági rendszer kapcsolóit az információs kijelző vezérlőjét és a váltó fokozat kapcsolóit. A fejidom jobb oldalára helyezték az ABS kikapcsoló gombját a G-gomb megnyomásával pedig közvetlenebb motorreakciót kapunk.

Honda CRF1000L Africa Twin

A remekre hangolt futóműnek köszönhetően, kezes bárányként viselkedik kanyarokban a 242 kilógrammos motor.

A megállásban elől két 310 mm-es féktárcsa segít 4 dugattyús  féknyereggel, hátul pedig egy 256 mm-es tárcsa 1 dugattyús féknyereggel. A kétcsatornás ABS pedig a biztonságot fokozza. HSTC menetbiztonsági rendszernek köszönhetően az Africa Twin kevésbé jól tapadó felületen is garantálja a megfelelő biztonságérzetet, a rendszer figyeli az első és hátsó kerekek forgási sebességét nagy eltérés esetén az ECU úgy szabályozza az üzemanyag befecskendezést és a gyújtást, hogy a kerekek megőrizzék a tapadást.

Összességében az új Africa Twin egy nagyon jó túra endúró, mely rengeteg technikai újítással van felszerelve. Könnyedén vezethető, erről a fékek, a remekül hangolt futómű és a motor karakterisztikája gondoskodik. Méltó elődje hírnevéhez.

Honda CRF1000L Africa Twin

Kulcsszavak: honda, Honda CRF1000L, motorkerékpár, teszt
 
A környezetvédők kedvence - Nissan LEAF A környezetvédők kedvence - Nissan LEAF Séf két keréken - Bernáth József új hobbija Séf két keréken - Bernáth József új hobbija A Toyota és a Nissan összefognak a kommunikáló autók biztonságossá tételéért A Toyota és a Nissan összefognak a kommunikáló autók biztonságossá tételéért A Honda HR-V bekerült az AUTOBEST 2016 döntősei közé A Honda HR-V bekerült az AUTOBEST 2016 döntősei közé Íme a BMW S 1000 R Custom, Orlando Bloom és a BMW Motorrad együttműködésének gyümölcse Íme a BMW S 1000 R Custom, Orlando Bloom és a BMW Motorrad együttműködésének gyümölcse
 
Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

2016. július 30.
Minden autógyár törekszik arra, hogy a nagycsaládosoknak is tudjanak modellt kínálni. A Volkswagen legújabb, harmadik generációs Touran-ja pont ilyen.
Részletek

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSGKívül belül a minőség a praktikum és az igényes összeszerelés jellemzi az autót. Rengeteg extrával és családbarát megoldásokkal látták el a hatalmas belsővel rendelkező egyterűt.

A Touran kívülről követi a mai Volkswagen trendeket szögletesebb mint elődje, jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a lámpatestek is. Ezen kívül az elődhöz képest 13 centiméterrel hosszabb. Tengelytávja 11 centimétert nőtt. 2,79 méter tengelytávjával előkelő helyen áll kategóriájában.

Beülve érzékeljük igazán az egyterűekre jellemző tulajdonságokat, az alacsony padlólemeznek köszönhetően a beszállás nagyon könnyű. Hátul is nagyon tágas, a függetlenül mozgatható üléseken három utas kényelmesen elfér, az ülések aszimmetrikusan 18 cm hosszon tologathatók. A legnagyobb erőssége hátul van a Tourannak ugyanis a harmadik üléssor is nagyon tágas és még Isofix csatlakozót is kapott. Így 5 gyerekülés könnyegén és biztonságosan beszerelhető.

De üljünk vissza az első ülésbe. Tesztautónkban extraként rendelhető ergoActive vezetőülés volt, ami 14 irányban mozgatható. Ezzel biztosítva a maximális kényelmet és komfortérzetet ráadásként masszázs funkcióval is rendelkezik. Rengetek pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik, tágasak az ajtózsebek. A csomagtér óriási, lehajtott harmadik üléssorral 743 liter a második üléssor ledöntésével ez 1980 literre bővíthető. Hétüléses felállásban 137 liter a csomagtér, ami kategóriájában elfogadható méret. Extraként rendelhetünk 220 V-os csatlakozót és elemlámpát.

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSGAz utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Gondosan eldugták a CD és SD kártya olvasót a kesztyűtartó fölé. A műszerfal ismerős lehet, de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt zongoralakk és króm betétekkel.

Vessünk néhány szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítőféket említeném, ami tökéletes összhangban van a dupla kuplungos automata váltóval. Pirosnál nem kell a féket taposnunk, az elindulást pedig finoman intézi. A Start-Stop rendszer is észrevétlenül teszi a dolgát, a legapróbb gázadásra feléled a motor és rángatás nélkül indulhatunk is.

A nálunk járt modellben az 1,4 literes TSI feltöltős 150 lóerős motor dolgozott. Maximális 250 Nm nyomatéka már 1500-as fordulatnál megjelenik és tart egészen 3500-ig. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevétlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 6,2 literrel 100 kilométeren.

Összességében a Volkswagen Touran egy tökéletesen eltalált, családi egyterű, öt gyerekülést elnyelő beltérrel, és remek vezetési élménnyel. Jó motor, váltó, futómű párossal és igényes megoldásokkal, kiemelkedő minőségben.

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Kulcsszavak: bemutató, teszt, Touran, volkswagen
 
Az új Ghibli: a Maserati első prémium E kategóriájú limuzinja Az új Ghibli: a Maserati első prémium E kategóriájú limuzinja Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota Nemzetközi Év Haszonjárműve díjat nyert az új Volkswagen Transporter Nemzetközi Év Haszonjárműve díjat nyert az új Volkswagen Transporter A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust BMW „Concept Roadster” – Forradalmi BMW Roadster BMW „Concept Roadster” – Forradalmi BMW Roadster
 
Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

2016. július 28.
A Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Alaposan átrajzolták a Kia dizájnerei a negyedik generációs típust. Sportosabb erőteljesebb megjelenésű mint elődje.
Részletek

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT LineA Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Alaposan átrajzolták a Kia dizájnerei a negyedik generációs típust. Sportosabb erőteljesebb megjelenésű mint elődje.

Kívülről a legnagyobb módosítás az orrészen történt azzal, hogy új hűtőmaszkot kapott. Módosítottak az első és hátsó lámpákon, és a ködlámpák is a mai Kia dizájnelemeket követik. Belül is az elődben megszokott minőség és látvány fogad. Ugyanis puha tapintású műanyag borítást kapott a műszerfal teteje és alja, valamint az ajtók felső éle is. A műszerfal két különálló órából áll, közöttük helyezkedik el egy színes információs 7 colos érintőképernyős kijelző.

A többi módosítás műszakilag történt, ezért inkább érezzük, mint látjuk. Módosítottak az első futóművön, a kényelem irányába, kevésbé kemény mint az elődben. Ezzel növelve a komfortérzetet rossz minőségű úton is. Ennek következtében a kormányműhöz is hozzá kellett nyúlni, hogy a vezetési élmény is megmaradjon, csökkent a kormány áttétel, kevesebb mint három fordulatnyi kell végállástól végállásig. A helykínálat királyi és az ülések is megfelelően tartanak. A csomagtér alap állapotban 503 literes a hátsó ülések lehajtásával 1492 literre növelhető. Új, prémium hangrendszer is rendelhető, amihez vezeték nélkül csatlakoztatható a mobil és lejátszható a rajta tárolt zene, kompatibilis telefonunkat akár a beépített vezeték nélküli töltővel tölthetjük is. Kapunk többek között sávtartó, sávelhagyásra figyelmeztető berendezést, holttér figyelő, táblafelismerő és önműködő vészfékező rendszert.

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

A meghajtásról egy 1,6 literes turbós benzines erőforrás gondoskodik. A 177 lóerős teljesítményt 5500 fordulat/percnél adja le. Kipróbált változatot DCT duplakuplungos automata váltóval és összkerék hajtással szerelték. A 7 sebességes váltó jól kezeli a 265 Nm nyomatékot, ami egy központi  differenciálmű irányításával jut a kerekekre. Az erőforrás kellő dinamikával mozgatja az 1534 kg-os karosszériát, igaz az ECO mód érezhetően visszafojtja a motort, de a kedvező fogyasztás érdekében hétköznapi használat mellett erősen ajánlott. Tesztút alatt a fogyasztás változó volt városban 10 liter körül, országúton 7 liter körül tartható.

Összességében a frissített Kia Sportage egy jól eltalált, technikai újításokkal és minőségi változtatásokkal ellátott városi terepjáró. Divatos megjelenés, erős motor és kellemes futómű jellemzi.

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

Kulcsszavak: bemutató, kia, Sportage, suv, teszt
 
Már rendelhető az Alfa Romeo első szabadidőjárműve Már rendelhető az Alfa Romeo első szabadidőjárműve A Ford minden idők legerősebb Kuga modelljét kínálja A Ford minden idők legerősebb Kuga modelljét kínálja A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében A Hyundai a vásárlói értékek új szintjét vezeti be Európában a tágas és kifinomult, új generációs i10 személyében Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda A Volkswagen-csoport elindította elektromos mobilitási offenzíváját A Volkswagen-csoport elindította elektromos mobilitási offenzíváját
 
Lendületesen tör előre - Kia Optima 1.7 CRDi DCT

Lendületesen tör előre - Kia Optima 1.7 CRDi DCT

2016. július 02.
Bemutatjuk a Kia legszebb középkategóriás limuzinját a frissített Optimát. Ebben a kategóriában nagyon nehéz labdába rúgni, a német autómárkák mellett, de a Kia nagyon lendületesen tör előre.
Részletek

Kia Optima

Kia OptimaEz köszönhető a kiváló minőségnek, tartósságnak, garanciának és a jó ár/érték aránynak. Így az új Optima méltó vetélytárs a német autógyártók hasonló típusainak. Annyira jól sikerült a formatervezés, hogy az utcán szinte mindenki megcsodálja az autót. A legfeltűnőbb változások a lökhárító és a lámpatestek körül keresendők. Szemet gyönyörködtető minden irányból, kipróbált változat piros színben pompázott, ami nagyon jól állt neki, az összképen sokat dobott a panorámatető és a tetőn végigfutó krómdísz. Van kis cápauszony, és oldalt dísz légbeömlők. Összességében, kitettek magukért a Kia mérnökei.

Az előbb megismert hatalmas luxus külső után a beltérre sem lehet panaszunk. Elől hátul egyaránt hatalmas a helykínálat. A csomagtartó mérete 510 liter. A műszerfal igényes, letisztult és maximálisan átlátható. Rengeteg extrát kérhetünk, ide tartozik az elektromos ülésállítás, tolatókamera, kulcsnélküli indítás, ülésfűtés mind a négy ülésre az elsők szellőztethetők is, kormányfűtés, Xenon fényszórók, panorámatető. A kezelőszervek kézre esnek, minden elérhető távolságban van. Az alacsony tetővonal miatt hátul kicsit szűkösebb lehet a magas utasoknak.

Kia Optima

Kia OptimaA motorháztető alatt egy 1,7 literes diesel erőforrás dolgozik. A hangszigetelésnek köszönhetően országúti tempóig szinte csak a gördülési zajok hallatszanak. A motor tökéletes összhangban van a 7 sebességes dupla kuplungos automata váltóval. 141 lóereje nem kimagasló, de tökéletesen elegendő a hétköznapi forgalomban. 340 Nm nyomatéka 1750 fordulattól rendelkezésre áll. Fogyasztása 6-7 liter közé tehető vegyes használat mellett, ez elfogadható egy 1605 kg össztömegű autónál. A frissítet változatban a kormányoszlop helyett közvetlenül a fogaslécre szerelték a szervomotort, így jobban érezteti velünk, hogy mi irányítjuk az autót.

Összességében a Kia Optima egy szépen megtervezett és kivitelezett limuzin, tele extrával és modern technikával.

Kia Optima

Kulcsszavak: kia, optima, teszt
 
Az új Kia ProCeed – sokoldalú utazóautó látványos formatervvel és tágas utastérrel Az új Kia ProCeed – sokoldalú utazóautó látványos formatervvel és tágas utastérrel A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Kia GT4 Stinger A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Kia GT4 Stinger Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel Jól szól – Nissan Micra Bose Jól szól – Nissan Micra Bose
 
Fiatalos külső, gazdaságos motor - Opel Astra 1.6 CDTi Aut.

Fiatalos külső, gazdaságos motor - Opel Astra 1.6 CDTi Aut.

2016. június 23.
Kipróbáltuk az Astra legújabb K generációját. A 2016-os genfi autószalonon év autójának választott modell megjelenésben hasonlít az elődjére, annak minden tulajdonságával. Még mindig gyönyörű. Egész biztos, hogy közkedvelt lesz azok körében, akiknek tetszik az Opel formavilága.
Részletek

Opel Astra

Az fiatalnak számító 1598 köbcentis diesel erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1364 kg-ot. A CDTi erőforrás 136 Le leadására képes 3500-as fordulaton. 320 Nm nyomatékcsúcsot 2000 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes automata váltón keresztül jut az első kerekekre. A futómű első felfüggesztése MacPherson rugóstag, a hátsó futómű csatolt lengőkaros, Watt-rudas. Tesztünk alatt az Astra fogyasztása 4,5 – 5 liter között mozgott.

A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. Az alkantara borítású ülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz megfelelő kialakításának köszönhetően az oldaltartás is elfogadható. Az ülésfűtés a hőmérséklet és a klíma beállításait figyelembe véve automatikusan működik, az opció természetesen kikapcsolható. A műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb., ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is.

Opel Astra

Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső elől tágas, hátul két átlagos testalkatú felnőtt kényelmesen elfér. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 370 liter. Ez a térfogat 1210 literesre bővíthető az ülések ledöntésével. A belső tér nagyon igényes, és minőségi anyagokból van összerakva.

Feltűnő jelenség az Astra, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Nyúlánkabb felépítésű és dinamikusabb megjelenésű elődjénél. Fő módosítás az opcionális első-hátsó LED-es lámpák.  Elől a mátrixos kialakítású fényszórók hatalmas áttörést jelentenek, az adaptív megoldásnak köszönhetően állandóan bekapcsolva hagyhatjuk a távolsági és a reflektort is. A rendszer ugyanis lekapcsolja vagy kitakarja annak függvényében, hogy épp szembe jönnek velünk vagy lakott területen autózunk.

Összességében az Opel Astra Sedan egy kiváló választás azoknak, akiknek tetszik a formavilága. Fiatalos külső mellé társul egy gazdaságos motor és kitűnő futómű.

Opel Astra



Kulcsszavak: Astra, bemutató, opel, teszt
 
Az új ötajtós MINI egyedülálló a kategóriában Az új ötajtós MINI egyedülálló a kategóriában Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Izgalmas újítást kapott az egyik legnépszerűbb Toyota modell Izgalmas újítást kapott az egyik legnépszerűbb Toyota modell A BMW M6 Gran Coupé - a csúcsteljesítmény és a luxus kombinációja A BMW M6 Gran Coupé - a csúcsteljesítmény és a luxus kombinációja
 
Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk

2016. június 21.
Az új Jeep Renegade friss, vadonatúj formaterve kétségtelenül elnyeri azoknak a fiatalos lelkű, kalandkedvelő ügyfeleknek a tetszését, akik a szabadság és a kaland értékei által ihletett, legendás Jeep formanyelvben magukra ismernek.
Részletek

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk A tervezőknek egy olyan vadonatúj szabadidőjárművet kellett létrehozniuk, amely a márkától megismert, legendás amerikai formavilágot és hitelességet fejezi ki, hiszen a Jeep márka ezzel az új modellel lép be először a kisméretű szabadidőjárművek kategóriájába. És itt jön a képbe a Fiat, hiszen a Renegade az első Jeep, ami Európában készül a Fiat 500X-el egy gyártósoron és annak padló lemezére.

A kis Jeepnek képesnek kell lennie annak a nyitott tetős szabadságérzetnek a tolmácsolására, amely a Willys MB Jeep 1941-es megjelenése óta elválaszthatatlan a Jeep márkától.

Ezért a rajzos Willys motívumok és az általa létrejött elemek az autó minden pontján feltűnnek sőt a kerek fényszórók, a jellegzetes, hetes osztású hűtőmaszk, a trapéz alakú kerékívek és benzines kannák jellegzetes X jele is mind az ősmodell öröksége.

A vadonatúj „kisméretű, széles 4x4 platform” a kategória első terepképességeket kiemelkedő, közúti menettulajdonságokat keresztezi az autó megjelenésével, amely alapból határozottságot sugall, míg a tesztautó esetében a Trailhawk felszereltség még egy plusz adalék a látványnak és a technikának. 20 mm-rel megnövelt 220 mm-es szabad hasmagasság ¬-480 mm-es gázlómélységgel- 17 colos könnyűfém off-road keréktárcsák, a fenékvédő lemezek, piros első és hátsó vonószemek, de az egyedi orr- és farkialakítás a 30,5 fokos első és 34,3 fokos hátsó terepszögekkel is utal a terepes megjelenésre.

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk A jó terepadottságokhoz társul egy komolyabb műszaki tartalom is. Ilyen a „Trail Rated” rendszer, amely tartalmaz egy profi Active Drive Low nevű öszkerékhajtást és a Jeep Selec-Terrain rendszerét, amely akár ötféle üzemmódot kínál: automata, hó, homok, sár valamint kizárólag a Trailhawk modellhez szikla üzemmódot kínál mindezt ereszkedés szabályozással.

Terepezés elengedhetetlen tartozéka a nyomatékos motor, amiben a 2,0 literes MultiJet II dízelmotor igencsak jeleskedik. A 170 lóerős erőforrás 350 Nm nyomatékával kevés akadályt ismer. Ha nem használjuk a terepezésre szánt rendszereket, már alapból is figyelemre méltó a képessége. És ebben jó partner az elektronikus vezérlésű, kilencfokozatú automatikus sebességváltó adaptív váltó programmal.

Az autóba beülve tagadhatatlan strapabíró Jeepes belső tér fogad, ami nem is gond, hiszen a nagyobb testvéreitől megszokott minőséget hozza, de leginkább a Wrangler belső formavilága köszön vissza. Szövet ülései kényelmesek, anyaga erős és könnyen tisztítható fajtából való, ha esetleg összesaraznánk és kimondottan ehhez a felszereltséghez piros varrással készül, összhangban a külső Omaha narancssárga fényezéssel.

Remek kis autó a Renegade, komoly terep képességgel, amely az ősök hagyatékából táplálkozik egy modernebb formába csomagolva. Az ára már komolyabbá teszi, alapból a két literes dízel a nyolcmilliós határhoz közelit, míg a profi terepruhában bújtatott modell a tízmillió forintos összeghez közelít.

Persze a retro érzést és a magasabb műszaki tartalomnak ára van, de maga a hangulata és az általa kínált egyedi látvány ebben a kategóriában megfizethetetlen.

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk


Kulcsszavak: bemutató, jeep, Renegade, teszt
 
Megérkezett a még sportosabb MINI Clubman ALL4 Megérkezett a még sportosabb MINI Clubman ALL4 Nagyteljesítményű variánsok készülnek a Toyota Suprából Nagyteljesítményű variánsok készülnek a Toyota Suprából A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton
 
A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

2016. június 03.
10 éve töretlen sikerrel van a piacon az első generációs Q7. Második nekifutásra kisebb modellt terveztek, de ezt nem kell igazán komolyan venni. Hiszen csak 37 mm-t vettek el a hosszúságból és 15 mm–t a szélességből, de még így is 5,05 méter a hossza. 
Részletek

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI QuattroEhhez járul még a hárométeres tengelytáv, az 1,97 méteres szélesség, és az 1,74 méteres magasság. Így a Q7 a legnagyobb szereplője a kategóriájának. Az Audi inkább a súlyra koncentrált. Karosszériája 41 százalékban alumínium elemeket tartalmaz és a futóművét is részben ezzel az anyaggal tervezték.

A Singleframe hűtőrács és az új opcionális, LED-es fényszórókban a nappali menetfény markáns, kettős nyíl alakú világítási képet rajzol, amivel igazán egyedivé válik az arculata. A nagy csomagtér ajtó körbeöleli a D-oszlopokat, amit az első generációtól örökölt.

Az általunk kipróbált Q7 az S line felszereltségű volt, amelynek sportosabbak a lökhárítói, fényezettek a kerékívek, és tető légterelő is jár hozzá. Ezeket egészítik ki továbbá az ajtók alsó részén elhelyezett díszbetétek.

A hathengeres V-elrendezésű dízelmotor 272 lóerős. Azonban álló helyzetből való induláskor érezzük, hogy ehhez a tömeghez kell ennyi mozgató erő. Mindez kiegészítve a quattro hajtással, amely alapból 60:40 százalékban osztja szét a nyomatékot a hátsó tengely előnyére. Mindezt észrevétlenül, a rendkívül gyorsan kapcsoló új fejlesztésű tiptronic váltóval. Így a TDI fáradtság nélkül sprintel 234 km/h sebességig és 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre. A drive select kapcsoló a légrugózással összekötve hét futómű állítási lehetőséget kínál.

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI QuattroOff-road üzemmódban az alapálláshoz képest 60 mm-t emelhetünk, autópálya tempónál pedig automatikusan 15 mm-t süllyed a karosszéria. A légrugózás további előnye a hihetetlen kénnyelem a legrosszabb utakon is, de kanyargós úton sem lehet zavarba hozni. Bármilyen állásban is legyen a magassága, csomagtartóból vezérelve a legmélyebb pontra ereszkedik a könnyebb pakolás érdekében. A kormányzás viszont nem sok visszajelzést add, de ezt  betudhatjuk a túl finom hangolásnak.

Az utastér hihetetlenül kényelmes. Óriási a belső tér, egyszerűen jó benne ülni. Az S line felszereltség belül is megmutatja magát, szép formájú az új, 3 küllős bőr sportkormány, melynek vastagsága pont megfelelő, a kezelő  gombok sem tolakodóak rajta. Minden anyag és szín gondosan összehangolt harmóniában áll, minőségük kiváló. Elöl az Alcantara sportülések kényelme kifogástalan. Hosszú utazás alatt fejti ki legjobb hatását az elektromos gerinctámasz. A második sorban sem lehet panasz, a fejtér a lábtér és az ülések kényelme adott, a két szélső hely plusz még fűthető is. Az ülés támlák is állíthatóak. Természetesen a 4 zónás klíma és a hatalmas, kétrészes tetőablak tovább fokozzák a luxus érzetét. A csomagtér alaphelyzetben 890 literes, lehajtott ülésekkel 2075 literes.

Amivel az élre kerül a konkurensekkel szemben az a futóműve és maga a Q7 működésének kulturáltsága, kifinomultsága. A hatalmas dízel hangtalanul végzi a dolgát, menetszélből és az elképesztő méretű kerekek gördüléséből semmi nem jut a bent ülőkhöz. Bent pedig a finom anyag használat ezek tökéletes minősége, nem utolsó sorban a látványa és a hangulata, ami tovább erősíti pozícióját ebben a kategóriában.     

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Kulcsszavak: audi, bemutató, Q7, teszt
 
Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0 Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0 Díjat nyert az Audi A3-e-tron Díjat nyert az Audi A3-e-tron Bemutatjuk a BMW limitáltszériás roadsterét Bemutatjuk a BMW limitáltszériás roadsterét Ssangyong XLV Concept premier a Genfi Autószalonon Ssangyong XLV Concept premier a Genfi Autószalonon Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Az új Touran. Nincs többé lehetetlen
 
Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD

Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD

2016. május 17.
Kipróbáltuk a Pick-up kategória egyik legismertebb és legrégebbi tagjának újabb generációját a Mitsubishi L200-at. A frissítésre 10 évet kellett várni. A változás kevésbé észrevehető, itt-ott kifinomultabbak a formák.
Részletek

Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD

Az L200 félelmetes orrában egy 2,44 literes 181 lóerős dízelmotor dolgozik, mely már alapjáratról meglepően dinamikusa húz és 2400-as fordulattól iszonyatos erővel kezd el dolgozni, 3500-as fordulaton éri el a csúcsteljesítményt. Szinte az embernek nincsen lelkiereje padlóig nyomni a gázpedált. A 430 Nm nyomaték esetünkben egy 6 sebességes elég hosszú kiosztású kézi váltón keresztül jutott a meghajtott kerekekre. A 8,5-9 literes városi fogyasztása nem tűnik vészesnek, de ha kimegyünk az országútra ez az érték 7 liter alá vihető. Sokkal jobban szereti az autó hosszabb kirándulásokat, mint a városi araszolást.

A fogyasztást még 1-2 literrel növelhetjük, ha terepre merészkedünk vele. Bár terepjáró képessége korlátozott az alacsony hasmagasság miatt, de a vásárlói célcsoport ismeretében nem is vártunk el tőle kimagasló Off-Road tudást. Nem várt, problémásabb helyzetekben azért segítségünkre lehet a kapcsolható és zárható négykerék-hajtás. A 4x4 hajtás teljes mértékben elektronikusan vezérelt. A váltó mögé helyezett tárcsával 4 opció közül választhatunk, csak hátsó kerék, négy kerék még egyet fordítva a központi differenciálművet zárjuk fixre negyedik állásban pedig a felezőt is aktiváljuk.  

Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD

A futómű elől kettős kereszt lengőkaros, hátul laprugós merevhidas tipikus pick-upos, kicsit billegős. Az úthibákkal könnyedén megbirkózik, a kormány egy kicsit túlszervózott, de még nem zavaró. Nagy termete ellenére a terhelésváltásokat jól bírja. 

Műszerfala határozottan sportos, szép kivitelű. A beltér kellemes és tágas, a felhasznált anyagok jó minőségűek és tapintásúak. Az ülések kényelme tökéletes, könnyű megtalálni az ideális helyzetet a vezetéshez. A hátsó üléseknél még a nagyra nőtt sofőrök mögött is hatalmas hely marad, kényelmes az ülőlap elég komfortosak a hosszú utazáshoz. Sajnos itt már nincs az előd modellben közkedvelt elektromosan nyitható zárható hátsó szélvédő. Stábunknál járt változat leghasznosabb extrája a tolatókamera volt, szerintünk elengedhetetlen egy ekkora autóban. Volt továbbá érintőképernyős hifi, 7 légzsák, sávelhagyás figyelmeztető rendszer és Start-Stop. Ez utóbbi kicsit lassan indította újra a motort, piros lámpánál érdemes kicsit hamarabb életre kelteni a motort zöldre váltás előtt.

Összegezve az L200 2.4DI-D több mint szerethető autó, kényelmes, praktikus, városon kívül még gazdaságos is!  Egy nagyon kulturált dízel motort párosítottak az egyik legkedveltebb pickup karosszériával.

Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD

Kulcsszavak: bemutató, l200, Mitsubishi, teszt
 
Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat Érkezik a megújult Citroën C4 Cactus Érkezik a megújult Citroën C4 Cactus A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D Íme az új BMW M240i M Performance Edition Íme az új BMW M240i M Performance Edition Ikonikus olasz dizájn és dinamikus vezetési élmény - Ez az új Fiat 124 Spider Ikonikus olasz dizájn és dinamikus vezetési élmény - Ez az új Fiat 124 Spider
 
A legnagyobb Mini - Mini Clubman

A legnagyobb Mini - Mini Clubman

2016. április 20.
A Mini Clubman jelentős külső-belső változásokon esett át. Mindezek mellett megmaradtak azok a jó tulajdonságai, ami népszerűvé tette ezt a típust.
Részletek

Mini Clubman

Mini ClubmanAz utóbbi idők legnagyobb méretváltozását, illetve ajtószám növekedését a Mini Clubman mondhatja magáénak. A hosszúsága 27 centiméterrel, a szélessége 9 centiméterrel nőtt. Míg a csomagtér ajtó dupla szárnyú lett. A méret növekedése az utastérre is hatott. A műszerfal is megújult.  Az eddigi kétajtós Mini helyett négy ajtón keresztül juthatunk az utastérbe. Ennek köszönhetően kényelmesebb lett a három részre osztható hátsó üléseken ülők helyzete.

A csomagtér mérete alaphelyzetben 360 literes,a hátsó üléssor előre döntésével további 900 literrel növelhetjük a rakteret. Az általunk kipróbált Mini Cooper D-ben egy 150 lóerős 4 hengeres BMW motor dolgozik, mely ezt a teljesítményt 4000 fordulat/percnél teljesíti. A maximális nyomaték a 330 Nm, már 1750 fordulat/percnél rendelkezésre áll. A méret növekedés következtében azonban nem változott a vezethetőség érzete, így a kanyarban a régi Miniben érezhetjük magunkat. A 8 fokozatú automata váltónak köszönhetően már alacsony fordulatszámon is jól működik. A Mini üzemanyag fogyasztása városban a start-stop rendszernek köszönhetően 5 liter körül mozog. A LED-es fényszórók alkalmazása miatt már messziről felismerhető, hogy egy Clubman jön velünk szembe. A kéziféket sem kell a jövőben behúzni, mivel ez már elektromosan történik. 

Mini Clubman

Mini ClubmanTovábbi érdekesség, hogy sötétben a vezető oldali ajtó nyitásakor a kilincsből az aszfaltra a MINI emblémája világít. A rádió antenna csúcsa, a riasztóval szinkronban vörösen villog, amit sötétben jól lehet látni.

Végül a kis Mini mostanra egy 4 személyes, kényelmes családi autóvá nőtte ki magát. A kényelmes szó azért is fontos, mert az első ülések ergonómiai kialakítása igen jól sikerült, és mivel az első ülések fűthetőek, ez hidegben való induláskor vezetőnek, és utasának igen jót tesz.

A műszerfal a hozzá tartozó középkonzollal együtt továbbra is egyedi kivitelű, amit azonban rövid idő alatt meg lehet szokni. Ahhoz is hozzá lehet szokni, hogy sportosan, vagy gazdaságosan akarjuk a Clubment vezetni, amit a műszerfalon az erre rendszeresített kapcsolóval állíthatunk be.

Külön érdemes megemlíteni a színes utastér kárpitot, ami valóban egyedi karaktert nyújt a járműnek.
Röviden a Mini Clubmanből egy praktikus családi autó lett, amiből nem hiányoznak az ősök erényei.

Mini Clubman

Kulcsszavak: bemutató, Clubman, Mini, teszt
 
Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Ha elhagyjuk a járt utat - Duster Aventure limitált széria Ha elhagyjuk a járt utat - Duster Aventure limitált széria Bemutatkozott az új Citroën C3 Bemutatkozott az új Citroën C3 Hatalmas siker volt a Corolla nyílt hétvége Hatalmas siker volt a Corolla nyílt hétvége Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját
 
A város crossovere - Nissan Qashqai

A város crossovere - Nissan Qashqai

2016. március 24.
A Nissan Qashqai előző generációja nagy durranás volt. Kapkodták, mint a cukrot és nagyon jó eladási számokat produkált. Most eljött az idő, hogy átrajzolják a korábbi sikermodellt, ami – valljuk be – nagyon dögös lett.
Részletek

Nissan Qashqai

Nissan QashqaiA Nissan Qashqai előző generációja nagy durranás volt. Kapkodták, mint a cukrot és nagyon jó eladási számokat produkált. Most eljött az idő, hogy átrajzolják a korábbi sikermodellt, ami – valljuk be – nagyon dögös lett.

A Qashqai a Nissan egyik sikermodellje. A legkeresettebb európai modell továbbra is magasra teszi a mércét a nyolc évvel ezelőtt általa teremtett kategóriában. Piacra kerülése óta több mint 2,3 millió darabot gyártottak és népszerűsége töretlen.

A Qashqai új ráncfelvarrott változata agresszívabb „arcot” kapott, ami az új X-trail modelleken is visszaköszön. Ezzel még dögösebbé tették a méltán közkedvelt városi terepjárót. Az új Qashqai 47 mm-rel hosszabb a korábbi modellnél. Alacsonyabb és szélesebb is, így kecsesebb és karcsúbb, viszont a crossover stílusa megmaradt. A crossover család középső tagján is megtalálhatók az egységes „családi” vonások. A kagylóhéjszerűen nyíló motorháztető és a bumeráng nappali menetfény.

Tesztalanyunk felszereltsége tökéletesen kiszolgálta komfortérzetünket. A nappali menetfény, a 17"-os könnyűfém keréktárcsák, a tempomat, a multifunkciós kormány, a visszagurulás gátló, és a hat légzsák. A jármű beltere nagy és kényelmes. A belső szélesség és magasság elöl és hátul kényelmes utazást biztosít. A Qashqai műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető, éppúgy mint fedélzeti számítógép az 5"-os színes TFT kijelzővel.

Nissan Qashqai

Nissan QashqaiA Qashqai továbbra is a város crossovere. Nem érdekli a kátyú, járdaszegély, csatornafedél és más közlekedési huncutság. Kényelmesen veszi az akadályokat és kellemes utazást biztosít.

Az 1,6 literes benzinmotor halkan duruzsol, a 163 lóerő nem tűnik soknak, de óvatosan kell kezelni a gázpedált, mert harapós jószág. Menet közben a motorzajt alig hallani, inkább a gördülési és szélzaj duruzsol. Az 1,6 literes erőforrás nem fogyaszt sokat, mi 7,2 l/100 km-es tesztátlagot mértünk vegyes használatban. Crossoverünkkel keményebb rugózása mellett is sportosan lehetett közlekedni.

Összeségében aki a Qashqai mellett teszi le a voksát, az nem fog csalódni. Legyen városi közlekedés vagy hosszabb autópálya koptatás, kellemes útitársa lesz a mindennapokban.

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai
Kulcsszavak: bemutató, crossover, nissan, qashqai, teszt
 
Novemberben jön a harmadik generációs BMW X5 Novemberben jön a harmadik generációs BMW X5 A Nissan londoni tervezőközpontjában készül az új London Taxi A Nissan londoni tervezőközpontjában készül az új London Taxi Az egyszerű dolgok is lehetnek lenyűgözőek Az egyszerű dolgok is lehetnek lenyűgözőek Itthon is bemutatkozott az új SEAT Leon Itthon is bemutatkozott az új SEAT Leon Hivatalos fotókon a vadonatúj Lexus RC Hivatalos fotókon a vadonatúj Lexus RC
 

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 51 - 60