Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 801 Megjelenítve: 781 - 790
Ma mutatták be a Forma-1 új versenyautóját

Ma mutatták be a Forma-1 új versenyautóját

2012. február 02.
Az MP4-27-es autó műszaki bemutatóján a tavalyi 6 futamot nyert versenyautó tovább ...
Részletek
McLaren MercedesAz MP4-27-es autó műszaki bemutatóján a tavalyi 6 futamot nyert versenyautó továbbfejlesztése volt látható a McLaren Technológiai Központjában.

Ez is azt az üzenetet hordozza, hogy az új szezonban a korábbi jó teljesítmények folytatása, valamint jelentős fejlődés várható. Miután 2011-ben a pilóták versenyében és a konstruktőri világbajnokságában is második helyet ért el a csapat, az új szezonban a cél az, hogy már az év elejétől kezdve az első helyért legyen versenyben mindkét kategóriában.

A Vodafone McLaren Mercedes a 2012-es FIA Forma 1-es bajnokságon idén is két világbajnok pilótát vonultat fel. A világbajnokságot nyert mérnöki csapat további megerősítése, valamint a versenyautó kifinomult és mélyreható műszaki fejlesztései mind világklasszis teljesítményt vetítenek előre.

Annak ellenére, hogy az új Vodafone McLaren Mercedes sokban emlékezteti a szemlélőt a tavalyi, több futamon győztes versenyautóra, a 2012-es karosszéria minden elemében jelentős frissítésen esett át, s az összes főbb műszaki rendszer korszerűsödött, illetve újratervezték ezeket az új évadra. A leglátványosabb különbség a kecsesebb hátsó kocsiszekrénynél figyelhető meg, amely az új kialakítással kedvezőbb légáramlást tesz lehetővé az autó hátulja felé, az átdolgozott hűtőrendszer pedig a váltóolaj számára biztosít jobb hűtést. A tavalyi U-alakú oldalsó légterelő szárnyakat is áttervezték - erre az FIA új, a hátsó kocsiszekrény alakját az eddigiektől eltérően meghatározó diffúzor szabályozása miatt volt szükség.

A Forma 1 legjobb pilóta párosa már a harmadik éve egy csapatban

A Vodafone McLaren Mercedes az egyetlen Forma 1-es csapat, amely két világbajnok pilótával büszkélkedhet: Jenson Buttonnal és Lewis Hamiltonnal. Ők ketten összesen 22 futamgyőzelmet szereztek a Vodafone McLaren Mercedes számára, és a legerősebb, valamint a legkiegyensúlyozottabb csapatot alkotják a versenysport történetében.

McLaren MercedesJenson Button a sajtótájékoztatón elmondta: "A viszonylag stabil szabályozásnak köszönhetően most már tényleg sikerült az idei autó részleteire összpontosítani. Nagyon gyors autónk volt tavaly - amely egyes területeken kivételesen erősnek bizonyult -, a versenytempónk majdnem mindig fantasztikus volt, és reméljük, hogy egy újabb lépést teszünk előre 2012-ben. A Mercedes-Benzzel szerintem minden szempontot figyelembe véve nekünk volt a legjobb motorunk és KERS-rendszerünk a boxutcában."
Lewis Hamilton hozzátette: "Két Forma-1-es szezon között jó dolog eltávolodni mindentől, megváltoztatni a megszokott körülményeket. A Forma-1-ben az az igazán fantasztikus, hogy minden szezonban újrakezdhetsz mindent az alapoktól. Mindenki a nulláról indul, és ettől mindig megjön a versenyzéshez való kedvem!

A mérnöki- és a versenycsapat tovább erősödik

Műszaki fronton a példaértékű mérnök hármas - Tim Goss (főmérnök), Paddy Lowe (műszaki igazgató) és Neil Oatley (főtervező és fejlesztésért felelős igazgató) - továbbra is a tervezőiroda magját alkotja. 2012-ben csatlakozik hozzájuk Sam Michael is, akinek az érkezése egybeesik a szerelőcsapat átalakításával a Forma 1-es csapaton belüli továbbfejlődés és bővülés érdekében.

Pályán kívül

A hatékony szabályozás, valamint „széndioxid-kreditek" vásárlása révén sikerült teljes mértékben ellensúlyozni a károsanyag-kibocsátást. A Vodafone McLaren Mercedes tavaly a világ első „semleges ökológiai lábnyommal" rendelkező Forma 1-es csapata volt.

McLaren MercedesAz egész csapat büszke lehet arra, hogy Nagy-Britannia olimpiai csapata a Vodafone McLaren Mercedes által a versenypályán kikísérletezett felszerelést és technológiát, valamint a McLaren Alkalmazott Technológiai Központból származó fejlesztéseit használja a Londoni Nyári Olimpia aranyérmeiért folytatott versenyben.
Jenson február 7-én, kedden kezdi meg az MP4-27-es tesztelését a spanyolországi Jerezben.





További cikkek


A Nissan 2012-es Autósport-programjának versenyzői
MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat
Márciustól nyílt napok a Hungaroringen
Kulcsszavak:
 
Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Végső harc a bajnoki címért Végső harc a bajnoki címért Ma mutatták be a Forma-1 új versenyautóját Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban!
 
A Nissan 2012-es Autósport-programjának versenyzői

A Nissan 2012-es Autósport-programjának versenyzői

2012. január 31.
A GT Akadémiát elvégző első három autó- versenyző - Lucas Ordonez, Jordan Tresson és ...
Részletek
A Nissan 2012-es Autósport-programjának versenyzőiA GT Akadémiát elvégző első három autóversenyző - Lucas Ordonez, Jordan Tresson és Jann Mardenborough - vezeti a Nissan autóit 2012-ben a világ legnagyobb hosszú távú versenyein.

A 26 éves spanyol Lucas Ordonez a tavalyi  24 órás Le Mans versenyen bebizonyította, hogy a GT Akadémia mára már bevált módja az olyan versenyzők útra bocsátásának, akik készek és alkalmasak arra, hogy a legmagasabb szintű nemzetközi mezőnnyel versenyre keljenek. Ordonez mindmáig a GT Akadémia legnagyobb siker-történetét jelenti. Elfogadta a következő nagy kihívást, így csatlakozott a Greaves Motorsporthoz, hogy részt vegyen az Európai Le Mans sorozat futamain. Azzal a céllal indul az LMP2 Zytek Nissan-nal Tom Kimber-Smith és Alex Brundle oldalán, hogy megnyerjék sorozat bajnoki címét. A 24 órás Le Mans versenyen Martin és Alex Brundle-lel együtt indulnak.

"A 2011-es év hihetetlen volt számomra" - mondta Ordonez. „ Nagyon sokat tanultam a Signatech Nissan csapatnál. Hittek bennem, és bíztak abban, hogy megbirkózom a feladattal. A Nissan most kitűzte elém a következő, nagy kihívást jelentő feladatot: a sorozat bajnoki címének elnyerését. Az a célom, hogy szuper csapattársaimmal és a bajnokság-nyertes csapattal együtt nyerjük meg az Európai Le Mans Sorozatot. A 24 órás Le Mans verseny ismét óriási kihívást jelent számomra, és izgalommal várom, hogy együtt versenyezhessek Martin Brundle-lal, mert sokat tanulok majd tőle. úgy gondolom, hogy Martinnal és Alexszel az egyik legerősebb csapatot alkotjuk az LMP"-ben. Nagyon jó érzés, hogy ezt így kimondhatom!".

A legmeredekebben felívelő tanulási görbét 2012-ben a 23 éves francia Jordan Tresson mutatta fel. A GT Akadémia 2010-es győztese bajnokság-nyertes kezdő szezont abszolvált a GT kategóriában, most pedig a Signatech Nissan csapattal feljebb lép az új FIA hosszú távú világbajnokságának LMP2 kategóriájába. Ugyanakkor Ordonez nyomdokait követve nyáron elindul a 24 órás La Mans versenyen is.

A Nissan 2012-es Autósport-programjának versenyzői"Nagyon nagy lépést fogok megtenni ebben az évben, amikor a GT kategóriából átkerülök az LMP"-be" - mondta Tresson. "Már teszteltem az autót, és nagyon gyors a kanyarokban! Keményem kell dolgoznom, hogy megküzdjek vele, de nagyon elszánt vagyok. A Le Mans-ban való versenyzés, különös egy francia számára, különleges álom. Az, hogy Le Mans-ban és a FIA hosszú távú világbajnokságon is a francia csapatban versenyezhetek a sok legendás pályán, szinte felfoghatatlan számomra. Nem lesz könnyű ez az év, hiszen az LMP2 kategóriában rengetegen indulnak és sok a Nissan-motoros autó. Most alig várom, hogy elkezdjük a teszt-programot, mert úgy néz ki, hogy életem legnagyobb esélye áll előttem."

A Nissan legfiatalabb és legújabb szerzeménye a 20 éves Jann Mardenborough. A brit versenyző mindössze néhány hónapja nyerte meg a GT Akadémia harmadik évadját. Végig teljesítette a GT Akadémia szigorú tréning-programját, s ezzel felkészült a Blancpain verseny-sorozatra, a Nissan új GT3-as  autójával, a Nissan GT-R Nismo GT3-mal fog versenyezni.

"Tavaly még a GT Akadémiára sem jelentkeztem, most pedig a küszöbén állok annak, hogy autóversenyzőként megkezdjem első teljes szezonomat."- magyarázta Mardenborough. "Hihetetlenül jó hat hónap van mögöttem, amit a Nissan GT Akadémia versenyző-fejlesztő programján töltöttem, ahol alaposan kezelésbe vett az instruktor-csoport, akikkel életre szóló barátságot kötöttem. Rendkívül izgatottan várom a versenyzést a Nissan GT-R Nismo GT3-mal.  Nem vagyok ideges, csak rá akarok kapcsolni és el akarom kezdeni az autó tesztelését. Nagyon nagy pillanat lesz számomra, amikor megkezdem a szezont Monzában, már alig várom! "

További cikkek

2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban
2012-től négy éven át az m1-en a Forma-1
Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!”
Kulcsszavak:
 
Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét Jedlóczky L Márk izgatottan várja a TCR Europe hétvégi versenyét José María López ismét világbajnok! José María López ismét világbajnok! A Nissan 2012-es Autósport-programjának versenyzői Túraautó-vb - Michelisz tizedik a második mogyoródi futamon Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is
 
Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!”

Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!”

2012. január 24.
Adorján Tamás kétszeres magyar bajnok motor- versenyző a 750-es gép- osztályban ...
Részletek
Adorján Tamás Adorján Tamás kétszeres magyar bajnok motorversenyző a 750-es géposztályban, 2009-ben és 2010-ben is a dobogó legfelső fokára állhatott. 2005-ben pedig a 600-as géposztályban lett aranyérmes. A 2011-es év nem csak a versenyek, hanem egy lézeres szemészeti kezelés miatt is fontos volt a számára.

„A motorversenyzők világában kiemelten fontos az éleslátás. Minél előrébb és élesebben látok, annál nagyobb biztonságban érzem magam, gyorsabban tudok menni. A versenysport pedig erről szól. Mínusz 3-4-es volt a dioptriám, ami már elég rossz látást eredményezett távolra, ráadásul cilinder is volt a szememen. Ez azt jelenti, hogy akármilyen lencsével is próbálkoztak, sose volt olyan, hogy ne lett volna valahol homályos rész a látómezőmben.

12 éves korom óta hordtam szemüveget, nem emlékszem, hogy milyen volt előtte, nincsenek szemüveg nélküli emlékeim gyerekkoromból. Hiúsági kérdést nem csináltam belőle, de a sportban sok nehézséget okozott. A szemüveg elfér a sisak alatt, de nem a legideálisabb megoldás, mert mozog, csúszkál, főleg ha megizzad az ember. Próbálkoztam kontaktlencsével is, de ezzel volt egy nagyon rossz élményem. Alapvetően elég száraz a szemem, így történhetett meg, hogy a kontaktlencse elmozdult egy verseny alatt és fél kört úgy tettem meg, hogy az egyik szememre nem láttam. Nagyon nagyot estem, súlyos vállsérülésem lett. Többet nem próbálkoztam a kontaktlencsével.

Adorján Tamás Karácsonyi ajándék volt számomra az éleslátás. Sokáig hezitáltam, de nagyon örülök, hogy rászántam magam. Dr. Palotás Csilla személye nagyon fontos volt nekem, maximálisan megbíztam benne. Délután kettőkor volt a kezelésem az Optimum Látásjavító Lézerközpontban és hatkor már vásároltam karácsonyra, úgy láttam, mint előtte szemüveggel. Az első kontrollon pedig már 130%-os látásélességet mért nekem Palotás doktornő.

2012-ben jobb köridőket várok a versenyeken a kezeléstől. Most már nincs semmilyen zavaró tényező a sisakom alatt, koncentrálhatok az eredményekre.”

További cikkek

2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban
2012-től négy éven át az m1-en a Forma-1
Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek
Kulcsszavak:
 
Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!” Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!” Felemás hétvége a Pannoniaring-en Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!” Rallycross világbajnok a Ford Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!” Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!” Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton Zolderben
 
Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek

Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek

2012. január 24.
Sébastien Loeb és Daniel Elena győzelmével ért véget a 80. Monte-Carlo Rali. A nyolcszoros ...
Részletek
Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek Sébastien Loeb és Daniel Elena győzelmével ért véget a 80. Monte-Carlo Rali. A nyolcszoros világbajnokok hatodszor nyerték a legendás versenyt. Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen életük első « citroënes » versenyén negyedikként értek célba, így értékes pontokat szereztek. A Citroën Total World Rallye Team az első helyen várja a folytatást.

Loeb és Elena a hosszú, négynapos verseny utolsó gyorsasági szakaszát, az 5,16 kilométeres, Ste-Agnes és Col de la Madone közötti « Power Stage »-et alig három és fél perc alatt nyerték meg. Hogy miért siettek ennyire, amikor jelentős előny birtokában szinte csak besétálniuk kellett volna a célba ?

– Azért toltuk ennyire, mert ezek a plusz pontok jól jöhetnek majd, ha éles lesz a verseny a bajnoki címért – magyarázta Sébastien Loeb. – A győzelem érzésén kívül azért is örülök nagyon, mert pont ezt a szívemhez közel álló versenyt nyertük meg. óriási volt a hangulat, rengeteg drukker a pálya szélén – nyilván az ő kedvükért is győzni akartunk. Elég nagy előnnyel nyertünk, de távolról sem mondanám, hogy könnyű győzelem volt. Ahogyan sejtettük is, nagyon változó útviszonyokkal kellett megküzdenünk, és a siker nagyban múlott a tökéletes gumiválasztáson, amiért a Citroën Racing technikusainak és a Michelinnek is hálásak lehetünk. Régóta nem volt példa a WRC-ben arra, hogy ötféle gumi közül választhattunk; így mindig megtaláltuk a körülményeknek leginkább megfelelőt. A DS3 WRC tökéletesen működött, teljesen otthon éreztem magam benne, az első perctől kezdve remekül megtaláltuk a tempót vele. Nem rossz érzés így kezdeni a szezont…

Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek Mikko Hirvonen et Jarmo Lehtinen másodikként zárták a Power Stage-et, az összesítésben pedig a negyedik helyen végeztek.

– Nem ez volt a legkönnyebb terep egy új autóval való összeszokásra, de azért elégedett vagyok az
eredménnyel – foglalta össze tapasztalatait Mikko Hirvonen. – A két havas nap különösen nehéz volt.

Aszfalton otthonosabban éreztem magam, és jobb időket is mentem. ésszel kellett menni, nem hibázni, célba érni, pontokat szerezni – erről szólt ez a verseny. Ez össze is jött, most pedig türelmetlenül várom a svédországi futamot, hiszen az egyértelműen az én pályám.

Yves Matton, a Citroën Racing frissen kinevezett igazgatója büszke csapata teljesítményére:
– Nagyon fontos dolog, hogy így kezdhettük a szezont, és hogy pont egy ilyen legendás versenyen győzedelmeskedtünk. A siker kulcsa a gumiválasztás volt. Mérnökeink hihetetlenül aprólékos előkészítő munkát végeztek, minden eshetőségre felkészültek, ezért tudtuk mindig a megfelelő megoldást választani.

Sébastien lenyűgözően kezelte a versenyt. Tudott türelmes lenni, lassabban menni, amikor arra volt szükség, és akkor tolta teljes erőből, amikor a körülmények erre lehetőséget adtak. Mikko pedig hozta, amit vártunk tőle: biztonságban célba ért és értékes pontokat szerzett. Mindvégig ott volt az elsők között, három szakaszgyőzelme pedig bizonyítja, hogy remekül megszokta az autót. Időt adott magának az összeszokásra: ez mindenképpen professzionális hozzáállás.

Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek Frédéric Banzet, az Automobiles Citroën igazgatója is elégedett volt:

– Nagyon biztató ez az eredmény. újra lenyűgözött a csapat teljesítménye. Nagy öröm látni, hogy mindenki keményen és lelkesen dolgozik. Kiemelendő, hogy Mikko és Jarmo milyen könnyen és gyorsan beilleszkedett a csapatba.
A világbajnokság következő futama február 9. és 12. között zajlik Svédországban.





További cikkek


Egy klasszikus visszatérése: újra Monte-Carlo Rallye
Dunlop 24H Dubai autóverseny
A Nissan GT Akadémia
Kulcsszavak:
 
Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek Dakar 2012 - Lengyel és francia részsiker, Szalay 29. Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára Szlovákiában folytatja Tim Gábor Szlovákiában folytatja Tim Gábor Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek Hatfutamos európai szériává bővült a Lotus női versenysorozata
 
Dunlop 24H Dubai autóverseny

Dunlop 24H Dubai autóverseny

2012. január 21.
Egy évvel azt követően, hogy a Mercedes- -Benz SLS AMG GT3 bemutatkozott a Dunlop ...
Részletek
Dunlop 24H Dubai autóversenyEgy évvel azt követően, hogy a Mercedes-Benz SLS AMG GT3 bemutatkozott a Dunlop 24H Dubai autóversenyen, a sirályszárnyas sportautók elfoglalták a dobogó mindhárom fokát a túraautók, GT-k és 24 órás prototípusok számára megrendezett megbízhatósági verseny hetedik kiadásán.

Az 5390 méter hosszú Dubai Autodromon lezajlott 24 óra akciódús versenyt követően a német Abu Dhabi by Black Falcon team autóját intették le az első helyen,. A pilóták, Khaled Al Qubaisi, Sean Edwards, Jeroen Bleekemolen és Thomas Jäger összesen 628 kört, 3384,92 kilométert tettek meg, ami egy út távolsági rekord a Dunlop 24H Dubai történetében.

A második és harmadik helyen a Heico Motorsport két autója végzett, elől a Bernd Schneider, Maximilian Buhk, Christiaan Frankenhout, Max Nilsson és Andreas Zuber SLS AMG GT3-ja, mögöttük pedig a Bernd Schneider, Kenneth Heyer, Andreas Simonsen and Rodolfo Gonzalez által vezetett testvér-autó. A tavalyi győztes csapat, a Saudi Falcons by Schuberth BMW Z4-esének és pilótáinak (Abdulaziz Al Faisal, Faisal Binladen, Edward Sandström, Jörg Müller és Claudia Hürtgen) jó esélyük volt a harmadik helyre, de mintegy három órával a verseny vége előtt a levegőbeömlőbe került törmelékek miatt visszaestek a negyedik helyre.

Dunlop 24H Dubai autóversenyA Dubaiban szerzett győzelem a Mercedes-Benz első 24 órás futamon elért győzelme 1989 óta, akkor a Mercedes motorral hajtott Sauber C9 nyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. 24 óra versenyzés után az Abu Dhabi by Black Falcon csapat 3-as rajtszámú Mercedes Benz SLS AMG GT3 versenyautóját Khaled Al Qubaisi vitte be a célba. Bernd Schneiderrel és Andreas Simonsennel együtt, akik a Heico Mercedes Mebnz SLS AMG-ket vezették az utolsó szakaszban hagyományosan teveháton tették meg az utat a dobogóig. „Ez fantasztikus volt. Megpróbáltuk tavaly, de nem sikerült, idén azonban minden úgy alakult, ahogy szerettük volna. Megnyerni ezt a versenyt rendkívüli érzés” - mondta Al Qubaisi.

Az Abu Dhaby by Black Falcon Mercedes Benz SLS AMG GT3 a verseny második órájában vette át a vezetést és az idő legnagyobb részében az első háromban autózott úgy, hogy soha nem volt egy körnél nagyobb a hátránya az élen állóhoz képest. Az élen végzett három Mercedes és a negyedik BMW mögött az idén a legjobb Porsche az Otto Klohs, Heinz Bruder, Carlo Lusser, Martin Ragginger és Swen Dolenc által vezetett 997 GT3 R volt, amelyet a Fach Auto Tech csapat nevezett.

Dunlop 24H Dubai autóversenyA 997 kategória győzelmét a Carworld Motorsport (Steve Matthyssen, Philippe Richard, Roger Grouwels, Robert Nearn) szerezte meg. Az SP3 győzelmi trófeája a British Optimum Motorsport csapaté lett, Lee Mowle, Joseph Osborne, Gary Simms és George Murellis egy Ginetta G50 volánjt tekergették. SP2-ben egy Renault Megane Trophy végzett az élen, a Las Moras Racing Team pilótái Braams, Ronald Morien, Duncan Huisman és Michael Munemann voltak. A5-ben BMW siker született, Jean-Paul Pagny, Benoit Fretin, Bruno Fretin, Eric Vincenot és Jean-Marc Bachelier egy BMW 130i Cup-al teljesítette a 24 órát. Az A2 kategória győzelmet a Besaplast Racing Team (Franjo Kovac, Martin Tschornia, Cora Schumacher, Fredrik Lestrup and Reinhard Nehls) MINI-je szerezte meg.

További cikkek

Egy klasszikus visszatérése: újra Monte-Carlo Rallye
A Nissan GT Akadémia
MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat
Kulcsszavak:
 
Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci Yvan Muller a Moszkvai Esőben is a pódiumon Yvan Muller a Moszkvai Esőben is a pódiumon Dunlop 24H Dubai autóverseny Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot Tim Gábor áprilisban a Hungaoringen debütál a Skoda Octavia RS volánja mögött Tim Gábor áprilisban a Hungaoringen debütál a Skoda Octavia RS volánja mögött
 
Egy klasszikus visszatérése: Újra Monte-Carlo Rallye

Egy klasszikus visszatérése: Újra Monte-Carlo Rallye

2012. január 21.
Három évig kimaradt az életünkből a Monte Carlo Rallye, de az idén visszatér és “ő” nyitja a FIA Rallye ...
Részletek
Monte Carlo RallyeHárom évig kimaradt az életünkből a Monte Carlo Rallye, de az idén visszatér és “ő” nyitja a FIA Rallye Világbajnokságot. Sébastien Loeb és Daniel Elena, akik ötször nyertek már itt, örömmel versenyeznek újra a világ leghíresebb futamán. A 2012-es szezonban új pilótapáros kezd versenyezni DS3 WRC-vel: a 2010-es Rallye Monte Carlo nyertesei, Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen.

Alig két hónapja, hogy a 2011-es szezon véget ért, de máris rajtol a 2012-es, mégpedig Dél-Franciaországban és Monacóban, január 18. és 22. között, összesen 430 versenykilométeren, 18 gyorsasági szakaszon. A gyorsoknak már a neve is történelmi emlékeket idéz a ralirajongók számára: Le Moulinon, Burzet, Saint-Bonnet-le-Froid, Saint- Jean-en-Royans vagy a híres Col du Turin, hogy csak néhányat említsünk. A Monte Carlo Rali nemhiába vált klasszikussá: igazi kihívás a pilótáknak, nem kevés fejfájás a mérnököknek, a nézőknek viszont igazi ajándék…

Az ötszörös Monte-győztes Sébastin Loeb-Daniel Elena páros nem rejtette véka alá, mennyire boldogok és izgatottak amiatt, hogy újra egyik kedvenc ralijukon versenyezhetnek. A futam egyik fő sajátossága a rendkívül változatos körülmények, de francia-monacói egység minden kihívással bátran néz szembe, és a papírforma szerint esélyesként vág neki a küzdelemnek. „Persze azért mégiscsak három éve, hogy utoljára vezettem ezeken a gyorsokon – igyekszik csillapítani az elvárásokat Sébastien Loeb. – De nincs kétségem afelől, hogy hamar felveszem a ritmust. Az előző szezon vége óta szinte egy percre sem álltunk meg, de ez a verseny annyira különleges, hogy sohasem lehetünk biztosak semmiben.”

A gumiválasztás olyan tényező lehet, amely alaposan megkavarhatja a kártyákat a hétvégén. – ötféle gumit viszünk, három slicket, egy télit és egy szögeset, így elég nagy lesz a választék. Még ha nem is lesz igazi téli időjárás, óriási különbséget okozhat az is, hogy melyiket választjuk a három slick közül. – mondja Loeb.

Monte Carlo RallyeEzen a versenyen debütál Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen a 2. számú DS3 WRC-vel. A finn páros hagyományosan jól kezdi az évet: 2010-ben és 2011-ben is megnyerték a szezonnyitó svéd ralit, 2010-ben pedig Super2000-essel győztek Monte Carlóban. „Bár nagyon élvezem a versenyzést Svédországban, mégis azt hiszem, logikusabb itt kezdeni a szezont – erősítette meg a Citroën Total World Rally Team új versenyzője. – Igaz, kicsit tartok a monte-carlói futamtól. Ha belegondolok, hogy slick gumikkal indulok, majd ott találom magam egy olyan gyorsmközepén, amelynek félig le van fagyva a talaja… nos, az ilyesmi nem különösebben a kedvencem, de ez teszi ezt a ralit olyan különlegessé. A célom ezen a hétvégén a „túlélés” lesz, szeretnék gond nélkül célba érni és minél több pontot szerezni az egyéni és a csapatversenyben is.”

„Idei célunk amilyen egyszerű, olyan nehéz is egyben: megtartani mindkét világbajnoki címet. Monte Carlo tökéletes helyszín egy szezonnyitó verseny számára, én magam pedig büszke vagyok arra, hogy a világbajnoki címvédő csapatot irányíthatom – nyilatkozta Yves Matton, aki január 5-e óta vezeti a Citroën Racinget. – A DS3 WRC tavaly 13 versenyből tízet megnyert, mondhatjuk, hogy már az első évben kitűnőre vizsgázott. Sébastien és Mikko két olyan pilóta, akik remekül kiegészítik egymást, mindketten képesek a győzelemre. Biztos vagyok benne, hogy pozitívan tudjuk kezdeni a szezont.”

KéT KéRDéS YVES MATTONHOZ, A CITROëN RACING IGAZGATóJáHOZ:

A közelmúltban, január 5-én nevezték ki a Citroën Racing igazgatójává. Hogy telt az első néhány nap?

Nagyon örültem, hogy visszatérhettem egy olyan csapatba, amelyben korábban már öt évet dolgoztam. Munkám során a közelmúltban is rendszeres kapcsolatban voltam a Citroën Racinggel. A Monte Carlót megelőző két hétben a legfontosabb feladatom az volt, hogy találkozzak kollégáimmal, megismerjem őket, felvegyem a fonalat. Van egyfajta nagyszerű állandóság a Citroën Racingnél, ezért a legtöbb arc már ismerős volt a számomra. Egy jól bejáratott csapat élén dolgozhatok, amelynek neve mára már szinte egyet jelent a győzelemmel. Feltétlenül támaszkodni szeretnék ennek a szervezetnek a tapasztalatára.

Monte Carlo RallyeMilyen célokat tűzött ki maga elé?

A Citroën Racing az előző négy szezonban világbajnoki címet szerzett. A cél az, hogy ezt a sikersorozatot továbbvigyük. Ehhez megvannak az ütőkártyáink: a DS3 WRC, valamint a két pilóta és a mögöttük álló, szilárdan összekovácsolt csapat. Ez a dolog magától értetődőbb része. Ezen kívül elő kell készítenünk a csapat Sébastien Loeb utáni történetét. Bár az ötlet nem tőlem származik, de Thierry Neuville érkezésével elkezdhetjük egy fiatal pilóta „kiképzését”. A Citroën Racing a márka imázsának alapvető építőköve, ezért nemzetközi szinten is népszerűsítenünk kell. Nasser Al-Attiyah érkezése abban segíthet bennünket, hogy a CITROëN nevet a Közel-Keleten is ismertebbé tegye.

KéT KéRDéS XAVIER MESTELAN-PINON-HOZ, A CITROëN RACING TECHNIKAI IGAZGATóJáHOZ:

Milyen fontosabb fejlesztéseket végeztek a DS3 WRC-n?

Mint ahogyan már sokszor említettük, a Citroën Racing munkafilozófiája azon alapul, hogy folyamatosan keressük a javítás lehetőségeit. Az autóink ezért folyamatosan fejlődnek, igaz, néha csak csekély változtatásokkal. Ennek értelmében három jelentős változtatás történt az autón a szezon előtt: frissítettük a motort, új kuplungot szereltünk be és az elektromos rendszeren is módosítottunk. A Michelinnel közösen dolgozva finomítottunk az autó beállításain, hogy tökéletesen alkalmazkodjon az új aszfaltgumikhoz, amelyek nagyobb védelmet nyújtanak a defekttel szemben. Mikko Hirvonen érkezése is lehetővé tette, hogy javítsunk a DS3 WRC egyes pontjainak kezelésén, hiszen támaszkodhattunk Mikko óriási tapasztalatára és szakmai érzékenységére.

A Monte Carlo nyitja a bajnokságot. Ez a verseny nagy tiszteletnek örvend és óriási érdeklődést kelt, ugyanakkor köztudottan nagyon nehéz is. Melyek a csapat előtt álló fő kihívások?

Monte Carlo RallyeA Monte legnagyobb kihívása mindig a gumiválasztás. Amikor megtudtuk, hogy a verseny újra bekerül a naptárba, újra elő kellett vennünk a korábbi évek versenyein és tesztjein készített feljegyzéseinket. A legnagyobb nehézséget az okozza, hogy a verseny néhány napja alatt igen eltérő időjárási viszonyokra kell felkészülnünk. A gumiválasztás komoly következményekkel járhat: attól függően, hogy milyen abroncsot választunk, az autó egészen másképp viselkedik és ez óriási időbeli eltéréseket okozhat.
általános értelemben véve az a célunk, hogy a pilótáink egész évben a lehető legjobban érezzék magukat az autóikban. Ez Sébastien és Daniel esetében már több éves tapasztalaton alapul, de mindent megteszünk, hogy Mikko és Jarmo igényeinek is eleget tegyünk.

KéT KéRDéS SéBASTIEN LOEBHöZ

Egyértelműen csalódott volt, amikor a Monte Carlo Rally kikerült a naptárból, így örömmel látta, hogy visszakerült, igaz?

Számomra ez teljesen világos: a Monte Carlo Rallye-nak ott a helye a világbajnokságban. A világ leghíresebb raliversenye, a világbajnokság nem létezhet nélküle. Ráadásul olyan verseny, ahol általában jól szerepelünk. Nagyon jó a gyorsasági szakaszok kialakítása és mindig remek a hangulat. és persze azt se felejtsük el, hogy a környék Daniel számára hazai pálya. Biztos vagyok benne, hogy sokkal szívesebben ül be mellém a jobb egybe itt a DS3 WRC-ben, mint tavaly a bal egybe a DS3 R3-ban.

Az új szezonban új csapattársakkal versenyeznek. Eddig zökkenőmentes a munkakapcsolat Mikko Hirvonennel?

Eddig csak ellenfélként ismerem Mikkót, jó érzés most egy oldalon versenyezni. Jól kijövünk egymással és megvan bennünk a kölcsönös tisztelet is. A munkaszokásainkon kicsit változtatni kell, hiszen angolul beszélünk, de ezt abszolút pozitívan fogom fel. Egyelőre egyformán érzünk az autóval kapcsolatban, de ez a korábbi csapattársaimmal is így volt. Mikkónak rengeteg tapasztalata van, és olyan csapattól érkezett, ahol szintén nagyon erős autóval dolgoztak. Biztos vagyok benne, hogy új ötleteket hoz a fedélzetre, ami segít nekünk, hogy tovább fejlődhessünk.

Monte Carlo RallyeKéT KéRDéS MIKKO HIRVONENHEZ:

Hogyan sikerül a beilleszkedés a Citroën Racing csapatába?

Először is hihetetlen élmény volt az, amilyen meleg fogadtatásban részesítettek. Egy olyan csapat tagja lettem, ahol az emberek igazi szenvedéllyel fordulnak a munkájukhoz. Különösen nagy hatással voltak rám a szigorú munkamódszerek és az, hogy minden apró részletre figyelnek. Bár a csapat túlnyomó része francia anyanyelvű, nem voltak kommunikációs problémák. Már teljesen otthon érzem magam. A tesztek és a technikai megbeszélések között már sok időt töltöttem a csapat tagjaival.

A csapat állítólag Sébastien Loeb köré épül, ő az egyes számú pilóta. Nem rémiszti el ez egy kicsit?

Nem, sőt értékelem a lehetőséget, hogy Sébastien Loeb mellett versenyezhetek, mert ez a karrierem szempontjából is előny. Ez nem arról szól, hogy van egyes meg kettes számú versenyző. Mindannyian nulla ponttal kezdjük a szezont, és a 2012-es szabályozás igazságossá teszi a versenyt, a csapattársak között is. Bizonyos fokig természetes, hogy a csapat többet vár Sébastientől, mivel már 10 éve velük van, és az elmúlt 8 évben megnyerte a világbajnokságot. Ez egy picit le is veszi a nyomást a vállamról, jobban tudok arra koncentrálni, hogy tökéletesen megszokjam az autót, a csapatot és a működési szabályokat. Mindenesetre én mindig próbálok minden helyzethez pozitívan hozzáállni, mert azt hiszem, ez a legjobb útja az előrehaladásnak.

További cikkek

A Nissan GT Akadémia
MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat
Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia
Kulcsszavak:
 
Egy klasszikus visszatérése: Újra Monte-Carlo Rallye Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert Újabb pályacsúccsal zárult a szombat a mátrai hegyipályán Újabb pályacsúccsal zárult a szombat a mátrai hegyipályán Egy klasszikus visszatérése: Újra Monte-Carlo Rallye Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén Tim Gábor indul az élről a Skoda Octavia Cup első versenyén Egy klasszikus visszatérése: Újra Monte-Carlo Rallye 2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban
 
A Nissan GT Akadémia

A Nissan GT Akadémia

2012. január 20.
A GT Akadémia a PlayStation® és a Nissan közös vállalkozása. Ennek keretében a Gran Turismo®5 játék ...
Részletek
Nissan GT AkadémiaA GT Akadémia a PlayStation® és a Nissan közös vállalkozása. Ennek keretében a Gran Turismo®5 játék virtuális világát felhasználva hozzák felszínre a való világban is érvényesülő autóversenyző tehetségeket.

2011-ben több mint 90.000 európai játékos vett rész az online GT5TM időmérő selejtezőn. Közülük országonként a 20 leggyorsabb jutott a májusban megrendezett nemzeti döntőbe. Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Hollandiából, az Ibériai-félszigetről (Spanyolországból és Portugáliából), valamint az Egyesült Királyságból 2-2 versenyző jutott be a következő szintre, a GT Akadémia Silverstone-i táborába. Itt a Nissan autókkal lebonyolított intenzív versenyprogramot követően a vezető bíró - Eddie Irvine, korábbi Formula-1-es versenyző - a Cardiffból származó, 20 éves Jann Mardenborough-t kiáltotta ki győztesnek.Ezt követően Mardenborough - a GT Akadémia USA-beli ikerversenyének győztesével együtt - intenzív versenyzőképzésben részesült Angliában. A páros ennek során megszerezte a nemzetközi versenyzői engedélyeket, és most fogják megkapni a fődíjat: egy versenykivitelű Nissan 370Z GT4-essel indulhatnak a Dubai-i Nemzetközi 24 órás versenyen.

A 2011-es GT Akadémia már a harmadik ilyen óriási rendezvény volt. A 2008/09-es GT Akadémia bajnoka, az akkor 23 éves spanyol diák, Lucas Ordoñez ma már profi autóversenyző. 2011-ben káprázatos második helyet szerzett a 24 órás Le Mans-i verseny LMP2 kategóriájában a Signatech Nissan csapat részére. Ezt követően megnyerte a Nemzetközi Le Mans Kupa versenysorozatot.

Nissan GT AkadémiaA 2010-es győztes, Jordan Tresson 21 éves francia autómérnök-hallgató 2011-ben megnyerte a Playstation Nissan csapattal a 2011. Blancpain Tartamversenyt.

Mindketten élő bizonyítékot szolgáltatnak arra, hogy a PlayStation és a Nissan által feltett kérdésre, miszerint a virtuális autóversenyzés világából felbukkanhatnak-e valós autóversenyző-tehetségek, egybehangzó „igen" a válasz.





További cikkek


MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat
Márciustól nyílt napok a Hungaroringen
Az utcán ünnepeltek a Forma 1 sztárjai az Infinitivel
Kulcsszavak:
 
A Nissan GT Akadémia Superbike - világbajnokság Sepangban A Nissan GT Akadémia Bahreini Nagydíj - Räikkönené a második szabadedzés A Nissan GT Akadémia Dakar 2012 – Szalay Balázs megint előrelépett Háromból két DTM-címet az Audi nyert el Háromból két DTM-címet az Audi nyert el Kovács Ákossal driftelt Kiss Norbi kamion Európa-bajnok Kovács Ákossal driftelt Kiss Norbi kamion Európa-bajnok
 
MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat

MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat

2012. január 18.
Az AMG, a Mercedes-Benz márkája, az autósportban világszerte több mint 40 éve testesíti meg a ...
Részletek
Mercedes AMG Petronas Formel 1Az AMG, a Mercedes-Benz márkája, az autósportban világszerte több mint 40 éve testesíti meg a teljesítményt, a sportosságot, a vezetés örömét és a sikert. 342 versenyen 1988 óta aratott 165 győzelemmel, valamint 32 egyéni-, márka- és csapatbajnoki címmel a Mercedes AMG a legsikeresebb márka a DTM történetében. Az AMG 1996 óta folyamatosan jelen van a Formula 1-ben, ő bocsátja rendelkezésre a biztonsági- és az orvosi autót. Most logikus lépés tehát továbberősíteni a kapcsolatot az AMG és a Mercedes-Benz Forma 1-es szereplése között.



A Mercedes-Benz autósport-főnöke, Norbert Haug, így nyilatkozott erről: "Formula 1-es csapatunk az AMG és a Mercedes-Benz Ezüst Nyilak hagyományát kapcsolja össze az autósport királykategóriájában. A három betű, az A, az M és a G a csúcstechnika, a sportbéli csúcsteljesítmény szinonimája, ez a lépés pedig egyértelműen jelzi a Mercedes-Benz stratégiai elkötelezettségét a Formula 1 iránt. A 24 pilóta közül, aki részt vett a brazíliai idényzáró futamon, 16-nak volt vagy van kapcsolata a Mercedes-Benzzel. A gyári csapatunk mellett ott vagyunk az ügyfél-motorokkal, illetve a hivatalos biztonsági- és orvosi autóval is."

A Mercedes-Benz Forma 1-es motorcége az angliai Brixworthban hosszú ideje működik együtt az AMG-vel. A 100 százalékos Daimler leányvállalat neve mostantól Mercedes AMG High Performance Powertrains.
Ola Källenius, a Mercedes-AMG GmbH igazgatója:

"A Mercedes AMG márka jelszava egyben ígéret: ´Driving Performance´. Mi testesíthetné meg jobban a filozófiát, mint a Formula-1 intenzív versenykörnyezete? Az AMG név első ízben kerül kapcsolatba az Ezüst Nyíl gyári csapattal, és ez óriási lehetőségeket nyit meg: egyrészt erősíthetjük a Mercedes AMG márka sportos identitását a világviszonylatban egyik legtöbbet nézett és legsikeresebb sportággal, másrészt kutatjuk és felhasználjuk ezt a műszaki tudást a közútra is. Ez máris gyakorlat az SLS AMG E-Cell Projekt esetében, hiszen az elektromos hajtásláncot együtt fejlesztette ki a Mercedes AMG és a motorspecialista Brixworth közös vállalata."

Mercedes AMG Petronas Formel 1Az autót, amellyel a 2012-es idényben rajthoz áll a MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1 Team, jelenleg az angliai Brackleyben fejlesztik. Típusjelzése F1 W03, bemutatkozni 2012 második téli tesztelésén, február 21.-én fog, Barcelonában.
Ross Brawn csapatvezető: "Büszkék vagyunk, hogy ma nyilvánosságra hozhatjuk csapatunk új nevét. Ezáltal erős teljesítmény-elemmel bővítjük a csapat identitását, jobban összekapcsolódik Brackley és Brixworth, szilárdabban összekovácsolódunk!


A gyárban már régóta a 2012-es idény kihívásaira összpontosítunk, egyértelmű célunk, hogy ebben az évben újabb lépéseket tegyünk a csúcshoz vezető úton. A téli fejlesztési és gyártási folyamat megköveteli a kompromisszumot – idő kell ahhoz, hogy minél nagyobb teljesítőképességet hozzunk ki, de ahhoz is, hogy ezt ténylegesen gyorsaságra válthassuk a tesztelések során. úgy hisszük, hogy az F1 W03-mal  megtaláltuk az eszményi összhangot a tervezési, illetve a fejlesztési munka között."

További cikkek

Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia
Az utcán ünnepeltek a Forma 1 sztárjai az Infinitivel
Márciustól nyílt napok a Hungaroringen
Kulcsszavak:
 
Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat Most Bódisnak sikerült a rajt MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat Magyar Nagydíj - Ricciardo győzött a Hungaroringen MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat Bizonyítani szeretne a hétvégi aragóni futamon a BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője Jedlóczky L Márk újra versenyben, ismét hazai pályán! Jedlóczky L Márk újra versenyben, ismét hazai pályán!
 
Dakar 2012 - Közel a győzelemhez Peterhansel és Despres

Dakar 2012 - Közel a győzelemhez Peterhansel és Despres

2012. január 16.
Az autósoknál a francia Stéphane Peterhansel, a motorosoknál pedig a portugál Helder ...
Részletek
Dakar 2012Az autósoknál a francia Stéphane Peterhansel, a motorosoknál pedig a portugál Helder Rodrigues volt a leggyorsabb a Dakar-rali szombati, 13. szakaszán, Peruban. összetettben Peterhansel, illetve a francia Cyril Despres vezet.

Peterhansel a tizedik Dakar-elsőségét gyűjti be, ha a vasárnapi utolsó szakaszon megőrzi előnyét. A francia versenyző korábban motorral hatszor, autóval pedig háromszor nyert. A motorosoknál a Nasca és Pisco közötti 375 km-es távon kijelölt 275 km-es gyorsasági szakaszon a péntek este még éllovas spanyol Marc Coma navigációs hiba miatt eltévedt, 13 percet vesztett, csak 18. lett, ezzel összetettben visszacsúszott a második helyre a korábban vezető és ismét élre álló Despres mögé.

Az autósok mezőnyében - magyar idő szerint - 22 óráig 39 egység ért célba, a viadal hivatalos honlapja szerint a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 38. időt autózta, összetettben pedig továbbra is 20. helyen áll.

További cikkek

Dakar 2012 - Szalayék 20. helyen az összetettben
2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban
Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia
Kulcsszavak:
 
Célban a homokdűnék között! Célban a homokdűnék között! A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Dakar 2012 - Közel a győzelemhez Peterhansel és Despres Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől Dakar 2012 - Közel a győzelemhez Peterhansel és Despres Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést
 
2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban

2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban

2012. január 14.
"2011 hihetetlenül sikeres, bajnok- ságokkal megtűzdelt év volt a Nissan autósport ...
Részletek
Nissan"2011 hihetetlenül sikeres, bajnokságokkal megtűzdelt év volt a Nissan autósportbeli tevékenysége szempontjából. Ez volt az év, amikor a korábbi odafigyelés és összpontosítás elnyerte jutalmát. Nagyon büszkék vagyunk partner-csapatainkra, akik óriási erőfeszítéseket tettek ebben az évben a siker érdekében. Rendkívül büszkék vagyunk a Nissan Akadémia győzteseire is, és arra a csapatra, amely végigvitte őket a kiválasztási folyamaton és a fejlesztő programon, és így felkészítette őket arra a pillanatra, amikor reflektorfénybe kerültek.


 A GT Akadémia nagykorúvá vált, és megmutatta: olyan versenyzőket hoz felszínre, akik már nem csak a számítógépükön játszanak. Júniusban Lucas is rájöhetett, hogy kevés valósabb dolog létezik, mint La Mansban az esti sötétségben, egy zápor után beülni az autóba. A GT Akadémia a valós versenyzés világát képviseli, és minden szinten működik.
Darren Cox, a Nissan Europe crossoverekért és sportautókért felelős marketing főigazgatója

A Zhuhai versenyen aratott győzelem teszi teljessé a Nissan és a GT Akadémia nyertes évét

A Signatech Nissan csapat tegnap megnyerte a Nemzetközi Le Mans Kupa sorozat évzáró futamát, melyet a kínai Zhuai-ban rendeztek meg. Ez az eredmény egy hihetetlenül sikeres szezon befejezését jeleni a GT Akadémia első nyertes végzőse, Lucas Ordonez számára. Ebben az évben ötször állhatott fel a dobogóra, de a legemlékezetesebb a 24 órás Le Mans versenyen megszerzett második helyezése volt. Könnyen megfeledkezhetünk arról, hogy három évvel ezelőtt még otthon, a fotelben játszott a Playstation-nel, ma pedig a legmagasabb színvonalat képviselő, profi autóversenyzőkkel váltakozva futja a leggyorsabb köridőket.

NissanA GT Akadémia nagykorúvá vált

Már az első naptól kezdve az volt a várakozásunk, hogy a GT Akadémia néhány hihetetlen tehetséget fedez majd fel. De biztos-e hogy a kiemelkedően sikeres szimulációs játékhoz szükséges tűéles kéz/szem koordináció átvihető a valódi versenyautó kormánya mögé? A jó játékos megfelelő fejlesztő képzéssel autóversenyzővé válik-e?

2011-es eredményeink igazolják, hogy a GT Akadémia működik, mert profi autóversenyzőket „termel ki", de a Nissan márka erőteljes kommunikációja szempontjából is hasznos. Olyan szigorú kiválasztási folyamatot és fejlesztési programot dolgoztunk ki, amely bármire alkalmas autóversenyzőket hoz létre. Bajnokokat nevelünk.

A Nissan motoros versenyautók begyűjtötték a győzelmeket

A ‘Powered by Nissan´ program óriási sikert aratott: Nissan motoros autó nyerte a Le Mans versenysorozat minden egyes futamát az LMP2 kategóriában, és a bajnoki címet a Nissan motort használó Greaves Motorsport csapata nyerte meg.
Ugyancsak Nissan motorral hajtott autók nyerték kategóriájukban az első két helyet a 24 órás Le Mans-i versenyen, és így a legkiemelkedőbb elismerést szerezték meg a legkeményebb tartamversenyben.
A GT4 előírásoknak megfelelően megépített Nissan 370Z ismét megmutatta képességeit, és megnyerte a GT4-es Tartam Európa-bajnokságot. Bob Neville és csapata ismét büszkeségre adtak okot, amikor magas szintre hozták fel a GT Akadémia győzteseit, és felkészítették őket a Dubai-i 24 órás versenyre, és mindenre, amin keresztül idáig eljutottak.

A Nissan GT-R világméretű dicsősége

A Mola GT-R csapat 2011-ben győzelemmel fejezte be a Japán Super GT Bajnokságot.

NissanMichael Krumm és Lucas Luhr kiválóan teljesített a FIA GT1 Világbajnokságon: -megnyerték a versenyzők bajnokságát. 2011-ben minden egyes centiméterért megküzdöttek, és végül az élre juttatták a 23-es rajtszámú Nissan GT-R-t.
Bemutatkozott a GT3-szabályzatnak megfelelően kialakított Nissan GT-R is: izgalmas jövő elé néz a különféle GT3-bajnokságokban.

Mik a Nissan következő lépései?

A Nissan Akadémia történetének következő fejezete Jann Mardenoroughról szól. Első brit győztesünk több szempontból is „forró székbe ül", amikor januárban elindul a Dubai-i 24 órás versenyen.

További cikkek


Dakar 2012 - Sebestyén is a célban, Szalayék 17 helyet javítottak összetettben
Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia
2012-től négy éven át az m1-en a Forma-1
Kulcsszavak:
 
2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban Michelisz második a mogyoródi időmérőn Hétvégén rajtol a Kamion Európa-bajnokság - Kiss Norbi címvédésre készül Hétvégén rajtol a Kamion Európa-bajnokság - Kiss Norbi címvédésre készül Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR 2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban Dakar 2012 - Szalayék a 64. helyen zárták a szakaszt 2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban Dakar 2012 - Szalay a 25. helyről várja a folytatást
 

Találatok száma: 801 Megjelenítve: 781 - 790