Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 802 Megjelenítve: 651 - 660
Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében

Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében

2013. április 15.
új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) eseménydús történetében: ezen a hétvégén kezdődik TMG GT86 Kupa, amelynek nyitó futamán hat autó küzd majd a győzelemért a Nürburgringen.
Részletek
TMG GT86 CS-V3A költséghatékony TMG GT86 CS-V3 versenyautóra épülő – és a népszerű VLN-sorozat részeként megrendezett - egymárkás versenysorozat 10 futamon keresztül zajlik majd, komoly izgalmat ígérve a népes rajongói tábor számára.

A TMG GT86 Kupa első versenyén három csapat indul hat autóval, hogy megküzdjenek a futamgyőzelmekért és az évad legjobbjainak járó, összesen 50.000 euro értékű pénzjutalomért (1. helyezett: 20.000 euro; 2. helyezett: 14.000 euro; 3. helyezett: 10.000 euro; 4. helyezett: 6.000 euro).

A nevezések még nem zárultak le, hiszen a végeredmény az indulók nyolc legjobb eredményéből tevődik össze. A TMG GT86 Kupáért tehát még a később benevezők is versenybe szállhatnak, így a következő hetekben újabb versenyzők jelentkezésére lehet számítani.  A Kupa résztvevői számára a versenysorozat hivatalos partnere, a Pirelli rendkívül kedvező , darabonként 250 eurós áron biztosítja a gumiabroncsokat, sőt a vállalat a Kupa futamgyőzteseit egy nagy teljesítményű slick versenygumi-készlettel is megjutalmazza.

A résztvevőkre további jutalmak is várnak: például exkluzív látogatást tehetnek a TMG műhelyeiben, sőt a versenysorozat győztes autójának tulajdonosa hihetetlen élményre számíthat egy vezetési szimulátorban, az általa választott versenypályán. A versenyen indulók komoly infrastruktúrára és szakmai támogatásra építhetnek: a futamok helyszínén teljes pótalkatrész-szolgáltatás, Pirelli abroncsszerviz és a Kupa szervezőirodája biztosítja, hogy a versenyzők a lehető legtöbbet hozhassák ki GT86 CS-V3 versenygépeikből.

GT86 CS-V3A Kupa versenynaptárában ugyan nem szerepel a Nürburgringi 24 órás Futam, ám a támogató infrastruktúra rendelkezésre áll, így a résztvevők esélyt kapnak arra, hogy a V3 géposztályban Európa egyik legnagyobb versenyén is rajthoz állhassanak.

Nico Ehlert, a Costumer Motorsport részleg vezető mérnöke: “A TMG GT86 Kupa jól indul, hiszen már az első futamon is hat autó sorakozik fel a starthoz. A TMG most ismerkedik az egymárkás autóversenyek világával, ezért is bír olyan nagy jelentőséggel, hogy ilyen kiváló színvonalú, sokszínű mezőny állt fel.

Továbbra is bízunk abban, hogy a következő hetekben még több autó jelenik meg a Kupa futamain; különösen azért, mert pontrendszerünknek köszönhetően azok is egyenlő esélyekkel indulnak a bajnoki címért, akik az első két versenyen nem vesznek részt. Nagyon várom már, hogy kibontakozzon a verseny, és az erős csapatok láttán biztos vagyok benne, hogy izgalmas küzdelemre számíthatunk.”
Kulcsszavak: autósport, bemutató, GT86 CS-V3, toyota, verseny
 
A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit Hamarosan érkezik a Nissan Micra BOSE® Personal® Edition Hamarosan érkezik a Nissan Micra BOSE® Personal® Edition A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth A Honda a 2015-ös Frankfurti Autószalon keretein belül mutatja be felfrissített modellpalettáját A Honda a 2015-ös Frankfurti Autószalon keretein belül mutatja be felfrissített modellpalettáját
 
Alonso nyert, Vettel maradt az élen

Alonso nyert, Vettel maradt az élen

2013. április 15.
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso nyerte az idei Forma-1-es szezon harmadik futamát, a vasárnapi Kínai Nagydíjat.
Részletek
Alonso nyert, Vettel maradt az élen A Ferrari 31 éves spanyol pilótája mögött az ausztráliai idénynyitón győztes finn Kimi Räikkönen (Lotus) végzett a második, Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája pedig a harmadik helyen. A vb-pontversenyben továbbra is a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német versenyzője áll az élen, aki ezúttal negyedik lett.

Az élről induló Hamilton tökéletesen kapta el a rajtot, ugyanakkor a mellőle startoló Räikkönent mindkét ferraris pilóta, azaz Alonso és Felipe Massa is megelőzte, sőt a negyedik körben a célegyenesben mindketten Hamilton elé kerültek. A dobogós helyen lévő versenyzők mindegyike lágy gumival indult a futamon, így már a 6. kör után mindannyian kerékcserére kényszerültek. Ekkor Nico Hülkenberg haladt az élen, őt Vettel követte. A két német pilóta egyszerre ment ki a boxutcába, ahol utóbbinak sikerült megelőznie a sauberes riválisát.

Alonso a 21. körben vette vissza ismét a vezető pozíciót, amikor megelőzte Jenson Buttont, de nem sokkal később mindketten új gumikat kaptak, így a verseny során először Vettel volt az első, őt Hülkenberg, Alonso, Button, Hamilton és Räikkönen követte, azonban míg a német pilótákra két kerékcsere, addig a többiekre már csak egy várt a verseny hátralévő részében.

A futam feléhez érve Alonso előbb Hülkenberget, majd Vettelt, Hamilton pedig Buttont előzte meg. A 31. körben Vettel is új gumikat kapott, eközben Räikkönennek sikerült Button elé kerülnie. A Red Bull kétszeres címvédője a nyolcadik helyre jött vissza, de azonnal megkezdte a felzárkózást sorra előzte meg riválisait, így Hülkenberget és Buttont is maga mögé utasította.

Alonso nyert, Vettel maradt az élen A 41. körre Vettelen és Buttonön kívül mindenki "letudta" utolsó boxkiállását, így Vettel vezetett ismét Alonso, Button, Räikkönen és Hamilton előtt. Az előző futamon győztes német végül hat körrel a futam vége előtt kapta meg utolsó, lágy abroncsait, mellyel a negyedik helyről vágott neki a harmadik Hamilton üldözésének, s bár nyolc másodperces hátrányát ledolgozta vele szemben, az előzésre már nem maradt ideje, így végül negyedik lett.

Alonso pályafutása 31. futamgyőzelmét aratta, Kínában másodszor intették le elsőként. A verseny után a zsűri két pilótát, Mark Webbert (Red Bull) és Esteban Gutierrezt (Sauber) megbüntette. Az ausztrál versenyző a következő futamon három hellyel hátrébbról indulhat majd, mint amit elér az időmérőn, míg az újonc mexikóit öt rajtkockával sorolják majd hátrébb. Előbbi saját hibájából a Jean-Eric Vergne által vezetett Toro Rosso autójával ütközött, utóbbi pedig belerohant hátulról Adrian Sutil gépébe.

A szezon jövő héten a Bahreini Nagydíjjal folytatódik.
Kulcsszavak: Alonso, autósport, forma 1, kína, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel
 
A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Irány a Zempléni-hegység Irány a Zempléni-hegység Alonso nyert, Vettel maradt az élen A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin
 
Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon

Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon

2013. április 05.
Az Egerben és környékén sorra kerülő hétvégi futammal rajtol a hazai rali-bajnokság idei szezonja, amelynek során nyolc versenyen mérik össze tudásukat a pilóták.
Részletek
Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon A címvédő Kazár Miklós a 2013-as esztendőnek új autóval és navigátorral vág neki: a miskolci versenyző egy 2006 decemberi fejlesztésű Citroen Xsara WRC-re cserélte Mitsubishi Lancerét, mellette pedig Ferencz Ramón helyett korábbi társa, Szőke Tamás ül majd.

"A csapattal együtt nagyon várjuk már az egri debütálást, hiszen egy topautót vezetni mindig hatalmas élmény" - idézte saját honlapja Kazár Miklóst, aki még hozzátette, az elmúlt időszakban a Mitsubishi kísérte a sportpályafutását, de 2009-ben már versenyzett WRC - a nemzetközi szövetség (FIA) előírásai szerint megépített, világbajnoki futamokon is használható - autóval.

Kazár egyik legnagyobb ellenfele a tavalyi évhez hasonlóan az idén is Skoda Fabia Super2000-est kormányzó Herczig Norbert lehet, aki csapata közleményében úgy fogalmazott, az edzés és a gyakorlás szempontjából jól jött neki a hosszabb ideig tartó havas, jeges időjárás.

"Sokaknak fejfájást okozott, nekünk viszont nagyon sokat segített azzal, hogy sok-sok éjjelen keresztül tréningezhettünk havon" - mondta a 2012-es esztendő ezüstérmese. "Reméljük, ezen kilométerek nem múlnak el nyomtalanul, és beépültek a zsigereimbe."

Az Eger-ralin 375 kilométer, ebből összesen 140 kilométer gyorsasági megtétele vár a versenyzőkre, akiknek szombaton négy, vasárnap hat szelektív szakaszt kell teljesíteniük a célba érkezésig.

Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon A szezon következő versenyét május 10. és 12. között rendezik Miskolcon és környékén.
Kulcsszavak: autósport, mnasz, rali, verseny, wrc
 
Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon Kris Meeke, Mads Østberg és Khalid Al Qassimi versenyez a Citroen Racing színeiben 2014-ben Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon Április utolsó hétvégéjén kezdődött az Apex Racing Team első éles bevetése MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is
 
Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom”

Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom”

2013. április 03.
A 2013-as Alpok-Adria Bajnokság Superstock 600-as sorozatára készülve két napon keresztül 10 órát tesztelt Velence mellett a Tomracing Motorsport Team versenyzője.
Részletek
Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom”Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom”

Egészen Velencéig kellett elutaznia az Alpok Adria bajnokság 125 GP tavalyi bajnokának, Gyutai Adriánnak, hogy végre-valahára kipróbálhassa idei versenymotorját. A Tomracing Motorsport Team versenyzője nem kevesebb, mint 10 órán át tesztelte a CBR Honda RR 600-at, és a második nap végére több mint három másodpercet javított az első gyakorláson elért legjobbjához képest. A 22 éves paksi fiatalember – aki 2013-ban új kategóriában, a Superstock 600-ban áll rajthoz az Alpok Adria bajnokságban, illetve az októberi, spanyolországi Európa-bajnokságon indul – több beállítást is kipróbált, és úgy érzi, sikerült összeszoknia új motorjával.

A hazai gyorsasági motorversenyzés egyik legnagyobb tehetsége, Gyutai Adrián – aki 2007 után első magyar motorosként, nemzetközi bajnoki címet nyert az Alpok-Adria 125 GP-ben – az április 6-7-i, a Slovakiaringen rendezendő Alpok-Adria idénynyitó előtt kétnapos tesztprogramon vett részt Velence mellett. A gyakorlás célja az volt, hogy minél jobban összeszokhasson új motorjával, és felkészüljön az új kategóriájára, a Superstock 600-as géposztályra. A 22 éves versenyző igencsak kihasználta a rendelkezésére álló két napot, és összesen 10 órán keresztül tesztelt, mégpedig meglehetősen jó időjárási körülmények között.

Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom”„Eredetileg úgy terveztük, hogy szombaton is pályára gurulok, ám aznap szinte egész nap esett. De így is jól döntöttünk, hogy kijöttünk ide, ugyanis egyrészt végre ismét motorra ülhettem, másrészt otthon a még mindig igencsak télies időjárás miatt egy métert sem tudtam volna tesztelni. Az új motorom nagyon tetszik, nagyon jól kezelhető és elég erős, tehát jó munkát végzett a csapatom a felkészítésnél” – jelentette ki Gyutai Adrián, aki az első nap – vasárnap – három órán át ismerkedett a Hondával.

„Ekkor még az időeredményekkel nem foglalkoztunk, hanem csak annyi feladatom volt, hogy minél több kört megtegyek, és lépésről lépésre haladjak előre. Ezen a pályán most vagyok először, hiszen a tavalyi szezonban ezt a versenyt ki kellett hagynom, így ez a teszt pályatanulás szempontjából is nagyon hasznos, hisz idén itt rendezik a bajnokság második versenyhétvégéjét, amire úgy érzem, sikerült maximálisan felkészülnöm” – állította a 22 éves motorversenyző.

A második nap – hétfőn – már reggel  tízkor az aszfaltra gurult, és szerelője, Bán Róbert hathatós segítségével szinte megállás nélkül dolgozott délután ötig. Előkerültek az új abroncsok is, és ekkor már az időeredményre is figyelmet fordított Adrián.

Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom”
Kulcsszavak: CBR Honda, felkészülés, GP, Gyutai Adrián, motorsport, Slovakiaring
 
Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom” Hivatalos Európa-bajnokság lett a magyar Suzuki Kupa Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom” Gyutai Adrián: „Nagyon fontos lesz a jó rajthely” Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom” Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel Gyutai Adrián: Keményen megküzdök mindenkivel Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom” Észtország nyerte a közép-kelet európai 2014-es Teherautó-vezetők Fogyasztási Versenyét a Volvo Trucks szervezésében
 
NISMO.TV, az új YouTube csatorna

NISMO.TV, az új YouTube csatorna

2013. március 26.
Az új csatorna a YouTube felhasználóknak betekintést enged a Nissan motorsport tevékenysége és az új Nismo termékek kulisszái mögé.
Részletek
NISMO.TV, az új YouTube csatornaAz autóipar innovátora, a Nissan a YouTube-bal új együttműködésbe kezd, mely a NISMO.TV nevet kapta. Az új csatorna a világ legnagyobb motorsport szolgáltató platformja lesz. Az áprilisban induló NISMO.TV-n elérhető lesz a Nissan összes motorsporttal és sportautókkal kapcsolatos tartalma.

A Nissan betekintést enged a motorsport tevékenységének kulisszái mögé az év mind az 52 hetében. Az olyan projektek, mint a Le Mans 24H-n induló elektromos versenyautó, illetve a GT Academy játékosból lett versenyzői kapnak majd nagy hangsúlyt, a hagyományos motorsport közvetítések mellett. Az együttműködés részeként a YouTube márkanév az összes Nismo versenyző GT-R Nismo GT-3 versenyautóján szerepelni fog és látható lesz a rangos európai versenyeken.  

A YouTube Nissan GT-R a Blancpain hosszú távú versenyen és az új FIA GT sorozatban fog indulni, a Nissan forradalmi tehetségkutató programjának nyerteseivel a volán mögött. Lucas Ordonez - aki már a világ számos helyszínén versenyzett, mióta 2008-ban megnyerte a GT Academy-t - mellé Alex Buncombe csatlakozik a FIA GT sorozatban. A Blancpain hosszútávú versenyen pedig egy újdonsült Nismo versenyző, az amerikai Steve Doherty áll majd helyt.

NISMO.TV, az új YouTube csatornaA NISMO.TV követi majd a Nismo versenyzők és a GT Academy bajnokok pályafutását, hogy hogyan jutottak el a virtuális világból a valódi versenyzésig, a PlayStation 3-tól az igazi dobogós helyekig.
A NISMO.TV közép-Európai idő szerint március 22-én reggel 8:00-kor indult.










NISMO.TV, az új YouTube csatorna
Kulcsszavak: autósport, FIA GT, gt-r, nismo, nissan
 
NISMO.TV, az új YouTube csatorna Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon Ötödik hellyel kezdtek Szalayék Ötödik hellyel kezdtek Szalayék Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása NISMO.TV, az új YouTube csatorna A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult
 
Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra”

Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra”

2013. március 25.
A 2013-as szezonban a Tomracing Motorsport Team versenyzőjeként az Alpok-Adria Sorozat Superstock 600-as kategóriájában és az Európa-bajnokságon áll rajthoz a 22 éves motoros.
Részletek
Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra”Hosszan tartó tárgyalássorozat után eldőlt, hogy az  Alpok Adria bajnokság 125 GP tavalyi bajnoka, Gyutai Adrián idén a Tomracing Motorsport Team színeiben folytatja. A 22 éves paksi fiatalember 2013-ban új kategóriában, a Superstock 600-ban áll rajthoz az Alpok Adria bajnokságban, illetve az októberi, spanyolországi Európa-bajnokságon indul. Az április 6-7-én, a Slovakiaringen rendezendő idénynyitó előtt Gyutai Adrián egy ötnapos tesztprogramon vesz részt, amely négy pályát érint.

A hazai gyorsasági motorversenyzés egyik legnagyobb tehetsége, a tavaly, 2007 után az első magyar motorosként, nemzetközi bajnoki címet nyerő – Alpok-Adria 125 GP – Gyutai Adrián idei sikeres szezonja elől az utolsó akadály is elhárult. A 22 éves versenyző igencsak hosszan tartó tárgyalássorozatot követően a Tomracing Motorsport Team-hez szerződött, és a 2013-as szezonban az Alpok Adria Bajnokság Superstock 600-as kategóriájában szeretné tavalyi sikereit megismételni. Közép-Európa legnívósabb sorozatán kívül az októberi, a spanyol Albacete-ben rendezendő Európa-bajnokságon áll rajthoz.

„Eredetileg nem így terveztük, hiszen a Superbike világbajnokság Superstock 600-ban szerettem volna rajthoz állni, ám az előnevezésemet elfogadását követően február közepén értesítettek arról, hogy a kategória életkoráról szóló szabályt módosították, ami alapján nem indulhattam ebben a sorozatban. Holott az osztrák MRC Team-mel és egy német csapattal is előrehaladott tárgyalásokat folytattunk, ám ezeket a fent említett okok miatt felfüggesztettük. A menedzsmentem azonnal lépett, és erre az esztendőre szerződést kaptam a Tomracing Motorsport Team-től” – fogalmazott Gyutai Adrián, aki immár készen áll, és a CBR Honda RR 600 nyergében a Superstock 600-as nemzetközi mezőnyben bebizonyítsa, alkalmas a nagy célok valóra váltására.

Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra”„Nagyon jól érzem magam az új csapatomban, akik maximálisan segítenek abban, hogy minél sikeresebben szerepeljek a versenyeken. A jövő héten elkezdődnek a tesztek, összesen négy pályán – Kecskeméten, a Pannoniaringen, a Slovakiaringen és a Hungaroringen – öt napon át motorozok, feltéve, ha az időjárás is partnernek bizonyul. Az anyagi hátterem adott, így nekem csak egy feladatom van, minél sikeresebben teljesíteni a szezonban. Készen állok az idei kihívásokra” – jelentette ki a 22 éves motoros.

A nyugodt háttér kialakításában nagy szerepe van Adrián új szponzorának, az Ippon energy-nek is, amely többek között az áprilisban, Budapesten rendezendő cselgáncs Európa-bajnokságnak is az egyik fő támogatója.

„Az Ippon energy egy új termék a hazai piacon, melynek fő célja, hogy a jövő reménységeit táplálja energiával. Látván Adrián kiemelkedő eredményeit nem volt kétséges számunkra, hogy támogatjuk őt. Hisz szlogenünk  is ezt tükrözi: Ippon energy a győztesek itala!”- közölte Záhonyi Tamás, az ODFS Holding Ippon ügyvezető igazgatója.

A Tomracing Motorsport Team csapatfőnöke, Miklósy Tamás nagy erősítésnek tartja Adrián érkezését, akitől már ebben a szezonban nagyon sokat vár.

„Adrián eddigi eredményei figyelemre méltóak, és biztos vagyok abban, hogy messze nem érte még el a maximumot. Természetesen örömmel szerződtettem, hiszen személyében egy abszolút sportember csatlakozott a csapatunkhoz. Nem titok, már ebben az évben a legjobbak között szeretném látni, és azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a szezon második felében már a futamgyőzelemért harcoljon” – árulta el Miklósy Tamás.
Kulcsszavak: Gyutai Adrián, motorsport, Tomracing
 
Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” Karvai Sándor félelme ellenére döntött rekordot Gyutai Adrián: „Titkos vágyam a legjobb tíz között végezni” Gyutai Adrián: „Titkos vágyam a legjobb tíz között végezni” Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” Gyutai Adrián: „A címvédés a célom!” Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” Bizonyítani szeretne a hétvégi aragóni futamon a BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője
 
Michelisz 8. helyen zárt Monzában

Michelisz 8. helyen zárt Monzában

2013. március 25.
A Túraautó Világbajnokság szezonnyitó futamán, Monzában eső várta a versenyzőket. A Zengő Motorsport szerelőinek sikerült kijavítani a fékhibát, amelyek a szombati edzések alkalmával jelentkeztek. így Michelisz Norbert már a reggeli bemelegítő edzésen is megmutatta a Honda erejét és a 6. időt autózta a negyedórás edzésen és pozitív előjelekkel várhatta a délutáni két versenyt.
Részletek
Michelisz 8. helyen zárt Monzábanígy Michelisz Norbert már a reggeli bemelegítő edzésen is megmutatta a Honda erejét és a 6. időt autózta a negyedórás edzésen és pozitív előjelekkel várhatta a délutáni két versenyt.

A szombati időmérő edzésen sérülést szerző két LADA viszont nem volt ennyire szerencsés, James Thomson és Aleksei Dudukálo gépeit nem sikerült megjavítani a versenyekre.

Első futam az eső miatt a Safety Car mögül rajtolt el. Az első kör végén az élről induló Yvan Muller vezette a mezőnyt, mögötte Tom Chilton, Alex Macdowall és Pepe Oriola érkeztek. Michelisz egy kör alatt 5 pozíciót javított és a 14. helyre jött előre.

Az ötödik körben Stefano D´Aste szenvedett balesetet az Ascari kanyar kijárati ívén, emiatt pályára küldték a biztonsági autót. Az újraindítás után Norbi sorra előzte meg vetélytársait és Oriola, valamint Boardman kiesését követően a 8. helyre jött fel.  Az élen nem változott a sorrend, Yvan Muller magabiztos versenyzést bemutatva nyerte meg a szezonnyitó futamot csapattársa, Chilton és és a Bamboo Engineering versenyzője, Alex Macdowall előtt. A negyedik és ötödik helyen a Honda gyári versenyzői végeztek Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro sorrendben. Michelisz Norbert az utolsó körben nagy csatában volt a hetedik helyért, de nem sikerült megelőznie James Nash-t, így a 8., 4 pontot érő pozícióban fejezte be az első futamot.

A második futamon Darryl O´Young indulhatott az első rajtkockából. Stefano D´Aste autóját nem tudták megjavítani mielőtt bezárt a boxutca és emiatt a boxból kellett rajtolnia, Norbi ennek következtében a 18. helyről kezdhette meg a versenyt.

Michelisz 8. helyen zárt MonzábanAz eső ellenére állórajttal kezdhették meg a versenyzők a második futamot. Az ötödik helyről induló Gabriele Tarquini óriásit rajtolt a Hondával és a második helyen fordult el az első kanyarban, majd a következő egyenesben át is vette a pole-ból induló O´Young-tól a vezető helyet. Michelisz Norbi autójának bepárásodott a szélvédője és a második körben a boxba hajtott, ahonnan csak közel egy kör hátránnyal tudott visszatérni az utolsó helyre.

Yvan Muller a verseny ötödik körében érkezett meg az élen álló Tarquinire és meg is előzte olasz vetélytársát. A harmadik helyen Nykjaer haladt megelőzve a GT1-es világbajnok Marc Bassenget. A dán versenyző a 8. körben Tarquini mellett is elment és feljött Yvan Muller mögé a második helyre. A szezon második futamát is az RML Chevrolet csapat versenyzője Yvan Muller nyerte meg, aki 32. futamgyőzelmét aratta a sorozatban.  A második helyen Nykjaer, a harmadikon Tarquini ért célba, megszerezve a Honda idei első dobogós helyezését. Michelisz egy kör hátránnyal fejezte be a futamot.

Michelisz Norbert nyilatkozata az első futam után: Az autó ugyanolyan jó volt, mint a reggeli bemelegítésen. Tudtam, hogy ha kivárok a futam alatt, akkor az autó az elég gyors ahhoz, hogy akár az első tíz helyezett közé is beverekedjem magam. Vártam a lehetőségeimre, és amikor éreztem, hogy gyorsabb vagyok, akkor kockáztattam és előztem. Szerencsére nem volt semmi afférom a pályán. Nagyon sajnálom, de technikai gondunk az sajnos akadt és ennek kapcsán sajnos elég sok pozíciót veszítettem a negyedik körben, ha ez nem lett volna, akkor talán egy ötödik hely is benne lehetett volna. Remélem, hogy a második futamon minden technikai hiányosságot ki tudunk küszöbölni és hasonlóan jó versenyt tudok futni.

Michelisz 8. helyen zárt Monzában
Kulcsszavak: autósport, michelisz, wtcc
 
Az OXXO Racing a Kia Lotos Cup-ban! Az OXXO Racing a Kia Lotos Cup-ban! Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is Michelisz 8. helyen zárt Monzában Távozik az autósport-szövetség elnöksége Michelisz 8. helyen zárt Monzában Egy lépéssel közelebb a Forma-1-hez A Ford a vadonatúj Ford GT-vel tér vissza Le mans-ba A Ford a vadonatúj Ford GT-vel tér vissza Le mans-ba
 
Malajziai Nagydíj - Vettel nyert, kettős Red Bull-siker

Malajziai Nagydíj - Vettel nyert, kettős Red Bull-siker

2013. március 24.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája nyerte az idei Forma-1-es szezon második futamát, a vasárnapi Malajziai Nagydíjat, és ezzel a vb-pontversenyben is az élre állt.
Részletek
Malajziai Nagydíj - Vettel nyert, kettős Red Bull-sikerA 25 éves, háromszoros vb-győztes versenyző mögött csapattársa, az ausztrál Mark Webber végzett a második, Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája pedig a harmadik helyen. Vettel pályafutása 27. futamgyőzelmét aratta.

A versenyt szemerkélő esőben, nagyrészt száraz pályán kezdhették meg a pilóták. Az élről induló Vettel tökéletesen kapta el a rajtot, Felipe Massa és Fernando Alonso igyekezett tapadni rá, az ötödik helyről startoló Webber azonban meglepte a két ferrarist, és a második kanyarban megelőzte őket. Alonso autójának első szárnya ekkor már lógott, a pályafutása 200. futamán résztvevő spanyol pilóta a második kanyarban összeért Vettel Red Bulljával, ekkor sérült meg az első légterelője. A második kör elején, a célegyenesben aztán eltört és leszakadt az autóról az első szárny, ezzel a spanyol versenyző számára véget ért a nagydíj. Az első hat sorrendje így Vettel, Webber, Massa, Hamilton, Jenson Button (McLaren), Nico Rosberg (Mercedes) volt.

Vettel a hatodik körben járt először a boxban, és ugyanígy tett Massa is, mindketten száraz pályára alkalmas gumit kaptak. Egy körrel később Webber és Hamilton is cserélt, és ekkorra már a mezőny nagy része túl volt a kiállásokon. A 10. körben Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Nico Hülkenberg (Sauber), Massa, Romain Grosjean (Lotus), Sergio Perez (McLaren), Kimi Räikkönen (Lotus) volt az első tíz sorrendje. A következő tíz körben az élmezőnyben nem történt helycsere, majd a 20. körben Webber érkezett ismét a boxba, egy körrel később Massa és Grosjean, majd Hamilton és Button, illetve Vettel és Rosberg cserélt kereket.  A kiállások után maradt a Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg sorrend az első négy helyen.

Malajziai Nagydíj - Vettel nyert, kettős Red Bull-sikerA versenytáv felének eléréséig nem változott az állás, majd a 31. körben Hamilton, eggyel később Webber, illetve Vettel is a boxban járt. A vb-címvédő csak a negyedik helyre tudott visszajönni, az élen az eggyel kevesebbszer kiálló Button állt. Utóbbit a 35. kör elején megelőzte Webber, majd Hamilton is, Button pedig behajtott a boxba, a szerelők azonban elrontották a kerékcseréjét, a jobb első abroncsot nem sikerült rögzíteniük, így a brit elbukta a lehetőséget a jó pozíció megszerzésére.

Vettel a 39. kör elején a célegyenesben megelőzte Hamiltont, és visszavette a második helyet, a brit pedig 14 körrel a leintés előtt ismét kiállását. Őt Vettel és Rosberg követte, majd az élről Webber is kiállt, és egy hajszállal Vettel elé jött vissza a pályára. A Red Bull két pilótája nagy csatába kezdett egymással, tíz körrel a verseny vége előtt pedig Vettel egy nagyon erőszakos manőverrel átvette a vezetést, majd a célba érkezésig megőrizte az első helyet.

A vb-pontversenyben két futam után Vettel mögött az ezúttal hetedikként záró Räikkönen lett a második, Webber pedig a harmadik.

A szezon április 14-én, a Kínai Nagydíjjal folytatódik.
Kulcsszavak: autósport, forma 1, Malajziai Nagydíj, Sebastian Vettel
 
Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Pannónia-Ring: Hőség és a megfelelő gumitaktika Pannónia-Ring: Hőség és a megfelelő gumitaktika Hazai pályán az Audi a DTM hétvégi magyarországi fordulóján Hazai pályán az Audi a DTM hétvégi magyarországi fordulóján
 
A SEAT a túraautó világbajnokságban

A SEAT a túraautó világbajnokságban

2013. március 23.
A SEAT Sport a spanyol márka motorsport tevékenységének központja, mely 2013-ban is elkötelezett a FIA túraautó világbajnokság (WTCC) iránt.
Részletek
A SEAT a túraautó világbajnokságbanAz idei év újdonsága, hogy a SEAT Sport a tavalyi  sikeres premiert követően az új 1.6 literes turbó motorral - melyet az elmúlt évek egyik  legsikeresebb túraautójába építettek be - vág neki a SEAT Leon WTCC Bajnokságnak.

A SEAT Leon WTCC ben idén négy csapat indul, a spanyol Campos Racing és a Tuenti Racing Team, a brit Special Tuning Racing és a német Münnich Motorsport. A német csapatban az elmúlt év túraautó világbajnoka Robert Huff is helyet kapott az első számú SEAT Leon WTCC pilótájként. Egy másik örökös bajnok, Marc Basseng  is részt vesz ebben az évben a versenyen a Münnich Motorsportnál, ő a 2012-es FIA GT1 világbajnoki címet tudhatja magáénak. Indul a tavalyi ETCC) bajnok, Fernando Monje is, aki a Campos Racing csapat színeiben száll harcba a pontokért és a győzelemért.

„A versenysport mélyen beivódott a SEAT génjeibe és ez folyamatos bizonyítéka szaktudásunknak is. A SEAT Sportnál dolgozó szakértőink tapasztalatával képesek voltunk egy igazán versenyképes autót építeni ügyfeleinknek. Szeretnék köszönetet mondani a SEAT Sport szerelőinek és a mérnökeinek munkájáért, akik hatalmas erővel dolgoztak azon hogy előkészítsék a csapatok versenygépeit." - mondta Dr. Matthias Rabe a SEAT kutatási és fejlesztési alelnöke.
Kulcsszavak: autósport, FIA, leon, seat, túraautó, túraautó-vb, wtcc
 
A SEAT a túraautó világbajnokságban Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Egy legendás versenypálya újraéled! Egy legendás versenypálya újraéled!
 
Meg van Ken Block Magyar navigátora!

Meg van Ken Block Magyar navigátora!

2013. március 22.
A szédületes gymkhana videóiról a rally fenegyerekeként elhíresült internetes sztár, Ken Block most hétvégén, március 23-24-én Magyarországon, Budapesten forgat a vadonatúj Ford Fiesta ST-vel.
Részletek
Meg van Ken Block Magyar navigátora!Nyolc európai ország, köztük Magyarország rajongói kaptak lehetőséget arra, hogy meggyőzzék Ken-t, a forgatás ők leshessenek el tőle egy-két trükköt a Fiesta ST anyósüléséről. A rendkívül erős magyar meznőny nyertese egy vidám hangulatú filmmel biztosította helyét Ken Block navigátoraként egy emlékezetes tesztút erejéig.

A Magyarország mellett Nagy-Britanniában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban és Autsztriában meghirdetett versenyre jelentkezőnek egy videó vagy képüzenettel kellett meggyőzniük Ken Block-ot, hogy az adott országból ők érdemesek a nem mindennapi lehetőségre, hogy a budapesti forgatás során a Fiesta ST anyósüléséről leshessék el a trükkjeit, majd maguk is kipróbálhassák képességeiket az autó volánja mögött.

A legnagyobb számban Magyarországról érkeztek nevezések, összesen 87 darab pályamű érkezett, köztük számos látványos fotómontázzsal, és néhány, már-már hivatalos promó videónak is elmenő, ötletes, humoros, avagy látványos videóval.

A magyarországi nyertes végül Molnár László lett, aki kisfia főszereplésével készített egy humoros hangulatú videót, ami annyira népszerűnek bizonyult, hogy több európai országban is lehozták, de, mint Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója elmondta, annyi kiváló pályamunka érkezett hazánkból, hogy a döntés egyátalán nem volt egyszerű. A rengeteg eredeti, ötletes fotómontázson, és a nyertes videón kívül érkezett még jóhéhány elképesztően jó videó, volt, aki a Holdon látná szívesen Ken Block-ot, volt aki a gymkhana videók szenzációs paródiáját készítette el, volt aki szinte előre leforgatta Ken Block budapesti látogatását, akadt aki az elemekkel folytatott harcát mutatta be, de érkezett profi gymkhana videó is, és még a magyar gymkhana bajnok is jelentkezett.

Ford Fiesta ST„Már a hazai pályázatok várakozáson felüli nagy száma is nagyon pozitív meglepetés volt számunkra, az igazán megdöbbentő azonban a beküldött anyagok eredetisége, ötletessége, minősége volt. Azt hiszem a pályázók ismért ékes bizonyítékot szolgáltattak a világ számára a magyar kreativitásról.” – fogalmaz Varga Zsombor.

„úgy vélem ennek köszönhetően Ken Block számára magyarországi látogatása nem csak Budapest különlegesen szép látványosságai, hanem az elképesztően izgalmas, látványos pályamunkák miatt is emlékezetes marad. Ezúton őszintén köszönjük minden jelentkező lelkesedését, és szívből gratulálunk a nyertes pályamunkához.” – teszi hozzá a kommunikációs szakember.

A 87 magyarországról beküldött pályamunkát a Ford Magyarország Facebook oldalán található galériában lehet megtekinteni.
Kulcsszavak: Fiesta ST, ford, Ken Block
 
A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát Itt a nyár, elő a sportautókkal! Itt a nyár, elő a sportautókkal! Új technológiával és új stílussal érkezik az új Ford Kuga Új technológiával és új stílussal érkezik az új Ford Kuga Meg van Ken Block Magyar navigátora! Ünnepel a világ legnépszerűbb autója Nem vezetünk ittasan – de mi a helyzet másnap reggel? Nem vezetünk ittasan – de mi a helyzet másnap reggel?
 

Találatok száma: 802 Megjelenítve: 651 - 660