Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 799 Megjelenítve: 661 - 670
Ausztrál Nagydíj - Räikkönen nyerte az idénynyitót

Ausztrál Nagydíj - Räikkönen nyerte az idénynyitót

2013. március 17.
A 2007-ben világbajnok Kimi Räikkönen, a Lotus finn versenyzője nyerte vasárnap az Ausztrál Nagydíjért kiírt Forma-1-es szezonnyitó versenyt Melbourne-ben.
Részletek
Ausztrál Nagydíj - Räikkönen nyerte az idénynyitótA 33 esztendős pilóta pályafutása jubileumi, 20. futamgyőzelmét aratta, s immár 811 világbajnoki pontot gyűjtött karrierje során.

Räikkönen mögött az élete 199. F1-es GP-jét teljesítő Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres vb-győztes spanyol versenyzője végzett a második, a vb-címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája pedig a harmadik helyen. Hűvös, szeles időben, de száraz pályán rajtolt el a mezőny.

A startnál Vettelnek sikerült megtartania első helyét, a két Ferrari, Felipe Massa és Alonso azonban egyformán nagyszerűen indult, míg a legtöbb pozíciót Vettel ausztrál csapattársa, Mark Webber veszítette. Az első kör végén Vettel, Massa, Alonso, Lewis Hamilton, Räikkönen, Nico Rosberg, Webber volt az első nyolc sorrendje. Utóbbi már a 6. körben kiállt a nagyon rövid idő alatt elkopó gumikat lecserélni, az élen álló Vettel egy körrel később látogatta meg a boxot. Massa a 8., Alonso és Räikkönen a 9. körben járt a szerelőknél, a kiállások után azonban nem változott az első négy sorrendje, igaz, ekkor a gumikat még nem cserélt Hamilton és Rosberg állt az élen, mögöttük Adrian Sutil, majd Vettel és üldözői következtek.

Webber a 19., Alonso a 20. körben szánta rá magát az újabb kerékcserére, miközben az élen a boxot addig elkerülő Sutil haladt. A 21. kör végén ő és Vettel egyszerre hajtott végre kiállást, de mindketten Alonso mögé érkeztek vissza a pályára. Massa a 23. körben járt a boxban, miközben a gumit addig csak egyszer cserélt Räikkönen az élen nagyon komoly tempót diktálva kezdte leszakítani az őt üldözőket. Féltávnál a finn mögött Hamilton, Alonso, Vettel, Sutil, Massa, Paul di Resta (brit, Force India) és Webber haladt az élbolyban.

Sebastian VettelAlonso a 31. körben megelőzte Hamiltont, aki azonnal a boxba ment kereket cserélni, s ugyanígy tett a 34. körben Räikkönen, három körrel később pedig Massa. Húsz körrel a leintés előtt Vettel is kint járt a boxban, egy kör elteltével a vezető Alonso szintén kiállt, majd Sutil és Räikkönen mögé érkezett vissza a pályára.

Tizenöt kör volt hátra, amikor Räikkönen megelőzte Sutilt, mögöttük Alonso, Vettel, Massa, Hamilton, Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) és Webber haladt. Három körrel később Alonso feljött a második helyre, s elkezdte üldözni az élen haladó Räikkönent. A finn világbajnok azonban már nem engedte ki a kezéből a diadalt, s a pontszerző helyeken haladó versenyzők is megelégedtek elfoglalt pozíciójukkal, így a leintésig az állás már nem változott.

A szezon egy hét múlva a Malajziai Nagydíjjal folytatódik.
Kulcsszavak: Alonso, Ausztrál Nagydíj, autósport, forma 1, Räikkönen, Sebastian Vettel
 
Ausztrál Nagydíj - Räikkönen nyerte az idénynyitót Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe! Féktávok versenye Féktávok versenye Ausztrál Nagydíj - Räikkönen nyerte az idénynyitót Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben
 
A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira

A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira

2013. március 14.
Ifj. Ficza Ferenc (16) és Nagy Norbert (18) hazánk két legfiatalabb bajnoka, SEAT Leonokkal vág neki a szériának.
Részletek
Ifj. Ficza FerencEzzel bemutatkozik a Zengő Junior Team, amely nem csupán a csapat neve, de egy páratlan tehetségkutató program is egyben. A szakmai hátteret Gáspár István, az MNASZ a gyorsasági szakág vezetője biztosította, áldozatos munkával felállítva az autókat és a versenycsapatot.

Gáspár István, szakmai vezető

Ezúton szeretném megköszönni a bizalmat a támogatóinknak, akik az első pillanattól velünk voltak és a projekt mellett dolgoztak. Egy hazai viszonylatban egyedülálló tehetségkutató programban hisznek velünk együtt, és ez nagyon felemelő érzés. Jó érzés, hogy meg tudtuk teremteni a versenyzés lehetőségét a fiataloknak.

A Zengő Motorsport már az utóbbi évtizedben a tehetségek, fiatalok felé volt nyitott, az eredmény látható, érzékelhető. Szeretném, ha bővülni tudna a sikersztori. Szakmai vezetőként célom, hogy a tehetségeknek a legrövidebb utat mutassuk meg a sikerhez. A célkitűzésünk mind a két fiú esetében dobogós helyezések begyűjtése, és ez nem is irreális elvárás eddigi teljesítményük alapján.

Zengő Zoltán, csapatvezető


örülök, hogy együtt tudunk dolgozni Istvánnal. óriási a tapasztalatunk van a SEAT Leonokkal, hiszen két SEAT Leon Európa Kupa címet is szereztünk ezzel az autóval, de úgy érzem, sportpolitikailag is jó lépés ez az összefogás. Egyedül mégsem tudtuk volna kidolgozni a programot, hiszen minden energiánkkal a WTCC-s teljesítményünkre koncentrálunk. Nem változik a fókuszunk, Szeretnénk elérni az álmainkat és világbajnokok lenni. Pontosan tudom, hogy ez a teljesítmény sok fiatalt mozgósít, sokan lépnének Norbi nyomdokaiba. Hát, az előszobát megépítettük, tessék befáradni!

Nagy Norbert
Kulcsszavak: autósport, ETCC, Ifj. Ficza Ferenc, leon, Nagy Norbert, seat, túraautó, zengő zoltán
 
SEAT-ok az Olimpia jegyében SEAT-ok az Olimpia jegyében A mindennapok tökéletes sportautója – Az új SEAT Leon ST CUPRA A mindennapok tökéletes sportautója – Az új SEAT Leon ST CUPRA Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől
 
Március 23-24-én Magyarországon forgat Ken Block

Március 23-24-én Magyarországon forgat Ken Block

2013. március 11.
A szédületes gymkhana videóiról a rally fenegyerekeként elhíresült internetes sztár, Ken Block jövő hétvégén Magyarországon, Budapesten forgat. Nem a rajongók által régóta várt Gymkhana 6 készül hazánkban, hanem a napokban az európai Ford márkakereskedésekbe érkező Fiesta ST-hez készül majd egy promóciós videó.
Részletek
Ken Blocképpen ezért azonban a forgatáson egy a Ford Magyarország Facebook oldalán meghirdetett feltételeknek eleget tevő szerencsés jelentkező is részt vehet majd, akinek alkalma lesz néhány vezetési trükköt is ellesni Ken Block-tól a Fiesta ST anyósüléséről.

Nem mindennapi lehetőség kínálkozik a gymkhana koronázatlan királyaként ismert Ken Block hazai rajongói számára: az internetes sztár, akinek csupán legutóbbi, Gymkhana 5 elnevezésű videójára több, mint 42,5 millióan voltak kíváncsiak, jövő hétvégén Budapestre érkezik, hogy elkészítsen egy a 180 lóerős Fiesta ST-t népszerűsítő videót.

A Ford úgy döntött, hogy néhány kiválasztott európai országban, köztük Magyarországon is lehetőséget hirdet a mindenre elszánt rajongók közül egy-egy szerencsésnek arra, hogy részt vegyenek a forgatáson, sőt, nem csak beülhessenek Ken Block mellé egy emlékezetes körre a Fiesta ST-be, de maguk is próbára tehessék képességeiket az autó volánja mögött. Egy rövid videóüzenetben maga Ken Block hívja fel a figyelmet az eseményre, míg a hazai jelentkezés feltételei a Ford Magyarország Facebook oldalán kerültek ismertetésre.

Mint Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója elárulta, eddig legközelebb Magyarországhoz Ken Block korábban a tavalyi évben járt, amikor a Gymkhana World Tour keretében tartott egy bemutatót Bécsben, amelyre számos hazai rajongó is kilátogatott. Az ugyanakkor egy nagyszabású tömegrendezvény volt, ahol Ken Block egy 650 lóerős, négykerékmeghajtású rally Fiesta-val mutatott be elképesztően látványos trükköket, szemben a mostani eseménnyel, a rally fenegyereke egy 180 lóerős, utcai Fiesta ST-vel forgat majd, zárt keretek között. Ennek köszönhetően alkalom nyílik arra, hogy exlklúzív lehetőséget teremtsenek egy hazai szerencsés rajongónak, hogy valóban testközelből figyelhesse meg, mire is képes az utcai autóval a gymkhana-király.

Ken Block„Hatalmas öröm és egyben büszkeség számunkra, hogy az esemény helyszínéül végül Budapestre esett a választás, különös tekintettel arra, hogy a végső körben a másik alternatíva az autósportok szerelmesei között fogalomnak számító Goodwood-i pálya lett volna. Jóllehet az izgalmasabb jelenetek forgatása természetesen zárt pályán történik, Ken Block és a Fiesta ST feltűnik majd a filmben Budapest valamennyi ikonikus helyszínén, ami magyarként különösen szívmelengető, hiszen szerepelni egy olyan internetes sztár filmjében, akinek eddigi videóit több, mint százmillióan látták, országimázs-építés szempontjából sem utolsó.” – fogalmaz a PR igazgató.

„Hihetetlenül inspiráló számunkra az is, hogy a mindössze 8 európai ország között, amelyben felhívást intéztünk a rajongók számára, hogy pályázzanak az eseményen való részvétel lehetőségére, Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Svájc és Ausztria mellett Magyarország is szerepelhet. Ennek köszönhetően egy a Ford Magyarország Facebook oldalán jelentkező, kiválasztott rajongó nem csupán arra kap lehetőséget, hogy beülhessen egy körre Ken Block mellé, majd maga is kipróbálhassa a Fiesta ST-t, de részt vehet azon az exklúzív, kötetlen, Ken Block-hoz méltóan laza hangulatú vacsorán is, amelyet az említett országokból kiválasztott szerencsés nyertesek és az őket kísérő média társaságában költhet el a gymkhana koronázatlan királyával.” – teszi hozzá a kommunikációs szakember.
Kulcsszavak: Fiesta ST, ford, Ken Block
 
Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi Március 23-24-én Magyarországon forgat Ken Block Megállíthatatlan a Ford A Ford megkönnyíti, hogy vezetés közben is kapcsolatban maradjunk barátainkkal, családunkkal A Ford megkönnyíti, hogy vezetés közben is kapcsolatban maradjunk barátainkkal, családunkkal Az új V8-as Mustang 4,8 másodperc alatt gyorsul százra Az új V8-as Mustang 4,8 másodperc alatt gyorsul százra Hogyan maradjunk éberek - Okos tanácsok hosszú és még hosszabb autózás előtt - Andy Priaulx tippjei Hogyan maradjunk éberek - Okos tanácsok hosszú és még hosszabb autózás előtt - Andy Priaulx tippjei
 
Magyar Nagydíj - A kormány támogatja a szerződéshosszabbítást

Magyar Nagydíj - A kormány támogatja a szerződéshosszabbítást

2013. február 26.
A magyar kormány egyetért azzal, hogy meghosszabbítsák a Forma-1-es Magyar Nagydíj szerződését, amelynek értelmében biztosított lesz a hazai futam megrendezése 2017 és 2021 között.
Részletek
Magyar Nagydíj - A kormány támogatja a szerződéshosszabbítástA magyar kormány egyetért azzal, hogy meghosszabbítsák a Forma-1-es Magyar Nagydíj szerződését, amelynek értelmében biztosított lesz a hazai futam megrendezése 2017 és 2021 között.

A  Magyar Közlöny legfrissebb számából kiderül, hogy 2017-ben 38,3 millió dolláros (8,4 milliárd forintos) jogdíjat kell fizetni, amely évente 7,5 százalékkal emelkedik.

A kormányhatározat kitér arra is: a jogdíj megfizetéséhez szükséges költségek támogatásának fedezetét az adott év költségvetésébe be kell tervezni.    

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója az idei Magyar Nagydíjon szeretné aláírni a hazai Forma-1-es futam 2017-2021 közötti szerződéshosszabbítását Bernie Ecclestone-nal, az autós gyorsasági-világbajnokság vezérével.

Az idei Forma-1-es szezon március 17-én, Melbourne-ben kezdődik, a Magyar Nagydíjat július 28-án  rendezik.

Magyar Nagydíj - A kormány támogatja a szerződéshosszabbítást
Kulcsszavak: forma 1, gyulay zsolt, hungaroring, Magyar Nagydíj, Magyarország
 
Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama Újra járják Magyarországot a Google autói Újra járják Magyarországot a Google autói A magyar kormány is áttekinti a helyzetet VW dízelbotrány kapcsán A magyar kormány is áttekinti a helyzetet VW dízelbotrány kapcsán Örömautózás a Hungaroringen Örömautózás a Hungaroringen Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Monacói Nagydíjat Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Monacói Nagydíjat
 
Elkezdődött a versenykamion összeszerelése

Elkezdődött a versenykamion összeszerelése

2013. február 22.
Az OXXO Energy Truck Race Team műhelyében épül tavaly ősz óta a csapat versenykamionja. Miután darabjaira szedték szét szerelőink a kamiont, kicserélték az összes rögzítő elemet - csavart, füleket, illesztéseket -, átnézték a kábeleket, szenzorokat.
Részletek
Elkezdődött a versenykamion összeszereléseMérnökeink végeztek az újítások számítógépes szimulációjával, módosították, amit kellett, így elkezdődhetett az új fejlesztések legyártása, beszerzése és végre a beépítése.

Pilótánk, Kiss Norbi is rengeteget tesz hozzá a fejlesztésekhez év közbeni tapasztalataival. Norbi ugyanis nem csak hogy jól vezet, hanem rendkívül jó érzékkel állapítja meg, hogy a beállításokat és a fejlesztéseket milyen irányba kellene vinni, hogy tovább gyorsuljon a kamion. Vannak olyan fejlesztések, melyeket nem írhatunk le, hiszen ellenfeleink is olvassák oldalunkat, és nem akarunk ötleteket adni nekik, de néhányról azért beszámolhatunk: A kamion új konstrukciójú kormánygépet kapott a nagyobb első tapadás érdekében, valamint új rugók kerültek beépítésre, melyek keménysége eltér a tavalyitól.

új lengéscsillapítók lesznek a kamion alatt, nagyobb állítható tartománnyal, és precízebb működéssel. Az alvázat év közben többször is átépítettük, de akkor nem lehetett tökéletesen megoldani, hisz nem volt ennyire szétszedve a kamion, így most ezt is tökéletesítettük. A fék vízhűtését kicseréltük, egy teljesen új konstrukciójú rendszer lett építve hozzá, a tartályoktól a vezérlésen át a fúvókákig minden ki lett cserélve. új fülkét kap a kamion, tavaly mind a tető-, mind pedig a padlólemezzel problémája volt év közben a marshalloknak, most ezeket is átalakítottuk, véglegesítettük.

Mint minden évben, idén is van néhány új biztonsági előírás, egyik pont hozzánk kötődik. Norbi Smolenski balesete után az FIA átnézte a kamiont - mint minden nagy baleset után -, és megállapították, hogy ilyen típusú becsapódásnál nem elegendő a mostani bukócső. Ennek értelmében szabálymódosítás történt, így minden versenykamionon meg kell erősíteni a vezető oldali lábrészt.

Elkezdődött a versenykamion összeszereléseA versenykamionunk kezdi tehát visszanyerni eredeti formáját, folyamatosan kerülnek beépítésre az alkatrészek, majd jöhet a fényezés és a dekorálás, hogy mire eljön a tavasz, Norbi el tudja kezdeni a tesztelést.
Kulcsszavak: kamion, Kiss Norbert, OXXO Energy, versenykamion, volvo trucks
 
Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen Újra kamion EB és fesztivál a Hungaroringen Elkezdődött a versenykamion összeszerelése Az új Volvo FMX a figyelem középpontjában a BAUMA-n Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon
 
SPORTBEST elismerést kapott a Chevrolet

SPORTBEST elismerést kapott a Chevrolet

2013. február 06.
A korábbi Chevrolet World Touring Car Championship (WTCC) csapat képviseletében a francia ász-autóversenyző, Yvan Muller vette át a tegnap esti ünnepélyes ceremónián a SPORTBEST 2012 díjat.
Részletek
 SPORTBEST elismerést kapott a ChevroletA 15 közép- és kelet-európai ország vezető autós újságíróiból álló AUTOBEST zsűri tavaly decemberben ítélte oda ezt az elismerést a Chevrolet Europe-nak.

“Mostanáig a saját régiónk tehetséges versenyzői között néztünk szét, de újabban magasabb nézőpontból, szélesebb horizontot pásztázunk, és azt is figyeljük, hogy mit tesz az autóipar az autósportért,” mondta az AUTOBEST elnöke, Ilia Seliktar. “A Chevrolet rövid idővel ezelőttig nem is létezett az autóversenyzésben, mára pedig az élre került. Valamennyien úgy gondoljuk, hogy a Chevy csapat nemcsak a mi díjunkat érdemelte ki, hanem az autósport-rajongók tapsviharát is,” tette hozzá Seliktar.

“Nagy örömmel vesszük át ezt a becses díjat az AUTOBEST zsűritől,” mondta Vijay Iyer, a Chevrolet és a Cadillac Europe kommunikációs igazgatója. “A globális Chevrolet csapat nevében szeretnék köszönetet mondani a versenyzőinknek és mindenkinek az RML-nél a kimagasló munkáért, elkötelezettségükért és szellemükért, amelyet együttműködésünk nyolc évében, és a WTCC-részvételünk során mutattak,” zárta szavait Iyer.

A Chevrolet 2012-ben zsinórban harmadszor nyerte meg mind a versenyzők, mind a márkák világbajnokságát, megkoronázva a márka nyolcéves menetelését a Túrakocsi Világbajnokságban (WTCC). 2010-ben és 2011-ben Yvan Muller diadalmaskodott, 2012-ben Rob Huff végzett az élen.

 SPORTBEST elismerést kapott a Chevrolet
Kulcsszavak: autósport, chevrolet, díj, wtcc
 
SPORTBEST elismerést kapott a Chevrolet Hármas Volkswagen győzelem az "Év haszonjárműve" szavazáson SPORTBEST elismerést kapott a Chevrolet Ötcsillagos minősítést ért el a Chevrolet új városi terepjárója, a Trax SPORTBEST elismerést kapott a Chevrolet A legrangosabb kitüntetést nyerte az Audi R8 a 2013-as „red dot award”-on SPORTBEST elismerést kapott a Chevrolet Bükfürdő városa ad otthont a szezon első murvás megmérettetésének A Dunlop készen áll a legnagyobb erőpróbára – a 24 órás nürburgringi versenyre A Dunlop készen áll a legnagyobb erőpróbára – a 24 órás nürburgringi versenyre
 
Leleplezték az új Ferrarit

Leleplezték az új Ferrarit

2013. február 06.
A Forma-1-es Ferrari istálló pénteken Maranellóban mutatta be az F138-as kódjelzésű idei versenyautóját.
Részletek
Leleplezték az új Ferrarit Az olasz csapat központjában a két pilóta, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, valamint a brazil Felipe Massa leplezte le a Ferrari 59. F1-es gépét, amely leginkább az orrkiképzésében különbözik a tavalyi típustól. A maranellóiak elhagyták a 2012-ben látott lépcsőzetes orr-részt, így esztétikai szempontból mindenképp sokat javult a hagyományosan tűzpiros autó.

A versenygép elnevezése az évszámra, illetve az idei szezon végén búcsúzó V8-as erőforrásokra utal, jövőre ugyanis már hathengeres turbómotorokkal hajtják majd az F1-es autókat.

A Ferrari célja, hogy az idén megtörje a Red Bull és Sebastian Vettel egyeduralkodását, az osztrák istálló és német pilótája ugyanis az elmúlt három évben mind a konstruktőri, mind az egyéni pontversenyt megnyerte.

A Ferrarit megelőzően a héten a Lotus és a McLaren is bemutatta már 2013-as autóját, pénteken még a Force India prezentációjára kerül sor. A Sauber szombaton, a világbajnoki címvédő Red Bull pedig vasárnap tart bemutatót. A Mercedes, a Toro Rosso és a Caterham hétfőn, illetve kedden, a Williams pedig február 19-én leplezi le az új autót.

Leleplezték az új Ferrarit Az idei első hivatalos F1-es teszt jövő kedden, a spanyolországi Jerezben kezdődik. A világbajnoki sorozat első futamát, az Ausztrál Nagydíjat március 17-én rendezik Melbourne-ben.
Kulcsszavak: autósport, bemutató, ferrari, forma 1
 
Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Leleplezték az új Ferrarit Megérkezett a vadonatúj CB1100 Hazánkban is bemutatkozott az új Citroën C3 Hazánkban is bemutatkozott az új Citroën C3 Leleplezték az új Ferrarit A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt Leleplezték az új Ferrarit A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését
 
Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t

Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t

2013. február 06.
Ha Monte Carlo Rally-n az volt a legfontosabb kérdés, hogy milyen gumikat kell használni, Svédországban a feltételek jelentősen megkönnyítik a vezetők és a mérnökök életét. Az egyedüli gumik, ugyanis, amelyek a vezetők rendelkezésére állnak,azok a szöges téli gumik.
Részletek
Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a A gumiválasztás helyett így tehát inkább a Hagfors és Karlstad körüli kemény hideg játszik majd döntő szerepet: a kezdeti előrejelzések a február 7-10 i hétvégére mínusz 10 C fok körüli hőmérsékletet mondanak. Ez a körülmény szigorú tesztnek veti alá a csapatot a kilenc tervezett kiszolgáló állomáson, és az embert és az anyagot egyaránt próbára teszi a a Polo R WRC- előtt álló 338.91 kilométeres időméréses szakaszon.  A csütörtöki karlstad-i "nézelődő" szakasz után pénteken a rally Hagfors felé veszi útját, ahol szombaton a speciális szakaszokra a várostól keletre kerül sor, míg vasárnap a norvég határ melletti speciális szakaszok szerepelnek a tervben. A szakaszok mindegyike hasonló:szinte egész hosszában magas falak hóból, amelyekre a vezetők elég gyakran "ráfekszenek", az útvonal pedig a versenyzőket nagy sebességgel repíti át az erdőkön és a befagyott tavak mellett.

Tudta-e ön?

...hogy  a  "Svédország Rally"-ra  először 1950-ben került sor, és 2013-ban a 60. alkalommal rendezik meg?
1950 óta csak három olyan év volt, amikor "Svédország Rally" nem képezte részét a Rally Világbajnokságnak: 1974-ben az olajválság miatt halasztották el, 1990-ben a rossz időjárás miatt maradt el, és 2009-ben a FIA rotációs  rendszereredményeként nem vették be az éves naptárba.

...hogy a "rossz időjárás", amely 1990-ben megakadályozta a"Svédország Rally" megtartását, ténylegesen  a túlságosan enyhe idő jelentette: 23 évvel ez előtt túl kevés hó volt ahhoz, hogy megrendezzenek egy valódi "Svédország Rally"-t.

Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a ...hogy a  "Svédország Rally" valóban hazai rendezvény a skandináv vezetők számára? Csupán egy alkalommal fordult elő, hogy a Rally-t, amely az egyedüli verseny a naptárban,amelyet mindig jégen és havon tartanak, olyan valaki nyerte,aki nem Svédországból, Norvégiából vagy Finnországból
származik.  2004-ben Sébastien Loeb és társa, Daniel Elena(F/MC, Citroën) nyert.

...hogy a Volkswagennél konzulensként dolgozó Carlos Sainz csodálatos sikerekkel büszkélkedhet a ´Svédország Rally"során? Mindössze egy dolog hiányzik: a győzelem! A matador1996 és 1999 között négy alkalommal végzett a második helyen Svédországban, 2001-ben és 2002-ben szintén a dobogóra került, amikor a harmadik helyet szerezte meg.

...hogy a "Svédország Rally" szervezői Colin McRae emlékére a "Colin ugratási díjat" adományozzák a leghosszabb ugrásért a Vargasen szakasz során.
Kulcsszavak: autósport, rali, svédország
 
Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság IX-X-XI. Forduló I. Synergon Kupa, 2013.10.12-13., Hungaroring Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén"
 
Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal

Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal

2013. február 04.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója az idei Magyar Nagydíjon szeretné aláírni a hazai Forma-1-es futam 2017-2021 közötti szerződéshosszabbítását Bernie Ecclestone-nal, az autós gyorsasági-világbajnokság vezérével.
Részletek
Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nalA sportvezető erről a Digisport televízió Reggeli Start című műsorában beszélt, hozzátéve, hogy a mogyoródi pályát az idei F1-es verseny után újítanák fel és építenék át, így a 2014-es szezon tavaszi és nyár eleji részén a létesítmény zárva lenne.

"Elvi megállapodásunk már van a Formula-1-es Magyar Nagydíj 2017-2021 közötti megrendezéséről. A pálya ugyanakkor 27 éves, régi konstrukció, az elöregedett ringgel nem lenne esélyünk a hosszabbításra, be kell avatkozni" - fogalmazott Gyulai, aki azt mondta, nem ártana hosszabb célegyenes és még egy előzési zóna.

A Hungaroring első embere úgy nyilatkozott, hogy három terv készült a pálya átalakítására, s mindegyikben szerepel egy új előzési zóna, igaz, az egyikben egy átkötéssel, ami túl drága lenne, mert komoly tereprendezést igényelne a szintkülönbség miatt. "Tőlünk azt kérték, tegyük le a terveket az asztalra; a pályaátszabásra végül Bernie Ecclestone fog rábólintani német pályatervező főmérnökével, aki nemsokára újra ellátogat hozzánk" - mondta Gyulay, s hozzátette, valamelyik versenyen vagy tesztelésen Sebastian Vettel, Michael Schumacher és Fernando Alonso is megnézi majd a rajzokat és elmondja a véleményét.

"Banki eladósodásba még egyszer nem megyünk bele, költséghatékony terveket adunk le becslésekkel, ezekből fogadja el a kormányzat az átépítés költségvetését" - fogalmazott a sportvezető, hangsúlyozva: a kormányzat részéről megvan feléjük a bizalom, amit az is erősíthet, hogy 2011 után valószínűleg a tavalyi évet is kis nyereséggel zárja a Hungaroring Sport Zrt.

Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nalAz idei Forma-1-es szezon március 17-én, Melbourne-ben kezdődik, a Magyar Nagydíjat július 28-án rendezik.
Kulcsszavak: autósport, bernie ecclestone, forma 1, gyulay zsolt, hungaroring
 
A zord időjárás ellenére is tízezren látogattak el a Volkswagen-találkozóra A zord időjárás ellenére is tízezren látogattak el a Volkswagen-találkozóra Autósport népünnepély a dűnéken! Autósport népünnepély a dűnéken! Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal Bahreini Nagydíj - Räikkönené a második szabadedzés Egy legendás versenypálya újraéled! Egy legendás versenypálya újraéled!
 
A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron

A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron

2013. január 22.
Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz, akik egy dél-afrikai gyártású, összkerékhajtású Toyota Hilux versenyautóval álltak rajthoz a Toyota Imperial Team színeiben, másodikként értek célba a Dakar Rallyn, ami szombat délután ért véget a chilei Santiagóban.  
Részletek
Giniel de Villiers és Dirk von ZitzewitzA páros immár másodszor ért el dobogós helyezést egy Imperial Toyota Hilux volánja mögött a világ leghosszabb és legkeményebb autóversenyén (tavaly, a Toyota Motorsport debütálásakor harmadikként végeztek), és már második alkalommal ők nyertek az összkerékhajtású, benzinmotoros terepjárók T1.1 kategóriájában.

Miután 14, összesen több mint 4000 kilométernyi speciál szakaszt teljesítettek Peruban, Argentínában és Chilében, és kétszer is átkeltek az Andok hegység 4000 méteres hágóin, a 2009-es Dakar-győztesek mindössze 42 perccel maradtak le az idei első helyezett francia páros, a Minivel versenyző Stephane Peterhansel és Jean Paul Cottret mögött. Az összesített eredmények szerint a szintén Minivel induló orosz Leonyid Novitszkij és Konstantin Zilcsov futott be harmadikként, 46 perccel hosszabb időt futva, mint De Villiers és Von Zitzewitz.

Az utolsó, 128 kilométeres szombati gyorsasági szakaszt La Serena és Santiago között Peterhansel spanyol csapattársa, a Minivel versenyző Nani Roma és navigátora, a francia Michel Perin nyerték meg; másodikként futott be a BMW X3-mal versenyző argentin Lucio Alvarez és a portugál Roland Graue, a harmadik helyen pedig egy ugyancsak dél-afrikai Toyota Hilux végzett, amit egy argentin versenyzőpáros vezetett. De Villiers és Von Zitzewitz a negyedik helyezést szerezték meg ezen a szakaszon.

A perui Limából január 5-én indított mezőny 153 autóból állt; a 92 célba érkező jármű közt három másik összkerékhajtású Toyota Hilux is volt, amelyeket a Kyalamiban működő Hallspeed épített a Toyota Motorsport számára. Alvarez és Grauge a 10. helyezést szerezte meg, míg az ausztrál/brit páros, Geoffrey Olholm és Jonathan Aston a 11., a lengyel Adam Malysz és Rafal Marton pedig 15. helyen végzett.

Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz“Hatalmas eredmény ez a Toyota Motorsport és a dél-afrikai Toyota Imperial Team számára,” nyilatkozta Glyn Hall csapatvezető. “A verseny során nem történt komolyabb műszaki meghibásodás, ami kiválóan bizonyítja Dél-Afrika legnépszerűbb pickupjának legendás keménységét és megbízhatóságát.”

“Giniel és az immár tiszteletbeli dél-afrikainak számító Dirk csodálatos teljesítményt nyújtottak, ám ez a csapat minden egyes tagjáról elmondható, akiknek odaadása és elkötelezettsége nagyban hozzájárult a végeredményhez. óriási megtiszteltetés a számomra, hogy egy ilyen csapatot vezethetek.”

A hivatalos díjkiosztó ünnepség vasárnap volt a chilei Santiagóban, a Moneda palota előtt, amelynek homlokzatán büszkén lengett a dél-afrikai lobogó.
Kulcsszavak: autósport, dakar, rali, toyota
 
Több, mint 10 millió hibrid autót adott el a Toyota világszerte Több, mint 10 millió hibrid autót adott el a Toyota világszerte A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron Kínai Nagydíj - Hamilton megállíthatatlan, újabb kettős Mercedes-siker Hazai pályán az Audi a DTM hétvégi magyarországi fordulóján Hazai pályán az Audi a DTM hétvégi magyarországi fordulóján A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron A Toyota a 2014-es Detroiti Autókiállításon mutatja be az ‘FT-1’ kupétanulmányt A B3 Racing szerb pilótája a vezeti az ETCC összetett pontversenyét A B3 Racing szerb pilótája a vezeti az ETCC összetett pontversenyét
 

Találatok száma: 799 Megjelenítve: 661 - 670