Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 81 - 90
A Nissan Evalia elektromos testvére – e-NV200

A Nissan Evalia elektromos testvére – e-NV200

2015. április 30.
Mindig ünnep, és mosolyt csal az arcunkra, ha elektromos autó jár nálunk. Így volt most is, amikor a Nissan e-NV200 Evaliát próbáltuk ki.
Részletek

Nissan e-NV200

Nissan e-NV200A Nissan mindig is élen járt a környezettudatos autózás megteremtésében. A Nissan elektromos autó történelme egészen 2010-ig nyúlik vissza. Ekkor mutatták be a Genfi Autószalonon az úttörőt a LEAF-et. Nagy siker volt, és szinte felkavarta az állóvizet a száz százalékig elektromos autó.

Az e-NV200 esetében sem lesz ez másképp. Minden jó tulajdonságát a kistestvértől kapta. A benzines változatot 2014-ben az év furgonjának választották.

A meghajtásról egy 109 lóerős elektromotor gondoskodik. Ugyanaz ami a LEAF-et is hajtja, és az akkumulátorát is tőle örökölte. De nézzük, hogy ez mit is jelent az utakon. Indulás előtt feltöltöttük autónkat és 145 kilométerre elegendő energiánk volt. A Budapest-Siófok táv kényelmes és takarékos vezetés mellett éppen belefér. Sajnos az elektromos töltőállomások csekély száma miatt alaposan meg kell tervezni, hogy merre is induljunk.

Mivel az autópálya nem barátja az elektromos autóknak, így sok választásunk nem maradt. Irány a régi hetes. Az autó normál és eco módban is működik. Ez utóbbinak akkor vesszük hasznát, amikor már tankolni kéne. Ennek a használatával nyerünk néhány kilométert. 70-es 80-as tempónál szépen fogyaszt tesztalanyunk, de az elvesztett energiát a városokon, falvakon keresztül visszanyerjük, így biztonságban megérkezünk Siófokra, hogy tankoljuk. Igaz ekkor már csak 20 kilométerre elegendő energiánk volt. A 24 kWh-s akkumulátort a gyorstöltő oszlop bő negyven perc alatt teljesen feltöltötte. Ez otthoni körülmények között 8-10 órát vesz igénybe. Ha a tankolást forintosítjuk akkor 45 forint kWh-kénti áron számolva körülbelül 1100 forint egy tankolás, és minimum 100 kilométert tudunk megtenni.

Nissan e-NV200

Nissan e-NV200Az autóban öt utas kényelmesen elfér, és még a csomagoknak is marad rengeteg hely. Az akkumulátorokat a kocsiszekrény padlójában helyezték el, ezért fel sem tűnik, hogy villanyautóban utazunk. Vagyis de, mert semmi hangja. A kényelmes vezetőülésből jó a kilátás. A további kényelmet – navigáció, kormányról vezérelhető rádió, ülés- és kormányfűtés, elektromos tükrök és ablakok, és tolatókamera ami tolatáskor hanggal kíséri a manővert – szolgálja. A hátsó üléssor előtt kisasztalok pohártartóval gondoskodnak a kényelmes utazásról.

Összességében megint egy olyan autót tervezett a Nissan, amit nagyon hamar szeretni lehet. Egy biztos, hosszú utakra is nagyon kényelmes és megbízható az Evalia, de az igazi terepe a városi forgalom.

Nissan e-NV200

Kulcsszavak: e-NV200, elektromos, elektromos autó, galéria, nissan, teszt
 
A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje A Volvo Car Group 2012-es éve A Volvo Car Group 2012-es éve Bővül a magyar-horvát elektromobilitási együttműködés Bővül a magyar-horvát elektromobilitási együttműködés Hódító útján a kínai villany taxi Londonban Hódító útján a kínai villany taxi Londonban Progresszív design - Az új Mercedes-Benz GLA Progresszív design - Az új Mercedes-Benz GLA
 
Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW

Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW

2015. március 25.
Nem okozott csalódást a Peugeot 308 1,2 literes változata. Ennek az autónak remek a motorja, kiváló a futóműve, és az utastér kárpitja is minőségi anyagokból készül.
Részletek

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SWKözelmúltban kipróbáltuk a Genfben bemutatott év autójának a Peugeot 308 SW névre keresztelt kombi változatát.

Kívülről sokban eltér az új 308 az elődjétől. A mai trendnek megfelelően jutott króm a hűtőmaszkra és az ablakok környékére is. A hűtőmaszkot teljesen átrajzolták a Peugeot mérnökei, újak a ledes fényszórók is, összességében jót tett a modellnek a frissítés.

Az autóba beülve egy jól felszerelt minőségien megmunkált és kidolgozott utastér fogad. Az első ülések kényelmesek, kiváló az oldaltartásuk és kellőképpen személyre szabhatóak. Egy átlagos testalkatú sofőr gond nélkül megtalálja az ideális kormánypozíciót. A műszerfal számlapjait nem a megszokott módon kémlelhetjük, hanem a kormány közepe és felső karimája között kell láthatóvá tenni azokat. A műszerfal két szélén található a sebesség és a fordulatszám jelző óra, aminek érdekessége, hogy a két mutató a megszokottól eltérően, ellentétes irányban mozog. A középkonzol is követi a műszerfal formavilágát, és egy hatalmas érintőképernyőt fog körül, innen vezérelhető az összes kényelmi, komfort és audio berendezés.  A hátsó üléssorban is királyi a fejtér és az öt ajtós változattal ellentétben itt a lábtér is megfelelő méretű a megnövelt tengelytávnak köszönhetően.

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SWA csomagtér 556 literes az ülések ledöntésével ez a térfogaz 1606 literesre bővíthető. A motorháztető alatt egy gombnyomásra éledő három hengeres 1,2 literes PureTech turbós benzines erőforrás dolgozik. A start stop rendszer teljesen hideg motor mellett is aktiválódik, ezért is ilyen extra takarékos az erőforrás. Ami ha kell haladni is tud 130 lóerejének köszönhetően, 230 Nm nyomatéka már 1750 fordulat per percnél rendelkezésre áll, a motorerő tökéletes összhangban tartható a 6 sebességes kézi váltó fokozataival. Futóműve teljesen elnyeli az úthibákat, teljes csendben suhanhatunk, sem a motorzaj sem a futómű zaja nem hallatszik be a tökéletesen szigetelt utastérbe. A rugózása kellemes, mégis feszes és biztosan fekszik az úton az új 308 SW. 

A sok jó tulajdonság mellett azonban az örömbe egy kis üröm is vegyült, mert a digitálisan kiírt átlagfogyasztással szemben, éppen 1 literrel fogyasztott többet 100 kilométeren a kombi.

Összességében a Peugeot 308 SW, méltó az év autója címre, remek motorral, futóművel, alacsony üzemeltetési költségekkel és kiváló anyaghasználattal megáldott családi autó.

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW

Kulcsszavak: 308 SW, Peugeot, teszt
 
A cseh autóipar és az autópiac gyorsabban növekszik, mint az európai piac A cseh autóipar és az autópiac gyorsabban növekszik, mint az európai piac Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI A Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátása igazi kincs A Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátása igazi kincs A Peugeot bemutatja az eF01 elektromos kerékpárját A Peugeot bemutatja az eF01 elektromos kerékpárját Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
 
Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi

Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi

2015. március 16.
Az X-Trail most bemutatott változata külsőre alig hasonlít elődjére, és akkor még nem beszéltünk az egyéb újdonságokról.
Részletek

Nissan X-Trail

Nissan X-TrailKipróbáltuk a Nissan nagy sikerű Crossoverének a Qashqainak felhizlalt testvérét az X-Trailt. A forma még ma sem okoz csalódást, és ezzel az erőforrással biztos kedvelt lesz a városi terepjárót kedvelők körében.

Az új X-Trail már nem hasonlít elődjére, elhagyták a marcona szögletes formákat, szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés.

Méretében és arányaiban nagyon hasonlít a Qashqaira, sokat dob a látványon az Acenta csomaghoz járó 19 colos könnyűfém felni és a tetősín. Az új modell csupán 263 mm el hosszabb, és 59 mm-el nagyobb a tengelytávja mint kistestvérének.  Az elődhöz képest is csupán 20 mm-el hosszabb. A gömbölyű formának köszönhetően mégis óriásinak tűnik. Nagyon jól viselte és küzdötte le a téli időjárás viszontagságait.

Az utastérben minőségi anyagokat találunk, kellemes tapintású a műszerfal és az ajtókárpit. A bőr borítású multi kormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 550 literes. A kihajtott harmadik üléssorral csupán 135 liter. A belmagasság magas, a középső üléssor lábtere elfogadható, leghátra inkább csak gyerekek tudnak bemászni. A beltér és a műszerfal designja, mintha  a Qashqaiból került volna át. A légbefúvók és a klíma króm hatású ívelt borítást kaptak, az 5 colos érintőképernyős hifit pedig fényes fekete műanyag veszi körül. Kifejezetten kényelmesek és jó tartást biztosítanak az ülések.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

A meghajtásról a jól ismert Renault fejlesztésű 1,6 literes diesel motor gondoskodik. Az erőforrás 130 lóerő leadására képes 4000 fordulat/percnél. A turbó 1750-es fordulatnál kezd dolgozni és itt adja le maximális 320Nm nyomatékot, ami egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A jól bevált motor megfelelő dinamikával mozgatja a több mint 1,5 tonnás autót. Fogyasztása kedvező, a zord időjárási körülmények között 6,8 liter gázolajjal tudtunk 100 kilométert autózni. Az úttartásról és stabilitásról a négy kerék meghajtású modellben elől McPherson hátul csatolt lengőkaros futómű gondoskodik.

Összességében az új Nissan X-Trail egy szerethető, praktikus korszerű környezetbarát motorral szerelt terepjáró.

Nissan X-Trail

Kulcsszavak: galéria, nissan, suv, teszt, X-Trail
 
Vasárnap ismét Jazzy Street Vasárnap ismét Jazzy Street A Párizsi Autószalonon lesz az Opel bestseller világpremierje A Párizsi Autószalonon lesz az Opel bestseller világpremierje A Nissan leleplezte a 100%-ban elektromos IMx tanulmányát a Tokiói Autókiállításon A Nissan leleplezte a 100%-ban elektromos IMx tanulmányát a Tokiói Autókiállításon Egyszerű titán Egyszerű titán A legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel végzett az új Tiguan az Euro NCAP szigorított töréstesztjén A legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel végzett az új Tiguan az Euro NCAP szigorított töréstesztjén
 
Kistesó - Opel Astra Sedan

Kistesó - Opel Astra Sedan

2015. március 09.
Ha nem telik Opel Insigniára akkor a formavilág szempontjából az Opel Astra Sedan is jó választás, ahogy ezt következő tesztünkben láthatják.
Részletek

Opel Astra Sedan

Stábunknál járt az Astra Sedan változata. Megjelenésében nagyon hasonlít a nagyobb testvér Insigniára, annak minden tulajdonságával. Emiatt egész biztos, hogy közkedvelt lesz azok körében, akiknek tetszik az Insignia formavilága de nem engedhetik meg maguknak a felsőbb kategóriás modellt.

Az 1686 köbcentis diesel erőforrás nem tartozik a legmodernebb motorok közé, de megfelelő dinamikával mozgatja az 1405 kg tömegű autót. A CDTi erőforrás 130 Lóerő leadására képes 4000-es fordulaton. A 300 Nm nyomatékcsúcsot 2000-res fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A futómű első felfüggesztése MacPherson rugóstag, a hátsó futómű csatolt lengőkaros, Watt-rudas. Tesztünk alatt az Astra fogyasztása 4,5 – 5 liter között mozgott.

A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A fél bőr borítású ülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz megfelelő kialakításának köszönhetően az oldaltartás is elfogadható.

Opel Astra Sedan

A műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb, ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Az extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső elől tágas, hátul két átlagos testalkatú felnőtt kényelmesen elfér. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 460 liter, az ülések ledöntésével ez a méret 1010 literesre bővíthető.  Viszont a szedán kialakítás miatt a nagy méretű csomagokkal meggyűlhet a bajunk. A belső tér nagyon igényes, és minőségi anyagokból van összerakva.

Feltűnő jelenség az Astra, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, jól állnak a 17 colos felnik és a krómcsíkok. Összességében az Opel Astra Sedan egy kiváló választás azoknak, akiknek tetszik az Insignia formavilága, fiatalos külső mellé társul egy gazdaságos motor és kitűnő futómű.

Opel Astra Sedan


Kulcsszavak: Astra, opel, teszt
 
2019-ig maradhatnak némák a villanyautók Európában 2019-ig maradhatnak némák a villanyautók Európában Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG Opel: a személyautó-eladásban az idén már kismértékű növekedés lehet Opel: a személyautó-eladásban az idén már kismértékű növekedés lehet Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF Júliusban is nőttek az európai autóeladások Júliusban is nőttek az európai autóeladások
 
Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

2015. március 02.
Kipróbáltuk a Nissan új alsó-középkategóriás modelljét a Pulsart. Ezzel a modellel tér vissza a gyártó az öt ajtós ferde hátú kategóriába.
Részletek

 Nissan Pulsar

Nissan PulsarKipróbáltuk a Nissan új alsó-középkategóriás modelljét a Pulsart. Ezzel a modellel tér vissza a gyártó az öt ajtós ferde hátú kategóriába.

Kívülről mintha leeresztettek volna egy Qashqait, rengeteg ismerős stíluselem megtalálható. Ilyen például a hűtőmaszk és a motorháztető. Szép, nem túl extrém a vonalvezetés, de ez ebben a kategóriában nem is jellemző. A kornak megfelelően kapunk nappali fényt, ami érdekes módon a ködlámpából jön és LED-es helyzetjelzőt.

Beülve minőségi anyaghasználat és fejedelmi helykínálat fogatott minket. Az ülések kényelmesek, átlagos oldaltartásúak. Nagyon kényelmesek a puha kartámaszok, jó fogású a bőr borítású kormánykerék, amiről minden vezetést segítő kényelmi funkció vezérelhető.  A műszerfal , és a kezelőszervek jól áttekinthető, elérhető helyen vannak. A szemből nézve „lebegő” középkonzolt egy 5 colos érintőképernyő uralja, ami alap tartozék, és felszereltségtől függően változik a tudása. Itt jelenik meg többek között a 360 fokos kamerakép, ami óriási segítséget nyújt egy zsúfolt parkolóban vagy akár sötétben. A Pulsar erőssége egyértelműen a hatalmas hátsó lábtér, ennek ellenére a csomagtartó 385 literes befogadóképessége átlagosnak mondható. Ezekkel a paraméterekkel egy tökéletes kompakt családi autót alkotott a Nissan.

 Nissan Pulsar

 Nissan Pulsar

Nissan PulsarA kipróbált változatban egy 1,2 literes benzines turbómotor dolgozott, amit  DIG-T névre kereszteltek. Az erőforrás 115 lóerő leadására képes 4500 fordulat/percnél.

A turbó 2000-es fordulatnál kezd dolgozni és itt adja le maximális 190 Nm nyomatékot, ami egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A kis benzinmotor megfelelő dinamikával mozgatja az 1,25 tonnás autót. Fogyasztása átlagosnak mondható, 6-6,5 liter benzinnel tudtunk 100 kilométert autózni. Az úttartásról és stabilitásról elől McPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű gondoskodik. Összességében a Pulsar egy tágas kompakt, csendes motorral és hatalmas lábtérrel.

Nissan Pulsar

Kulcsszavak: bemutató, DIG-T, nissan, Pulsar, teszt
 
A Nissan útjára indítja első digitális autómegosztó rendszerét A Nissan útjára indítja első digitális autómegosztó rendszerét Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s BMW R nineT – a BMW Motorrad 90 évének kvintesszenciája BMW R nineT – a BMW Motorrad 90 évének kvintesszenciája Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis A Nissan Európa útjain teszteli önvezető járműveit A Nissan Európa útjain teszteli önvezető járműveit
 
Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost

Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost

2015. február 12.
Egy olyan családi autóval ismerkedhetnek meg most nézőink, amely sportos, a városban is elfogadható a fogyasztása, de igazán az országúton érzi jól magát. Ez a Ford Mondeo kombi.
Részletek

Ford Mondeo

Ford Mondeo Kipróbáltuk a Ford kifutó harmadik szériás családi ragadozóját a Mondeo 2.0 Ecoboost kombit. Mely rengeteg kellemes élménnyel örvendeztette meg szerkesztőségünket.

Az autóba beülve tapasztaljuk, hogy mindent a kényelem, sportosság és a dinamizmus jellemez. A bőr borítású hűthető, fűthető és szellőztethető ülések nagyon kényelmesek és nagyon jó a tartásuk, ami nagy előnyt jelent ebben a kategóriában, főleg kanyarokban feszélyezett tempóban. A kormány jó fogású, a kezelőszervek kézre esnek.

A Titanium S legfelszereltebb csomag mellé jár még az fém pedálsor, ami nagyon jól mutat. A HiFi berendezést ellátták Bluetooth kihangosítóval, navigációs rendszerrel, SYNC hangvezérléssel és segélyhívó rendszerrel ez utóbbi csak csatlakoztatott telefonnal működik, ráadásként a csomagtartóban egy beépített mélynyomót is felfedezhetünk. Hátul szintén fejedelmi a helykínálat, három felnőtt elfér egymás mellett, kecsegtető extra még a hátsó ülés fűtés is. Nem elhanyagolható a hatalmas méretű, egész pontosan 554 literes csomagtér sem, ami az ülések variálásával 1745 literesre növelhető.

A meghajtásáról a Ford EcoBoost névre keresztelt 2 literes turbós benzines erőforrása gondoskodik. 240 lóerős teljesítmény kimagasló dinamikával mozgatja a legnagyobb Mondeot, aminek száraz tömege 1,6 tonna. Nyomatéka 340 Nm, a váltakozó geometriájú turbónak köszönhetően már 1750-es fordulatszámon életre hívható, ehhez társul a duplakuplungos hatsebességes Powershift automataváltó, ami észrevehetetlenül teszi a dolgát. A 100-as sprint elérésére mindössze 7,5mp szükséges. Kívülről a dupla kipufogónak nincs túl nagy hangja, de nem is az a halkan suhanó lopakodó. Fogyasztása vegyes használat mellett 12 liter között mozog.

Ford Mondeo

Ford Mondeo Kívülről a Mondeot minden mai trendnek megfelelő extrával ellátták. Ide sorolható a központi zárral összeintegrált visszapillantó tükör behajtás, és a tükrökbe integrált indexek, LED nappali fény. A Titanium S csomaggal kapjuk a mutatós 19”-os alu felniket és hátsó spoilert.

Összességében a Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Kombi egy sportos családi autó, városban is elfogadható fogyasztással, kényelmes, mai trendeknek megfelelő extrákkal ellátott gépjármű, melyet feszes futóművel és erős motorral láttak el.

Kulcsszavak: ford, Mondeo, teszt
 
Ford Mustang Shelby GT350 - Alaposan kidolgozott részletmegoldások Ford Mustang Shelby GT350 - Alaposan kidolgozott részletmegoldások Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T - Model Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T - Model Már látható Közlekedési Magazinunk legújabb adása Már látható Közlekedési Magazinunk legújabb adása Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI A Ford háromszorosára növeli önjáró autókból álló flottáját A Ford háromszorosára növeli önjáró autókból álló flottáját
 
Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T

Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T

2015. február 11.
Nálunk járt a Nissan leg morgósabb Juke-ja. Korábban már kipróbáltunk pár Juke-ot de a kollegák egybehangzóan a kis méregzsákot hozták ki győztesnek.
Részletek

Nissan Juke

Nissan JukeA Juke-ot a Qashqai sikerén felbuzdulva készítette el a Nissan. A nagysikerű Qashqai "kistestvére" a ráncfelvarrás után sokkal merészebb formát kapott, azonban szintén kitűnő autó lett. Az alig több mint három éve bemutatkozó, és azóta is a B-szegmensbeli crossoverek mintájául szolgáló innovatív Nissan Juke most egy jelentősen átdolgozott új modellel növeli tovább előnyét. Eredeti és egyedi formatervével, valamint számos új és izgalmas technológiai és stílusbeli újításával az új Juke tovább erősíti a Nissan megkérdőjelezhetetlen versenyelőnyét a crossoverek piacán.

A Juke-ot mindig is merész külseje emelte ki a riválisai közül: a crossoverek szívósságát és a sportos jegyeket ötvöző karosszéria bemutatása óta formatervezési ikonná vált.

Már első ránézésre feltűnik, hogy nem egy hétköznapi autóval van dolgunk. A fényszóró vonalain felismerhetők a 370z-s gének, amik az új Qashqaion és az új Muranon is megtalálhatók.  A fényszórókban Xenon izzók és új borítású lencsék gondoskodnak a jobb láthatóságról. Az orr-rész jellegzetes stílusjegye a megvastagított, V alakú hűtőrács, de a lökhárító alatti betét is robusztusabb kialakítást kapott.

A külső megjelenést a keréktárcsák széles választéka teszi teljessé. Tesztalanyunk 18 colos könnyűfém kerekei a színes betéteivel csak fokozza egyedi jellegét. Az átfogó változtatások közül a legfontosabbak a megújult első és hátsó rész, melyeken nagyobb hangsúlyt kaptak a kifinomult és sportos stílusjegyek. Az új, kis lökettérfogatú, 190 lóerős DIG-T turbófeltöltésű motor, nagyobb teljesítmény mellett alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínál.

Nissan Juke

Nissan JukeMéregzsák

A halkan, morgósan duruzsoló motor egyből mosolyt csal az ember arcára. A motorháztető alatt egy hatsebességes, 190 DIG-T benzinmotor dolgozik, amit a gyártó továbbfejlesztett, így alacsony (2000 ford./perc alatti) fordulatszámon nagyobb nyomaték leadására képes. A 190 lóerős (140 kW-os) erőforrás már most teljesíti az Euro6 normákat.



Nissan JukeA motor újdonságai között megemlíthető a magasabb sűrítési arány (9,5 helyett 10,5:1), az alacsonyabb súrlódást eredményező technológiák és a hűtött kipufogógáz-visszakeringetés használata.

Az Aktív Biztonsági Pajzs vigyáz ránk

A Nissan a lehető legbiztonságosabb autókat szeretné gyártani, és e törekvésének részeként most a méltán népszerű Aktív Biztonsági Pajzs rendszert az új Juke modellekre is kiterjesztette. A Juke biztonsági pajzs része a holttérfigyelés, mely diszkrét figyelmeztető jelzőfényt jelenít meg a külső tükrökön. A sávelhagyás figyelmeztető rendszer jelez, ha nem használjuk az irányjelzőt. A parkolásnál a 360 fokos parkolókamera „madártávlati" képet nyújt az autónk környezetéről, így kiemelt biztonságot nyújt a parkolási manőverek során.

Tesztalanyunk minden földi jóval fel volt szerelve. Az automata légkondicionáló, a kormányról vezérelhető audiorendszer, a Bluetooth csatlakozás telefonkihangosítással és hangátviteli lehetőséggel, a sebességtartó és sebességhatároló automatika, a Nissan Dinamikus Üzemmódvezérlő rendszer, a sötétített hátsó üvegek és krómozott belső díszítőelemek az elektromosan behajtható külső tükrök, az eső- és fényérzékelő, és a nyomógombos motorindítás fokozták a vezetés élményét.

Nissan Juke

Kulcsszavak: crossover, juke, nissan, teszt
 
Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában LEAF Nismo RC: elektromos autó Nismo-módra LEAF Nismo RC: elektromos autó Nismo-módra Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló Stílusos, kényelmes és csendes terepjáró Stílusos, kényelmes és csendes terepjáró Két ugyanolyan felépítésen alapuló, mégis merőben eltérő Nissan tanulmányautó a Nissan-tól Két ugyanolyan felépítésen alapuló, mégis merőben eltérő Nissan tanulmányautó a Nissan-tól
 
A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport

A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport

2015. február 02.
A Citroen DS már a francia cégen belül is önálló minőségi kategória. Nem különben a DS3 Cabrio változata, ami már a közelgő jó idő előhírnöke is lehet.
Részletek

Citroën DS3 Cabrio

Citroën DS3 CabrioA Citroën továbbszövi a DS3 modellcsalád történetét, alig öt éve, hogy létezik, de már közel fél millió darab talált gazdára belőle. A DS3 fő vonzereje az egyediség, a szinte korlátlan személyre szabhatóság. A szériaváltozat karosszéria- és tetőszín kombinációin, dekorációs szettjein kívül már több speciális széria is kapható. Itt a legfrissebb családtag a DS3 Cabrio.

Megtalálható benne mindaz, ami a DS3 sikeréhez vezetett. A karakteres stílusjegyek, a legapróbb részletet is átjáró kifinomultság és már az első métereken tapasztalható egyedülálló vezetési élmény. A DS3 Cabrio ugyanakkor egy olyan technikai megoldással gazdagítja a kínálatot, mely tovább erősíti az autó egyedi karakterét, ráadásul úgy, hogy annak az eredeti modellen tapasztalt kiváló útfekvés sem látja kárát.

A DS3 Cabrio a zárt karosszériájú változat egyéniségét örökölte. 3,95 m hosszú, 1,71 m széles és 1,46 m magas, azaz továbbra is kompakt méretű. Valamennyi jellegzetes stílusjegy megmaradt: az utastér fölött lebegni látszó kéttónusú tető, az övvonalnak lendületes karaktert kölcsönző „cápauszony”, az első lökhárító két oldalán húzódó LED-es nappali lámpákat hangsúlyozó bemélyedés. A DS3 Cabrio megőrizte ezeket a stíluselemeket, a nyitható vászontetővel pedig az egyedi kialakítás újabb lehetőségeit kínálja.

 A műszerfal díszítése, a szellőzők pereme és a sebességváltógomb is a karosszériaárnyalatokhoz, illetve a tetőszínekhez igazodik. A kék és lila finom árnyalataiból komponált Infini kék vászontető meglepően rafinált. A különleges vizuális hatás 3 különböző színű fonal kombinálásának köszönhető, az egyik szál fényes, és mindhárom másképp reagál a változó fényviszonyokra.

Citroën DS3 Cabrio

A mérnököknek sikerült a limuzinéhoz hasonlóan merev szerkezetet létrehozniuk és megerősítették a csomagtér körüli részt. A csomagtartó mérete nagynak mondható a 245 literével, de nehezen kezelhető, teljesen nyitott tetőnél nem is nyitható a fedél. A nyitó gomb magnyomására a hátsó szálvédő visszaemelkedik a helyére és csak ezután lesz hozzáférhető.   

A vászontetőt a Webastóval közösen fejlesztette a Citroën, teljes behúzása mindössze 16 másodpercet vesz igénybe, és 120 km/h sebességig lehetséges. A tető nyitása és zárása a tetőkonzolba beépített nyomógombbal történik. A nyitott tető 3 különböző helyzetbe állítható: köztes helyzet, vízszintesen nyitott és teljesen nyitott helyzet. A tető vízszintesen nyitott helyzetben is a hátsó utasok mögött helyezkedik el, így azok zavartalanul élvezhetik a kilátást. De ebben a helyzetben teherautós feeling alakul ki, hiszen a középső tükör ilyenkor teljesen használhatatlan.

A tervezők különös gondot fordítottak az akusztikára. Először is egyedülálló hangszigetelő tulajdonságokkal rendelkező minőségi vásznat választottak, másrészt egy aerodinamikai szélterelővel is ellátták az autót, mely a tető nyitott helyzetében biztosít optimális akusztikai komfortot. Ez utóbbi a tető nyitásakor azonnal működésbe lép, eltereli a légáramlatokat, így nem vág, nem csapkod az utastérben a szél.

Citroën DS3 Cabrio

Míg a legtöbb kabrió átlagosan 100 kilóval nehezebb keménytetős változatánál, a DS3 Cabrio felépítése minden szempontból optimális, mindössze 25 kilóval nyom többet, mint a zárt karosszériájú változat. Így az autó fürgeség és mozgékonyság tekintetében sem marad el az eredeti modelltől. Főleg ebben az esetben igaz, hiszen a tesztautóba a DS3-hoz kapható legerősebb motor került. Az 1,6 literes 156 lóerős erőforrás rendkívül agilisan mozgatja az autót igazi kis méregzsákot varázsolva a kabrióból. Az 1175 kilós csöppség sok országúti és sok városi használat mellett 6,5 litert evett százon.

Nagyon lehet szeretni a szépre sikerült és kiváló minőségű DS3 Cabriot ami a franciaországi Poissyban készül. Príma vezetni, remek motorja és precíz futóműve miatt is, de mérete miatt praktikus is.


Kulcsszavak: bemutató, cabrio, Citroën, DS3, teszt
 
Bemutatkozik a BMW legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje Bemutatkozik a BMW legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje Új Volvo Cars 360c autonóm tanulmányautó: miért repülne, ha autóval is utazhat? Új Volvo Cars 360c autonóm tanulmányautó: miért repülne, ha autóval is utazhat? Lexus NX300h -  provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Lexus NX300h - provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Légi és földi parádé május elsején Légi és földi parádé május elsején Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid
 
Kombi űrhajó - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

Kombi űrhajó - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

2015. január 13.
Jó pár évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy újra piacra kerüljön a Civic kombi változata a Tourer. Az idő a japánokat igazolta, sikerült egy jól átgondolt vezető, és utas barát autót megalkotni.
Részletek

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer Stábunknál járt a Honda új családi négykerekűje a Civic Tourer. Sok év kihagyás után újra beszállt a kompakt kombik népes táborába a Honda.

A külsőt tekintve az új Civic Tourer a C oszlopig megegyezik a sima kompakttal. A csomagtér ajtó és a C oszloptól hátrafelé pedig inkább az Accord formájára hasonlít. A formavilág megosztó az „űr” Civic óta. Gömbölyű és itt-ott szögletes formák jellemzik az egész autót. A kornak megfelelően a modell korszerű Ledes nappali világítást kapott. Belül a Hondára jellemző fejlett műszaki megoldások sora vár minket.

Beülve egyértelművé válik, hogy nagy gondot fordítottak a sofőr és az utasok kényelmének kielégítésére. Kellemes tapintásúak a felhasznált anyagok az utastérben. Minden kezelőszerv kézre áll, a kormányról szinte minden kényelmi funkció vezérelhető. Az ülések kényelmesek és jó oldaltartásúak. A beltér hatalmas a hátul ülők is kényelmesen elférnek. A hátul ülőket egyedül az zavarhatja, hogy az üléssor alacsonyra került, így a combunk a levegőben van. A futurisztikus műszerfal megmaradt a korábbi modellekből, középre helyezték a fordulatszám mérőt, balra a vízhőfok, jobbra pedig az üzemanyagszint visszajelző található. A kilométeróra pedig a műszerfal tetején kapott helyet. A csomagtér ajtót kinyitva elénk tárul a 624 literes rakodótér, amivel előkelő helyet foglal el kategóriájában.  Az amúgy sem kicsi csomagtér az ülések egy mozdulattal történő ledöntésével 1116 literesre bővíthetőek.

Honda Civic Tourer

A meghajtásról egy korszerű 1.6 literes turbó dízel erőforrás gondoskodik. Soros 4 hengeres blokk 120 lóerőt  képes kipréselni magából 4000-as fordulaton, nyomatéka 300 Nm. Városban is könnyen manőverezhetünk, és külső adottságai miatt a sávváltás sem okoz gondot. A futómű könnyedén és hangtalanul veszi a változatos útviszonyokat. Ha megfeledkeznénk a városi araszolás során a váltásról, akkor erről értesítés kapunk a műszerfalon. Ha jól bánunk a gázpedállal, akkor ezt egy kis zöld virág jelzi a műszerfalon. Az új erőforrás nagyon gazdaságos vegyes használat mellett könnyedén tartható a fogyaszt 5,5-6 liter között.

Összességében a Civic Tourer egy gazdaságos, modern, családi kompakt hatalmas csomagtérrel és alacsony fenntartási költségekkel.

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer

Kulcsszavak: bemutató, Civic Tourer, honda, teszt
 
A Harley-Davidson bemutatja első elektromos motorkerékpárját A Harley-Davidson bemutatja első elektromos motorkerékpárját A Toyota megépítette a tökéletes taxit A Toyota megépítette a tökéletes taxit Vision XS1 a Honda crossover tanulmánya Vision XS1 a Honda crossover tanulmánya Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line Elektromos hajtás egy összkerekes BMW-ben Elektromos hajtás egy összkerekes BMW-ben
 
Kiváló sportautó - Opel Astra OPC

Kiváló sportautó - Opel Astra OPC

2014. december 29.
Remek motor, karakteres megjelenés, kitűnő futómű, emellett feltűnő jelenség az utakon, az Astra OPC 2 literes 280 lóerős változata. Most ezt a típust mutatjuk be.
Részletek

Opel Astra OPC

Opel Astra OPCKipróbáltuk az Astra legerősebb fenevadját, az OPC fantázianevű változatot. Lényegében kívülről egy GTC-hez hasonlít leszámítva a hátsó szárnyat, a krómozott dupla kipufogóvégeket és a 20 colos könnyűfém felnik.

Az 1998 köbcentis erőforrás félelmetes dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1550 kg-ot. A turbós benzine erőforrás 280 Le leadására képes 5500-es fordulaton. 400 Nm nyomatékcsúcsot 2500 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A 280 lóerő úton tartásáról mechanikus sperrdiffi gondoskodik. A futómű első felfüggesztése függőcsapszeges HiPerStrut, ez a MacPherson rugóstag egy át tervezett variánsa, hogy kormányzáskor egyedül a kerékagy fordul el, s ezzel megakadályozza, hogy a kormányt kitépje a kezünkből. A hátsó futómű csatolt lengőkaros, Watt-rudas. Tesztünk alatt az Astra fogyasztása 10-13 l között mozgott de ebben a kategóriában nem érdemes a fogyasztásmérőt nézegetni.

Opel Astra OPCOpel Astra OPC











Opel Astra OPC

A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőr borítású Recaro sportülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz személyre szabható a megfelelő tartás miatt. A műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot. Ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. Az utastér elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtartó kategóriájához képest megfelelő, térfogata 380 liter. De az Astra OPC nem is egy bevásárlókocsi, hanem egy ízig vérig sportautó. Az OPC motívum nagyon sok helyen fellelhető az autóban, többek között a kormánykeréken, a váltógombon és a küszöbben.

Feltűnő jelenség az Astra, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, a hatalmas 20 colos felnik pedig szinte magukhoz vonzzák a tekinteteket.

Összességében az Opel Astra OPC egy kiváló sportautó, fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű.

Opel Astra OPC

Kulcsszavak: bemutató, OPC Astra, opel, teszt
 
A BMW 7-es sorozatba is megérkezett az eDrive hajtáslánc-technológia A BMW 7-es sorozatba is megérkezett az eDrive hajtáslánc-technológia A BMW Motorrad bemutatja: lézervilágítás és bukósisak Head-Up Display A BMW Motorrad bemutatja: lézervilágítás és bukósisak Head-Up Display Az Infiniti Q30 koncepció a Frankfurt Motor Show alkalmával mutatkozik be Az Infiniti Q30 koncepció a Frankfurt Motor Show alkalmával mutatkozik be Még több teljesítmény és kiemelkedő felszereltség: Audi SQ5 TDI plus Még több teljesítmény és kiemelkedő felszereltség: Audi SQ5 TDI plus Élesben indul a gyártás Szentgotthárdon Élesben indul a gyártás Szentgotthárdon
 

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 81 - 90