Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 802 Megjelenítve: 601 - 610
A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban

A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban

2013. szeptember 27.
A TOYOTA Racing kemény csatát vívott a Circuit of the Americas pályán megrendezett Hatórás Versenyen, s végül második helyezést szerzett a FIA Hosszútávú Világbajnokság ötödik fordulóján.
Részletek

A Toyota Racing dobogós helyen végzett AustinbanA 8. rajtszámmal futó TS030 HYBRID immár harmadik alkalommal végzett dobogós helyen a szezon során; Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Stéphane Sarrazin végig látványosan küzdöttek a mezőny élvonalában.

A hatalmas forróságban lezajlott hatórás verseny végén a 8. rajtszámú autó mindössze 23,617 másodperccel később ért célba, mint a futam győztese. Sébastien a harmadik helyről rajtolt. A start után szinte azonnal megjelent a pályán a safety car, és a mezőny 15 percen át mögötte autózott. Az újraindítás után Sébastien a második helyre lépett előre. Ekkor vette kezdetét a szoros küzdelem az 1. rajtszámú Audival, s a két autó fej-fej mellett küzdött az első kiállásig.

Az 1. rajtszámú gép hibája miatt Sébastien előtt felszabadult a pálya, s ettől kezdve a 2. rajtszámú Audival kellett hosszasan csatáznia; ehhez mindkét küzdő fél más stratégiát választott. A TS030 HYBRID két versenyszakaszon át is kiválóan teljesített ugyanazzal a gumigarnitúrával. Ennek – és a gyorsan végrehajtott kiállásoknak – köszönhetően a 8. rajtszámú autónak kevesebb időt kellett eltöltenie a boxutcában.

Ez érezhető segítséget jelentett Stéphane számára, amikor a versenytáv harmadánál átvette Sébastien helyét, és újra az élre állt, majd pedig még a féltávon túl is az első-második helyen autózva küzdött a győzelemért. Ebben az állásban vette át a volánt egy szakasz erejéig Anthony – akinek éppen e nap reggelén született meg második gyermeke, egy kislány –, majd pedig átadta a 8. rajtszámú gépet Sébastiennek.

A Toyota Racing dobogós helyen végzett AustinbanSébastiennek komoly iramot kellett diktálnia, és nem is okozott csalódást, hiszen az extrém forróság ellenére sorozatban futotta a leggyorsabb köridőket. Sébastien hősies erőfeszítését követően Stéphane vette át az autót a rövid befejező szakasz idejére, és másodikként száguldott át a célvonalon.

A Hatórás Verseny következő fordulója október 20-án lesz a TOYOTA Racing csapat hazai terepén, a Fuji versenypályán, ahol a csapat két autóval áll rajthoz: Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima a 7. rajtszámú versenyautó volánja mögött térnek vissza a versenysorozatba.

TS030 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Stéphane Sarrazin)
Verseny: 2. helyezés, 187 kör (+23,617 másodperc), 7 kiállás. Leggyorsabb köridő: 1 perc 48,745 másodperc

 Anthony Davidson: „Ez a futam mindannyiunk számára jól sikerült. Nem számítottunk arra, hogy ennyire megszoríthatjuk az Audikat, úgyhogy büszkék lehetünk magunkra. Meglehetősen merész stratégiát követtünk azzal, hogy két versenyszakaszt is lefutottunk ugyanazokkal a gumikkal, de bevált az elképzelésünk. Én csak egy szakaszt autóztam, hiszen ez a pálya még ismeretlen volt számomra. Kezdetben nehéz is volt tartanom az iramot, de ez várható is volt, hiszen még az időmérő edzésen sem vettem részt, sőt pénteken sem edzettünk. De így is felemelő érzés volt a győzelemért küzdeni – még akkor is, ha végül nem is úgy sikerült ez a hétvége, ahogy reméltük.”

A Toyota Racing dobogós helyen végzett AustinbanSébastien Buemi: „A futam végéig olyan keményen harcoltunk, amennyire csak tudtunk; nagyon komoly küzdelem volt. Az első körben még hiányzott belőlünk egy csipetnyi lendület, de a stratégiánk jó volt, s így esélyünk nyílt a győzelemre. A hibrid rásegítéssel az autó remekül gyorsult, s ennek köszönhetően már a verseny elején sikerült feljönnöm a második helyre, ami mindvégig ösztönzőleg hatott ránk. Élveztem az Audival vívott csatát, és megéltünk jó néhány izgalmas pillanatot. Mindent beleadtunk, ezért aztán tényleg remek érzés volt felállni a dobogó második fokára – bár kissé csalódott vagyunk, hogy nem lettünk elsők, pedig a győzelem csak karnyújtásnyira volt. A következő futamon megpróbálunk még jobb teljesítményt nyújtani.”

Stéphane Sarrazin: „Nagyon elégedett vagyok azzal, hogy újra dobogós helyen végeztünk. Az első szakasz után – amikor az Audival ellentétben nekünk nem kellett abroncsot cserélnünk – már tudtuk, hogy esélyünk nyílt a győzelemre. Az autó remek volt, a gumik kitartottak, így hát keményen nyomhattuk a gázt a második szakasz végéig. A tempónkon még lehetett volna javítani, de a stratégiánk kiválónak bizonyult. Mindenki remek munkát végzett, különösen Sébastien, aki a hőség ellenére is rengeteg időt töltött a volán mögött. Nem volt könnyű dolga, de végig kitartott. Már nagyon várom a futamot a Fuji pályán, ahol a mostaninál eggyel jobb helyezést akarunk elérni.”

Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke: „Ez aztán tényleg izgalmas verseny volt: az utolsó kiállásig senki sem tudta volna megmondani, ki lesz a győztes. Az autónk jól teljesített, és – különösen az első három órában – nagyon kiegyensúlyozott volt. Apró kellemetlenséget jelentett, hogy ezen a pályán csak négy olyan zóna volt, ahol a hibrid hajtást hasznosíthattuk, míg Brazíliában öt ilyen pályaszakasz található. Ez kicsit korlátozott minket, hiszen az egyik erősségünk éppen a hibrid rásegítés. Ma tapasztalhattuk meg először versenykörülmények között a nagy leszorító erőt szolgáló beállítások eredményességét, és örülök, hogy sikerült közelebb kerülni a célunkhoz. Szeretnék kiemelt köszönetet mondani versenyzőinknek, hiszen a dupla versenyszakaszok igen megerőltetőek voltak számukra – különösen Sébastien számára, aki két ilyen szakaszt is teljesített.”

Kulcsszavak: autósport, FIA, toyota, Toyota Racing, verseny, világbajnokság
 
A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban Határtalan száguldás a Discovery Channel műsorán A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi Három és fél másodpercenként talál gazdára egy Toyota a bolygón Három és fél másodpercenként talál gazdára egy Toyota a bolygón A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban Feltűnőbb stílusjegyekkel jön az új Yaris A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban
 
Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton Zolderben

Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton Zolderben

2013. szeptember 23.
Jól indult az OXXO Energy Truck Race Team számára a Zolderi hétvége, hiszen az időmérőn Kiss Norbi Pole Pozíciót szerzett, és Major Beni is bejutott a legjobb 10-be.
Részletek

Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton ZolderbenAztán az első futam rajtjánál a 17 éves pilóta hatalmas balesetet szenvedett, több méter magasan repül versenykamionjával, majd 100 km/h felett betonfalnak csapódott...

Zolderben nagyon szűk a célegyenes, kétoldalt pedig rögtön a betonfalak határolják, így amikor az első rajtnál Mika Makinen elkezdte kitolni Bosigert, a Renaultos nem tudott hova menekülni, a betonfalnak csapódott, amiről visszapattant a mezőnybe - mindez 130 km/h körül -, pont Major Beni elé, aki bár próbálta elkerülni az ütközést, esélye sem volt rá.

Bal első kereke összeért Bosiger jobb hátsójával, ennek következménye lett, hogy Beni kamionja több méter magasba ugratott, majd amikor visszaesett a földre, keresztbe érkezett, és még mindig 120 körül a betonfalnak csapódott frontálisan, onnan pedig vissza a mezőny elé. Beni sokkos állapotban szállt ki a kamionból, kirohant a csapathoz, akik karjukba vették, majd leültették, és mikor elkezdte kortyolgatni a vizet, onnan jött vissza a valóságba, és kezdett körülnézni, hol is van, kik veszik körül - ezt Beni mondta el az eset után.

Természetesen közben megjöttek a mentők, és kórházba szállították, ahol szerencsére kiderült, nem tört el a lába - amit rettentően fájlalt a 17 éves pilóta -,és minden porcikája rendben van, így visszajöhetett a pályára, és a második rajtnál már szurkolhatott Norbinak.

Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton ZolderbenBeni kamionja totálkáros lett, a károk felmérése még most is folyamatban van, de a fülke, az alváz, a komplett első futómű, a híd, a rugók,a fékek, a hűtők mind használhatatlanok. Most, az esti órákban a csapat azt írja össze, mi mindent kell beszerezni hétfőig, és hogyan jut el hozzánk ahhoz, hogy esélyünk legyen összerakni Jaramáig a versenykamiont...

Az új rajt a baleset után kb 1 órával indult, sárga zászló alatt, és libasorban, vagyis nem a szokásos, kétsoros gördülő rajttal.

Norbi két körig az élen volt, amikor Jochen Hahn szó szerint kilökte onnan, letolta a 2-es kanyarban, Norbi így visszaesett az 5.helyre. Onnan hatalmas csatákban feljött a 3. helyre, de akkor már tudtuk, az élen haladó Hahn bokszutca áthajtásos büntetést kapott, ugyanis levágott egy sikánt, úgy előzte meg Albacetet, de a német nem jött ki letölteni a büntetést, emiatt bár őt intette le elsőnek a kockás zászló, 30 másodperces büntetést kapott, így visszaesett több pozíciót, Norbi pedig második lett.

A második futamon Norbi a 7. helyről végig csatázva feljött a harmadikra, így szombaton mindkét futamon a dobogón állhatott, s a csapatbajnokságban is két kupát vehettünk át. Norbi sikeres napot tudhat maga mögött, de sajnos mindezt beárnyékolja Beni balesete. A lényeg, hogy ifjú pilótánk jól van, és már csak az jár a fejében, hogy a következő, Spanyolországi versenyre kész legyen a kamionja.
Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton Zolderben

Kulcsszavak: autósport, baleset, Kiss Norbert, Major Benedek, OXXO Energy, versenykamion
 
Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton Zolderben Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült Le Mans 1966 -  interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal Le Mans 1966 - interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen! Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen! Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült
 
Michelisz futamot nyert Szuzukában

Michelisz futamot nyert Szuzukában

2013. szeptember 23.
Michelisz Norbert az első helyen végzett a túraautó-világbajnokság szuzukai versenyének első futamán, vasárnap.
Részletek

Michelisz futamot nyert SzuzukábanMichelisz Norbert az első helyen végzett a túraautó-világbajnokság szuzukai versenyének első futamán, vasárnap.

A pilóta klubjának, a Zengő Motorsportnak honlapja szerint Michelisz az egész hétvégén remekelt. A legjobb volt az időmérőn és a bemelegítésen is, majd a nyitó futamban sem talált legyőzőre, és rajt-cél győzelmet aratott. A magyar versenyzőnek ez volt az idénybeli hatodik dobogós helyezése.

A második futamban Michelisznek nem volt szerencséje, rögtön a rajt után egy baleset miatt kiesett.

Michelisz futamot nyert Szuzukában

Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó-vb, zengő motor
 
Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Továbbra is az MTVA csatornáin láthatóak a DTM futamai Michelisz futamot nyert Szuzukában Móczár Péter az MNASZ általános alelnöke Michelisz futamot nyert Szuzukában Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben Bird megszerezte a DS Virgin racing első pontjait Pekingben Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón
 
Új autóval, ismét dupla győzelem

Új autóval, ismét dupla győzelem

2013. szeptember 17.
Az Apex Racing ismét új autót állított csatasorba, a sikeres Suzuki Ignis S1600-as fejlesztése után, egy Suzuki Swift S1600-ast vetett be a csapat.
Részletek

Apex RacingA váltás ésszerű volt, hisz alig három hét után, újra a Slovakiaring-en következett verseny, és a pilóta ismét Tim Gábor volt, így nagyon könnyen össze tudta a csapat hasonlítani a két technikát.

A két autó alapjaiban megegyezik, de az Ignis és a Swift alap paraméterei eltérnek. Az sem volt másodlagos kérdés, hogy az autó megbizhatósága is megfelelő-e, és hogy Tim Gábor ismét olyan sikeres tud lenni, mint az előző versenyeken, ahol megnyert minden időmérőt és futamot.

A hétvége, a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság negyedik hétvégéje volt, és az ADAC GT Masters betétprogramjaként szerepelt. Emiatt kicsit felborult a szokásos menetrend, csütörtökön szabadedzések, majd péntek és szombaton időmérések és versenyek következtek. A szabadedzések végig az apró műszaki gondok kiküszöböléséről, és feltárásáról szólt, de Gábor folyamatosan gyorsult, és az autó is fejlődött. A pénteki első időmérés, száraz de változékony időjárási körülmények között zajlott, ahol Gábor megszerezte a kategória első helyét, és az összetett 5. pozíciót, azaz innen rajtolt a délutáni futamon.

A verseny rajtja előtt 10-15 perccel özönvízszerű eső érkezett, ami azonban el is állt míg a versenyzők felsorakoztak a rajtrácsra.

Apex RacingA vizes gumikat a csapat felvitte a boxutcába, de a pilótával közösen a slick gumik mellett döntött, ami az elején rizikós, de a végére már előnnyé válhat, ha felszárad a pálya. A taktika biztos nem a legoptimálisabb volt, hisz Tim Gábor már az első körben teljesen hátracsúszott, és a mezőny végén próbálgatta az íveket, próbált valami tapadást találni a nedves aszfalton.

A kategóriát vezető Mohácsi Ákos esőgumin a boxból rajtolt, ám utolérte Gábort és meg is előzte, és kisebb előnyt is kiautózott. Nem lehetett mit tenni, türelmesen várni kellett, hogy az aszfaltot felszárítsák az autók, és az igen erős szél.

A verseny második felére, ugyan még nem volt száraz a pálya, de már a slick-eken Gábor fokozni tudta a tempót, és sorra hagyta le az ellenfeleit, végül két körrel a verseny vége előtt átvette a vezetést az 1600ccesek közt, és megkaparintotta az összetett harmadik helyet. Ebben a pozícióban ért célba, így új autóval győzelemmel debütált.

A szombati időmérésen már szakadó esőben nem volt kérdés a gumiválasztás. A vizes gumikat Gábor most próbálhatta ki először, így tesztként is használta a csapat az időmérést. Az eredmény újra a kategória első hely és a kiváló második rajthely az összetettben!

Apex RacingUgyan egész szombati napon szakadt az eső, szerencsére a második versenyre elállt, sőt a pálya szinte teljesen felszáradt. Ez azt is jelentette, hogy Gábornak semmi esélye nem volt az erősebb autókkal szemben. A futamon végig jókat csatázott, főleg Lekeny György Lotus-ával, aki végül műszaki hiba miatt kiállt. Így Gábor megörökölte az összetettbeli negyedik helyet, és jelentős előnnyel nyerte meg a kategóriáját. Így az Apex Racing mindkét S1600-as autójával dupla győzelemmel végzett, és Tim Gábor feljött a bajnokság harmadik helyére, úgy hogy nyolc versenyből csak négyen indult. Az utolsó hétvége októberben következik a Hungaroring-en.

Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, gyorsasági, Slovakiaring, tim gábor
 
Új autóval, ismét dupla győzelem Szikszón épül az új Hungaroring Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Új autóval, ismét dupla győzelem Az új Audi RS 5 DTM tesztje a Hungaroringen Új autóval, ismét dupla győzelem Africa Race - Szalayék újabb második helyükkel a hatodikok Új csapatfőnök az OXXO Hungary Truck Racing Team élén Új csapatfőnök az OXXO Hungary Truck Racing Team élén
 
Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét

Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét

2013. szeptember 09.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája rajt-cél győzelmet aratva nyerte meg a vasárnapi Forma-1-es Olasz Nagydíjat Monzában, ezzel tovább növelte előnyét az összetett pontversenyben.
Részletek

Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyétA sorozatban három vb-címet nyerő 26 éves versenyző mögött legfőbb riválisa, a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) ért célba a második helyen, míg a dobogó legalsó fokára az év végén a Forma-1-ből visszavonuló Mark Webber, a Red Bull ausztrál pilótája állhatott fel.

Vettel a szezon utolsó európai GP-jén aratott sikerével - amely pályafutásának 32., idei hatodik futamgyőzelme volt - 53 pontra növelte előnyét a vb-pontversenyben Alonsóval szemben. A rajtot - felhős, hűvös időben, de száraz pályán - Vettel, Webber, Felipe Massa (Ferrari) és Alonso is remekül kapta el, a német címvédő megőrizte az első helyet, Massa azonban megelőzte Webbert, Alonso pedig a harmadik helyről startoló Nico Hülkenberget (Sauber). Az első kör végén így Vettel, Massa, Webber, Alonso, Hülkenberg volt az első öt sorrendje.

Alonso a harmadik kör elején elment Webber mellett, majd a nyolcadik kör kezdetén Massát is lehagyta, s igyekezett üldözőbe venni az élen álló Vettelt. A különbség kettejük között azonban nem csökkent, nagyjából hat másodperc volt hosszú körökön keresztül.

Az élmezőnyben a 23. körig nem történt változás, ekkor Vettelt és Webbert is kihívta kerékcserére a Red Bull, egy körrel később Massa is kint járt a boxban, s Webber mögé ért vissza a pályára. Alonso autóján a 27. kör végén cseréltek kerekeket, a kétszeres vb-győztes spanyol Vettel mögé, a második helyre sorolt vissza a mezőnybe. A 30. körben Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hülkenberg volt az első öt sorrendje.

Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyétA leintésig az élmezőnyben már nem történt változás, a középmezőnyben azonban több csata is folyt a pontszerző helyekért. A harmadik helyről startoló Hülkenberg remek versenyzéssel az ötödik pozícióban ért célba a gyengélkedő Sauberrel, így saját maga és csapata idei legjobb eredményét érte el.

Az idényből még hét futam van hátra, a következő GP-t két hét múlva, Szingapúrban rendezik.

Kulcsszavak: Alonso, autósport, Felipe Massa, forma 1, Mark Webber, Olasz Nagydíj
 
Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Befizette a 100 millió dollárt a Forma-1 vezére, lezárták az eljárást Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Fernando Alonso Lancia Themával jár
 
Kamion Eb - Major Benedek ismét futamot nyert

Kamion Eb - Major Benedek ismét futamot nyert

2013. szeptember 02.
Megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét Major Benedek, az Oxxo Energy Truckrace Team 17 éves pilótája a kamion Európa-bajnokság Csehországban rendezett versenyhétvégéjén.
Részletek



Kamion Eb - Major Benedek ismét futamot nyertA csapat tájékoztatása szerint a mezőny legfiatalabb versenyzője szombaton, a második futamon aratott rajt-cél győzelmet. Az első versenyen nyolcadik lett, így a fordított rajtsorrend miatt a második futamban az élről indulhatott, s egy remek rajtot követően a leintésig megőrizte pozícióját.

A magyar istálló másik versenyzője, Kiss Norbert szombaton műszaki probléma miatt csak az utolsó helyről indulhatott el az első futamon, amelyen végül a pontszerző, kilencedik helyen ért célba. A szombathelyi pilótának a második versenyt a kormánymű újabb meghibásodása miatt fel kellett adnia.
Major a vasárnapi első futamban 14., a másodikban pedig nyolcadik lett, míg Kiss az első versenyen másodikként végzett, de - szabálytalan előzési manőverre hivatkozva - a versenybíróság 10 másodperces büntetést szabott ki rá, így hivatalosan harmadikként zárt. A második futamon Kiss kamionja egy ütközés miatt ismét megsérült, így ezt a versenyt fel kellett adnia.

A kontinensbajnokságból még három forduló van hátra. A pilóták összetett pontversenyében Kiss az ötödik, Major a tizedik helyen áll, míg az Oxxo Energy Truckrace Team a csapatok között a negyedik.

Kamion Eb - Major Benedek ismét futamot nyert

Kulcsszavak: autósport, Kiss Norbert, Major Benedek, OXXO Energy, versenykamion
 
A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás A Peugeot csapat tagjaként készül címvédésre Kiss Pál Tamás Az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal Az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota Le Mans 1966 -  interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal Le Mans 1966 - interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal
 
Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor

Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor

2013. augusztus 26.
A Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság 3. hétvégéje együtt került megrendezésre az FIA Central European Zone sorozattal, ami azt jelentette, hogy a közép-európai régió összes országa képviseltette magát.
Részletek

Dupla győzelemmel debütált Tim GáborCsapatunk két autóval készült a hétvégére, ám Lévai Zoltán második gyermeke pont a versenyhétvége előtt született, így kihagyta a versenyt. A pilóta felajánlotta Tim Gábornak, hogy az Ő autóját vezesse a hétvégén, és az ajánlatot Gábor el is fogadta.

Az autó egy S1600-as technikai felszerelésekkel ellátott Suzuki Ignis, melyet az Apex Racing épített. Új fejlesztések is kerültek az autóba, változott az áttételezése és a kormánymű is módosult. A helyszínen szembesült a csapat azzal, hogy rekordszámú indulója van a kistúrának (1600-2000 cc), 48 nevező várta a hétvégét. Tim Gábor az Ignissel az 1600cc-esek között volt érdekelt, 14 kategória társával kellett megmérkőznie.

A pilóta két szabadedzésen vett részt, az elsőn egy defekt miatt nem tudott kőrözni, ám a második edzésen már 2:29-es köridővel a legjobb 1600-as pilóta volt, és az egész mezőny élbolyához tartozott. Az első időmérés komoly kihívást jelentett, hisz nagyon nehéz volt ennyi autó között olyan helyet találni, ahol tiszta kört futhat a pilóta, ám ha nem is tökéletesen, de sikerült. 2:27:477-es idővel Gábor a 11. helyet szerezte meg, mely messze a legjobb 1600cc-es eredmény volt.

A szombati futam enyhe esőben kezdődött, ám a Tim Gábor slick gumikkal vágott neki a versenynek, mert a vízréteg kevés volt ahhoz, hogy az esős gumikat életben lehessen tartani. A döntés jónak bizonyult, a versenyen elállt az eső, és pillanatok alatt felszáradt az aszfalt. Gábor jól rajtolt, és a harmadik körben már a 7. helyért harcolt, természetesen az autójánál jóval erősebb ellenfelek ellen.

Dupla győzelemmel debütált Tim GáborEgy Lotus feltartotta, ám előzni nem tudta, hisz a 260 LE-s autó egyenesekben ellépett tőle.A mögötte lévő Clio Cup-os pilóta nem bírta sokáig cérnával, hogy egy jóval gyengébb autó virgonckodik előtte, és a 4. körbe egyszerűen kilökte Gábort.

Pechjére túl jól sikerült a művelet, és az autója eleje leszakadt, és a sóderben landolt. Gábor szerencsére vissza tudott térni a versenybe a 18. helyen, és a verseny végéig a 14. pozícióig tudott előre jönni.Az 1600cc-es kategóriát így is fölényesen nyerte, így elsőként állhatott fel a dobogóra, ahol a magyar értékelést és az FIA CEZ értékelést is megnyerte.

A vasárnapi időmérés, ha lehet még jobban sikerült, Gábor a végéig kivárt, mikor már mindenki befejezte a kőrözést, és egy tiszta körrel a 9. helyet autózta, természetesen a legjobb 1600-as pilótaként. A szombati idején 3 tizedet javított. A futam már sokkal könnyebb volt, mint az első, néhányat előzve felért Gábor egy olyan helyre ahonnan már nem tudott tovább jutni, ám így is megfutotta legjobb idejét, 2:26:965-al, és végül a hatalmas mezőnyben az 5. helyen ért célba, messze a legjobb 1600-as versenyzőként.Ismét átvehette a hazai és közép-európai értékelés első helyét.

Ezen a nagyszerű hétvégén minden időmérést és versenyt megnyert Tim Gábor a kategóriájában, mely nagyban köszönhető a csapat nagyszerű munkájának, és a kiválóan felkészített autónak, mely egész hétvégén tökéletesen üzemelt.

A mezőny három hét múlva visszatér a szlovákiai pályára, de még nincs döntés, hogy Gábor hol, milyen autóval indul. Reméljük egy újabb sikeres hétvége közeledik.

Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, gyorsasági, Slovakiaring, tim gábor
 
Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor Kettős győzelmet aratott a BMW a DTM ötödik futamán Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét! Kris Meeke és Paul Nagle megszerezték a Citroën C3 WRC első győzelmét!
 
A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult

A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult

2013. augusztus 15.
A Gran Turismo®6 demóváltozatát már több mint 1,3 millióan töltötték le világszerte.
Részletek

A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárultA legjobb versenyzők az országos döntőbe kerülnek, ahol belekóstolhatnak a nagy teljesítményű Nismo autók világába is.

A virtuális világot a valóságos versenypályával összekötő verseny online szakasza vasárnap zárult. A 18 résztvevő európai országból - köztük Magyarországgal - összesen több mint 765 000 nevezés érkezett. Világszerte több mint 1,3 millióan töltötték le a hamarosan piacra kerülő Gran Turismo®6 játék különleges demóverzióját, amely elképesztően valósághű képet nyújt a Silverstone versenypályáról, valamint a teljesen elektromos Nissan Leaf és a Nissan 370Z modellekről.

Az Európa-szerte megrendezett országos döntő programja a Gran Turismo játékversennyel indul, majd ezt követően a versenyzők egy igazi Nissan Nismo versenyautó kormánya mögött is kipróbálhatják magukat, sőt fizikai alkalmasságuk és személyiségük is megmérettetik. A legjobb játékos képviselheti országát az európai Race Camp-en, amely az egyesült királyságbeli Silverstone versenypályán kerül megrendezésre szeptemberben.

A Race Camp rendezvényen a PlayStation játékosoknak számos nehéz vezetési feladattal, valamint mentális és fizikai kihívásokkal kell majd szembenézniük a kiváló, tapasztalt mentorok és bírák felügyelete alatt. A most ötéves GT Academy továbbfejlesztett kiválasztási folyamata biztosítja, hogy a legjobban versenyző játékosoknak legyen lehetőségük GT Academy bajnokká és Nismo pilótává válni. A 2013-as európai verseny nyertese egy teljes évadon át versenyezhet egy több mint 500 lóerős Nissan GT-R Nismo GT3 versenyautóval.

A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárultA GT Academy versenyzőképzése a világ egyik legkidolgozottabb ilyen jellegű programja. A program sikerét számos bajnoksági győzelem, valamint LMP2-es versenykategóriában szerzett dobogós helyezés fémjelzi: gondoljunk csak a GT Academy bajnokainknak, Lucas Ordoñeznek (SPA) és Jann Mardenborough-nak (UK) a Le Mans-i 24 órás futamon nyújtott teljesítményére. Jann és Lucas a 2012-es európai és németországi GT Academy győztes pilótáival, Wolfgang Reip-pel és Peter Pyzerával egy csapatban éppen a múlt hétvégén szereztek dobogós helyezést (immár a hetediket) a híres Spa 24-órás futamon a Nissan GT-R Nismo GT3 modell volánja mögött. Jann különösen mozgalmas hétvégét tudhat maga mögött, hiszen második helyen futott be a Spa Formula-3 futamán.

A Nissan Global Motorsport igazgatója, Darren Cox a mára Nismo pilótává vált GT Academy bajnokok lelkes támogatója, és szívesen értékeli a 2013. évi indulókat. „A GT Academy számos fantasztikus, tehetséges versenyzőt fedezett már fel, amelyet eredményeink is bizonyítanak. A nevezések idei magas száma és a GT6 egyre valósághűbb működése révén biztosak vagyunk abban, hogy a játékosok között óriási tehetségekre bukkanunk. A GT Academy program során az elmúlt öt évében szerzett tapasztalataink és a Nismo modellel összhangban kifejlesztett egyre kifinomultabb és innovatívabb tesztmódszereink biztosítják, hogy a legnagyobb tehetségek csúcsra törhessenek az elkövetkező hetekben. A tét igen nagy. Nemrég jelentettük be, hogy korábbi bajnokaink Ausztráliában, az Egyesült Államokban és Japánban tesztelnek, illetve versenyeznek majd, és arról se feledkezzünk meg, hogy a múlt hétvégén tartott Spa 24-órás futamon mind a hat Nismo pilótánk részt vett."

A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult„A GT6 online kvalifikációs demóját nagyon jól fogadta a nagyközönség, és a GT Academy programra való nevezések száma szenzációs" - mondta Usama Al-Qassab, a Sony Computer Entertainment Europe Termékmarketing részlegének alelnöke. „Az országos döntők után Silverstone a következő lépés, és természetesen ezek a szupergyors játékosok pontosan tudják majd, mi a dolguk, miután annyi virtuális kört tettek a GT6 demóverziójában! A nemzeti döntőket követően a GT Academy egyre inkább a valós vezetésről szól. Alig várjuk, a Nissannal és Nismo-val való együttműködést a játékosok számára kifejlesztett kifinomult teljesítménytesztek elvégzése során."

A GT6 online demó augusztus végéig nyitva áll, és minden játékost azzal jutalmazunk, hogy egy Nissan GT-R-t vezethetnek a játék végső összecsapásán, függetlenül a GT Academy nevezéstől.
 
Kulcsszavak: gran turismo, GT Academy, nissan, PlayStation, verseny
 
Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult Irányjelző Közlekedési Magazin - októberi ajánló A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult A világ egyik leggyorsabb sportautóját hívta ki egy Volvo FH – egy Koenigsegg One:1-t A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult Nemzetközi egyetemi autóverseny Győrben Az új 30 kWh-s LEAF megtöri a jeget Az új 30 kWh-s LEAF megtöri a jeget
 
Rallycross világbajnok a Ford

Rallycross világbajnok a Ford

2013. augusztus 08.
A Los Angelesi X Games futamon újra tarolt a Ford: a Ford Racing autói első és második helyezést értek el, így a márka már három futammal a versenysorozat vége előtt a magáénak tudhatja a Global Rallycross Bajnokság konstruktőri koronáját.
Részletek

Rallycross világbajnok a FordAz aranyérmet Toomas Heikkinen kapta a Ford Fiesta ST volánja mögött aratott négy egymás utáni GRC-győzelemért. Tanner Foust egy ezüstéremmel gyarapította lenyűgöző trófeagyűjteményét.

A Los Angelesi X Games futamon Toomas ‘Topi’ Heikkinen szerezte meg az aranyérmet, Tanner Foust pedig második helyen végzett, így immár ez a harmadik szezon, amikor a Ford Racing a konstruktőrök bajnokságának első helyére került.  Heikkinen zsinórban negyedszer aratott győzelmet Bluebeam OlsbergsMSE Ford Fiesta ST versenygépével, tovább növelve előnyét a bajnokság pontversenyében. Eredményeinek és Foust tehetségének köszönhetően a Ford uralta a GRC-versenysorozat első hat futamát; a márka a lehetséges 18-ból 15 alkalommal végzett dobogós – ötször pedig első – helyen.

“A Global Rallycross Bajnokság konstruktőri versenyének megnyerése mind a Ford, mind pedig a Ford-rajongók számára hatalmas büszkeséget jelent” – fogalmaz Jamie Alison, a Ford Racing igazgatója. “Szeretnénk elismerésünket kifejezni az OMSE és a Hoonigan csapatok pilótái és munkatársai számára, hiszen ez az eredmény az ő munkájuknak köszönhető.”

Rallycross világbajnok a FordHárom GRC-győzelmével a háta mögött Heikkinen csak hatodik lehetett volna Los Angelesben, de ő nagyon gyorsan bebizonyította, hogy komoly meglepetésekre képes.

“A finálé egyszerűen hihetetlen volt; nagyon boldog vagyok.” - lelkendezik a finn versenyző. “Az első, iszonyúan zsúfolt kanyarba fej-fej mellett hajtottunk be Ken Blockkal. Utána kicsit szélesre vettem az ívet, így amikor Liam Doran és Ken elkezdtek egymásnak ütközni, én távolabbról figyeltem a dolgot, aztán elhúztam közöttük.”

A Rockstar Energy OlsbergsMSE Ford Fiesta ST pilótája, Foust hasonlóan erős iramot diktált a Los Angelesi rallycross-futamon. Az amerikai kemény párbajt vívott Timur Timerzyanovval, végül ő került ki győztesen a küzdelemből, és második helyen ért célba.

“Nagyon komoly harc volt.” – árulja el Foust. “Emlékszem, amikor tíz autó haladt előttem, azt mondtam magamban: ‘Oké, lássuk, mi lesz ebből’. És egyszer csak azt látom, hogy Ken visszafelé jön, a levegőben mindenütt abroncsok röpködnek, tűz van és káosz… Na, ekkor kihúzódtam a külső ívre, és végül második lettem. Attól a ponttól kezdve Topi porfelhőjét követtem a célig.”

Rallycross világbajnok a FordA Global Rallycross Bajnokság következő helyszíne az Atlanta Motor Speedway lesz augusztus 10-én, utána a Charlotte Motor Speedway következik szeptember 22-én, majd pedig a döntő Les Vegasban november 7-én.

Kulcsszavak: autósport, Fiesta ST, Focus ST, rallycross
 
Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Rallycross világbajnok a Ford Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! José María López ismét világbajnok! José María López ismét világbajnok! Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Rallycross világbajnok a Ford A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás
 
Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is

Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is

2013. július 27.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája az első szabadedzéshez hasonlóan a második gyakorlást is megnyerte pénteken a XXVIII. Forma-1-es Magyar Nagydíjon.
Részletek
Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen isAz összetettben most is élen álló, sorozatban három vb-t nyert versenyző mögött ismét csapattársa, az ausztrál Mark Webber végzett a második helyen, míg a harmadik leggyorsabb ezúttal a francia Romain Grosjean (Lotus) volt.

Vettel legnagyobb riválisai közül a pontversenyben második spanyol Fernando Alonso (Ferrari) az első tréninghez hasonlóan negyedik, a finn Kimi Räikkönen (Lotus) pedig nyolcadik lett. A pályafutása 100. Forma-1-es futamára készülő német Adrian Sutil (Force India) a délelőtti hetedik helye után délután a tizedik pozícióban zárt.

A mezőny az első félórában - 31 Celsius fokos hőségben, 43 fokos aszfalton - a délelőtt is használt közepes keverékű gumikkal körözött, a folytatásban pedig minden pilóta kipróbálta a jobb tapadást biztosító, de rövidebb élettartamú lágy keveréket, így a köridők is jelentősen javultak. A gyakorlás végéhez közeledve a legtöbben mindkét keveréken futottak egy-egy hosszabb etapot, jellemzően használt gumikon.

Eredmények:
 2. szabadedzés:

1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:21.264 perc
2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:21.308
3. Romain Grosjean (francia, Lotus) 1:21.417
4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:21.426
5. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:21.544
6. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:21.802
7. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:21.991
8. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 1:22.011
9. Jenson Button (brit, McLaren) 1:22.180
10. Adrian Sutil (német, Force India) 1:22.304

Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is11. Paul di Resta (brit, Force India) 1:22.526
12. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 1:22.529
13. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 1:22.781
14. Esteban Gutierrez (mexikói, Sauber) 1:22.837
15. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1:22.841
16. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 1:23.369
17. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 1:23.411
18. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:23.646
19. Charles Pic (francia, Caterham) 1:24.325
20. Giedo van der Garde (holland, Caterham) 1:25.065
21. Jules Bianchi (francia, Marussia) 1:25.143
22. Max Chilton (brit, Marussia) 1:26.647

1. szabadedzés:

1. Vettel 1:22.723 perc
2. Webber 1:22.982
3. Räikkönen 1:23.010
4. Alonso 1:23.099
5. Grosjean 1:23.111
6. Button 1:23.370
7. Sutil 1:23.390
8. Rosberg 1.23.531
9. Perez 1:23.591
10. Maldonado 1:23.911
11. Gutierrez 1:24.119
12. Bottas 1:24.150
13. Hamilton 1:24.157
14. Vergne 1:24.204
15. Massa 1:24.299
16. Hülkenberg 1:24.314
17. Ricciardo 1:24.383
18. Di Resta 1:24.608
19. Pic 1:25.827
20. Van Der Garde 1:26.808
21. Bianchi 1:27.617
22. Rodolfo Gonzalez (venezuelai, Marussia) 1:28.927
Kulcsszavak: autósport, forma 1, Kimi Räikkönen, Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel
 
Hétvégén rajtol a Kamion Európa-bajnokság - Kiss Norbi címvédésre készül Hétvégén rajtol a Kamion Európa-bajnokság - Kiss Norbi címvédésre készül Féktávok versenye Féktávok versenye Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is Michelisz Norbert a vb-címért hajt Makaóban Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián
 

Találatok száma: 802 Megjelenítve: 601 - 610