Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 651 - 660 |
Bahreini Nagydíj - Rosberg indulhat az első rajtkockából |
||
2013. április 20.
Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzését Szahírban, így a vasárnapi futamon ő indulhat az élről.
|
Rosberg mögött a háromszoros világbajnok, címvédő és jelenleg is éllovas német Sebastian Vettel végzett a második, a Ferrarit vezető spanyol Fernando Alonso pedig a harmadik helyen. A 27 éves Rosberg a tavalyi kínai futam után pályafutása során második alkalommal indulhat az első rajtkockából. A negyedik legjobb időt Lewis Hamilton autózta, ugyanakkor a Mercedes brit pilótája öt helyes rajtbüntetése miatt - amelyet azért kapott mert a harmadik szabadedzést követően váltót cserélték autójában - hátrébbról indul. A vasárnap 200. F1-es futamán induló ausztrál Mark Webber is hasonló helyzetben van, ugyanis az ötödik helyen zárta a kvalifikációt, de három hellyel hátrébbról kell indulnia egy korábbi büntetés miatt. Webber azt követően kapott büntetést, hogy a Kínai Nagydíj első szakaszában a össze akadt Jean-Eric Vergne Toro Rossójával. A Bahreini Nagydíjat vasárnap 14 órától rendezik. A rajtsorrend: 1. sor: Nico Rosberg (német, Mercedes) Sebastian Vettel (német, Red Bull) 2. sor: Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) Felipe Massa (brazil, Ferrari) 3. sor: Paul di Resta (brit, Force India) Adrian Sutil (német, Force India) 4. sor: Mark Webber (ausztrál, Red Bull) Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 5. sor: Lewis Hamilton (brit, Mercedes) Jenson Button (brit, McLaren) 6. sor: Romain Grosjean (francia, Lotus) Sergio Pérez (mexikói, McLaren) 7. sor: Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) Nico Hülkenberg (német, Sauber) 8. sor: Valtteri Bottas (finn, Williams) Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 9. sor: Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) Esteban Gutiérrez (mexikói, Sauber) 10. sor: Charles Pic (francia, Caterham) Jules Bianchi (francia, Marussia) 11. sor: Giedo van der Garde (holland, Caterham) Max Chilton (brit, Marussia) Kulcsszavak: autósport, Bahreini Nagydíj, forma 1, Nico Rosberg
|
|
|||||
|
||||||
Bahreini Nagydíj - Räikkönené a második szabadedzés |
||
2013. április 20.
Kimi Räikkönen, a Lotus finn pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Bahreini Nagydíj pénteki második szabadedzésén, Szahírban.
|
Kimi Räikkönen, a Lotus finn pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Bahreini Nagydíj pénteki második szabadedzésén, Szahírban. A második legjobb időt a vasárnap 200. F1-es futamán induló ausztrál Mark Webber (Red Bull) autózta, míg a harmadik csapattársa, a háromszoros világbajnok, címvédő és jelenleg is éllovas német Sebastian Vettel lett. Eredmények (az f1live.com alapján): 2. szabadedzés: 1. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 1:34.154 2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:34.184 3. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:34.282 4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:34.310 5. Paul di Resta (brit, Force India) 1:34.543 6. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:34.552 korábban: 1. szabadedzés: 1. Massa 1:34.487 perc 2. Alonso 1:34.564 3. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:34.621 4. Vettel 1:34.790 5. di Resta 1:34.949 6. Jenson Button (brit, McLaren) 1:35.069 Kulcsszavak: Bahreini Nagydíj, forma 1, Kimi Räikkönen, Mark Webber, Sebastian Vettel, szabadedzés
|
|
|||||
|
||||||
Bahreini Nagydíj - Massa volt a leggyorsabb az első gyakorláson |
||
2013. április 19.
Felipe Massa, a Ferrari brazil pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Bahreini Nagydíj pénteki első szabadedzésén.
|
Felipe Massa, a Ferrari brazil pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Bahreini Nagydíj pénteki első szabadedzésén. A második legjobb időt csapattársa, a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso autózta, míg a harmadik Nico Rosberg, a Mercedes német versenyzője lett. A háromszoros világbajnok, címvédő és jelenleg is éllovas német Sebastian Vettel (Red Bull) a negyedik időt érte el Szahírban. Eredmények (az f1live.com alapján): 1. szabadedzés: 1. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:34.487 perc 2. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:34.564 3. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:34.621 4. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:34.790 5. Paul di Resta (brit, Force India) 1:34.949 6. Jenson Button (brit, McLaren) 1:35.069 Kulcsszavak: autósport, Bahreini Nagydíj, Felipe Massa, forma 1
|
|
|||||
|
||||||
Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében |
||
2013. április 15.
új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) eseménydús történetében: ezen a hétvégén kezdődik TMG GT86 Kupa, amelynek nyitó futamán hat autó küzd majd a győzelemért a Nürburgringen.
|
A költséghatékony TMG GT86 CS-V3 versenyautóra épülő – és a népszerű VLN-sorozat részeként megrendezett - egymárkás versenysorozat 10 futamon keresztül zajlik majd, komoly izgalmat ígérve a népes rajongói tábor számára. A TMG GT86 Kupa első versenyén három csapat indul hat autóval, hogy megküzdjenek a futamgyőzelmekért és az évad legjobbjainak járó, összesen 50.000 euro értékű pénzjutalomért (1. helyezett: 20.000 euro; 2. helyezett: 14.000 euro; 3. helyezett: 10.000 euro; 4. helyezett: 6.000 euro). A nevezések még nem zárultak le, hiszen a végeredmény az indulók nyolc legjobb eredményéből tevődik össze. A TMG GT86 Kupáért tehát még a később benevezők is versenybe szállhatnak, így a következő hetekben újabb versenyzők jelentkezésére lehet számítani. A Kupa résztvevői számára a versenysorozat hivatalos partnere, a Pirelli rendkívül kedvező , darabonként 250 eurós áron biztosítja a gumiabroncsokat, sőt a vállalat a Kupa futamgyőzteseit egy nagy teljesítményű slick versenygumi-készlettel is megjutalmazza. A résztvevőkre további jutalmak is várnak: például exkluzív látogatást tehetnek a TMG műhelyeiben, sőt a versenysorozat győztes autójának tulajdonosa hihetetlen élményre számíthat egy vezetési szimulátorban, az általa választott versenypályán. A versenyen indulók komoly infrastruktúrára és szakmai támogatásra építhetnek: a futamok helyszínén teljes pótalkatrész-szolgáltatás, Pirelli abroncsszerviz és a Kupa szervezőirodája biztosítja, hogy a versenyzők a lehető legtöbbet hozhassák ki GT86 CS-V3 versenygépeikből. A Kupa versenynaptárában ugyan nem szerepel a Nürburgringi 24 órás Futam, ám a támogató infrastruktúra rendelkezésre áll, így a résztvevők esélyt kapnak arra, hogy a V3 géposztályban Európa egyik legnagyobb versenyén is rajthoz állhassanak. Nico Ehlert, a Costumer Motorsport részleg vezető mérnöke: “A TMG GT86 Kupa jól indul, hiszen már az első futamon is hat autó sorakozik fel a starthoz. A TMG most ismerkedik az egymárkás autóversenyek világával, ezért is bír olyan nagy jelentőséggel, hogy ilyen kiváló színvonalú, sokszínű mezőny állt fel. Továbbra is bízunk abban, hogy a következő hetekben még több autó jelenik meg a Kupa futamain; különösen azért, mert pontrendszerünknek köszönhetően azok is egyenlő esélyekkel indulnak a bajnoki címért, akik az első két versenyen nem vesznek részt. Nagyon várom már, hogy kibontakozzon a verseny, és az erős csapatok láttán biztos vagyok benne, hogy izgalmas küzdelemre számíthatunk.” Kulcsszavak: autósport, bemutató, GT86 CS-V3, toyota, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Alonso nyert, Vettel maradt az élen |
||
2013. április 15.
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso nyerte az idei Forma-1-es szezon harmadik futamát, a vasárnapi Kínai Nagydíjat.
|
A Ferrari 31 éves spanyol pilótája mögött az ausztráliai idénynyitón győztes finn Kimi Räikkönen (Lotus) végzett a második, Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája pedig a harmadik helyen. A vb-pontversenyben továbbra is a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német versenyzője áll az élen, aki ezúttal negyedik lett. Az élről induló Hamilton tökéletesen kapta el a rajtot, ugyanakkor a mellőle startoló Räikkönent mindkét ferraris pilóta, azaz Alonso és Felipe Massa is megelőzte, sőt a negyedik körben a célegyenesben mindketten Hamilton elé kerültek. A dobogós helyen lévő versenyzők mindegyike lágy gumival indult a futamon, így már a 6. kör után mindannyian kerékcserére kényszerültek. Ekkor Nico Hülkenberg haladt az élen, őt Vettel követte. A két német pilóta egyszerre ment ki a boxutcába, ahol utóbbinak sikerült megelőznie a sauberes riválisát. Alonso a 21. körben vette vissza ismét a vezető pozíciót, amikor megelőzte Jenson Buttont, de nem sokkal később mindketten új gumikat kaptak, így a verseny során először Vettel volt az első, őt Hülkenberg, Alonso, Button, Hamilton és Räikkönen követte, azonban míg a német pilótákra két kerékcsere, addig a többiekre már csak egy várt a verseny hátralévő részében. A futam feléhez érve Alonso előbb Hülkenberget, majd Vettelt, Hamilton pedig Buttont előzte meg. A 31. körben Vettel is új gumikat kapott, eközben Räikkönennek sikerült Button elé kerülnie. A Red Bull kétszeres címvédője a nyolcadik helyre jött vissza, de azonnal megkezdte a felzárkózást sorra előzte meg riválisait, így Hülkenberget és Buttont is maga mögé utasította. A 41. körre Vettelen és Buttonön kívül mindenki "letudta" utolsó boxkiállását, így Vettel vezetett ismét Alonso, Button, Räikkönen és Hamilton előtt. Az előző futamon győztes német végül hat körrel a futam vége előtt kapta meg utolsó, lágy abroncsait, mellyel a negyedik helyről vágott neki a harmadik Hamilton üldözésének, s bár nyolc másodperces hátrányát ledolgozta vele szemben, az előzésre már nem maradt ideje, így végül negyedik lett. Alonso pályafutása 31. futamgyőzelmét aratta, Kínában másodszor intették le elsőként. A verseny után a zsűri két pilótát, Mark Webbert (Red Bull) és Esteban Gutierrezt (Sauber) megbüntette. Az ausztrál versenyző a következő futamon három hellyel hátrébbról indulhat majd, mint amit elér az időmérőn, míg az újonc mexikóit öt rajtkockával sorolják majd hátrébb. Előbbi saját hibájából a Jean-Eric Vergne által vezetett Toro Rosso autójával ütközött, utóbbi pedig belerohant hátulról Adrian Sutil gépébe. A szezon jövő héten a Bahreini Nagydíjjal folytatódik. Kulcsszavak: Alonso, autósport, forma 1, kína, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel
|
|
|||||
|
||||||
Rali-ob - Egerben rajtol a hétvégén az idei szezon |
||
2013. április 05.
Az Egerben és környékén sorra kerülő hétvégi futammal rajtol a hazai rali-bajnokság idei szezonja, amelynek során nyolc versenyen mérik össze tudásukat a pilóták.
|
A címvédő Kazár Miklós a 2013-as esztendőnek új autóval és navigátorral vág neki: a miskolci versenyző egy 2006 decemberi fejlesztésű Citroen Xsara WRC-re cserélte Mitsubishi Lancerét, mellette pedig Ferencz Ramón helyett korábbi társa, Szőke Tamás ül majd. "A csapattal együtt nagyon várjuk már az egri debütálást, hiszen egy topautót vezetni mindig hatalmas élmény" - idézte saját honlapja Kazár Miklóst, aki még hozzátette, az elmúlt időszakban a Mitsubishi kísérte a sportpályafutását, de 2009-ben már versenyzett WRC - a nemzetközi szövetség (FIA) előírásai szerint megépített, világbajnoki futamokon is használható - autóval. Kazár egyik legnagyobb ellenfele a tavalyi évhez hasonlóan az idén is Skoda Fabia Super2000-est kormányzó Herczig Norbert lehet, aki csapata közleményében úgy fogalmazott, az edzés és a gyakorlás szempontjából jól jött neki a hosszabb ideig tartó havas, jeges időjárás. "Sokaknak fejfájást okozott, nekünk viszont nagyon sokat segített azzal, hogy sok-sok éjjelen keresztül tréningezhettünk havon" - mondta a 2012-es esztendő ezüstérmese. "Reméljük, ezen kilométerek nem múlnak el nyomtalanul, és beépültek a zsigereimbe." Az Eger-ralin 375 kilométer, ebből összesen 140 kilométer gyorsasági megtétele vár a versenyzőkre, akiknek szombaton négy, vasárnap hat szelektív szakaszt kell teljesíteniük a célba érkezésig. A szezon következő versenyét május 10. és 12. között rendezik Miskolcon és környékén. Kulcsszavak: autósport, mnasz, rali, verseny, wrc
|
|
|||||
|
||||||
Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom” |
||
2013. április 03.
A 2013-as Alpok-Adria Bajnokság Superstock 600-as sorozatára készülve két napon keresztül 10 órát tesztelt Velence mellett a Tomracing Motorsport Team versenyzője.
|
Gyutai Adrián: „Könnyen kezelhető és elég erős az új motorom” Egészen Velencéig kellett elutaznia az Alpok Adria bajnokság 125 GP tavalyi bajnokának, Gyutai Adriánnak, hogy végre-valahára kipróbálhassa idei versenymotorját. A Tomracing Motorsport Team versenyzője nem kevesebb, mint 10 órán át tesztelte a CBR Honda RR 600-at, és a második nap végére több mint három másodpercet javított az első gyakorláson elért legjobbjához képest. A 22 éves paksi fiatalember – aki 2013-ban új kategóriában, a Superstock 600-ban áll rajthoz az Alpok Adria bajnokságban, illetve az októberi, spanyolországi Európa-bajnokságon indul – több beállítást is kipróbált, és úgy érzi, sikerült összeszoknia új motorjával. A hazai gyorsasági motorversenyzés egyik legnagyobb tehetsége, Gyutai Adrián – aki 2007 után első magyar motorosként, nemzetközi bajnoki címet nyert az Alpok-Adria 125 GP-ben – az április 6-7-i, a Slovakiaringen rendezendő Alpok-Adria idénynyitó előtt kétnapos tesztprogramon vett részt Velence mellett. A gyakorlás célja az volt, hogy minél jobban összeszokhasson új motorjával, és felkészüljön az új kategóriájára, a Superstock 600-as géposztályra. A 22 éves versenyző igencsak kihasználta a rendelkezésére álló két napot, és összesen 10 órán keresztül tesztelt, mégpedig meglehetősen jó időjárási körülmények között. „Eredetileg úgy terveztük, hogy szombaton is pályára gurulok, ám aznap szinte egész nap esett. De így is jól döntöttünk, hogy kijöttünk ide, ugyanis egyrészt végre ismét motorra ülhettem, másrészt otthon a még mindig igencsak télies időjárás miatt egy métert sem tudtam volna tesztelni. Az új motorom nagyon tetszik, nagyon jól kezelhető és elég erős, tehát jó munkát végzett a csapatom a felkészítésnél” – jelentette ki Gyutai Adrián, aki az első nap – vasárnap – három órán át ismerkedett a Hondával. „Ekkor még az időeredményekkel nem foglalkoztunk, hanem csak annyi feladatom volt, hogy minél több kört megtegyek, és lépésről lépésre haladjak előre. Ezen a pályán most vagyok először, hiszen a tavalyi szezonban ezt a versenyt ki kellett hagynom, így ez a teszt pályatanulás szempontjából is nagyon hasznos, hisz idén itt rendezik a bajnokság második versenyhétvégéjét, amire úgy érzem, sikerült maximálisan felkészülnöm” – állította a 22 éves motorversenyző. A második nap – hétfőn – már reggel tízkor az aszfaltra gurult, és szerelője, Bán Róbert hathatós segítségével szinte megállás nélkül dolgozott délután ötig. Előkerültek az új abroncsok is, és ekkor már az időeredményre is figyelmet fordított Adrián. Kulcsszavak: CBR Honda, felkészülés, GP, Gyutai Adrián, motorsport, Slovakiaring
|
|
|||||
|
||||||
NISMO.TV, az új YouTube csatorna |
||
2013. március 26.
Az új csatorna a YouTube felhasználóknak betekintést enged a Nissan motorsport tevékenysége és az új Nismo termékek kulisszái mögé.
|
Az autóipar innovátora, a Nissan a YouTube-bal új együttműködésbe kezd, mely a NISMO.TV nevet kapta. Az új csatorna a világ legnagyobb motorsport szolgáltató platformja lesz. Az áprilisban induló NISMO.TV-n elérhető lesz a Nissan összes motorsporttal és sportautókkal kapcsolatos tartalma. A Nissan betekintést enged a motorsport tevékenységének kulisszái mögé az év mind az 52 hetében. Az olyan projektek, mint a Le Mans 24H-n induló elektromos versenyautó, illetve a GT Academy játékosból lett versenyzői kapnak majd nagy hangsúlyt, a hagyományos motorsport közvetítések mellett. Az együttműködés részeként a YouTube márkanév az összes Nismo versenyző GT-R Nismo GT-3 versenyautóján szerepelni fog és látható lesz a rangos európai versenyeken. A YouTube Nissan GT-R a Blancpain hosszú távú versenyen és az új FIA GT sorozatban fog indulni, a Nissan forradalmi tehetségkutató programjának nyerteseivel a volán mögött. Lucas Ordonez - aki már a világ számos helyszínén versenyzett, mióta 2008-ban megnyerte a GT Academy-t - mellé Alex Buncombe csatlakozik a FIA GT sorozatban. A Blancpain hosszútávú versenyen pedig egy újdonsült Nismo versenyző, az amerikai Steve Doherty áll majd helyt. A NISMO.TV követi majd a Nismo versenyzők és a GT Academy bajnokok pályafutását, hogy hogyan jutottak el a virtuális világból a valódi versenyzésig, a PlayStation 3-tól az igazi dobogós helyekig. A NISMO.TV közép-Európai idő szerint március 22-én reggel 8:00-kor indult. Kulcsszavak: autósport, FIA GT, gt-r, nismo, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Gyutai Adrián: „Készen állok az idei kihívásokra” |
||
2013. március 25.
A 2013-as szezonban a Tomracing Motorsport Team versenyzőjeként az Alpok-Adria Sorozat Superstock 600-as kategóriájában és az Európa-bajnokságon áll rajthoz a 22 éves motoros.
|
Hosszan tartó tárgyalássorozat után eldőlt, hogy az Alpok Adria bajnokság 125 GP tavalyi bajnoka, Gyutai Adrián idén a Tomracing Motorsport Team színeiben folytatja. A 22 éves paksi fiatalember 2013-ban új kategóriában, a Superstock 600-ban áll rajthoz az Alpok Adria bajnokságban, illetve az októberi, spanyolországi Európa-bajnokságon indul. Az április 6-7-én, a Slovakiaringen rendezendő idénynyitó előtt Gyutai Adrián egy ötnapos tesztprogramon vesz részt, amely négy pályát érint. A hazai gyorsasági motorversenyzés egyik legnagyobb tehetsége, a tavaly, 2007 után az első magyar motorosként, nemzetközi bajnoki címet nyerő – Alpok-Adria 125 GP – Gyutai Adrián idei sikeres szezonja elől az utolsó akadály is elhárult. A 22 éves versenyző igencsak hosszan tartó tárgyalássorozatot követően a Tomracing Motorsport Team-hez szerződött, és a 2013-as szezonban az Alpok Adria Bajnokság Superstock 600-as kategóriájában szeretné tavalyi sikereit megismételni. Közép-Európa legnívósabb sorozatán kívül az októberi, a spanyol Albacete-ben rendezendő Európa-bajnokságon áll rajthoz. „Eredetileg nem így terveztük, hiszen a Superbike világbajnokság Superstock 600-ban szerettem volna rajthoz állni, ám az előnevezésemet elfogadását követően február közepén értesítettek arról, hogy a kategória életkoráról szóló szabályt módosították, ami alapján nem indulhattam ebben a sorozatban. Holott az osztrák MRC Team-mel és egy német csapattal is előrehaladott tárgyalásokat folytattunk, ám ezeket a fent említett okok miatt felfüggesztettük. A menedzsmentem azonnal lépett, és erre az esztendőre szerződést kaptam a Tomracing Motorsport Team-től” – fogalmazott Gyutai Adrián, aki immár készen áll, és a CBR Honda RR 600 nyergében a Superstock 600-as nemzetközi mezőnyben bebizonyítsa, alkalmas a nagy célok valóra váltására. „Nagyon jól érzem magam az új csapatomban, akik maximálisan segítenek abban, hogy minél sikeresebben szerepeljek a versenyeken. A jövő héten elkezdődnek a tesztek, összesen négy pályán – Kecskeméten, a Pannoniaringen, a Slovakiaringen és a Hungaroringen – öt napon át motorozok, feltéve, ha az időjárás is partnernek bizonyul. Az anyagi hátterem adott, így nekem csak egy feladatom van, minél sikeresebben teljesíteni a szezonban. Készen állok az idei kihívásokra” – jelentette ki a 22 éves motoros. A nyugodt háttér kialakításában nagy szerepe van Adrián új szponzorának, az Ippon energy-nek is, amely többek között az áprilisban, Budapesten rendezendő cselgáncs Európa-bajnokságnak is az egyik fő támogatója. „Az Ippon energy egy új termék a hazai piacon, melynek fő célja, hogy a jövő reménységeit táplálja energiával. Látván Adrián kiemelkedő eredményeit nem volt kétséges számunkra, hogy támogatjuk őt. Hisz szlogenünk is ezt tükrözi: Ippon energy a győztesek itala!”- közölte Záhonyi Tamás, az ODFS Holding Ippon ügyvezető igazgatója. A Tomracing Motorsport Team csapatfőnöke, Miklósy Tamás nagy erősítésnek tartja Adrián érkezését, akitől már ebben a szezonban nagyon sokat vár. „Adrián eddigi eredményei figyelemre méltóak, és biztos vagyok abban, hogy messze nem érte még el a maximumot. Természetesen örömmel szerződtettem, hiszen személyében egy abszolút sportember csatlakozott a csapatunkhoz. Nem titok, már ebben az évben a legjobbak között szeretném látni, és azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a szezon második felében már a futamgyőzelemért harcoljon” – árulta el Miklósy Tamás. Kulcsszavak: Gyutai Adrián, motorsport, Tomracing
|
|
|||||
|
||||||
Michelisz 8. helyen zárt Monzában |
||
2013. március 25.
A Túraautó Világbajnokság szezonnyitó futamán, Monzában eső várta a versenyzőket. A Zengő Motorsport szerelőinek sikerült kijavítani a fékhibát, amelyek a szombati edzések alkalmával jelentkeztek. így Michelisz Norbert már a reggeli bemelegítő edzésen is megmutatta a Honda erejét és a 6. időt autózta a negyedórás edzésen és pozitív előjelekkel várhatta a délutáni két versenyt.
|
így Michelisz Norbert már a reggeli bemelegítő edzésen is megmutatta a
Honda erejét és a 6. időt autózta a negyedórás edzésen és pozitív
előjelekkel várhatta a délutáni két versenyt. A szombati időmérő edzésen sérülést szerző két LADA viszont nem volt ennyire szerencsés, James Thomson és Aleksei Dudukálo gépeit nem sikerült megjavítani a versenyekre. Első futam az eső miatt a Safety Car mögül rajtolt el. Az első kör végén az élről induló Yvan Muller vezette a mezőnyt, mögötte Tom Chilton, Alex Macdowall és Pepe Oriola érkeztek. Michelisz egy kör alatt 5 pozíciót javított és a 14. helyre jött előre. Az ötödik körben Stefano D´Aste szenvedett balesetet az Ascari kanyar kijárati ívén, emiatt pályára küldték a biztonsági autót. Az újraindítás után Norbi sorra előzte meg vetélytársait és Oriola, valamint Boardman kiesését követően a 8. helyre jött fel. Az élen nem változott a sorrend, Yvan Muller magabiztos versenyzést bemutatva nyerte meg a szezonnyitó futamot csapattársa, Chilton és és a Bamboo Engineering versenyzője, Alex Macdowall előtt. A negyedik és ötödik helyen a Honda gyári versenyzői végeztek Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro sorrendben. Michelisz Norbert az utolsó körben nagy csatában volt a hetedik helyért, de nem sikerült megelőznie James Nash-t, így a 8., 4 pontot érő pozícióban fejezte be az első futamot. A második futamon Darryl O´Young indulhatott az első rajtkockából. Stefano D´Aste autóját nem tudták megjavítani mielőtt bezárt a boxutca és emiatt a boxból kellett rajtolnia, Norbi ennek következtében a 18. helyről kezdhette meg a versenyt. Az eső ellenére állórajttal kezdhették meg a versenyzők a második futamot. Az ötödik helyről induló Gabriele Tarquini óriásit rajtolt a Hondával és a második helyen fordult el az első kanyarban, majd a következő egyenesben át is vette a pole-ból induló O´Young-tól a vezető helyet. Michelisz Norbi autójának bepárásodott a szélvédője és a második körben a boxba hajtott, ahonnan csak közel egy kör hátránnyal tudott visszatérni az utolsó helyre. Yvan Muller a verseny ötödik körében érkezett meg az élen álló Tarquinire és meg is előzte olasz vetélytársát. A harmadik helyen Nykjaer haladt megelőzve a GT1-es világbajnok Marc Bassenget. A dán versenyző a 8. körben Tarquini mellett is elment és feljött Yvan Muller mögé a második helyre. A szezon második futamát is az RML Chevrolet csapat versenyzője Yvan Muller nyerte meg, aki 32. futamgyőzelmét aratta a sorozatban. A második helyen Nykjaer, a harmadikon Tarquini ért célba, megszerezve a Honda idei első dobogós helyezését. Michelisz egy kör hátránnyal fejezte be a futamot. Michelisz Norbert nyilatkozata az első futam után: Az autó ugyanolyan jó volt, mint a reggeli bemelegítésen. Tudtam, hogy ha kivárok a futam alatt, akkor az autó az elég gyors ahhoz, hogy akár az első tíz helyezett közé is beverekedjem magam. Vártam a lehetőségeimre, és amikor éreztem, hogy gyorsabb vagyok, akkor kockáztattam és előztem. Szerencsére nem volt semmi afférom a pályán. Nagyon sajnálom, de technikai gondunk az sajnos akadt és ennek kapcsán sajnos elég sok pozíciót veszítettem a negyedik körben, ha ez nem lett volna, akkor talán egy ötödik hely is benne lehetett volna. Remélem, hogy a második futamon minden technikai hiányosságot ki tudunk küszöbölni és hasonlóan jó versenyt tudok futni. Kulcsszavak: autósport, michelisz, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 651 - 660 |