Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 671 - 680 |
Elkezdődött a versenykamion összeszerelése |
||
2013. február 22.
Az OXXO Energy Truck Race Team műhelyében épül tavaly ősz óta a csapat versenykamionja. Miután darabjaira szedték szét szerelőink a kamiont, kicserélték az összes rögzítő elemet - csavart, füleket, illesztéseket -, átnézték a kábeleket, szenzorokat.
|
Mérnökeink végeztek az újítások számítógépes szimulációjával, módosították, amit kellett, így elkezdődhetett az új fejlesztések legyártása, beszerzése és végre a beépítése. Pilótánk, Kiss Norbi is rengeteget tesz hozzá a fejlesztésekhez év közbeni tapasztalataival. Norbi ugyanis nem csak hogy jól vezet, hanem rendkívül jó érzékkel állapítja meg, hogy a beállításokat és a fejlesztéseket milyen irányba kellene vinni, hogy tovább gyorsuljon a kamion. Vannak olyan fejlesztések, melyeket nem írhatunk le, hiszen ellenfeleink is olvassák oldalunkat, és nem akarunk ötleteket adni nekik, de néhányról azért beszámolhatunk: A kamion új konstrukciójú kormánygépet kapott a nagyobb első tapadás érdekében, valamint új rugók kerültek beépítésre, melyek keménysége eltér a tavalyitól. új lengéscsillapítók lesznek a kamion alatt, nagyobb állítható tartománnyal, és precízebb működéssel. Az alvázat év közben többször is átépítettük, de akkor nem lehetett tökéletesen megoldani, hisz nem volt ennyire szétszedve a kamion, így most ezt is tökéletesítettük. A fék vízhűtését kicseréltük, egy teljesen új konstrukciójú rendszer lett építve hozzá, a tartályoktól a vezérlésen át a fúvókákig minden ki lett cserélve. új fülkét kap a kamion, tavaly mind a tető-, mind pedig a padlólemezzel problémája volt év közben a marshalloknak, most ezeket is átalakítottuk, véglegesítettük. Mint minden évben, idén is van néhány új biztonsági előírás, egyik pont hozzánk kötődik. Norbi Smolenski balesete után az FIA átnézte a kamiont - mint minden nagy baleset után -, és megállapították, hogy ilyen típusú becsapódásnál nem elegendő a mostani bukócső. Ennek értelmében szabálymódosítás történt, így minden versenykamionon meg kell erősíteni a vezető oldali lábrészt. A versenykamionunk kezdi tehát visszanyerni eredeti formáját, folyamatosan kerülnek beépítésre az alkatrészek, majd jöhet a fényezés és a dekorálás, hogy mire eljön a tavasz, Norbi el tudja kezdeni a tesztelést. Kulcsszavak: kamion, Kiss Norbert, OXXO Energy, versenykamion, volvo trucks
|
|
|||||
|
||||||
SPORTBEST elismerést kapott a Chevrolet |
||
2013. február 06.
A korábbi Chevrolet World Touring Car Championship (WTCC) csapat képviseletében a francia ász-autóversenyző, Yvan Muller vette át a tegnap esti ünnepélyes ceremónián a SPORTBEST 2012 díjat.
|
A 15 közép- és kelet-európai ország vezető autós újságíróiból álló AUTOBEST zsűri tavaly decemberben ítélte oda ezt az elismerést a Chevrolet Europe-nak. “Mostanáig a saját régiónk tehetséges versenyzői között néztünk szét, de újabban magasabb nézőpontból, szélesebb horizontot pásztázunk, és azt is figyeljük, hogy mit tesz az autóipar az autósportért,” mondta az AUTOBEST elnöke, Ilia Seliktar. “A Chevrolet rövid idővel ezelőttig nem is létezett az autóversenyzésben, mára pedig az élre került. Valamennyien úgy gondoljuk, hogy a Chevy csapat nemcsak a mi díjunkat érdemelte ki, hanem az autósport-rajongók tapsviharát is,” tette hozzá Seliktar. “Nagy örömmel vesszük át ezt a becses díjat az AUTOBEST zsűritől,” mondta Vijay Iyer, a Chevrolet és a Cadillac Europe kommunikációs igazgatója. “A globális Chevrolet csapat nevében szeretnék köszönetet mondani a versenyzőinknek és mindenkinek az RML-nél a kimagasló munkáért, elkötelezettségükért és szellemükért, amelyet együttműködésünk nyolc évében, és a WTCC-részvételünk során mutattak,” zárta szavait Iyer. A Chevrolet 2012-ben zsinórban harmadszor nyerte meg mind a versenyzők, mind a márkák világbajnokságát, megkoronázva a márka nyolcéves menetelését a Túrakocsi Világbajnokságban (WTCC). 2010-ben és 2011-ben Yvan Muller diadalmaskodott, 2012-ben Rob Huff végzett az élen. Kulcsszavak: autósport, chevrolet, díj, wtcc
|
|
|||||
|
||||||
Leleplezték az új Ferrarit |
||
2013. február 06.
A Forma-1-es Ferrari istálló pénteken Maranellóban mutatta be az F138-as kódjelzésű idei versenyautóját.
|
Az olasz csapat központjában a két pilóta, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, valamint a brazil Felipe Massa leplezte le a Ferrari 59. F1-es gépét, amely leginkább az orrkiképzésében különbözik a tavalyi típustól. A maranellóiak elhagyták a 2012-ben látott lépcsőzetes orr-részt, így esztétikai szempontból mindenképp sokat javult a hagyományosan tűzpiros autó. A versenygép elnevezése az évszámra, illetve az idei szezon végén búcsúzó V8-as erőforrásokra utal, jövőre ugyanis már hathengeres turbómotorokkal hajtják majd az F1-es autókat. A Ferrari célja, hogy az idén megtörje a Red Bull és Sebastian Vettel egyeduralkodását, az osztrák istálló és német pilótája ugyanis az elmúlt három évben mind a konstruktőri, mind az egyéni pontversenyt megnyerte. A Ferrarit megelőzően a héten a Lotus és a McLaren is bemutatta már 2013-as autóját, pénteken még a Force India prezentációjára kerül sor. A Sauber szombaton, a világbajnoki címvédő Red Bull pedig vasárnap tart bemutatót. A Mercedes, a Toro Rosso és a Caterham hétfőn, illetve kedden, a Williams pedig február 19-én leplezi le az új autót. Az idei első hivatalos F1-es teszt jövő kedden, a spanyolországi Jerezben kezdődik. A világbajnoki sorozat első futamát, az Ausztrál Nagydíjat március 17-én rendezik Melbourne-ben. Kulcsszavak: autósport, bemutató, ferrari, forma 1
|
|
|||||
|
||||||
Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t |
||
2013. február 06.
Ha Monte Carlo Rally-n az volt a legfontosabb kérdés, hogy milyen gumikat kell használni, Svédországban a feltételek jelentősen megkönnyítik a vezetők és a mérnökök életét. Az egyedüli gumik, ugyanis, amelyek a vezetők rendelkezésére állnak,azok a szöges téli gumik.
|
A gumiválasztás helyett így tehát inkább a Hagfors és Karlstad körüli kemény hideg játszik majd döntő szerepet: a kezdeti előrejelzések a február 7-10 i hétvégére mínusz 10 C fok körüli hőmérsékletet mondanak. Ez a körülmény szigorú tesztnek veti alá a csapatot a kilenc tervezett kiszolgáló állomáson, és az embert és az anyagot egyaránt próbára teszi a a Polo R WRC- előtt álló 338.91 kilométeres időméréses szakaszon. A csütörtöki karlstad-i "nézelődő" szakasz után pénteken a rally Hagfors felé veszi útját, ahol szombaton a speciális szakaszokra a várostól keletre kerül sor, míg vasárnap a norvég határ melletti speciális szakaszok szerepelnek a tervben. A szakaszok mindegyike hasonló:szinte egész hosszában magas falak hóból, amelyekre a vezetők elég gyakran "ráfekszenek", az útvonal pedig a versenyzőket nagy sebességgel repíti át az erdőkön és a befagyott tavak mellett. Tudta-e ön? ...hogy a "Svédország Rally"-ra először 1950-ben került sor, és 2013-ban a 60. alkalommal rendezik meg? 1950 óta csak három olyan év volt, amikor "Svédország Rally" nem képezte részét a Rally Világbajnokságnak: 1974-ben az olajválság miatt halasztották el, 1990-ben a rossz időjárás miatt maradt el, és 2009-ben a FIA rotációs rendszereredményeként nem vették be az éves naptárba. ...hogy a "rossz időjárás", amely 1990-ben megakadályozta a"Svédország Rally" megtartását, ténylegesen a túlságosan enyhe idő jelentette: 23 évvel ez előtt túl kevés hó volt ahhoz, hogy megrendezzenek egy valódi "Svédország Rally"-t. ...hogy a "Svédország Rally" valóban hazai rendezvény a skandináv vezetők számára? Csupán egy alkalommal fordult elő, hogy a Rally-t, amely az egyedüli verseny a naptárban,amelyet mindig jégen és havon tartanak, olyan valaki nyerte,aki nem Svédországból, Norvégiából vagy Finnországból származik. 2004-ben Sébastien Loeb és társa, Daniel Elena(F/MC, Citroën) nyert. ...hogy a Volkswagennél konzulensként dolgozó Carlos Sainz csodálatos sikerekkel büszkélkedhet a ´Svédország Rally"során? Mindössze egy dolog hiányzik: a győzelem! A matador1996 és 1999 között négy alkalommal végzett a második helyen Svédországban, 2001-ben és 2002-ben szintén a dobogóra került, amikor a harmadik helyet szerezte meg. ...hogy a "Svédország Rally" szervezői Colin McRae emlékére a "Colin ugratási díjat" adományozzák a leghosszabb ugrásért a Vargasen szakasz során. Kulcsszavak: autósport, rali, svédország
|
|
|||||
|
||||||
Gyulay a Magyar Nagydíjon aláírná a hosszabbítást Ecclestone-nal |
||
2013. február 04.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója az idei Magyar Nagydíjon szeretné aláírni a hazai Forma-1-es futam 2017-2021 közötti szerződéshosszabbítását Bernie Ecclestone-nal, az autós gyorsasági-világbajnokság vezérével.
|
A sportvezető erről a Digisport televízió Reggeli Start című műsorában beszélt, hozzátéve, hogy a mogyoródi pályát az idei F1-es verseny után újítanák fel és építenék át, így a 2014-es szezon tavaszi és nyár eleji részén a létesítmény zárva lenne. "Elvi megállapodásunk már van a Formula-1-es Magyar Nagydíj 2017-2021 közötti megrendezéséről. A pálya ugyanakkor 27 éves, régi konstrukció, az elöregedett ringgel nem lenne esélyünk a hosszabbításra, be kell avatkozni" - fogalmazott Gyulai, aki azt mondta, nem ártana hosszabb célegyenes és még egy előzési zóna. A Hungaroring első embere úgy nyilatkozott, hogy három terv készült a pálya átalakítására, s mindegyikben szerepel egy új előzési zóna, igaz, az egyikben egy átkötéssel, ami túl drága lenne, mert komoly tereprendezést igényelne a szintkülönbség miatt. "Tőlünk azt kérték, tegyük le a terveket az asztalra; a pályaátszabásra végül Bernie Ecclestone fog rábólintani német pályatervező főmérnökével, aki nemsokára újra ellátogat hozzánk" - mondta Gyulay, s hozzátette, valamelyik versenyen vagy tesztelésen Sebastian Vettel, Michael Schumacher és Fernando Alonso is megnézi majd a rajzokat és elmondja a véleményét. "Banki eladósodásba még egyszer nem megyünk bele, költséghatékony terveket adunk le becslésekkel, ezekből fogadja el a kormányzat az átépítés költségvetését" - fogalmazott a sportvezető, hangsúlyozva: a kormányzat részéről megvan feléjük a bizalom, amit az is erősíthet, hogy 2011 után valószínűleg a tavalyi évet is kis nyereséggel zárja a Hungaroring Sport Zrt. Az idei Forma-1-es szezon március 17-én, Melbourne-ben kezdődik, a Magyar Nagydíjat július 28-án rendezik. Kulcsszavak: autósport, bernie ecclestone, forma 1, gyulay zsolt, hungaroring
|
|
|||||
|
||||||
A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron |
||
2013. január 22.
Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz, akik egy dél-afrikai gyártású, összkerékhajtású Toyota Hilux versenyautóval álltak rajthoz a Toyota Imperial Team színeiben, másodikként értek célba a Dakar Rallyn, ami szombat délután ért véget a chilei Santiagóban.
|
A páros immár másodszor ért el dobogós helyezést egy Imperial Toyota Hilux volánja mögött a világ leghosszabb és legkeményebb autóversenyén (tavaly, a Toyota Motorsport debütálásakor harmadikként végeztek), és már második alkalommal ők nyertek az összkerékhajtású, benzinmotoros terepjárók T1.1 kategóriájában. Miután 14, összesen több mint 4000 kilométernyi speciál szakaszt teljesítettek Peruban, Argentínában és Chilében, és kétszer is átkeltek az Andok hegység 4000 méteres hágóin, a 2009-es Dakar-győztesek mindössze 42 perccel maradtak le az idei első helyezett francia páros, a Minivel versenyző Stephane Peterhansel és Jean Paul Cottret mögött. Az összesített eredmények szerint a szintén Minivel induló orosz Leonyid Novitszkij és Konstantin Zilcsov futott be harmadikként, 46 perccel hosszabb időt futva, mint De Villiers és Von Zitzewitz. Az utolsó, 128 kilométeres szombati gyorsasági szakaszt La Serena és Santiago között Peterhansel spanyol csapattársa, a Minivel versenyző Nani Roma és navigátora, a francia Michel Perin nyerték meg; másodikként futott be a BMW X3-mal versenyző argentin Lucio Alvarez és a portugál Roland Graue, a harmadik helyen pedig egy ugyancsak dél-afrikai Toyota Hilux végzett, amit egy argentin versenyzőpáros vezetett. De Villiers és Von Zitzewitz a negyedik helyezést szerezték meg ezen a szakaszon. A perui Limából január 5-én indított mezőny 153 autóból állt; a 92 célba érkező jármű közt három másik összkerékhajtású Toyota Hilux is volt, amelyeket a Kyalamiban működő Hallspeed épített a Toyota Motorsport számára. Alvarez és Grauge a 10. helyezést szerezte meg, míg az ausztrál/brit páros, Geoffrey Olholm és Jonathan Aston a 11., a lengyel Adam Malysz és Rafal Marton pedig 15. helyen végzett. “Hatalmas eredmény ez a Toyota Motorsport és a dél-afrikai Toyota Imperial Team számára,” nyilatkozta Glyn Hall csapatvezető. “A verseny során nem történt komolyabb műszaki meghibásodás, ami kiválóan bizonyítja Dél-Afrika legnépszerűbb pickupjának legendás keménységét és megbízhatóságát.” “Giniel és az immár tiszteletbeli dél-afrikainak számító Dirk csodálatos teljesítményt nyújtottak, ám ez a csapat minden egyes tagjáról elmondható, akiknek odaadása és elkötelezettsége nagyban hozzájárult a végeredményhez. óriási megtiszteltetés a számomra, hogy egy ilyen csapatot vezethetek.” A hivatalos díjkiosztó ünnepség vasárnap volt a chilei Santiagóban, a Moneda palota előtt, amelynek homlokzatán büszkén lengett a dél-afrikai lobogó. Kulcsszavak: autósport, dakar, rali, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Dakar 2013 - Minden magyar a célban |
||
2013. január 21.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László duó után az ugyancsak az autósok között érdekelt Sebestyén Sándor, Bognár József kettős és a Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán trió, valamint a Darázsi Zsolt, Vörös Ferenc, Szalai Norbert kamionos hármas is célba ért a Dél-Amerikában rendezett Dakar-rali szombati, utolsó szakaszán.
|
Pócsikék a 79. helyen teljesítették az utolsó napot, Sebestyénék pedig egy hellyel mögöttük értek be a célba. A verseny honlapján található hivatalos végeredmény szerint Sebestyénék a 73., míg Pócsikék a 75. helyen végeztek összetettben. "Beérett a kemény munka, valóra vált a gyerekkori álmunk, szinte azt sem tudjuk, hol vagyunk! Annyira friss az élmény, hogy azt érezzük, mindjárt megint be fognak küldeni bennünket a pályára - idézte a Sandlander Dakar Team hírlevele Sebestyént, aki társával másodszor indult, de most először tudta teljesítette a teljes távot. - Nagy büszkeség, hogy magyarként teljesíteni tudtunk egy olyan versenysorozatot, amely még a legnagyobb versenyzőknek is komoly kihívás." Szalay Balázsék a 24. pozíciót szerezték meg. A pilóta eddigi 12 Dakarjából nyolcszor ért célba, Bunkoczival közösen pedig hétszer. "Nincs könnyű Dakar, ez sem volt az, minden egyes kilométerén meg kellett küzdeni a célba érkezésért. Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült, hogy itt vagyunk" - értékelt Szalay, hozzátéve, hogy a legjobb eredményüket, azaz a huszadik helyet ugyan nem sikerült megjavítaniuk, de emiatt nem csalódott, mert szerinte nagyon sűrű volt az élmezőny, és szinte alig esett ki valaki. "A korábbi Dakarokon ilyen eredménnyel a top tíz közelébe lehetett volna kerülni, most másként alakult. Volt egy-két technikai gondunk, nyilván volt benne vezetői hiba is, és egyszer eltévedtünk, de összességében jó Dakart zártunk" - fogalmazott. Az Opel Dakar Team tájékoztatása alapján a Darázsi, Vörös, Szalai kamionos trió összetettben a 30. lett a kategóriájában. Az autósok között a francia Stéphane Peterhansel, míg a motorosoknál honfitársa, Cyril Despres nyerte meg az idei Dakar-ralit. Mindkét versenyző megvédte címét: Peterhansel 11. alkalommal - ötször autóval és hatszor motorkerékpáron - nyerte meg a világ legnehezebb és leghosszabb terepversenyét, míg Despres ötödször diadalmaskodott két keréken. Eredmények (a viadal honlapja alapján): 14. (utolsó) szakasz, La Serena-Santiago, 630 km (szelektív: 128 km) autósok: 1. Nani Roma, Michel Périn (spanyol, francia, Mini) 1:44:10 ó 2. Orlando Terranova, Paulo Fiuza (argentin, portugál, BMW) 13 mp hátrány 3. Lucio Alvarez, Bernardo Graue (argentin, Toyota) 31 mp h. ...17. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) 13:30 p h. ...79. Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán (Toyota) 55:27 p h. 80. Sebestyén Sándor, Bognár József (Toyota) 55:53 p h. összetett végeredmény: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mini) 38:32:39 ó 2. Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) 42:22 p hátrány 3. Leonyid Novickij, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 1:28:22 ó h. ...24. Szalay, Bunkoczi 11:58:38 ó h. ...73. Sebestyén, Bognár 35:50:31 ó h. ...75. Pócsik, Farkas, Szaller 36:01:21 ó h. motorosok: 1. Ruben Faria (portugál, KTM) 1:43:06 ó 2. Joan Barreda (spanyol, Husqvarna) 8 mp hátrány 3. Helder Rodrigues (portugál, Honda) 24 mp h. összetett végeredmény: 1. Cyril Despres (francia, KTM) 43:24:22 ó 2. Faria 10:43 p h. 3. Francisco López (chilei, KTM) 18:48 p h. A Peruból január 5-én indult viadal mintegy 8400 kilométeres távjának 153 autó, 183 motorkerékpár, 75 kamion és 38 quad vágott neki. A résztvevők Argentína érintésével jutottak el Chile fővárosába, Santiagóba. Kulcsszavak: autósport, bunkoczi, opel, rali, szalay, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Móczár Péter az MNASZ általános alelnöke |
||
2013. január 21.
Móczár Pétert választották meg a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) általános alelnökének a szervezet vasárnapi közgyűlésén.
|
Az már korábban eldőlt, hogy Gyulay Zsolt folytatja elnöki munkáját, noha korábban lemondását tervezte, mivel a Hungaroring Sport Zrt. vezetése mellett újabb fontos állami feladattal bízták meg - a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. élére nevezték ki - tavaly októberben. Gyulay végül azért gondolta meg magát, mert az autósport különböző szakágaitól az elmúlt hetekben többen is arra kérték, hogy folytassa munkáját. Vasárnap a közgyűlés - az MNASZ tájékoztatása szerint - egyhangúlag választotta meg a Gyulay által jelölt Móczár Pétert a Frank Tamás tavalyi halála óta betöltetlen általános alelnöki posztra. Az eseményen két új elnökségi tagot is választottak, Láng Zsolt országgyűlési képviselő, a főváros II. kerületének polgármestere, illetve Szabó László személyében. "Az új elnökség első feladata a 2013-as esztendő sportszakmai és gazdasági tervének újragondolása lesz a tagságból érkezett jelzéseket is figyelembe véve" - fogalmazott a közgyűlést követően Gyulay Zsolt. Kulcsszavak: alelnök, autósport, gyulay zsolt, mnasz, móczár péter
|
|
|||||
|
||||||
Dakar 2013 - Célban a magyarok |
||
2013. január 18.
A még versenyben lévő magyar autós egységek közül mindegyik célba ért a Dél-Amerikában zajló Dakar-rali csütörtöki, 12. szakaszán, a chilei Fiambalá és Copiapó között.
|
A viadal honlapja alapján közülük a legjobb a Szalay Balázs, Bunkoczi László duó, amely összetettben a 24. helyen áll. Két szakasszal a zárás előtt a Sebestyén Sándor, Bognár József kettős a 69., a Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán trió pedig a 70. Eredmények a viadal honlapja alapján: 12. szakasz, Fiambalá-Copiapó, 715 km (szelektív szakasz: 319 km) autósok (84 beérkező alapján): 1. Nani Roma, Michel Périn (spanyol, francia, Mini) 3:36:34 ó 2. Robby Gordon, Kellon Walch (amerikai, Volkswagen) 4:18 p hátrány 3. Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) 4:25 p h. ...27. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) 1:19:22 ó hátrány ...82. Sebestyén Sándor, Bognár József (Toyota) 5:12:35 ó h. ...83. Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán (Toyota) 5:12:43 ó h. összetettben: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mini) 32:50:02 óra 2. de Villiers, von Zitzewitz 50:21 p h. 3. Roma, Périn 1:31:06 ó h. ...24. Szalay, Bunkoczi 11:02:19 ó h. ...69. Sebestyén, Bognár 32:07:53 ó h. ...70. Pócsik, Farkas, Szaller 32:18:45 ó h. motorosok: 1. Frans Verhoeven (holland, Yamaha) 3:49:15 ó 2. Ruben Faria (portugál, KTM) 1:38 p hátrány 3. Joan Barreda (spanyol, Husqvarna) 3:01 p h. összetett: 1. Cyril Despres (francia, KTM) 37:46:59 ó 2. Faria 5:39 p h. 3. Francisco López (chilei, KTM) 13:40 p h. A versenyzők pénteken Copiapó és La Serena között 735 kilométert teljesítenek, a szelektív szakasz távja 441 kilométer lesz. A Peruból indult viadal mintegy 8400 kilométeres távjának 153 autó, 183 motorkerékpár, 75 kamion és 38 quad vágott neki. A résztvevők Argentína érintésével jutnak el Chilébe. A verseny szombaton zárul Santiagóban. Kulcsszavak: autósport, dakar, rali, szalay
|
|
|||||
|
||||||
Gyulay Zsolt maradna az autósport-szövetség élén |
||
2013. január 18.
Továbbra is elvállalná a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) vezetését elnökként Gyulay Zsolt. Szándékát a szervezet vasárnapi tisztújító közgyűlése előtt közleményben jelezte.
|
A sportvezető az MTI-hez szerdán eljuttatott programnyilatkozatában úgy fogalmazott, a Hungaroring Sport Zrt. vezetése mellett a közelmúltban újabb fontos állami feladattal bízták meg - októberben a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. élére nevezték ki -, ezért határozott célja volt, hogy a közgyűlésen benyújtsa lemondását. "Rengetegen kerestek meg az autósport különböző szakágaitól az elmúlt hetekben, hogy maradjak a szövetség, és egyben a sportág élén, mert a személyemben látják a belső egység megteremtésének, a teljes megbékélésnek a zálogát" - írta Gyulay Zsolt, hozzátéve, hogy emiatt úgy döntött, ha a tagság bizalma töretlen, akkor vállalja a megbízatást. Ugyanakkor ahogyan korábban is nyilatkozott, a jelenlegi állami feladatai miatt általa hitelesnek tartott szakembereket kért fel arra, hogy segítsék a munkáját. "Megállapodtam Móczár Péterrel, hogy vállalja el mellettem a májusban elhunyt Frank Tamás által a haláláig betöltött általános alelnöki posztot, valamint Szamos Miklóssal, az MNASZ sportszakmai alelnökével, hogy folytassa eddigi munkáját" - írta a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. Jelezte, új elnökségi tagjelöltként felkérte Láng Zsolt országgyűlési képviselőt, Budapest II. kerületének polgármesterét, aki a kormányzati ügyekben lehet segítségére, illetve Botka Endrét, aki többek között a rali szakág problémáinak megoldásában tud közreműködni. Gyulay Zsolt hozzátette, bízik abban, hogy az idén aláírhatják a Forma-1-es Magyar Nagydíj megrendezéséről szóló szerződést, amellyel 2021-ig biztosított lesz a futam jövője, továbbá, hogy a tavaly mélypontra került rali szakág "feltámad", illetve a túraautó-világbajnokság mogyoródi versenyhétvégéjét ugyanolyan sikerrel tudják majd megrendezni, mint az előző évben. Kulcsszavak: autósport, forma 1, gyulay zsolt, hugaroring, mnasz
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 671 - 680 |