Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 81 - 90
Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

2015. július 15.
Kipróbáltuk a 2015-ben Genfben bemutatott Juke Nismo izmosított RS változatát, a forma még mindig nem okoz csalódást, és ezzel a megnövelt motorteljesítménnyel, feszesebb hangolású felfüggesztéssel, komolyabb fékekkel és további extra felszereltséggel biztos kedvelt lesz a feltűnést szerető autótulajdonosok körében.
Részletek

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-TA már eddig is az izgalmas, versenypályákon tesztelt technológiák széles körű elérhetővé tételéről ismert Nissan hírnevét tovább öregbíti az rengeteg újdonság, amely az új Juke NISMO RS változatban mutatkozik be. A normál NISMO modellhez képest megnövelt teljesítményével, feszesebbre hangolt felfüggesztésével, erősebb fékeivel és extra felszereléseivel a Nissan közkedvelt crossovere most még extrémebb és fókuszáltabb vezetési élményt nyújt. Az összes többi NISMO modellhez hasonlóan az RS változat formáját, aerodinamikáját és műszaki megoldásait is az autósportban szerzett tapasztalatok alapján tökéletesítették a Nissan mérnökei, és egy olyan közúti autót alkottak, amely a versenypályákról ismert izgalmas teljesítményt és kezelhetőséget biztosítja vezetőjének.

A frissített Juke ugyanolyan formás, mint elődje volt, szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi némi morcosítással. Hátul a hatalmas kipufogóvégben a lökhárítóba integrált diffúzorban tér el a normál változatoktól. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd verzióhoz képest, sokat dob a látványon a 18 colos könnyűfém felni. Megjelenése sportos és fiatalos és ízig vérig férfias.

Az utastérben az anyaghasználat minőségi. A sportos kormánykerék, a pedálok, a műszerek, a sebességváltó kar és az ajtóbetétek egytől egyig sportos hangulatot sugallnak. A különleges, velúr kárpitozású, piros varrású NISMO sportülések kanyarodás közben is tökéletes tartást és kényelmet biztosítanak.

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-TA velúr/bőr borítású multi kormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 350 literes. A belmagasság átlagosnak mondható, a felépítésnek köszönhetően a fejtér elfogadható. A beltér és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. A versenyautó hangulatot biztosító Recaro kagylóülések tökéletes tartást biztosítanak. A Jukban már korábban megismert „Nissan dinamikus üzemmód vezérlő” névre hallgató rendszer még mindig nagyon jópofa. A klíma vezérlése mellet ugyanis három vezetési karakter Eco, Normál és Sport és néhány ezekhez tartozó diagram például nyomaték, töltőnyomás, g-erők, gazdaságosság között választhatunk. A leginkább szembetűnő újdonságok közé tartoznak az áttervezett felső lámpák, az átszabott, „bumeráng alakú" hátsó lámpák és a LED-es irányjelző csíkokat is magukba foglaló külső tükrök.

A Juke Nismo RS igazi erőssége a motorháztető alatt lapul, ami nem más, mint az bivaly erős 1.6 literes, DIG-T turbós benzinmotor. A NISMO autósportban szerzett globális tapasztalatai alapján kifejlesztett NISMO RS korszerű, 1,6 literes DIG-T motorjának teljesítménye az átalakításnak köszönhetően 200-ról 218 lóerőre (147 kW-ról 160 kW-ra) nőtt, míg a kétkerék-meghajtású, manuális sebességváltóval felszerelt változatok nyomatéka az egyébként is impozáns 250 Nm-ről 280 Nm-re növekedett. Már alacsony 2000 fordulat/percnél rendelkezésre áll a 280 Nm.

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T

Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-TA motor ereje egy hat sebességes kézi válton keresztül jut az első kerekekre.  Az első kerekes verziónál, mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű segít a motorerő uralásában. Annak érdekében, hogy a futómű gond nélkül képes legyen a megnövekedett nyomaték átvitelére, a kétkerék-meghajtású modellek első kerekeit egy részlegesen önzáró differenciálművel szerelték fel. A nagy teljesítmény mellé társul egy remekül hangolt, feszes, sportos futómű is és a Juke Nismo RS így alkot egy kezelhető ám nagyon erős crossovert.

Összességében a Nissan Juke Nismo RS egy feltűnő nagyon erős motorral szerelt városi crossover.

Kulcsszavak: bemutató, Juke Nismo RS, nissan, teszt
 
Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan Kényelem és komfort – Fiat Scudo Kényelem és komfort – Fiat Scudo Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat Friss design és osztályelső motorok – az új Opel Vivaro Friss design és osztályelső motorok – az új Opel Vivaro A Hyundai Motor a 2015. évi Szöuli Autószalonon mutatta be nagyteljesítményű ´RM15´ kupé tanulmányát A Hyundai Motor a 2015. évi Szöuli Autószalonon mutatta be nagyteljesítményű ´RM15´ kupé tanulmányát
 
A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S

A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S

2015. július 14.
A chopperek egyik legújabb változatát a Kawasaki dobta piacra a Vulcan S változatával. A 300 köbcentiméteres szabadidőmotort nagy izgalommal vettük át, és nem csalódtunk benne. A következő tesztünkben bővebben szólunk erről az újdonságról.
Részletek

Kawasaki Vulcan S

Kawasaki Vulcan SA Kawasaki megalkotta a tökéletes cruisert a Vulcan S-t, ami tökéletesen alkalmas a hétköznapi ingázásra és a hétvégi kirándulásokra egyaránt, ám az igazi cruiser rajongók meg fognak lepődni a Vulcan család legújabb tagjának paramétereitől.

Nyeregbe pattanva a 705 milliméteres ülésmagasságnak köszönhetően nagyon jó stabilitást kapunk. A felsőtest és a hát egyenes nem kell görnyedni, emiatt könnyedén letudhatunk hosszabb túrákat is hátfájás nélkül. Az üléspozíciónak hála nyújtózkodnunk sem kell, hogy elérjük a kormányt. A kormány szélessége pont megfelelő. Az előre tolt lábtartó kényelmes, a keskeny blokk miatt nagy terpesz sem kell. Az ülés szélessége és tömése alkalmas hosszú túrák lebonyolítására, nem kell attól félni, hogy hamar elzsibbadunk. A műszerfal műszerezettsége átlagos. Középen egy analóg fordulatszámmérő található. Az alatta levő kijelzőn olvasható le a pillanatnyi sebesség, üzemanyagszint, össz távolság és két napi számláló állása valamint a fogyasztást kilométer/literben mérve. Ezek között gombnyomásra váltogathatunk. A kezelőszervek elhelyezkedés sem tér el az átlagostól, minden kézre áll, a kuplung és fék karokat saját kézméretünknek megfelelő távolságra állíthatjuk.

A START gomb megnyomása után életre kel az alaposan átdolgozott, chopperesített soros két hengeres erőforrás, amelyet az ER-6-tól örökölt. Változtattak az üzemanyag-ellátási rendszeren, a vezérlésen és a kipufogón is. Alapjáraton halk bugyogás hallatszik a motor alá helyezett kipufogóból. Az áttételezést is chopperesre hangolták, már alsó fordulatszám tartományban is nyomatékos. Az amúgy 649 köbcentis erőforrás 61 lóerőt produkál 7500 fordulatnál.

Kawasaki Vulcan S

Kawasaki Vulcan S

63 Nm nyomatékot 6600 fordulatnál adja le és a 6 sebességes váltón keresztül jut a hátsó kerékre. A futóműre sem lehet panaszunk, könnyedén veszi az úthibákat. Elől egy 41 milliméteres teleszkópvillát kapunk, hátul D-profilú lengővillát találunk az ER-eknél megszokott központi rugóstaggal.

Összességében a Vulcan S egy nagyon szerethető társ szinte minden körülmény között. Legyen szó városi rohangászásról vagy hosszabb túrázásról.  Kényelmes gazdaságos és még jól is néz ki. A Kawasaki mérnökei megalkottak egy olyan közepes teljesítményszintű motort, amely kezdőknek is mindenben megfelel, de a gyakorlott motorosnak sem okoz csalódást.

Kawasaki Vulcan S
Kulcsszavak: bemutató, Kawasaki, teszt, Vulcan S
 
Lélegzetelállító modelltrió - Az új BMW 4-es sorozat Lélegzetelállító modelltrió - Az új BMW 4-es sorozat A Ford és a Trigano már Intelligens Összkerékhajtással is kínálja a Transit lakóautókat A Ford és a Trigano már Intelligens Összkerékhajtással is kínálja a Transit lakóautókat Megújult a Toyota crossover zászlóshajója Megújult a Toyota crossover zászlóshajója Következetesen átörökített BMW M filozófia - BMW M3 Limousine és BMW M4 Coupé Következetesen átörökített BMW M filozófia - BMW M3 Limousine és BMW M4 Coupé Különleges kiadású V90 Cross Country modell a Volvotól Különleges kiadású V90 Cross Country modell a Volvotól
 
Az igazgató autója - Peugeot 508 SW

Az igazgató autója - Peugeot 508 SW

2015. július 08.
Megjelenésében akár üzleti, akár magán célra akarjuk használni, nem sok kívánni valót hagy maga után. Jól felszerelt utastér, és kifogástalan műszaki tartalom, a Peugeot 508 SW fontosabb ismérvei.
Részletek

Peugeot 508 SW

Eddig sem érhette szó az 508-ast, de a mostani frissítés igen jót tett a megjelenésének, és a műszaki adottságainak. Így valóban igaz lett az a megállapítás, hogy akár üzleti, akár magán célra vesszük igénybe, csak nyerhetünk vele.

A most bemutatásra kerülő 508 kombi orr részében jól látható a változás. A lökhárító alá beépített nappali fénycsík növeli az újdonság benyomását. A karosszéria klasszikus kombi hagyományokra utal.  A nagyméretű ajtók segítségével gond nélküli a ki és beszállás. A kormányoszlop 4 irányba mozgatható. Az elektromos üléseken, melyek jól tartanak, könnyen be lehet állítani a megfelelő üléspozícióba.

A helykínálat elől-hátul bőséges, és a panoráma napfénytető szinte a teljes tetőt úgy foglalja el, hogy a fejtér magassága nem csökken. A csomagtér 550 literes, és sötét színű kárpittal borított. A csomag elcsúszását csomagrögzítő heveder, és rekeszek biztosítják. A hátsó ülések előre döntésekor nem fekszenek vízszintes helyzetbe.

Peugeot 508 SW

A 180 lóerős 400 Nm nyomatékot 3750 fordulat/percnél teljesítő Blue HDI motorindító gombja szokatlan helyen, a kormánytól balra került beépítésre.  A 6 fokozatú automataváltó még további két módozatban: sport, és hó kapcsolható. A váltások alig érezhetőek, és a motorfék is jól működik. A start-stop rendszernek köszönhetően az átlagfogyasztás vegyes használatban 5,9 liter volt 100 kilométeren. A menetzaj sima úton csak 130 km / óra felett jelentkezik, de az út állapotát jól közvetíti az utastér felé, ami nem az 508-as hibája.

A futómű a Peugeotnál megszokott kivitel, és a megállásról az ABS-el szerelt 4 tárcsafék gondoskodik. Az általunk kipróbált Allure változat még további extrákkal rendelkezett, mint a kétzónás klíma, tempomat, fény, és eső szenzor, érintő képernyős navigációs fedélzeti rendszer. A fűtött első ülések még kényelmesebbé teszik a téli hideg reggeleket.  A ledes köd fényszórók kanyarkövetőek. Ezek az alapáron beépített extrák kiválóan emelik az 508-as kombi értékét.

Peugeot 508 SW

Peugeot 508 SW
Kulcsszavak: 508 SW, bemutató, Peugeot, teszt
 
Kirándulás Atecába Kirándulás Atecába Az új Opel KARL – egyszerűen remek kisautó Az új Opel KARL – egyszerűen remek kisautó Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX A MINI a 2014-es Párizsi Autószalonon A MINI a 2014-es Párizsi Autószalonon
 
Ékszerdoboz - Opel Adam Rocks Air 1.0

Ékszerdoboz - Opel Adam Rocks Air 1.0

2015. június 11.
Megérkezett Magyarországra az Opel Adam Rocks kivitele. Elég rendesen hozzányúltak a tervezők az alap modellhez. A leglátványosabb az emelt hasmagasság és a 18 colos kerekek összképe.
Részletek

Opel Adam Rocks

Opel Adam RocksSzerény véleményünk szerint a mindössze 3,7 méter hosszú kisautó nem lesz tömegcikk, ha mégis akkor egészen biztos, hogy nem lesz két egyforma összeállítás, mert több mint 60000 féle változat állítható össze az egyéb további részletmegoldásokkal. A kipróbált Air változatnak hatalmas vászon teteje volt, ami még vagányabbá tette az amúgy is feltűnő Adamot.

A stábnál járt Rocksban szinte az összes extra megtalálható, beülve szembetűnik a középkonzolt beterítő érintőképernyős fedélzeti elektronikai és navigációs rendszer. A rendszer különlegessége, hogy a navigáció a tulajdonos iOS vagy Android alapú okostelefonján fut, de a kezelése az érintőképernyőn történik. Kapunk Park Assistot mely önállóan parkol, park radarokat, és holttér figyelőt is, ami nagyon hasznos találmány, de ebből az autóból azért kilátni. A bőr borítású kormány jó fogású, a City szervónak köszönhetően könnyed mozdulatokkal manőverezhetünk nagyon hasznos még az Opelokban közkedvelt kormányfűtés.

A belső maximálisan prémium kategóriás, minőségi az anyaghasználat és a megmunkálás, nagyon vonzóvá teszi az Adamot. A kis ékszerdoboz 30 cm rövidebb, mint a Corsa, a vezetőnek és utasának kellő hely jut elől, hátul már ez nem mondható el, de rövidtávon még elviselhető. A bőr ülések kényelmesek, és jól tartanak. A látványnak és a formavilágnak köszönhetően nagy feltűnést kelt az utcán ez vélhetően meg is győzi majd a célközönséget.

Opel Adam Rocks

Opel Adam Rocks

A motorháztető alatt az új erősebbik három hengeres 116 lóerős 999 köbcentis benzines erőforrás dolgozott. A csúcsteljesítményt 5200 fordulat per percnél adja le, a 170 Nm nyomaték pedig 1800 fordulat per percnél áll rendelkezése. Ezekkel a paraméterekkel nagyon fürge az 1086 kg- os száraz tömegű Adam. A futómű, váltó, kormány hármas remek összhangban van, inkább sportos pattogós, mint komfortos. A fogyasztás városban Start/Stop rendszerrel 6 liter körül tartható.

Összességében az Opel Adam Rocks Air egy teljesen személyre szabható prémium kisautó. Nagyon népszerű lesz ebben a kategóriában.


Kulcsszavak: Adam Rocks, bemutató, opel, teszt
 
A mindennapi életet megkönnyítő megoldásokkal érkezik az új Citroen C3 A mindennapi életet megkönnyítő megoldásokkal érkezik az új Citroen C3 Válságautó - Peugeot 301 Válságautó - Peugeot 301 Új minőség a kompakt osztályban: az új Opel Astra Új minőség a kompakt osztályban: az új Opel Astra Progresszív design - Az új Mercedes-Benz GLA Progresszív design - Az új Mercedes-Benz GLA Az Opel megmutatja a jövő sportkocsiját Az Opel megmutatja a jövő sportkocsiját
 
Kiváló szabadidő-autó Esztergomból - Suzuki Vitara 1.6 GL+ Allgrip

Kiváló szabadidő-autó Esztergomból - Suzuki Vitara 1.6 GL+ Allgrip

2015. június 03.
Bemutatjuk a felújított magyar terepjárót, a Vitarát. A Suzuki nem leköszönő Grand Vitarát kívánta pótolni az új modellel, inkább a ma divatos szabadidő-autó vonalat erősíti.
Részletek

Suzuki Vitara

Suzuki VitaraA Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél, ami 1988 óta a köztudatban van. Itt-ott felbukkannak az ősmodell jellegzetes vonásai, ilyen például a vaskos majdnem vízszintes motorháztető. Említésre méltó az autó oldalán végigfutó él, ami a hátsó sárvédőben végződik. Tekintélyt parancsoló az orrész, összességében jó ránézni az új Vitarára és egész biztos, hogy könnyű lesz felismerni az utakon.

Beülve nem találjuk ki, hogy egy szabadidő-autóban ülünk. Itt-ott találkozunk kemény műanyagokat, de kapunk az autó színével megegyező műszerfal betétet. A fűthető szövet borítású ülések kényelmesek könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció, a helykínálat elől hátul megfelelő. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. Középkonzolon az érintőképernyős hi-fi dominál, kezelése könnyen megtanulható. A bőrborítású multi kormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek. 375 literes csomagtere nem mondható nagynak, de a kategóriában elmegy.

A meghajtásról egy 1,6 literes benzines erőforrás gondoskodik, mely 120 lóerős teljesítményét 6000 fordulat per percnél adja le. A motorhoz egy 5 sebességes kézi váltót kapcsoltak, pontosan kapcsolható, minden sebességnek „meg van a helye”. Jóra sikerült az S-Cross-ban megismert Allgrip fantázianevű összkerékhajtás, Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc. A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

A 156 Nm nyomatéknak és az Allgip hajtásnak köszönhetően szinte minden helyzetben helytáll a Vitara. Tesztünk alatt a fogyasztás 7-8 liter körül mozgott.

Összességében a 4. generációs Vitara egy kiváló szabadidő-autó elfogadható méretű csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz.


Kulcsszavak: suzuki, teszt, vitara
 
Magyar Crossover -  Suzuki SX4 S-Cross Magyar Crossover - Suzuki SX4 S-Cross Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása A Suzuki idén kezdi kisautója értékesítését Európában A Suzuki idén kezdi kisautója értékesítését Európában A Volvo Cars világelső kísérlete felfedi az autótervezés érzelmeket megmozgató erejét A Volvo Cars világelső kísérlete felfedi az autótervezés érzelmeket megmozgató erejét
 
Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST

Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST

2015. május 27.
Kipróbáltuk a Seat legkedveltebb modelljét a Leont és ennek a legerősebb kombi változtát. Kívül belül a minőség az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót.
Részletek

Seat Leon ST

Seat Leon STRengeteg extrával ellátták melyek csak a felsőbb kategóriákban vagy még ott sem található meg.

Az új Seat kívülről kicsit mintha szögletesebbnek tűnne mint elődje, jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a LED-es lámpatestek is. Ezen kívül szinte alig észrevehető változtatásokat hajtottak végre az elődhöz képest.

Beülve érzékeljük igazán a 27 cm-el növelt hosszt. Hátul is nagyon tágas, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe, az ülések első ránézésre egyszerűnek tűnnek, ám beleülve mégis maximális biztonságérzetet ad, tökéletes az oldaltartása, és hosszú távon is kényelmes. Széles tartományban mozgatható a vezető ülés, így a magasabb növésűeknek sem kell azt érezni, hogy egy kisszéken ül. Rengetek pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik tágasak az ajtózsebek, és a tervezők gondoltak a családos tulajdonosokra is ezért a csomagteret óriási, 587 liter az ülések ledöntésével ez 1470 literre bővíthető. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal.

Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Gondosan eldugták a CD és SD kártya olvasót a kesztyűtartóba, viszont befogadóképességet nem veszítettünk az AUX és USB csatlakozók is zárt helyen vannak így szinte semmi sincs szem előtt. A műszerfal ismerős lehet de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt zongoralakk és króm betétekkel.

Seat Leon ST

Seat Leon STVessünk néhány szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítőféket említeném, ami tökéletes összhangban van a dupla kuplungos automata váltóval, pirosnál nem kell a féket taposnunk az elindulást pedig finoman intézi. Start-Stop rendszer is észrevehetetlenül teszi a dolgát, a legapróbb gázadásra feléled a motor és rángatás nélkül indulhatunk is. Kapunk még sávtartó elektronikát is mely kis ideig bele is avatkozik a vezetésbe, egy idő után viszont figyelmeztet, hogy jó lenne megfogni a kormányt. Dugóban is van kényeztető megoldás az új Leon ST-ben, a távolságtartó tempomat akár állóra is fékez, és ha három másodpercnél nem hosszabb a várakozás akkor meg is lódulunk a sor után.

A nálunk járt modellben egy 2 literes, 184 lóerős diesel erőforrás dolgozott. Maximális 380Nm nyomatéka már 1750es fordulatnál megjelenik és tart egészen 3000-ig. A dupla kuplungos 6 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevehetetlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 5,5 literrel 100 kilométeren.
Összességében az új Leon ST egy tökéletesen eltalált, családi kombi. Jó motor, váltó és futómű párossal. Igényes megoldások, kiemelkedő minőségben.

Seat Leon ST



Kulcsszavak: bemutató, Leon ST, seat, teszt
 
Az új SEAT Arona kategóriája legjobb választása Az új SEAT Arona kategóriája legjobb választása Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO A Suzuki bemutatta új GW250S motorkerékpárját a Sanghaji Autókiállításon A Suzuki bemutatta új GW250S motorkerékpárját a Sanghaji Autókiállításon Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak
 
Új utat jár be – Citroën DS3

Új utat jár be – Citroën DS3

2015. május 05.
A Citroën DS3 a Citroën prémiummodellje, és ha megnézzük, akkor már most lehet látni, hogy a külső formai jegyekben is történt változás.
Részletek

Új utat jár be – Citroën DS3

Új utat jár be – Citroën DS3Az első lámpák formavilágát egyértelműen átrajzolták kissé a tervezők, de ha körbejárjuk az autót, akkor nagyon sok más apróságot is találunk rajta. Azonban ha beleülünk, és elkezdünk vele gurulni, akkor jönnek az igazi meglepetések.

Észrevesszük, hogy jobban működik az autó futóműve, mint ahogy eddig tette. Az 1.6 literes Blue HDi változata 120 lóerőt tud letenni az aszfaltra, és közel 300 Nm-re el tudja engedni a nyomatékot. Ha kíméletesen közlekedünk vele 110-es tempónál 100 kilométerenként 3,8 - 3,9 liter gázolajra lesz szüksége az autónak, de a városi fogyasztása is mintegy 5 - 5,5 liter lesz. Szóval teljesen barátságos. Az egész autó a futóművel, a váltóval, a motorizációval nagyon összhangban jó műszaki tartalmat jelent.

A Citroën DS3 Blue HDi sportváltozata különleges padlizsánlila színével igazi gyöngyszem. Amikor megálmodták az autó belső terét, odafigyeltek a tervezők arra is, hogy meglegyen az a kényelmes, sportos hangulata, amit elvárhatunk egy ilyen autótól, hiszen a prémiumkategóriában a minik között is nagyon kemény a harc.
Új utat jár be – Citroën DS3

Új utat jár be – Citroën DS3Nem véletlen, hogy ez a modell nagyon sok új vásárlót szerzett a Citroën márkának – pontosabban a DS márkának, hiszen a DS különvált a Citroëntől. Most már külön márkaként van a piacon, és nagyon komoly sikereket könyvelhet el. Mi is megismertük, és nyugodtan mondhatjuk, hogy kényelemben és eleganciában és szépségen ez az autó a maga kategóriájában egészen biztosan bárkivel felveszi a versenyt. A többieknek fel kell kötni a nadrágot, ha lépést akarnak tartani vele.

Az utastér praktikumát se felejtsük el. Annak ellenére, hogy az autó alapterülete viszonylag kicsi, egész kényelmesen lehet benne autózni, és ha megnézzük az autó 285 literes csomagterét, az a kis térfogat ellenére nagyon jól pakolható. Ha egy konklúziót is össze szeretnénk állítani, akkor azt mondhatjuk, hogy ebben a kategóriában mindenki beleülhet egy ilyen autóba, hiszen a DS3-ast nagyon okosan és ügyesen tervezték meg. Nagyon jó volt a marketingje, és a versenypályán is sikereket ért el. A hölgyek és az urak egyaránt jól érezhetik magukat ebben az autóban. Ha valaki szereti a takarékosságot és a sportosságot, akkor ez az 1,6 literes dízelmotor tökéletes választás.

Új utat jár be – Citroën DS3


Kulcsszavak: Citroën, DS3, teszt
 
A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli Menetpróba - Skoda Superb Menetpróba - Skoda Superb A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T A legnagyobb Mini - Mini Clubman A legnagyobb Mini - Mini Clubman
 
A Nissan Evalia elektromos testvére – e-NV200

A Nissan Evalia elektromos testvére – e-NV200

2015. április 30.
Mindig ünnep, és mosolyt csal az arcunkra, ha elektromos autó jár nálunk. Így volt most is, amikor a Nissan e-NV200 Evaliát próbáltuk ki.
Részletek

Nissan e-NV200

Nissan e-NV200A Nissan mindig is élen járt a környezettudatos autózás megteremtésében. A Nissan elektromos autó történelme egészen 2010-ig nyúlik vissza. Ekkor mutatták be a Genfi Autószalonon az úttörőt a LEAF-et. Nagy siker volt, és szinte felkavarta az állóvizet a száz százalékig elektromos autó.

Az e-NV200 esetében sem lesz ez másképp. Minden jó tulajdonságát a kistestvértől kapta. A benzines változatot 2014-ben az év furgonjának választották.

A meghajtásról egy 109 lóerős elektromotor gondoskodik. Ugyanaz ami a LEAF-et is hajtja, és az akkumulátorát is tőle örökölte. De nézzük, hogy ez mit is jelent az utakon. Indulás előtt feltöltöttük autónkat és 145 kilométerre elegendő energiánk volt. A Budapest-Siófok táv kényelmes és takarékos vezetés mellett éppen belefér. Sajnos az elektromos töltőállomások csekély száma miatt alaposan meg kell tervezni, hogy merre is induljunk.

Mivel az autópálya nem barátja az elektromos autóknak, így sok választásunk nem maradt. Irány a régi hetes. Az autó normál és eco módban is működik. Ez utóbbinak akkor vesszük hasznát, amikor már tankolni kéne. Ennek a használatával nyerünk néhány kilométert. 70-es 80-as tempónál szépen fogyaszt tesztalanyunk, de az elvesztett energiát a városokon, falvakon keresztül visszanyerjük, így biztonságban megérkezünk Siófokra, hogy tankoljuk. Igaz ekkor már csak 20 kilométerre elegendő energiánk volt. A 24 kWh-s akkumulátort a gyorstöltő oszlop bő negyven perc alatt teljesen feltöltötte. Ez otthoni körülmények között 8-10 órát vesz igénybe. Ha a tankolást forintosítjuk akkor 45 forint kWh-kénti áron számolva körülbelül 1100 forint egy tankolás, és minimum 100 kilométert tudunk megtenni.

Nissan e-NV200

Nissan e-NV200Az autóban öt utas kényelmesen elfér, és még a csomagoknak is marad rengeteg hely. Az akkumulátorokat a kocsiszekrény padlójában helyezték el, ezért fel sem tűnik, hogy villanyautóban utazunk. Vagyis de, mert semmi hangja. A kényelmes vezetőülésből jó a kilátás. A további kényelmet – navigáció, kormányról vezérelhető rádió, ülés- és kormányfűtés, elektromos tükrök és ablakok, és tolatókamera ami tolatáskor hanggal kíséri a manővert – szolgálja. A hátsó üléssor előtt kisasztalok pohártartóval gondoskodnak a kényelmes utazásról.

Összességében megint egy olyan autót tervezett a Nissan, amit nagyon hamar szeretni lehet. Egy biztos, hosszú utakra is nagyon kényelmes és megbízható az Evalia, de az igazi terepe a városi forgalom.

Nissan e-NV200

Kulcsszavak: e-NV200, elektromos, elektromos autó, galéria, nissan, teszt
 
Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére Az elektromos autók nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát A BMW i divízió idén Khalid köré építi fel harmadik #RoadToCoachella kampányát A Nissan egy exkluzív, arany fényezésű GT-R-t adott Usain Boltnak, a „világ leggyorsabb emberének" A Nissan egy exkluzív, arany fényezésű GT-R-t adott Usain Boltnak, a „világ leggyorsabb emberének" Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D Az ABB okos DC töltőrendszert mutatott be az eMove 360° kiállításon Az ABB okos DC töltőrendszert mutatott be az eMove 360° kiállításon
 
Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW

Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW

2015. március 25.
Nem okozott csalódást a Peugeot 308 1,2 literes változata. Ennek az autónak remek a motorja, kiváló a futóműve, és az utastér kárpitja is minőségi anyagokból készül.
Részletek

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SWKözelmúltban kipróbáltuk a Genfben bemutatott év autójának a Peugeot 308 SW névre keresztelt kombi változatát.

Kívülről sokban eltér az új 308 az elődjétől. A mai trendnek megfelelően jutott króm a hűtőmaszkra és az ablakok környékére is. A hűtőmaszkot teljesen átrajzolták a Peugeot mérnökei, újak a ledes fényszórók is, összességében jót tett a modellnek a frissítés.

Az autóba beülve egy jól felszerelt minőségien megmunkált és kidolgozott utastér fogad. Az első ülések kényelmesek, kiváló az oldaltartásuk és kellőképpen személyre szabhatóak. Egy átlagos testalkatú sofőr gond nélkül megtalálja az ideális kormánypozíciót. A műszerfal számlapjait nem a megszokott módon kémlelhetjük, hanem a kormány közepe és felső karimája között kell láthatóvá tenni azokat. A műszerfal két szélén található a sebesség és a fordulatszám jelző óra, aminek érdekessége, hogy a két mutató a megszokottól eltérően, ellentétes irányban mozog. A középkonzol is követi a műszerfal formavilágát, és egy hatalmas érintőképernyőt fog körül, innen vezérelhető az összes kényelmi, komfort és audio berendezés.  A hátsó üléssorban is királyi a fejtér és az öt ajtós változattal ellentétben itt a lábtér is megfelelő méretű a megnövelt tengelytávnak köszönhetően.

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SWA csomagtér 556 literes az ülések ledöntésével ez a térfogaz 1606 literesre bővíthető. A motorháztető alatt egy gombnyomásra éledő három hengeres 1,2 literes PureTech turbós benzines erőforrás dolgozik. A start stop rendszer teljesen hideg motor mellett is aktiválódik, ezért is ilyen extra takarékos az erőforrás. Ami ha kell haladni is tud 130 lóerejének köszönhetően, 230 Nm nyomatéka már 1750 fordulat per percnél rendelkezésre áll, a motorerő tökéletes összhangban tartható a 6 sebességes kézi váltó fokozataival. Futóműve teljesen elnyeli az úthibákat, teljes csendben suhanhatunk, sem a motorzaj sem a futómű zaja nem hallatszik be a tökéletesen szigetelt utastérbe. A rugózása kellemes, mégis feszes és biztosan fekszik az úton az új 308 SW. 

A sok jó tulajdonság mellett azonban az örömbe egy kis üröm is vegyült, mert a digitálisan kiírt átlagfogyasztással szemben, éppen 1 literrel fogyasztott többet 100 kilométeren a kombi.

Összességében a Peugeot 308 SW, méltó az év autója címre, remek motorral, futóművel, alacsony üzemeltetési költségekkel és kiváló anyaghasználattal megáldott családi autó.

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW

Kulcsszavak: 308 SW, Peugeot, teszt
 
A PEUGEOT az idei Párizsi Autószalonon három világpremiert is ünnepel A PEUGEOT az idei Párizsi Autószalonon három világpremiert is ünnepel Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk! Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk! Stéphane Peterhansel már az első köröket futja a speciális építésű 2008 DKR kormányánál Stéphane Peterhansel már az első köröket futja a speciális építésű 2008 DKR kormányánál Svéd luxus - Volvo S90 Svéd luxus - Volvo S90 Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line
 
Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi

Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi

2015. március 16.
Az X-Trail most bemutatott változata külsőre alig hasonlít elődjére, és akkor még nem beszéltünk az egyéb újdonságokról.
Részletek

Nissan X-Trail

Nissan X-TrailKipróbáltuk a Nissan nagy sikerű Crossoverének a Qashqainak felhizlalt testvérét az X-Trailt. A forma még ma sem okoz csalódást, és ezzel az erőforrással biztos kedvelt lesz a városi terepjárót kedvelők körében.

Az új X-Trail már nem hasonlít elődjére, elhagyták a marcona szögletes formákat, szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés.

Méretében és arányaiban nagyon hasonlít a Qashqaira, sokat dob a látványon az Acenta csomaghoz járó 19 colos könnyűfém felni és a tetősín. Az új modell csupán 263 mm el hosszabb, és 59 mm-el nagyobb a tengelytávja mint kistestvérének.  Az elődhöz képest is csupán 20 mm-el hosszabb. A gömbölyű formának köszönhetően mégis óriásinak tűnik. Nagyon jól viselte és küzdötte le a téli időjárás viszontagságait.

Az utastérben minőségi anyagokat találunk, kellemes tapintású a műszerfal és az ajtókárpit. A bőr borítású multi kormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 550 literes. A kihajtott harmadik üléssorral csupán 135 liter. A belmagasság magas, a középső üléssor lábtere elfogadható, leghátra inkább csak gyerekek tudnak bemászni. A beltér és a műszerfal designja, mintha  a Qashqaiból került volna át. A légbefúvók és a klíma króm hatású ívelt borítást kaptak, az 5 colos érintőképernyős hifit pedig fényes fekete műanyag veszi körül. Kifejezetten kényelmesek és jó tartást biztosítanak az ülések.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

A meghajtásról a jól ismert Renault fejlesztésű 1,6 literes diesel motor gondoskodik. Az erőforrás 130 lóerő leadására képes 4000 fordulat/percnél. A turbó 1750-es fordulatnál kezd dolgozni és itt adja le maximális 320Nm nyomatékot, ami egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A jól bevált motor megfelelő dinamikával mozgatja a több mint 1,5 tonnás autót. Fogyasztása kedvező, a zord időjárási körülmények között 6,8 liter gázolajjal tudtunk 100 kilométert autózni. Az úttartásról és stabilitásról a négy kerék meghajtású modellben elől McPherson hátul csatolt lengőkaros futómű gondoskodik.

Összességében az új Nissan X-Trail egy szerethető, praktikus korszerű környezetbarát motorral szerelt terepjáró.

Nissan X-Trail

Kulcsszavak: galéria, nissan, suv, teszt, X-Trail
 
Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora 5 millió Ft-tól rendelhető az új Nissan Qashqai 5 millió Ft-tól rendelhető az új Nissan Qashqai Az új ötajtós MINI egyedülálló a kategóriában Az új ötajtós MINI egyedülálló a kategóriában Az új X-Trail modellel tovább erősít a Nissan Az új X-Trail modellel tovább erősít a Nissan A felfrissített Kia Rio a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét A felfrissített Kia Rio a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 81 - 90