Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 601 - 610 |
Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság IX-X-XI. Forduló I. Synergon Kupa, 2013.10.12-13., Hungaroring |
||
2013. október 14.
Mostoha körülmények várták a versenyzőket vasárnap reggel a Gyorsasági Országos Bajnokság zárónapján.
|
A 2012-as szezon utolsó fordulójának napján a túra, a Lotus Cup Eastern Europe, a Lotus Ladies Cup, a Formula autós, az RRC Suzuki Swift Kupa és az OB Endurance Trófea szériák résztvevői ülhettek autóba. A ködös, párás levegő miatt a Hungaroring alkalmatlan volt a versenyzésre, emiatt több, mint két órát csúszott a program. OB I. kat.(Túra), Időmérő Edzés A napot a túraautós mezőny kezdte meg egy 15 perces időmérő edzéssel. A szombati naphoz képest jóval kevesebb résztvevővel vágtak neki a pilóták a kvalifikációnak. A csúszós pályán Bódis Kálmán autózta a leggyorsabb kört a Silver Stinggel, megelőzve kategória ellenfelét(F+3.5), a BMW-vel versenyző Herczog Helmutot. Az alacsonyabb géposztályokban, az F-2.0-esek között a szombati naphoz hasonlóan Fekete Zoltán végzett az első helyen, Laczkó Levente előtt. Az F-1.6-osoknál Tim Gábor kimagaslott a mezőnyből és magabiztos előnnyel utasította maga mögé Bak Krisztiánt és Karajannisz Manoliszt. A Lotusok közül Lekeny György és Lekeny Márk látogatta meg a Hungaroring vizes nyomvonalát és ebben a sorrendben végeztek kategóriában. Mindketten öt-öt kört teljesítettek a kvalifikáción és mindossz 0.106 mp döntött Lekeny György javára. OB VII. kat. (Lotus Ladies Cup) 2. verseny A versenyen a start után Bende Adrienn már az első körben átvette a vezetést és a negyedik helyről az élre állt. Az első kör végén Bende mögött a második pozícióért 5 versenyző állt harcban, akik nagyon közel autóztak egymáshoz. Ebből az ötösből a puerto ricoi, Glory Fernandez került ki győztesként és megszerezte a második pozíciót. Mögötte Kapitány Dóri, Sass Szilvi, Vanyova Veronika és Maranecz Fruzsina autóztak. A csúszós pályán nem történt baleset, szép versenyt vívtak a hölgyek. A 25 perc + 1 körös verseny végén Bende Adrienn ért be a célba elsőként, másodikként Glory Fernandez, harmadikként Kapitány Dorottya zárt. OB II.kat. (Formula) 2. verseny Mire a forma autósok sorra kerültek az aszfaltcsík teljesen felszáradt a Hungaroringen. Az élről rajtoló Höher Cristopher pedig magabiztos versenyzéssel, végig vezetve nyerte meg a vasárnapi futamot. A hétvége során végig kiválóan versenyző, Fekete Krisztián hozta a második helyet, Pödör Balázs pedig harmadikként ért célba. OB I. kat. (Túra), OB VII. kat. (Lotus Cup Eastern Europe) 3.verseny A túraautósok utolsó versenyét vasárnap 12:30-kor rendezték. A reggeli időmérős eredményekhez képest nagy változás nem történt és Bódis Kálmán újabb győzelmet aratott Herczog Helmut előtt. Az F-2000-es géposztályban Fekete Zoltán sem talált legyőzőre és makulátlan hétvégét zárt. Kategórájában másodikként Laczkó Levente ért célba. Az F-1600-as kategóriában öten indultak, de Tim Gábor kiesett így nem tudott újabb győzelmet ünnepelni. Elsőként Karajannisz Manolisz látta meg a kockás zászlót, a második helyen Tóth Anita, a harmadikon Csiszér Béla futott be. OB V. kat. (RRC Suzuki Swift Kupa) 3. verseny A Suzukisok harmadik versenyét a hétvégére a Suzukiba visszaülő ifj. Ficza Ferenc nyerte meg, aki az utolsó körben előzte meg a végig vezető Bárkovics Zoltánt. A 2010-es bajnok jól tette, hogy ismét kipróbálta magát a mezőnyben, hiszen két győzelmet és egy második helyet szerzett a záróhétvége során. A kupa nagy ígérete, a nagyon fiatal Tassi Attila is a dobogón ünnepelhetett, a 14 éves versenyző a harmadik helyet szerezte meg a 2013-as bajnoki sorozat győztese , Nagy Dani előtt. A leggyorsabb kör is a futamgyőztes, ifj. Ficza nevéhez fűződik, amely 2:23:730. OB II. kat. (Formula) 3. verseny Christoph Höher harmadik futamát is megnyerte a Hungaroringen, teljesé téve hétvégi trófeagyűjteményét. Fekete Krisztián tovább folytatta jó szereplését a Tatus Hondával, ő ért célba a 2. helyen, míg a dobogó harmadik foka Pödör Balázsé lett. A rajt nem volt teljesen zökkenőmentes, Galambos Szabolcs állva maradt, ám a szerelőknek sikerült újraindítani versenygépét, így a mezőny után eredhetett. Oliver Offnert boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották. OB Endurance Trófea A Bús Edina - Ifj. Ficza Ferenc páros győzött az 1 óra 40 percesre rövidített Endurance versenyen. A SEAT Leonnal versenyző páros mögött mindössze 5.5 másodperccel maradt el a Bódis Kálmán – Herter Gusztáv duó, míg a dobogó harmadik foka a Lotus Exige párosáé, Vizin Tamásé és Burkus Egoné lett. Mind a hat nevezett autó célba ért, a 4. helyen a BMW E30 triója, Lackó László, Laczkó Lehel és Makai György végzett, 5. lett a Honda Civic Type-R kormányát tekerő Tóth Anita, Csiszér Béla, Mink Zoltán hármas, míg a 6. helyezett a SEAT Leonnal rajthoz álló Horváth Bence, Füge Krisztián páros lett. Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, hungaroring, Lotus Ladies Cup, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság |
||
2013. október 14.
A szombati első versenyre teljesen felszáradt az aszfalt mire a formula autósok kigurultak a pályára.
|
Az élről indulóés a bajnoki pontversenyt vezető Höher Christopher megtartotta vezető helyét a start után és magabiztos győzelmet aratott. Fekete Krisztiánnak a jól sikerült időmérő edzés után a verseny is jól alakult és az osztrák versenyző mögött, a második helyen fejezte be a futamot. A dobogó harmadik fokára a hetedik helyről induló Pödör Balázs ért fel, aki az utolsó métereken nagy csatában előzte meg az ex-Forma-1-es tesztpilótát, Channoch Nissanyt. A verseny után azonban Höher autójának súlya nem érte el a minimum határt és kizárták a versenyből. A győzelem Fekete Krisztiáné lett, Pödör a második, Nissany a harmadik helyre jött előre. OB I. kat (Túra), OB VII. kat (Lotus Cup Eastern Europe) A rajtot követően oda-vissza előzték egymást a versenyzők az első ötben. A második körben már egy letisztultabb képet láthattunk és Bódis Kálmán vette át a vezetést a túraautósok között. Második helyre Herczog Helmut ért fel, Fekete Zoltán pedig az ötödik helyen haladt. A rajt vesztesei ifj. Ficza Ferenc és Gáspár Zsolt voltak, akik negyedik és hatodik helyre csúsztak vissza az első sorból. Az idei évben a FIA ETCC-ben rajthoz álló magyar versenyző a hatodik körben feljött a harmadik helyre és elindult Herczog után és egy körrel később meg is előzte a BMW-s versenyzőt. A 25 perc + 1 körös verseny végén az abszolút értékelésben Bódis Kálmán ért célba az első helyen, ifj. Ficza Ferenc lett a második, Herczog Helmut pedig a harmadik. F-1600: A legkisebb túraautós kategóriában Lévai Zoltán a rajt után maga mögé utasította Mohácsi Ákost és meg is tudta tartani vezető helyét a verseny végéig. F-2000: A kategória első helyezettje Fekete Zoltán lett, aki ügyesen használta ki a rajt utáni tumultust a célegyenes végén. Második helyen Gáspár Zsolt, a harmadikon Koncek Julo ért célba.Lotus Cup Eastern Europe: A Lotusok között Vizin Tamás a rajtot követően is megtartotta vezető helyét és rajt-cél győzelmet aratott kategóriájában. A dobogó második fokára Lekeny György, a harmadikra Lekeny Márk állhatott fel. OB V. kat. (RRC Suzuki Swift Kupa) A legizgalmasabb versenyt a mai napon is ez a kategória hozta. Bárkovics Zoltán nagyon jól kapta el a rajtot és a negyedik helyről gyorsan az élre állt, de nem tudott magabiztos előnyt kiautózni. A bajnoki cím várományosa, Nagy Dani autója elektromos hiba miatt megállt és feladni kényszerült a futamot, ezzel értékes pontokat veszített a bajnokságban. A futam végén hatalmas csata bontakozott ki, az első három helyezett 2 mp-en belül autózott egymáshoz, de Bárkovics meg tudta tartani a vezető helyet és megnyerte a futamot. Szoros csatában, de végül alulmaradt ifj. Ficza Ferenc a győzelemért folyó csatában, így meg kellett elégednie a második pozícióval. A harmadik helyen az egyre jobb teljesítményt nyújtó fiatal versenyző, Tassi Attila végzett. OB VIII. kat. (Lotus Ladies Cup): Az első helyről induló Bende Adrienn rosszul kapta el a rajt pillanatát és egészen a negyedik pozícióba esett vissza az első kanyart követően. Vershuur Sheila vette át a vezetést, de Bende gyorsan felzárkózott mögé és vissza is előzte holland versenyzőtársát. Sheila versenye a hetedik körben ért véget, amikor csúnyán összetörte a Lotust és a pilótát kórházba is kellett szállítani. A balesetet követően pályára küldték a biztonsági autót, majd az újraindítást követően Bende elkezdte leszakítani a mögötte érkezőket és magabiztos versenyzést bemutatva nyerte meg a futamot a másik holland származású versenyző, Braams van der Berg Lisette előtt. A harmadik helyet György Anett szerezte meg, Sas Szilvia a negyedik helyen ért célba. Második verseny OB V. kat. (RRC Suzuki Swift Kupa) Futam 2. A Suzuki Swift Kupa kétségtelenül Nagy Daniról szólt a hétvége során, hiszen az első versenyen elszenvedett kiesés miatt Tassi Attila látóterébe került a bajnoki címre esélyes versenyző. A második futamon a kiesés miatt Dani csak az utolsó előtti helyről várhatta a start pillanatát és érezhetően nagy teher volt a vállán a verseny előtt. Nagy körről-körre egyre előrébb került és egészen a harmadik pozícióig zárkózott fel. Ez azt jelenti, hogy a 2013-as RRC Suzuki Swift Kupa bajnoka lett és az utolsó futamnak tét nélkül vághat neki. A versenyt ifj. Ficza Ferenc nyerte meg Tassi Attila előtt. OB I. kat. (Túra), OB VII. kat. (Lotus Cup Eastern Europe) Futam 2. A túraautós mezőny összesített értékelésében Bódi Kálmán ért célba elsőként, Fekete Zoltán a kiváló rajt után pedig meg tudta tartani a második helyet egészen a verseny végéig. A dobogó legalsó fokára Herczog Helmut állhatott fel. F-1600: A győzelmet a második versenyre beugró Tim Gábor szerezte meg Mohácsi Ákos és Karajannisz Manolisz előtt. Mohácsi ezzel a bajnoki címet is megszerezte. F-2000: Lotus Cup Eastern Europe: Lotus Cup Eastern Europe: Vizin Tamás a gyengébb időmérő után megelőzte ellenfeleit és megnyerte a második futamot is a kategóriában. Második helyen Lekeny György, a harmadikon Lekeny Márk ért célba. Kulcsszavak: autósport, Duna Autó, gyorsasági, hungaroring, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez |
||
2013. október 07.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Koreai Nagydíjat, ezzel tovább növelte előnyét az összetett pontversenyben, s még közelebb került sorozatban negyedik vb-címéhez.
|
A 26 éves versenyző ebben a szezonban nyolcadik, pályafutása során 34. futamgyőzelmét aratta Jeongamban, ezzel 77 pontra nőtt az előnye az összetettben második, ezen a versenyen hatodik spanyol Fernando Alonsóval (Ferrari) szemben. A koreai GP-n Kimi Räikkönen, a Lotus finn pilótája ért célba másodikként, csapattársa, a francia Romain Grosjean pedig a dobogó legalsó fokára állhatott fel. Az élről induló Vettel nagyszerűen rajtolt, a mögötte érkezők között azonban óriási küzdelem alakult ki a pozíciókért. Egy kör után Vettel, Grosjean, Lewis Hamilton (Mercedes), Nico Rosberg (Mercedes), Nico Hülkenberg (Sauber), Alonso volt az első hat sorrendje. Hamilton és Alonso a 10., Grosjean a 11., Vettel a 12. körben ment ki a boxba az első kerékcserékre, amelyek után a német címvédő maradt az élen, mögötte változatlanul Grosjean és Hamilton száguldott a második és harmadik helyen. Utóbbi a 30. körben tudta le második kerékcseréjét, majd a mexikói Sergio Perez (McLaren) jobb első defektje miatt a 32. körben a versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót, így szinte az egész mezőny kiment a boxba újabb kerékcserékre. Amint folytatódhatott a verseny, újra be kellett jönnie a safety car-nak, a német Adrian Sutil (Force India) ugyanis egy kanyar előtt keresztbe csúszva eltalálta az ausztrál Mark Webber (Red Bull) autóját, amely kigyulladt. Webber sértetlenül megúszta az esetet. A mezőny elől aztán a 40. körben távozott a biztonsági autó. Vettel mögött a remekül taktikázó és versenyző, így a kilencedik helyről a másodikra felzárkózó Kimi Räikkönen (Lotus), valamint Grosjean száguldott a dobogós helyeken, majd Hülkenberg, Hamilton, Alonso sorrendben következtek a többiek. Vettelt - ahogyan az egész versenyen - a hajrában sem tudták már megszorongatni, Räikkönen és Grosjean néhány tized másodperces különbséggel ért célba egymás mögött a dobogós helyeken, Hülkenberg pedig remek teljesítményt nyújtva, a negyedik pozícióban hozta be az egyébként gyengécske Saubert. A Forma-1-es világbajnoki sorozat egy hét múlva, a Japán Nagydíjjal folytatódik. Kulcsszavak: autósport, forma 1, Koreai Nagydíj
|
|
|||||
|
||||||
A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban |
||
2013. szeptember 27.
A TOYOTA Racing kemény csatát vívott a Circuit of the Americas pályán megrendezett Hatórás Versenyen, s végül második helyezést szerzett a FIA Hosszútávú Világbajnokság ötödik fordulóján.
|
A 8. rajtszámmal futó TS030 HYBRID immár harmadik alkalommal végzett dobogós helyen a szezon során; Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Stéphane Sarrazin végig látványosan küzdöttek a mezőny élvonalában. A hatalmas forróságban lezajlott hatórás verseny végén a 8. rajtszámú autó mindössze 23,617 másodperccel később ért célba, mint a futam győztese. Sébastien a harmadik helyről rajtolt. A start után szinte azonnal megjelent a pályán a safety car, és a mezőny 15 percen át mögötte autózott. Az újraindítás után Sébastien a második helyre lépett előre. Ekkor vette kezdetét a szoros küzdelem az 1. rajtszámú Audival, s a két autó fej-fej mellett küzdött az első kiállásig. Az 1. rajtszámú gép hibája miatt Sébastien előtt felszabadult a pálya, s ettől kezdve a 2. rajtszámú Audival kellett hosszasan csatáznia; ehhez mindkét küzdő fél más stratégiát választott. A TS030 HYBRID két versenyszakaszon át is kiválóan teljesített ugyanazzal a gumigarnitúrával. Ennek – és a gyorsan végrehajtott kiállásoknak – köszönhetően a 8. rajtszámú autónak kevesebb időt kellett eltöltenie a boxutcában. Ez érezhető segítséget jelentett Stéphane számára, amikor a versenytáv harmadánál átvette Sébastien helyét, és újra az élre állt, majd pedig még a féltávon túl is az első-második helyen autózva küzdött a győzelemért. Ebben az állásban vette át a volánt egy szakasz erejéig Anthony – akinek éppen e nap reggelén született meg második gyermeke, egy kislány –, majd pedig átadta a 8. rajtszámú gépet Sébastiennek. Sébastiennek komoly iramot kellett diktálnia, és nem is okozott csalódást, hiszen az extrém forróság ellenére sorozatban futotta a leggyorsabb köridőket. Sébastien hősies erőfeszítését követően Stéphane vette át az autót a rövid befejező szakasz idejére, és másodikként száguldott át a célvonalon. A Hatórás Verseny következő fordulója október 20-án lesz a TOYOTA Racing csapat hazai terepén, a Fuji versenypályán, ahol a csapat két autóval áll rajthoz: Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima a 7. rajtszámú versenyautó volánja mögött térnek vissza a versenysorozatba. TS030 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Stéphane Sarrazin) Verseny: 2. helyezés, 187 kör (+23,617 másodperc), 7 kiállás. Leggyorsabb köridő: 1 perc 48,745 másodperc Anthony Davidson: „Ez a futam mindannyiunk számára jól sikerült. Nem számítottunk arra, hogy ennyire megszoríthatjuk az Audikat, úgyhogy büszkék lehetünk magunkra. Meglehetősen merész stratégiát követtünk azzal, hogy két versenyszakaszt is lefutottunk ugyanazokkal a gumikkal, de bevált az elképzelésünk. Én csak egy szakaszt autóztam, hiszen ez a pálya még ismeretlen volt számomra. Kezdetben nehéz is volt tartanom az iramot, de ez várható is volt, hiszen még az időmérő edzésen sem vettem részt, sőt pénteken sem edzettünk. De így is felemelő érzés volt a győzelemért küzdeni – még akkor is, ha végül nem is úgy sikerült ez a hétvége, ahogy reméltük.” Sébastien Buemi: „A futam végéig olyan keményen harcoltunk, amennyire csak tudtunk; nagyon komoly küzdelem volt. Az első körben még hiányzott belőlünk egy csipetnyi lendület, de a stratégiánk jó volt, s így esélyünk nyílt a győzelemre. A hibrid rásegítéssel az autó remekül gyorsult, s ennek köszönhetően már a verseny elején sikerült feljönnöm a második helyre, ami mindvégig ösztönzőleg hatott ránk. Élveztem az Audival vívott csatát, és megéltünk jó néhány izgalmas pillanatot. Mindent beleadtunk, ezért aztán tényleg remek érzés volt felállni a dobogó második fokára – bár kissé csalódott vagyunk, hogy nem lettünk elsők, pedig a győzelem csak karnyújtásnyira volt. A következő futamon megpróbálunk még jobb teljesítményt nyújtani.” Stéphane Sarrazin: „Nagyon elégedett vagyok azzal, hogy újra dobogós helyen végeztünk. Az első szakasz után – amikor az Audival ellentétben nekünk nem kellett abroncsot cserélnünk – már tudtuk, hogy esélyünk nyílt a győzelemre. Az autó remek volt, a gumik kitartottak, így hát keményen nyomhattuk a gázt a második szakasz végéig. A tempónkon még lehetett volna javítani, de a stratégiánk kiválónak bizonyult. Mindenki remek munkát végzett, különösen Sébastien, aki a hőség ellenére is rengeteg időt töltött a volán mögött. Nem volt könnyű dolga, de végig kitartott. Már nagyon várom a futamot a Fuji pályán, ahol a mostaninál eggyel jobb helyezést akarunk elérni.” Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke: „Ez aztán tényleg izgalmas verseny volt: az utolsó kiállásig senki sem tudta volna megmondani, ki lesz a győztes. Az autónk jól teljesített, és – különösen az első három órában – nagyon kiegyensúlyozott volt. Apró kellemetlenséget jelentett, hogy ezen a pályán csak négy olyan zóna volt, ahol a hibrid hajtást hasznosíthattuk, míg Brazíliában öt ilyen pályaszakasz található. Ez kicsit korlátozott minket, hiszen az egyik erősségünk éppen a hibrid rásegítés. Ma tapasztalhattuk meg először versenykörülmények között a nagy leszorító erőt szolgáló beállítások eredményességét, és örülök, hogy sikerült közelebb kerülni a célunkhoz. Szeretnék kiemelt köszönetet mondani versenyzőinknek, hiszen a dupla versenyszakaszok igen megerőltetőek voltak számukra – különösen Sébastien számára, aki két ilyen szakaszt is teljesített.” Kulcsszavak: autósport, FIA, toyota, Toyota Racing, verseny, világbajnokság
|
|
|||||
|
||||||
Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton Zolderben |
||
2013. szeptember 23.
Jól indult az OXXO Energy Truck Race Team számára a Zolderi hétvége, hiszen az időmérőn Kiss Norbi Pole Pozíciót szerzett, és Major Beni is bejutott a legjobb 10-be.
|
Aztán az első futam rajtjánál a 17 éves pilóta hatalmas balesetet szenvedett, több méter magasan repül versenykamionjával, majd 100 km/h felett betonfalnak csapódott... Zolderben nagyon szűk a célegyenes, kétoldalt pedig rögtön a betonfalak határolják, így amikor az első rajtnál Mika Makinen elkezdte kitolni Bosigert, a Renaultos nem tudott hova menekülni, a betonfalnak csapódott, amiről visszapattant a mezőnybe - mindez 130 km/h körül -, pont Major Beni elé, aki bár próbálta elkerülni az ütközést, esélye sem volt rá. Bal első kereke összeért Bosiger jobb hátsójával, ennek következménye lett, hogy Beni kamionja több méter magasba ugratott, majd amikor visszaesett a földre, keresztbe érkezett, és még mindig 120 körül a betonfalnak csapódott frontálisan, onnan pedig vissza a mezőny elé. Beni sokkos állapotban szállt ki a kamionból, kirohant a csapathoz, akik karjukba vették, majd leültették, és mikor elkezdte kortyolgatni a vizet, onnan jött vissza a valóságba, és kezdett körülnézni, hol is van, kik veszik körül - ezt Beni mondta el az eset után. Természetesen közben megjöttek a mentők, és kórházba szállították, ahol szerencsére kiderült, nem tört el a lába - amit rettentően fájlalt a 17 éves pilóta -,és minden porcikája rendben van, így visszajöhetett a pályára, és a második rajtnál már szurkolhatott Norbinak. Beni kamionja totálkáros lett, a károk felmérése még most is folyamatban van, de a fülke, az alváz, a komplett első futómű, a híd, a rugók,a fékek, a hűtők mind használhatatlanok. Most, az esti órákban a csapat azt írja össze, mi mindent kell beszerezni hétfőig, és hogyan jut el hozzánk ahhoz, hogy esélyünk legyen összerakni Jaramáig a versenykamiont... Az új rajt a baleset után kb 1 órával indult, sárga zászló alatt, és libasorban, vagyis nem a szokásos, kétsoros gördülő rajttal. Norbi két körig az élen volt, amikor Jochen Hahn szó szerint kilökte onnan, letolta a 2-es kanyarban, Norbi így visszaesett az 5.helyre. Onnan hatalmas csatákban feljött a 3. helyre, de akkor már tudtuk, az élen haladó Hahn bokszutca áthajtásos büntetést kapott, ugyanis levágott egy sikánt, úgy előzte meg Albacetet, de a német nem jött ki letölteni a büntetést, emiatt bár őt intette le elsőnek a kockás zászló, 30 másodperces büntetést kapott, így visszaesett több pozíciót, Norbi pedig második lett. A második futamon Norbi a 7. helyről végig csatázva feljött a harmadikra, így szombaton mindkét futamon a dobogón állhatott, s a csapatbajnokságban is két kupát vehettünk át. Norbi sikeres napot tudhat maga mögött, de sajnos mindezt beárnyékolja Beni balesete. A lényeg, hogy ifjú pilótánk jól van, és már csak az jár a fejében, hogy a következő, Spanyolországi versenyre kész legyen a kamionja. Kulcsszavak: autósport, baleset, Kiss Norbert, Major Benedek, OXXO Energy, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Michelisz futamot nyert Szuzukában |
||
2013. szeptember 23.
Michelisz Norbert az első helyen végzett a túraautó-világbajnokság szuzukai versenyének első futamán, vasárnap.
|
Michelisz Norbert az első helyen végzett a túraautó-világbajnokság szuzukai versenyének első futamán, vasárnap. A pilóta klubjának, a Zengő Motorsportnak honlapja szerint Michelisz az egész hétvégén remekelt. A legjobb volt az időmérőn és a bemelegítésen is, majd a nyitó futamban sem talált legyőzőre, és rajt-cél győzelmet aratott. A magyar versenyzőnek ez volt az idénybeli hatodik dobogós helyezése. A második futamban Michelisznek nem volt szerencséje, rögtön a rajt után egy baleset miatt kiesett. Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó-vb, zengő motor
|
|
|||||
|
||||||
Új autóval, ismét dupla győzelem |
||
2013. szeptember 17.
Az Apex Racing ismét új autót állított csatasorba, a sikeres Suzuki Ignis S1600-as fejlesztése után, egy Suzuki Swift S1600-ast vetett be a csapat.
|
A váltás ésszerű volt, hisz alig három hét után, újra a Slovakiaring-en következett verseny, és a pilóta ismét Tim Gábor volt, így nagyon könnyen össze tudta a csapat hasonlítani a két technikát. A két autó alapjaiban megegyezik, de az Ignis és a Swift alap paraméterei eltérnek. Az sem volt másodlagos kérdés, hogy az autó megbizhatósága is megfelelő-e, és hogy Tim Gábor ismét olyan sikeres tud lenni, mint az előző versenyeken, ahol megnyert minden időmérőt és futamot. A hétvége, a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság negyedik hétvégéje volt, és az ADAC GT Masters betétprogramjaként szerepelt. Emiatt kicsit felborult a szokásos menetrend, csütörtökön szabadedzések, majd péntek és szombaton időmérések és versenyek következtek. A szabadedzések végig az apró műszaki gondok kiküszöböléséről, és feltárásáról szólt, de Gábor folyamatosan gyorsult, és az autó is fejlődött. A pénteki első időmérés, száraz de változékony időjárási körülmények között zajlott, ahol Gábor megszerezte a kategória első helyét, és az összetett 5. pozíciót, azaz innen rajtolt a délutáni futamon. A verseny rajtja előtt 10-15 perccel özönvízszerű eső érkezett, ami azonban el is állt míg a versenyzők felsorakoztak a rajtrácsra. A vizes gumikat a csapat felvitte a boxutcába, de a pilótával közösen a slick gumik mellett döntött, ami az elején rizikós, de a végére már előnnyé válhat, ha felszárad a pálya. A taktika biztos nem a legoptimálisabb volt, hisz Tim Gábor már az első körben teljesen hátracsúszott, és a mezőny végén próbálgatta az íveket, próbált valami tapadást találni a nedves aszfalton. A kategóriát vezető Mohácsi Ákos esőgumin a boxból rajtolt, ám utolérte Gábort és meg is előzte, és kisebb előnyt is kiautózott. Nem lehetett mit tenni, türelmesen várni kellett, hogy az aszfaltot felszárítsák az autók, és az igen erős szél. A verseny második felére, ugyan még nem volt száraz a pálya, de már a slick-eken Gábor fokozni tudta a tempót, és sorra hagyta le az ellenfeleit, végül két körrel a verseny vége előtt átvette a vezetést az 1600ccesek közt, és megkaparintotta az összetett harmadik helyet. Ebben a pozícióban ért célba, így új autóval győzelemmel debütált. A szombati időmérésen már szakadó esőben nem volt kérdés a gumiválasztás. A vizes gumikat Gábor most próbálhatta ki először, így tesztként is használta a csapat az időmérést. Az eredmény újra a kategória első hely és a kiváló második rajthely az összetettben! Ugyan egész szombati napon szakadt az eső, szerencsére a második versenyre elállt, sőt a pálya szinte teljesen felszáradt. Ez azt is jelentette, hogy Gábornak semmi esélye nem volt az erősebb autókkal szemben. A futamon végig jókat csatázott, főleg Lekeny György Lotus-ával, aki végül műszaki hiba miatt kiállt. Így Gábor megörökölte az összetettbeli negyedik helyet, és jelentős előnnyel nyerte meg a kategóriáját. Így az Apex Racing mindkét S1600-as autójával dupla győzelemmel végzett, és Tim Gábor feljött a bajnokság harmadik helyére, úgy hogy nyolc versenyből csak négyen indult. Az utolsó hétvége októberben következik a Hungaroring-en. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, gyorsasági, Slovakiaring, tim gábor
|
|
|||||
|
||||||
Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét |
||
2013. szeptember 09.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája rajt-cél győzelmet aratva nyerte meg a vasárnapi Forma-1-es Olasz Nagydíjat Monzában, ezzel tovább növelte előnyét az összetett pontversenyben.
|
A sorozatban három vb-címet nyerő 26 éves versenyző mögött legfőbb riválisa, a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) ért célba a második helyen, míg a dobogó legalsó fokára az év végén a Forma-1-ből visszavonuló Mark Webber, a Red Bull ausztrál pilótája állhatott fel. Vettel a szezon utolsó európai GP-jén aratott sikerével - amely pályafutásának 32., idei hatodik futamgyőzelme volt - 53 pontra növelte előnyét a vb-pontversenyben Alonsóval szemben. A rajtot - felhős, hűvös időben, de száraz pályán - Vettel, Webber, Felipe Massa (Ferrari) és Alonso is remekül kapta el, a német címvédő megőrizte az első helyet, Massa azonban megelőzte Webbert, Alonso pedig a harmadik helyről startoló Nico Hülkenberget (Sauber). Az első kör végén így Vettel, Massa, Webber, Alonso, Hülkenberg volt az első öt sorrendje. Alonso a harmadik kör elején elment Webber mellett, majd a nyolcadik kör kezdetén Massát is lehagyta, s igyekezett üldözőbe venni az élen álló Vettelt. A különbség kettejük között azonban nem csökkent, nagyjából hat másodperc volt hosszú körökön keresztül. Az élmezőnyben a 23. körig nem történt változás, ekkor Vettelt és Webbert is kihívta kerékcserére a Red Bull, egy körrel később Massa is kint járt a boxban, s Webber mögé ért vissza a pályára. Alonso autóján a 27. kör végén cseréltek kerekeket, a kétszeres vb-győztes spanyol Vettel mögé, a második helyre sorolt vissza a mezőnybe. A 30. körben Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hülkenberg volt az első öt sorrendje. A leintésig az élmezőnyben már nem történt változás, a középmezőnyben azonban több csata is folyt a pontszerző helyekért. A harmadik helyről startoló Hülkenberg remek versenyzéssel az ötödik pozícióban ért célba a gyengélkedő Sauberrel, így saját maga és csapata idei legjobb eredményét érte el. Az idényből még hét futam van hátra, a következő GP-t két hét múlva, Szingapúrban rendezik. Kulcsszavak: Alonso, autósport, Felipe Massa, forma 1, Mark Webber, Olasz Nagydíj
|
|
|||||
|
||||||
Kamion Eb - Major Benedek ismét futamot nyert |
||
2013. szeptember 02.
Megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét Major Benedek, az Oxxo Energy Truckrace Team 17 éves pilótája a kamion Európa-bajnokság Csehországban rendezett versenyhétvégéjén.
|
A csapat tájékoztatása szerint a mezőny legfiatalabb versenyzője szombaton, a második futamon aratott rajt-cél győzelmet. Az első versenyen nyolcadik lett, így a fordított rajtsorrend miatt a második futamban az élről indulhatott, s egy remek rajtot követően a leintésig megőrizte pozícióját. A magyar istálló másik versenyzője, Kiss Norbert szombaton műszaki probléma miatt csak az utolsó helyről indulhatott el az első futamon, amelyen végül a pontszerző, kilencedik helyen ért célba. A szombathelyi pilótának a második versenyt a kormánymű újabb meghibásodása miatt fel kellett adnia. Major a vasárnapi első futamban 14., a másodikban pedig nyolcadik lett, míg Kiss az első versenyen másodikként végzett, de - szabálytalan előzési manőverre hivatkozva - a versenybíróság 10 másodperces büntetést szabott ki rá, így hivatalosan harmadikként zárt. A második futamon Kiss kamionja egy ütközés miatt ismét megsérült, így ezt a versenyt fel kellett adnia. A kontinensbajnokságból még három forduló van hátra. A pilóták összetett pontversenyében Kiss az ötödik, Major a tizedik helyen áll, míg az Oxxo Energy Truckrace Team a csapatok között a negyedik. Kulcsszavak: autósport, Kiss Norbert, Major Benedek, OXXO Energy, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor |
||
2013. augusztus 26.
A Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság 3. hétvégéje együtt került megrendezésre az FIA Central European Zone sorozattal, ami azt jelentette, hogy a közép-európai régió összes országa képviseltette magát.
|
Csapatunk két autóval készült a hétvégére, ám Lévai Zoltán második gyermeke pont a versenyhétvége előtt született, így kihagyta a versenyt. A pilóta felajánlotta Tim Gábornak, hogy az Ő autóját vezesse a hétvégén, és az ajánlatot Gábor el is fogadta. Az autó egy S1600-as technikai felszerelésekkel ellátott Suzuki Ignis, melyet az Apex Racing épített. Új fejlesztések is kerültek az autóba, változott az áttételezése és a kormánymű is módosult. A helyszínen szembesült a csapat azzal, hogy rekordszámú indulója van a kistúrának (1600-2000 cc), 48 nevező várta a hétvégét. Tim Gábor az Ignissel az 1600cc-esek között volt érdekelt, 14 kategória társával kellett megmérkőznie. A pilóta két szabadedzésen vett részt, az elsőn egy defekt miatt nem tudott kőrözni, ám a második edzésen már 2:29-es köridővel a legjobb 1600-as pilóta volt, és az egész mezőny élbolyához tartozott. Az első időmérés komoly kihívást jelentett, hisz nagyon nehéz volt ennyi autó között olyan helyet találni, ahol tiszta kört futhat a pilóta, ám ha nem is tökéletesen, de sikerült. 2:27:477-es idővel Gábor a 11. helyet szerezte meg, mely messze a legjobb 1600cc-es eredmény volt. A szombati futam enyhe esőben kezdődött, ám a Tim Gábor slick gumikkal vágott neki a versenynek, mert a vízréteg kevés volt ahhoz, hogy az esős gumikat életben lehessen tartani. A döntés jónak bizonyult, a versenyen elállt az eső, és pillanatok alatt felszáradt az aszfalt. Gábor jól rajtolt, és a harmadik körben már a 7. helyért harcolt, természetesen az autójánál jóval erősebb ellenfelek ellen. Egy Lotus feltartotta, ám előzni nem tudta, hisz a 260 LE-s autó egyenesekben ellépett tőle.A mögötte lévő Clio Cup-os pilóta nem bírta sokáig cérnával, hogy egy jóval gyengébb autó virgonckodik előtte, és a 4. körbe egyszerűen kilökte Gábort. Pechjére túl jól sikerült a művelet, és az autója eleje leszakadt, és a sóderben landolt. Gábor szerencsére vissza tudott térni a versenybe a 18. helyen, és a verseny végéig a 14. pozícióig tudott előre jönni.Az 1600cc-es kategóriát így is fölényesen nyerte, így elsőként állhatott fel a dobogóra, ahol a magyar értékelést és az FIA CEZ értékelést is megnyerte. A vasárnapi időmérés, ha lehet még jobban sikerült, Gábor a végéig kivárt, mikor már mindenki befejezte a kőrözést, és egy tiszta körrel a 9. helyet autózta, természetesen a legjobb 1600-as pilótaként. A szombati idején 3 tizedet javított. A futam már sokkal könnyebb volt, mint az első, néhányat előzve felért Gábor egy olyan helyre ahonnan már nem tudott tovább jutni, ám így is megfutotta legjobb idejét, 2:26:965-al, és végül a hatalmas mezőnyben az 5. helyen ért célba, messze a legjobb 1600-as versenyzőként.Ismét átvehette a hazai és közép-európai értékelés első helyét. Ezen a nagyszerű hétvégén minden időmérést és versenyt megnyert Tim Gábor a kategóriájában, mely nagyban köszönhető a csapat nagyszerű munkájának, és a kiválóan felkészített autónak, mely egész hétvégén tökéletesen üzemelt. A mezőny három hét múlva visszatér a szlovákiai pályára, de még nincs döntés, hogy Gábor hol, milyen autóval indul. Reméljük egy újabb sikeres hétvége közeledik. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, gyorsasági, Slovakiaring, tim gábor
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 601 - 610 |