Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 81 - 90
Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

2015. szeptember 23.
Az első Opel Mokkát alig pár éve ismerhettük meg. Az utolsó átalakítás során a gyártó nem csak a külsőre, hanem az új motorra is nagy figyelmet fordított. Így lett többek között az 1.7 literes dízel erőforrásból 1.6 literes.
Részletek

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Kipróbáltuk a frissített Opel crossovert a Mokkát. A kompakt SUV 2012-es megjelenése óta kedvelt a kategória szerelmesi körében. Méreteiben inkább a Corsara hasonlít mint az Astrara.

Az 1700 köbcentis erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1390 kg-ot.  A diesel erőforrás 130 Le leadására képes 4000-es fordulaton. 300Nm nyomatékcsúcsot 2000-2500 fordulatszám között éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes automata váltón keresztül jut az első kerekekre. Tesztünk alatt a Mokka beérte 6l üzemanyaggal 100km-en.

A stábnál járt modell rendkívül felszerelt volt. „Félbőr borítású” ülésekkel szerelték, mely annyit takar, hogy az ülőlap és a hátlap közepe szövet, a többi bőr. A kéttónusú műszerfal emeli a beltér hangulatát, tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb.. A kijelző alatt találjuk az Opelekben megszokott gombokat, ahonnan a hifit és a klímát vezérelhetjük. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső nagyon tágas, hátul két felnőtt kényelmesen elfér, a lábtér is komfortos. Az ajtókban látható szálcsiszolt alumínium betétek tovább növelik a minőségérzetet.

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Feltűnő jelenség a Mokka tömör és zömök felépítésének köszönhetően nem tűnik fel, hogy csupán 4 cm-el hosszabb a Corsanál. A látványt fokozza a 19 colos könnyűfém felni. Az erősen emelkedő övvonal miatt a hátsó kilincsek viszonylag magasra kerültek.

Összességében az 1700 köbcentis Mokka egy viszonylag takarékos, de mégis dinamikus kompakt SUV, a fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű és nem utolsó sorban pénztárcabarát fogyasztás.

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Kulcsszavak: Mokka, opel, suv, teszt
 
A kategóriateremtő C-HR repítheti még előbbre a Toyotát? A kategóriateremtő C-HR repítheti még előbbre a Toyotát? Egy új haszonjármű kíméletlen tesztje Egy új haszonjármű kíméletlen tesztje Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi A SEAT Ateca bekerült az AUTOBEST 2017 szavazás legjobb öt autója közé A SEAT Ateca bekerült az AUTOBEST 2017 szavazás legjobb öt autója közé Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG
 
A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D

A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D

2015. augusztus 26.
A BMW megalkotta és legyártotta az első 3 hengeres dízel autóját. A 116 D EfficientDynamics egy 1496 ccm-es soros 3 hengeres 116 lóerős családi autó, amely híven tükrözi a BMW autóépítési technikáját.
Részletek

BMW 116 D

BMW 116 DA BMW típusok között a második legnépszerűbb az eladási statisztikák alapján az egyes sorozat. Ezt újította fel a gyár úgy, hogy egyedülálló módon egy háromhengeres dízelmotort épített a motorháztető alá, na meg hátsókerék meghajtású lett az igen népszerű családi kisautó.

Kívül olyan változtatások történtek, mint például a lámpatestek megújulása,  LED-es nappali fény került a fényszóróba. Változott a hátsó lámpák formavilága úgy, hogy ott is LED-ek világítanak nagyobb fényerővel, mint korábban. Változott a lökhárítók alakja is.

Belül is több változtatás történt az elődhöz képest. Szériában juthatunk az esőérzékelőhöz, az automata klímához, a gumi nyomás visszajelzőhöz, és nagyobb a műszerfalon a kijelző is. Érdekesség továbbá az is, hogy a hat fokozatú kézi váltó visszaváltáskor automatikusan gázfröccsöt ad. További olyan extrákat találtunk a tesztautóban, igaz ezek már felárért, mint a távolság tartó tempomat, vagy a különböző telefonos megoldások.

A motor maga a csoda, hiszen csak induláskor, és leállításkor hallunk motorzajt a kocsi elejéből, útközben szinte semmit. A 116 lóerőt a motor 4000 fordulat/percnél teljesíti, míg a maximális nyomatékot 1750 fordulat/percnél adja le, ami 270 NM nyomatékot jelent. A hang nélküli haladást azzal érték el, hogy erősen leszigetelték a motorteret, és speciális kiegyensúlyozó tengely került a motorba.

BMW 116 D

Három üzemmódban használhatjuk az Euro 5-ös dízelmotorral meghajtott 116-ost. ECO módban ez volt a gyakoribb, 5,5 liter volt az átlagfogyasztás 100 kilométeren, míg Normál és Sport fokozatban érezhetően nőtt a fogyasztás.

A futómű nagyszerűen hangolt, a kormánymű a szokásos BMW stílust adja a haladáshoz, és a defektmentes abroncsok jól elnyelik az út egyenetlenségeit. Az utas térben 4 fő részére van kényelmes utazásra lehetőség, de ne legyenek 180 cm-nél magasabbak. A vezetőnek itt is fejedelmi dolga van. minden irányba jó a kilátás, és tolatásnál tolatóradar segíti a beállást. A jobb tájékozódás végett az utastérben a kezelőszervek króm betétet kaptak, és nem kell a vezetőnek nyújtózkodni, ha valamelyik gombot el akarja érni.

Összefoglalva jó futóművel, megfelelően kezelhető kormányművel, alacsony fogyasztású motorral sikerült a BMW 1-es sorozatának új dízel változatát bevezetni a piacra.

BMW 116 D

BMW 116 D
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 1-es, EfficientDynamics, teszt
 
Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira A BMW több mint ötven díjat nyert el 2014-ben A BMW több mint ötven díjat nyert el 2014-ben Los Angelesben bemutatkozott az új e-Golf Los Angelesben bemutatkozott az új e-Golf A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A BMW az elsőkerék-hajtásúak között
 
Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT

Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT

2015. augusztus 07.
Stábunknál járt a Kia legerősebb változata a  pro_cee’d GT. Lényegében kívülről egy széria pro_cee’d-hez hasonlít, leszámítva a még dögösebb orrészt a hátsó szárnyat, a krómozott dupla kipufogóvégeket és hátul a két függőleges lámpatestet.
Részletek

Kia pro_cee’d GT

Kia pro_cee´d GTA háromajtós Kia pro_cee´d GT a márka valaha készített legsportosabb modellje. Új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses turbós 1,6-os benzinmotorja hajtja, megjelenésük kívül-belül egyedi, futóművük sportos a dinamikus vezetők legnagyobb örömére.

Az 1591 köbcentis erőforrás félelmetes dinamikával mozgatja az 1359 kg-os karosszériát. A turbós benzines erőforrás 204 Le leadására képes 6000-es fordulaton. 265 Nm nyomatékcsúcsot 1750 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A 204 lóerő úton tartásáról elől MacPherson rugóstag, hátul Multilink felfüggesztés gondoskodik. A futómű sportos, de mégsem kellemetlen még a városi rossz minőségű utakon sem. Tesztünk alatt a cee’d fogyasztása 8,9 l körül mozgott, de ebben a kategóriában nem érdemes a fogyasztásmérőt nézegetni.

Egyedi megjelenés és tökéletes felszereltség


A GT formáit Európában tervezték a márka elnöke és vezető formatervezője, Peter Schreyer irányítása alatt. Minkét változaton újak a lökhárítók, a hűtőmaszk, a lámpák a nappali menetfények, a ködlámpák, és a dupla végű kipufogó is friss formaelem. A keréktárcsák alapáron 18 colosak, a féknyergek pirosak és különleges karosszéria színek is rendelhetők.

A GT sportüléseit a Recaro szállítja, a pedálok taposófelülete alu, az anyagok minőségiek, a középkonzol 7 colos képátlójú érintőképernyőjét a versenysport ihlette. A  műszerfal szabadon konfigurálható. A vezető kétféle megjelenés közül választhat: analóg üzemmódban a hagyományos sebességmérő és a szokásos információk láthatók, GT-ben pedig nagy sárga számokkal jelenik meg az autó sebessége, és a kijelzők között feltűnik a motor leadott forgatónyomatékát mutató, valamint a turbónyomást mérő is.

Kia pro_cee’d GT

Kia pro_cee’d GT A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőr borítású sportülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz megfelelő tartást biztosít. A műszerfal középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb., ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. A belső elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 380 liter. De a pro_cee’d GT nem is egy bevásárlókocsi, hanem egy ízig, vérig sportautó. A piros GT embléma nagyon sok helyen fellelhető az autóban, többek között a kormánykeréken, a váltógombon és a küszöbben és az ülésbe is belehímezték.

Tökéletes kezelhetőség közúton és versenypályán is

A GT hajtásláncának és futóművének fejlesztése Koreában indult, de a finomhangolásokat Európa útjain és versenypályáin végezték. A tesztek során 160 000 kilométert futottak az autók a német autópályákon (150 km/órás átlagsebességgel) és 480 kört tettek meg a 21 km hosszú Nürburgring Nordschleifén. A GT modellekre ugyanaz a rekord hosszúságú 7 éves vagy 150 000 km-es garancia érvényes, mint a Kia paletta egyéb modelljeire, ez egyedülálló a sportos kompaktok kategóriájában.

A futómű finomhangolásával, beállításával sikerült elérni a sportos jellemzők és a mindennapi kényelmes hangolás tökéletes, kompromisszum mentes összhangját, így a GT a hétköznapokban is kényelmesen használhatók.

Feltűnő jelenség a legerősebb cee’d, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, a hatalmas 18 colos felnik pedig szinte magukhoz vonzzák a tekinteteket.

Összességében a Kia pro_cee’d GT egy kiváló sportautó, fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű.

Kia pro_cee’d GT

Kulcsszavak: bemutató, kia, pro cee’d GT, teszt
 
Év végén érkezik a BMW X5 Special Edition és a BMW X6 M Sport Edition Év végén érkezik a BMW X5 Special Edition és a BMW X6 M Sport Edition Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny 2016-ban is a Kia vezeti a J. D. Power minőségi ranglistát 2016-ban is a Kia vezeti a J. D. Power minőségi ranglistát A Mini megújult márkaarculattal jelenik meg Frankfurtban A Mini megújult márkaarculattal jelenik meg Frankfurtban Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric
 
Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport

Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport

2015. július 26.
Mindig ünnep, ha egy Land Rover érkezik tesztelésre a szerkesztőségbe.  Még akkor is, ha már nem a terepjáró ikonok idejét éljük, és a vendég nem is tartja magát feltétlenül annak.
Részletek

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport  Akkor is ünnep, bár kétségtelenül szerényebb.  A világért sem szeretnék ünneprontó lenni, persze. Sőt, rögtön meg is ragadom az alkalmat, hogy leszögezzem, a prémium szabadidőautók azon kategóriájában, ahova az angol márka újdonsága érkezett, az elegáns megjelenés inkább elvárás, mint a terepjáróképesség, az új Land Rover Discovery Sport viszont előkelő származásából adódóan mindkét kívánalomnak megfelel. Szóval képességek. Az összkerékhajtáshoz nem csak választható terepprogramok tartoznak, hanem 60 cm-es gázlómélység és kiváló terepszögek (első 25, hátsó 31 fok) is, azaz, aki nem sajnálja, tényleg kimerészkedhet vele terepre.

Ami a származást illeti, hivatalosan a Discovery Sport a Land Rover Freelander2 utódja, de az előd alapjaira épült a Range Rover Evoque is, így aktuális tesztalanyunk vele is rokon vonásokat mutat, a genetika műszaki részét is ideértve. Persze, ahogy az manapság lenni szokott, az új generáció túlnövi az elődö(ke)t, a Discovery Sport  tengelytávja több mint 8 centivel nagyobb, mint az említett felmenőké – na jó, a Range Rover Evoque nem teljesen az, de nem fokoznám tovább a képzavart, inkább a száraz adatok: 247,1 szemben a két említett modell 266 centijével. És még mindig a centiknél maradva, plusz 9 a Freelander2 hosszához, mínusz 1,5 a magasságához képest, szóval matematikailag is stimmel, amit rögtön látni is, hogy tényleg megnyúlt, sportosabb lett az utód. Igen, az Evoque-nál is hosszabb, de most már tényleg elengedem a csontot.

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport  Na jó, egyetlen mondat erejéig még a rokon vonásoknál maradva... ha a korábbi tesztben, felvállalva a szubjektivitás ódiumát, bevallottam, hogy mennyire tetszik a Range Rover Evoque, akkor most sem tehetek másként: szerintem nagyon szép lett az új Land Rover Discovery Sport. Tessék, már megint kimondtam.  Csak szólok, hogy lesz még ennél is személyesebb – mert vezettük is –, de addig is pár objektív kalaplengetés. Egyúttal az összehasonlítósdi folytatása, hiszen vannak azért vetélytársak is a kompakt szabadidő-autók prémium klubjában. Nagy nevek, de a legnagyobbat mégis a Discovery Sport dobja, hiszen ebben a körben egyedül ő kínál akár 7 ülést, igaz, ezt az opciót választva le kell mondanunk a pótkerékről.

A második üléssor viszont kompromisszummentes előnyöket kínál, 16 centin tologatható, a háttámlák persze külön ledönthetők, sőt, eltérő dőlésszögben állíthatók! A harmadik üléssorról, ha van, sok jót nem lehet mondani, tényleg csak azt, hogy van. Mint ahogy egy halom csatlakozó is, ezen a szinten már nyilván maximálisan kütyübarát a négykerekű. És természetesen emberbarát is, ami kifele gyalogosvédelemben nyilvánul meg, a beltérben pedig számos praktikus megoldásban, a megvilágított tárolóhelyektől a motoros csomagtérajtóig... a kézzel akasztgatós csomagtérroló határozottan nem tartozik ide, mint ahogy az ablakemelő elhelyezése sem. 

Összegezve, amit kapunk: egy (szerintem) szép, prémium kompakt szabadidő-autót, kompakt besorolása ellenére akár 7 üléssel, kategórián felüli terepképességekkel, a prémium elvárásoknak megfelelő minőségben, mindezt angolos eleganciával.

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport  Mennyiért kapjuk? A belépő modell a 2,2 literes, 150 lovas dízellel 11,2 milliótól indul – és kellő ambícióval, motort és felszereltségi szinteket lépve feltornázható 18 millió környékére –, ami a közvetlen vetélytársakénál pár százalékkal magasabb. Kétségtelen, hogy (legalábbis egyelőre) nem tud eleget tenni az érthetetlen itthoni divatnak, azaz nem mondhatunk le az összkerékhajtásról, a külcsín megtartása mellett a belső értékeken spórolva. No de mindenkinek a saját dolga, hogy döntését milyen objektív és szubjektív tényezők alapján hozza meg, mi maradjunk az utóbbiaknál. Vezettük.

Nem kicsit, A legtávolabbi pontot (Erdély, Madarasi Hargita) és a budapesti indulást/érkezést számolva oda-vissza több mint 1200 km, nyilván több is, hiszen voltak kilengések az útvonalról. Már ami a plusz utakat, kitérőket illeti, mert az autó, az nem lengett ki, meglepően stabilan viselkedett a kanyarokban – és abból volt elég a távolabbi pont környékén –, szóval a sport részét komolyan gondolták. Hogy mi is komolyan gondolhassuk, ahhoz kellett az is, hogy le legyen aszfaltozva a Hargitára vezető út, de tényleg élményautózás volt. Az automata elképesztően jól dolgozott, egyre kisebb meggyőződéssel hangoztatnám a kéziváltóazigazit, annál is inkább, mert a sportváltófülek ott figyeltek a kormányon, de tényleg nem húzogattam őket. Egyetlen bökkenő volt csak – de az szó szerint –, hogy valami érthetetlen okból a hegyre vezető út aljánál még nincs aszfalt (utána van végig, senki ne bátortalanodjon el), így volt alkalmunk megtapasztalni némi hiányosságot, és nem csak a burkolatban.

Land Rover Discovery Sport

Furcsa mód a Discovery Sport nem érezte jól magát a kátyús szakaszon, legalábbis a benne ülők biztosan nem, ami meglepett egy szabadidő-autótól, elég ha csak annak magyaros nevére, azaz a telekjáróra gondolunk. Elnézést kérek prémium tesztalanyunktól, hogy ilyen pórias fogalommal hozom összefüggésbe, de a mind nagyobb számban eladott SUV-ok egyik kétségtelen pozitívuma (a szomszéd irigykedésén túl, persze) éppen az úthibák tűrése. A magyarázat vélhetőleg ott keresendő, hogy autónk nem a fenti babérokra tör, hiszen több annál: a Land Rover Discovery Sport egy prémium kompakt terepjáró. Megállja a helyét terepen és aszfalton egyaránt. Utóbbi felületen kifejezetten sportosan vezethető, és autópályán is mehet a komolyabb tempó, elképesztően jó a hangszigetelés. Mindeközben pedig nagyon-nagyon jól néz ki.  
Kulcsszavak: bemutató, Discovery Sport, Land Rover, suv, teszt
 
Ma mutatkozik be a Ford Focus RS Genfben Ma mutatkozik be a Ford Focus RS Genfben 565 lovas limitált G Mercedes 565 lovas limitált G Mercedes Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból Szedán és kombi változatban érkezik az új Passat GTE Szedán és kombi változatban érkezik az új Passat GTE
 
Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

2015. július 15.
Kipróbáltuk a 2015-ben Genfben bemutatott Juke Nismo izmosított RS változatát, a forma még mindig nem okoz csalódást, és ezzel a megnövelt motorteljesítménnyel, feszesebb hangolású felfüggesztéssel, komolyabb fékekkel és további extra felszereltséggel biztos kedvelt lesz a feltűnést szerető autótulajdonosok körében.
Részletek

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-TA már eddig is az izgalmas, versenypályákon tesztelt technológiák széles körű elérhetővé tételéről ismert Nissan hírnevét tovább öregbíti az rengeteg újdonság, amely az új Juke NISMO RS változatban mutatkozik be. A normál NISMO modellhez képest megnövelt teljesítményével, feszesebbre hangolt felfüggesztésével, erősebb fékeivel és extra felszereléseivel a Nissan közkedvelt crossovere most még extrémebb és fókuszáltabb vezetési élményt nyújt. Az összes többi NISMO modellhez hasonlóan az RS változat formáját, aerodinamikáját és műszaki megoldásait is az autósportban szerzett tapasztalatok alapján tökéletesítették a Nissan mérnökei, és egy olyan közúti autót alkottak, amely a versenypályákról ismert izgalmas teljesítményt és kezelhetőséget biztosítja vezetőjének.

A frissített Juke ugyanolyan formás, mint elődje volt, szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi némi morcosítással. Hátul a hatalmas kipufogóvégben a lökhárítóba integrált diffúzorban tér el a normál változatoktól. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd verzióhoz képest, sokat dob a látványon a 18 colos könnyűfém felni. Megjelenése sportos és fiatalos és ízig vérig férfias.

Az utastérben az anyaghasználat minőségi. A sportos kormánykerék, a pedálok, a műszerek, a sebességváltó kar és az ajtóbetétek egytől egyig sportos hangulatot sugallnak. A különleges, velúr kárpitozású, piros varrású NISMO sportülések kanyarodás közben is tökéletes tartást és kényelmet biztosítanak.

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-TA velúr/bőr borítású multi kormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 350 literes. A belmagasság átlagosnak mondható, a felépítésnek köszönhetően a fejtér elfogadható. A beltér és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. A versenyautó hangulatot biztosító Recaro kagylóülések tökéletes tartást biztosítanak. A Jukban már korábban megismert „Nissan dinamikus üzemmód vezérlő” névre hallgató rendszer még mindig nagyon jópofa. A klíma vezérlése mellet ugyanis három vezetési karakter Eco, Normál és Sport és néhány ezekhez tartozó diagram például nyomaték, töltőnyomás, g-erők, gazdaságosság között választhatunk. A leginkább szembetűnő újdonságok közé tartoznak az áttervezett felső lámpák, az átszabott, „bumeráng alakú" hátsó lámpák és a LED-es irányjelző csíkokat is magukba foglaló külső tükrök.

A Juke Nismo RS igazi erőssége a motorháztető alatt lapul, ami nem más, mint az bivaly erős 1.6 literes, DIG-T turbós benzinmotor. A NISMO autósportban szerzett globális tapasztalatai alapján kifejlesztett NISMO RS korszerű, 1,6 literes DIG-T motorjának teljesítménye az átalakításnak köszönhetően 200-ról 218 lóerőre (147 kW-ról 160 kW-ra) nőtt, míg a kétkerék-meghajtású, manuális sebességváltóval felszerelt változatok nyomatéka az egyébként is impozáns 250 Nm-ről 280 Nm-re növekedett. Már alacsony 2000 fordulat/percnél rendelkezésre áll a 280 Nm.

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-TA motor ereje egy hat sebességes kézi válton keresztül jut az első kerekekre.  Az első kerekes verziónál, mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű segít a motorerő uralásában. Annak érdekében, hogy a futómű gond nélkül képes legyen a megnövekedett nyomaték átvitelére, a kétkerék-meghajtású modellek első kerekeit egy részlegesen önzáró differenciálművel szerelték fel. A nagy teljesítmény mellé társul egy remekül hangolt, feszes, sportos futómű is és a Juke Nismo RS így alkot egy kezelhető ám nagyon erős crossovert.

Összességében a Nissan Juke Nismo RS egy feltűnő nagyon erős motorral szerelt városi crossover.

Kulcsszavak: bemutató, Juke Nismo RS, nissan, teszt
 
Bemutatták a Ford Edge koncepcióautóját Bemutatták a Ford Edge koncepcióautóját Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija Az autókba épített egyre fejlettebb technológiai megoldások révén a Nissan több mint 3000 digitális kamerát értékesít naponta Az autókba épített egyre fejlettebb technológiai megoldások révén a Nissan több mint 3000 digitális kamerát értékesít naponta Mercedes-Benz CLA 45 AMG - Design és dinamika Kecskemétről Mercedes-Benz CLA 45 AMG - Design és dinamika Kecskemétről A Porsche bemutatja az új 911 Carrera Coupé és 911 Carrera Cabriolet modelleket A Porsche bemutatja az új 911 Carrera Coupé és 911 Carrera Cabriolet modelleket
 
A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S

A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S

2015. július 14.
A chopperek egyik legújabb változatát a Kawasaki dobta piacra a Vulcan S változatával. A 300 köbcentiméteres szabadidőmotort nagy izgalommal vettük át, és nem csalódtunk benne. A következő tesztünkben bővebben szólunk erről az újdonságról.
Részletek

Kawasaki Vulcan S

Kawasaki Vulcan SA Kawasaki megalkotta a tökéletes cruisert a Vulcan S-t, ami tökéletesen alkalmas a hétköznapi ingázásra és a hétvégi kirándulásokra egyaránt, ám az igazi cruiser rajongók meg fognak lepődni a Vulcan család legújabb tagjának paramétereitől.

Nyeregbe pattanva a 705 milliméteres ülésmagasságnak köszönhetően nagyon jó stabilitást kapunk. A felsőtest és a hát egyenes nem kell görnyedni, emiatt könnyedén letudhatunk hosszabb túrákat is hátfájás nélkül. Az üléspozíciónak hála nyújtózkodnunk sem kell, hogy elérjük a kormányt. A kormány szélessége pont megfelelő. Az előre tolt lábtartó kényelmes, a keskeny blokk miatt nagy terpesz sem kell. Az ülés szélessége és tömése alkalmas hosszú túrák lebonyolítására, nem kell attól félni, hogy hamar elzsibbadunk. A műszerfal műszerezettsége átlagos. Középen egy analóg fordulatszámmérő található. Az alatta levő kijelzőn olvasható le a pillanatnyi sebesség, üzemanyagszint, össz távolság és két napi számláló állása valamint a fogyasztást kilométer/literben mérve. Ezek között gombnyomásra váltogathatunk. A kezelőszervek elhelyezkedés sem tér el az átlagostól, minden kézre áll, a kuplung és fék karokat saját kézméretünknek megfelelő távolságra állíthatjuk.

A START gomb megnyomása után életre kel az alaposan átdolgozott, chopperesített soros két hengeres erőforrás, amelyet az ER-6-tól örökölt. Változtattak az üzemanyag-ellátási rendszeren, a vezérlésen és a kipufogón is. Alapjáraton halk bugyogás hallatszik a motor alá helyezett kipufogóból. Az áttételezést is chopperesre hangolták, már alsó fordulatszám tartományban is nyomatékos. Az amúgy 649 köbcentis erőforrás 61 lóerőt produkál 7500 fordulatnál.

Kawasaki Vulcan S

Kawasaki Vulcan S

63 Nm nyomatékot 6600 fordulatnál adja le és a 6 sebességes váltón keresztül jut a hátsó kerékre. A futóműre sem lehet panaszunk, könnyedén veszi az úthibákat. Elől egy 41 milliméteres teleszkópvillát kapunk, hátul D-profilú lengővillát találunk az ER-eknél megszokott központi rugóstaggal.

Összességében a Vulcan S egy nagyon szerethető társ szinte minden körülmény között. Legyen szó városi rohangászásról vagy hosszabb túrázásról.  Kényelmes gazdaságos és még jól is néz ki. A Kawasaki mérnökei megalkottak egy olyan közepes teljesítményszintű motort, amely kezdőknek is mindenben megfelel, de a gyakorlott motorosnak sem okoz csalódást.

Kawasaki Vulcan S
Kulcsszavak: bemutató, Kawasaki, teszt, Vulcan S
 
Genfben három vadonatúj modellgenerációt mutat be a Mazda Genfben három vadonatúj modellgenerációt mutat be a Mazda Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát A CLS új generációja - Kultikus formaterv a jövő világítástechnológiájával A CLS új generációja - Kultikus formaterv a jövő világítástechnológiájával Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről Lélegzetelállító modelltrió - Az új BMW 4-es sorozat Lélegzetelállító modelltrió - Az új BMW 4-es sorozat
 
Az igazgató autója - Peugeot 508 SW

Az igazgató autója - Peugeot 508 SW

2015. július 08.
Megjelenésében akár üzleti, akár magán célra akarjuk használni, nem sok kívánni valót hagy maga után. Jól felszerelt utastér, és kifogástalan műszaki tartalom, a Peugeot 508 SW fontosabb ismérvei.
Részletek

Peugeot 508 SW

Eddig sem érhette szó az 508-ast, de a mostani frissítés igen jót tett a megjelenésének, és a műszaki adottságainak. Így valóban igaz lett az a megállapítás, hogy akár üzleti, akár magán célra vesszük igénybe, csak nyerhetünk vele.

A most bemutatásra kerülő 508 kombi orr részében jól látható a változás. A lökhárító alá beépített nappali fénycsík növeli az újdonság benyomását. A karosszéria klasszikus kombi hagyományokra utal.  A nagyméretű ajtók segítségével gond nélküli a ki és beszállás. A kormányoszlop 4 irányba mozgatható. Az elektromos üléseken, melyek jól tartanak, könnyen be lehet állítani a megfelelő üléspozícióba.

A helykínálat elől-hátul bőséges, és a panoráma napfénytető szinte a teljes tetőt úgy foglalja el, hogy a fejtér magassága nem csökken. A csomagtér 550 literes, és sötét színű kárpittal borított. A csomag elcsúszását csomagrögzítő heveder, és rekeszek biztosítják. A hátsó ülések előre döntésekor nem fekszenek vízszintes helyzetbe.

Peugeot 508 SW

A 180 lóerős 400 Nm nyomatékot 3750 fordulat/percnél teljesítő Blue HDI motorindító gombja szokatlan helyen, a kormánytól balra került beépítésre.  A 6 fokozatú automataváltó még további két módozatban: sport, és hó kapcsolható. A váltások alig érezhetőek, és a motorfék is jól működik. A start-stop rendszernek köszönhetően az átlagfogyasztás vegyes használatban 5,9 liter volt 100 kilométeren. A menetzaj sima úton csak 130 km / óra felett jelentkezik, de az út állapotát jól közvetíti az utastér felé, ami nem az 508-as hibája.

A futómű a Peugeotnál megszokott kivitel, és a megállásról az ABS-el szerelt 4 tárcsafék gondoskodik. Az általunk kipróbált Allure változat még további extrákkal rendelkezett, mint a kétzónás klíma, tempomat, fény, és eső szenzor, érintő képernyős navigációs fedélzeti rendszer. A fűtött első ülések még kényelmesebbé teszik a téli hideg reggeleket.  A ledes köd fényszórók kanyarkövetőek. Ezek az alapáron beépített extrák kiválóan emelik az 508-as kombi értékét.

Peugeot 508 SW

Peugeot 508 SW
Kulcsszavak: 508 SW, bemutató, Peugeot, teszt
 
Ultramodern funkciók gazdag választéka az új  Kia Carensben Ultramodern funkciók gazdag választéka az új Kia Carensben A Hungaroringen mutatták be a BMW legújabb kompakt sportmodelljét A Hungaroringen mutatták be a BMW legújabb kompakt sportmodelljét Következetesen átörökített BMW M filozófia - BMW M3 Limousine és BMW M4 Coupé Következetesen átörökített BMW M filozófia - BMW M3 Limousine és BMW M4 Coupé Klasszikus arányok a modern karakter szolgálatában – az új BMW Z4 Roadster Klasszikus arányok a modern karakter szolgálatában – az új BMW Z4 Roadster Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló
 
Ékszerdoboz - Opel Adam Rocks Air 1.0

Ékszerdoboz - Opel Adam Rocks Air 1.0

2015. június 11.
Megérkezett Magyarországra az Opel Adam Rocks kivitele. Elég rendesen hozzányúltak a tervezők az alap modellhez. A leglátványosabb az emelt hasmagasság és a 18 colos kerekek összképe.
Részletek

Opel Adam Rocks

Opel Adam RocksSzerény véleményünk szerint a mindössze 3,7 méter hosszú kisautó nem lesz tömegcikk, ha mégis akkor egészen biztos, hogy nem lesz két egyforma összeállítás, mert több mint 60000 féle változat állítható össze az egyéb további részletmegoldásokkal. A kipróbált Air változatnak hatalmas vászon teteje volt, ami még vagányabbá tette az amúgy is feltűnő Adamot.

A stábnál járt Rocksban szinte az összes extra megtalálható, beülve szembetűnik a középkonzolt beterítő érintőképernyős fedélzeti elektronikai és navigációs rendszer. A rendszer különlegessége, hogy a navigáció a tulajdonos iOS vagy Android alapú okostelefonján fut, de a kezelése az érintőképernyőn történik. Kapunk Park Assistot mely önállóan parkol, park radarokat, és holttér figyelőt is, ami nagyon hasznos találmány, de ebből az autóból azért kilátni. A bőr borítású kormány jó fogású, a City szervónak köszönhetően könnyed mozdulatokkal manőverezhetünk nagyon hasznos még az Opelokban közkedvelt kormányfűtés.

A belső maximálisan prémium kategóriás, minőségi az anyaghasználat és a megmunkálás, nagyon vonzóvá teszi az Adamot. A kis ékszerdoboz 30 cm rövidebb, mint a Corsa, a vezetőnek és utasának kellő hely jut elől, hátul már ez nem mondható el, de rövidtávon még elviselhető. A bőr ülések kényelmesek, és jól tartanak. A látványnak és a formavilágnak köszönhetően nagy feltűnést kelt az utcán ez vélhetően meg is győzi majd a célközönséget.

Opel Adam Rocks

Opel Adam Rocks

A motorháztető alatt az új erősebbik három hengeres 116 lóerős 999 köbcentis benzines erőforrás dolgozott. A csúcsteljesítményt 5200 fordulat per percnél adja le, a 170 Nm nyomaték pedig 1800 fordulat per percnél áll rendelkezése. Ezekkel a paraméterekkel nagyon fürge az 1086 kg- os száraz tömegű Adam. A futómű, váltó, kormány hármas remek összhangban van, inkább sportos pattogós, mint komfortos. A fogyasztás városban Start/Stop rendszerrel 6 liter körül tartható.

Összességében az Opel Adam Rocks Air egy teljesen személyre szabható prémium kisautó. Nagyon népszerű lesz ebben a kategóriában.


Kulcsszavak: Adam Rocks, bemutató, opel, teszt
 
Újratöltve – Fiat Tipo Újratöltve – Fiat Tipo Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja A Škoda új zászlóshajója február 17-én Prágában ünnepli világpremierjét A Škoda új zászlóshajója február 17-én Prágában ünnepli világpremierjét Az autózás jövője már megérkezett Az autózás jövője már megérkezett Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk
 
Kiváló szabadidő-autó Esztergomból - Suzuki Vitara 1.6 GL+ Allgrip

Kiváló szabadidő-autó Esztergomból - Suzuki Vitara 1.6 GL+ Allgrip

2015. június 03.
Bemutatjuk a felújított magyar terepjárót, a Vitarát. A Suzuki nem leköszönő Grand Vitarát kívánta pótolni az új modellel, inkább a ma divatos szabadidő-autó vonalat erősíti.
Részletek

Suzuki Vitara

Suzuki VitaraA Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél, ami 1988 óta a köztudatban van. Itt-ott felbukkannak az ősmodell jellegzetes vonásai, ilyen például a vaskos majdnem vízszintes motorháztető. Említésre méltó az autó oldalán végigfutó él, ami a hátsó sárvédőben végződik. Tekintélyt parancsoló az orrész, összességében jó ránézni az új Vitarára és egész biztos, hogy könnyű lesz felismerni az utakon.

Beülve nem találjuk ki, hogy egy szabadidő-autóban ülünk. Itt-ott találkozunk kemény műanyagokat, de kapunk az autó színével megegyező műszerfal betétet. A fűthető szövet borítású ülések kényelmesek könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció, a helykínálat elől hátul megfelelő. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. Középkonzolon az érintőképernyős hi-fi dominál, kezelése könnyen megtanulható. A bőrborítású multi kormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek. 375 literes csomagtere nem mondható nagynak, de a kategóriában elmegy.

A meghajtásról egy 1,6 literes benzines erőforrás gondoskodik, mely 120 lóerős teljesítményét 6000 fordulat per percnél adja le. A motorhoz egy 5 sebességes kézi váltót kapcsoltak, pontosan kapcsolható, minden sebességnek „meg van a helye”. Jóra sikerült az S-Cross-ban megismert Allgrip fantázianevű összkerékhajtás, Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc. A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

A 156 Nm nyomatéknak és az Allgip hajtásnak köszönhetően szinte minden helyzetben helytáll a Vitara. Tesztünk alatt a fogyasztás 7-8 liter körül mozgott.

Összességében a 4. generációs Vitara egy kiváló szabadidő-autó elfogadható méretű csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz.


Kulcsszavak: suzuki, teszt, vitara
 
Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó Ez még jobb - Suzuki Vitara 1,4-es turbó Gyorshajtás vagy munka? Gyorshajtás vagy munka? Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta
 
Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST

Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST

2015. május 27.
Kipróbáltuk a Seat legkedveltebb modelljét a Leont és ennek a legerősebb kombi változtát. Kívül belül a minőség az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót.
Részletek

Seat Leon ST

Seat Leon STRengeteg extrával ellátták melyek csak a felsőbb kategóriákban vagy még ott sem található meg.

Az új Seat kívülről kicsit mintha szögletesebbnek tűnne mint elődje, jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a LED-es lámpatestek is. Ezen kívül szinte alig észrevehető változtatásokat hajtottak végre az elődhöz képest.

Beülve érzékeljük igazán a 27 cm-el növelt hosszt. Hátul is nagyon tágas, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe, az ülések első ránézésre egyszerűnek tűnnek, ám beleülve mégis maximális biztonságérzetet ad, tökéletes az oldaltartása, és hosszú távon is kényelmes. Széles tartományban mozgatható a vezető ülés, így a magasabb növésűeknek sem kell azt érezni, hogy egy kisszéken ül. Rengetek pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik tágasak az ajtózsebek, és a tervezők gondoltak a családos tulajdonosokra is ezért a csomagteret óriási, 587 liter az ülések ledöntésével ez 1470 literre bővíthető. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal.

Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Gondosan eldugták a CD és SD kártya olvasót a kesztyűtartóba, viszont befogadóképességet nem veszítettünk az AUX és USB csatlakozók is zárt helyen vannak így szinte semmi sincs szem előtt. A műszerfal ismerős lehet de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt zongoralakk és króm betétekkel.

Seat Leon ST

Seat Leon STVessünk néhány szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítőféket említeném, ami tökéletes összhangban van a dupla kuplungos automata váltóval, pirosnál nem kell a féket taposnunk az elindulást pedig finoman intézi. Start-Stop rendszer is észrevehetetlenül teszi a dolgát, a legapróbb gázadásra feléled a motor és rángatás nélkül indulhatunk is. Kapunk még sávtartó elektronikát is mely kis ideig bele is avatkozik a vezetésbe, egy idő után viszont figyelmeztet, hogy jó lenne megfogni a kormányt. Dugóban is van kényeztető megoldás az új Leon ST-ben, a távolságtartó tempomat akár állóra is fékez, és ha három másodpercnél nem hosszabb a várakozás akkor meg is lódulunk a sor után.

A nálunk járt modellben egy 2 literes, 184 lóerős diesel erőforrás dolgozott. Maximális 380Nm nyomatéka már 1750es fordulatnál megjelenik és tart egészen 3000-ig. A dupla kuplungos 6 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevehetetlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 5,5 literrel 100 kilométeren.
Összességében az új Leon ST egy tökéletesen eltalált, családi kombi. Jó motor, váltó és futómű párossal. Igényes megoldások, kiemelkedő minőségben.

Seat Leon ST



Kulcsszavak: bemutató, Leon ST, seat, teszt
 
Nyári napforduló a SEAT Atecával Nyári napforduló a SEAT Atecával SEAT Ibiza Cupster a Wörthersee-i találkozón SEAT Ibiza Cupster a Wörthersee-i találkozón Megérkezett a BMW legkisebb terepkupéja Megérkezett a BMW legkisebb terepkupéja Megérkezett a harmadik generációs Mercedes-Benz Sprinter Megérkezett a harmadik generációs Mercedes-Benz Sprinter A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer
 

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 81 - 90