Találatok száma: 801 | Megjelenítve: 781 - 790 |
![]() |
Ma mutatták be a Forma-1 új versenyautóját |
|
2012. február 02.
Az MP4-27-es autó műszaki bemutatóján a tavalyi 6 futamot nyert versenyautó tovább ...
|
![]() |
![]() Ez is azt az üzenetet hordozza, hogy az új szezonban a korábbi jó teljesítmények folytatása, valamint jelentős fejlődés várható. Miután 2011-ben a pilóták versenyében és a konstruktőri világbajnokságában is második helyet ért el a csapat, az új szezonban a cél az, hogy már az év elejétől kezdve az első helyért legyen versenyben mindkét kategóriában. A Vodafone McLaren Mercedes a 2012-es FIA Forma 1-es bajnokságon idén is két világbajnok pilótát vonultat fel. A világbajnokságot nyert mérnöki csapat további megerősítése, valamint a versenyautó kifinomult és mélyreható műszaki fejlesztései mind világklasszis teljesítményt vetítenek előre. Annak ellenére, hogy az új Vodafone McLaren Mercedes sokban emlékezteti a szemlélőt a tavalyi, több futamon győztes versenyautóra, a 2012-es karosszéria minden elemében jelentős frissítésen esett át, s az összes főbb műszaki rendszer korszerűsödött, illetve újratervezték ezeket az új évadra. A leglátványosabb különbség a kecsesebb hátsó kocsiszekrénynél figyelhető meg, amely az új kialakítással kedvezőbb légáramlást tesz lehetővé az autó hátulja felé, az átdolgozott hűtőrendszer pedig a váltóolaj számára biztosít jobb hűtést. A tavalyi U-alakú oldalsó légterelő szárnyakat is áttervezték - erre az FIA új, a hátsó kocsiszekrény alakját az eddigiektől eltérően meghatározó diffúzor szabályozása miatt volt szükség. A Forma 1 legjobb pilóta párosa már a harmadik éve egy csapatban A Vodafone McLaren Mercedes az egyetlen Forma 1-es csapat, amely két világbajnok pilótával büszkélkedhet: Jenson Buttonnal és Lewis Hamiltonnal. Ők ketten összesen 22 futamgyőzelmet szereztek a Vodafone McLaren Mercedes számára, és a legerősebb, valamint a legkiegyensúlyozottabb csapatot alkotják a versenysport történetében. ![]() Lewis Hamilton hozzátette: "Két Forma-1-es szezon között jó dolog eltávolodni mindentől, megváltoztatni a megszokott körülményeket. A Forma-1-ben az az igazán fantasztikus, hogy minden szezonban újrakezdhetsz mindent az alapoktól. Mindenki a nulláról indul, és ettől mindig megjön a versenyzéshez való kedvem! A mérnöki- és a versenycsapat tovább erősödik Műszaki fronton a példaértékű mérnök hármas - Tim Goss (főmérnök), Paddy Lowe (műszaki igazgató) és Neil Oatley (főtervező és fejlesztésért felelős igazgató) - továbbra is a tervezőiroda magját alkotja. 2012-ben csatlakozik hozzájuk Sam Michael is, akinek az érkezése egybeesik a szerelőcsapat átalakításával a Forma 1-es csapaton belüli továbbfejlődés és bővülés érdekében. Pályán kívül A hatékony szabályozás, valamint „széndioxid-kreditek" vásárlása révén sikerült teljes mértékben ellensúlyozni a károsanyag-kibocsátást. A Vodafone McLaren Mercedes tavaly a világ első „semleges ökológiai lábnyommal" rendelkező Forma 1-es csapata volt. ![]() Jenson február 7-én, kedden kezdi meg az MP4-27-es tesztelését a spanyolországi Jerezben. További cikkek A Nissan 2012-es Autósport-programjának versenyzői MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat Márciustól nyílt napok a Hungaroringen Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Nissan 2012-es Autósport-programjának versenyzői |
|
2012. január 31.
A GT Akadémiát elvégző első három autó- versenyző - Lucas Ordonez, Jordan Tresson és ...
|
![]() |
![]() A 26 éves spanyol Lucas Ordonez a tavalyi 24 órás Le Mans versenyen bebizonyította, hogy a GT Akadémia mára már bevált módja az olyan versenyzők útra bocsátásának, akik készek és alkalmasak arra, hogy a legmagasabb szintű nemzetközi mezőnnyel versenyre keljenek. Ordonez mindmáig a GT Akadémia legnagyobb siker-történetét jelenti. Elfogadta a következő nagy kihívást, így csatlakozott a Greaves Motorsporthoz, hogy részt vegyen az Európai Le Mans sorozat futamain. Azzal a céllal indul az LMP2 Zytek Nissan-nal Tom Kimber-Smith és Alex Brundle oldalán, hogy megnyerjék sorozat bajnoki címét. A 24 órás Le Mans versenyen Martin és Alex Brundle-lel együtt indulnak. "A 2011-es év hihetetlen volt számomra" - mondta Ordonez. „ Nagyon sokat tanultam a Signatech Nissan csapatnál. Hittek bennem, és bíztak abban, hogy megbirkózom a feladattal. A Nissan most kitűzte elém a következő, nagy kihívást jelentő feladatot: a sorozat bajnoki címének elnyerését. Az a célom, hogy szuper csapattársaimmal és a bajnokság-nyertes csapattal együtt nyerjük meg az Európai Le Mans Sorozatot. A 24 órás Le Mans verseny ismét óriási kihívást jelent számomra, és izgalommal várom, hogy együtt versenyezhessek Martin Brundle-lal, mert sokat tanulok majd tőle. úgy gondolom, hogy Martinnal és Alexszel az egyik legerősebb csapatot alkotjuk az LMP"-ben. Nagyon jó érzés, hogy ezt így kimondhatom!". A legmeredekebben felívelő tanulási görbét 2012-ben a 23 éves francia Jordan Tresson mutatta fel. A GT Akadémia 2010-es győztese bajnokság-nyertes kezdő szezont abszolvált a GT kategóriában, most pedig a Signatech Nissan csapattal feljebb lép az új FIA hosszú távú világbajnokságának LMP2 kategóriájába. Ugyanakkor Ordonez nyomdokait követve nyáron elindul a 24 órás La Mans versenyen is. ![]() A Nissan legfiatalabb és legújabb szerzeménye a 20 éves Jann Mardenborough. A brit versenyző mindössze néhány hónapja nyerte meg a GT Akadémia harmadik évadját. Végig teljesítette a GT Akadémia szigorú tréning-programját, s ezzel felkészült a Blancpain verseny-sorozatra, a Nissan új GT3-as autójával, a Nissan GT-R Nismo GT3-mal fog versenyezni. "Tavaly még a GT Akadémiára sem jelentkeztem, most pedig a küszöbén állok annak, hogy autóversenyzőként megkezdjem első teljes szezonomat."- magyarázta Mardenborough. "Hihetetlenül jó hat hónap van mögöttem, amit a Nissan GT Akadémia versenyző-fejlesztő programján töltöttem, ahol alaposan kezelésbe vett az instruktor-csoport, akikkel életre szóló barátságot kötöttem. Rendkívül izgatottan várom a versenyzést a Nissan GT-R Nismo GT3-mal. Nem vagyok ideges, csak rá akarok kapcsolni és el akarom kezdeni az autó tesztelését. Nagyon nagy pillanat lesz számomra, amikor megkezdem a szezont Monzában, már alig várom! " További cikkek 2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban 2012-től négy éven át az m1-en a Forma-1 Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!” Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Adorján Tamás – „Sosem láttam még így!” |
|
2012. január 24.
Adorján Tamás kétszeres magyar bajnok motor- versenyző a 750-es gép- osztályban ...
|
![]() |
![]() „A motorversenyzők világában kiemelten fontos az éleslátás. Minél előrébb és élesebben látok, annál nagyobb biztonságban érzem magam, gyorsabban tudok menni. A versenysport pedig erről szól. Mínusz 3-4-es volt a dioptriám, ami már elég rossz látást eredményezett távolra, ráadásul cilinder is volt a szememen. Ez azt jelenti, hogy akármilyen lencsével is próbálkoztak, sose volt olyan, hogy ne lett volna valahol homályos rész a látómezőmben. 12 éves korom óta hordtam szemüveget, nem emlékszem, hogy milyen volt előtte, nincsenek szemüveg nélküli emlékeim gyerekkoromból. Hiúsági kérdést nem csináltam belőle, de a sportban sok nehézséget okozott. A szemüveg elfér a sisak alatt, de nem a legideálisabb megoldás, mert mozog, csúszkál, főleg ha megizzad az ember. Próbálkoztam kontaktlencsével is, de ezzel volt egy nagyon rossz élményem. Alapvetően elég száraz a szemem, így történhetett meg, hogy a kontaktlencse elmozdult egy verseny alatt és fél kört úgy tettem meg, hogy az egyik szememre nem láttam. Nagyon nagyot estem, súlyos vállsérülésem lett. Többet nem próbálkoztam a kontaktlencsével. ![]() 2012-ben jobb köridőket várok a versenyeken a kezeléstől. Most már nincs semmilyen zavaró tényező a sisakom alatt, koncentrálhatok az eredményekre.” További cikkek 2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban 2012-től négy éven át az m1-en a Forma-1 Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek |
|
2012. január 24.
Sébastien Loeb és Daniel Elena győzelmével ért véget a 80. Monte-Carlo Rali. A nyolcszoros ...
|
![]() |
![]() Loeb és Elena a hosszú, négynapos verseny utolsó gyorsasági szakaszát, az 5,16 kilométeres, Ste-Agnes és Col de la Madone közötti « Power Stage »-et alig három és fél perc alatt nyerték meg. Hogy miért siettek ennyire, amikor jelentős előny birtokában szinte csak besétálniuk kellett volna a célba ? – Azért toltuk ennyire, mert ezek a plusz pontok jól jöhetnek majd, ha éles lesz a verseny a bajnoki címért – magyarázta Sébastien Loeb. – A győzelem érzésén kívül azért is örülök nagyon, mert pont ezt a szívemhez közel álló versenyt nyertük meg. óriási volt a hangulat, rengeteg drukker a pálya szélén – nyilván az ő kedvükért is győzni akartunk. Elég nagy előnnyel nyertünk, de távolról sem mondanám, hogy könnyű győzelem volt. Ahogyan sejtettük is, nagyon változó útviszonyokkal kellett megküzdenünk, és a siker nagyban múlott a tökéletes gumiválasztáson, amiért a Citroën Racing technikusainak és a Michelinnek is hálásak lehetünk. Régóta nem volt példa a WRC-ben arra, hogy ötféle gumi közül választhattunk; így mindig megtaláltuk a körülményeknek leginkább megfelelőt. A DS3 WRC tökéletesen működött, teljesen otthon éreztem magam benne, az első perctől kezdve remekül megtaláltuk a tempót vele. Nem rossz érzés így kezdeni a szezont… ![]() – Nem ez volt a legkönnyebb terep egy új autóval való összeszokásra, de azért elégedett vagyok az eredménnyel – foglalta össze tapasztalatait Mikko Hirvonen. – A két havas nap különösen nehéz volt. Aszfalton otthonosabban éreztem magam, és jobb időket is mentem. ésszel kellett menni, nem hibázni, célba érni, pontokat szerezni – erről szólt ez a verseny. Ez össze is jött, most pedig türelmetlenül várom a svédországi futamot, hiszen az egyértelműen az én pályám. Yves Matton, a Citroën Racing frissen kinevezett igazgatója büszke csapata teljesítményére: – Nagyon fontos dolog, hogy így kezdhettük a szezont, és hogy pont egy ilyen legendás versenyen győzedelmeskedtünk. A siker kulcsa a gumiválasztás volt. Mérnökeink hihetetlenül aprólékos előkészítő munkát végeztek, minden eshetőségre felkészültek, ezért tudtuk mindig a megfelelő megoldást választani. Sébastien lenyűgözően kezelte a versenyt. Tudott türelmes lenni, lassabban menni, amikor arra volt szükség, és akkor tolta teljes erőből, amikor a körülmények erre lehetőséget adtak. Mikko pedig hozta, amit vártunk tőle: biztonságban célba ért és értékes pontokat szerzett. Mindvégig ott volt az elsők között, három szakaszgyőzelme pedig bizonyítja, hogy remekül megszokta az autót. Időt adott magának az összeszokásra: ez mindenképpen professzionális hozzáállás. ![]() – Nagyon biztató ez az eredmény. újra lenyűgözött a csapat teljesítménye. Nagy öröm látni, hogy mindenki keményen és lelkesen dolgozik. Kiemelendő, hogy Mikko és Jarmo milyen könnyen és gyorsan beilleszkedett a csapatba. A világbajnokság következő futama február 9. és 12. között zajlik Svédországban. További cikkek Egy klasszikus visszatérése: újra Monte-Carlo Rallye Dunlop 24H Dubai autóverseny A Nissan GT Akadémia Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Dunlop 24H Dubai autóverseny |
|
2012. január 21.
Egy évvel azt követően, hogy a Mercedes- -Benz SLS AMG GT3 bemutatkozott a Dunlop ...
|
![]() |
![]() Az 5390 méter hosszú Dubai Autodromon lezajlott 24 óra akciódús versenyt követően a német Abu Dhabi by Black Falcon team autóját intették le az első helyen,. A pilóták, Khaled Al Qubaisi, Sean Edwards, Jeroen Bleekemolen és Thomas Jäger összesen 628 kört, 3384,92 kilométert tettek meg, ami egy út távolsági rekord a Dunlop 24H Dubai történetében. A második és harmadik helyen a Heico Motorsport két autója végzett, elől a Bernd Schneider, Maximilian Buhk, Christiaan Frankenhout, Max Nilsson és Andreas Zuber SLS AMG GT3-ja, mögöttük pedig a Bernd Schneider, Kenneth Heyer, Andreas Simonsen and Rodolfo Gonzalez által vezetett testvér-autó. A tavalyi győztes csapat, a Saudi Falcons by Schuberth BMW Z4-esének és pilótáinak (Abdulaziz Al Faisal, Faisal Binladen, Edward Sandström, Jörg Müller és Claudia Hürtgen) jó esélyük volt a harmadik helyre, de mintegy három órával a verseny vége előtt a levegőbeömlőbe került törmelékek miatt visszaestek a negyedik helyre. ![]() Az Abu Dhaby by Black Falcon Mercedes Benz SLS AMG GT3 a verseny második órájában vette át a vezetést és az idő legnagyobb részében az első háromban autózott úgy, hogy soha nem volt egy körnél nagyobb a hátránya az élen állóhoz képest. Az élen végzett három Mercedes és a negyedik BMW mögött az idén a legjobb Porsche az Otto Klohs, Heinz Bruder, Carlo Lusser, Martin Ragginger és Swen Dolenc által vezetett 997 GT3 R volt, amelyet a Fach Auto Tech csapat nevezett. ![]() További cikkek Egy klasszikus visszatérése: újra Monte-Carlo Rallye A Nissan GT Akadémia MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Egy klasszikus visszatérése: Újra Monte-Carlo Rallye |
|
2012. január 21.
Három évig kimaradt az életünkből a Monte Carlo Rallye, de az idén visszatér és “ő” nyitja a FIA Rallye ...
|
![]() |
![]() Alig két hónapja, hogy a 2011-es szezon véget ért, de máris rajtol a 2012-es, mégpedig Dél-Franciaországban és Monacóban, január 18. és 22. között, összesen 430 versenykilométeren, 18 gyorsasági szakaszon. A gyorsoknak már a neve is történelmi emlékeket idéz a ralirajongók számára: Le Moulinon, Burzet, Saint-Bonnet-le-Froid, Saint- Jean-en-Royans vagy a híres Col du Turin, hogy csak néhányat említsünk. A Monte Carlo Rali nemhiába vált klasszikussá: igazi kihívás a pilótáknak, nem kevés fejfájás a mérnököknek, a nézőknek viszont igazi ajándék… Az ötszörös Monte-győztes Sébastin Loeb-Daniel Elena páros nem rejtette véka alá, mennyire boldogok és izgatottak amiatt, hogy újra egyik kedvenc ralijukon versenyezhetnek. A futam egyik fő sajátossága a rendkívül változatos körülmények, de francia-monacói egység minden kihívással bátran néz szembe, és a papírforma szerint esélyesként vág neki a küzdelemnek. „Persze azért mégiscsak három éve, hogy utoljára vezettem ezeken a gyorsokon – igyekszik csillapítani az elvárásokat Sébastien Loeb. – De nincs kétségem afelől, hogy hamar felveszem a ritmust. Az előző szezon vége óta szinte egy percre sem álltunk meg, de ez a verseny annyira különleges, hogy sohasem lehetünk biztosak semmiben.” A gumiválasztás olyan tényező lehet, amely alaposan megkavarhatja a kártyákat a hétvégén. – ötféle gumit viszünk, három slicket, egy télit és egy szögeset, így elég nagy lesz a választék. Még ha nem is lesz igazi téli időjárás, óriási különbséget okozhat az is, hogy melyiket választjuk a három slick közül. – mondja Loeb. ![]() „Idei célunk amilyen egyszerű, olyan nehéz is egyben: megtartani mindkét világbajnoki címet. Monte Carlo tökéletes helyszín egy szezonnyitó verseny számára, én magam pedig büszke vagyok arra, hogy a világbajnoki címvédő csapatot irányíthatom – nyilatkozta Yves Matton, aki január 5-e óta vezeti a Citroën Racinget. – A DS3 WRC tavaly 13 versenyből tízet megnyert, mondhatjuk, hogy már az első évben kitűnőre vizsgázott. Sébastien és Mikko két olyan pilóta, akik remekül kiegészítik egymást, mindketten képesek a győzelemre. Biztos vagyok benne, hogy pozitívan tudjuk kezdeni a szezont.” KéT KéRDéS YVES MATTONHOZ, A CITROëN RACING IGAZGATóJáHOZ: A közelmúltban, január 5-én nevezték ki a Citroën Racing igazgatójává. Hogy telt az első néhány nap? Nagyon örültem, hogy visszatérhettem egy olyan csapatba, amelyben korábban már öt évet dolgoztam. Munkám során a közelmúltban is rendszeres kapcsolatban voltam a Citroën Racinggel. A Monte Carlót megelőző két hétben a legfontosabb feladatom az volt, hogy találkozzak kollégáimmal, megismerjem őket, felvegyem a fonalat. Van egyfajta nagyszerű állandóság a Citroën Racingnél, ezért a legtöbb arc már ismerős volt a számomra. Egy jól bejáratott csapat élén dolgozhatok, amelynek neve mára már szinte egyet jelent a győzelemmel. Feltétlenül támaszkodni szeretnék ennek a szervezetnek a tapasztalatára. ![]() A Citroën Racing az előző négy szezonban világbajnoki címet szerzett. A cél az, hogy ezt a sikersorozatot továbbvigyük. Ehhez megvannak az ütőkártyáink: a DS3 WRC, valamint a két pilóta és a mögöttük álló, szilárdan összekovácsolt csapat. Ez a dolog magától értetődőbb része. Ezen kívül elő kell készítenünk a csapat Sébastien Loeb utáni történetét. Bár az ötlet nem tőlem származik, de Thierry Neuville érkezésével elkezdhetjük egy fiatal pilóta „kiképzését”. A Citroën Racing a márka imázsának alapvető építőköve, ezért nemzetközi szinten is népszerűsítenünk kell. Nasser Al-Attiyah érkezése abban segíthet bennünket, hogy a CITROëN nevet a Közel-Keleten is ismertebbé tegye. KéT KéRDéS XAVIER MESTELAN-PINON-HOZ, A CITROëN RACING TECHNIKAI IGAZGATóJáHOZ: Milyen fontosabb fejlesztéseket végeztek a DS3 WRC-n? Mint ahogyan már sokszor említettük, a Citroën Racing munkafilozófiája azon alapul, hogy folyamatosan keressük a javítás lehetőségeit. Az autóink ezért folyamatosan fejlődnek, igaz, néha csak csekély változtatásokkal. Ennek értelmében három jelentős változtatás történt az autón a szezon előtt: frissítettük a motort, új kuplungot szereltünk be és az elektromos rendszeren is módosítottunk. A Michelinnel közösen dolgozva finomítottunk az autó beállításain, hogy tökéletesen alkalmazkodjon az új aszfaltgumikhoz, amelyek nagyobb védelmet nyújtanak a defekttel szemben. Mikko Hirvonen érkezése is lehetővé tette, hogy javítsunk a DS3 WRC egyes pontjainak kezelésén, hiszen támaszkodhattunk Mikko óriási tapasztalatára és szakmai érzékenységére. A Monte Carlo nyitja a bajnokságot. Ez a verseny nagy tiszteletnek örvend és óriási érdeklődést kelt, ugyanakkor köztudottan nagyon nehéz is. Melyek a csapat előtt álló fő kihívások? ![]() általános értelemben véve az a célunk, hogy a pilótáink egész évben a lehető legjobban érezzék magukat az autóikban. Ez Sébastien és Daniel esetében már több éves tapasztalaton alapul, de mindent megteszünk, hogy Mikko és Jarmo igényeinek is eleget tegyünk. KéT KéRDéS SéBASTIEN LOEBHöZ Egyértelműen csalódott volt, amikor a Monte Carlo Rally kikerült a naptárból, így örömmel látta, hogy visszakerült, igaz? Számomra ez teljesen világos: a Monte Carlo Rallye-nak ott a helye a világbajnokságban. A világ leghíresebb raliversenye, a világbajnokság nem létezhet nélküle. Ráadásul olyan verseny, ahol általában jól szerepelünk. Nagyon jó a gyorsasági szakaszok kialakítása és mindig remek a hangulat. és persze azt se felejtsük el, hogy a környék Daniel számára hazai pálya. Biztos vagyok benne, hogy sokkal szívesebben ül be mellém a jobb egybe itt a DS3 WRC-ben, mint tavaly a bal egybe a DS3 R3-ban. Az új szezonban új csapattársakkal versenyeznek. Eddig zökkenőmentes a munkakapcsolat Mikko Hirvonennel? Eddig csak ellenfélként ismerem Mikkót, jó érzés most egy oldalon versenyezni. Jól kijövünk egymással és megvan bennünk a kölcsönös tisztelet is. A munkaszokásainkon kicsit változtatni kell, hiszen angolul beszélünk, de ezt abszolút pozitívan fogom fel. Egyelőre egyformán érzünk az autóval kapcsolatban, de ez a korábbi csapattársaimmal is így volt. Mikkónak rengeteg tapasztalata van, és olyan csapattól érkezett, ahol szintén nagyon erős autóval dolgoztak. Biztos vagyok benne, hogy új ötleteket hoz a fedélzetre, ami segít nekünk, hogy tovább fejlődhessünk. ![]() Hogyan sikerül a beilleszkedés a Citroën Racing csapatába? Először is hihetetlen élmény volt az, amilyen meleg fogadtatásban részesítettek. Egy olyan csapat tagja lettem, ahol az emberek igazi szenvedéllyel fordulnak a munkájukhoz. Különösen nagy hatással voltak rám a szigorú munkamódszerek és az, hogy minden apró részletre figyelnek. Bár a csapat túlnyomó része francia anyanyelvű, nem voltak kommunikációs problémák. Már teljesen otthon érzem magam. A tesztek és a technikai megbeszélések között már sok időt töltöttem a csapat tagjaival. A csapat állítólag Sébastien Loeb köré épül, ő az egyes számú pilóta. Nem rémiszti el ez egy kicsit? Nem, sőt értékelem a lehetőséget, hogy Sébastien Loeb mellett versenyezhetek, mert ez a karrierem szempontjából is előny. Ez nem arról szól, hogy van egyes meg kettes számú versenyző. Mindannyian nulla ponttal kezdjük a szezont, és a 2012-es szabályozás igazságossá teszi a versenyt, a csapattársak között is. Bizonyos fokig természetes, hogy a csapat többet vár Sébastientől, mivel már 10 éve velük van, és az elmúlt 8 évben megnyerte a világbajnokságot. Ez egy picit le is veszi a nyomást a vállamról, jobban tudok arra koncentrálni, hogy tökéletesen megszokjam az autót, a csapatot és a működési szabályokat. Mindenesetre én mindig próbálok minden helyzethez pozitívan hozzáállni, mert azt hiszem, ez a legjobb útja az előrehaladásnak. További cikkek A Nissan GT Akadémia MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Nissan GT Akadémia |
|
2012. január 20.
A GT Akadémia a PlayStation® és a Nissan közös vállalkozása. Ennek keretében a Gran Turismo®5 játék ...
|
![]() |
![]() 2011-ben több mint 90.000 európai játékos vett rész az online GT5TM időmérő selejtezőn. Közülük országonként a 20 leggyorsabb jutott a májusban megrendezett nemzeti döntőbe. Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Hollandiából, az Ibériai-félszigetről (Spanyolországból és Portugáliából), valamint az Egyesült Királyságból 2-2 versenyző jutott be a következő szintre, a GT Akadémia Silverstone-i táborába. Itt a Nissan autókkal lebonyolított intenzív versenyprogramot követően a vezető bíró - Eddie Irvine, korábbi Formula-1-es versenyző - a Cardiffból származó, 20 éves Jann Mardenborough-t kiáltotta ki győztesnek.Ezt követően Mardenborough - a GT Akadémia USA-beli ikerversenyének győztesével együtt - intenzív versenyzőképzésben részesült Angliában. A páros ennek során megszerezte a nemzetközi versenyzői engedélyeket, és most fogják megkapni a fődíjat: egy versenykivitelű Nissan 370Z GT4-essel indulhatnak a Dubai-i Nemzetközi 24 órás versenyen. A 2011-es GT Akadémia már a harmadik ilyen óriási rendezvény volt. A 2008/09-es GT Akadémia bajnoka, az akkor 23 éves spanyol diák, Lucas Ordoñez ma már profi autóversenyző. 2011-ben káprázatos második helyet szerzett a 24 órás Le Mans-i verseny LMP2 kategóriájában a Signatech Nissan csapat részére. Ezt követően megnyerte a Nemzetközi Le Mans Kupa versenysorozatot. ![]() Mindketten élő bizonyítékot szolgáltatnak arra, hogy a PlayStation és a Nissan által feltett kérdésre, miszerint a virtuális autóversenyzés világából felbukkanhatnak-e valós autóversenyző-tehetségek, egybehangzó „igen" a válasz. További cikkek MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat Márciustól nyílt napok a Hungaroringen Az utcán ünnepeltek a Forma 1 sztárjai az Infinitivel Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
MERCEDES AMG PETRONAS Formel 1-Team néven indul a gyári Ezüstnyíl-csapat |
|
2012. január 18.
Az AMG, a Mercedes-Benz márkája, az autósportban világszerte több mint 40 éve testesíti meg a ...
|
![]() |
![]() A Mercedes-Benz autósport-főnöke, Norbert Haug, így nyilatkozott erről: "Formula 1-es csapatunk az AMG és a Mercedes-Benz Ezüst Nyilak hagyományát kapcsolja össze az autósport királykategóriájában. A három betű, az A, az M és a G a csúcstechnika, a sportbéli csúcsteljesítmény szinonimája, ez a lépés pedig egyértelműen jelzi a Mercedes-Benz stratégiai elkötelezettségét a Formula 1 iránt. A 24 pilóta közül, aki részt vett a brazíliai idényzáró futamon, 16-nak volt vagy van kapcsolata a Mercedes-Benzzel. A gyári csapatunk mellett ott vagyunk az ügyfél-motorokkal, illetve a hivatalos biztonsági- és orvosi autóval is." A Mercedes-Benz Forma 1-es motorcége az angliai Brixworthban hosszú ideje működik együtt az AMG-vel. A 100 százalékos Daimler leányvállalat neve mostantól Mercedes AMG High Performance Powertrains. Ola Källenius, a Mercedes-AMG GmbH igazgatója: "A Mercedes AMG márka jelszava egyben ígéret: ´Driving Performance´. Mi testesíthetné meg jobban a filozófiát, mint a Formula-1 intenzív versenykörnyezete? Az AMG név első ízben kerül kapcsolatba az Ezüst Nyíl gyári csapattal, és ez óriási lehetőségeket nyit meg: egyrészt erősíthetjük a Mercedes AMG márka sportos identitását a világviszonylatban egyik legtöbbet nézett és legsikeresebb sportággal, másrészt kutatjuk és felhasználjuk ezt a műszaki tudást a közútra is. Ez máris gyakorlat az SLS AMG E-Cell Projekt esetében, hiszen az elektromos hajtásláncot együtt fejlesztette ki a Mercedes AMG és a motorspecialista Brixworth közös vállalata." ![]() Ross Brawn csapatvezető: "Büszkék vagyunk, hogy ma nyilvánosságra hozhatjuk csapatunk új nevét. Ezáltal erős teljesítmény-elemmel bővítjük a csapat identitását, jobban összekapcsolódik Brackley és Brixworth, szilárdabban összekovácsolódunk! A gyárban már régóta a 2012-es idény kihívásaira összpontosítunk, egyértelmű célunk, hogy ebben az évben újabb lépéseket tegyünk a csúcshoz vezető úton. A téli fejlesztési és gyártási folyamat megköveteli a kompromisszumot – idő kell ahhoz, hogy minél nagyobb teljesítőképességet hozzunk ki, de ahhoz is, hogy ezt ténylegesen gyorsaságra válthassuk a tesztelések során. úgy hisszük, hogy az F1 W03-mal megtaláltuk az eszményi összhangot a tervezési, illetve a fejlesztési munka között." További cikkek Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia Az utcán ünnepeltek a Forma 1 sztárjai az Infinitivel Márciustól nyílt napok a Hungaroringen Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Dakar 2012 - Közel a győzelemhez Peterhansel és Despres |
|
2012. január 16.
Az autósoknál a francia Stéphane Peterhansel, a motorosoknál pedig a portugál Helder ...
|
![]() |
![]() Peterhansel a tizedik Dakar-elsőségét gyűjti be, ha a vasárnapi utolsó szakaszon megőrzi előnyét. A francia versenyző korábban motorral hatszor, autóval pedig háromszor nyert. A motorosoknál a Nasca és Pisco közötti 375 km-es távon kijelölt 275 km-es gyorsasági szakaszon a péntek este még éllovas spanyol Marc Coma navigációs hiba miatt eltévedt, 13 percet vesztett, csak 18. lett, ezzel összetettben visszacsúszott a második helyre a korábban vezető és ismét élre álló Despres mögé. Az autósok mezőnyében - magyar idő szerint - 22 óráig 39 egység ért célba, a viadal hivatalos honlapja szerint a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 38. időt autózta, összetettben pedig továbbra is 20. helyen áll. További cikkek Dakar 2012 - Szalayék 20. helyen az összetettben 2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
2011: A Nissan ragyogó éve az autósportban |
|
2012. január 14.
"2011 hihetetlenül sikeres, bajnok- ságokkal megtűzdelt év volt a Nissan autósport ...
|
![]() |
![]() A GT Akadémia nagykorúvá vált, és megmutatta: olyan versenyzőket hoz felszínre, akik már nem csak a számítógépükön játszanak. Júniusban Lucas is rájöhetett, hogy kevés valósabb dolog létezik, mint La Mansban az esti sötétségben, egy zápor után beülni az autóba. A GT Akadémia a valós versenyzés világát képviseli, és minden szinten működik. Darren Cox, a Nissan Europe crossoverekért és sportautókért felelős marketing főigazgatója A Zhuhai versenyen aratott győzelem teszi teljessé a Nissan és a GT Akadémia nyertes évét A Signatech Nissan csapat tegnap megnyerte a Nemzetközi Le Mans Kupa sorozat évzáró futamát, melyet a kínai Zhuai-ban rendeztek meg. Ez az eredmény egy hihetetlenül sikeres szezon befejezését jeleni a GT Akadémia első nyertes végzőse, Lucas Ordonez számára. Ebben az évben ötször állhatott fel a dobogóra, de a legemlékezetesebb a 24 órás Le Mans versenyen megszerzett második helyezése volt. Könnyen megfeledkezhetünk arról, hogy három évvel ezelőtt még otthon, a fotelben játszott a Playstation-nel, ma pedig a legmagasabb színvonalat képviselő, profi autóversenyzőkkel váltakozva futja a leggyorsabb köridőket. ![]() Már az első naptól kezdve az volt a várakozásunk, hogy a GT Akadémia néhány hihetetlen tehetséget fedez majd fel. De biztos-e hogy a kiemelkedően sikeres szimulációs játékhoz szükséges tűéles kéz/szem koordináció átvihető a valódi versenyautó kormánya mögé? A jó játékos megfelelő fejlesztő képzéssel autóversenyzővé válik-e? 2011-es eredményeink igazolják, hogy a GT Akadémia működik, mert profi autóversenyzőket „termel ki", de a Nissan márka erőteljes kommunikációja szempontjából is hasznos. Olyan szigorú kiválasztási folyamatot és fejlesztési programot dolgoztunk ki, amely bármire alkalmas autóversenyzőket hoz létre. Bajnokokat nevelünk. A Nissan motoros versenyautók begyűjtötték a győzelmeket A ‘Powered by Nissan´ program óriási sikert aratott: Nissan motoros autó nyerte a Le Mans versenysorozat minden egyes futamát az LMP2 kategóriában, és a bajnoki címet a Nissan motort használó Greaves Motorsport csapata nyerte meg. Ugyancsak Nissan motorral hajtott autók nyerték kategóriájukban az első két helyet a 24 órás Le Mans-i versenyen, és így a legkiemelkedőbb elismerést szerezték meg a legkeményebb tartamversenyben. A GT4 előírásoknak megfelelően megépített Nissan 370Z ismét megmutatta képességeit, és megnyerte a GT4-es Tartam Európa-bajnokságot. Bob Neville és csapata ismét büszkeségre adtak okot, amikor magas szintre hozták fel a GT Akadémia győzteseit, és felkészítették őket a Dubai-i 24 órás versenyre, és mindenre, amin keresztül idáig eljutottak. A Nissan GT-R világméretű dicsősége A Mola GT-R csapat 2011-ben győzelemmel fejezte be a Japán Super GT Bajnokságot. ![]() Bemutatkozott a GT3-szabályzatnak megfelelően kialakított Nissan GT-R is: izgalmas jövő elé néz a különféle GT3-bajnokságokban. Mik a Nissan következő lépései? A Nissan Akadémia történetének következő fejezete Jann Mardenoroughról szól. Első brit győztesünk több szempontból is „forró székbe ül", amikor januárban elindul a Dubai-i 24 órás versenyen. További cikkek Dakar 2012 - Sebestyén is a célban, Szalayék 17 helyet javítottak összetettben Színvonalas Forma-1-es közvetítéseket ígér a közmédia 2012-től négy éven át az m1-en a Forma-1 Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 801 | Megjelenítve: 781 - 790 |