Találatok száma: 802 | Megjelenítve: 601 - 610 |
![]() |
A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban |
|
2013. szeptember 27.
A TOYOTA Racing kemény csatát vívott a Circuit of the Americas pályán megrendezett Hatórás Versenyen, s végül második helyezést szerzett a FIA Hosszútávú Világbajnokság ötödik fordulóján.
|
![]() |
![]() A hatalmas forróságban lezajlott hatórás verseny végén a 8. rajtszámú autó mindössze 23,617 másodperccel később ért célba, mint a futam győztese. Sébastien a harmadik helyről rajtolt. A start után szinte azonnal megjelent a pályán a safety car, és a mezőny 15 percen át mögötte autózott. Az újraindítás után Sébastien a második helyre lépett előre. Ekkor vette kezdetét a szoros küzdelem az 1. rajtszámú Audival, s a két autó fej-fej mellett küzdött az első kiállásig. Az 1. rajtszámú gép hibája miatt Sébastien előtt felszabadult a pálya, s ettől kezdve a 2. rajtszámú Audival kellett hosszasan csatáznia; ehhez mindkét küzdő fél más stratégiát választott. A TS030 HYBRID két versenyszakaszon át is kiválóan teljesített ugyanazzal a gumigarnitúrával. Ennek – és a gyorsan végrehajtott kiállásoknak – köszönhetően a 8. rajtszámú autónak kevesebb időt kellett eltöltenie a boxutcában. Ez érezhető segítséget jelentett Stéphane számára, amikor a versenytáv harmadánál átvette Sébastien helyét, és újra az élre állt, majd pedig még a féltávon túl is az első-második helyen autózva küzdött a győzelemért. Ebben az állásban vette át a volánt egy szakasz erejéig Anthony – akinek éppen e nap reggelén született meg második gyermeke, egy kislány –, majd pedig átadta a 8. rajtszámú gépet Sébastiennek. ![]() A Hatórás Verseny következő fordulója október 20-án lesz a TOYOTA Racing csapat hazai terepén, a Fuji versenypályán, ahol a csapat két autóval áll rajthoz: Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima a 7. rajtszámú versenyautó volánja mögött térnek vissza a versenysorozatba. TS030 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Stéphane Sarrazin) Verseny: 2. helyezés, 187 kör (+23,617 másodperc), 7 kiállás. Leggyorsabb köridő: 1 perc 48,745 másodperc Anthony Davidson: „Ez a futam mindannyiunk számára jól sikerült. Nem számítottunk arra, hogy ennyire megszoríthatjuk az Audikat, úgyhogy büszkék lehetünk magunkra. Meglehetősen merész stratégiát követtünk azzal, hogy két versenyszakaszt is lefutottunk ugyanazokkal a gumikkal, de bevált az elképzelésünk. Én csak egy szakaszt autóztam, hiszen ez a pálya még ismeretlen volt számomra. Kezdetben nehéz is volt tartanom az iramot, de ez várható is volt, hiszen még az időmérő edzésen sem vettem részt, sőt pénteken sem edzettünk. De így is felemelő érzés volt a győzelemért küzdeni – még akkor is, ha végül nem is úgy sikerült ez a hétvége, ahogy reméltük.” ![]() Stéphane Sarrazin: „Nagyon elégedett vagyok azzal, hogy újra dobogós helyen végeztünk. Az első szakasz után – amikor az Audival ellentétben nekünk nem kellett abroncsot cserélnünk – már tudtuk, hogy esélyünk nyílt a győzelemre. Az autó remek volt, a gumik kitartottak, így hát keményen nyomhattuk a gázt a második szakasz végéig. A tempónkon még lehetett volna javítani, de a stratégiánk kiválónak bizonyult. Mindenki remek munkát végzett, különösen Sébastien, aki a hőség ellenére is rengeteg időt töltött a volán mögött. Nem volt könnyű dolga, de végig kitartott. Már nagyon várom a futamot a Fuji pályán, ahol a mostaninál eggyel jobb helyezést akarunk elérni.” Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke: „Ez aztán tényleg izgalmas verseny volt: az utolsó kiállásig senki sem tudta volna megmondani, ki lesz a győztes. Az autónk jól teljesített, és – különösen az első három órában – nagyon kiegyensúlyozott volt. Apró kellemetlenséget jelentett, hogy ezen a pályán csak négy olyan zóna volt, ahol a hibrid hajtást hasznosíthattuk, míg Brazíliában öt ilyen pályaszakasz található. Ez kicsit korlátozott minket, hiszen az egyik erősségünk éppen a hibrid rásegítés. Ma tapasztalhattuk meg először versenykörülmények között a nagy leszorító erőt szolgáló beállítások eredményességét, és örülök, hogy sikerült közelebb kerülni a célunkhoz. Szeretnék kiemelt köszönetet mondani versenyzőinknek, hiszen a dupla versenyszakaszok igen megerőltetőek voltak számukra – különösen Sébastien számára, aki két ilyen szakaszt is teljesített.” Kulcsszavak: autósport, FIA, toyota, Toyota Racing, verseny, világbajnokság
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton Zolderben |
|
2013. szeptember 23.
Jól indult az OXXO Energy Truck Race Team számára a Zolderi hétvége, hiszen az időmérőn Kiss Norbi Pole Pozíciót szerzett, és Major Beni is bejutott a legjobb 10-be.
|
![]() |
![]() Zolderben nagyon szűk a célegyenes, kétoldalt pedig rögtön a betonfalak határolják, így amikor az első rajtnál Mika Makinen elkezdte kitolni Bosigert, a Renaultos nem tudott hova menekülni, a betonfalnak csapódott, amiről visszapattant a mezőnybe - mindez 130 km/h körül -, pont Major Beni elé, aki bár próbálta elkerülni az ütközést, esélye sem volt rá. Bal első kereke összeért Bosiger jobb hátsójával, ennek következménye lett, hogy Beni kamionja több méter magasba ugratott, majd amikor visszaesett a földre, keresztbe érkezett, és még mindig 120 körül a betonfalnak csapódott frontálisan, onnan pedig vissza a mezőny elé. Beni sokkos állapotban szállt ki a kamionból, kirohant a csapathoz, akik karjukba vették, majd leültették, és mikor elkezdte kortyolgatni a vizet, onnan jött vissza a valóságba, és kezdett körülnézni, hol is van, kik veszik körül - ezt Beni mondta el az eset után. Természetesen közben megjöttek a mentők, és kórházba szállították, ahol szerencsére kiderült, nem tört el a lába - amit rettentően fájlalt a 17 éves pilóta -,és minden porcikája rendben van, így visszajöhetett a pályára, és a második rajtnál már szurkolhatott Norbinak. ![]() Az új rajt a baleset után kb 1 órával indult, sárga zászló alatt, és libasorban, vagyis nem a szokásos, kétsoros gördülő rajttal. Norbi két körig az élen volt, amikor Jochen Hahn szó szerint kilökte onnan, letolta a 2-es kanyarban, Norbi így visszaesett az 5.helyre. Onnan hatalmas csatákban feljött a 3. helyre, de akkor már tudtuk, az élen haladó Hahn bokszutca áthajtásos büntetést kapott, ugyanis levágott egy sikánt, úgy előzte meg Albacetet, de a német nem jött ki letölteni a büntetést, emiatt bár őt intette le elsőnek a kockás zászló, 30 másodperces büntetést kapott, így visszaesett több pozíciót, Norbi pedig második lett. A második futamon Norbi a 7. helyről végig csatázva feljött a harmadikra, így szombaton mindkét futamon a dobogón állhatott, s a csapatbajnokságban is két kupát vehettünk át. Norbi sikeres napot tudhat maga mögött, de sajnos mindezt beárnyékolja Beni balesete. A lényeg, hogy ifjú pilótánk jól van, és már csak az jár a fejében, hogy a következő, Spanyolországi versenyre kész legyen a kamionja. ![]() Kulcsszavak: autósport, baleset, Kiss Norbert, Major Benedek, OXXO Energy, versenykamion
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz futamot nyert Szuzukában |
|
2013. szeptember 23.
Michelisz Norbert az első helyen végzett a túraautó-világbajnokság szuzukai versenyének első futamán, vasárnap.
|
![]() |
![]() A pilóta klubjának, a Zengő Motorsportnak honlapja szerint Michelisz az egész hétvégén remekelt. A legjobb volt az időmérőn és a bemelegítésen is, majd a nyitó futamban sem talált legyőzőre, és rajt-cél győzelmet aratott. A magyar versenyzőnek ez volt az idénybeli hatodik dobogós helyezése. A második futamban Michelisznek nem volt szerencséje, rögtön a rajt után egy baleset miatt kiesett. ![]() Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó-vb, zengő motor
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Új autóval, ismét dupla győzelem |
|
2013. szeptember 17.
Az Apex Racing ismét új autót állított csatasorba, a sikeres Suzuki Ignis S1600-as fejlesztése után, egy Suzuki Swift S1600-ast vetett be a csapat.
|
![]() |
![]() A két autó alapjaiban megegyezik, de az Ignis és a Swift alap paraméterei eltérnek. Az sem volt másodlagos kérdés, hogy az autó megbizhatósága is megfelelő-e, és hogy Tim Gábor ismét olyan sikeres tud lenni, mint az előző versenyeken, ahol megnyert minden időmérőt és futamot. A hétvége, a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság negyedik hétvégéje volt, és az ADAC GT Masters betétprogramjaként szerepelt. Emiatt kicsit felborult a szokásos menetrend, csütörtökön szabadedzések, majd péntek és szombaton időmérések és versenyek következtek. A szabadedzések végig az apró műszaki gondok kiküszöböléséről, és feltárásáról szólt, de Gábor folyamatosan gyorsult, és az autó is fejlődött. A pénteki első időmérés, száraz de változékony időjárási körülmények között zajlott, ahol Gábor megszerezte a kategória első helyét, és az összetett 5. pozíciót, azaz innen rajtolt a délutáni futamon. A verseny rajtja előtt 10-15 perccel özönvízszerű eső érkezett, ami azonban el is állt míg a versenyzők felsorakoztak a rajtrácsra. ![]() A kategóriát vezető Mohácsi Ákos esőgumin a boxból rajtolt, ám utolérte Gábort és meg is előzte, és kisebb előnyt is kiautózott. Nem lehetett mit tenni, türelmesen várni kellett, hogy az aszfaltot felszárítsák az autók, és az igen erős szél. A verseny második felére, ugyan még nem volt száraz a pálya, de már a slick-eken Gábor fokozni tudta a tempót, és sorra hagyta le az ellenfeleit, végül két körrel a verseny vége előtt átvette a vezetést az 1600ccesek közt, és megkaparintotta az összetett harmadik helyet. Ebben a pozícióban ért célba, így új autóval győzelemmel debütált. A szombati időmérésen már szakadó esőben nem volt kérdés a gumiválasztás. A vizes gumikat Gábor most próbálhatta ki először, így tesztként is használta a csapat az időmérést. Az eredmény újra a kategória első hely és a kiváló második rajthely az összetettben! ![]() Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, gyorsasági, Slovakiaring, tim gábor
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét |
|
2013. szeptember 09.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája rajt-cél győzelmet aratva nyerte meg a vasárnapi Forma-1-es Olasz Nagydíjat Monzában, ezzel tovább növelte előnyét az összetett pontversenyben.
|
![]() |
![]() Vettel a szezon utolsó európai GP-jén aratott sikerével - amely pályafutásának 32., idei hatodik futamgyőzelme volt - 53 pontra növelte előnyét a vb-pontversenyben Alonsóval szemben. A rajtot - felhős, hűvös időben, de száraz pályán - Vettel, Webber, Felipe Massa (Ferrari) és Alonso is remekül kapta el, a német címvédő megőrizte az első helyet, Massa azonban megelőzte Webbert, Alonso pedig a harmadik helyről startoló Nico Hülkenberget (Sauber). Az első kör végén így Vettel, Massa, Webber, Alonso, Hülkenberg volt az első öt sorrendje. Alonso a harmadik kör elején elment Webber mellett, majd a nyolcadik kör kezdetén Massát is lehagyta, s igyekezett üldözőbe venni az élen álló Vettelt. A különbség kettejük között azonban nem csökkent, nagyjából hat másodperc volt hosszú körökön keresztül. Az élmezőnyben a 23. körig nem történt változás, ekkor Vettelt és Webbert is kihívta kerékcserére a Red Bull, egy körrel később Massa is kint járt a boxban, s Webber mögé ért vissza a pályára. Alonso autóján a 27. kör végén cseréltek kerekeket, a kétszeres vb-győztes spanyol Vettel mögé, a második helyre sorolt vissza a mezőnybe. A 30. körben Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hülkenberg volt az első öt sorrendje. ![]() Az idényből még hét futam van hátra, a következő GP-t két hét múlva, Szingapúrban rendezik. Kulcsszavak: Alonso, autósport, Felipe Massa, forma 1, Mark Webber, Olasz Nagydíj
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kamion Eb - Major Benedek ismét futamot nyert |
|
2013. szeptember 02.
Megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét Major Benedek, az Oxxo Energy Truckrace Team 17 éves pilótája a kamion Európa-bajnokság Csehországban rendezett versenyhétvégéjén.
|
![]() |
![]() A magyar istálló másik versenyzője, Kiss Norbert szombaton műszaki probléma miatt csak az utolsó helyről indulhatott el az első futamon, amelyen végül a pontszerző, kilencedik helyen ért célba. A szombathelyi pilótának a második versenyt a kormánymű újabb meghibásodása miatt fel kellett adnia. Major a vasárnapi első futamban 14., a másodikban pedig nyolcadik lett, míg Kiss az első versenyen másodikként végzett, de - szabálytalan előzési manőverre hivatkozva - a versenybíróság 10 másodperces büntetést szabott ki rá, így hivatalosan harmadikként zárt. A második futamon Kiss kamionja egy ütközés miatt ismét megsérült, így ezt a versenyt fel kellett adnia. A kontinensbajnokságból még három forduló van hátra. A pilóták összetett pontversenyében Kiss az ötödik, Major a tizedik helyen áll, míg az Oxxo Energy Truckrace Team a csapatok között a negyedik. ![]() Kulcsszavak: autósport, Kiss Norbert, Major Benedek, OXXO Energy, versenykamion
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor |
|
2013. augusztus 26.
A Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság 3. hétvégéje együtt került megrendezésre az FIA Central European Zone sorozattal, ami azt jelentette, hogy a közép-európai régió összes országa képviseltette magát.
|
![]() |
![]() Az autó egy S1600-as technikai felszerelésekkel ellátott Suzuki Ignis, melyet az Apex Racing épített. Új fejlesztések is kerültek az autóba, változott az áttételezése és a kormánymű is módosult. A helyszínen szembesült a csapat azzal, hogy rekordszámú indulója van a kistúrának (1600-2000 cc), 48 nevező várta a hétvégét. Tim Gábor az Ignissel az 1600cc-esek között volt érdekelt, 14 kategória társával kellett megmérkőznie. A pilóta két szabadedzésen vett részt, az elsőn egy defekt miatt nem tudott kőrözni, ám a második edzésen már 2:29-es köridővel a legjobb 1600-as pilóta volt, és az egész mezőny élbolyához tartozott. Az első időmérés komoly kihívást jelentett, hisz nagyon nehéz volt ennyi autó között olyan helyet találni, ahol tiszta kört futhat a pilóta, ám ha nem is tökéletesen, de sikerült. 2:27:477-es idővel Gábor a 11. helyet szerezte meg, mely messze a legjobb 1600cc-es eredmény volt. A szombati futam enyhe esőben kezdődött, ám a Tim Gábor slick gumikkal vágott neki a versenynek, mert a vízréteg kevés volt ahhoz, hogy az esős gumikat életben lehessen tartani. A döntés jónak bizonyult, a versenyen elállt az eső, és pillanatok alatt felszáradt az aszfalt. Gábor jól rajtolt, és a harmadik körben már a 7. helyért harcolt, természetesen az autójánál jóval erősebb ellenfelek ellen. ![]() Pechjére túl jól sikerült a művelet, és az autója eleje leszakadt, és a sóderben landolt. Gábor szerencsére vissza tudott térni a versenybe a 18. helyen, és a verseny végéig a 14. pozícióig tudott előre jönni.Az 1600cc-es kategóriát így is fölényesen nyerte, így elsőként állhatott fel a dobogóra, ahol a magyar értékelést és az FIA CEZ értékelést is megnyerte. A vasárnapi időmérés, ha lehet még jobban sikerült, Gábor a végéig kivárt, mikor már mindenki befejezte a kőrözést, és egy tiszta körrel a 9. helyet autózta, természetesen a legjobb 1600-as pilótaként. A szombati idején 3 tizedet javított. A futam már sokkal könnyebb volt, mint az első, néhányat előzve felért Gábor egy olyan helyre ahonnan már nem tudott tovább jutni, ám így is megfutotta legjobb idejét, 2:26:965-al, és végül a hatalmas mezőnyben az 5. helyen ért célba, messze a legjobb 1600-as versenyzőként.Ismét átvehette a hazai és közép-európai értékelés első helyét. Ezen a nagyszerű hétvégén minden időmérést és versenyt megnyert Tim Gábor a kategóriájában, mely nagyban köszönhető a csapat nagyszerű munkájának, és a kiválóan felkészített autónak, mely egész hétvégén tökéletesen üzemelt. A mezőny három hét múlva visszatér a szlovákiai pályára, de még nincs döntés, hogy Gábor hol, milyen autóval indul. Reméljük egy újabb sikeres hétvége közeledik. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, gyorsasági, Slovakiaring, tim gábor
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult |
|
2013. augusztus 15.
A Gran Turismo®6 demóváltozatát már több mint 1,3 millióan töltötték le világszerte.
|
![]() |
![]() A virtuális világot a valóságos versenypályával összekötő verseny online szakasza vasárnap zárult. A 18 résztvevő európai országból - köztük Magyarországgal - összesen több mint 765 000 nevezés érkezett. Világszerte több mint 1,3 millióan töltötték le a hamarosan piacra kerülő Gran Turismo®6 játék különleges demóverzióját, amely elképesztően valósághű képet nyújt a Silverstone versenypályáról, valamint a teljesen elektromos Nissan Leaf és a Nissan 370Z modellekről. Az Európa-szerte megrendezett országos döntő programja a Gran Turismo játékversennyel indul, majd ezt követően a versenyzők egy igazi Nissan Nismo versenyautó kormánya mögött is kipróbálhatják magukat, sőt fizikai alkalmasságuk és személyiségük is megmérettetik. A legjobb játékos képviselheti országát az európai Race Camp-en, amely az egyesült királyságbeli Silverstone versenypályán kerül megrendezésre szeptemberben. A Race Camp rendezvényen a PlayStation játékosoknak számos nehéz vezetési feladattal, valamint mentális és fizikai kihívásokkal kell majd szembenézniük a kiváló, tapasztalt mentorok és bírák felügyelete alatt. A most ötéves GT Academy továbbfejlesztett kiválasztási folyamata biztosítja, hogy a legjobban versenyző játékosoknak legyen lehetőségük GT Academy bajnokká és Nismo pilótává válni. A 2013-as európai verseny nyertese egy teljes évadon át versenyezhet egy több mint 500 lóerős Nissan GT-R Nismo GT3 versenyautóval. ![]() A Nissan Global Motorsport igazgatója, Darren Cox a mára Nismo pilótává vált GT Academy bajnokok lelkes támogatója, és szívesen értékeli a 2013. évi indulókat. „A GT Academy számos fantasztikus, tehetséges versenyzőt fedezett már fel, amelyet eredményeink is bizonyítanak. A nevezések idei magas száma és a GT6 egyre valósághűbb működése révén biztosak vagyunk abban, hogy a játékosok között óriási tehetségekre bukkanunk. A GT Academy program során az elmúlt öt évében szerzett tapasztalataink és a Nismo modellel összhangban kifejlesztett egyre kifinomultabb és innovatívabb tesztmódszereink biztosítják, hogy a legnagyobb tehetségek csúcsra törhessenek az elkövetkező hetekben. A tét igen nagy. Nemrég jelentettük be, hogy korábbi bajnokaink Ausztráliában, az Egyesült Államokban és Japánban tesztelnek, illetve versenyeznek majd, és arról se feledkezzünk meg, hogy a múlt hétvégén tartott Spa 24-órás futamon mind a hat Nismo pilótánk részt vett." ![]() A GT6 online demó augusztus végéig nyitva áll, és minden játékost azzal jutalmazunk, hogy egy Nissan GT-R-t vezethetnek a játék végső összecsapásán, függetlenül a GT Academy nevezéstől. Kulcsszavak: gran turismo, GT Academy, nissan, PlayStation, verseny
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Rallycross világbajnok a Ford |
|
2013. augusztus 08.
A Los Angelesi X Games futamon újra tarolt a Ford: a Ford Racing autói első és második helyezést értek el, így a márka már három futammal a versenysorozat vége előtt a magáénak tudhatja a Global Rallycross Bajnokság konstruktőri koronáját.
|
![]() |
![]() A Los Angelesi X Games futamon Toomas ‘Topi’ Heikkinen szerezte meg az aranyérmet, Tanner Foust pedig második helyen végzett, így immár ez a harmadik szezon, amikor a Ford Racing a konstruktőrök bajnokságának első helyére került. Heikkinen zsinórban negyedszer aratott győzelmet Bluebeam OlsbergsMSE Ford Fiesta ST versenygépével, tovább növelve előnyét a bajnokság pontversenyében. Eredményeinek és Foust tehetségének köszönhetően a Ford uralta a GRC-versenysorozat első hat futamát; a márka a lehetséges 18-ból 15 alkalommal végzett dobogós – ötször pedig első – helyen. “A Global Rallycross Bajnokság konstruktőri versenyének megnyerése mind a Ford, mind pedig a Ford-rajongók számára hatalmas büszkeséget jelent” – fogalmaz Jamie Alison, a Ford Racing igazgatója. “Szeretnénk elismerésünket kifejezni az OMSE és a Hoonigan csapatok pilótái és munkatársai számára, hiszen ez az eredmény az ő munkájuknak köszönhető.” ![]() “A finálé egyszerűen hihetetlen volt; nagyon boldog vagyok.” - lelkendezik a finn versenyző. “Az első, iszonyúan zsúfolt kanyarba fej-fej mellett hajtottunk be Ken Blockkal. Utána kicsit szélesre vettem az ívet, így amikor Liam Doran és Ken elkezdtek egymásnak ütközni, én távolabbról figyeltem a dolgot, aztán elhúztam közöttük.” A Rockstar Energy OlsbergsMSE Ford Fiesta ST pilótája, Foust hasonlóan erős iramot diktált a Los Angelesi rallycross-futamon. Az amerikai kemény párbajt vívott Timur Timerzyanovval, végül ő került ki győztesen a küzdelemből, és második helyen ért célba. “Nagyon komoly harc volt.” – árulja el Foust. “Emlékszem, amikor tíz autó haladt előttem, azt mondtam magamban: ‘Oké, lássuk, mi lesz ebből’. És egyszer csak azt látom, hogy Ken visszafelé jön, a levegőben mindenütt abroncsok röpködnek, tűz van és káosz… Na, ekkor kihúzódtam a külső ívre, és végül második lettem. Attól a ponttól kezdve Topi porfelhőjét követtem a célig.” ![]() Kulcsszavak: autósport, Fiesta ST, Focus ST, rallycross
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is |
|
2013. július 27.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája az első szabadedzéshez hasonlóan a második gyakorlást is megnyerte pénteken a XXVIII. Forma-1-es Magyar Nagydíjon.
|
![]() |
![]() Vettel legnagyobb riválisai közül a pontversenyben második spanyol Fernando Alonso (Ferrari) az első tréninghez hasonlóan negyedik, a finn Kimi Räikkönen (Lotus) pedig nyolcadik lett. A pályafutása 100. Forma-1-es futamára készülő német Adrian Sutil (Force India) a délelőtti hetedik helye után délután a tizedik pozícióban zárt. A mezőny az első félórában - 31 Celsius fokos hőségben, 43 fokos aszfalton - a délelőtt is használt közepes keverékű gumikkal körözött, a folytatásban pedig minden pilóta kipróbálta a jobb tapadást biztosító, de rövidebb élettartamú lágy keveréket, így a köridők is jelentősen javultak. A gyakorlás végéhez közeledve a legtöbben mindkét keveréken futottak egy-egy hosszabb etapot, jellemzően használt gumikon. Eredmények: 2. szabadedzés: 1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:21.264 perc 2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:21.308 3. Romain Grosjean (francia, Lotus) 1:21.417 4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:21.426 5. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:21.544 6. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:21.802 7. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:21.991 8. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 1:22.011 9. Jenson Button (brit, McLaren) 1:22.180 10. Adrian Sutil (német, Force India) 1:22.304 ![]() 12. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 1:22.529 13. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 1:22.781 14. Esteban Gutierrez (mexikói, Sauber) 1:22.837 15. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1:22.841 16. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 1:23.369 17. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 1:23.411 18. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:23.646 19. Charles Pic (francia, Caterham) 1:24.325 20. Giedo van der Garde (holland, Caterham) 1:25.065 21. Jules Bianchi (francia, Marussia) 1:25.143 22. Max Chilton (brit, Marussia) 1:26.647 1. szabadedzés: 1. Vettel 1:22.723 perc 2. Webber 1:22.982 3. Räikkönen 1:23.010 4. Alonso 1:23.099 5. Grosjean 1:23.111 6. Button 1:23.370 7. Sutil 1:23.390 8. Rosberg 1.23.531 9. Perez 1:23.591 10. Maldonado 1:23.911 11. Gutierrez 1:24.119 12. Bottas 1:24.150 13. Hamilton 1:24.157 14. Vergne 1:24.204 15. Massa 1:24.299 16. Hülkenberg 1:24.314 17. Ricciardo 1:24.383 18. Di Resta 1:24.608 19. Pic 1:25.827 20. Van Der Garde 1:26.808 21. Bianchi 1:27.617 22. Rodolfo Gonzalez (venezuelai, Marussia) 1:28.927 Kulcsszavak: autósport, forma 1, Kimi Räikkönen, Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 802 | Megjelenítve: 601 - 610 |